Senaste filmen jag såg...
15632 svar till detta ämne
Postad 15 March 2026 - 02:02
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3404 inlägg
Marty supreme, klockren "stressfilm". Sista gången jag var så här stressad när jag såg en film var när jag såg Uncut gems med Adam Sandler. Just den delen tycker jag faktiskt Sandler gjorde bättre än Chalamet.
Resten är så klart mycket bättre än Uncut gems, även om den nog inte kommer slå One battle after another imorgon.
Postad 15 March 2026 - 05:50
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
Marty supreme, klockren "stressfilm". Sista gången jag var så här stressad när jag såg en film var när jag såg Uncut gems med Adam Sandler. Just den delen tycker jag faktiskt Sandler gjorde bättre än Chalamet.
Resten är så klart mycket bättre än Uncut gems, även om den nog inte kommer slå One battle after another imorgon.
One battle after another var så j*vla dålig så jag slog av filmen och gjorde något annat istället.
Postad 15 March 2026 - 08:25
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7010 inlägg
One battle after another var så j*vla dålig så jag slog av filmen och gjorde något annat istället.
Vi Tyckte den blev svinbra sista timmen! Jäklars så spännande den blev! 😅
Sean Penn är sjukt bra i den,sicken karaktär alltså ! 😄👏
Postad 15 March 2026 - 08:26
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
Vi Tyckte den blev svinbra sista timmen! Jäklars så spännande den blev! 😅
Sean Penn är sjukt bra i den,sicken karaktär alltså ! 😄👏
Fann den också usel. Gav upp efter 1 timme
Postad 15 March 2026 - 08:29
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7010 inlägg
Riktigt bra… och håller med om One battle 😅👍
Fann den också usel. Gav upp efter 1 timme
Det är typ där den börjar bli riktigt bra 👍 😅
Postad 15 March 2026 - 22:26
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
War machine. Rak actionrulle. Snygg design på krigsmaskinen men filmen når inte riktigt till battleship höjder. Trots avsaknad av rihanna.
Postad 16 March 2026 - 13:22
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3404 inlägg
Satt uppe och såg galan, och visst, One battle after another tog hem bästa film. Nu måste jag beta av några av de andra nomineringarna. Hann det inte innan tyvärr.
Postad 16 March 2026 - 16:28
nyborjare
-
nyborjare
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Jag älskade actionfilmer hela 80-2000 talet var det allt jag såg, hyrde man en VHS var det nästan ett krav med ett vapen eller strid eller militär på omslaget sen säkert 15-25 år tillbaka är detta ett undantag , nu väljer jag bort dessa filmer och har fått en helt annan både smak och insikt i vad jag uppskattar i handling och skådespelarinsats , vilket har berikat mitt filmtittande enormt mycket . Extrem få actionfilmer som jag tänker på efteråt när den är slut , men det finns andra typer av filmer som jag kan tänka på i flera dagar o till o med i många år framåt,
Redigerat av nyborjare, 16 March 2026 - 16:29.
Postad 17 March 2026 - 07:25
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4160 inlägg
Vi Tyckte den blev svinbra sista timmen! Jäklars så spännande den blev!
Sean Penn är sjukt bra i den,sicken karaktär alltså !
Sean Penn räddade filmen. Benicio del Toro drog ned d tempot en del. Men finalen var så bra som bara Sean Penn lyckas med, idag.
Postad 17 March 2026 - 12:11
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
Får kanske testa sista timmen. Sean penn var inte så bra första delen lol
Postad 17 March 2026 - 12:45
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3404 inlägg
Jag tycker du bör se alla timmar eller ingen alls om jag får ge min åsikt. Och Sean Penn gör en lika bra roll genom hela filmen, så gillade du inte första timmen kommer du inte gilla den sista heller.
Postad 17 March 2026 - 14:32
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
Jag tycker du bör se alla timmar eller ingen alls om jag får ge min åsikt. Och Sean Penn gör en lika bra roll genom hela filmen, så gillade du inte första timmen kommer du inte gilla den sista heller.
Det är inte så ofta filmer svänger 180 grader. Jag brukar försöka härda ut men det går inte alltid.
Postad 17 March 2026 - 19:22
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5043 inlägg
Jag har svårt att se hur man kan tycka att "One Battle after another" är en dålig film....så dålig så man stänger av ...vad var dåligt? Var det för få exploderande helikoptrar eller nått?
