Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 August 2009 - 16:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Leatherface! Need your help!

Köpte en Humax HDPVR-1000C 320GB för att använda med Tele2, men den hittat INGA kanaler! säg inte att den bara funkar med comhem!!!

Mest troligt funkar den bara till comhem då det verkar vara samma problem med icke PVR varianten av den boxen och Tele2 har ingen mjukvara för den boxen...
Även om du nu skulle lyckas få igång det så kommer du inte kunna se HD kanalerna med den...

Redigerat av Leatherface, 21 August 2009 - 16:38.

Postad 21 August 2009 - 16:39

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Mest troligt funkar den bara till comhem och Tele2 har ingen mjukvara för den boxen...

Varför är det så? jag trodde all DVB-C boxar funkade med Tele2, utom betal HD kanalerna förstås

Postad 21 August 2009 - 16:39

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Var precis i kontakt med Supporten och frågade lite om HD boxen, undra mest lite om den var utrustad med Digitala utgångar.

Killen verkade inte veta riktigt vad jag mena, men förklara att jag vill koppla boxen till en extern förstärkare, han gick iväg en sväng för att kolla på en box, sedan säger han "Finns Scart,HDMI, S-Video"... det var allt. ??

Stämmer verkligen detta??? Boxen måste la ha minst en Optiskt eller Coxial utgång väl??

Postad 21 August 2009 - 16:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Varför är det så? jag trodde all DVB-C boxar funkade med Tele2, utom betal HD kanalerna förstås

Beror på att mjukvaran vill ha ett pairat kort...
Men kan ju ha fel...

Men har du sökt manuellt med
Symbolrate: 6875
Modulation: 64QAM
Nätid: 100
Frekvens: 306-530mhz
?

Redigerat av Leatherface, 21 August 2009 - 16:46.

Postad 21 August 2009 - 16:50

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Var precis i kontakt med Supporten och frågade lite om HD boxen, undra mest lite om den var utrustad med Digitala utgångar.

Killen verkade inte veta riktigt vad jag mena, men förklara att jag vill koppla boxen till en extern förstärkare, han gick iväg en sväng för att kolla på en box, sedan säger han "Finns Scart,HDMI, S-Video"... det var allt. ??

Stämmer verkligen detta??? Boxen måste la ha minst en Optiskt eller Coxial utgång väl??

Goggla lite så finner du denna länk:
CXHD-5000C

Postad 21 August 2009 - 17:02

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Beror på att mjukvaran vill ha ett pairat kort...
Men kan ju ha fel...

Men har du sökt manuellt med
?

Det enda som finns är

Frekvens (som standard inställd på 362000)
Symbolhastighet (6875)
Nätverks-ID (41001)

om jag ändrar Nätverks-ID till 100 så händer det lite saker i allafall den identifierar TELE2AB, men ändå så står det "Fann inga kanaler"

Förmodligen samma problem som med CXHD 1000C boxen
https://www.minhembi...howtopic=227334

Redigerat av ndjr, 21 August 2009 - 20:14.

Postad 21 August 2009 - 20:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Men det finns ju som sagt massor med bättre boxar som inte har nåt pairingtrams...
sålänge man klarar sig utan HD kanalerna iaf...
Undrar hur länge det dröjer innan nån får EU domstolen att ta upp det för det bryter mot EU's konkurenslagar...
Dom låser ut konkurerande boxar...
Dom låser ute möjligheten att helt slippa boxen och köra direkt i TVn...
CI+ CA moduler är ju på väg men det är få TV apparater som har det än och den som redan köpt en blir tvungen köpa en ny TV/Box med CI+ för att kunna köra den modulen...

Redigerat av Leatherface, 21 August 2009 - 20:43.

Postad 21 August 2009 - 20:45

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Hoppas bara att jag får boxen för 490 kr!
Behöver dock skicka in min nuvarande box till Tele2.
Det verkar vara för bra för att vara sant.

