Har samma problem.Då och då när jag ska spela in något en timmes program händer det att det i stället blir 2 timmar? Nån bugg?
Eftersom varje timme är ca 1 gb minst så blir det ju ett par ggb om man vill spara det man spelat in
Borde gå att även redigera program man spela in, tex klippa
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 15 februari 2011 - 15:59
Postad 15 februari 2011 - 18:40
tänker ev. byta från Canal+ -> Viasat-paket hos Telia.
Någon som kan ge lite info ang. utbudet av 5.1-filmer hos Viasat? , utan HD

/M
Postad 15 februari 2011 - 20:41
Fortfarande så att om man vill stoppa en uppspelning samtidigt som man gör inspelning föreslås primärt att man skall avbryta inspelningen istf avspelningen, lätt att missa och man skadar sin inspelning ...
- detta problem påtalades när 1963an kom, men är fortfarande inte åtgärdat
Jag har en tidig Panasonic HDD/DVD-inspelare (2003) där detta var löst (fungerat problemfritt utan uppdateringar)
/Besviken
Redigerat av kentrj, 15 februari 2011 - 22:29.
Postad 16 februari 2011 - 08:09
Då och då när jag ska spela in något en timmes program händer det att det i stället blir 2 timmar? Nån bugg?
Eftersom varje timme är ca 1 gb minst så blir det ju ett par ggb om man vill spara det man spelat in
Borde gå att även redigera program man spela in, tex klippa
Samma här, kan bli längre än 2 timmar. Har för mig jag sett 4 timmar.....
Det verkar dock kunna va olika fel i samma inspelningsserie. om jag lägger in att samma program skall spelas in i 10 veckor i följd så kan 1 program bli precis 1 timme som det skall va medans nästa är 2 timmar. Det 3:e programmet blir återigen normallångt.
Postad 16 februari 2011 - 15:48
undrar om nån mer har problem med små ljud och hack i bilden på digital tv? det kvittar vilken kanal man tittar på har haft problem sen i somras . har bytt ut allt från telejacket till tv :n nu , fick en mätning utförd av en tekniker från terracom eller va de nu heter. enligt teknikern fanns det bit fel vid bastationen där ja bor.... men enligt telias mätningar så finns det inga fel säger dom bara . hmmmm
Redigerat av oakface, 16 februari 2011 - 15:51.
Postad 16 februari 2011 - 16:33
Gjorde ett test idag under alpina lagVM på TV4.
Hade osynk då jag körde digitalt ljud genom min surroundförstärkare.
Ändrade inställningen till analogt ljud och körde ut ljudet direkt i TV:n, kopplad via SCART.
Ljudet var fortfarande lika mycket i osynk. Så att det skulle vara en fördröjning i min utrustning
stämmer inte! Så är det Telias box 1910 som fördröjer bilden i förhållande till ljudet? Är det
annorlunda med nyare boxar?
Kollade även marksänt med Boxer och här var det perfekt läppsynkront!
Postad 16 februari 2011 - 17:26
Du är inte ensam och jag tror inte att det är nått i nätet utan i boxen.hejsan !!!
undrar om nån mer har problem med små ljud och hack i bilden på digital tv? det kvittar vilken kanal man tittar på har haft problem sen i somras . har bytt ut allt från telejacket till tv :n nu , fick en mätning utförd av en tekniker från terracom eller va de nu heter. enligt teknikern fanns det bit fel vid bastationen där ja bor.... men enligt telias mätningar så finns det inga fel säger dom bara . hmmmm
För mig började det på C+ kanalerna som var dom första med mpeg4 komprimering för att sen övergå till samtliga kanaler.
Jag flyttade i november och felen följde med så det kan knappast vara i stationen som felet sitter.
Hade tidigare inga alternativ för digitaltv vilket jag har nu så när mina bindningstider går ut så är det adjö till Telia.
Sitter med 1910 + ADSL
Postad 16 februari 2011 - 21:09
Vid "hopp"spolningen (med pilarna) blir det ibland fel och spolningen hoppar bakåt 2min istället för framåt 2min när man trycker höger pil
Edit: Detsamma gäller även vid andra hoppningar, tex 30 sek, 1 min osv
Redigerat av NeoXon, 17 februari 2011 - 14:16.
Postad 16 februari 2011 - 23:23
Otroligt att det viktigaste och mest grundläggande i tjänsten fortfarande efter så lång tid inte är stabilt.
1910 och fiber. Och ja, efter en omstart är bilden okej igen.
/jonas
Postad 16 februari 2011 - 23:32
Så är det Telias box 1910 som fördröjer bilden i förhållande till ljudet? Är det
Har då alldrig upplevet dylika problem på min 1910 som jag haft sen 2008.
Redigerat av twintin, 16 februari 2011 - 23:34.
Postad 17 februari 2011 - 00:42
"Borde" inte vara 1910-boxen eftersom jag har en sådan, visserligen med CD:s programvara i CD:s nät, och har aldrig haft annat än läppsynkront. Har inga sådana problem i Comhem-boxen heller. Det finns dock en sak som skiljer, nämligen att Telia konverterar mpeg2-kanaler mpeg4, vilket inte CD gör. Men då borde man inte ha några problem med HD-kanalerna om man inte för enkelhets skull låter dessa också passera genom samma konverteringssteg. Omkomprimeringen tar ju tid, men det skall ju kompenseras för innan det når kundterminalen. Sedan kan man ju fundera över om det händer något med videokvaliteten vid omkomprimeringen. Är den "lossless" ?Apropå Inlägg #15594 och svaret om osynkat ljud:
Gjorde ett test idag under alpina lagVM på TV4.
Hade osynk då jag körde digitalt ljud genom min surroundförstärkare.
Ändrade inställningen till analogt ljud och körde ut ljudet direkt i TV:n, kopplad via SCART.
Ljudet var fortfarande lika mycket i osynk. Så att det skulle vara en fördröjning i min utrustning
stämmer inte! Så är det Telias box 1910 som fördröjer bilden i förhållande till ljudet? Är det
Kollade även marksänt med Boxer och här var det perfekt läppsynkront!
Någon som kommer ihåg hur det funkade på mpeg2-tiden ? Alla funderingar är ju förstås bara spekulationer eftersom Telia och endast Telia känner till systemstrukturen och är också de enda som borde kunna fixa till att den grundläggande basfunktionen "sända TV" fungerar. När detta fungerar kan man ju börja lägga till finesser som är väl uttestade innan de når kunden.

Postad 17 februari 2011 - 07:34
hejsan !!!
Hej.
Har samma problem, har bytt ut allt från digitalbox, till smartmodemet, dsl-proppen i jacket, telekablar, nätverkskablar osv.
Det har blivit lite bättre.. men fortfarande så fryser bilden till någon sekund eller två (ljudet kan fortsätta vissa gånger)...
Har felanmält två ggr, men inga fel har setts. Tekniker har felsökt lite på distans, dock inte hemma hos mig, ännu.
Postad 17 februari 2011 - 11:43
hejsan !!!
Igår var det ett par gånger det blev svart bild på Viasat Sport, misstänker dock att det hade med sändningen från England att göra men man vet ju aldrig. Sitter på Fiber och 1910 box.
Var det nån som inte tappade bild/ljud igår? En gång varade det i ca 5-10 sekunder, både ljud och bild försvann.
Postad 17 februari 2011 - 12:37
Vad hände med frivisningen av TV4Fakta och TV11. För mig visas bara en svart ruta utan ljud
ADSL, VIP1963, Kanalpaket Lagom
Postad 17 februari 2011 - 14:22
Postad 17 februari 2011 - 17:03
Nytt kanalpaket fr.o.m imorgon enligt telia.se
Kanalpaket Barn med Disney. 7 kanaler.
