Postad 24 August 2011 - 13:39
Riktigt bra ögonblicks bild! Det är sådär jag vill att mina vardags foton ska se ut, toppen redigering också.
Fint Kinjon! Mysig bild och mycket kärlek där!Var ett tag sedan nu, men här kommer iallafall en bild från de senaste dagarna
Stiligt Dansken! Ser väldigt produkt aktigt ut.Lekar med klockor än
Toshi vintage ammo strap by Tommy Fjordbøge, on Flickr
Fin bild Ronny! Trevliga färger.
Fin lek med ljus där, funkar riktigt bra. Bra jobbat, trevliga gränser mellan ljuset och mörkret och man leds till att titta på olika saker.Smakprov av dagens overhard-session. Helt obehandlad.
Fin månbild, skäran och vinkeln är superbra.
Mycket bra! Gillar din pose där
Bra där Knob!
Postad 24 August 2011 - 13:46
Tack för kommentarerna. Jag kan hålla med dig ang ljuset till viss del, men jag ville att jag inte skulle vara välexponerad. Kände att den skulle bli lite intressantare om man inte såg mig lika bra och blev rätt nöjd med resultatet så jag tog bara en sån bild.Mycket bra! Gillar din pose där
Jag tycker den är lite för mörk på dig bara.
Uppskattar dock input, taco tack!
Postad 24 August 2011 - 18:30
To many overhards
Komposit2.jpg 424.84K
0 Antal nerladdningarLägger inte in nån imorgon.
Postad 24 August 2011 - 19:01
Säger bara, grymt! Fasiken vad bra! Kreativt gjort och snyggt ljus och färger.To many overhards
Lägger inte in nån imorgon.
Det lönar sig att använda PS för vissa saker
Funderar på att köra Pixelmator just för den saken!
Postad 24 August 2011 - 20:12
Redigerat av overhard, 24 August 2011 - 21:51.
Postad 25 August 2011 - 12:29
Riktigt häftigt det där! Inte så svårt att knåpa ihop heller va? Skulle vilja testa det där nån dag. Snyggt gjort!To many overhards
Håller med, den är inte o-cool, inte ett dugg.What r u looking at?
Postad 25 August 2011 - 12:46
Postad 25 August 2011 - 16:44
Men du bara gör det liksom!Det knepigaste med att ta en sån bild är väl egentligen att försöka vara på alla ställen samtidigt, men det går om man koncentrerar sig.
Postad 26 August 2011 - 11:56
6082458694_7c2c77823c_b.jpg 99.8K
0 Antal nerladdningarEller såhär (annan beskäring):
6082458694_7c2c77823c_b_2.jpg 79.38K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 26 August 2011 - 11:58.
Postad 26 August 2011 - 11:59
EDIT: 4:3 (?) funkar också, var lite inne på det själv. Jobbigt med alla dessa val och möjligheter.
Redigerat av knobloch, 26 August 2011 - 12:01.
Postad 26 August 2011 - 12:03
Men jag har kommit på mig själv med att försöka lyfta en lyckad bild men att det egentligen blir redigeringen som tar överhanden då. Bättre att ibland bara låta en stark bild tala sitt eget språk, så att säga.
Postad 26 August 2011 - 12:06
Postad 26 August 2011 - 15:44
Passar också på och postar en snabb version.
6082458694_7c2c77823c_bmod.jpg 225.59K
0 Antal nerladdningar
Postad 26 August 2011 - 17:04
Jag gillar den här bilden! Visst, ljuset passar grymt bra i svart/vitt. Men jag vill ändå ha den i färg, fast ljusare och varmare och mindre grön tonigVenetian blinds by b.lok, on Flickr
Postad 26 August 2011 - 20:46
Postad 27 August 2011 - 08:23
Tack xray! Gillar nog faktiskt din version med mindre brus lite mer (no offense Overhard, dina är också finaMycket fint Knobloch. Och förslagen som Overhard visat är inte helt svartvita...
Passar också på och postar en snabb version.Liknar Overhards version en del, fast då utan brus och vinjettering.
Tack Miklos, jag lutar nog lite mer åt färgversionen också. Håller inte med om att den måste vara ljusare, så antingen har vi olika smak där eller så måste någon kalibrera sin skärm.Jag gillar den här bilden! Visst, ljuset passar grymt bra i svart/vitt. Men jag vill ändå ha den i färg, fast ljusare och varmare och mindre grön tonig

IMG_0245-2 by b.lok, on Flickr
Får bli den sista versionen jag postar här för nu ligger det på tok för många på samma sida.
Tack Spuute! Men blev den inte lite bättre med mindre grönton?Kan hålla med om att den kan göra sig bra i svartvitt, men här måste jag faktiskt lägga min röst på din bild knob.. Du som tagit den och jag tycker du gjort den bästa redigeringen. JAG har inget att anmärka på, den här faller mig helt i smaken!
Postad 27 August 2011 - 09:22
Tycker xrays var lite för kontrastlös för svartvitt enligt min smak (no offense!). Lätt att det blir lite halvgrått av alltihopa då. Din sista tycker jag är klart bäst! Gillar beskäring och ton och allting.
Postad 27 August 2011 - 09:23
Tack xray! Gillar nog faktiskt din version med mindre brus lite mer (no offense Overhard, dina är också fina
). Jag tror att man skulle kunna köra på lite mer kontrast på en svartvit version än du (xray) har gjort. Inte mycket, men lite mer.
…
Trevligt, fast för mkt kontrast kan ju förstöra den fina stämningen i bilden (kan vara min skärm också som inte riktigt återger skuggområden på ett korrekt sätt - det är lite av Akilleshälen hos min skärm (HP LP1965), så för en mer noggrann analys av skuggpartier måste skärmes också betraktas från sidan (skuggområden blir lite ljusare då)). Och nu efter att jag kollat på bilden jag modifierat från sidan ser den lite kontrastlös ut, så det stämmer säkert att lite mer kontrast hade varit bra...
Gillar också färgversionen mest. Tycker inte att din ursprungsbild har farligt mkt grön tint och jag gillar denna version mest. Killen ser inte speciellt grön ut på min kalibrerade skärm (om nu min hårdvarukalibrering är att lita på). De gröna nyanserna i bakgrund och persienn ger också kanske lite mer vitage feeling. Ännu mer vinjettering och lite brus kanske ytterligare ökar denna känsla.
Redigerat av xray, 27 August 2011 - 09:30.
Postad 27 August 2011 - 09:30
Nej för guds skull, håll inte med mig!!!Tack Miklos, jag lutar nog lite mer åt färgversionen också. Håller inte med om att den måste vara ljusare, så antingen har vi olika smak där eller så måste någon kalibrera sin skärm.
![]()
Däremot har du nog ganska rätt i gröntonen som kanske blev för mycket. Jag drog "tint"-reglaget litegranna bort från det gröna och resultatet blev detta (möjligt att den går att göra lite varmare också):
Bilden vart jätte bra!
Postad 27 August 2011 - 15:45
bra som helst där ju! Verkar varit en ok resa.. iallfall fotomässigt
Postad 27 August 2011 - 17:28
Ronny: Blev väl ett par bilder iaf. Har ett par filmrullar också som kanske kan innehålla något
Postad 27 August 2011 - 18:26
Då ser vi fram imot filmrullarna med.
Postad 27 August 2011 - 23:24

IMG_8159 copy by Olohaha, on Flickr
Redigerat av Unregistereddc087bf6, 28 August 2011 - 10:47.
Postad 28 August 2011 - 10:23
Hann ta lite bilder idag innan jag blev genomblöt av ovädret som drog in.

Untitled by p.bergkvist, on Flickr
Postad 28 August 2011 - 10:45
Postad 28 August 2011 - 10:55
Postad 28 August 2011 - 10:56
Postad 28 August 2011 - 11:00
Postad 28 August 2011 - 11:25
Stor risk att det inte räcker med blåsbälg för sensorn. Då måste man ofta använda våtrengöring som ju kräver större presition och försiktighet.Kanske får införskaffa mig en putsduk och blåbälg och köra en rengöring av objektiv, filter och sensorn.. Kan ju säga att jag aldrig gjort de och jag har haft kameran sedan dagarna innan nyår
Ett alternativ är att använda en speciell borste (Visible Dust Arctic Butterfly 724) så slipper man kladda med vätskor:
http://www.visibledu...ucts3.php?pid=3
Postad 28 August 2011 - 11:40
Stor risk att det inte räcker med blåsbälg för sensorn. Då måste man ofta använda våtrengöring som ju kräver större presition och försiktighet.
Ett alternativ är att använda en speciell borste (Visible Dust Arctic Butterfly 724) så slipper man kladda med vätskor:
http://www.visibledu...ucts3.php?pid=3
Jaja, det löser sig på ett vis eller ett annat, inga problem
Postad 28 August 2011 - 12:00
Jepp, bara att lämna in eller köp nytt hus...Jaja, det löser sig på ett vis eller ett annat, inga problem
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

5 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?