Det är sant :lol: min ligger på postens utlämningsställe just nu så jag tänkte hämta den imorrn efter jobbet och sen testa lite med den på kvällen, ska bli kul. Även jag blev ombedd att skicka tillbaks den gamla boxen & det gör jag med glädje kan jag säga :)

Postad 21 August 2009 - 22:01

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Men det finns ju som sagt massor med bättre boxar som inte har nåt pairingtrams...
sålänge man klarar sig utan HD kanalerna iaf...
Undrar hur länge det dröjer innan nån får EU domstolen att ta upp det för det bryter mot EU's konkurenslagar...
Dom låser ut konkurerande boxar...
Dom låser ute möjligheten att helt slippa boxen och köra direkt i TVn...
CI+ CA moduler är ju på väg men det är få TV apparater som har det än och den som redan köpt en blir tvungen köpa en ny TV/Box med CI+ för att kunna köra den modulen...

Det är nog bara att vänta tills Tele2 kommer med en HDTV box med 2 tuners och hårddisk

Postad 21 August 2009 - 22:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag väntar tills jag kan köra valfri box annars kommer jag inte skaffa några HD kanaler...

Postad 21 August 2009 - 22:44

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Det är sant :lol: min ligger på postens utlämningsställe just nu så jag tänkte hämta den imorrn efter jobbet och sen testa lite med den på kvällen, ska bli kul. Även jag blev ombedd att skicka tillbaks den gamla boxen & det gör jag med glädje kan jag säga :)

Återkom som skrivet gärna med en liten rapport om hur allt blev :)

Redigerat av Mushunt, 21 August 2009 - 22:45.

Postad 23 August 2009 - 19:09

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Behöver dock skicka in min nuvarande box till Tele2.

UNdra då hur det fungerar för mig.
För jag köpte SD PVR boxen för ett par år sedan och var då tvungen att returnera min hyrboxen som "ingår". Nu har jag ju ingen box att returnera för PVR boxen har man ju betalt själv. Antar dock att man måste teckna tvillingab om jag ska få två olika kort.
Egentligen är det lite dåligt att man inte får behålla den andra boxen då det faktiskt ingår en box i själva avtalet - de ska väl inte spela nån roll att jag råkar köpa en box till.

Postad 23 August 2009 - 19:15

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag väntar tills jag kan köra valfri box annars kommer jag inte skaffa några HD kanaler...

Låter som du kommer bli utan HD då....tyvärr släpper de nog inte pairing i nuvarande system.
Men förr eller senare så måste du skrota hela systemet med kort, tvillingabonnemang osv och börja om från början där man betalar per hushåll. KOmmer nog påtryckningar från EU så småningom, men det dröjer säkert upp mot 10år.
Bara en sån absurd grej som att boxar med dubbla tuners är helt OK, men skulle du ha två separata boxar med card sharing så blir de vansinninga.

Postad 23 August 2009 - 19:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja det med tvillingabb är ju en annan idioti dom håller på med...
Man betalar licens, bredband osv per hushåll och samma borde gälla för tv kanalerna...
TV kanalerna själva får också bara betalt per hushåll så det man betalar för tvillingkorten går ner direkt i operatörens ficka...
Som du säger så borde boxar med dubbla tuners bryta mot avtalen med eftersom man kan se och spela in olika kanaler samtidigt...
Dessutom tror jag dom förlorar ännu mera pengar på alla tvillingabb folk tecknar genom sina kompisar och släktingar istället för köpa ett fullt abbonemang... Med smartwi t.ex hade man varit tvungen att teckna ett fullt abbonenang och gynnar både operatören och TV kanalerna (som inte får nåt överhuvudtaget för tvillingabben)
Fast det är väl ett mindre problem för min del jag vill bara kunna använda valfri box utan att nån bestämmer det åt mig...
Och vad jag ska kunna spela in och hur jag ska hantera mina inspelningar för eget bruk...
Bryter dessutom mot EU's lagar att låsa ute konkureande boxar och låsa till enstaka boxar...

Redigerat av Leatherface, 23 August 2009 - 20:02.

Postad 23 August 2009 - 20:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

För jag köpte SD PVR boxen för ett par år sedan och var då tvungen att returnera min hyrboxen som "ingår". Nu har jag ju ingen box att returnera för PVR boxen har man ju betalt själv. Antar dock att man måste teckna tvillingab om jag ska få två olika kort.
Egentligen är det lite dåligt att man inte får behålla den andra boxen då det faktiskt ingår en box i själva avtalet - de ska väl inte spela nån roll att jag råkar köpa en box till.