Telia.se
Detta var en trevlig nyhet

Postad 17 februari 2011 - 21:00
@Telia
Fortfarande så att om man vill stoppa en uppspelning samtidigt som man gör inspelning föreslås primärt att man skall avbryta inspelningen istf avspelningen, lätt att missa och man skadar sin inspelning ...
/Besviken
Bör vara väldigt lätt fixat Telia!

Redigerat av echotuva, 17 februari 2011 - 21:01.
Postad 17 februari 2011 - 21:07
Vid användning av skipfunktionen ligger "gamla" markeringar kvar. Ett exempel, om jag backar med pilknapparna vid ett tillfälle och sedan efter en timme väljer att åter backa med pilknapparna hamnar jag vid det första trycket där jag var för en timme sedan. Min avsikt var att backa en minut. Någon fler som får dessa omotiverade hopp med skipfuntionen?
Redigerat av echotuva, 17 februari 2011 - 21:08.
Postad 17 februari 2011 - 22:47
Hej.
Har samma problem, har bytt ut allt från digitalbox, till smartmodemet, dsl-proppen i jacket, telekablar, nätverkskablar osv.
Det har blivit lite bättre.. men fortfarande så fryser bilden till någon sekund eller två (ljudet kan fortsätta vissa gånger)...
Har felanmält två ggr, men inga fel har setts. Tekniker har felsökt lite på distans, dock inte hemma hos mig, ännu.
Har sedan en tid tillbaka upplevt liknande störningar, små korta hack, i bild/ljud, otroligt störande, har haft telia länge och inte byt utrustning eller dyl, 1910 samt adsl samt rukus lösning, har inte orkat felanmäla, kommer troligen byta leverantör om ett litet tag.
Postad 17 februari 2011 - 22:56
hejsan !!!
Detta känns igen, micro störningar i till och från, har tyvärr haft telia hyfast länge, så jag vet varför
namnet Felia känns bättre, ok inte alltid, men det är lite b varning på uppdateringar mm. Nu äntligen har
min förening löst tv sidan med annan leverantör och som har stort HD utbud, så adjö felia..när min bindningtid
går ut! 1910 box
Postad 18 februari 2011 - 08:31
Detta skall ses som ett komplement till den vanliga PVR-boxen och man ser över möjligheterna att även erbjuda detta på de svenska och norska marknaderna.
/A
Postad 18 februari 2011 - 12:04
Likaså är det problem med titlarna under barn kanalerna som släpptes idag. Vill man starta Pingu så får man fram byggare bob etc.
Postad 18 februari 2011 - 17:10
Igår lanserade nPVR till alla Soneras finska digital-tv kunder. Tjänsten är kostnadsfri och skall enligt uppgift rymma 3000 timmar inspelningar. Avtalsmässigt fungerar det än så länge bara för 12 kanaler och inspelningarna finns tillgängliga i 90 dagar.
Detta skall ses som ett komplement till den vanliga PVR-boxen och man ser över möjligheterna att även erbjuda detta på de svenska och norska marknaderna.
/A
Låter alldeles utmärkt! Men varför se över? Vad är det som skiljer förutsättningarna i Sverige och Norge
mot Finland?
Postad 18 februari 2011 - 17:47
Copyswede ställer säkert till det i SverigeLåter alldeles utmärkt! Men varför se över? Vad är det som skiljer förutsättningarna i Sverige och Norge
mot Finland?

Redigerat av lindo, 18 februari 2011 - 17:48.
Postad 18 februari 2011 - 17:58
Japp, de vill ju till o med mjölka oss på pengar för att vi ska kunna backa upp våra privata foton mmCopyswede ställer säkert till det i Sverige
Postad 18 februari 2011 - 21:12
Håller absolut med om detta!@Telia
I går tittade jag på inspelad hockey och skulle hoppa över pausen, så jag tryckte snabbt 3 gånger på "hoppa framåt knappen" trodde jag, men det var stoppa knappen så att inspelningen stoppades!
Gör om det här snarast!!!!
Arg!
