Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KILLZONE 2

4458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg på... (172 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 5 (73 röster [42.44%])

Procent av omröstning: 42.44%

2. 4 (66 röster [38.37%])

Procent av omröstning: 38.37%

3. 3 (22 röster [12.79%])

Procent av omröstning: 12.79%

4. 2 (7 röster [4.07%])

Procent av omröstning: 4.07%

5. 1 (4 röster [2.33%])

Procent av omröstning: 2.33%

Multiplayer

1. 5 (87 röster [50.58%])

Procent av omröstning: 50.58%

2. 4 (40 röster [23.26%])

Procent av omröstning: 23.26%

3. 3 (30 röster [17.44%])

Procent av omröstning: 17.44%

4. 2 (9 röster [5.23%])

Procent av omröstning: 5.23%

5. 1 (6 röster [3.49%])

Procent av omröstning: 3.49%

Rösta Gäster kan inte rösta
Killzone 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.897434 (38) 99:-
1 relaterade trådar

Postad 10 February 2009 - 20:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Någon som märker av fördröjningen i kontrollen i demot? Verkar finnas 2 läger, de som gör det och de som inte gör det. Jag gör det definitivt och jag snackar inte om styrningen. Men att något är galet märker jag när jag skjuter eller hoppar, till och med i menyn är där en ganska så ordentlig delay.

Har du märkt detta på andra spel?
Tyvärr lider vissa skärmar av delay från man tryckt på en knapp tills man märker nåt på skärmen.
T.ex. i Guitar Hero så finns det en inställning för att synka bort delay.
Har själv inga problem med detta på demon.

Postad 10 February 2009 - 20:01

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
lite om rankingen i multiplayer <--- länk

vet inte om det här är old news men jag hittade den här sidan (klicka på bilden för att förstora) när jag surfade runt och väntar på killzone 2 visar level systemet.

Postad 10 February 2009 - 20:05

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

lite om rankingen i multiplayer <--- länk

vet inte om det här är old news men jag hittade den här sidan (klicka på bilden för att förstora) när jag surfade runt och väntar på killzone 2 visar level systemet.

den ligger i första inlägget

Postad 10 February 2009 - 20:07

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

den ligger i första inlägget

haha oj förlåt jaja kanske nån (jag) inte sett det :) och man blir väl smartare av att repetera saker... det sa iaf min körskolelärare.....

Postad 10 February 2009 - 20:24

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Tyvärr lider vissa skärmar av delay från man tryckt på en knapp tills man märker nåt på skärmen.

Det är detta som han syftar på tror jag:
http://www.youtube.c...h?v=5yFa_EZORYo

Flera har upplevt detta, det verkar också som att andra inte alls lider av detta problem. Jag har själv inte testat så jag vet inte om det är så att vissa helt enkelt inte märker av det, eller om vissa verkligen inte lider av problemet. Men här visas ju iaf att det uppenbarligen finns ett delay-problem åtminstone för vissa. Som han visar i slutet så gäller det bara i Killzone 2, han går ut i XMB och visar att det inte finns delay där.

Postad 10 February 2009 - 21:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Testade spelet efter jag sett Youtube klippet.
KANSKE är nån millisekunds "lagg" hos mig med.
Men när det gäller att hoppa så ser man att gubben först tar sats innan han hoppar, kolla noga på kamera rörelsen när man hoppar efter att ha tryckt in knappen
Det är hos mig knappt märkbart när man skjuter iallafall. Och hade ingen nämnt det så hade jag aldrig lagt märke till det :)

Postad 10 February 2009 - 21:41

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Testade spelet efter jag sett Youtube klippet.
KANSKE är nån millisekunds "lagg" hos mig med.
Men när det gäller att hoppa så ser man att gubben först tar sats innan han hoppar, kolla noga på kamera rörelsen när man hoppar efter att ha tryckt in knappen
Det är hos mig knappt märkbart när man skjuter iallafall. Och hade ingen nämnt det så hade jag aldrig lagt märke till det :)

ja även jag blev nyfiken och testade idag å märker ingenting what so ever förutom att den missade om man tryckte väldigt fort men annars så flög skotten iväg precis när jag tryckte på knappen