Hämtade ut min hd box precis. Men till mig sa dom inget om att skicka tillbaka den andra boxen. Fick hem den för typ 2v sen. Kanske dom glömde bort det. Men vore ju konstigt som sagt att man inte får behålla den då den ingår i avtalet.

Edit. Öppna precis kartongen och där fanns en returlapp med för den gamla boxen, Står även på pappret att dom vill "gärna" att man skickar tillbaka den gammla till dom. Men vadå vill "gärna", alltså måste man inte det eller? Jag tänker behålla den ifall det skulle bli någe knas med hd boxen så man inte står utan box helt och hållet i flera dagar. Ska säga det till dom imorn.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 23 August 2009 - 20:55.

Postad 23 August 2009 - 21:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Nej, exakt, det ska inte spela nån roll tycker man. Det ingår ju som sagt i avtalet och när jag flyttade in i min nuvarande bostad fanns där en standard box redan. Ifall jag skulle sälja bostaden så ska jag ju ha en box att lämna över till nästa ägare så jag förstår inte riktigt varför dom insisterar på att returnera den gamla bara för att man köper en ny box.
Jag tänker nog behålla min gamla box ändå vid närmare eftertanke ifall att nåt skulle gå snett med HD-boxen, vill dom tvunget ha den får dom väl kontakta mig igen.

Återkom som skrivet gärna med en liten rapport om hur allt blev :D

Har nu hunnit koppla in boxen och tittat en del på den, mitt första intyck är en STOR förbättring från den gamla boxen med HDMI anslutning, fin bildkvalite på SD-kanalerna & framförallt, riktigt fin bildkvalite på SVT HD, kollade lite på Terminator 3 som gick på SVT igår kväll och det såg riktigt jäkla bra ut kan jag säga.
Jag har satt upplösningen till 1080i då jag tyckte detta såg bäst ut på SVT HD, finns även möjlighet att sätta upplösningen till 576i, 576p, 720p & som sagt 1080i.
Gränssnittet är 100 gånger bättre än det gamla och det finns gott om inställningsmöjligheter för den som vill leka runt med det.

Jag har precis börjat med att lägga upp en favoritkanallista och även detta är väldigt enkelt att göra via inställningar, har också kopplat samman den med min Logitech Harmony One (multifjärr) och än så länge funkar allt bra med den också.

Jag är helnöjd med denna boxen och jag hoppas verkligen att Tele2 kommer med fler HD-kanaler snart för efter att ha tittat på SVT-HD vill man knappt bläddra över till SD-kanalerna igen :D

Redigerat av Mentos, 23 August 2009 - 22:22.

Postad 23 August 2009 - 22:09

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Har inte hunnit koppla in den än, men ser man vad det är för kanal på och vilken tid det är på displayen när boxen är igång?

Postad 23 August 2009 - 22:20

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Nej, om du menar att boxen skulle visa namnet på kanalen i displayen på framsidan så gör den inte det, endast kanalnumret visas. Ser heller ingen klocka men detta kanske går att ställa in? Får kolla upp det..

Edit: Klockan syns endast på displayen när boxen är avstängd (standby)

Redigerat av Mentos, 23 August 2009 - 23:13.

Postad 23 August 2009 - 22:46

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Riktigt dåligt isf. Tom min gammla Humax CXHD-1000C klarade ju av det. Men beror väl på att denna är mindre då kanske. Att man kunde se kl var mycket smidigt enligt mig.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 23 August 2009 - 22:46.

Postad 24 August 2009 - 12:58

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Kollade precis signalstatusen på min Humax CXHD-5000C box och den såg ut som följande:

Styrka: 58
Kvalite: 100

Är detta bra & går det att förbättra på nåt vis, styrkan dvs?

Postad 24 August 2009 - 19:32

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Finns det några HDTV boxar med både 2 tuners, hårddisk, HDMI utgång, som funkar med Tele2`s betal SD kanaler och dom fria HDTV kanalerna och som inte kostar skjortan ???

Postad 24 August 2009 - 23:12

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Nej, exakt, det ska inte spela nån roll tycker man. Det ingår ju som sagt i avtalet och när jag flyttade in i min nuvarande bostad fanns där en standard box redan. Ifall jag skulle sälja bostaden så ska jag ju ha en box att lämna över till nästa ägare så jag förstår inte riktigt varför dom insisterar på att returnera den gamla bara för att man köper en ny box.
Jag tänker nog behålla min gamla box ändå vid närmare eftertanke ifall att nåt skulle gå snett med HD-boxen, vill dom tvunget ha den får dom väl kontakta mig igen.

