Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 3

1651 svar i tråden
  • Please log in to reply

#1551

Skickat 29 november 2010 - 10:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

The Forza 3 Ultimate Collection is the largest Forza entry yet: comprising 500 premium cars with fully modeled cockpits; each completely customizable via upgrades and through Forza’s groundbreaking in-game paint and decal system.


Hahaha. Snacka om att skicka ett 'suck it' till GT5. :)

#1552

Skickat 29 november 2010 - 10:37

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Ja...den största besvikelsen i GT5 var ju utan tvekan den saknade cockpit viewn i över 800 bilar!!

#1553

Skickat 29 november 2010 - 10:44

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Hahaha. Snacka om att skicka ett 'suck it' till GT5. :P


Rätt kul, ingen tvekan om åt vilket håll de sparkar.
Synd om PS3-ägarna som har väntat så länge och så blev det inte bättre.
PS3 - inget bra bilspel, bra rattar.
Xbox360 - bra bilspel, inget utbud på bra rattar. :)

#1554

Skickat 29 november 2010 - 10:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Ja...den största besvikelsen i GT5 var ju utan tvekan den saknade cockpit viewn i över 800 bilar!!


Som jag fattat det så är det största besvikelsen att det tog dem 10 år att göra ett kompetent bilspel som konkurrenterna lyckats släppa en hel spelserie av kompetenta bilspel på.
Att sen 80% av bilarna är PS2 portningar utan cockpitvy, skademodellering, högupplöst grafik eller den extra bilfysiken får väl räknas till en av de 'små besvikelserna'.

#1555

Skickat 29 november 2010 - 10:49

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag har både Xbox och PS3 och har länge kört Forza samt även nu GT5.
Jag tycker faktiskt att GT5 var bättre än jag hoppats på (efter den urusla Prologue).
Har som sagt kört GT5 i helgen och prövade igår att hoppa tillbaka till Forza och jämföra lite och jag kan inte bestämma vilket spel som är bättre. Både GT5 och Forza 3 är väldigt kompetenta bilspel och har sina för och nackdelar.
Själva bilkörningen i båda spelen är väldigt roligt och utmanande och skiljer inte så jättemycket emellan.

Så ikväll så blir det GT5 igen.

#1556

Skickat 29 november 2010 - 10:59

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Har som sagt kört GT5 i helgen och prövade igår att hoppa tillbaka till Forza och jämföra lite och jag kan inte bestämma vilket spel som är bättre.


Jag tycker att Forza3 är ROLIGARE helt enkelt...tycker det är nog så viktigt när man spelar spel...det är ju det som det går ut på tycker jag! Sen är cockpit view ett måste tycker jag i bilspel så där faller ju GT5 solklart!

Hur är det med rattarna till 360...hur är Microsofts egna samt den billiga MAdcatz...nån som vet?

P.s..nån som har en billig hdd till 360 de vill sälja?

Det här inlägget har ändrats av vinncent 29 november 2010 - 11:01


#1557

Skickat 29 november 2010 - 11:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Hur är det med rattarna till 360...hur är Microsofts egna samt den billiga MAdcatz...nån som vet?


Som JMKBiker skrev; de är inte alls lika bra som till PS3an.

Fanatecs rattar ska vara bra, men jag har inte provat dem. Kan vara ett fall av kognitiv dissonans för de som köpt dem. :)

#1558

Skickat 29 november 2010 - 11:24

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Har ni sett denna?

Gran Turismo 5 vs Forza Motorsports 3: Ferrari F430 @ Nurburgring – Video
http://www.youtube.c...layer_embedded#!

#1559

Skickat 29 november 2010 - 11:37

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Appropå Fanatec Xbox,

New Xbox Wheel? New Xbox Wheel ! – Hint 4
Submitted by Thomas on Thu, 11/25/2010 – 09:09.
After getting so much positive feedback I don’t want to dissapoint you and let you know that something nice is on the way.
We actually developed a new Xbox 360 compatible wheel and it is even on the way to USA and EU right at this moment.
Let me be mean and don’t give you all the specs and pics right away. I will post several hints until you get the “full picture”.
Hint 1: It is again the top of the line product at Fanatec
Hint 2: Just like the PWTS Pure it will be offered as a standalone wheel as well as in different bundles.
Hint 3: It is not orange and has no yellow stripe in the middle of the wheel rim
Hint 4: It is licensed by a German sports car maker (surprise, surprise!. But don’t worry this will not make the wheel significantly more expensive. Just more beautiful. (Hint inside hint: Nobody guessed the correct model yet)

Hittade nyheten här:
http://www.racesimce...-xbox-360-wheel

Är väl därför man inte kan beställa en Fanatec ratt till Xbox idag, hoppas den inte är så tokdyr denna.

