Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 15 April 2012 - 14:53
Jag räknar med att få hemlevererad av dig på Lustmordskvällen här
Fixar det!
Postad 15 April 2012 - 15:24
När var det tänkt att äga rum ?
Jag kikar gärna över och kanske kan få med mig mitt cr80 102Hz då samtidigt för dig att testa med under en helg eller så.
Eller om det räcker med att testa en kväll kanske ?!
........................................
Grattis Palle till bra skit !
Kommer att bli super ! Svikande steg är nu ett minne blott... Kanske ?!
Jag är glatt överaskad över att mitt XPA-2 verkar klara biffen tämligen lysande hos mig, det är ju både hög känslighet och tämligen lättdrivna moduler jag har men jag trodde faktiskt att steget skulle begränsa.
Har hittils vart som närmast då jag haft 4st dioder kvar / kanal !
Alltså inte mycket mer än 100w typ = 50 / modul !
Känns bra
Postad 15 April 2012 - 15:27
Hur var det nu hette ni Mental Floss och skivan Mental Loss eller har jag drömt det
Redigerat av Unregistered89a7be48, 15 April 2012 - 15:36.
Postad 15 April 2012 - 15:31
Jag vill gärna köpa er skiva Mental Loss
Och har du pratat med Mr Magnuz om hans skiva ?
Postad 15 April 2012 - 15:38
Men nu eju allt helt och spelar musik !
Postad 15 April 2012 - 15:39
Grattis Palle till bra skit !
Kommer att bli super ! Svikande steg är nu ett minne blott... Kanske ?!
Ja vi får väl se
Nu torde det inte vara stegen som begränsar lågbasen iaf.
HPIM1783.JPG 60.46K
5 Antal nerladdningar
Postad 15 April 2012 - 16:08
Sitter och dricker några bira och lyssnar på Mental Loss nu
riktigt bra
Hur var det nu hette ni Mental Floss och skivan Mental Loss eller har jag drömt det
Nej du har rätt. Bandet heter Mental Floss och skivan heter Mental Loss.
Postad 15 April 2012 - 16:29
Men med dom där torde det väl bara bli dryga 100 watt per element ?
Räcker det verkligen när du ska boosta infran...?
Postad 15 April 2012 - 16:58
Fina steg Palle.
Han behöver ju inte mer effekt än att han kan bottna elementen vid den lägsta frekvensen han vill spela.
Postad 15 April 2012 - 17:14
Han behöver ju inte mer effekt än att han kan bottna elementen vid den lägsta frekvensen han vill spela.
Nä ? O det räcker med 100 watt per element till det ?
Postad 15 April 2012 - 18:19
Nä ? O det räcker med 100 watt per element till det ?
Beror ju på vilka T/S-parametrar elementet har och vilken som är den lägsta frekvensen och han vill spela förstås.
Postad 15 April 2012 - 18:54
Kommer bli grymt Palle !
Det där e ju bra steg
Jag hoppas det!
Ja förståsigpåarna anser ju att det ska vara helt ok till att driva basar med.
Grymt Palle
Japp!
Fina steg Palle.
Återstå att se, det ska ju kunna leverera 950w dynamiskt styck vid 4ohm last! (Vilket det väl borde bli om man kopplar serie-paralell?)
Dessutom kostade dom bara 16 liter bensin...
Beror ju på vilka T/S-parametrar elementet har och vilken som är den lägsta frekvensen och han vill spela förstås.
Att nå 15Hz låter väl inte helt orimligt??
Postad 15 April 2012 - 18:57
Du är mer än välkommen till depåstop hos migKaaanske kanske hifiresa på gång strax igen....
Postad 15 April 2012 - 19:44
MEN kan finnas en liten skojare ibland oss, det märker vi strax
Postad 15 April 2012 - 20:03
Postad 15 April 2012 - 20:04
Snart dags att uppgradera topparna också då så att du kan spela starkt med dem också?
Postad 15 April 2012 - 20:11
Däremot var det en herre här i tråden som försökte övertala mig om att jag behövde den, svårt att tippa på vem det kan ha vart va
"
Hulken får du hitta nu, den måste vi ha med" Var hans kommentar när han fick affären i hamn
Postad 15 April 2012 - 20:12
Men DU behöver lite mer kapacitet i topparna va? Om du tyckte i32s var obesvärade så kan du ju gissa hur ett par Ino lika stora som dina SL3 låter
(Dryg men lycklig)
Postad 15 April 2012 - 20:18
Finns det möjlighet att ställa in ex 25Hz lågpass på inos vanliga filter?
Redigerat av Evil Homer, 15 April 2012 - 20:19.
Postad 15 April 2012 - 20:22
Postad 15 April 2012 - 20:25
Känns ju lite dumt att försöka få dom att spela så långt ner när man kan ha svs´n till det istället.
Får väl se hur det blir då det bara finns en endaste plats för den, funkar det OK så är det fine då den är inköpt till framtida hus/biorum.
