Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 december 2007 - 08:57

Unregistered113669d9
  • Unregistered113669d9
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Haft precis samma fel. Lösningen var att radera alla tidigare backups.
Har du inte gjort några backups innan så se till att din brandvägg tillåter dessa processer:

Tack. Jag tog bort alla gamla backups och stängde tillfälligt av brandväggen så då funkade det.

Nästa kapitel i den sorgliga berättelsen om en stinkande skithög av elektronik och dess ofattbart inkompetenta tillverkare är nu uppdateringen.

Efter att ha retat mig på att telefonen är löjligt långsam (långsammare än för några uppdateringar sedan) tänkte jag uppdatera systemprogramvaran. Men nejdå.

Flera försök att uppdater, installera programvaran, avinstallera programvaran, ominstallera programvaran ... you name it ... får jag fortfarande meddelandet: "Update failed! Please download and run a new install package" - men jag har ju nyss hämtat paket****t ... flera gånger!

Arrgh! Elektronikgrejer ska bara fungera och inte hålla på och störa hela tiden!!!

Postad 04 december 2007 - 16:57

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Haft precis samma fel. Lösningen var att radera alla tidigare backups.
Har du inte gjort några backups innan så se till att din brandvägg tillåter dessa processer:

Tack. Jag tog bort alla gamla backups och stängde tillfälligt av brandväggen så då funkade det.

Nästa kapitel i den sorgliga berättelsen om en stinkande skithög av elektronik och dess ofattbart inkompetenta tillverkare är nu uppdateringen.

Efter att ha retat mig på att telefonen är löjligt långsam (långsammare än för några uppdateringar sedan) tänkte jag uppdatera systemprogramvaran. Men nejdå.

Flera försök att uppdater, installera programvaran, avinstallera programvaran, ominstallera programvaran ... you name it ... får jag fortfarande meddelandet: "Update failed! Please download and run a new install package" - men jag har ju nyss hämtat paket****t ... flera gånger!

Arrgh! Elektronikgrejer ska bara fungera och inte hålla på och störa hela tiden!!!

Eller så ger du f*n i att störa elektronikgrejjorna... :-)

Postad 05 december 2007 - 16:19

bury
  • bury
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
tjena! ladda precis ner iLock-applikationen till min P1a, men ja kommer inte fram till hur man ska installera det på telefonen? hjälp? =)

*Edit: Löste sig, glömde helt bort att man skulle använda installern i PC-suiten... :/

Redigerat av bury, 05 december 2007 - 16:23.

Postad 05 december 2007 - 19:23

Matsan68
  • Matsan68
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan! Har uppdaterat till senaste programvaran för några dagar sedan och nu funkar det inte att ansluta till mitt trådlösa lan med WPA längre. Ställer jag in routern på WEP funkar det men jag vill ju att det ska funka med WPA.

P1:an hittar nätet men efter att ha frågat efter lösenord står den bara och försöker ansluta för att sedan säga "Anslutningen misslyckades". Testade hos en kompis och jag kunde inte ansluta till hans VLAN heller...

100% säker på att det funkade innan jag uppgraderade!

Postad 07 december 2007 - 09:31

sweeeedberg
  • sweeeedberg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
För er som har telefonen: hur är kvalitén på den? Jag har en W710i idag och enligt mig så är det en skittelefon. Känns plastig och dåligt ihopsatt, tangentbordet glappar, den stänger av sig då och då när den själv vill samt ibland när man slår ihop luckan. Kan ni komma på något med denna telefon som är liknande eller är allt bra?

Redigerat av sweeeedberg, 07 december 2007 - 09:32.

Postad 07 december 2007 - 16:10

Selpix
  • Selpix
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Skulle uppdatera programvaran idag med hjälp av Sony Ericsson Update Service.

Uppgraderingen kommer till 62 % och sedan får jag "Uppdateringen Misslyckades".

Spelar ingen roll hur många gånger jag gör om det, samma fel varje gång.