Postad 18 februari 2011 - 23:12
Någon som vet hur man gör för att få detta med 1963 så man kan spela in oberoende av vad man spelar in på andra boxen vid telejacksförutsättningar?
Går det och är det 1963 som ingår i 0 kr erbjudandet om man binder på 24 mån?
Postad 19 februari 2011 - 00:08
Låter alldeles utmärkt! Men varför se över? Vad är det som skiljer förutsättningarna i Sverige och Norge
mot Finland?
Som flera redan skrivit så är det inte helt säkert att upphovsrätten ser likadan ut i alla länder. Sedan behövs det ju avtal med respektive kanal också. I Finland fungerar det med 12 olika kanaler, dvs inte alla, så det kan ju också vara ett problem.
/A
Postad 19 februari 2011 - 13:36

Bifogad fil(er)
Redigerat av Bosse-i-skogen, 19 februari 2011 - 18:37.
Postad 19 februari 2011 - 20:24
hoppade igång ca kvart över 9 igen

Redigerat av tjapadejdin, 19 februari 2011 - 21:18.
Postad 19 februari 2011 - 20:28
hej, stora störningar från ca 20:20, det har inte slutat än. bor i hallsberg, har fiber och den inspelningsbara boxen.
Vad är det för typ av störningar?
Postad 19 februari 2011 - 21:17
det blir ungefär som ett bildspel mer än tv, men nu fungerar det igenVad är det för typ av störningar?

Postad 20 februari 2011 - 12:18
Vad jag har kommit fram till, så går det inte att lägga in kanalerna i dvd´n som man gjorde förr, utan den kanal som boxen står på är den som gäller för inspelning.
Detta är ju lite dumt i fall man ska åka bort ett tag o vill spela in på OLIKA kanaler!
Finns det någon "timer-funktion" på boxen för sådant - eller är en inspelningsbar box det enda alternativet?
Frågade representanten från Telia....o han visste inte....!!!!
Japp, jag har provat att söka på forumet...men lyckas inte få upp någon specifik tråd om ämnet :-)
Postad 20 februari 2011 - 12:50
Hur är det nu med extra abonnemang? På hemsidan står det att man kan ha vilket abonnemang som helst på extra tvn.
Jag får helt olika besked när jag ringer upp kundtjänst. Ena säger att jag kan ha enbart Barnmed Disney på extra tv, (så jag gjorde en beställning) dagen efter hade jag fortfarande inte fått någon bekräftelse ringde jag igen och de såg inget antekcnat om någon beställning, så då ville jag ha det igen. Den personen sa att man måste ha lagom i botten på extra tvn.
På Telias hemsida står det att det räcker att man har dyrare paket i huvudabonnemanget och ingenstans står att man måste ha lagom eller stor i botten. Det är trist att inte få klart besked.
Jag har ingen lust att ha lagom eller stor på extra tvn, enbart barn kanaler.
edit* verkar som att man kan teckna enbart det paket man vill, jobbigt med olika svar.

Redigerat av Bulldog76, 20 februari 2011 - 14:19.
Postad 20 februari 2011 - 13:50
Finns det någon "timer-funktion" på boxen för sådant - eller är en inspelningsbar box det enda alternativet?
Frågade representanten från Telia....o han visste inte....!!!!
Japp, jag har provat att söka på forumet...men lyckas inte få upp någon specifik tråd om ämnet :-)
Tror att du kan göra "favorit"-markeringar (kommer inte ihåg vad dem heter egentligen) och då byter boxen automatiskt till det program du markerat förutsatt att du har boxen påslagen...
Postad 20 februari 2011 - 15:10
Tror att du kan göra "favorit"-markeringar (kommer inte ihåg vad dem heter egentligen) och då byter boxen automatiskt till det program du markerat förutsatt att du har boxen påslagen...
Är det "påminnelse" funktion du menar? Isåfall så funkar det att du markerar de program du vill bli påmind om. Då tar det ca 30 sek innan kanalen ändrar till angiven kanal.