Postad 10 February 2009 - 21:53

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Här kan ni läsa om alla olika spellägen som spelet erbjuder online;

http://boardsus.play...hread.id=116276

Postad 10 February 2009 - 22:05

Unregistered64ab0350
  • Unregistered64ab0350
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Nej, endast i Killzone 2. Jag testade även att koppla upp min ps3:a mot en gammal vanlig tjock-tv och det var samma delay. Antar att man är olika känsliga för hur lätt man uppfattar det men för mig personligen så känner jag det väldigt tydligt. Mest av allt när jag avfyrar mina vapen. Styrningen spelar mindre roll, den kan man träna sig bra på men att ha input lag på själva vapenavfyrningen är lite för bra. Det ska bara inte få existera. Det jag är mest rädd för är att vissa kan svära på att de inte har ett "laggande" demo. Var ligger då felet? Det är inte mina tv-apparater... Så vad är det?

Postad 10 February 2009 - 22:14

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Nej, endast i Killzone 2. Jag testade även att koppla upp min ps3:a mot en gammal vanlig tjock-tv och det var samma delay. Antar att man är olika känsliga för hur lätt man uppfattar det men för mig personligen så känner jag det väldigt tydligt. Mest av allt när jag avfyrar mina vapen. Styrningen spelar mindre roll, den kan man träna sig bra på men att ha input lag på själva vapenavfyrningen är lite för bra. Det ska bara inte få existera. Det jag är mest rädd för är att vissa kan svära på att de inte har ett "laggande" demo. Var ligger då felet? Det är inte mina tv-apparater... Så vad är det?

kan ju vara vi som har lite sämre reaktionsförmåga som inte uppfattar det

Postad 10 February 2009 - 22:27

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Här kan ni läsa om alla olika spellägen som spelet erbjuder online;

http://boardsus.play...hread.id=116276

mycket intressant! även om många av de saker han tog upp var självklara!

Postad 10 February 2009 - 23:27

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

mycket intressant! även om många av de saker han tog upp var självklara!

Ja, det verkar ju hur roligt som helst. Assassination verkar grymt kul och spännande. Fatta adrenalinet när man själv är den som ska assassineras och man ser/hör fienderna komma närmare. Ser verkligen fram emot detta :)

Postad 11 February 2009 - 07:14

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tänkte bara informera er som har förhandsbokat spelet hos spelbutiken om att det inte släpps förrän 27/2 där. Om man inte har förhandsbokat Nordic Killzone 2, detta kostar 699 och släpps 25/2. Ska själv avboka och förhandsboka på Webhallen. Ni som tidigare bokat spel på webhallen brukar man ha spelet på releasedatum?

Postad 11 February 2009 - 08:27

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Här släpps det tydligen betydligt tidigare!!!!!!
http://www.psu.com/K...-a006392-p0.php

Som sagt var; skulle vilja se någon i EU eller USA släppa det tidigare än officiellt releasedatum..."Sony's lawyers would be onto them like whippets." Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Postad 11 February 2009 - 09:09

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Tänkte bara informera er som har förhandsbokat spelet hos spelbutiken om att det inte släpps förrän 27/2 där. Om man inte har förhandsbokat Nordic Killzone 2, detta kostar 699 och släpps 25/2. Ska själv avboka och förhandsboka på Webhallen. Ni som tidigare bokat spel på webhallen brukar man ha spelet på releasedatum?

Ja webhallen skickar så du har det samma dag det släpps, aldrig varit några problem för mig.

Postad 11 February 2009 - 09:21

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag har fått spelat på releasedagen varje gång jag handlat hos webhallen.

Nån mer än jag som provat spela igenom demot och sen kört cod4 direkt efter?
Själv tyckte jag skillnaden var väldigt stor. Innan man hade provat killzone så tyckte man cod4 var fantastiskt snyggt. Nu kännns det väldigt platt och gammalt.