Och eftersom den misslyckades går inte telefonen att starta längre, håller bara på att blinka

Hjälp :)

EDIT: Glöm det där. Installerade programmet på nytt och startade om datorn. Då funkade uppgraderingen smärtfritt ;)

Redigerat av Selpix, 07 december 2007 - 16:51.

Postad 08 december 2007 - 10:49

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

För er som har telefonen: hur är kvalitén på den? Jag har en W710i idag och enligt mig så är det en skittelefon. Känns plastig och dåligt ihopsatt, tangentbordet glappar, den stänger av sig då och då när den själv vill samt ibland när man slår ihop luckan. Kan ni komma på något med denna telefon som är liknande eller är allt bra?

Som p990i-användare så var jag ärligt talat mer än skeptisk innan jag skaffade den, men efter att ha suttit och pillat med svågerns (P1i) så var jag tvungen att kapitulera. Imho så är det en fullträff från SE.

Btw, jag har laddat hem SE:s program för att skapa och editera teman. Men om jag vill editera t.ex temat "Horizon.utz" på mobiltelefonen, kan jag hitta det temat någonstans? Hittar det inte som utz-fil när jag letar.

Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 08 december 2007 - 10:51.

Postad 08 december 2007 - 14:18

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Som p990i-användare så var jag ärligt talat mer än skeptisk innan jag skaffade den, men efter att ha suttit och pillat med svågerns (P1i) så var jag tvungen att kapitulera. Imho så är det en fullträff från SE.

Btw, jag har laddat hem SE:s program för att skapa och editera teman. Men om jag vill editera t.ex temat "Horizon.utz" på mobiltelefonen, kan jag hitta det temat någonstans? Hittar det inte som utz-fil när jag letar.

Här kan du hitta Horizon mm http://www.smart-se....ad.php?view.531

Postad 08 december 2007 - 23:31

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man lägga upp spellistor för musik, hittar inte den funktionen?

Postad 09 december 2007 - 13:54

Unregistered4b500bd1
  • Unregistered4b500bd1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man lägger in nya teman som man har på datorn?
Har dragit över dom till minneskortet men sen då?
:D

Postad 09 december 2007 - 15:13

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

:D

Sen installerar du temat via minneskortet till telefonen.

Postad 09 december 2007 - 19:31

Unregistered4b500bd1
  • Unregistered4b500bd1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har försökt de men de står bara att det inte finns något å installera?
de är zip filer , har försökt packa upp dom men går ändå inte å få dom till tema :D

Postad 10 december 2007 - 21:16

PreG
  • PreG
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Martin82, tack för tipset. Det stämmer för mig verkar det som.
Min 108Mps Netgear WGT624 v3 har inga inställningar för det.
Fast jag orkar inte köpa någon ny bara för att kunna streama hemma. Men det är ju bra att veta källan till problemet.

Du behöver inte byta router. Jag har, precis som du , Netgear WGT624v3 och kan streama radio från mobil.sr.se och tv från mobil.svt.se.
Det som ska göras är att öppna följande portar i routern: från 6970 till 7170.

Informationen har jag hittat på följande sida:
http://portforward.c...3/RealAudio.htm

Förmodligen går det att streama tv o ljud via W-lan även med andra routrar om man öppnar portar från 6970 till 7170.

Postad 10 december 2007 - 22:33

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Martin82, tack för tipset. Det stämmer för mig verkar det som.
Min 108Mps Netgear WGT624 v3 har inga inställningar för det.
Fast jag orkar inte köpa någon ny bara för att kunna streama hemma. Men det är ju bra att veta källan till problemet.

Du behöver inte byta router. Jag har, precis som du , Netgear WGT624v3 och kan streama radio från mobil.sr.se och tv från mobil.svt.se.
Det som ska göras är att öppna följande portar i routern: från 6970 till 7170.

