Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Extern HD DVD spelare till 360

2052 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra/dålig är den? (219 medlem(mar) har röstat)

Hur bra/dålig är den?

1. Underkänd :-( (18 röster [8.22%])

Procent av omröstning: 8.22%

2. Godkänd... inte mer (17 röster [7.76%])

Procent av omröstning: 7.76%

3. Bra =) (22 röster [10.05%])

Procent av omröstning: 10.05%

4. Mycket Bra köp! (95 röster [43.38%])

Procent av omröstning: 43.38%

5. Högsta betyg! (67 röster [30.59%])

Procent av omröstning: 30.59%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 19 mars 2007 - 23:32

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

funderade på en grej...om man kan koppla hddvd addonen till datorn, borde man inte kunna koppla en data blueray/hddvd till 360:n..?inte än kanske man inom en snar framtid?

och en fråga jag ställt förr men inte fått nåt svar på: vet nån vad en hddvd addon till 360:n kostar i japan. eller nån sida där man får reda på det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kommer troligen inte att gå inom en snar framtid. En dator behöver program och drivrutiner för hårdvaran och det gör 360'n med. Blue ray är en konkurrents format och jag tvivlar på att Microsoft kommer göra så att det skulle funka, och varför skulle de göra så att du kan koppla in något annat bolags HDDVD-spelare istället för deras egen? Dessutom är inte HDDVD-addonen bara en läsare utan den innehåller både flashminne och läsare eftersom HDDVD-spelare skall ha en viss mängd flash-minne.

Det kan väl inte vara så svårt att kolla upp priset på nåt i Japan, men varför skall du ha reda på det?
Regioner finns inte på HDDVD och spelaren är ändå låst till samma region som din 360.
Köper du den via nätet och importerar så kommer du åka på dyr frakt och höga tullkostnader. Skall du importera så håll dig till EU så slipper du i alla fall tull.

Postad 20 mars 2007 - 07:42

cocktail
  • cocktail
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Mange takk!! då vet jag!

en kompis ska till japan i sommar så ja funderade om det löns att beställa med en eller inte...

Postad 20 mars 2007 - 12:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

ok

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle du vilja testa med VGA mot projektorn? Jag har en tw700 och jag har laddat ner så gott som alla trailers i 720p jag hittat och tittat på innan jag fick min hd-dvd spelare. Nu när jag fick lite riktiga HD-filmer så tycker jag de är bättre än de filmtrailers jag tidigare tittat på. Jag kör då 1280x720 till projektorn. Jag tycker det börjar bli mer och mer klart att xbox helt enkelt hanterar bilden helt olika när det gäller VGA och component.

<{POST_SNAPBACK}>

jag har testat med VGA och det blir som vanligt mindre färger sämre kontrast taskig svärta. dynamiken i bilden är som bortblåst.
har slutat med VGA.
men jag har nu upptäckt att min hemmagjorda duk inte passade med HD-DVD, för min tupplurs baksida ger riktig WOW upplevelse, så nu var det fixat :-)
funderar dock på att sälja min addon o köpa en standalone ändå, så vill någon köpa en några dagar gammal svensksåld addon för 1500:- så pma.

Postad 20 mars 2007 - 13:16

Sino
  • Sino
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

ok

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle du vilja testa med VGA mot projektorn? Jag har en tw700 och jag har laddat ner så gott som alla trailers i 720p jag hittat och tittat på innan jag fick min hd-dvd spelare. Nu när jag fick lite riktiga HD-filmer så tycker jag de är bättre än de filmtrailers jag tidigare tittat på. Jag kör då 1280x720 till projektorn. Jag tycker det börjar bli mer och mer klart att xbox helt enkelt hanterar bilden helt olika när det gäller VGA och component.

<{POST_SNAPBACK}>

jag har testat med VGA och det blir som vanligt mindre färger sämre kontrast taskig svärta. dynamiken i bilden är som bortblåst.
har slutat med VGA.
men jag har nu upptäckt att min hemmagjorda duk inte passade med HD-DVD, för min tupplurs baksida ger riktig WOW upplevelse, så nu var det fixat :-)
funderar dock på att sälja min addon o köpa en standalone ändå, så vill någon köpa en några dagar gammal svensksåld addon för 1500:- så pma.

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, så "problemen" du hade med bilden var egenheter hos projektor och duk då?
Jag är helnöjd med vga anslutningen till min tw700, men vill gärna se om det kan bli bättre med component. Synd att xboxen inte scalar med component+dvd. Skall försöka få tag i nån jag känner med xbox componentanslutning och testa.

Postad 20 mars 2007 - 14:49

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

ok

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

har slutat med VGA.

<{POST_SNAPBACK}>

Fattar inte varför du ska sälja den , den är ju kanon bra den driven, hur många filmer har du testat vad är du egentligen missnöjd med??? :)

Postad 20 mars 2007 - 16:16

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
[quote name='henke007' date='Mar 20 2007, 15:49 ']
[quote name='Beagle five' date='Mar 20 2007, 12:39 '][quote name='Sino' date='Mar 19 2007, 09:33 '][quote name='Beagle five' date='Mar 18 2007, 02:38 ']ok

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Fattar inte varför du ska sälja den , den är ju kanon bra den driven, hur många filmer har du testat vad är du egentligen missnöjd med??? :)

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

nä jag är inte riktigt säker heller om jag ska sälja den eller inte. och det jag är missnöjd med är något 99% av befolkningen inte ens skulle tänka en tanke på, så jag är lite skadad helt klart hehe
men det är bara lite mer djup jag skulle vilja få, det blev klart bättre med vit duk men fortfarande inte så bra som dom toshiberna jag såg igår.
men jag ska kolla lite mer senare idag o se om jag tycker det är värt dom extra pengarna för bara lite mer djup.

Postad 20 mars 2007 - 17:30

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
blir bilden så bra verkligen på projektor, blir det inte bättre skärpa och svärta djup etc på Plasma TV, ja ser inte att bilden kan bli så mkt bättre än vad den är på te x min PV60 med de bästa hd filmerna Batman Begins,king kong och Hulken

Postad 22 mars 2007 - 13:16

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
nu har jag köpt två bättre filmer och dessutom vänt på min tupplur för framsidan har alltid gett mer djup, och ja det gjorde den nu med, vart ganska markant skillnad igen. nu är djupet i bilden helt godkänt och jag kan äntligen riktigt njuta av helheten! tyvärr tappar den ju lite i skärpa pga strukturen på framsidan. måste ta o hitta mig en duk eller vad som helst som ger bäst bild på allt! för min 1930 har ju inga problem att ge djup vad jag än visar den på.
man måste liksom kunna veta att det inte är duken som sviker.
kommer nog kolla på en riktig duk ikväll också så får vi se om det blir ännu bättre.

Postad 23 mars 2007 - 18:25

diffen
  • diffen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som upplever ett konstigt ljud från från HD-DVD'n?

Det är något ljud mer förutom själva surrandet av skivan som snurrar, lite svårt att förklara.

Postad 26 mars 2007 - 05:18

woland85
  • woland85
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
En fråga...

Jag har en Samsung PS-42Q7H xbox360 och en hddvd addon.

Min fråga är: kan jag kolla på hddvd filmer med 1080p upplösning om jag använder en vga-kabel? (har ingen aning om tv stödjer 1080p men jag antar att den inte gör det även om jag hört att samsung brukar ha det via vga..)

Är det monster skillnad mellan 1080i och 1080p eller kan jag va nöjd med 1080i via komponent?

Har sökt på forumet men inte kunnat komma fram till ett svar själv... :)

Postad 26 mars 2007 - 08:12

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Du blir nog riktigt nöjd med 1080i :)

Föresten beställde en strap on men den kom aldrig så jag avbokade, har en HD-DVD film här som är oanvänd om någon vill byta mot en Blu Ray :blink: Är Fast & Furious Tokyo Drift.

Postad 26 mars 2007 - 09:13

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Du blir nog riktigt nöjd med 1080i :)

Föresten beställde en strap on men den kom aldrig så jag avbokade, har en HD-DVD film här som är oanvänd om någon vill byta mot en Blu Ray ;) Är Fast & Furious Tokyo Drift.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hoppas verkligen du menar "add-on" och inte det du skrev... :rolleyes:

Postad 26 mars 2007 - 10:41

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Äh det låter ju bara roligare :)

Postad 26 mars 2007 - 12:34

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

Äh det låter ju bara roligare :)

<{POST_SNAPBACK}>

ja, strapon är ju mycket roligare att kalla den!

jag har nu upplevt dom ljudstrul som strapon lider av, på batman begins om man lyssnar på truehd så blir det ju enorma osynkningar, men det blir bättre om man spolar lite o har sig så kan man få det bättre, tror det börjar om man hoppar kapitel, men jag vet inte. hoppas i varje fall att dom löst detta problem helt med den update som kommer.
har för mig jag läst om osynk även på dom stora toshiberna?

Postad 27 mars 2007 - 03:03

woland85
  • woland85
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon ide att investera i Monster GameLink komponent kablar? Eller duger dom som man får med när man köper xboxen...

Redigerat av woland85, 27 mars 2007 - 03:04.