Har nu hunnit koppla in boxen och tittat en del på den, mitt första intyck är en STOR förbättring från den gamla boxen med HDMI anslutning, fin bildkvalite på SD-kanalerna & framförallt, riktigt fin bildkvalite på SVT HD, kollade lite på Terminator 3 som gick på SVT igår kväll och det såg riktigt jäkla bra ut kan jag säga.
Jag har satt upplösningen till 1080i då jag tyckte detta såg bäst ut på SVT HD, finns även möjlighet att sätta upplösningen till 576i, 576p, 720p & som sagt 1080i.
Gränssnittet är 100 gånger bättre än det gamla och det finns gott om inställningsmöjligheter för den som vill leka runt med det.

Jag har precis börjat med att lägga upp en favoritkanallista och även detta är väldigt enkelt att göra via inställningar, har också kopplat samman den med min Logitech Harmony One (multifjärr) och än så länge funkar allt bra med den också.

Jag är helnöjd med denna boxen och jag hoppas verkligen att Tele2 kommer med fler HD-kanaler snart för efter att ha tittat på SVT-HD vill man knappt bläddra över till SD-kanalerna igen :o

Låter ju kalas detta! beställde min box idag. Killen på kundtjänst sa att det kunde ta några arbetsdagar..

Ang retur av den gammla boxen sa han till mig att det var inget "tvunget".. ville jag ha kvar den gammla boxen så fick man det. MEN då ville de helst att man skaffa ett till kort så man kan använda den med. Så fick frågan om jag ville det eller skicka tillbaka.. min tolkning på det hela är ju att de VILL ha tillbaka den, eller får man betala extra för tvillingkort för att få behålla den.

Ang signal styrkan tror jag inte det har så stor betydelse, då du upplever bilden som kanon!! på den styrkan. Min signal ligger på 16% idag.. och kvalitet 100. Tror det är någon bugg de har i boxen..

Postad 25 August 2009 - 00:21

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Ang retur av den gammla boxen sa han till mig att det var inget "tvunget".. ville jag ha kvar den gammla boxen så fick man det. MEN då ville de helst att man skaffa ett till kort så man kan använda den med. Så fick frågan om jag ville det eller skicka tillbaka.. min tolkning på det hela är ju att de VILL ha tillbaka den, eller får man betala extra för tvillingkort för att få behålla den.

Jag pratade med kundtjänst idag igen ang. detta med returer av gamla boxar och tjejen jag snackade med sa att det beror på fastigheten man bor i och det avtal som fastighetsägaren tecknat med Tele2. I mitt fall skulle boxen returneras.

Klart att dom vill kränga ett tvillingkort om man nu skulle behålla boxen så att dom kan tjäna lite extra kulor.

Postad 26 August 2009 - 22:54

Unregistered1665
  • Unregistered1665
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har kommit över en Samsung DCB-B270Z ifrån comhem. Ska bli intressant ifall den fungerar till tele2.

Såg i ett tidigare inlägg att någon hade skrivit att man ska söka manuelt med dessa inställningar

Återkommer under morgondagen ifall jag får det fungera.
Skulle det inte det så är inte det mycket i världen. fick pröjsa 97 kr ^_^

Postad 27 August 2009 - 12:39

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Ursäkta en dum fråga men kör Tele2 över marknätet som boxer eller är det via Bredbandet?

Postad 27 August 2009 - 14:23

Fibostop
  • Fibostop
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Man har ju en del fria digital kanaler från Tele2.

Funkar min gamla Comhem box Humax CXHD-1000C med Tele2?

Postad 27 August 2009 - 14:35

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Ursäkta en dum fråga men kör Tele2 över marknätet som boxer eller är det via Bredbandet?

Inget av det. Tele2 levererar via kabel-tv. Alltså endast för de som är anslutna till deras nät.

Postad 27 August 2009 - 17:28

Unregistered1665
  • Unregistered1665
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har kommit över en Samsung DCB-B270Z ifrån comhem. Ska bli intressant ifall den fungerar till tele2.