Informationen har jag hittat på följande sida:
http://portforward.c...3/RealAudio.htm

Förmodligen går det att streama tv o ljud via W-lan även med andra routrar om man öppnar portar från 6970 till 7170.

Jo, det där fungerar säkert alldeldes utmärkt, så länge man inte sitter på ett nät med NAT. Då är RTSP tyvärr ganska kört har jag märkt.

Redigerat av Golgo_13, 10 december 2007 - 22:34.

Postad 11 december 2007 - 15:32

Unregistered657ba2bc
  • Unregistered657ba2bc
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

;)

Sen installerar du temat via minneskortet till telefonen.

Har försökt de men de står bara att det inte finns något å installera?
de är zip filer , har försökt packa upp dom men går ändå inte å få dom till tema :lol:

Det måste vara .utz för att det ska fungera.
Det kanske du visste...

Postad 11 december 2007 - 19:15

Unregistered21f0f248
  • Unregistered21f0f248
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hej

Är på jakt efter något bra program som mäter datatrafiken. Hade på min Pocket PC något som hette GPRS Traffic Monitor eller nått i den stilen. Någon som kan tipsa mig om ett program för P1an?

Postad 11 december 2007 - 19:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
.utz är inget annat än en zip med annat namn :P

Postad 12 december 2007 - 21:05

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man lägga upp spellistor för musik, hittar inte den funktionen?

Jag har inte lyckats föra över några spellistor från min PC utan endast skapa dom lokalt på P1:an. Dessutom är det lite bakfram så jag har slutat med det...

Postad 14 december 2007 - 18:28

Unregistered99f6c64b
  • Unregistered99f6c64b
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har haft min P1i i en månad. Den hänger sig eller startar om i snitt fem gånger per dag så jag är inte nöjd. Har någon annat samma problem eller har jag fått en dålig apparat? Jag kan inte ladda ner ny programvara, den säger att jag har den redan. Versionen är CXC 162037 R9G007 vilket låter äldre än en del versioner som nämnts här. Vad göra?

Postad 15 december 2007 - 21:54

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Jag har inte lyckats föra över några spellistor från min PC utan endast skapa dom lokalt på P1:an. Dessutom är det lite bakfram så jag har slutat med det...

Skriv gärna hur du gör, jag har inte lyckats att få ihop spellistor som man annars gör enkelt i SonyE Walkman lurar.

Det är lite trökigt att behöva välja en ny låt varje gång. har den kopplad till bilstereo och när man kör så vill jag helst inte behöva välja låt varje gång.

Postad 16 december 2007 - 17:34

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Prova att skapa en m3u i Winamp och sen skicka in alla låtar+m3u:n i en mapp.

Postad 16 december 2007 - 20:36

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hej hej!

Någon som vet ifall man kan använda någon typ av spel emulator till p1i:an? så man kan spela nå spel. med tryckskärm lär man ju kunna ha någontyp av emulator iallafall?

Ps: haft P1i:an i 1 månad nu, underbar telefon <_< , Måste köpa bra lurar så man kan skippa MP3:n och bara använda mobilen, grymt bra batteri.

Postad 17 december 2007 - 18:19

dippan
  • dippan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hjälp jag hittar inte min GPS puck, söker med blåtanden hittar tjejens mobil och headset men inte GPSen. Har använt pucken innan utan problem men nu hittar jag den inte. Någon som har några tips eller e den kass? //Dippan

Postad 22 december 2007 - 15:12

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej på er!
Har precis fått hem en P1. Verkar bra so far men har ett stoort problem som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med...
Jag lyckas inte få till syncen mot outlook med pc suite.

Följande händer: Jag pluggar in och suite hittar telefonen. Kanon. Jag trycker på sync-knappen - inget händer...
Jag går in i sync manager och försöker trycka på inställningar. Det blinkar till en millisekund men inget händer...

Kan alltså varken ställa in vad jag vill ha syncat och följdaktligen inte heller synca.