#1560

Skickat 29 november 2010 - 11:45

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0

Har ni sett denna?

Gran Turismo 5 vs Forza Motorsports 3: Ferrari F430 @ Nurburgring – Video
http://www.youtube.c...layer_embedded#!

Haha snacka om fejk, kan inte uttala mig om gt5 men forza ser inte ut sådär

#1561

Skickat 29 november 2010 - 12:05

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Haha snacka om fejk, kan inte uttala mig om gt5 men forza ser inte ut sådär


Ahumm, tror inte det är fejk. Färgerna är väl lite väl starka för Forza och ljusheten för lite i GT5.
Så nog tror jag att det är Forza och GT5 vi ser. Men vad man kan se så skiljer det ju väldigt lite i själva bilkörningen.

Turn10 egna film från denna bana, http://www.youtube.c...h?v=Qey3mErk8d4

#1562

Skickat 29 november 2010 - 17:33

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0

Haha snacka om fejk, kan inte uttala mig om gt5 men forza ser inte ut sådär


Tror inte det är fejk heller.. Däremot ser kontrasten lite konstig ut.. Och det är rätt stor skillnad i väder.. Tror det molniga är klart mer smickrande.. Däremot ser ju repriserna värdelösa ut i Forza eftersom dom uppenbarligen inte vet någonting om kameravinklar eller positionering av kameror eller någonting.. Och vem fan vill ha massa close-up glidande kameror över motorhuven och sånt när man väljer tv-vinkel och vill se sitt varv? Där får T10 allt tänka om rätt mycket.. varit så ända sen Forza 1..

#1563

Skickat 29 november 2010 - 18:47

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

.. Däremot ser ju repriserna värdelösa ut i Forza eftersom dom uppenbarligen inte vet någonting om kameravinklar eller positionering av kameror eller någonting..



Åh ja...repriser är ju verkligen viktigt! :)

Det här inlägget har ändrats av vinncent 29 november 2010 - 18:48


#1564

Skickat 29 november 2010 - 19:47

Johnnie
  • Johnnie
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Haha snacka om fejk, kan inte uttala mig om gt5 men forza ser inte ut sådär

Gör det inte? Helt säker på det?

#1565

Skickat 29 november 2010 - 21:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Haha snacka om fejk, kan inte uttala mig om gt5 men forza ser inte ut sådär


På vilket sätt menar du? Forza ser inte så bra ut eller Forza ser bättre ut?

#1566

Skickat 30 november 2010 - 01:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Har som sagt kört GT5 i helgen och prövade igår att hoppa tillbaka till Forza och jämföra lite och jag kan inte bestämma vilket spel som är bättre. Både GT5 och Forza 3 är väldigt kompetenta bilspel och har sina för och nackdelar.

Men då har Forza 3 funnits ute ett bra tag och innan det fanns Forza 2 att njuta av. Jag spelar hellre riktiga spel än väntar 3 år.

Xbox360 - bra bilspel, inget utbud på bra rattar. :)

Fanatec har en ratt på gång, men än vet man inte när den kommer.

Hur är det med rattarna till 360...hur är Microsofts egna samt den billiga MAdcatz...nån som vet?

Kände lite på MadCatz-ratten förra helgen. Kändes väl som MS-ratten ungefär, dvs sisådär (men jag är numera Fanatec-skadad, å andra sidan).

Hint 1: It is again the top of the line product at Fanatec
Är väl därför man inte kan beställa en Fanatec ratt till Xbox idag, hoppas den inte är så tokdyr denna.

Klippte lite i quoten för att få fram det jag ville svara på. Hoppas det är OK.

Med tanke på Hint 1 tror jag inte heller denna ratt blir särskilt billig, räkna med samma pris som den tidigare.