Postad 20 februari 2011 - 20:09
Det har funnits önskemål här om att ni vill ha en ”native” signal som ni kallar det. Alltså att digital-tv boxen skickar ut samma signal som sändningen är i ursprungligen. Det vill säga 576p när det är SD sändning, 720p för SVT’s HD kanaler och 1080i för Canal+ film/sport HD. Detta är ganska komplicerat att införa för tillfället så jag kan inte säga när eller ens om det kan tänkas komma.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 februari 2011 - 20:19
Hur är det nu med extra abonnemang? På hemsidan står det att man kan ha vilket abonnemang som helst på extra tvn.
Jag får helt olika besked när jag ringer upp kundtjänst. Ena säger att jag kan ha enbart Barnmed Disney på extra tv, (så jag gjorde en beställning) dagen efter hade jag fortfarande inte fått någon bekräftelse ringde jag igen och de såg inget antekcnat om någon beställning, så då ville jag ha det igen. Den personen sa att man måste ha lagom i botten på extra tvn.
På Telias hemsida står det att det räcker att man har dyrare paket i huvudabonnemanget och ingenstans står att man måste ha lagom eller stor i botten. Det är trist att inte få klart besked.
Det jag skrev i inlägg # 14996 att man numera ha Extra abonnemang med valfria kanalpaket gäller fortfarande. Det som står på hemsidan stämmer alltså. Vill du ha hjälp med att få det kanalpaket du vill ha kan du skicka ett PM till oss om du får felaktig information när du kontaktar mina kollegor.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 20 februari 2011 - 20:20.
Postad 20 februari 2011 - 20:48
Är detta ett bra program?
Skönt att det är textat via text-tv för det är kanske kinesiskt tal...
Personligen hade jag föredragit att SVT lagt in ett hål i programinformationen för att de skriver ut när det ska vara viss reklam för kommande program. Samt att de lägger ut ett hål i programinformationen 19:59 på söndagar efter lokala sändningen för det blir lite tråkigt med svart bild där trots att det är känt att programinformationen används för att veta att det är lokala sändningar.
Jag har även sett att de har skickat ut att den här texten inte ska skickas ut som programinformation fast de då gör det till Telia.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 februari 2011 - 20:53
Jag gjorde mot veckoslutet en felanmälan ang. en del program via Playkanalerna. Främst TV11 i programbiblioteket.
Det saknas undertexter på dem. Är detta något som har tagits i bearbetning? Kvinnan på supporten skulle återkomma till mig efter 15 minuter sa hon, hon har inte ringt än

Postad 20 februari 2011 - 21:14
Vid användning av skipfunktionen ligger "gamla" markeringar kvar. Ett exempel, om jag backar med pilknapparna vid ett tillfälle och sedan efter en timme väljer att åter backa med pilknapparna hamnar jag vid det första trycket där jag var för en timme sedan. Min avsikt var att backa en minut. Någon fler som får dessa omotiverade hopp med skipfuntionen?
Vi har tidigare försökt att komma fram till vad som händer och vi vet om problemet. Det finns en film om när jag försökte komma på vad som händer här, det verkar vara random hur den hoppar och jag kan inte sa sambandet. Någon har föreslaget att det är där man senaste satte den i paus men det verkar inte stämma efter de testar vi har gjort, så om någon har något annat förslag får ni gärna skriva det här.
Det finns även en bild på att själva markeringen om vart man är kan ligga för långt till höger och tillslut försvinna ut ur bild med om ni tittar här.
Det finns ytterligare problem som vi vet om kan hända, ett är uppenbart och det är att den visar paus alltid någon kort stund när man hoppar framåt eller bakåt. Har även noterat att ibland när man hoppar snabbt så kan den fastna i paus läge.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 20 februari 2011 - 21:16.
Postad 20 februari 2011 - 23:19
Är det någon mer än mig som lagt märke till att under programbiblioteket för TV11 så saknar de flesta programmen där undertexter..
