* Officiell tråd - Toshiba HD-E1/ XE1/EP10 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 09 januari 2008 - 01:31
Postad 09 januari 2008 - 02:27
En gång, en uppdatering av mjukvaran (firmware) hjälpte.Är de bara jag som fått fram felmedelandet 408bc504 undertiden man sett en film. Skulle se Matrix ikväll och när de var ca 10 min kvar så låste sej bilden å sen komme dedära felmeddelandet upp. Nån som vet vad de kan vara för fel?
Postad 09 januari 2008 - 20:51

Postad 10 januari 2008 - 08:07
Postad 10 januari 2008 - 10:48
Är väl inte den kändaste sidan heller!!
Ge mig 4 K på El giganten så kan vi snacka..
Postad 10 januari 2008 - 11:38
Postad 10 januari 2008 - 11:43
http://www.zshare.ne...6350285bf499b1/

Ska köpa mig en EP:35a och slänga in denna på El-Giganten på garantin, så
får vi se vad som händer med den!!

Postad 10 januari 2008 - 11:50
Henke du vet väll att den inte tål det "blåa" formatet.Breaking News: min E1:a paja igår!!
http://www.zshare.ne...6350285bf499b1/
![]()
Ska köpa mig en EP:35a och slänga in denna på El-Giganten på garantin, så
får vi se vad som händer med den!!![]()

Postad 12 januari 2008 - 18:09
Frågan gäller min HD-E1, ska ju skicka in så man får 5 filmer.
/Henrik
Postad 12 januari 2008 - 18:30
Postad 12 januari 2008 - 20:24
Det står inte på kartongen då?
/Henrik
Postad 12 januari 2008 - 20:31
Kan det vara serienumret?
/Henrik
Postad 13 januari 2008 - 14:24
Spelar det någon roll var man köpt sin ED1 för att få dom 5filmerna?
Måste det vara en autoriserad återförsäljar?
Jag köpte min på TBH.se
//JB
Postad 14 januari 2008 - 15:57
Och sen en annan sak jag märkt, ställt in spelaren på "up to 1080i" men den spalar alltid av i 720p. Nu är visserligen det oftast bättre men hur får jag den att spotta ut 1080i istället?
Redigerat av Golgo_13, 14 januari 2008 - 16:00.
Postad 16 januari 2008 - 02:01
Scalern i EP10 är en ABT1018 vilken visst ska vara en riktigt kompetent scaler. E1 har inte denna scaler.Är det likvärdig SD dvd kvalite på mellan E1 och EP10?
Eftersom min Epson tw700(enligt epson support) även om jag matar den med 1080p 24p kommer att visa 720p 60p så verkar det ju som om det är samma spelare typ. Så då kanske E1 är ett bättre val eftersom jag inte har några planer på att köpa ny projje närmaste 3-4 åren.
Postad 17 januari 2008 - 14:45
Dock är jag lite tveksam till att den bara stödjer 5.1 ljud och inte 7.1 (som t ex EP35an gör...), men är detta ngt som ev kan fixas av framtida firmware? Annars kanske min Marantz 7002 förstärkare kan konvertera 5.1 --> 7.1 med ganska gott resultat...? I dagsläget har jag dock "bara" ett 5.1 högtalarsystem, men det kommer säkerligen att uppgraderas till 7.1 när man flyttar till större lägenhet och då underlättar det ju om ens tekniska utrustning är "framtidssäkrad" också.