Postad 17 March 2026 - 20:23
FireGod
-
FireGod
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Zootropolis 2.
Den var ok, men inte lika rolig som den första. Mer slapstick och mindre innehåll.
Postad 17 March 2026 - 20:48
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1063 inlägg
Jag har svårt att se hur man kan tycka att "One Battle after another" är en dålig film....så dålig så man stänger av ...vad var dåligt? Var det för få exploderande helikoptrar eller nått?
Om det var en timma eller inte: men det är nåt med början av filmen. Den är lite annorlunda och jag började också fundera på om den var sevärd. Nu såg jag hela och mycket bra! 4 av 5 slitna morgonrockar. Är ingen filmanalytiker, men det tar en stund innan trådar och karaktärer börjar knytas ihop. Kanske kan vara det? 
Postad 17 March 2026 - 21:04
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1063 inlägg
Jag älskade actionfilmer hela 80-2000 talet var det allt jag såg, hyrde man en VHS var det nästan ett krav med ett vapen eller strid eller militär på omslaget sen säkert 15-25 år tillbaka är detta ett undantag , nu väljer jag bort dessa filmer och har fått en helt annan både smak och insikt i vad jag uppskattar i handling och skådespelarinsats , vilket har berikat mitt filmtittande enormt mycket . Extrem få actionfilmer som jag tänker på efteråt när den är slut , men det finns andra typer av filmer som jag kan tänka på i flera dagar o till o med i många år framåt,
Ja. man ändrar sig med åren men det tycker jag att actionfilmerna också har gjort.
Ofta tar manuset slut halvvägs in i filmen och sen är det en enda lång CGI-skapad slutkamp. Och vem som kommer att vinna brukar inte vara någon högoddsare! Så ingen spänning och manuset kan sammanfattas med "slåss och hjälten vinner"!
Undantag finns: actionkomedier där humorn blir ett extra element, eller twistar som läggs in och gör det intressant. Men ibland blir det övertydligt och förutsägbart så man bara väntar på twisten.
Men att sitta på nålar av spänning som man gjorde i sin ungdom finns helt enkelt inte längre. 
Postad 18 March 2026 - 08:00
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2814 inlägg
Ja. man ändrar sig med åren men det tycker jag att actionfilmerna också har gjort.
Ofta tar manuset slut halvvägs in i filmen och sen är det en enda lång CGI-skapad slutkamp. Och vem som kommer att vinna brukar inte vara någon högoddsare! Så ingen spänning och manuset kan sammanfattas med "slåss och hjälten vinner"!
Undantag finns: actionkomedier där humorn blir ett extra element, eller twistar som läggs in och gör det intressant. Men ibland blir det övertydligt och förutsägbart så man bara väntar på twisten.
Men att sitta på nålar av spänning som man gjorde i sin ungdom finns helt enkelt inte längre. 
Som Nålens öga 👁️. Såg tre Punisherrullar på raken igår. Mycket blod och sprängande. Lite underhållande är dom ändå. Ger ett genomsnittsbetyg på 5 straffar.
Postad 18 March 2026 - 09:53
nyborjare
-
nyborjare
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Kanske är det så att filmerna förändrats med, men det mesta sitter nog i mitt huvud , inte ens de filmer jag uppskattade då skulle jag orka med att se i dag , jag kan liksom inte uppskatta den "kampen" som dessa filmer bygger på utan extra dimension som visst kan vara humor , ofta blir det mer sevärt då , actionfilm som tar sig på stort allvar är plågsamt och en ständig återkommande replik är " are you ok " efter omfattade skador eller explosioner , sen finns det filmer som är action som James bond , de kan jag fortfarande se men pga av miljöer och scener , inte pga av handling eller manus. Actionfilmer som är verklighetsbaserade brukar jag dock se .
En slagsmålskamp i en film .. suck då tar jag fram mobilen o gör nåt annat , de har dessutom blivit så utdragna o håller på i flera minuter , går över mitt förstånd hur någon kan sitta o se en sådan scen , men eftersom de alltid finns på uppenbarligen finns de publik
Redigerat av nyborjare, 18 March 2026 - 09:56.
Postad 18 March 2026 - 10:48
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
Tycker de flesta filmer jag får för mig att se om fortfarande håller. Men det är klart man ser ju inte om någon film som inte lägger sig på minnet.