Postad 15 April 2012 - 20:28
...ju
Postad 15 April 2012 - 20:36
Vi hade Px2 som hårfönar då vi tittade på Hulken hos han, därför skära dom lite neråt tänkte jag
Postad 15 April 2012 - 21:00
För att dela basen två gånger kommer LÅTA SKIT.
Höll ju på och mixtrade med det ganska länge vet du...
En st PB13 har väl nästan samma kapacitet som Prof X-2 ?
Är det inte bättre att han säljer X-2 och köper en PB13 till i så fall ?
Jag var så JÄVLA nära att köpa den själv...
5500 är löjligt billigt för en PB13..
Mätte lite, och hade blivit för stor i både sovrum och kök, annars hade jag huggit den.
Redigerat av Bakerman, 15 April 2012 - 21:01.
Postad 15 April 2012 - 21:07
Såg den när den gick på tv för en massa år sen. Kommer inte ihåg något..
Bra är det i alla fall.
Postad 15 April 2012 - 21:11
Nu slår jag på andra skivan av Band of brothers.
Såg den när den gick på tv för en massa år sen. Kommer inte ihåg något..
Bra är det i alla fall.
Den är svinbra! Uppföljarserien var tyvär sämre
Postad 15 April 2012 - 23:14
Den är svinbra! Uppföljarserien var tyvärr sämre
Om det är Pacific du syftar på så vet jag många som tycker att den är betydligt bättre.
Själv har jag inte sett den. Måste köpa den också sen.
Postad 16 April 2012 - 00:06
Om det är Pacific du syftar på så vet jag många som tycker att den är betydligt bättre.
Själv har jag inte sett den. Måste köpa den också sen.
Vad man tycker om Pacific som sådant får var och en tycka vad de vill, men den är klart värd att köpa då ljud + bild är supergrymt! ruskigt läckert filmat.
Men du kanske borde komplettera med ytterligare en Rumble 8'a till för att kunna njuta av ljudet i de filmerna
Redigerat av Unregistered95265801, 16 April 2012 - 00:07.
Postad 16 April 2012 - 05:45
Är inbiten Band Of Brothers älskare, allt det där naturliga och närvaron i filmen, känslan av råhet, trötthet och dom glada stunderna i dom olika soldaternas illvara i kriget.
INGET av detta existerar i uppföljaren som därför är att betrakta som skit i jämförelse....
Men man kan inte sakna något man inte sett/ haft så för många kan säkert uppföljarens platta yta men häftigare effekter vara mer tilltalande.
Jag är dock av uppfttningen att Band Of Brothers är precis som den borde vara,
Inget överdrivet eller förenklat, bara "så som det är"
Nu va det ett tag sedan jag såg den serien, börjar bli dags att plocka fram DVD'erna och njuta !
Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 05:56.
Postad 16 April 2012 - 07:00
Uppföljaren är väll som serie betraktat en riktigt bra serie, medan första sässongen är mer att betrakta som en lång, månguppdelad högkvalitativ film vars like ej skådant innan eller efter.
är inbiten Band Of Brothers älskare, allt det där naturliga och närvaron i filmen, känslan av råhet, trötthet och dom glada stunderna i dom olika soldaternas illvara i kriget.
INGET av detta existerar i uppföljaren som därför är att betrakta som skit i jämförelse....
Men man kan inte sakna något man inte sett/ haft så för många kan säkert uppföljarens platta yta men häftigare effekter vara mer tilltalande.
Jag är dock av uppfttningen att Band Of Brothers är precis som den borde vara,
Inget överdrivet eller förenklat, bara "så som det är"
Nu va det ett tag sedan jag såg den serien, börjar bli dags att plocka fram DVD'erna och njuta !
Nu älskar jag också Band of Brothers serien, missförstå mig rätt
Men filmningen är grym avseende Pacific!
Postad 16 April 2012 - 07:48
Så jag orkade inte kolla färdigt på dom sista delarna...
Väldigt ointressant "main stream" serie anser jag, den hade inte behövs vara bättre än Band Of Brothers... vet inte ens hur det skulle kunna gå till ärligt talat...
Men att man helt frångott det som gjorde Band Of Brothers till något så otroligt bra, nämligen tungden i och på handlignen och personerna i focus och deras vardag, och en realistisk/ närvarande stämning.
Till att vara en slötittar film som handlar om slakt och överdrivna effekter.
Synd tycker jag ärligt talar
Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 07:55.
Postad 16 April 2012 - 07:51
Postad 16 April 2012 - 08:04
Postad 16 April 2012 - 12:38
Fan va ointressanta jävla chaffs asså...
En del kan verkligen inte skillnad på någonting, vad folk än skriver så tar dom det så som dom själva väljer/ att fritt tolka det!
helt mör utav att läsa den tråden, varför gjorde jag det... ?!
Ne nu ska jag ta en kaffe och inte läsa på faktiskt igen på ett tag, jag blir bara trött på att vissa disskusioner inte kommer längre än att precis när dom ska bli intressanta så börjar vissa titta genom sugrören och tar inte till sig någonting som skrivs utan väljer att medvetet eller omedvetet feltolka allting till vad det INTE står, men som dom tror att den andra menar !?!?!?
om man bara som lite klar i knoppen läser det som står i tråden så har man ju bara lust att ta ett varv runt och örfila hela bunten med en gammal torsk!