Det här är som ni förstår ett major fuck-up för mig då jag inte får in några kontakter eller kalenderpunkter i telefonen.

Har provat att ominstallera programmet men samma sak. Hade en K750 tidigare och det var samma strul då.

Antar att det måste vara ngt strul med inställningarna i datorn men vet inta var eller varför? Har XP home.

Snälla kom med idéer...

Mvh Emil

Postad 22 december 2007 - 16:43

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Hej på er!
Har precis fått hem en P1. Verkar bra so far men har ett stoort problem som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med...

Följande händer: Jag pluggar in och suite hittar telefonen. Kanon. Jag trycker på sync-knappen - inget händer...
Jag går in i sync manager och försöker trycka på inställningar. Det blinkar till en millisekund men inget händer...

Kan alltså varken ställa in vad jag vill ha syncat och följdaktligen inte heller synca.

Det här är som ni förstår ett major fuck-up för mig då jag inte får in några kontakter eller kalenderpunkter i telefonen.

Har provat att ominstallera programmet men samma sak. Hade en K750 tidigare och det var samma strul då.

Antar att det måste vara ngt strul med inställningarna i datorn men vet inta var eller varför? Har XP home.

Snälla kom med idéer...

Mvh Emil

Prova att göra en repair av MDAC i Windows: http://www.macropool...dac_xp_sp2.html

Postad 22 december 2007 - 16:55

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

...
...
Hade en K750 tidigare och det var samma strul då.
...

PC Suite är ganska instabil...
Jag hade också en K750 innan P1i (när synkningen med 750:n inte fungerade la jag ner det).

Mitt tips är att avinstallera och installera om PC Suite.

Min synkning funkar nu helt OK med min P1:a.

Postad 22 december 2007 - 17:44

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Prova att göra en repair av MDAC i Windows: http://www.macropool...dac_xp_sp2.html
[/quote]

Tack för tipset. försöket mig på att göra som aviserat men har tycärr ingen cd-skiva och servicepack-filen fanns inte med i C:/Windows...

Ngt mer tips?

[quote name='whome' post='1692874' date='Dec 22 2007, 16:55 '][quote name='emil73' post='1692768' date='Dec 22 2007, 17:12 ']...
...
Hade en K750 tidigare och det var samma strul då.
...[/quote]
PC Suite är ganska instabil...
Jag hade också en K750 innan P1i (när synkningen med 750:n inte fungerade la jag ner det).

Mitt tips är att avinstallera och installera om PC Suite.

Min synkning funkar nu helt OK med min P1:a.
[/quote]

Hade du samma problem som jag beskrev? Har testat att ominstallera programmet men ingen skillnad...

Postad 22 december 2007 - 18:04

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Prova att ladda ner och packa upp SP2 för Windows. Filerna som behövs när du väljer att installera mdac.inf borde finnas där.

Edit:
http://www.technipag...pack-2-sp2.html

"XPSP2.EXE /X:C:\XpSp2 Then point to C:\XpSp2\i386"

Redigerat av Rille_lkp, 22 december 2007 - 18:09.

Postad 23 december 2007 - 10:46

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Prova att ladda ner och packa upp SP2 för Windows. Filerna som behövs när du väljer att installera mdac.inf borde finnas där.

Edit:
http://www.technipag...pack-2-sp2.html

"XPSP2.EXE /X:C:\XpSp2 Then point to C:\XpSp2\i386"

Ok är rätt så okunnig inom området men jag hoppas att det inte ska vara några problem eller innebära några risker...
En annan fråga som jag har (lite ot kanske) är varför det kommer sig att var gång jag sätter på datorn så kommer det upp en ruta som säger att jag måste starta om datorn för att de nya uppdateringarna ska börja gälla. Sedan jag installerade pc suite så kommer det numer även upp en ruta som säger att jag måste starta om för att detta ska fungera. Spelar dock ingen roll om jag startar om, eftersom rutan kommer upp i alla fall... Varje gång!!

Någon?

Postad 23 december 2007 - 16:02

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag skaffade min en P1 nu för 2 dagar sedan, och till en början så var man ju lite vilsen i menysystete (vars allt låg o.s.v ) och jag uppdaterade den nyss och lagt över lite theman, musik o lite simpsons avsnitt och jag kan bara säga att än så länge så är detta min absolut BÄSTA mobil som jag har haft ( har avvärkat ca 40 st ) så alla Ni som är i köpestankarna och velar...... Låt Bli gå o handla den, Ni kommer inte bli besviken!!!

BTW

är det någon som vet vars man ska sätta alla "bilder" för att byta ut ikonerna som finns till vissa theman???

tack på förhand

Redigerat av anberlin, 23 december 2007 - 16:09.

Postad 26 december 2007 - 10:39

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hur många SMS kan man spara i telefonen?
Sparas det bara på internminnet eller går det på de externa minnet?

Postad 28 december 2007 - 08:55

Antfly
  • Antfly
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan stänga av Internetguiden som startar varje gång jag startar om telefonen ?
(Jag har 2 abbonemang på samma SIM, så jag startar om den ibland och knappar in en annan PIN-kod)

Störande att varje gång jag växlar mellan abbonemangen så fattar den telefonen inte att jag redan kört Internetguiden!

Postad 29 december 2007 - 12:52

No_Jah
  • No_Jah
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Vet någon om det går på något sätt att koppla telefonen till TV?. Om det finns någon kabel eller något?. Vet att telefonen inte stödjer TV.ut, men finns det något annat sätt?

Skulle vara grymt bra om man kunde visa tex.bilderna på TV:en.

En sån här kanske?
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Postad 29 december 2007 - 18:12

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Varför ansluter inte min telefon till datorn när jag pluggar i USB-kabeln?
Vad är det jag behöver åtgärda?

Postad 30 december 2007 - 00:06

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Kan jag lägga till eller ta bort sakerna på skrivbordet dom där som jag trycker på pluset?
Välja vad jag vill ska ligga där på skrivbordet?
Jag snackar inte om genvägarna nu.

Kan jag fälla ut meddelandemappen så jag ser alla i fallande lista än att trycka höger eller vänster så jag bara ser en sak typ inkorg?

Postad 01 januari 2008 - 02:39

Cmdr_Chakotay
  • Cmdr_Chakotay
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat hur länge batteriet håller om man tittar på film? T.ex. på en flygresa kan det vara bra att ha laddat in några filmer som man kan titta på som förströelse.

Har precis gjort ett test på det: Batteri 100%, inga andra program än videospelaren igång i fullskärmsläge och flygplansläge så räcker batteriet i 7 timmar. :lol:
Då hade jag 10% batteri kvar men eftersom telefonen varnar då så pausar den filmen vilket inte blir så skoj :)

Postad 01 januari 2008 - 19:49

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat hur länge batteriet håller om man tittar på film? T.ex. på en flygresa kan det vara bra att ha laddat in några filmer som man kan titta på som förströelse.

Har precis gjort ett test på det: Batteri 100%, inga andra program än videospelaren igång i fullskärmsläge och flygplansläge så räcker batteriet i 7 timmar. :lol:
Då hade jag 10% batteri kvar men eftersom telefonen varnar då så pausar den filmen vilket inte blir så skoj ;)

Super! Flyger till Thailand om några dagar (11 h direktflyg från Stockholm till Puket) och då är det kanon med lite video på planet.

Ska fixa ett "ställ" så att jag slipper och sitta och hålla P1:an. Kanske redan finns något?

Postad 02 januari 2008 - 15:55

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hur många SMS kan man spara i telefonen?
Sparas det bara på internminnet eller går det på de externa minnet?

jag har då haft över 1300 st, och det har då inte varit fullt....

Postad 02 januari 2008 - 18:45

mr_thomaso
  • mr_thomaso
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Haft min P1:a i snart en vecka och är totalnöjd sånär som på att telefonen startar om 2 gånger per dygn och hänger sig ungefär lika många gånger.
Låtgå om den gått igång ordentligt när den startar om, men den ber mig bara slå pin-koden. Och om jag inte märker att telefonen startar om kan det vara flera timmar då jag inte kan bli nådd.

Jag såg att det var fler som haft problem med omstarter. Har det löst sig för er? Vad gjorde ni?
Min är nyuppdaterad till den senaste (?) programvaran, CXC162037 R9J005.

Något jag kan göra?

Postad 02 januari 2008 - 19:19

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Börjar mer och mer känna suget efter denna mobil. Dock tycker jag den ser klumpig ut? Upplever ni den klumpig? Jag har varit och klämt på en W960i och den kändes hyfsad en aning stor kanske. Hur är P1:an jämfört mot w960i:n? Har även kollat in K850i varför jag har den med är enbart för kameran, men P1an har ju en 3.2megapixel vilket man borde klara sig på.
Men har aldrig ägt en Mobil/handdator, någon här som har gjort samma steg från en "vanlig" telefon till en "handdator"/telefon? Något som stört er respektive varit bättre?
Är grymt sugen på P1:an eller w960i, vet dock inte vilken jag skall välja. Men är även en aning rädd för att man skall tycka att dessa telefoner är klumpiga och jobbiga när de fungerar som handdatorer.
Men kom gärna med egna åsikter, ni som äger/tänker köpa en P1.

Tacksam för lite vägledning :)

Postad 03 januari 2008 - 08:30

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hallå,
har stött på ett märkligt problem som jag inte vet hur jag ska lösa. På en av våra telefoner (arbetstelefoner) så inträffar följande:
När man väljer "huvudmenyn" så vrider sig skärmen så att säga till liggande. Vet inte hur det blivit så och ffa inte hur man får tillbaks det. Det är bara då man går in i denna meny som det inträffar. Inte i något annat menysystem blir det så. Hittar inte hur man vrider tillbaks!
Någon som vet?

Postad 03 januari 2008 - 14:31

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Hmm nu har min mobil också börjat dumma sig! :)

Den är allmänt jätteseg, och trycker jag på internetknappen (i sidan) då tvärhänger sig mobilen, varje gång! Går inte o stänga av den heller, bara o ta ur battereit...:S

Nån som har en aning om va som hänt? eller vad man kan göra? :)

Postad 03 januari 2008 - 19:14

emil73
  • emil73
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hallå,
har stött på ett märkligt problem som jag inte vet hur jag ska lösa. På en av våra telefoner (arbetstelefoner) så inträffar följande:
När man väljer "huvudmenyn" så vrider sig skärmen så att säga till liggande. Vet inte hur det blivit så och ffa inte hur man får tillbaks det. Det är bara då man går in i denna meny som det inträffar. Inte i något annat menysystem blir det så. Hittar inte hur man vrider tillbaks!
Någon som vet?

Jaha det löste sig med generallösningen nummer ett. Stäng av - ta ur batteriet - starta om.
Klart.
Hmmm....

Postad 03 januari 2008 - 19:25

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hallå,
Någon som vet?

Jaha det löste sig med generallösningen nummer ett. Stäng av - ta ur batteriet - starta om.
Klart.
Hmmm....

Samma problem hände mig för några månader sen.. Sen skrev en i forumet att jag skulle testa att starta om telefonen, och visst så funkade det :P

Är lite konstigt att det hände, men det var bara en gång, aldrig hänt mer :unsure:

*Skulle vilja passa på att fråga om nån kan förklara för mig hur man sätter in en forum-bild? Bilden som synd när man skriver i forumet.

Postad 06 januari 2008 - 20:36

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Vet någon om det går på något sätt att koppla telefonen till TV?. Om det finns någon kabel eller något?. Vet att telefonen inte stödjer TV.ut, men finns det något annat sätt?