Postad 11 February 2009 - 09:25

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
nja.. det går nog inte jämföra dessa två, då det är helt annorlunda miljöer.

Postad 11 February 2009 - 10:44

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Hittade denna lista över exakt vilka vapen som är tillgänglig per klass.

Rifleman

M82 Assault Rifle
StA-52 Assault Rifle
StA-11 SMG
VC9 Rocket Launcher
M13 Combat Shotgun
M1 LMG
StA3 LMG
StA-18 Pistol
M4 Revolver
Grenade Launcher
M194 Frag Grenade

Medic

M82 Assault Rifle
StA-52 Assault Rifle
M4 Revolver
StA-18 Pistol
M194 Frag Grenade

Tactician

M82 Assault Rifle
StA-52 Assault Rifle
StA-18 Pistol
M4 Revolver
M194 Frag Grenade

Engineer

M13 Combat Shotgun
StA-18 Pistol
M4 Revolver
M194 Frag Grenade

Assault

M327 Grenade Launcher
M80 Rocket Launcher
VC9 Rocket Launcher
StA-18 Pistol
M4 Revolver
M194 Frag Grenade

Saboteur

StA-14 Rifle
StA-11 SMG
StA-18 Pistol
M4 Revolver
M194 Frag Grenade

Scout

VC-32 Sniper Rifle
StA-18 Pistol
M4 Revolver
M194 Frag Grenade

Postad 11 February 2009 - 12:10

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Efter att ha följt denna tråden länge och själv också var väldigt intresserad av KZ2 så tog jag igår ner demot och testade det. Jag skulle vilja säga så här...

Var är den överlägsna grafiken någonstans? Jag hoppas verkligen att den färdiga releasen av spelet som kommer i butik om 10-15 dagar kommer vara OTROLIGT mycket bättre för COD4 slår detta demot med hästlängder rent grafiskt. Jag fattar inte var alla som har recenserat detta spelet och överöst det med superlativer har fått dessa ifrån...

Som sagt, hoppas demot var 10% av den grafiska standarden som det slutgiltiga ska hålla annars är detta en stenhård flopp och de som har recenserat har varit packade på Finlandia.

Efter att ha följt denna tråden länge och själv också var väldigt intresserad av KZ2 så tog jag igår ner demot och testade det. Jag skulle vilja säga så här...

Var är den överlägsna grafiken någonstans? Jag hoppas verkligen att den färdiga releasen av spelet som kommer i butik om 10-15 dagar kommer vara OTROLIGT mycket bättre för COD4 slår detta demot med hästlängder rent grafiskt. Jag fattar inte var alla som har recenserat detta spelet och överöst det med superlativer har fått dessa ifrån...

Som sagt, hoppas demot var 10% av den grafiska standarden som det slutgiltiga ska hålla annars är detta en stenhård flopp och de som har recenserat har varit packade på Finlandia.

Postad 11 February 2009 - 12:13

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Off T:Oj va det så dåligt att du var tvungen att skriva det två ggr ;)

On T: Finns det någon lista som säger lite mer vad dom olika klasserna innebär? kanske bara är jag som missat det :)

Postad 11 February 2009 - 12:21

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Du är nog väldigt ensamt om att tycka att CoD4 slår Killzone 2 på fingrarna rent grafiskt. Är det designen/känslan du inte gillar i grafiken? För om du kollar texturer, ljuseffekter, detaljrikedom, förstörbara miljöer etc, vilket av detta tycker du att CoD4 har bättre?

