Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 17 April 2012 - 21:13
Tre hyllor med sprit, ett rum med öl och en kyl med öl.... mjo, måste väl erkänna att det finns lite att ta av
Sen om man känner att man inte blev full tillräckligt fort så har jag en sån här också
Bor du i Jkpg !!?
Postad 17 April 2012 - 21:17
Japp -18 grader, flaskor kan bytas under drift :-)Hahaha, vad fan är det där??? Jäger på tappkran?
Jönköping? Verkar jag frikyrklig :-D
Postad 17 April 2012 - 21:22
Japp -18 grader, flaskor kan bytas under drift :-)
Hahaha WTF? Frågan är om man klarar av det efter att ha satt i sig dom första tre flaskorna...
Det måste du pröva!
Postad 17 April 2012 - 21:25
577934_10150690144481775_690911774_9662005_1377501542_n.jpg 18.48K
12 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered89a7be48, 17 April 2012 - 21:26.
Postad 17 April 2012 - 21:26
Iofs rök det 3 liter på 20-25 minuter, den pumpa ut konstant tills det jag hade var slut. Folk var som gamar :-D
Postad 17 April 2012 - 21:58
Postad 18 April 2012 - 07:09
Postad 18 April 2012 - 08:01
Hahaha WTF? Frågan är om man klarar av det efter att ha satt i sig dom första tre flaskorna...
Det måste du pröva!
jag tycker VI allihoppa ska bjuda in oss själva på en litet "test" av hans förråd
........................................................
edit: Har någon sett till bagarn föresten, va länge sedan han skrev något i tråden...
Redigerat av DVD-ai, 18 April 2012 - 08:01.
Postad 18 April 2012 - 09:50
Någon som vet någon som kan tänka sig att ta en titt på stegen?
Postad 18 April 2012 - 10:42
Postad 18 April 2012 - 10:46
Utsidan är ju dessutom i mint condition!
Postad 18 April 2012 - 12:18
Lyckas man få ett 1090 att stänga ner så kan man säkert ha smittat dom nya stegen med något
Postad 18 April 2012 - 12:31
Sen så var det kanske inte så konstigt att säkringen gick heller. Iaf inte när vissa inte har koll på om +10dB vippan är på eller inte, är dretfull och drar på för kung och fosterland.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 18 April 2012 - 12:32.
Postad 18 April 2012 - 12:38
Jäkla alkis David! Tur att vi andra var så rediga under kvällen
Postad 18 April 2012 - 12:42
Kör du "fulkodning" på filmer som bara har 5.1? Eller är dina bakre tyst på dom filmerna?7.1 för dom filmer som är kodade i det.
Postad 18 April 2012 - 12:47
Han lär ju ska behöva sätta koppel på David iaf. Alternativt låsa in fjärrkontrollen. Annars kan det bli ett dyrt besök misstänker jag.Man kommer kunna grilla körv på de där elektrostaterna
Postad 18 April 2012 - 13:19
Har bara 5.2 får inte plats med mer och väntar in lite mera äkta kodade filmer, inte hittepå
Postad 18 April 2012 - 13:25
Sen ska det bli väldigt intressant att höra dig förklara lite om det här med mikrofonplaceringar och trumpeten lite lite till vänster igen.
Postad 18 April 2012 - 13:39
Om du tänker på säkringen som gick på steget uppe i Kramfors så var det inte 1090. Utan bassteget.
Sen så var det kanske inte så konstigt att säkringen gick heller. Iaf inte när vissa inte har koll på om +10dB vippan är på eller inte, är dretfull och drar på för kung och fosterland.
Det finns endast en enda anledning till att säkringen i steget gick.
och det är:
1: Spänningssvikt = nätdelen försöker att vid en MARKANT lägre spänning dra lika mycket effekt från väggen = väldigt mycket mer ström behöver passera = säkringen ger sig.
Summa: BRORSAN, han behöver fixa bättre ström till rummet !!!!
dra gärna ny kabel med, 2,5mm^2 och 13a trög, då e det lungan sedan... men även bara att ta bort den där förbannade strömbrytaren från sen medeltid borde göra stoooor skillnad...