#1567

Skickat 30 november 2010 - 01:32

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Åh ja...repriser är ju verkligen viktigt! :)


Jag tycker faktiskt reprisfunktionen är viktig.. :)

AI:n blev ju riktigt bra, precis som det ska vara efter år av finputsning.. :)

#1568

Skickat 30 november 2010 - 01:55

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Hahaha. Snacka om att skicka ett 'suck it' till GT5. :)


Skit ska skit ha. GT5 känns långt ifrån klart, eller ska jag kanske säga "komplett". Där är FM3 mycket bättre. FM3 är förresten bättre på i stort sett allt... utom just bilkörningen.

Men nu tycker jag det börjar lacka mot FM4, med tanke på att det går väldigt långsamt i släppet av DLC och att det nu kommer en "Ultimate $pecial Edition" (som givetvis kommer till att köpas, fattas bara). Luktar nedläggning lång väg...

Det här inlägget har ändrats av Lindholm R 30 november 2010 - 01:58


#1569

Skickat 30 november 2010 - 05:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

AI:n blev ju riktigt bra, precis som det ska vara efter år av finputsning.. :)


Eftersträvar man perfektion så...

#1570

Skickat 30 november 2010 - 07:45

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Men nu tycker jag det börjar lacka mot FM4,


Tycker du att september 2011 står vid dörren?

#1571

Skickat 30 november 2010 - 09:01

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Skit ska skit ha. GT5 känns långt ifrån klart, eller ska jag kanske säga "komplett". Där är FM3 mycket bättre. FM3 är förresten bättre på i stort sett allt... utom just bilkörningen.


Vänta får se om jag har fattat det här rätt. FM3 är bättre på allt. Förutom! Bilkörningen!!! I ett bilspel. Där bilkörningen skall vara det primära..så är FM3 sämre???? Öhhh....va????

#1572

Skickat 30 november 2010 - 09:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vänta får se om jag har fattat det här rätt. FM3 är bättre på allt. Förutom! Bilkörningen!!! I ett bilspel. Där bilkörningen skall vara det primära..så är FM3 sämre???? Öhhh....va????


Så svårt är det inte att förstå...

#1573

Skickat 30 november 2010 - 09:48

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Så svårt är det inte att förstå...


Uppenbarligen så är det det då du ej adekvat kan redogöra för vad HAN har sagt. Men ok. Ska redogöra även för dig då du verkar ha missat en hel del.

Hur kan ett spel vara bättre när den grundläggande aspekten av det spelet bygger på är bättre hos konkurrenten?

Förstår du nu...så svårt är det väl inte att förstå....hoppas jag! Gör ett försök!

Det här inlägget har ändrats av Lalikula 30 november 2010 - 09:49


#1574

Skickat 30 november 2010 - 10:02

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Lalikula: Du klagade på oss när vi var i GT5 tråden och klagade...right back at you! Håll dig till GT5 tråden!

#1575

Skickat 30 november 2010 - 10:22

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0
Hallå...jag klagar inte. Önskar endast ett förtydligande gällande uttalandet. Vart nånstans finner du klagomål?

#1576

Skickat 30 november 2010 - 10:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Förstår du nu...så svårt är det väl inte att förstå....hoppas jag! Gör ett försök!


En produkt består av flera delar. För att ta ett extremt exempel; om bilkörningen hade varit bra i GT5 men samtidigt så drar ett skruvstycke sakta ihop runt dina kulor. Hade det varit ett bättre spel än om bilkörningen hade varit lite sämre men du sluppit krossade testiklar?
För att ta ett mindre extremt exempel; Är det viktigare att däcken gör EXAKT likadant som i verkligheten eller är det viktigare att slippa screentearing, ha möjlighet att uppgradera mer än hästkrafter, att AI:n agerar intelligent än att köra på räls, att spelet inte tillåter 'bumpcar physics' vid kurvtagning, att grafiken håller en jämn standard, att menysystemet inte är taget från tidigt 80-tal, att spelet fungerar även vid sommartidsomställning eller alla andra punkter där GT5 inte riktigt når upp till Forza standard.

Nu är jag iofs av åsikten att det är viktigare att det känns som att bilfysiken är rätt än att den verkligen är det. Det är kanske det som färgar min ståndpunkt.