Postad 11 February 2009 - 12:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

tycker du att grafiken i cod4 slår kz2 med hästlängder är det nog du som inte kan spelciellt mycket när det gäller grafik :) kz har otroligt mycket bättre krafik och animationer och ljussättning ään cod 4.

men det klart du får tycka som du tycker, alla har ju olika smak

Postad 11 February 2009 - 12:52

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Angående grafiken ( som jag för övrigt också tycker är riktigt bra); undrar om det här stämmer:

"The demo of Killzone 2 is finally out and, while there are reviews already pouring out for this game, we figured that it was worth giving our own opinion on what we've played anyway. Quentyn from AnalogHype.com treads through his thoughts on the demo, with absolutely no fluff to get in the way. Please note: rumors and reports are stating that the demo version is not as close to the final build of the game as the version shown at CES 2009. With that in mind, check out the impressions after the jump!"
Källa: http://www.analoghyp...me-follow-suit/

Ni som lirade betan; är det stor skillnad, grafikmässigt, mellan betan och demot?

Postad 11 February 2009 - 13:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Öh...Alrighty then :)

KZ2 har MYCKET bättre grafik då det gäller detaljer, texturer, ljuseffekter, animationer m.m. m.m.
Kolla bara in explosionerna som har MASSVIS av små detaljer som rök och splitter som flyger överallt på en mer realistiskt sätt. Död animationerna är även sjukt realistiska, inklusive nåt Hollywood stunt då och då ;)
T.o.m. de mest actionfyllda moment i COD4 känns tama i jämförelse med KZ2 som känns som man ralmat in i öppningsscenen i "Saving Private Ryan" med explosioner och brinnande soldater överallt :D

Visst COD4 är (eller var) snyggt men det är inte i närheten av KZ2. Testade föressten COD4 igår kväll efter ännu en omgång med KZ2 demon och COD4 känns riktigt stelt, platt och lite 2D emellanåt ;)

Men, men, smaken är som baken ;)

Postad 11 February 2009 - 14:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm kan inte annat än hålla med Svante Skoog :)

Första gången ja testade demot så tyckte jag väl inte att det var sååå snyggt men för varje spelning ser jag fler å fler detaljer..Gnistor som studsar realistiskt..Blåser dimma runt fötterna...Läckert när rymdskeppet flyger lågt och se det virvlar upp damm...Osv

Postad 11 February 2009 - 15:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Öh...Alrighty then ;)

KZ2 har MYCKET bättre grafik då det gäller detaljer, texturer, ljuseffekter, animationer m.m. m.m.
Kolla bara in explosionerna som har MASSVIS av små detaljer som rök och splitter som flyger överallt på en mer realistiskt sätt. Död animationerna är även sjukt realistiska, inklusive nåt Hollywood stunt då och då ;)
T.o.m. de mest actionfyllda moment i COD4 känns tama i jämförelse med KZ2 som känns som man ralmat in i öppningsscenen i "Saving Private Ryan" med explosioner och brinnande soldater överallt :D

Visst COD4 är (eller var) snyggt men det är inte i närheten av KZ2. Testade föressten COD4 igår kväll efter ännu en omgång med KZ2 demon och COD4 känns riktigt stelt, platt och lite 2D emellanåt :D

Men, men, smaken är som baken ;)

Självklart har jag rätt till min åsikt liksom ni har rätt till er men jag förstår fortfarande inte ert synsätt men jag VILL förstå :)

Om man som exempel tar öppningen på demot, där du sitter i någon farkost som sedan skjuts ner och allting drar igång - se på dina teammates där, de är ju fantastiskt dåligt renderade, polygonuppbyggnad i sin sämsta form. Sedan så kan ni ju inte ta in möjligheten att förstöra miljöer etc i det hela då det är en effekt/funktion i spelet och har inget med grafiken att göra. Jag ser faktiskt inte alls vad som är så speciellt med det grafiska, ett annat exempel är ju när man står och ska trycka på knappen för att åka upp med den lilla hissen - den är ju ffs pixlig! ;)

Jag skulle vilja säga att uppdraget i COD4 där man agerar sniper är KRAFTIGT mycket bättre rent grafiskt än vad KZ2-demot visar.

Jag skulle, som nämdes ovan också, vilja veta om där är någon skillnad mellan demot och betan rent grafiskt. Ni som har spelat dem, vad säger ni?

Postad 11 February 2009 - 15:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Haha, du måste ju ha något fel på din utrustning eller ögon. No offence. :)

COD4 är ett snyggt spel, men den enda punkt det slår KZ2 grafiskt är 60fps mot 30 på KZ2.

När det gäller betan så var det multiplayer enbart (som alla andra betor), och det var grymt snyggt redan då - och av det jag sett av samma banor på den färdiga versionen har de fått sig ett hyffsat lyft.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 February 2009 - 15:43.

Postad 11 February 2009 - 15:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Angående grafiken/upplösningen:

browntown wrote:

"Sorry if this has been asked but soooo many pages. Will this game support 1080i, my friends tv does not do 720p and he wants to buy a ps3 soon.
Also, are there plans to add new classes after the release of the game, as well as vehicles (of course this would probably be with new levels)
And is there gonna be more waves of the beta, or even demo stations in malls and stuff a month before release."

Seb Downie - QA Manager - Guerrilla Games svarar:

"I got a message from one of our code gurus today about me talking about the 720p stuff I was spewing incorrectly and told me that we now support 1080i natively too. Glad they got that in too. Now rejoice!"

Sen förklarar Seb vad han menar med "1080i natively" också:
"Seb's response to a poster that was concerned about the vagueness of his "native" statement:

Good point well made. I myself am not a tech head, so I'll get out Technology Director Michiel to explain: "we support a resolution which has lower vertical resolution, but displays 1080 lines. this is especially important for people who use 1080i on an older HDTV because the vertical upscaling of 720p can cause blurryness of the image, which is very noticeable, especially interlaced. the mode we use doesn't have that problem and it's slightly heavier than 720p (but not as heavy as full 1080p), but we have enough headroom to keep the framerate stable. It's not like we did full 1080p support, but we did do effort to make sure it looks good for those people who don't have upscalers or very ugly ones."

Saxat från http://boardsus.play...o...ding&page=1
Mycket bra tråd att följa om man vill "grotta ner sig" lite.

http://boardsus.play...thread.id=13745
En annan bra forumtråd m a p Killzone 2

Redigerat av BrittBastard, 11 February 2009 - 15:54.

Postad 11 February 2009 - 15:53

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Självklart har jag rätt till min åsikt liksom ni har rätt till er men jag förstår fortfarande inte ert synsätt men jag VILL förstå :)

Om man som exempel tar öppningen på demot, där du sitter i någon farkost som sedan skjuts ner och allting drar igång - se på dina teammates där, de är ju fantastiskt dåligt renderade, polygonuppbyggnad i sin sämsta form. Sedan så kan ni ju inte ta in möjligheten att förstöra miljöer etc i det hela då det är en effekt/funktion i spelet och har inget med grafiken att göra. Jag ser faktiskt inte alls vad som är så speciellt med det grafiska, ett annat exempel är ju när man står och ska trycka på knappen för att åka upp med den lilla hissen - den är ju ffs pixlig! ;)

Jag skulle vilja säga att uppdraget i COD4 där man agerar sniper är KRAFTIGT mycket bättre rent grafiskt än vad KZ2-demot visar.

Jag skulle, som nämdes ovan också, vilja veta om där är någon skillnad mellan demot och betan rent grafiskt. Ni som har spelat dem, vad säger ni?

Du får gärna ta några screenshots och visa vad du menar. Du får naturligtvis tycka vad du vill om atmosfären och designen i spelet men att cod4 är underlägset kz2 rent grafiskt är fakta.
Om du verkligen inte ser skillnaden så måste det vara nåt märkligt med din utrustning eller inställningar.

Postad 11 February 2009 - 16:04

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Jag har fått de senaste 5 spelen jag bokat på webhallen dagen innan release datumet.

Postad 11 February 2009 - 16:10

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
borjar tro att han kör det på 576p eller något

Postad 11 February 2009 - 16:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

COD4 är ett snyggt spel, men den enda punkt det slår KZ2 grafiskt är 60fps mot 30 på KZ2.