Nåja, priset måste hursomhelst sjunka en bra bit till innan jag slår till (bäst just nu verkar vara Webhallen för 6000 spänn, inkl de 5 filmerna...) + att man gärna vill veta status från Paramount och Universal. Tycker gott de kan få tummen ur ***** och släppa Gudfadern, Gladiator m fl nu!!
Redigerat av ajzman, 17 januari 2008 - 14:45.
Postad 17 januari 2008 - 15:04
1. Såg detta inlägg tidigare i tråden:
"Riktigt skönt med 1080/24p! MEN, det jobbiga märkte jag idag. Vid vanlig DVD-uppspelning så går inte maskinen "ner" till vanlig 1080p i 50- eller 60-Hertz. Judder någon?
Jobbigt att behöva gå in i setupmenyn och manuellt ställa om till "Up to 1080p" innan DVD-uppspelning om man kört HD DVD innan. Toshiba borde ju ha tänkt på att "Up to 1080/24P" menas att det är just....up to"
Är det här ngt som är fixat i senaste firmware 2.7? Lite jobbigt att behöva ställa om uppskalningen när man skiftar HD DVD --> DVD (och blir i princip omöjligt att förklara detta för sambon, som bara vill ha en enkel, fungerande DVD-spelare att se Galenskaparnas senaste moviebox med...

2. Hur är det med fläktljudet egentligen? Är det ngt man eventuellt kan störa sig på? Kör nämligen en X360 addon spelare idagsläget, MEN tycker att både spelare och min X360 Elite låter på tok för mkt, framförallt i filmer med många "stämningsfulla, tysta" scener. Detta ljud är dock av en mer surrande/mekanisk karaktär, så om XE1an endast spottar ur sig lite "susande fläktljud/luft som skyfflas runt", är det kanske ingen större fara...
Redigerat av ajzman, 17 januari 2008 - 15:06.
Postad 17 januari 2008 - 21:34
Egentligen inte pga HDDVD situationen (fast det hjälper iof inte) då jag köpte den som DVD-spelare.
Men det är dessa två saker som stör mig mest med den, så om någon vet något sätt att komma runt detta så kanske jag behåller den, iof är det en sak som är dåligt men det resulterar i fler problem

Det är att spelaren inte kommer ihåg en enda instälning eller position öht (inte spelar-setupen alltså) om man sätter den i standby. Enda jag hittat är bookmark för HDDVD men inte DVD.
Detta har mina tidigare DVD spelare klarat galant.
Har läst manualen flera gånger men har inte hittat något sätt att lösa detta på.
Bilden är dock j-kligt bra men detta problem irriterar mig som f-n.
Har inte uppgraderat till 2.7 än kom jag på, är detta något som fixas i 2.7 ?
Postad 19 januari 2008 - 17:02
Har en XE1:a som inhandlades förra året någon gång, gäller det ovan nämnda erbjudande om 5 st filmer även mig eller bara de som köper just nu.
Tackar er för ert tålamod med mina brister och inväntar svar

Postad 19 januari 2008 - 17:43
Vet inte när lr om de är något start datum. Sista inköpsdatum är iaf sista januari 08. Sen
har man någon månad på sig o skicka in talongen.
Postad 19 januari 2008 - 18:15
Kopia på inköpskvittot måste skickas in.
Formuläret ska vara inskickat senast 29 feb 2008.