Postad 27 mars 2007 - 16:23

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Undrar med det intressant vore screen shoots före o efter hehe, sen är ju inte den fiber optiska toslinken dålig heller som finns i paketet...

Postad 29 mars 2007 - 09:55

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Har det kommit någon uppdatering för DTS än ??

Postad 29 mars 2007 - 10:27

ekke201
  • ekke201
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Är det någon ide att investera i Monster GameLink komponent kablar? Eller duger dom som man får med när man köper xboxen...

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut värt att köpa om man har råd med 900:-
Klart bättre bild.

Men kanske bättre att sälja konsollen och köpa ELITE när det kommer, om du vill ha "ännu" bättre bild...

Postad 29 mars 2007 - 11:16

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Har det kommit någon uppdatering för DTS än ??

<{POST_SNAPBACK}>

Nope.
Det säg dock att det är en stor "spring update" på gång så förhoppningsvis kommer det något där.

Postad 29 mars 2007 - 14:49

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men kanske bättre att sälja konsollen och köpa ELITE när det kommer, om du vill ha "ännu" bättre bild...

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men enligt de som utvecklat ELITE så är det knappt någon kvalitetsskillnad på bilden mellan HDMI eller komponent. Fördelen med komponent är väl mest att man får 1080p och ljudet i samma sladd som bilden.

Det jag är fundersam på är om ELITE med HDMI klarar av att skicka de nya ljudformaten vidare till förstärkare utan att konvertera dem. Hittar ingen info alls som pekar på det...

Postad 29 mars 2007 - 16:19

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Hur kopplar man en HDMI sladd från säg Elite i detta fallet för att få ut isf de nya ljudformaten genom stärkaren samt en 1080P bild till sin Full HD skärm, tänker framtida??!!

men att det skulle vara HDMI 1.2 va e det för skit varför inte 1.3 ???

Postad 29 mars 2007 - 20:37

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske men, om jag kopplar hd-dvd'n till min htpc utan att äga en 360 hur funkar det med mjukvaru uppdateringarna då som normalt görs via xbox live?

Postad 29 mars 2007 - 23:07

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Hur kopplar man en HDMI sladd från säg Elite i detta fallet för att få ut isf de nya ljudformaten genom stärkaren samt en 1080P bild till sin Full HD skärm, tänker framtida??!!

<{POST_SNAPBACK}>

De måste vara HDMI 1.3 för att köra dolby true och dtshd.

Dessutom åker då på att köpa en reciver med en processor för dessa format och 1.3.
Och de finns det inte än.... denon kommer i USA till sommaren och andra lär följa till hösten....för de lär ju inte ha en processor och 7.1 output.

Desutom tror jag att de slänger på HDMI för marknaden kräver det....de är ju den nya scarten kan man säga.

En sak till.

Varför skulle de bli bättre bild med HDMi kontra Komponent.
Jo HDMI är digitalt de är inte komp. Och en digital signal är int ens i närheten så känslig för störningar som en analog.

Postad 29 mars 2007 - 23:08

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske men, om jag kopplar hd-dvd'n till min htpc utan att äga en 360 hur funkar det med mjukvaru uppdateringarna då som normalt görs via xbox live?

<{POST_SNAPBACK}>

Köp en 360 :D :)

Redigerat av Jokkmokksjocke, 29 mars 2007 - 23:11.

Postad 29 mars 2007 - 23:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0
fick 4 nya filmer idag och nu har jag verkligen fått till inställningar och duk och allt perfekt!!!
till och med min tjej satt med hakan i golvet!!!! det ni! :-)
jag var så lycklig så jag nästan sprack av glädje hemma, kan knappt fatta att jag nästan sålde den!

riddick ser så otroligt bra ut så det är inte sant! utan tvekan bästa hd-dvdn!!! eller vad säger jag, bästa bild NÅGONSIN oavsett format, bio inkluderat!

men så himla synd på ljudet på phantom of the opera! den måste dom ju typ mastra om eller nåt, otroligt lågt! hade maxvolym och ändå var det inte särskilt högt.
men UNDERBAR bild har den! :-)

Postad 30 mars 2007 - 07:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Dessutom åker då på att köpa en reciver med en processor för dessa format och 1.3.
Och de finns det inte än.... denon kommer i USA till sommaren och andra lär följa till hösten....för de lär ju inte ha en processor och 7.1 output.

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom Elite med största säkerhet packar upp TrueHD till PCM behövs det ingen 1.3-stärkare, utan det duger med vilken HDMI-stärkare som helst.

Tveksamt om DTS HD Master Audio kommer packas upp dock, men det spelar väl kanske mindre roll, finns väl inte en HDDVD-film som har det ljudspåret?

Postad 30 mars 2007 - 07:54

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl det företag som sköter uppspelningen på din HTPC som står för uppdateringarna.

T.ex. Cyberlinks PowerDVD Ultra, detta program stöder 360s HD DVD spelare
http://www.cyberlink...in_112_ENU.html

Här kan du se om din dator klarar av HD DVD:
http://www.cyberlink...t/diagnosis.jsp

Tyvärr klarade inte min bärbara dator testet :D , men som tur är så har jag redan en Xbox 360 :)

Postad 30 mars 2007 - 08:03

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
man ska inte stirra sig blind på sådan tester, oftast missvisande.

Jag klarade att spela upp batman begins med bästa ljudet (dd+, lr vad det är på den hd-dvdn) utan hack eller liknande, genom att koppla min hd-dvd "strap on" till usb-porten.

min bärbara:
core duo 1,83Ghz
1024MB minne
Radeon Mobilty 1400 256MB (hypermemory)

Postad 30 mars 2007 - 09:45

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom Elite med största säkerhet packar upp TrueHD till PCM behövs det ingen 1.3-stärkare, utan det duger med vilken HDMI-stärkare som helst.

Tveksamt om DTS HD Master Audio kommer packas upp dock, men det spelar väl kanske mindre roll, finns väl inte en HDDVD-film som har det ljudspåret?

<{POST_SNAPBACK}>

En sak har jag lärt mig sedan MSDOS tiden.

Lita aldrig på Microsoft...de upphör aldrig att förvåna. (åt fel håll)

Redigerat av Jokkmokksjocke, 30 mars 2007 - 11:57.

Postad 30 mars 2007 - 12:28

merry
  • merry
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl det företag som sköter uppspelningen på din HTPC som står för uppdateringarna.

T.ex. Cyberlinks PowerDVD Ultra, detta program stöder 360s HD DVD spelare
http://www.cyberlink...in_112_ENU.html

Här kan du se om din dator klarar av HD DVD:
http://www.cyberlink...t/diagnosis.jsp

Tyvärr klarade inte min bärbara dator testet B) , men som tur är så har jag redan en Xbox 360 :D

<{POST_SNAPBACK}>

Okej,tack för hjälpen.

Postad 30 mars 2007 - 15:33

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Vet inte om det har behandlats här tidigare men märker ni med HD DVD-addon någon skillnad i uppspelning av vanliga DVD jämfört med att spela dem i Xbox 360?

Postad 30 mars 2007 - 15:49

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Vet inte om det har behandlats här tidigare men märker ni med HD DVD-addon någon skillnad i uppspelning av vanliga DVD jämfört med att spela dem i Xbox 360?

<{POST_SNAPBACK}>

Om du menar bild och ljudmässigt så är det ingen skillnad. Det är ju samma mjukvara som spelar upp DVD'n oavsett vilken läsare du använder. Möjligen att HDDVD'n läser skivan lite tystare.

Postad 31 mars 2007 - 13:25

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2 523 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jag har inbillat mig att den har LIIIIITE finare o skarpare bild om man kollar genom hd-dvdn, men det kan som sagt bara vara inbillning. detta på min vanliga 32 tums CRT.

har tagit ett gäng screenshots nu i varje fall.

ser "ganska" bra ut :-)

Postad bild

fler finns i mitt galleri

Redigerat av Beagle five, 31 mars 2007 - 13:27.

Postad 31 mars 2007 - 21:00

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
fel!

Redigerat av Unregistered54dfbb50, 31 mars 2007 - 21:04.

Postad 31 mars 2007 - 21:06

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

7.1 PCM via HDMI?

Postad 01 april 2007 - 10:15

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Om man kör vanlig DVD över komponent. Vilka upplösningar kan man då få ut?

Postad 01 april 2007 - 10:21

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
upp till 576 P

Postad 01 april 2007 - 10:25

Sunstrider
  • Sunstrider
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

upp till 576 P

<{POST_SNAPBACK}>

Yepp:

VGA:

HD DVD - 1080p resolution and all others

DVD - Upscaled as high as 1080p resolution and all others

Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Component:

HD DVD - 1080i resolution maximum, limited by AACS

DVD - Upscaled to 480p (pal 576p)maximum, limited by CSS

Games - 720p games upscaled to 1080p, also supports native-1080p games in the future

Redigerat av Sunstrider, 01 april 2007 - 10:26.

Postad 01 april 2007 - 11:35

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1 668 inlägg
  • 0
Tack för era svar! Jag kan alltså inte få ut 576i och låta TV:n sköta deinterlace?