Sista var den nakna pistolen. Min humor har inte mognat
Postad 18 March 2026 - 16:05
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3438 inlägg
Postad 20 March 2026 - 21:32
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1063 inlägg
Keoma - Django rides again.
Mycket bra spagettiwestern.
Franco Nero i huvudrollen men det är den enda kopplingen till Django, så lite falsk marknadsföring. 
Rekommenderas om man gillar genren!
Ger den 4 av 5 banjosträngar! 
Postad 22 March 2026 - 12:30
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3404 inlägg
Sinners.
Riktigt, riktigt bra. Klockrent foto, ljud, skådespeleri, story, scenografi. Jag kan faktiskt inte komma på någon svag punkt alls.
Förstår att denna var One battle after anothers största konkurrent och att Ludwig Göransson vann en Oscar för sin insats.
Postad 26 March 2026 - 10:00
FireGod
-
FireGod
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kollade om Turning Red med dottern. Hon är lite äldre nu, så mycket mer second hand embarrasment.
Postad 26 March 2026 - 16:05
nyborjare
-
nyborjare
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Regnmannen, tja vad säger man .. hade förväntat mig mkt bättre , men hade jag inte haft stora förväntningar så kanske säger helt ok ,
Postad 27 March 2026 - 06:35
Danke
-
Danke
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Det kan ha lite med politiska åsikter att göra, då den är lite vel politisk laddad.
Jag gillade att den lirade på Western filmer, typ som i duell scener och dramatisk musik... Fick lite Tarantino vibbor eller Leone.
Postad 27 March 2026 - 06:44
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4160 inlägg
Det kan ha lite med politiska åsikter att göra, då den är lite vel politisk laddad.
Jag gillade att den lirade på Western filmer, typ som i duell scener och dramatisk musik... Fick lite Tarantino vibbor eller Leone.
Tanken har slagit mig, men somliga kanske inte vill se dokumentära återgivningar. Utan uppskattar kanske mer fiktion. Att vara dokumentär betyder inte direkt att det blir politiskt. Filmen One Battle After Another är trots allt mer dokumentär, tätare dialog och har lugnare passager än t ex diverse flashiga CGI-pumpade actionrökare i sitt format.
Dags att se Sinners tror jag. Det får bli fredagkvällens underhållning. 
Postad 27 March 2026 - 07:06
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7010 inlägg
Sinners är också speciell! Gillade den med! 😁
Postad 27 March 2026 - 12:20
nyborjare
-
nyborjare
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Gillar man eller inte gillar en film hör det till eller är högst naturligt att man inte förstår varför någon annan gillar eller inte gillar filmen , det är så det fungerar , för hade man förstått det ( uatn att känna personen) då ser man också varför o då rimmar det inte med sitt eget tyckande
Postad 27 March 2026 - 12:25
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
Tyckte bara one battle var tråkig och helt ointressant. Men jag ska se sista halvan någon gång lol
Postad 31 March 2026 - 08:43
FireGod
-
FireGod
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Suzzana - Buried Alive
Utmärkt Indonesisik B-skräck rulle.
Postad 10 May 2026 - 19:14
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10595 inlägg
Batman version american noire?
Filmkorn modell snöflingor. Har alltid lite svårt för att man ska se igenom det där hela tiden men man vänjer sig. Skulle vilja ha en tv med ett riktigt dugligt antifilmkornsfilter men det är ju svårt få filter att fungera så det är måhända omöjligt att implementera.
Riktigt trevlig titt men gäller du har tid 3h lång.
Postad 12 May 2026 - 00:15
JonasA09
-
JonasA09
-
Rookie
-
7 inlägg
Interstellar!
Förbaskat bra film.. 
Den har man i och för sig kolla om ett par gånger..
Redigerat av JonasA09, 12 May 2026 - 00:15.
Postad 13 May 2026 - 08:57
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
5043 inlägg
Jag skäms, men jag visste inte att Fanny & Alexander fanns i flera klipp och då syftar jag på tv-versjonen och film-versjonen där den för TV är många flera timmar. Jag har ju sett bitar av den (på TV) och faktiskt tänkt på att jag saknat scener i film-versjonen senare men inte tänkt mer på det sen. Men nu ska jag iallafall se hela tv-serien för första gången på många år. 
32 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 32 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|