Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 18 April 2012 - 20:02
Räknas det om man har EKK på väggen?
Det har du nog inte.. Det är nog kulo.
Postad 18 April 2012 - 20:06
Det är ju bla nattis som tråden handlar om, men det förstår han ju inte själv.
Precis. Att Karlsson fick dojan säjer ju också en hel del...
Ingen aning, vad är skillnaden?
Om du menar att du har utanpåliggande el till vägguttagen så är det förmodligen kulo.
En blymantlad treledare.
Tror den heter EKRK.
Redigerat av Bakerman, 18 April 2012 - 20:06.
Postad 18 April 2012 - 20:08
Jag kan iaf stoltsera med att vara ensam om att ha hört den mikroskopiska färgningen som mina RS2000 HADE innan de blev uppgraderade. Nu finns nog inte mycket kvar av den.
Jag är rätt mycket transparensgalning... men orka bråka om det? Man får välja som man vill.
Postad 18 April 2012 - 20:09
Om du menar att du har utanpåliggande el till vägguttagen så är det förmodligen kulo.
En blymantlad treledare.
Tror den heter EKRK.
Jo det är det ju, varför blymantlad? Är det för att minska risken att man råkar skada höljet och får en kyss?
Postad 18 April 2012 - 20:12
Dessutom mer stryktålig iom att den är just utanpåliggande.
Postad 18 April 2012 - 20:17
Då hade jag visst "bara" ett 1090 och Denon, och bägge två hade jag innan jag skaffade Ino
Postad 18 April 2012 - 20:20
![]()
På 2,5 kvadrat får man köra 16A vet du...
Sen kan man köra en F-säkring som pallar en jävla massa kilowatt i topparna.
Jo, va 16a jag menade
Jag köpte ett Emotiva XPA-2, det visade sig senare prestera bra i LTS testet
Hade dock Ino innan XPA-2'an kom med i bilden...
Men tyckte det verkade varta ett bra steg och är myckety nöjd såhär långt med mina idag två st
Postad 18 April 2012 - 20:29
Det är en väldigt stor skillnad mellan att vara nöjd med sina grejer, och att tjata på resten av världen att det man har är det bästa som går att uppbringa i hela världen.
Postad 18 April 2012 - 20:31
Postad 18 April 2012 - 20:34
Men om jag fick välja något på rak arm som jag skulle tycka va det "bäst" så vet jag ej...
Kanske RS2000, eller ja vet inte...
2st av Emotivas nya serie kanske ?! fast man vet ju inte hur dom presterar...
Ehhh, mina steg duger bra det e det enda som betyder något, behöver jag så bryggar jag dom senare så har jag >700w vid 8ohm om jag inte mins fel
Det kommer jag tillräckligt långt på för att inte känna att jag behöver nya steg alls egentligen...
Jag tror inte jag är intresserad nog av att skaffa allt annat som behövs för att det ska vara någon vitts att uppgradera till kraftigare steg...
Typ som ett hus med dedikerat ljudrum osv...
2x700w 8ohm och dubbla i 4ohm kommer man tillräckligt långt på, så jag e super nöjd med den vetskapen
Redigerat av DVD-ai, 18 April 2012 - 20:36.
Postad 18 April 2012 - 20:40
På tal om Emotiva, dom ser ju ut att ha gjort rejält lyft designmässigt med nästa serie.
Eller hur??
Nu skulle man ju kunna köpa en sån och slippa må dåligt av att titta på den!
(Hoppas ingen Emotiva ägare tog illa upp
Postad 18 April 2012 - 20:45
Postad 18 April 2012 - 20:52
Sen en old school VU mätare, självklart avstängningsbar så hade det varit klart godkänt.
Japp!!
När jag skaffar kåk ska jag skaffa mig en riktigt snygg vintageanläggning och ställa nånstans, kanske med nåt snyggt rörförsteg, vinylsvarv och sen nåt fint slutsteg med trägavlar och VU-mätare...
Postad 19 April 2012 - 15:49
Kan bli svettigt med översiktsbilder med den gluggen men blir snygga produktbilder.
Men om du testar med kitobjektivet så se till att ha "is" på så klarar du dig kanske utan stativ, bara att prova och se.