Postad 01 april 2007 - 11:45

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem att spel Happy Feet HD DVDn i 360ns spelare? Står unsupported disc =(

Postad 02 april 2007 - 16:07

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
maximm: Det kan ju kanske vara 360s inbyggda själcensur/självbevarelsedrift? :)

Postad 02 april 2007 - 16:09

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Snacka inte skit om Happy Feet nu. Gillar man inte sjungande digitala pingiviner så vet jag attans alltså.

Postad 02 april 2007 - 16:14

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Bara jag som har problem att spel Happy Feet HD DVDn i 360ns spelare? Står unsupported disc =(

<{POST_SNAPBACK}>

Min Happy Feet spelar på min 360 iaf

Trist att man har så få HD DVD spelare i hushållet, jag menar om en DVD film inte vill spela så kan man ju alltid stoppa in den i en av alla femtioelva DVD spelare här hemma ända tills det funkar

Postad 02 april 2007 - 17:21

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Vet du vilken utgåva du har? Jag har den amerikanska från Axelmusic.

Postad 02 april 2007 - 18:46

AriaGiovanni
  • AriaGiovanni
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Vet du vilken utgåva du har? Jag har den amerikanska från Axelmusic.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma från samma ställe

Postad 02 april 2007 - 20:59

Gojira
  • Gojira
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Läs här för lite insiderinformation om nya Elite och info om den uppkommande uppdateringen...
http://www.avsforum....&

Postad 03 april 2007 - 15:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

En sak har jag lärt mig sedan MSDOS tiden.

Lita aldrig på Microsoft...de upphör aldrig att förvåna. (åt fel håll)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jisses. Du hade rätt och jag hade tokfel.

For audio, you can select DD, DTS (at 1.5 Mbps), and WMA-Pro (Microsoft high fidelity multi-channel codec supported in some AVRs such as Pioneer). Since it is not based on 1.3, it will not support output of DD+ or TrueHD (even if it did, mixing would have been turned off).

PCM output is available but only for 2-channels (not 5.1).

Ingen lossless från 360 Elite alltså.

Jokkmokksjocke, du har lärt mig 2 saker:
- lita aldrig på MS
- de upphör aldrig att förvåna åt fel håll

:)

Postad 04 april 2007 - 07:39

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Ja dock inget jag är glad över :P ....men jag tror priset på konsolen hade blivit för dyrt om de slängt in en Dac för dessa ljud. Och varför kör de en två kanls...helt onödigt.

Är det inte så också att Sony har fingrarna med i spelt med HDMI...vilket säkert gör att de skulle nog kosta MS att få 1.3:an ??

Redigerat av Jokkmokksjocke, 04 april 2007 - 07:42.

Postad 04 april 2007 - 10:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Nån dac hade de inte behövt stoppa in. Bara sett till att boxen dekodar och att den resulterande PCM strömmen rammlar ut till HDMI-transmittern.

Men ska man tro Amir så klarar 360:n inte internt ("internal data path in 360 for audio on the way out to HDMI bridge") att hantera den bandbredd lossless kräver och det är därför det saknas. I mitt tycke tycker jag det verkar som om man inte vill stöta sig med standalone-tillverkarna varför man skippar en 360 med inbyggd HDDVD och gör avkall på en "nerd"-finess som maxat ljud. Det är nog smart, om man ser det från HDDVD-familjens sida.

Att Sony skulle ha nått med saken att göra känns rätt osannorlikt. Ser inte hur de skulle kunna förhindra nått.

Postad 04 april 2007 - 13:54

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Nån dac hade de inte behövt stoppa in. Bara sett till att boxen dekodar och att den resulterande PCM strömmen rammlar ut till HDMI-transmittern.

Men ska man tro Amir så klarar 360:n inte internt ("internal data path in 360 for audio on the way out to HDMI bridge") att hantera den bandbredd lossless kräver och det är därför det saknas. I mitt tycke tycker jag det verkar som om man inte vill stöta sig med standalone-tillverkarna varför man skippar en 360 med inbyggd HDDVD och gör avkall på en "nerd"-finess som maxat ljud. Det är nog smart, om man ser det från HDDVD-familjens sida.

Att Sony skulle ha nått med saken att göra känns rätt osannorlikt. Ser inte hur de skulle kunna förhindra nått.

<{POST_SNAPBACK}>

Sony är väl en bland upphovsmännen till HDMI ?

Kan man skicka pcm 7.1 i HDMI kontakten ? Eller konverterar den om den igen ( D/A och sedan A/D? ? :D

Redigerat av Jokkmokksjocke, 04 april 2007 - 14:15.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.