#1577

Skickat 30 november 2010 - 10:48

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

En produkt består av flera delar. För att ta ett extremt exempel; om bilkörningen hade varit bra i GT5 men samtidigt så drar ett skruvstycke sakta ihop runt dina kulor. Hade det varit ett bättre spel än om bilkörningen hade varit lite sämre men du sluppit krossade testiklar?
För att ta ett mindre extremt exempel; Är det viktigare att däcken gör EXAKT likadant som i verkligheten eller är det viktigare att slippa screentearing, ha möjlighet att uppgradera mer än hästkrafter, att AI:n agerar intelligent än att köra på räls, att spelet inte tillåter 'bumpcar physics' vid kurvtagning, att grafiken håller en jämn standard, att menysystemet inte är taget från tidigt 80-tal, att spelet fungerar även vid sommartidsomställning eller alla andra punkter där GT5 inte riktigt når upp till Forza standard.

Nu är jag iofs av åsikten att det är viktigare att det känns som att bilfysiken är rätt än att den verkligen är det. Det är kanske det som färgar min ståndpunkt.


Samtliga exempel som du ovan poängterar redogör dessvärre ej hur samt varför Lindholm anser att "körningen" är bättre. Med eller utan pungkulor faktiskt. Så jag frågar igen. Då du uppenbarligen hellre analyserar skruvstäd samt testiklar.

Om notatet ovan nu stämmer. Hur kan då körupplevelsen vara bättre. Enkel fråga. Förväntar mig ett enkelt svar. Utan testiklar samt annan könsrelaterad problematik. :)

#1578

Skickat 30 november 2010 - 10:57

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
He he...inte så svårt att se och förstå att Forza 3 är bättre än GT5...och de kommer faktiskt i från en som längtat efter GT5 och gillat alla de andra GT spelen...men med Gt5 har de verkligen gjort bort sig! Tänk när Forza 4 kommer...de kommer ju bli fantasktiskt! Det lär ju inte komma fler Gt spel på PS3 i alla fall!

#1579

Skickat 30 november 2010 - 11:10

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

He he...inte så svårt att se och förstå att Forza 3 är bättre än GT5...och de kommer faktiskt i från en som längtat efter GT5 och gillat alla de andra GT spelen...men med Gt5 har de verkligen gjort bort sig! Tänk när Forza 4 kommer...de kommer ju bli fantasktiskt! Det lär ju inte komma fler Gt spel på PS3 i alla fall!



Det är absolut helt korrekt det du säger. Men att påstå att produkt A är bättre än B är en sak. Sedan att motivera varför man anser det samt att sedan försvara det med en paradox, anser jag, är svagt. Tekken eller Dead or alive. Exakt samma diskussion där. Annan karaktär rooster....i grunden samma spel men ändå en helt annorlunda fanbas. Men jag har jävligt svårt att tro att dom som föredrar låt säga tekken anser att Doa har ett BÄTTRE fightsystem!

Sedan att dom har gjort bort sig är en grav överdrift. Each to his own. Jag anser att båda spelen är fenomenalt bra. Gillar dock grafiken i GT5 mer. Känns mer realistisk. Men det samt en massa annat är subjektivt.

#1580

Skickat 30 november 2010 - 11:15

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
JAG har inte sagt att bilkörningen är bättre i F3 än GT5....(även om jag tycker det).Dock så tycker jag att F3 är f..n så mkt roligare att köra..pga ca 1000 anledningar! Det som är viktigast för mig är billistan(mkt mer intressanta bilar än GT5) och cockpitviewn och där är F3 solklar vinnare! Sedan så är ju grafiken och känslan i spelet inte helt fel heller!

Det här inlägget har ändrats av vinncent 30 november 2010 - 11:21


#1581

Skickat 30 november 2010 - 11:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Samtliga exempel som du ovan poängterar redogör dessvärre ej hur samt varför Lindholm anser att "körningen" är bättre.


Klart jag inte kan redogöra varför HAN tycker att körningen är bättre. Han tycker väl det...
Det jag försökte förklara för dig var hur han kan tycka bättre om Forza än GT även om körningen är bättre i GT.

#1582

Skickat 30 november 2010 - 11:32

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Klart jag inte kan redogöra varför HAN tycker att körningen är bättre. Han tycker väl det...
Det jag försökte förklara för dig var hur han kan tycka bättre om Forza än GT även om körningen är bättre i GT.