När det gäller betan så var det multiplayer enbart (som alla andra betor), och det var grymt snyggt redan då - och av det jag sett av samma banor på den färdiga versionen har de fått sig ett hyffsat lyft.

Körde COD 4 60 fps?

Jahapp tydligen. Coolt, inte ofta man ser det i fps.

Redigerat av PalmiNio, 11 February 2009 - 16:28.

Postad 11 February 2009 - 16:45

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Du får gärna ta några screenshots och visa vad du menar. Du får naturligtvis tycka vad du vill om atmosfären och designen i spelet men att cod4 är underlägset kz2 rent grafiskt är fakta.
Om du verkligen inte ser skillnaden så måste det vara nåt märkligt med din utrustning eller inställningar.

Screenshots, finns det numera någon sådan funktion i PS3'ans OS eller du menar med digitalkamera? Vad skulle det kunna vara för fel på mina inställningar då, menar du?

borjar tro att han kör det på 576p eller något

Nejdå, jag har PS3'an inställd på att köra 1080p och jag lirar på en Pioneer 507'a.

Så du menar att demot är BÄTTRE rent grafiskt än vad betan var? Det bådar inte gott ;)

Postad 11 February 2009 - 16:50

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Så du menar att demot är BÄTTRE rent grafiskt än vad betan var? Det bådar inte gott :)

betan är ju ett antal månader äldre än demot så det är kanske inte så konstigt

Postad 11 February 2009 - 16:56

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

betan är ju ett antal månader äldre än demot så det är kanske inte så konstigt

Självklart är det inte konstigt men med tanke på hur låg nivå jag anser det är på demot så bådar det inte gott. Förstod du inte att det var det jag menade? :)

Postad 11 February 2009 - 17:01

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Självklart är det inte konstigt men med tanke på hur låg nivå jag anser det är på demot så bådar det inte gott. Förstod du inte att det var det jag menade? :)

är du säker på att din tv visar det i 1080p då spelet bara är 720p så är risken att det hoppar ner till 576p
jag kör på på 89" och kan inte uppfatta någon pixlighet vid hissen men sitter inte med förstoringsglas precis

Postad 11 February 2009 - 17:12

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
... bara det inte rinner ut i en ELIT-klan med proffsen & sen alla vi tomtar i en pajas-klan, vilket gör att spelet kommer å bli mindre kul online. Själv har jag lirat med alla möjliga såväl "hög som... lägre" & trivts bra med alltihop. Det får som sagt inte bli föööör seriöst det här. It's just a game :)

Postad 11 February 2009 - 17:15

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

... bara det inte rinner ut i en ELIT-klan med proffsen & sen alla vi tomtar i en pajas-klan, vilket gör att spelet kommer å bli mindre kul online. Själv har jag lirat med alla möjliga såväl "hög som... lägre" & trivts bra med alltihop. Det får som sagt inte bli föööör seriöst det här. It's just a game :)

jag förmodar dock att du ingår i kärnan i MHB

Postad 11 February 2009 - 17:19

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Gör jag? :) Ok, jag är ju med å lirar i alla fall..hehe.

Ser nu att jag lyckats med konsten att skriva i fel KZ2-tråd. Well, hoppas ni överlever.

Postad 11 February 2009 - 17:29

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Nejdå, jag har PS3'an inställd på att köra 1080p och jag lirar på en Pioneer 507'a.

Prova köra i 720p. Borde bli bättre med tanke på att spelet ändå renderas i 720p och din tv har upplösning 1366x768.

Postad 11 February 2009 - 17:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Att ha PS3:an inställd på att köra 1080p ut har du iofs inget för när det gäller spel då den enda 1080p signal din tv kan ta emot är 1080p24 signaler (och det används, vad jag vet, bara vid BD-film).

Postad 11 February 2009 - 18:38

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Lite jämförelsebilder mellan CoD4 och Killzone 2, försökte välja liknande bilder:

CoD4
Spoiler

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 11 February 2009 - 18:39.

Postad 11 February 2009 - 19:12

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Kom och tänka på en sak, hur f*n är det med turrets som ställs ut av medspelare, kan man bemanna dom och skjuta hur man vill eller är det bara dom stationära man kan göra det med?