Postad 19 januari 2008 - 18:28
Tur de är så billiga i Staterna

Postad 20 januari 2008 - 01:31
Så de står 07 istället för 06?
Dra en rövare lixom.
Postad 21 januari 2008 - 11:42
Inget snack att den levererar en väldigt bra bild. Framförallt för HD-DVD givetvis. Klarar även av vanlig dvd riktigt bra. Men jag får faktiskt säga att min Sony DVP-NS76H är snäppet vassare när det gäller DVD uppspelning. Framförallt när det gäller "funktioner". Sony:n har ett bättre "minne". Den kommer ihåg vart man stängde av de 6 senaste filmerna man sett. Den spelar upp betydligt fler format än vad HD-E1 klarar av i dagsläget. Vet inte hur det blir med framtida uppdateringar dock.
Köpte du den som jag enbart för HD-DVD så är det ett riktigt bra köp. Visst lite seg och så vidare men det kan man leva med. Har man tid att se en 2 timmar lång film kan man vänta 30 sekunder på att den skall starta oxå. Köper du den däremot för att enbart titta på vanlig dvd så råder jag dig nästan att se dig om efter andra alternativ. Visst, som sagt, skalar upp bra, men i övrigt finns det inte mycket mer.
Detta är min åsikt, och den kommer förmodligen inte till att ändras förräns en ev. ytterligare uppdatering av spelaren.
Postad 21 januari 2008 - 12:59
precis samma sak har jag kommit fram till.
just minnet är det jag mest irriterar mig på just nu.
Postad 22 januari 2008 - 21:18
Jag får ofta "drop outs" eller vad det kan heta när jag spelar musik-CDn som min gamla OPPO 971H tuggade i sig utan att klaga. Är det mitt exemplar av spelare eller är det typiskt??
Vågar man köra en cd/dvd-rengöringsskiva i spelaren??
MVH
Postad 23 januari 2008 - 16:01
Postad 23 januari 2008 - 16:50
Postad 25 januari 2008 - 16:35
Edit: Hittade svaret i tråden, ursäkta att jag var lite snabb på att posta

Redigerat av davidrone, 25 januari 2008 - 16:38.
Postad 25 januari 2008 - 21:54
Tar det väldigt lång tid eller? Trisst om man skall gå miste om en sådan sak.
Postad 25 januari 2008 - 21:56
Misstänker att dom väntar in ev. återlämnade spelare.
Skickade in min lapp precis efter nyår och har inte fått några än.
Postad 29 januari 2008 - 10:47
Villkor och bestämmelser
Erbjudandet gäller endast personer bosatta i Sverige. Eftersom åldersbegränsat material ingår i detta erbjudande måste alla sökande vara över 18
år. Din Toshiba HD DVD-spelare måste vara en svensk modell, köpt i Sverige från en auktoriserad Toshiba-återförsäljare. En broschyr per
serienummer på HD DVD-spelare. Erbjudandet gäller inte varje gång HD DVD-spelaren säljs/köps. Erbjudandet gäller inte HD DVD-spelare som
köps/säljs på onlineauktion. Denna broschyr måste fyllas i i enlighet med anvisningarna på ovanstående sida och skickas till HD DVD Promotion
före 29 februari 2008. Vi godkänner inte broschyrer som är skadade, fördärvade eller oläsliga, eller som inte bifogas av en kopia av ett giltigt kvitto.
Avsändningsbevis utgör inte mottagningsbevis. Det finns inget alternativ (kontant eller annat) till HD DVD-filmerna i denna broschyr. HD DVDfilmerna
i denna broschyr tillhandahålls i mån av tillgång och vi förbehåller oss rätten att skicka andra filmer som del av din beställning. Toshiba
kommer att göra sitt bästa för att skicka HD DVD-filmerna till dig inom 28 dagar efter att ha tagit emot din blankett, men leveransen kan ibland ta
längre tid. Vi förbehåller oss rätten att när som helst avsluta detta erbjudande utan föregående meddelande. Du måste meddela oss om någon del
av beställningen saknas, är skadad eller defekt inom 48 timmar efter att du har mottagit den. Ersättningsartiklar skickas när det är möjligt, men
skadade eller defekta artiklar måste skickas tillbaka innan ersättningsartiklar skickas.
Länk,
http://images.webhallen.com/download.php?file=80362,toshiba_hddvd_po_se.pdf,1201535631,e4618307c2bc41f934ef69cb224f2e26
Postad 29 januari 2008 - 13:42
STEG 5 Nu är det bara att koppla av, köpa popcorn och se fram emot den ultimata hemmabioupplevelsen. Leveransen tar minst 28 dagar.
Med tanke på att ingen har fått det inom 28 dagar så är det nog ovan som gäller.