Såg i ett tidigare inlägg att någon hade skrivit att man ska söka manuelt med dessa inställningar

Återkommer under morgondagen ifall jag får det fungera.
Skulle det inte det så är inte det mycket i världen. fick pröjsa 97 kr :(

Jag har nu fått hem boxen och testade ställa in följande inställningana som står över.
Kan enbart välja ett alternativ när det gäller frekvens och då valde jag 306 mhz. Hittade bara 6 st kanaler av 22.

Hur ska jag gå till väga att få in alla kanaler?

edit:
testade att ändra frekvens och då fick jag in andra kanaler. Men ändrar man frekvens kan man inte se några andra kanaler. Känns lite surt. Har iaf mailat samsung nu och se ifall de finns någon manuell sökning på boxen som jag inte hittar.

Redigerat av Unregistered1665, 27 August 2009 - 22:14.

Postad 27 August 2009 - 18:04

stenbrott
  • stenbrott
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Fick detta brev från Tele2 idag:

"Canal+ får fler kanaler och höjer priser. Nu ingår även canal+ sport extra i paketet"
- Det har ju funnits i flera månader redan...

"Nya Kanaler - Comedy central samt tv400 ingår i nöjespaketet fr o m 1:a oktober
- Toon Disney och Jetix utgår och ersätts med Disney XD
- Viasat Hockey ingår fr o m 1:a september i viasat sport-paketet som då höjs till 139kr/mån
Viasat sport kanalerna kan köpas separat för 99kr/mån"

Slutsats:
Comedy central samt tv400 kostar mer...
Canal+ sport Extra - prishöjning på canal+ sport paketet.
Viasat sport hockey - prishöjning på viasat sport paketet.
Toon disney och jetix ersätts med 1 kanal (disney xd) - ingen prissäkning på barnpaketet.

Postad 27 August 2009 - 20:47

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Är det canal+ total paketet eller bara sport-paketet dom ska höja priserna på?
Den kanalen (sport extra) skulle ju för övrigt funnits med från första början så att höja priserna nu när dom redan tagit fullpris utan dom saknade kanalerna är ju inte direkt snyggt gjort. Sa dom hur mycket det kommer att höjas?

Tycker att styckepriset på viasat sport kanalerna var i högsta laget med tanke på att man får hela paketet för 139:-, hade hellre sett ett pris på typ 79:- eller nåt sånt.

Postad 27 August 2009 - 22:01

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Är det canal+ total paketet eller bara sport-paketet dom ska höja priserna på?
Den kanalen (sport extra) skulle ju för övrigt funnits med från första början så att höja priserna nu när dom redan tagit fullpris utan dom saknade kanalerna är ju inte direkt snyggt gjort. Sa dom hur mycket det kommer att höjas?

Dom kommer höja total från 249:- till 269:-, sport från 209:- till 229:- och film till 169:- till 189:-. Det är inte bara hos Tele2 dom kommer höja utan hos alla operatörer. Får hoppas att dom börjar sända HD-kanalerna och den nya SF-kanalen den 1 oktober så man får ett helt utbud.

Postad 28 August 2009 - 00:42

MrPerC
  • MrPerC
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag gillar informationsbrevet Tele2 skickade. Det informerar om följande ändringar:

1. Canal Pluspaketen dyrare
2. Viasat Sportpaketet dyrare (i ärlighetens namn skall man väl kanske nämna att en kanal tillkommer här)
3. Comedy Central och TV400 slutar vara gratis och flyttar till det kostnadsbelagda nöjespaketet
4. Toon Disney och Jetix ersätts av Disney XD, dvs en kanal mindre
5. Hallmark försvinner och ersätts ej
6. ANN, ROJ, TRT och Planeta Sport försvinner

Efter att ha informerat om alla dessa prishöjningar och kanaler som skall plockas bort, så skriver de "Vi hoppas att dessa kanalförändringar gör ditt TV-tittande ännu bättre." - Underbart!!! :-)

/MrPerC

PS. Tycker att Hallmark borde kunna ersättas med TV4 film i filmpaketet. Tycker även att Viasat Golf borde flytta in i Viasat Sportpaketet, den är inte värd 99kr/månad med tanke på hur många topptävlingar de inte sänder från. Canal Plus nya SF-kanal skall naturligtvis in i Canal Plus-paketen snarast möjligt, då vi betalar fullpris för dem.