Postad 18 April 2012 - 13:42
Jag visste inte att du var en sådan purist Niklas. Spelar du bara upp material som har gått igenom en mixningsstudio med elektrostater också? Eller räcker det med att dom kör dipolära/bipolära högtalare?Har bara 5.2 får inte plats med mer och väntar in lite mera äkta kodade filmer, inte hittepå
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 18 April 2012 - 14:37.
Postad 18 April 2012 - 13:44
Aha så subbarna VAR på under kvällen alltså?!?
Jäkla alkis David! Tur att vi andra var så rediga under kvällen
Han lär ju ska behöva sätta koppel på David iaf. Alternativt låsa in fjärrkontrollen. Annars kan det bli ett dyrt besök misstänker jag.
Hindrar väl inte David från att att försöka
Förstår inte gnället... ?!
Volymen på +8dB med +10dB vippan va inte högre än vi spelat med exakt den låten förrut... men det va också då vi nästan släckte belysnignen i rummet förra året!
Annars hade jag ju aldrig gjort så...
Och nu blev det väll för mycket för säkringen i steget, och man kan ju lugnt säga att strömmen begränsar hur högt du kan spela mycket av den bastunga musiken... trist! Många gånger under kvällen så blinkade det ju i lyset... inte bra det måste fixas för det gör ju at steget jobbar med för låg spänning !
klippning är att större problem då och dessutom så kan man elda högtalare...
Men det är okey för mig att inte få hålla i fjärren om det nu är på det viset.
Redigerat av DVD-ai, 18 April 2012 - 13:59.
Postad 18 April 2012 - 13:47
Det är möjligt att säkringen hade fixat det med annan dragning av ström. Men mina tidigare statements står fortfarande kvar. Du visste faktiskt inte att du hade +10dB vippan på.Det finns endast en enda anledning till att säkringen i steget gick.
och det är:
1: Spänningssvikt = nätdelen försöker att vid en MARKANT lägre spänning dra lika mycket effekt från väggen = väldigt mycket mer ström behöver passera = säkringen ger sig.
Summa: BRORSAN, han behöver fixa bättre ström till rummet !!!!
dra gärna ny kabel med, 2,5mm^2 och 13a trög, då e det lungan sedan... men även bara att ta bort den där förbannade strömbrytaren från sen medeltid borde göra stoooor skillnad...
Vi skojar ju bara lite med dig David.Men det är okey för mig att inte få hålla i fjärren om det nu är på det viset.
Sorry om du tog illa upp.
Postad 18 April 2012 - 13:50
Det är möjligt att säkringen hade fixat det med annan dragning av ström. Men mina tidigare statements står fortfarande kvar. Du visste faktiskt inte att du hade +10dB vippan på.
Vi skojar ju bara lite med dig David.
Sorry om du tog illa upp.
Jo, det viste jag
Ne ingen fara, är inte sur, glömde bara smiliy's =
Postad 18 April 2012 - 13:55
Vilka fräsiga doningar du har skaffat Palle. Jag har tryckt och klämt samt lyssnat lite på sånna där uppe i Luleå för något år sedan. Rejäla prylar. Hoppas du får ordning på dom så att dom inte brusar och stör bara.Ja vi får väl se
Nu torde det inte vara stegen som begränsar lågbasen iaf.
Postad 18 April 2012 - 14:04
Vilka fräsiga doningar du har skaffat Palle. Jag har tryckt och klämt samt lyssnat lite på sånna där uppe i Luleå för något år sedan. Rejäla prylar. Hoppas du får ordning på dom så att dom inte brusar och stör bara.
Tack, ja dom är lite småcoola tycker jag. Ja det vore trevligt om det gick att laga dom för en vettig summa
Ja det vore ju kul om det gick å lösa brusandet
Ja det är rätt störande, igår kom det 3ggr på 4 timmar, det håller på i kanske 20 sekunder innan det försvinner igen?
Postad 18 April 2012 - 14:05
Fan, här liggs det inte på latsidan, eller det kanske är bristen på just liggande som gör att du har tid med sånt här?