Puhhh, Ne jag e glad att jag inte förslösar så mycket tid på det forumet heller längre... Är ju glad semesterfirare sedan någon månad eller två tillbaka.
och även om det forumet har jäkla mycket intressant att hämta om man vill det så är det fan sällan det intressanta får komma fram på grund en del folks betenden.
Och man ska vara tvungen att läsa styckvis och plocka ihopp delar mellan alla jäkla dumheter som kommenteras hit och dit och chatas om till leda......
Intressantare och mer givande att sitta och chata med, eller för den delen lyssna till en senildement 95 årig kärring !
Edit: Fan va skönt det ska bli, när jag slutar så ska jag bara raka vägen hem och dessutom 40 minuter tidigare 1
Hem och lyssna på lite musik och kanske ska jag köra första 4 avsnitten av Band of brothers, blev riktigt sugen nu faktiskt !
Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 12:43.
Postad 16 April 2012 - 13:08
(har aldrig vart med på Faktiskt. Man jag förstår gott vad du menar....)
Redigerat av Bongo_Mongo, 16 April 2012 - 13:10.
Postad 16 April 2012 - 13:10
edit: Ne känner ingen ute på värmdö dock...
Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 13:10.
Postad 16 April 2012 - 13:52
Jag har varit nöjd med allt över ca 80 hz några år nu. Men den djupare basen behöver fixas (basabsorbent). Känns skönt, faktiskt.Kul att alla verkar nöjda med sitt ljud nu
Det är jag med
Postad 16 April 2012 - 16:31
Jag tog en sväng förbi Faktiskt.se och skulle läsa om Mupparna, ramlade in på en annan tråd där det disskuteras SD fötter vs spikes, för femtusenåttahundratredje gången, trots att alla svar är sagda...
Fan va ointressanta j*vla chaffs asså...
En del kan verkligen inte skillnad på någonting, vad folk än skriver så tar dom det så som dom själva väljer/ att fritt tolka det!
helt mör utav att läsa den tråden, varför gjorde jag det... ?!
Ne nu ska jag ta en kaffe och inte läsa på faktiskt igen på ett tag, jag blir bara trött på att vissa disskusioner inte kommer längre än att precis när dom ska bli intressanta så börjar vissa titta genom sugrören och tar inte till sig någonting som skrivs utan väljer att medvetet eller omedvetet feltolka allting till vad det INTE står, men som dom tror att den andra menar !?!?!?
om man bara som lite klar i knoppen läser det som står i tråden så har man ju bara lust att ta ett varv runt och örfila hela bunten med en gammal torsk!
Puhhh, Ne jag e glad att jag inte förslösar så mycket tid på det forumet heller längre... är ju glad semesterfirare sedan någon månad eller två tillbaka.
och även om det forumet har jäkla mycket intressant att hämta om man vill det så är det fan sällan det intressanta får komma fram på grund en del folks betenden.
Och man ska vara tvungen att läsa styckvis och plocka ihopp delar mellan alla jäkla dumheter som kommenteras hit och dit och chatas om till leda......
Intressantare och mer givande att sitta och chata med, eller för den delen lyssna till en senildement 95 årig kärring !
Edit: Fan va skönt det ska bli, när jag slutar så ska jag bara raka vägen hem och dessutom 40 minuter tidigare 1
Hem och lyssna på lite musik och kanske ska jag köra första 4 avsnitten av Band of brothers, blev riktigt sugen nu faktiskt !
Håller helt med, är tråkigt när diskussionerna skenar iväg, så är det ju väldigt ofta på detta forum också tyvärr.
Fan, nu blev ju jag också sugen på BoB - får ta fram blurayboxen sen tror jag minsann
Redigerat av Unregistered95265801, 16 April 2012 - 16:32.
Postad 16 April 2012 - 18:16
Nu älskar jag också Band of Brothers serien, missförstå mig rätt
, den är som en 10h lång Saving private Ryan
Men filmningen är grym avseende Pacific!
BOB är helt grym men tycker faktiskt Pacific är bättre.
Postad 16 April 2012 - 18:19
Köpte den på VHS omedelbart när banden fanns, dom släptes ju en kasset i taget samtidigt som serien gick på svens TV.
Kollade på serien på TV och på VHS, köpte sedan DVD när det kom ut.
Har inte köpt BD versionen, men "har den på datorn" så att säga...
Anser mig vara förtjänt av den oavsett efter som VHS idag ändå måste anses som värdelöst...
Men tänker spara dom "bara för att"
Edit: Är faktisakt lite sugen på att köpa den på BD så fortjag får ett nytt boende och kan smacka upp en vettigare TV, köpa och ha nytta av en BD spelare också!
Vill ha den serien även på BD för att kunna reprecentera alla formaten
Oooo du onda ande !!!
Avlägsna dig, släpp Jdaniels kropp och för honom åter i ljuset!
Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 18:21.
Postad 16 April 2012 - 18:39
Måste tyvär meddela att du tycker fel!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?