Postad 11 February 2009 - 19:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Kom och tänka på en sak, hur f*n är det med turrets som ställs ut av medspelare, kan man bemanna dom och skjuta hur man vill eller är det bara dom stationära man kan göra det med?

Turrets som Engineer ställer ut är automatiska. Sen finns det MGs lite överallt som en Engineer kan reparera och som då ens lagmedlemmar kan bemanna. (oändligt med ammo i dem)

Här har vi en annan jämförelsebild på COD och KZ2 (demot). (Direct Feeds)
Postad bild
Postad bild
Fler captures från KZ2-demot här -> http://www.neogaf.co...postcount=35912

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 February 2009 - 19:18.

Postad 11 February 2009 - 19:17

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Lite jämförelsebilder mellan CoD4 och Killzone 2, försökte välja liknande bilder:

CoD4

Spoiler

Fast ingen av dom där bilderna är ju in-game så det är ganska ointressant.
EDIT: 1 av dom är nog det, den första från KZ2 men det är också den enda.

Redigerat av BrittBastard, 11 February 2009 - 19:18.

Postad 11 February 2009 - 19:29

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Fast ingen av dom där bilderna är ju in-game så det är ganska ointressant.
EDIT: 1 av dom är nog det, den första från KZ2 men det är också den enda.

Alla är ju helt klart tagna utifrån spelets grafikmotor, men du menar att de kanske är finputsade i efterhand så att säga? Tycker att det ser ut som det gör ingame med skillnaden att de flyttat ut kameran, men visst det kanske är nån minimal skillnad. Morlocks jämförelse var väl isf bättre.

Otroligt vad snygg hjälmen är på Morlocks killzone-bild, på killen till vänster. Bara en liten detalj men ändå, den ser väldigt realistiskt sliten och repig ut, med en ISA-stamp också :). Jävligt snyggt faktiskt.

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 11 February 2009 - 19:29.

Postad 11 February 2009 - 20:50

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Lirat demot några gånger nu och har nog ändrat uppfattning något.. tyvärr till det sämre..

Tycker att det går något segt, påminner om när jag spelade pc tidigare och hade på för hög upplösning sett till datorns prestanda. Detta tycker jag märkts tydligt när man vänder sig "fort" eller bara tittar runt "snabbt"...
Det går inte mjukt utan ryckigt på nåt sätt..

Ja, va ska man säga... Är nog något besviken ändå även om det är svårt att erkänna :)

Redigerat av tomasgbg, 11 February 2009 - 20:51.

Postad 11 February 2009 - 21:26

Hast
  • Hast
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag får säga att jag också är i gruppen som inte ser nått speciellt med grafiken i KZ2. Visst, det är snyggt, men det är på samma nivå som tex COD4. Morlocks bilder visar det hela bra tycker jag. Även om det finns en del fina detaljer i KZ2 så är skulle jag inte påstå att det är snyggare än COD4. Däremot vinner väl helt klart KZ2 på antalet "god rays" (ljusschakt) vilket det fanns en massa av inne i "fabriken" i demot.

Och ifall nån bryr sig så spelar jag på en 1080p TV.

Postad 11 February 2009 - 21:55

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
När vi ä§ ääääö-ÄÄÄÄÄäääääääöä_:ää-..sorry... tappade lite blandade nötter i tangentbordet.... ändå är igång och "gnäller" måste jag lufta att jag inte alls gillar styrningen - den där sega "autentiska" kontrollen som majoriteten hyllar. Må vara en vanesak men då snackar vi en massa timmar innan det "sitter". Här vinner COD i mina ögon :)

Postad 11 February 2009 - 22:37

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Jag tycker det är stor skillnad i grafik iaf. Vissa av dom bästa ställena i COD kanske kan jämföras med vissa i KZ men tycker ändå cod känns kalare och inte lika snyggt gjorda detaljer. Lägger också in några bilder =)

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.