Skulle vara grymt bra om man kunde visa tex.bilderna på TV:en.

En sån här kanske?
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Tack så mycket :P, skaffar nog en sådan :)

Postad 07 januari 2008 - 10:36

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hej,

Tyvärr går det ju inte att synka uppgifter via Active Sync i P1:an
Vet någon om det finns alternativt sync-program som klarar detta, eller om man eventuellt kan uppgradera Active Sync?
Jag använder uppgifter frekvent och är bered att byta telefon om jag inte får det att funka...

Mycket tacksam för hjälp!

/S

Ps. fick inte "sök" att fungera, så jag ber om ursäkt om frågan tagits upp tidigare
Ps igen. detta blev en dubbelpost, om nödvädigt får moderator ta bort den andra som lades in på fel ställe

Postad 07 januari 2008 - 11:21

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Det enda sättet är tyvärr att avinstallera Active Sync och synka via PC Suite. Det mest tragiska är att man inte kan använda båda metoderna samtidigt. Använder man AS så omöjliggör det användning av PC Suite. Jag hade gärna synkat kalender "over the air" och kunnat ha haft möjlighet att synka uppgifter när jag är vid datorn.

Hej,

Tyvärr går det ju inte att synka uppgifter via Active Sync i P1:an
Vet någon om det finns alternativt sync-program som klarar detta, eller om man eventuellt kan uppgradera Active Sync?
Jag använder uppgifter frekvent och är bered att byta telefon om jag inte får det att funka...

Mycket tacksam för hjälp!

/S

Ps. fick inte "sök" att fungera, så jag ber om ursäkt om frågan tagits upp tidigare
Ps igen. detta blev en dubbelpost, om nödvädigt får moderator ta bort den andra som lades in på fel ställe

Postad 07 januari 2008 - 16:56

wrang
  • wrang
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Men har aldrig ägt en Mobil/handdator, någon här som har gjort samma steg från en "vanlig" telefon till en "handdator"/telefon? Något som stört er respektive varit bättre?
Är grymt sugen på P1:an eller w960i, vet dock inte vilken jag skall välja. Men är även en aning rädd för att man skall tycka att dessa telefoner är klumpiga och jobbiga när de fungerar som handdatorer.

Tacksam för lite vägledning :D

Jag har tagit steget med denna å känner mig inte 100% nöjd. Tycker det är svårt att skicka SMS för många bokstäver på en å samma tangent, Seg att starta upp i sig Ang Kameran så är den svår fotad. Tycket jag fick bättre bilder med min K700i än denna

så nja om man kan spola tillbaka så vill jag nog ha en nyare vanlig telefon igen... :rolleyes:

Postad 07 januari 2008 - 18:17

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Tacksam för lite vägledning :)

Jag har tagit steget med denna å känner mig inte 100% nöjd. Tycker det är svårt att skicka SMS för många bokstäver på en å samma tangent, Seg att starta upp i sig Ang Kameran så är den svår fotad. Tycket jag fick bättre bilder med min K700i än denna

så nja om man kan spola tillbaka så vill jag nog ha en nyare vanlig telefon igen... :blush:

Felpost

Redigerat av Mr_nygren, 07 januari 2008 - 18:20.

Postad 08 januari 2008 - 08:32

Hasse.A
  • Hasse.A
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
När jag skulle ta upp pennan till min p1:a så fick jag inte upp hela pennan.
Den sista delen fastnade längst ner i telefonen, spetsen hade gått av!

Tänkte demontera telefonen så att jag kan få upp pennan igen.
Har lossat dom 3 skruvarna som sitter runt batteriet för att få loss det gråa "chassit" men lyckas ej att få loss det.

Förslag på hur jag ska få upp pennan mottages tacksamt!

Skulle ju kunna lämna in telefonen på service men vill inte vara utan telefonen i tre veckor!

Mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.