Postad 29 januari 2008 - 21:10
/Henrik
Postad 03 februari 2008 - 12:25

Postad 03 februari 2008 - 15:28
Jag har en Toshiba HD-E1 och en receiver Denon 2106.
Min Denon-fjärr fixar min tv och min gamla dvd men inte HD-E1.
I instruktionsboken till Denon finns koder men ingen av Toshibas koder verkar funka. Finns det möjlighet att få igång fjärren mot HD-E1, eller är det kört...
Tack på förhand.
/mbnmbn
Postad 03 februari 2008 - 15:57
Har inte din Denon fjärr en s.k. learn funktion?Appropå fjärren.
Jag har en Toshiba HD-E1 och en receiver Denon 2106.
Min Denon-fjärr fixar min tv och min gamla dvd men inte HD-E1.
I instruktionsboken till Denon finns koder men ingen av Toshibas koder verkar funka. Finns det möjlighet att få igång fjärren mot HD-E1, eller är det kört...
Tack på förhand.
/mbnmbn
Postad 04 februari 2008 - 10:59
Toshibafjärren verkar ha lite klurig kommunikation. Det gick inte lära upp min Pronto-fjärr utan jag var tvungen att kopiera koderna från någon annan som lyckats få tag på dom. Var likadant med fjärren till Force digitaltvmottagare.Har inte din Denon fjärr en s.k. learn funktion?
Postad 04 februari 2008 - 14:58
Ok! Konstigt, jag hade i alla fall inga problem med att lära upp min Yamaha fjärr. Har iofs en en EP10 men fjärren borde ju vara samma som E1:ansToshibafjärren verkar ha lite klurig kommunikation. Det gick inte lära upp min Pronto-fjärr utan jag var tvungen att kopiera koderna från någon annan som lyckats få tag på dom. Var likadant med fjärren till Force digitaltvmottagare.Har inte din Denon fjärr en s.k. learn funktion?
Postad 06 februari 2008 - 22:22
Jag köpte själv en E1 förra sommaren men sålde den i september och köpte en XE1 istället, som är en kanonspelare.

Postad 07 februari 2008 - 09:41
Funderar starkt på att köpa en EP-10, men blir lite tveksam när man läser allt om att kriget skulle vara över. Är detta ett dumt köp? Hjälp mig komma över mina tveksamheter genom att ge några bra motiveringar till varför det fortfarande är ett bra köp.
Postad 07 februari 2008 - 09:46
Men hd-dvd i sig är inget dumt val, finns ju väldigt mkt film utgivet på hd-dvd redan idag.
Warner fortsätter släppa titlar ett par månader till.
Paramount och Universal MINST året ut. Sen finns de europeiska utgåvor på hd-dvd
på en hel del filmer som bara släpps på Blu-Ray i usa.
hd-dvd är ju som sagt regionsfritt, så de finns en hel del fynd att göra på
ebay lr amerikanska online butiker.
Även om hd-dvd går förlorande ur striden så finns de mer än tillräckligt filmer utgivna
för att motivera ett köp.
Priset som sagt. 2000kr är inte så mkt pengar.
Postad 07 februari 2008 - 10:38
Det är ett dumt val, men bara dumt för att EP-30in bara kostar 200kr mer.
Men hd-dvd i sig är inget dumt val, finns ju väldigt mkt film utgivet på hd-dvd redan idag.
Warner fortsätter släppa titlar ett par månader till.
Paramount och Universal MINST året ut. Sen finns de europeiska utgåvor på hd-dvd
på en hel del filmer som bara släpps på Blu-Ray i usa.
hd-dvd är ju som sagt regionsfritt, så de finns en hel del fynd att göra på
ebay lr amerikanska online butiker.
Även om hd-dvd går förlorande ur striden så finns de mer än tillräckligt filmer utgivna
för att motivera ett köp.
Priset som sagt. 2000kr är inte så mkt pengar.
ok, men vad är det som skiljer ep-10 och ep-30, samt vilka amerikanska filmbutiker kan ni rekomendera? Men då får man inge svenska text va?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar