Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 20 April 2012 - 14:42
Jag känner bara att jag inte har intresset så ursprungligt intresse för det hela har blivit förvanskat och vridet till något som hag inte är det minsta intresserad av att varadelaktig i.
Så jag väljer att inte delta det helt enkelt
Postad 20 April 2012 - 15:29
Den är inte väldigt mjuk...
Subjektivt kanske du tycker det men den är inte väldigt mjuuk utan ganska hård och går ej tillbaka om man tryckt till den en gång. (den blir inte perfekt rund igen)
Hör med Ingvar hur mycket han tror att detta borde kunna påverka, jag har varit med om högtalare där det påverkat och högtalare där det inte påverkat, så det är lite olika...
Därav tycker jag du ska byta elementet eller i alla fall höra med ingvar, men det är ju naturligtvis upp till dig att göra hur du vill, hör du ingen skillnad så är det ju bara att köra !
Jo David. Den är VÄÄÄÄÄÄLDIGT mjuk.
Förstår inte vad ett par minimala märken på en dammkåpa skulle kunna göra för skillnad på ljudet alls faktiskt.
För att citera Karlsson. Det skulle du AAAAALDRIG pricka i ett blindtest.
Postad 20 April 2012 - 16:26
Men för mig är den inte mjuk, om du inte har fått ett annat element än alla dom Ino i14-i56 som jag känt på.
Men bara det uppenbara att den inte går tillbaka helt är för att den är "tillräckligt hård" för att inte kunna göra det, den tar form efter att ha blivit intryckt.
Det är vad jag menar med "hårt" i detta fallet
Njaaa, inte säkert at tdet går att höra, risken är nog mindre på i56 är på typ i14 med, där elementen jobbar mer och därmed skulle en eventuell brist antagligen komma fram mer.
Postad 20 April 2012 - 17:33
Blir ingen övernattning med öl som det var planerat ifrån början, men vafasiken det var ju trevigt sist utan detta så jag överlever förhoppningsvis.
Btw David, jag kan bänka 150kg lätt kan filma det och visa det om du inte tror på mig.
Eller vafasiken, njeee jag vet ju att jag kan det så jag behöver ju inte bevisa något
Postad 20 April 2012 - 17:43
Och du har antagligen inte fattat eller så muppar du dig bara....
Redigerat av DVD-ai, 20 April 2012 - 17:44.
Postad 20 April 2012 - 17:49
Jävlas bara med dig ![]()
Men ditt klipp var fortfarande skitmesigt
Redigerat av Evil Homer, 20 April 2012 - 17:49.
Postad 20 April 2012 - 17:54
Gällande NiklasF så förvånar det mig inte... men ni andra förutom bagarn och Palle då, ni som inte smygfeta... ni måste väll ändå ha något att säga om dom ?!
Redigerat av DVD-ai, 20 April 2012 - 17:54.
Postad 20 April 2012 - 17:56
Postad 20 April 2012 - 17:58
Baffeln går in som en upp och ner vänd hylla
Som en upp och ner vänd PI60 typ...
Så övre delen av baffeln är alltså utstickande över den undre delen
Postad 20 April 2012 - 18:01
Postad 20 April 2012 - 18:14
Postad 20 April 2012 - 18:23
Jag kan dock på rak arm nämna två "Ino-skapelser" som ser väldigt mycket bedrövligare ut enligt mig.
http://www.google.se...:63&tx=74&ty=29
Samt:
Postad 20 April 2012 - 19:01
Postad 20 April 2012 - 19:04
Postad 20 April 2012 - 19:21
Va det bara jag som tyckter i6 ser FÖRJÄVLIGA ut... ?!
![]()
Gällande NiklasF så förvånar det mig inte... men ni andra förutom bagarn och Palle då, ni som inte smygfeta... ni måste väll ändå ha något att säga om dom ?!
Jag sa såhär:
Inget under av skönhet precis, alldeles för fel proportioner för min smak.
Ljudet säger jag däremot inget om
Edit: Hihi
Postad 20 April 2012 - 19:53
Tycker HA högtalaren (för det är väl Ingvar som ligger bakom den?) är snygg. Brutal look helt enkelt.
Jag tycker att det ser ut som att Barbapappa har spytt över pi60 typ.Ja, HA högtalaren är riktigt fet både på bild och IRL
Sen angående nya pi25 så håller jag med David, det var ju inte den snyggaste högtalaren man har skymtat precis.
pi60 är fula som dom är redan, dom har charm, men snygga är dom inte. HA högtalaren är bara grotesk.
Postad 20 April 2012 - 20:19
Postad 20 April 2012 - 20:20
Niklas F
Bakerman22
Hydde
Postad 20 April 2012 - 20:26
Jag sa såhär:
Edit: Hihi
Sådär ser inte mina ut
mina e snygga och inte fula...
Tycker HA högtalaren (för det är väl Ingvar som ligger bakom den?) är snygg. Brutal look helt enkelt.
Njaaaooo, sådär
Postad 21 April 2012 - 03:05
Om dom inte är mjuka för dej så vet jag inte vad som är mjukt...
Postad 21 April 2012 - 07:07
Snart rullar bilen ifrån Trollhättan, ses där.
Hare bäst på mässan...ta många kort
Postad 21 April 2012 - 08:00
David. Jag har tryckt och klämt på en del dammkåpor, och dom på Ino-elementen är i SÄRKLASS dom mjukaste jag känt på.
Om dom inte är mjuka för dej så vet jag inte vad som är mjukt...
Dina manboobs... ?!
Postad 21 April 2012 - 11:09
haha, har du varit på flaskan nu igen Bongo? Du brukar ju bli lite bitsk då. Jag tyckte att det första du skrev var roligt iaf.
Jajamen, hjärnsläpp!
Btw, så tycker jag di där Darth Wader är fulsnygga på nåt sätt. Men jag är väl den sämsta
stilbedömarn med tanke på hur mina ser ut.
Redigerat av Bongo_Mongo, 21 April 2012 - 11:11.
Postad 21 April 2012 - 12:06
Äsch då, dom flesta här inne kan ta lite bitska kommentarer ibland. Det brukar bara liva upp stämningen. Sen så har jag en känsla av att det skulle bli relativt lugnt här inne på helgtid om man hade alkolås på tråden.Jajamen, hjärnsläpp!
Konstigt att man inte fått stryk under alla dessa år....
Postad 21 April 2012 - 17:13
Postad 21 April 2012 - 17:37
Postad 21 April 2012 - 18:29
Imponerande för sin storlek och pris.
Går att köpa i byggsats i rå mdf för 5200. Dom hade dock signaturmodellen, och den är två lök dyrare.
Ingen astronomisk skillnad mellan piP och piPs.
Postad 21 April 2012 - 19:12
Inos och HA basade åt ****s för mycket för att man skulle höra om det kunde spela musik, satt raden mot skynket är där var det inget som man höjde på ögonbrynen för.
Får se om HA killen gör slag i saken och lyssnar på mitt råd inför morgondagen, han kan nog göra rejält lyft i rummet för en billig peng.
Postad 21 April 2012 - 19:57
Jag var inte sen att påpeka att något är galet" hallå killar, detta är riktigt arg musik men det händer ju inte ett skit"
Dom kopplade om något på digitalsidan och det blev lite bättre, men långt ifrån hur det skall låta.
Håller tummarna för att dom fick ordning på det hela, det lät liknade även när dom körde på vinylsvarven så vettetusan vad som var galet.
Postad 22 April 2012 - 07:28
Inos och HA basade åt ****s för mycket
Lät precis som hemma.
(Bagarns citat snodde jag från ett annat forum)
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 22 April 2012 - 07:29.
Postad 22 April 2012 - 07:32
Sa du att han skulle sätta in diffusering och byta ut högtalarna till elektrostater?Får se om HA killen gör slag i saken och lyssnar på mitt råd inför morgondagen, han kan nog göra rejält lyft i rummet för en billig peng.
Postad 22 April 2012 - 08:50
Vilka SA var det? Konstigt, jag har aldrig hört SA låta bra, utan främst har de distat rejält när jag lyssnat (bl a Sthlm mässan för något år sedan).Mässans bästa ( lixom i fjol ) går till SA och Primare, förhållandevis billig rigg som spelar skjortan av mångdubbelt dyra saker.