Jag gjorde mot veckoslutet en felanmälan ang. en del program via Playkanalerna. Främst TV11 i programbiblioteket.
Det saknas undertexter på dem. Är detta något som har tagits i bearbetning? Kvinnan på supporten skulle återkomma till mig efter 15 minuter sa hon, hon har inte ringt än
Jag har provat några nu, bland annat Life unexpected och där har jag text, tänk på att du måste ha svenska undertexter påslag i inställningar för att de ska dyka upp då det är textade separat och inte inbrända.
Har du några exempel på program som inte fungerar?
Likaså är det problem med titlarna under barn kanalerna som släpptes idag. Vill man starta Pingu så får man fram byggare bob etc.
Det bero antagligen på att det var fel i EPG när programmet spelades in. Vilket avsnitt var det som var fel? Är det flera som är fel?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 februari 2011 - 23:22
1. spelar in ett program
2. spelar upp det men kanske stoppar efter ett tag
3. spelar upp det igen och återupptar programmet där jag sist slutade
4. ser fram till reklamen och ska välja att "skippa" den, alternativt backa för att se om en viss scen.
DÄR händer det, den hoppar tillbaka till punkten där jag återupptagit spelningen vid punkt 3.
Felanmälan hos Telia hade inte hört talas om detta och bad mig att ta bort firmwaren från boxen och prova att läsa in senaste igen. Men nu ser jag ju att fler har samma problem. Det är synd att de på er kundservice inte är informerade om problem som dessa och kan informera oss kunder att det jobbas på dom.
Sen har jag ännu ett problem som jag tydligen också var helt ensam om. Det är att många (alla?) program på SvtB verkar vara förskjutna i tid. Det är som att de börjar 1-2 minuter för sent. Detta medför att när vi ska spela in t.ex. Nasse åt vår son så får han sista 90 sek från Nicke nyfiken och kan istället missa slutet på Nasse. Det är ännu tydligare på "Drömmarnas trädgård".
Där jag fick jag ett ärende registrerat, så vi får se vad som händer där. Skulle få svar inom 1-3 dagar.
Postad 20 februari 2011 - 23:25
Bör vara väldigt lätt fixat Telia!
Håller absolut med om detta!
I går tittade jag på inspelad hockey och skulle hoppa över pausen, så jag tryckte snabbt 3 gånger på "hoppa framåt knappen" trodde jag, men det var stoppa knappen så att inspelningen stoppades!
Gör om det här snarast!!!!
Arg!
Om jag kommer ihåg rätt så var detta fixat tidigare men nu har felet återkommit och de som testat inte har upptäckt detta. Detta är planerat att fixas till nästa release hur som helst.
Dock kanske man ska överväga att tillbaka ska vara valt istället för det är kanske mer naturligt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 20 februari 2011 - 23:28
Det har funnits önskemål här om att ni vill ha en ”native” signal som ni kallar det. Alltså att digital-tv boxen skickar ut samma signal som sändningen är i ursprungligen. Det vill säga 576p när det är SD sändning, 720p för SVT’s HD kanaler och 1080i för Canal+ film/sport HD. Detta är ganska komplicerat att införa för tillfället så jag kan inte säga när eller ens om det kan tänkas komma.
Hej TeliaKundservice,
nog måste detta vara en sak som måste fixas.
Annars måste ju Telia scrolla "Har Du verkligen ställt in rätt upplösning?" under sändning.
Att manuellt byta upplösning beroende på kanal = :-(
Med fler HD-kanaler så blir ju hoppen mellan SD & HD betydligt fler.
Är det så att SD är 576p från leverantörerna ? Inte 576i som jag trott ?