Jävulskt bra jobbat iaf. Kul att det verkade bli så bra resultat också.
Postad 18 April 2012 - 14:35
Jag hinner inte med någonting...
Är det så fullt upp med Hanna?
Höger hanna
Postad 18 April 2012 - 14:38
Ne nu jävlar är det kört för besök för din del!Jag visste inte att du var en sådan purist Niklas. Spelar du bara upp material som har gått igenom en mixningsstudio med elektrostater också? Eller räcker det med att dom kör dipolära/bipolära högtalare?
![]()
Förlåt, kunde inte hålla mig.
![]()
Men nu när jag tänker efter... Det får du fan ta, gubbe!
![]()
Postad 18 April 2012 - 16:26
Sen ska det bli väldigt intressant att höra dig förklara lite om det här med mikrofonplaceringar och trumpeten lite lite till vänster igen.
![]()
![]()
På 2,5 kvadrat får man köra 16A vet du...
Sen kan man köra en F-säkring som pallar en jävla massa kilowatt i topparna.
Fan, här liggs det inte på latsidan, eller det kanske är bristen på just liggande som gör att du har tid med sånt här?
Jävulskt bra jobbat iaf. Kul att det verkade bli så bra resultat också.
Det är ju många timmar på dygnet.
Det tog bara 1,5 timme att slå ihop den. Kostade ett par hundra.
Ja, blev över förväntan. Lite tyg på, och hela skivor med pyramidskum, istället för pusslet jag har på den nu, så blir det ännu bättre.
Det hade blivit kaos ändå. Jag har ju inget fiskespö vettu.
Redigerat av Bakerman, 18 April 2012 - 16:29.
Postad 18 April 2012 - 19:03
Postad 18 April 2012 - 19:07
Postad 18 April 2012 - 19:19
Gör en platta med försänkta hål för kuddarna, sen vrider du bara plattan
Är ju försänkta hål på topparna, så är inte mycket mer kvar att "ta av" innan topparna tar emot underlaget. Tror nästan att jag superlimmar dit kuddarna, finns ju ingen anledning att de inte ska sitta fast under? Det är ju enbart om jag skulle behöva byta dem, men den smällen får jag väl ta den dagen
Postad 18 April 2012 - 19:29
Då sitter dom fast, men är lätta att bryta bort utan åverkan på varken högtalare eller SD-kuddar.
Postad 18 April 2012 - 19:32
Sätt istället dit dom med en minimal dutt med silikon eller liknande.
Då sitter dom fast, men är lätta att bryta bort utan åverkan på varken högtalare eller SD-kuddar.
Så kan man ju faktiskt göra
Postad 18 April 2012 - 19:41
Postad 18 April 2012 - 19:49
http://www.faktiskt....=48768&start=60
Postad 18 April 2012 - 19:52
NAD208? Check
Denon 3808? Check
Pioneer DV668? Check
EKK i mängder? Check
Rotel 1090? ... sålde jag dock av för att den var för klen
PS... Visst fan hör man skillnad på apparater. Speciellt de som inte fungerar jämfört mot de som fungerar
Postad 18 April 2012 - 19:54
Det är ju bla nattis som tråden handlar om, men det förstår han ju inte själv.
Postad 18 April 2012 - 20:01
Bakerman.... jag har typ jackpott....
NAD208? Check
Denon 3808? Check
Pioneer DV668? Check
EKK i mängder? Check
Rotel 1090? ... sålde jag dock av för att den var för klen.
PS... Visst fan hör man skillnad på apparater. Speciellt de som inte fungerar jämfört mot de som fungerar.
Jag har inga problem med om folk drar sina egna slutsatser genom att prova sej fram, och sen komma fram till att det är just dom där grejerna som låter bäst.
Men hur vanligt tror du inte att det är att folk som köper Ino direkt börjar leta 1090, 208, 668 och köper EKK ?
Bara för att det SKA vara så ?
Köp dom där grejerna om du vill det, men tjata inte på resten av världen dom grejerna bara för att det är dom som är bäst... För det har någon annan sagt... Att du tycker...
Är du med på hur jag menar ?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?