Redigerat av MrPerC, 28 August 2009 - 00:44.

Postad 28 August 2009 - 00:47

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Fick min HD box idag. Har precis avslutat lite tittande..

GRYMT vilken skillnad det vart mot den f.d iofs vart de med Scart. Men gillar skarpt bilden på SvtHD samt även de vanliga SD kanalerna som fick sig ett rejält lyft!

Vilken skillnad!

Det jag kom tänka på vart att på kartongen står det "display för klocka m.m".. men jag hitta ingenting som gör att den visas..

Postad 28 August 2009 - 00:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Efter att ha informerat om alla dessa prishöjningar och kanaler som skall plockas bort, så skriver de "Vi hoppas att dessa kanalförändringar gör ditt TV-tittande ännu bättre." - Underbart!!! :-)

Precis, färre kanaler & mer att betala. Underbart Tele2 :D

Postad 28 August 2009 - 00:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Fick min HD box idag. Har precis avslutat lite tittande..

GRYMT vilken skillnad det vart mot den f.d iofs vart de med Scart. Men gillar skarpt bilden på SvtHD samt även de vanliga SD kanalerna som fick sig ett rejält lyft!

Vilken skillnad!

Det jag kom tänka på vart att på kartongen står det "display för klocka m.m".. men jag hitta ingenting som gör att den visas..

Nej, det har jag inte heller hittat om det nu finns en sån funktion, den enda gången jag ser klockan på displayen är ju när den är avstängd (standby) och kanalinformationen består ju endast av kanalnummret. Kanske det finns en inställning för detta nånstans ändå..

Postad 28 August 2009 - 09:25

Fibostop
  • Fibostop
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Jag gillar informationsbrevet Tele2 skickade. Det informerar om följande ändringar:

1. Canal Pluspaketen dyrare
2. Viasat Sportpaketet dyrare (i ärlighetens namn skall man väl kanske nämna att en kanal tillkommer här)

Att Cd och Viasat blir dyrare är ju inte Tele2s fel utan leverantörerna som höjer priserna, snarlika prishöjningar kommer både till Comhem och parabolkunder snart.

Postad 29 August 2009 - 04:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Jag har nu fått hem boxen och testade ställa in följande inställningana som står över.
Kan enbart välja ett alternativ när det gäller frekvens och då valde jag 306 mhz. Hittade bara 6 st kanaler av 22.

Hur ska jag gå till väga att få in alla kanaler?

edit:
testade att ändra frekvens och då fick jag in andra kanaler. Men ändrar man frekvens kan man inte se några andra kanaler. Känns lite surt. Har iaf mailat samsung nu och se ifall de finns någon manuell sökning på boxen som jag inte hittar.

Går det välja Finland som land? för på deras TV apparater brukar man vara tvungen göra det...

Redigerat av Leatherface, 29 August 2009 - 04:16.

Postad 29 August 2009 - 22:56

MrPerC
  • MrPerC
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Att Cd och Viasat blir dyrare är ju inte Tele2s fel utan leverantörerna som höjer priserna, snarlika prishöjningar kommer både till Comhem och parabolkunder snart.

Jag säger inte att det är Tele2s fel (det är för övrigt inte det faktum att vissa kanaler försvinner heller), tycker bara att det är lite komiskt att skriva att de hoppas det gör mitt TV-tittande bättre.

/MrPerC

Postad 30 August 2009 - 11:06

Unregistered1665
  • Unregistered1665
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Går det välja Finland som land? för på deras TV apparater brukar man vara tvungen göra det...

testade med att välja finland men det var inte mycket bättre.
Efter lite sökningar på internet m.m. fick jag ett svar. Boxen är till comhem och mjukvaran är låst så den manualasökningen är borta. Enbart automatiskt sökning på 1 frekvens. byter man frekvens så raderas de förra kanalerna.

Har mailat samsung och ska se ifall det finns något alternativ. Men inte fått något svar än.
Sålänge får jag byta frekvens och göra en ny kanalsökning om jag vill kolla på andra kanaler.

Postad 30 August 2009 - 11:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det går inte välja nätverkssökning (NIT) på boxen?