Exakt och det därför jag ställde kontrafrågan till dig. Men körningen är essensen i ett bilspel...är det inte det??? Seriös fråga nu! Jag gillar körningen med ratt bättre i GT5 men tycker att FM3 är redan jävligt bra. Äh. Äpplen och päron. gillar båda som sagt.

#1583

Skickat 30 november 2010 - 12:00

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jag fick mkt skit i Gt5 tråden när jag uppmande att man kanske skulle vänta att kasta skit på F3 innan Gt5 var släppt! Då fick jag som svar att de flesta redan tyckte att Gt5 var bättre ..och då var GT5 inte ens släppt! Så gott jag kan skratta nu! :)

#1584

Skickat 30 november 2010 - 13:17

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Jag fick mkt skit i Gt5 tråden när jag uppmande att man kanske skulle vänta att kasta skit på F3 innan Gt5 var släppt! Då fick jag som svar att de flesta redan tyckte att Gt5 var bättre ..och då var GT5 inte ens släppt! Så gott jag kan skratta nu! :)


Hm. Inte helt övertygad om att skrattet är helt ditt men ok. Jag antar att dom som tyckte det fortfarande tycker det. Det faktum att DU anser att det är bättre innebär inte att spelet är det för alla. Dumt att generalisera. Framförallt onödigt. Det många fastnade på gällande ditt uttalande var inte vad du sa utan hur du valde att lägga fram det. Toppen att DU gillar FM3 samt anser att det är ett bättre spel. Good 4 u. :) Jag anser absolut inte att skillnaderna är såpass stora som du försöker få det att framstå.

#1585

Skickat 30 november 2010 - 14:08

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Dumt att generalisera. .


Ha ha...tycker du att JAG generaliserar? Säg de till dem som höjde GT5 till skyarna innan det ens var släppt! Men det är kanske inte att generalisera...kanske mer idioti! Vad vet jag?


Det många fastnade på gällande ditt uttalande var inte vad du sa utan hur du valde att lägga fram det.


Jaha...förlåt att jag glömde fråga dig innan jag postade mitt inlägg!

#1586

Skickat 30 november 2010 - 14:14

hellblz
  • hellblz
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Men alltså ...

Både Forza 3 och GT 5 är ju väldigt kompetenta bilspel. Båda har bra fysik och rolig bilkörning.
Sen vilket som är bättre är väl en smaksak, de har ju båda sina för och nackdelar.
Det fina är ju att båda finns tillgängliga nu! Så det är ju kanonbra för oss gamers =D

#1587

Skickat 30 november 2010 - 14:15

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Ha ha...tycker du att JAG generaliserar? Säg de till dem som höjde GT5 till skyarna innan det ens var släppt! Men det är kanske inte att generalisera...kanske mer idioti! Vad vet jag?




Jaha...förlåt att jag glömde fråga dig innan jag postade mitt inlägg!


You just proved my point. Det är precis det här jag talade om. Arrogant beteende. Det får man skit för.

Att DU även nämner idioti är väldigt mycket som att kasta sten i glashus. Eller...sten o sten...mer som att köra in med en 35 tons lastbil i en glasruta. Väldigt mycket så.

#1588

Skickat 30 november 2010 - 14:15

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Back till topic och inget mer GT5 prat...Har hittat en logitech Force ex pc ratt med usb ...kan man spela på en 360 med den?

EDIT: Verkat inte så ...dock funkar den till PS3.

Det här inlägget har ändrats av vinncent 30 november 2010 - 14:42


#1589

Skickat 30 november 2010 - 15:18

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Back till topic och inget mer GT5 prat...Har hittat en logitech Force ex pc ratt med usb ...kan man spela på en 360 med den?

EDIT: Verkat inte så ...dock funkar den till PS3.


Fair enough. Men det är ni som har gjort en pissing contest av det hela. Istället för att njuta av båda spelen.

Fanatec har i dagsläget den enda ratten som skall funkar till 360-n. Kolla i tråden. Eller om den endast är på g. Vet faktiskt inte. Men det är en halvdyr historia tyvärr.

#1590

Skickat 30 november 2010 - 15:21

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Nja.... Det finns ju både MS och madcatz oxå till 360 väl? Inte samma kvalitet kanske men dock!