Märkligt att det är mer komplicerat att skicka igenom något som ej skall bearbetas...
if native
return
end

/M
Postad 20 februari 2011 - 23:50
Jag har fått lite problem efter uppdateringen igår. När jag ska se på ett inspelat program som jag tidigare avslutat mitt i, så har jag kunnat återuppta uppspelningen ifrån samma tid där jag avslutat. Men när jag gör detta nu så hamnar jag inte på samma tid som jag avslutat tidigare. Jag har inte gjort några större tester, men jag har fått detta fel på två olika filmer som jag tidigare avbrutit, och de har startat upp 3 min ifrån början fast jag varit någon helt annanstans i filmen egentligen.
Har du lyckats återskapa detta igen?
Vi har försökt och försökt men inte lyckats kan jag väl säga.
Jag märkte även att när jag skulle spela upp ett inspelat barnprogram (ifrån barnkanalen) så försvann ljudet ibland, och jag tror även att bilden hackade till emellanåt. Detta program har legat inspelat en längre tid och jag har inte upplevt detta problem tidigare på samma inspelade program.
Detta var ju ganska intressant fel. Kan du säga att det med säkerhet har hänt sen senaste uppdateringen får du gärna skicka ett pm så jag kan kolla upp ditt abonnemang och kontakta dig för ytterligare information?
Har Telia lagt till så att fler kanaler syns när man är inne i EPG, eller är det bara jag som minns fel? Det är en bra grej, men det ersätter ändå inte programlistan via OK-knappen
Nej, det är ingen ändring här.
I övrigt är jag nöjd med uppdateringen
Så bra då!

Är det någon mer än jag som har problem med uppdateringen, jag har inte haft fungerande tv sedan torsdag.
När den försöker uppdatera så fastnar den på sista steget och där står den och blinkar timma efter timma, och det står att det kan ta flera minuter.. har försökt starta om några gånger men den fastnar på sista steget varje gång..
Man borde väl få ersättning när man varit utan TV ett par dagar väl?
Har du fått igång det nu?
Annars brukar remove software samt att man kopplar ur HDMI och kör med scart bara vara de vanligaste lösningarna.
Jag har också problem med senaste uppdateringen.. kanallistan är fortfarande inte tillbaka och spolningen är omgjord till oigenkänlighet och kräver dechiffer för att förstå.
Rörande spolningen förklarade jag väl tidigare hur den fungerade?
Att du som många andra vill ha tillbaka kanallistan med OK knappen är väl i sig inget fel som har med uppdateringen att göra?
Det finns kunder som har haft lite andra fel, till att börja med hade vi ju de kunder som hade 1963 boxar och fastnade på steg 1 av 2 vid 58 %. Detta beror på att hårddisken inte fungerar som den ska och detta läste man ju med en liten förändring dagen efter som tog bort denna kontroll. (bild)
Sen har det varit en hel del kunder som haft problem med att får att boxen lyckas starta upp som den ska, de fastnar i uppstart prickarna på lite olika ställen och vissa startar om. Een del kan man avhjälpa med att köra factory reset på Thomson modemet, men en del har man inte kunnat lösa på en gång och det senaste jag hörde var att det blir något fel med ADSL utrustningen som orsakade detta. (Har hört många bud men det är nog det sista nu tror jag.)
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 21 februari 2011 - 00:03.
Postad 21 februari 2011 - 00:08
Vad hände med frivisningen av TV4Fakta och TV11. För mig visas bara en svart ruta utan ljud
ADSL, VIP1963, Kanalpaket Lagom
Jag har märkt att det har ringt några kunder till supporten med detta fel. Supporten kan lösa detta på direkten verkar det som dock. Du kan ringa, chatta eller skicka ett PM till mig så kan jag titta på det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 21 februari 2011 - 00:12
För mig är det som tur är bara material från programbiblioteket som hackar.
Det finns ett litet problem för ett fåtal kunder som har Thomson modem i dagsläget och försöker titta på VoD och SVoD material (SVoD är materialet i programbibloteket).
Detta har vi hittat orsaken till och det kommer lösa sig så snart som möjligt.
Har du inte tjänsten Telia smart så kontakta supporten så kan de titta på detta.
Markus Johansson
Telia Kundservice
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar