Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 April 2012 - 18:48

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Precis sett BoB del 1 nu :) Fasiken så nöjd jag är med både bild och ljud :)

Postad 16 April 2012 - 18:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
En sak ska du veta Jdaniels.
Lyssna på Palle, han är en av dom smartaste männen på forumet !

Edit: Följd fråga på det uttalandet: OM mna e BOB nörd så kan man säker klura ut följande:

Om man byter ut palle mot st randleman och forumet mot The company, och den som talar är william guarnere.
Vilken del är detta ?! :D

ledtråd: det är efter D-day och det är öl inblandat !

Jag tror att jag antagligen kan hela serien utantill i huvudet :rolleyes: , det är i och försig standard redan efter jag sett något en gång,

Gäller allting som jag gör i vardagen med i stort sätt... alltså platser jag är op, passerar eller saker jag ser som är något att haka upp sig på.
Jag tror aldrig jag varit på en plats två gånger och andra gången inte vetat exakt vart jag är, hur jag kommer till olika platser från denna platsen och hur jag ligger i förhållande till allt runt om kring.
Så fungerar jag, och även när det gäller film tydligen...
Så jag kan i regel bara se en film en enda gång, och även 7 år senare så är den ointressant för jag kan exakt allt utantill...
Filmen måste betyda något mycket mer än att bara vara en film för att det ska vara intressant för mig att se den igen :)
Det är inte så spännande när man kan meningarna, tonläget, avbrotten och sinnesstämningen för varje scen utantill...

Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 18:57.

Postad 16 April 2012 - 19:05

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
DVD-ajj: Då kanske du är lite mer av en film-människa i alla fall då ;)

Postad 16 April 2012 - 19:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
BOB utan 7.1 och en skaplig bildyta skulle faktiskt kunna kvitta....
Snacka om att förstöra ett sånt mästerverk genom att titta och lyssna så... :wacko:

Postad 16 April 2012 - 19:27

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0

BOB är helt grym men tycker faktiskt Pacific är bättre.

Nej, DET tycker du INTE !!!

Postad 16 April 2012 - 19:43

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Vem fan kollar på BoB? Det finns ju massa Alva Noto-skivor att lyssna på :D .

Postad 16 April 2012 - 19:50

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Här kommer lite mätningar för den som tycker att sånt är kul ;)

Lite högre utnivå på Denonstegen...

Rotel:
Bifogad fil  1565.JPG   72.36K   6 Antal nerladdningar

Denon:
Bifogad fil  6600.JPG   71.16K   5 Antal nerladdningar

Och sen lite fullregistermätningar...

Rotel:
Bifogad fil  1565fullrange.JPG   74.88K   2 Antal nerladdningar

Denon:
Bifogad fil  6600fullrange.JPG   74.78K   2 Antal nerladdningar

Behöver nog skruva ner nivån på basarna liiiite med nya stegen tror jag ^_^

Postad 16 April 2012 - 19:54

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Ja. Och ordna tjockare dämpning av högtalarväggen. Du har en schysst utsläckning pga den ser det ut som. Skruva ned gainrattarna lite bara, så löser det sig nog. Det är de två som sitter längst in mot baksidan av lådan.

Hur låter basen annars?

Postad 16 April 2012 - 20:02

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Hittar inget att anmärka på än, har iofs bara lyssnat i några minuter än så det är ju lite tidigt att avgöra än. Ska utvärdera en vecka innan jag flyttar stegen till deras permanenta placering bakom soffan.

Ja mer dämpning står ju just nu högst upp på att göra listan :)

Postad 16 April 2012 - 20:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

DVD-ajj: Då kanske du är lite mer av en film-människa i alla fall då ;)

Nej, tycker att filmer är för förutsägbara allmänt och lite tråkiga....
Verkligheten är roligare och alldrig lika lätt att förutspå... ;)

Gillar filmer som är mindre förutsägbara, har mycket djup och det ska "rätt" känsla i filmen, vilket verkar vara näst intill omöjligt för dom flesta att lyckas med...
Är väll lite av en filmfinsmakare, men tittar just därför väldigt sällan på film :)

Musik är mycket mer oförutsägbart, varierande och nänslomässigt än vad dom flesta filmer kommer i närheten av, helt klart mycket bättre skit ;)

Med undantag av vissa filmer, däribland BOB ;)

......................................................

Palle: Den där resonansen va det som hördes sjukt tydligt, och som jag också sa stämde mycket bra med den låg kanske 10Hz lägre än i mitt rum !
alltså 30Hz puckal, = infraboost blir bara grötigt :(

Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 20:05.

Postad 16 April 2012 - 20:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Palle: Den där resonansen va det som hördes sjukt tydligt, och som jag också sa stämde mycket bra med den låg kanske 10Hz lägre än i mitt rum !
alltså 30Hz puckal, = infraboost blir bara grötigt :(

Har hört att den kan sänkas med en "liten" basabsorbent på en sisådär 1000 liter! :D

Postad 16 April 2012 - 20:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ja du kan få bort mycket av den där ehhhkliga röda i horisentalled på efterklanganalysen ;)
Och även om själva peken inte går ner så mycket så är det ju en ENORM vinst att få ner efterklangen på den :)
Där har jag tyr, jag upplever inte att jag har speciellt mycket efterklang i mitt rum, även om toppen vid 45-50Hz finns där så är den väldigt "snäll" på så vis !

Postad 16 April 2012 - 20:18

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt inte sett BOB!

Postad 16 April 2012 - 20:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
:o

Postad 16 April 2012 - 20:22

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Jag ogillar Saving private ryan och antar det är liknande hollywood trams så jag har hållt mig borta ;)

Postad 16 April 2012 - 20:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag skulle inte dra jämförelsen med saving private ryan, Band of brothers upplevs mer som en reality dokumentär med djup, själva avsaknaden av egentlig "story" och själva iden med att karaktärerna är filmen gör att den inte upplevs speciellt "vinklad" mer än att vissa karaktärer är det och man får ju även följa personernas förändrande i synen på tillvaron och om dom själva.
Är inte speciellt mycket "amerika e bäst, tjoho!!! äga hela världen känsla" i denna serie/ film utan en mer objektiv bild man ges, mer basserad på ständi förändring under resans gång med dom huvudpersoner man får följa.

Så, stilen är inte den samma i början som i slutet av serien, karaktärerna är på många sätt förändrade och har andra insikter och förståelse än när dom frivilligt gick med "för att döda tyskar".
Sådan är inte seriens grundläggande moral eller stämning, som sagt är den ständigt föränderlig och helt beroende på vilken karaktär man för tillfället följer :)

Jag tycker att det är just DETTA som är så jävulskt bra med serien, som ingen annan film eller serie som berör samma sak, ens är i närheten av...
att karaktärerna är filmen, dom är inte "delaktiga i en story" utan dom är storyn !
Om man ger karaktärerna tid att släppa föreställningarna om vad dom gett sig in :)

Det blir då inget typisk, trist och värdelös Fjolluhood känsla, som jag inte är speciellt förtjust i... jag tror du och jag (har fått den uppfattningen i alla fall) mer värdesätter helt andra saker i filmer än vad många andra vanligtvis gör.
Jag gillar sällan moderna filmer, saknar känsla...
Filmer av äldre snitt, och gärna från andra delar av världen än i väst är mer givande och intressanta !

Rekommenderar dig i alla fall att kolla på den och koncentrera dig på karaktärerna, du kommer märka att inget avsnitt är den andra lik... ;)

Redigerat av DVD-ai, 16 April 2012 - 20:39.

Postad 16 April 2012 - 20:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Jo, kommer nog testa den någon gång framöver.

Postad 16 April 2012 - 20:55

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Jag ogillar Saving private ryan och antar det är liknande hollywood trams så jag har hållt mig borta ;)

Den liknelsen jag gör med Saving Private Ryan är sättet att filma på, storyn i BoB är 100ggr bättre (i övrigt enligt DVD-ai's beskrivning). Klart värd att se.

Postad 16 April 2012 - 20:59

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Bob är svinbra!

MEN, i Pacific går man djupare in i vissa karaktärer, man får mer djup. I ett avsnitt (tror det var 3) var det knappt nån strid alls utan mer fokus på personer så man lärde känna karaktärerna på ett helt annat sätt.
Sen upplever jag hela serien som frächare och nyare, vilket säkert beror på att istället som i Bob, sitta o frysa i ett mörkt hål i ett avsnitt så ligger dom på en beach i Pacific ;)
Ska även tilläggas att jag sett Bob ett antal ggr medans jag bara sett Pacific en gång. Men har den i hd och ska kolla den igen under våren, då kanske jag ändrar mig vem vet.

Kan iaf med största säkerhet säga att båda måste vara dom absolut bästa tv-serierna nånsin.
Och det är många som tycker det enligt imdb,

Band of Brothers 9,6
The Pacific 8,3

Men ska strax ge mig på en annan serie som lär vara fruktansvärt bra, Game of Thrones (9,4 imdb)
Nån som har nått att säga om den?

Postad 16 April 2012 - 21:04

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Bara att den äger nå fruktansvärt :D

Postad 16 April 2012 - 21:08

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 1
Ser nästan bara gamla tv-serier nuförtiden. Klämde The Wire sista säsongen i helgen.
Nu är det dags för Deadwood, som jag missade helt när den gick.

Postad 16 April 2012 - 22:02

Unregistered27d7f146
  • Unregistered27d7f146
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Game of thrones är fantastiskt bra:) en annan serie eller vad man ska kalla det som jag tycker har ett skönt flow är sherlock, dock är det bara sex avsnitt à 1,5h som kommit hittils:)

Postad 16 April 2012 - 22:50

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Palle.... Den där mätningen såg inget kul ut... :blink:

Postad 17 April 2012 - 07:09

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Ser nästan bara gamla tv-serier nuförtiden. Klämde The Wire sista säsongen i helgen.
Nu är det dags för Deadwood, som jag missade helt när den gick.

Deadwood är en utav mina absoluta favorit serier :)

Postad 17 April 2012 - 07:38

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Palle.... Den där mätningen såg inget kul ut... :blink:

Inte vet jag inte, men som tur är låter det bättre än det mäter ;)
Du har ju lyssnat själv! :)

Postad 17 April 2012 - 07:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Skalan ?!

man ser inte speciellt bra på graferna... saknar frekvensaxeln...

Men vist mäter det ganske exakt så som det låter, det brukar det ju göra :)

Postad 17 April 2012 - 08:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Skalan ?!

man ser inte speciellt bra på graferna... saknar frekvensaxeln...

Men vist mäter det ganske exakt så som det låter, det brukar det ju göra :)

Dom får inte plats på skärmen på min lilla netbook :P, men här är dom inklippta:
Bifogad fil  post-85694-0-03352000-1334601940_thumb.jpg   68.73K   1 Antal nerladdningar

Postad 17 April 2012 - 08:45

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Är nog mera fart här än på faktiskt så gör en copy & paste därifrån.
Förstod inte riktigt det där med nivåskillnaderna du nämnde på faktiskt.

"Nivåskillnaderna?
Det ligger ju någon enstaka db under med Denon, eller menar du att det ligger lite högt i basen?

Det tycker inte jag Postad bild
Varför, jo det är för att du nästan bara lyssnar på den där 35an nu och allt annat är väldigt lågt, inte så konstigt att jag tyckte gura och piano saknade "kropp" hos dig Postad bild"

Hade vart riktigt fint om någon kunde komma med simuleringsprogram där man kan se hur en helmholtz på 2x 500-600liter skulle påverka den där 35an och hur mycket det hade fått upp dalen efter den.

Hade gjort dom ställbara så du kan tweaka dig fram så du får maximal effekt av dom."

"Förstår om du inte vill flytta om, MEN hade vart skoj att se vad som händer om du kunde flytta bak två av lådorna och se vad som händer med kurvan då.

Du har ju ett och annan variant att testa om du känner för det.

4 i fronten som du har nu.
2 i front 2 i bak

Mäta på dom högre placerade i fram och jämföra mot dom lägre, sen göra en helmholtz ovan/under och sen samma visa i bak.

Samt att du kan roa dig med att vända på lådorna för att se vad som händer när elementet kommer närmare centrum på rummet istället för inne i hörnet.

Självklart vill vi se redovisade mätningar på dessa varianter Postad bild"

Postad 17 April 2012 - 09:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
JAG, är övertygad om att detta problem skulle kunna bli mindre med en liten omplacering av modulerna till framväggen :P

Men det är inget som Palle kommer vilja behålla sedan så det är ju lönlöst oavsett...
Jag hade inte heller gjort så...
det ska vara snyggt occkså :)

Postad 17 April 2012 - 10:06

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Är nog mera fart här än på faktiskt så gör en copy & paste därifrån.
Förstod inte riktigt det där med nivåskillnaderna du nämnde på faktiskt.

"Nivåskillnaderna?
Det ligger ju någon enstaka db under med Denon, eller menar du att det ligger lite högt i basen?

Det tycker inte jag Postad bild
Varför, jo det är för att du nästan bara lyssnar på den där 35an nu och allt annat är väldigt lågt, inte så konstigt att jag tyckte gura och piano saknade "kropp" hos dig Postad bild"

Hade vart riktigt fint om någon kunde komma med simuleringsprogram där man kan se hur en helmholtz på 2x 500-600liter skulle påverka den där 35an och hur mycket det hade fått upp dalen efter den.

Hade gjort dom ställbara så du kan tweaka dig fram så du får maximal effekt av dom."

"Förstår om du inte vill flytta om, MEN hade vart skoj att se vad som händer om du kunde flytta bak två av lådorna och se vad som händer med kurvan då.

Du har ju ett och annan variant att testa om du känner för det.

4 i fronten som du har nu.
2 i front 2 i bak

Mäta på dom högre placerade i fram och jämföra mot dom lägre, sen göra en helmholtz ovan/under och sen samma visa i bak.

Samt att du kan roa dig med att vända på lådorna för att se vad som händer när elementet kommer närmare centrum på rummet istället för inne i hörnet.

Självklart vill vi se redovisade mätningar på dessa varianter Postad bild"

Kommer inte orka böka runt lådorna, är tillräckligt nöjd med ljudet som det är nu och framförallt känner jag att det fortfarande går att bruka som ett normalt vardagsrum! :)

Den där elaka puckeln vore trevligt om man kunde snygga till lite grann, men hela min värld står inte och faller med den... ;) Sen ska det ju förståss upp med mer dämp i fram och allmänt mera trevlig inredning och gardiner så att det inte blir så kalt.

Jag är nöjd, det har aldrig låtit så bra som det gör nu! :)

JAG, är övertygad om att detta problem skulle kunna bli mindre med en liten omplacering av modulerna till framväggen :P

Men det är inget som Palle kommer vilja behålla sedan så det är ju lönlöst oavsett...
Jag hade inte heller gjort så...
det ska vara snyggt occkså :)

Där slog du huvet på spiken David!

Hade besök i lördags av ett gäng vänner som inte varit där innan och det tog faktiskt ganska lång tid efter att dom kommit in i rummet innan dom såg lådorna! Så när dom är inklädda i tyg så kommer det vara en tämligen diskret installation! :)

Postad 17 April 2012 - 10:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tweaka är ju halva nöjet ;)
Förstår dig fullt ut faktiskt, men helmholtzare blir det väl i bak?

Du har väl en eq i din denon föresten, du skulle ju kunna kika om du har sådan tur att du har just 35Hz som du kan sänka ner lite där till att börja med. Manuellt alltså, inte någon audessey.

Min onkyo har "bara" 25/40/63/100/160Hz

Postad 17 April 2012 - 12:52

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Pallekuling !

Dina mirage surrar, vart va det du hade hittat dom för 1000kr/ st ?

Finns det någon möjlighet att man kanske skulle kunna få låna dom och testa för att utvärdera om dom skulle kunna vara något eller ej ?
sedan när du fått dina nya surrar såklart :)

Redigerat av DVD-ai, 17 April 2012 - 12:52.

Postad 17 April 2012 - 13:12

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag vågar inte slå till på Mupparna i B lådorna... dom kanske låter dåligt... :(
Alådorna är för fula och "stora"...

Postad 17 April 2012 - 13:15

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Tweaka är ju halva nöjet ;)
Förstår dig fullt ut faktiskt, men helmholtzare blir det väl i bak?

Du har väl en eq i din denon föresten, du skulle ju kunna kika om du har sådan tur att du har just 35Hz som du kan sänka ner lite där till att börja med. Manuellt alltså, inte någon audessey.

Min onkyo har "bara" 25/40/63/100/160Hz

Nja vet inte om jag håller med dig där Niklas, för mig är att tweaka bara "a means to an end" ;)
Ja nån form av lösning blire nog... Ska kolla om det finns nån bra lösning på eq, men det tror jag inte.

Pallekuling !

Dina mirage surrar, vart va det du hade hittat dom för 1000kr/ st ?

Finns det någon möjlighet att man kanske skulle kunna få låna dom och testa för att utvärdera om dom skulle kunna vara något eller ej ?
sedan när du fått dina nya surrar såklart :)

Jag köpte mina på Tyska ebay, kollade där jag köpte som, men det finns inga kvar där... :(
Självklart får du låna dom och utvärdera! :)

Jag vågar inte slå till på Mupparna i B lådorna... dom kanske låter dåligt... :(
Alådorna är för fula och "stora"...

Ähh, jag chansar på dom! Lägger ingen stor vikt vid surround och det lär ju vara bättre än inget alls ;)

Postad 17 April 2012 - 14:29

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
mjooo. i och försig...

men det e ju synd om dom inte är bättre än inget alls... :wacko:

Postad 17 April 2012 - 16:20

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag har tolv muppsar man kan leka lite med om man orkar.

Palle: Kom över med storbilen någon dag så släpar vi med absorbenterna och en flock muppsar.

Postad 17 April 2012 - 18:52

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Jag har tolv muppsar man kan leka lite med om man orkar.

Palle: Kom över med storbilen någon dag så släpar vi med absorbenterna och en flock muppsar.

Fan vilket trevligt initiativ, det gör jag gärna! :)
Vet inte riktigt när jag ska ha tid med det, men det är ju ett erbjudande jag omöjligt kan tacka nej till!
Du får ta det lugnt med Kinectandet innan bara ;) :D :lol:

Postad 17 April 2012 - 19:03

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Ta det lugnt? Aldrig. Jag har precis påbörjat min padawan-tid. Jag ska bli Jedi!!! Jag har redan fet träningsvärk.

När ska vi leka? Jag ska till mässan i helgen, men helgen efter det tror jag att jag kan.

Postad 17 April 2012 - 19:06

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Fan, är mässan nu i helgen !? :huh:
Det hade jag missat..
Vilken dag ska du åka Ko mo rok ?

Postad 17 April 2012 - 19:07

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag åker på fredagen. Ska hjälpa Lars att justera in ljudet. Lättare om man är två. Så jag kommer få lite förhandslyssning av Darth Vader också ;)

Postad 17 April 2012 - 19:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Ta det lugnt? Aldrig. Jag har precis påbörjat min padawan-tid. Jag ska bli Jedi!!! Jag har redan fet träningsvärk.

När ska vi leka? Jag ska till mässan i helgen, men helgen efter det tror jag att jag kan.

Hahaha, kan bara föreställa mig hur det ser ut! :D
Hmmm, jag är nog sjuttsingen fullbokad alla helger i typ en månad framöver... :( Tror min första lediga helg är 19-20 Maj... :blink: <_<

Jag åker på fredagen. Ska hjälpa Lars att justera in ljudet. Lättare om man är två. Så jag kommer få lite förhandslyssning av Darth Vader också ;)

Kan man räkna med ett litet utlåtande på hur dom spelar sen då? :)

Postad 17 April 2012 - 20:34

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Nej, vi ska dricka öl och vin....

Postad 17 April 2012 - 20:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vin.... :wacko:

Postad 17 April 2012 - 20:42

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag ska dricka öl... Lasse dricker nog vin. Du tror väl inte jag har tappat förståndet?

Eller tja... inte tappat det helt alltså.

Postad 17 April 2012 - 20:50

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Du kanske bytt kön och skaffat en murva, inte vet jag :D

Postad 17 April 2012 - 20:52

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Ibland undrar man ju hur det skulle vara att ha en murva istället... ?

... äh, ro hit med min öl på fredag.

Postad 17 April 2012 - 20:58

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Ibland undrar man ju hur det skulle vara att ha en murva istället... ?

... äh, ro hit med min öl på fredag.

Är det inte bättre att fara dit och våldgästa? Enligt uppgift ska det finnas en del drickbart hemma hos farbror Martin? :D

Postad 17 April 2012 - 20:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Övernattning alltså ?

Postad 17 April 2012 - 20:59

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Övernattning alltså ?

I Martins spritkällare? Jag är på! :D

Postad 17 April 2012 - 21:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Tre hyllor med sprit, ett rum med öl och en kyl med öl.... mjo, måste väl erkänna att det finns lite att ta av :D

Sen om man känner att man inte blev full tillräckligt fort så har jag en sån här också :D

Postad bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.