#1591

Skickat 30 november 2010 - 16:18

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Nja.... Det finns ju både MS och madcatz oxå till 360 väl? Inte samma kvalitet kanske men dock!


Men har inte Ms slutat att tillverka rattarna? Har för mig att dom gick ut med det för några månader sedan. Ms ratten skall väl ha varit hyfsad. Madcatz visste jag inte ens om att dom gör rattar. Jag skulle nog hellre satsa på en Fanatec. Forza 4 lär utannonseras snart, o förhoppningsvis lär väl ratten vara kompatibel med nästa box. Men fanatec rattarna ska vara supergrymma.

#1592

Skickat 30 november 2010 - 22:17

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Vänta får se om jag har fattat det här rätt. FM3 är bättre på allt. Förutom! Bilkörningen!!! I ett bilspel. Där bilkörningen skall vara det primära..så är FM3 sämre???? Öhhh....va????


Ja, jag tycker att körningen är bättre i GT5 men att allt runt är bättre i FM3. Är det så kontroversiellt?

#1593

Skickat 30 november 2010 - 23:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Vi har en expert på bilspel på forumet. oqvist.

Han skriver i GT5-tråden att spelen känns väldigt lika, körmässigt.

Synd att din förklaring kom där, Lindholm R. För "inte bättre" innebär för mig som är läskunnig INTE samma sak som "sämre".

#1594

Skickat 01 december 2010 - 20:34

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Vi har en expert på bilspel på forumet. oqvist.

Han skriver i GT5-tråden att spelen känns väldigt lika, körmässigt.

Synd att din förklaring kom där, Lindholm R. För "inte bättre" innebär för mig som är läskunnig INTE samma sak som "sämre".



Jag som bara är någorlunda läskunnig har svårt att förstå sista meningen. Varför är det synd att min förklaring kom "där" och var har jag sagt att "inte bättre" är detsamma som "sämre" (vilket i.o.f.s. inte utesluter att A är sämre än B, bara att det är möjligt att A och B är lika bra)?

Bra att vi har en expert på forumet. Då ska jag genast ändra min uppfattning om att GT5 har bättre körkänsla.

Det här inlägget har ändrats av Lindholm R 01 december 2010 - 20:35


#1595

Skickat 02 december 2010 - 00:28

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Vänta lite, är det folk från PS3-avdelningen som letat sig hit nu när GT5 är släppt för att tracka ner på Forza för att känna sig bättre till mods att man köpt en PS3 för GT5 som aldrig kom, och sen kom och sög? Trevligt :) välkomna!

Det här inlägget har ändrats av uppviglare 02 december 2010 - 00:29


#1596

Skickat 02 december 2010 - 05:58

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Själv köpte jag 360 för Forza 3 och det var bra :)

#1597

Skickat 02 december 2010 - 08:36

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Själv köpte jag 360 för Forza 3 och det var bra :)


Det ÄR riktigt bra! Laddade hem ett DLC paket i går med Ferrari 458 och 599XX bland annat! Vilka bilar!!

#1598

Skickat 02 december 2010 - 09:43

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Det ÄR riktigt bra! Laddade hem ett DLC paket i går med Ferrari 458 och 599XX bland annat! Vilka bilar!!


Japp, DLC är som en liten julafton!

#1599

Skickat 05 december 2010 - 23:40

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Fanatec har en ratt på gång, men än vet man inte när den kommer.


Med tanke på Hint 1 tror jag inte heller denna ratt blir särskilt billig, räkna med samma pris som den tidigare.


Släpps i januari.
Den blev inte billig, ca 5000kr, funkar dock till både xbox360, ps3 och pc. Belysta knappar som anpassar symbolerna automatiskt för respektive konsol.
För mycket pengar för det lilla jag hinner spela nu för tiden. :)

Fanatec Porsche 911 GT2 wheel

Postad bild

#1600

Skickat 06 december 2010 - 08:15

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0

Det ÄR riktigt bra! Laddade hem ett DLC paket i går med Ferrari 458 och 599XX bland annat! Vilka bilar!!


Är hela den DLC gratis? Har inget koll men det kanske den ska vara. Den kostade 0 ms points :)



3 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 3 - Anonyma användare: 0

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.