Postad 22 September 2009 - 16:22

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Enligt Canal+ bilagan som man får med Expressens Tv14 så kommer inte Tele2 börja sända den nya SF-Kanalen. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer. För annars blir det samma visa som innan med +Drama och +Sport Extra. Har skickat ett mejl till dom för svar om detta verkligen stämmer för annars e det riktigt dåligt av Tele2 att inte sända kanalen.

Postad 24 September 2009 - 20:41

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Enligt Canal+ bilagan som man får med Expressens Tv14 så kommer inte Tele2 börja sända den nya SF-Kanalen. Jag hoppas verkligen inte detta stämmer. För annars blir det samma visa som innan med +Drama och +Sport Extra. Har skickat ett mejl till dom för svar om detta verkligen stämmer för annars e det riktigt dåligt av Tele2 att inte sända kanalen.

Ja, det vore riktigt dåligt av dom. Ska också skicka ett mail till dom och fråga/påpeka detta.
Hade varit bra om nån från Tele2 kunde skrivit här på forumet också precis som Telia, Viasat mfl gör i respektive trådar, då hade man ju säkert kunnat reda ut frågor som dyker upp lite snabbare.

Postad 24 September 2009 - 22:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag fick som svar att dom förhandlar om kanalen med Canal+ så det är typ standardsvar....
Väldigt dåligt ifall det ska ta 2 år den här gången också...

Postad 28 September 2009 - 23:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag fick som svar att dom förhandlar om kanalen med Canal+ så det är typ standardsvar....
Väldigt dåligt ifall det ska ta 2 år den här gången också...

I förra veckan blev jag uppringd av en Tele2 person som ville "ställa lite frågor under 2 minuter".
Efter 3 minuter så förstod jag hur det skulle sluta - avbröt och påpekade att jag INTE var intresserad av några filmkanaler som jag antog var anledningen till samtalet - hon fortsatte ändå och jag avbröt igen för att jag inte hade lust/tid/ork att offra kvalitetstid med familjen med en okänd person. Till slut gav hon upp och bad att få återkomma när jag hade tid, vilket jag dumt nog sa ja till.
Dagen efter ringde en annan tjej med samma upplägg och då svarade jag snällt på alla frågor - och nu till det intressanta :)
Efter att ha gått igenom att vi mest tittade på barnprogram så ville hon sälja in canal+ filmpaketet som numera som fr.o.m. oktober skulle innehålla SF-kanalen (med mängder av svensktalande barnfilm enligt säljaren).
Alltså ska SF ingå.
Intressant alltså att säljarna här mer info än kundtjänst

Jag påpekade också att jag hellre lägger pengar på hyr/köpfilm istället för filmkanaler eftersom de släpps så sent på filmkanalerna. Säljaren påstår då att filmerna släpps 2 månader efter biopremiären - skulle man då kunna teckna canal+ och efter några månader reklamera hela köpet och få pengarna tillbaka eftersom säljaren påstående var ren bluff? :lol:

P.S. Kan även meddela att det erbjudande man får på telefon är exakt samma som vem som helst får, det är alltså inget specialerbjudande.

Redigerat av e3henri, 28 September 2009 - 23:30.

Postad 28 September 2009 - 23:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
2mån efter bio premiären hehe... dom säger vad som helst för att få sälja abbonemang...
Men får väl hoppas det stämde om SF kanalen åtminstone...
Undrar hur länge det dröjer innan Canal+ startar en Canal+ SciFi/Horror kanal...

Redigerat av Leatherface, 29 September 2009 - 00:06.

Postad 29 September 2009 - 15:13

Ola Ljunggren
  • Ola Ljunggren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tele2 har bara mjukvara för Humax CXHD-5000C modellen och inte för Humax CXHD-1000C...
Som jag tidigare sagt så har Tele2 mjukvara för enbart dom här boxarna...

Kjaerulff1 STB (Maximum C-901 CX)
Humax CX-FOX C II
Humax CX PVR-9200C
Emitor C230 (Smartbox C-230)
Humax CXHD-5000C

Till listan på boxar som fungerar i Tele2s nät kan även läggas Dreambox DM 800 HD som också fungerar utmärkt. Grym bild på SVT HD !

Jag är nöjd med den boxen, men är enormt intresserad av att få veta om verkligen Humax HDPVR-1000C 320GB INTE fungerar i Tele2s nät ! Jag har ringt deras kundtjänst ett antal gånger men får aldrig något riktigt svar. De senaste gångerna har de sagt: om den är standard DVB-C och conax 5 så borde den fungera. Förutom EPG-strulet och att jag inte kan få svar på den här frågan, är detta mina enda invändningar mot Tele2. Kanalutbud är kanske en fråga för diskussion, men jag är mest inne på att få det att fungera på ett enkelt sätt.

Redigerat av Ola Ljunggren, 29 September 2009 - 15:15.

Postad 29 September 2009 - 16:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Problemet med HD boxarna från comhem är ju att deras mjukvara kräver ett kort från comhem...
Annars så är det som dom säger att Tele2 sänder i standard DVB-C med Conax CAS5 precis som comhem gör...
När det gäller listan på boxarna så är det enbart officiella boxar från Tele2 som finns där...

Redigerat av Leatherface, 29 September 2009 - 16:06.

Postad 29 September 2009 - 16:05

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Fick hem idag från Tele2 om att dom ska ändra om paketen lite, till det sämre vad jag tycker.

Så här kommer det att se ut från och med den 1 november(har man bindningstid så tar detta i kraft vid nuvarande bindningstid utgång):

Nöjespaketet: Nya kanaler: TV400, ZTV, Comedy Central. Kanaler som försvinner: Viasat Nature/Crime. Nytt pris 89kr/månad.

Dokumentär: Kanaler som försvinner: Viasat Explorer, Viasat History. Samma pris 69kr/månad.

Fakta och sport ändras inte.

Barnpaketet: Kanalerna kan väljas in i MIx5 och Mix8. Nytt pris 69kr/månad.

Musikpaketet: Kanaler som försvinner: ZTV. Kanalerna kan väljas in i MIx5 och Mix8. Nytt pris 69kr/månad.

Filmpaketet: Kanalerna kan väljas in i MIx5 och Mix8. Nytt pris 69kr/månad.

Mix5 höjs till 99kr/månad, Mix8 samma pris 129kr/månad.

Kortavgiften eller vad det nu kommer kallas krypteringsavgiften 149kr/halvår, kommer man att betala oavsett vilken bindningstid du har.

Nu kan man också beställa alla Viasat-kanaler i ett paket: Viasat Silver 199kr/månad, där är det hela Nöjespaketet + Viasat Nature/Crime, Explorer, History, Disney Channel, Playhouse Disney, Disney XD, TCM, Cartoon Network, BBC World, VH1, Nickelodeon.

Viasat Guld 319kr/månad, där är det hela Viasat Silver + TV1000, Viasat Sport-kanalerna, Private Spice och Playboy TV.

Sen är det även prishöjning på Canal+ och Viasat Sport men det är det ju för alla operatörer.

Det står inget om att TV400 kommer ingå i TV4-paketet men förhoppningsvis gör det väl det.

Postad 29 September 2009 - 16:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Stör mig att det blir prishöjning på 20:- på musik och filmpaketen när 1 kanal försvunnit därifrån...
Det enda positiva är väl att man kan välja mer kanaler i mixpaketen...
Film och musikpaketen blir ju 6 kanaler och kommer kosta 69+69=138:- medans du kan välja dom i mix8 för 129:- och välja ytterligare 2 kanaler...
Och blir det fullt pris för alla dom som vill ha Viasat Silver eller Guld om man har 1 intressepaket i hyran?

Redigerat av Leatherface, 29 September 2009 - 16:16.

Postad 29 September 2009 - 20:04

MrPerC
  • MrPerC
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Nöjespaketet: Nya kanaler: TV400, ZTV, Comedy Central. Kanaler som försvinner: Viasat Nature/Crime. Nytt pris 89kr/månad.

Om jag inte missminner mig så fick vi ett papper förra månaden där det stod att TV400 och Comedy Central flyttar in i nöjespaketet i oktober. Detta skulle betyda att ändringen i november innebär att en helt ok kanal (Nature/Crime) ersätts med skitkanalen ZTV, samtidigt som priset höjs. Börjar tröttna på prishöjningar i samband med kanalförsämringar. Funderar kraftigt på att visa mitt missnöje genom att säga upp Tele2 och skaffa parabol (Canal Digitals familjepaket + Canal+ Total) istället.

/MrPerC

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.