Postad 22 April 2012 - 09:24
Pratade för övrigt med Ingvar och Findus igår när dom va påväg ner till mässan.
Fick veta att rummet som HA fick hade ganska ofördelaktiga mått med en längd som va ganska exakt dubbla mot bredden = andra tonen från första Moden blir förstärkt.
Så det är antagligen svårt att få till någon vidare återgivning i det rummet...
Men men
Synd att MA inte lät något vidare då... Personligen gillar jag MA, tycker att dom låter mycket trevligt på sitt sätt, DOCK så är dom ju hopplöst känsliga för rörelse i höjdled vilket är lite irriterande.
Men låter jätte bra så länge man befinner sig i en vettig höjd
Skulle ha varit kul att hakat på ner till mässan, men kämde att intresset inte rikigt fanns där...
HA va väll det enda "nya spännande" men dom låter väll som några Ino burkar och dom har man ju hört till leda...
Så, Njaaa. Enda skulle väll vara då att klämma på HA's nya AMP 27
Meeen det är en prisklass som är långt över vad jag anser vara värt att lägga på ett steg, så ändå inte...
Blir det nya steg för mig så är risken stor att även det blir Emotiva i framtiden, gillar det företaget då dom dessutom är stört mån om sina kunder, servicen är 10/10 möjliga !
Postad 22 April 2012 - 09:59
Pratade för övrigt med Ingvar och Findus igår när dom va påväg ner till mässan.
Fick veta att rummet som HA fick hade ganska ofördelaktiga mått med en längd som va ganska exakt dubbla mot bredden = andra tonen från första Moden blir förstärkt.
Så det är antagligen svårt att få till någon vidare återgivning i det rummet...
Till skillnad från alla andra rum som är jätteenkla att få till en bra återgivning i...?
HA lär ha haft ett av dom absolut bästa rummen, så det kan dom inte ha som ursäkt.
Antingen var det ett rum på typ 10-12 kvadrat som är helt omöjligt att få till avstånd och bredd för högtalarna, annars, var det ett megarum på kanske 60-70-80 kvadrat med stora fönster, som ekade som i en kyrka..
HA var nog inte medvetna om hur jävla bra rum dom fick i förhållande till alla andra.
Sa du att han skulle sätta in diffusering och byta ut högtalarna till elektrostater?
Postad 22 April 2012 - 10:14
Postad 22 April 2012 - 10:22
Kanske lite dumt att tillverka en "demohögtalare" som går så djupt och kan spela med sådan kraft att alla demorum den kommer stå i kommer skapa problem.
Det förstår jag inte alls...? MÅSTE man lira 120+dB...?
Postad 22 April 2012 - 10:36
Det va problemet med det rummet, att rummet i övrigt kanske va fördelaktigt är väll en annan sak.
Men nu gälde det basen och problem i det området som på många vis blir extra stora på grund av just dimmensionerna på HA's rum.
Hur dom andra rummen var har inte mycket med saken att göra, tänkte att detta kanake kunde vara orsaken till att Niklas tyckte att dom "basade så mycket".
Att rummet's peak är så kraftig att det liksom blir "för mycket" typ
Alla rum har ju sina problem
Och det kan alltid vara värre såklart !
Skulle kunna vara sämre även vid högre frekvenser med.
Postad 22 April 2012 - 10:41
Snacka om "in your face". När vi gick ut ur det rummet sa brorsan, "fan, det kändes som ett par inear-lurar".
Postad 22 April 2012 - 10:42
Nej, men problemen finns ju även där vid lägre volym med. Ett litet separat bassystem med EQ vore ju mycket smartare när man ska byte rum ofta.Det förstår jag inte alls...? MÅSTE man lira 120+dB...?
![]()
Postad 22 April 2012 - 10:45
Fast att dom får en puckel i basen är väl ingenting i jämförelse med t.ex Engelholms uppställning.
Snacka om "in your face". När vi gick ut ur det rummet sa brorsan, "fan, det kändes som ett par inear-lurar".
Ja uch... E nog något av det värsta som finns när det låter så...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
132 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?