Postad 19 April 2012 - 16:02
Lyckades ni bottna Y-4 under helgen?Om du tänker på säkringen som gick på steget uppe i Kramfors så var det inte 1090. Utan bassteget.
Sen så var det kanske inte så konstigt att säkringen gick heller. Iaf inte när vissa inte har koll på om +10dB vippan är på eller inte, är dretfull och drar på för kung och fosterland.
Postad 19 April 2012 - 19:36
Denna gången är det din tur att sköta plåtandet, iso 800 och 50mm gluggen så klarar du dig utan stativ.
Kan bli svettigt med översiktsbilder med den gluggen men blir snygga produktbilder.
Men om du testar med kitobjektivet så se till att ha "is" på så klarar du dig kanske utan stativ, bara att prova och se.
Fattade inte ett skit av det, men jag siktar och knäpper så får vi se.
Postad 19 April 2012 - 19:53
Postad 19 April 2012 - 20:03
Postad 19 April 2012 - 20:03
Barn...
Ajaj
Men det är väl bara dammkåpan som blivit intryckt? isåfall ta dammsugaren på lågeffekt, och sug ut bucklan
Mvh
Postad 19 April 2012 - 20:09
Jag har ju galler över hela panelen, men vätska kan komma in ändå. har erfarenheter
Du måste ha ett jäkla tryck i slangen du
Postad 19 April 2012 - 20:14
xsdg.jpg 91.12K
0 Antal nerladdningarDu måste ha ett jäkla tryck i slangen du
Redigerat av Bakerman, 19 April 2012 - 20:15.
Postad 19 April 2012 - 20:17
Du måste ha ett jäkla tryck i slangen du
Nog för att dom har gett mig tuppskinn ett par gånger, men njeee
Lilleman och yoghurt...
Postad 19 April 2012 - 20:32
Nog för att dom har gett mig tuppskinn ett par gånger, men njeee
;D
Lilleman och yoghurt...
Har lilleman redan börjat leka med yoghurten ?
Postad 19 April 2012 - 21:18
Redigerat av Evil Homer, 19 April 2012 - 21:19.
Postad 20 April 2012 - 06:23
och just sådant där har jag har jag varit med om några gånger och oftast har det varit tvunget att byta ut högttalaren
Är det på någon av dom mittre två elementen (boomers) eller är det på någon av dom två yttre (Woofers) ? *
Är det på en woofer så är ju risken antagligen = 0 att det skulle kunna föras medan på en Boomer så är risken, av egna erfarenheter ganska så stor...
Framförallt med slutna lådor och om man spelar högt ! (Högt som i att elementen börjaj röra på sig,
Men framföraltl så hade jag inte kunnat koppla av med vetskapen om att ett element ser ut sådär,om det gör så att högtalaren i normalfallet inte påverkas, men att vid någon kraftig transient inte presterar optimalt så hade jag omedelbart bytt ut den !
På grund av ett dessa element har en ganska hård plats som dammkåpa så blir den ju aldrig helt återstäld igen även om man lyckas få ut den...
Postad 20 April 2012 - 07:36
Missade du bilden ovan ?
Postad 20 April 2012 - 09:07
Subjektivt kanske du tycker det men den är inte väldigt mjuuk utan ganska hård och går ej tillbaka om man tryckt till den en gång. (den blir inte perfekt rund igen)
Hör med Ingvar hur mycket han tror att detta borde kunna påverka, jag har varit med om högtalare där det påverkat och högtalare där det inte påverkat, så det är lite olika...
Därav tycker jag du ska byta elementet eller i alla fall höra med ingvar, men det är ju naturligtvis upp till dig att göra hur du vill, hör du ingen skillnad så är det ju bara att köra !
Redigerat av DVD-ai, 20 April 2012 - 09:17.
Postad 20 April 2012 - 09:58
COH blir man ju lite rädd för...går att spela duktigt högt med
Postad 20 April 2012 - 10:05
Nopp, jag behöver inga mer subbar här, klarar det bass i love you på -0 utan att shuffa så får det räcka ett tag till
Postad 20 April 2012 - 11:19
Postad 20 April 2012 - 11:46
jag klarar inte låten Bass i love you... mår illa bara jag tänker på den...
Jag spelade den så tänkte jag faktiskt på dig
Mina blommor var påväg ner ifrån fönsterbrädet, helt underbart med infra som går vidare i kåken så att man faktiskt känner den.
Thomas Köner – Nival
EXTREM ljudbild, trodde jag hade fått på något prologicläge!?
Postad 20 April 2012 - 12:19
Jag har inga blommor på min fönsterbräda, den är täckt med dämpmaterial...
Men hela väggen flexar så att OM jag hade haft en blomma där så hade den varit i golvet i alla fall det är en sak som är helt 100% säker
Ska ordna en ny video där man får med flexandet av en av väggarna
Postad 20 April 2012 - 12:24
Du kan väl börja med fönsterbrädet, den sista videon förstod jag aldrig seru
Postad 20 April 2012 - 12:31
Fixa...ja måste se
Postad 20 April 2012 - 12:45
Du kan väl börja med fönsterbrädet, den sista videon förstod jag aldrig seru
Ne, man såg väldigt tydlig rörelser, på lägre ljudnivå än vad man normalt lyssnar på när man lyssnar "lägre än normal lyssningsvolym" Det va det roliga
Inte att det skulle vara "extremt mycket rörelse" utan för att vara så låg ljudnivå så va det jäkla förvånande !
För den som vill förstå så står det ju också beskrivet i klartext till videion att det rör sig om tämligen låga ljudnivåer
Sedan att rörelsen var mycket tydligare i verkligheten än på Ifånens kamera är ju en faktor... kameran uppfattar inte detta lika bra som synen och för att få samma vissuella upplevelse genom kameran så är jag säker tvungen att spela bra mycket högre.
Dessutom så var, blomman som jag filmade, placerad i andra änden av lägenheten...
65m*2 luft mellan !
Redigerat av DVD-ai, 20 April 2012 - 14:09.
Postad 20 April 2012 - 12:59
Är inte detta den fulaste Ino högtalaren någonsin så vette fan !
chitt va den ser ut....
Jag skulle inte klara av att ha något som såg ut sådär, oavsett hur det än lät !
Så sjukt, sjuuuuukt fult att jag bara kan säga att, "vad fan hände".. ?!
Redigerat av DVD-ai, 20 April 2012 - 13:01.
Postad 20 April 2012 - 13:22
Postad 20 April 2012 - 14:23
Allmänt är jag sådan som person väldigt ointresserad av att hålla på och tävla och om möjligt än mindre intresserad av att hålla på och bevisa saker för folk...
jag skiter helt enkelt för mycket i vad någon tycker för att det ska vara värt att bevisa saker som jag själv är helt nöjd med att dom är som dom är.
Och jag känner därför ett sådant djupt ointresse för att försöka fånga detta på något sätt på bild, så trots att några av er kanske då tror att jag trots allt bara snackat goja, så tänker jag helt enkelt skita i det ändå
Då det har vänts till att jag skulle ha kommit med något slags påstående som måste bevisas... fast att det från början bara va en kul grej som jag bara ville dela med mig av, så väljer jag helt enkelt att göra så
alla tror vad dom vill och så är det med den saken.
Det va inte menat första början som något annat än för att utrycka min egen förvåning och upplevelser av Infra hemma hos mig,
Så jag känner att när detta helt plötsligt blev till en massa ifrågasättande bara och någon slags bevisbörda på mig så har jag inget som helst intresse av att skriva eller visa något med gällande den saken.
Det får helt enkelt vara som det är
Och jag kommer inte att skriva något mer eller visa något som har med detta att göra, har bättre saker för mig som att t.ex. lyssna på musik!
edit: nu ska jag hem till en polare och dricka god öl och lyssna på bra musik, det blev 3st nya sorter som jag inte testat tidigare, spännande
hej hopp !
Redigerat av DVD-ai, 20 April 2012 - 14:32.
Postad 20 April 2012 - 14:33
...................................................
Är inte detta den fulaste Ino högtalaren någonsin så vette fan !
chitt va den ser ut....
Jag skulle inte klara av att ha något som såg ut sådär, oavsett hur det än lät !
Så sjukt, sjuuuuukt fult att jag bara kan säga att, "vad fan hände".. ?!
Eller e det bara jag som tycker det ?!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?