HTC Touch Diamond
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(104)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - HTC Touch Pro * (572 inlägg)
|
16 år sedan |
G900, n78, n82, Diamond. Vilken? (31 inlägg)
|
17 år sedan |
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 03 August 2008 - 18:06
Postad 03 August 2008 - 18:16
Någon som vet om denna är operatörlåst?
http://www.elgigante...alogCategoryID=
Den är inte låst. Det hade stått annars att den var det
Postad 03 August 2008 - 18:20
Jag har en fundering när det gäller batteriet. Jag har haft min diamond i snart två veckor, och tycker att telefonen i sig är helt okej. Men batteritiden är ju ett skämt, det är snudd på att jag inte vågar kalla den för "mobil" eftersom jag måse ha laddare i så mycket. Idag tog jag den fulladdad kl 0900. Under dagen hade jag den kopplad till ett blåtandsheadset mellan kanske kl 12 och 15 och pratade totalt max 20 min i telefon. Jag skickade även ett eller två sms, men i övrigt använde jag inte telefonen. Kl 17 blinkar batteriet och varnar för att det är slut! Är det nåt ni andra känner igen er i eller har jag fått ett extremt dåligt exemplar av batteriet? Kan också tillägga att jag har wlan avstängt samt skärmen på lite mörkare än normalt, för att spara batteri..
Är du säker på att du inte har några andra program som körs i bakgrunden? Du vet att det inte räcker med att bara trycka på "X". (Beror på iofs vilken inställning man har i Task Manager". Kolla detta.
För så dåligt batteri tid som du har har jag inte upplevt på min Diamond. Som du använder den så klarar sig min i minst 2 dagar.
Postad 03 August 2008 - 18:38
Spelar det nån roll om man använder telefonens låsfunktion, eller om man bara trycker på knappen på ovansidan för att "släcka" skärmen. Stör mig som fan på att om man låst telefonen och ska låsa upp den på dagtid så ser man inte vad som står på skärmen, eftersom den är så ljussvag i det läget.
Postad 03 August 2008 - 19:12
Postad 03 August 2008 - 19:30
Vad jag vet så debiterar dom all förbrukad data trafik under hela dygnet vid den tiden.
Så om du surfade klockan 16.43 så ändras tiden på räkningen till 23.59
Jo det stämmer, dom debiterar bara datamängden. Jag var tvungen att ringa tele2 nyss och kolla om allt stod rätt till för det stod att jag hade 22 timmars gprs/data tid igår. Men enligt kundtjänst så var mängden data ändå inte speciellt stor. Jag har 1 gb fri data för 39 kr/månad men har dålig uppfattning om hur mycket data man tankar ner när man t ex kollar på lite youtube klipp på telefonen. Är det nån som hittat nån bra dataräknare som reggar både 3G och GPRS data?
Postad 03 August 2008 - 19:38
/jocke
Postad 03 August 2008 - 19:38
Jo det stämmer, dom debiterar bara datamängden. Jag var tvungen att ringa tele2 nyss och kolla om allt stod rätt till för det stod att jag hade 22 timmars gprs/data tid igår. Men enligt kundtjänst så var mängden data ändå inte speciellt stor. Jag har 1 gb fri data för 39 kr/månad men har dålig uppfattning om hur mycket data man tankar ner när man t ex kollar på lite youtube klipp på telefonen. Är det nån som hittat nån bra dataräknare som reggar både 3G och GPRS data?
Vore oerhört bra att ha då jag inte heller har en aning om hur mycket trafik jag använt mig av.. Har också 1gb/månad hos Tele2.
Tackar!
// Anders
Postad 03 August 2008 - 19:41
Postad 03 August 2008 - 19:42
Har inte konfigurerat själj e-konto i HTC men det ska vara så ... dvs ingen ska veta antalet teken du har i en lösenord.
Tack för hjälpen. Nu fungerar det som det ska. Har dock en annan fråga. När jag tar emot ett mail på mobilen och sen läser samma mail på datorn så försvinner mailet från mobilen. Vart kan jag ställa in så att den ligger kvar på mobilen?
Postad 03 August 2008 - 20:05
En annan fråga, var får man tag i tomtom eller IGO till gps:en? Har ni köpt programvaran, och i så fall var? Om ni ordnat den på annat sätt, hur stort är programmet? har sett allt från 200 mb till 2 gb för tomtom tror jag.
Tack för hjälpen!
EDIT: hittade var man stänger av 3g och fimpade det. samtidigt hade jag ju 3g på min k810i som höll många dagar om jag använde den så lite som jag använt diamanten. Även om ju htc:n av natuliga orsaker inte kan förväntas klara lika mycket som en vanlig telefon, men ändå.
Redigerat av Unregistered86a28ed8, 03 August 2008 - 20:17.
Postad 03 August 2008 - 20:42
Du får ändra i datorn så att du inte kör pop3 utan imap iställetTack för hjälpen. Nu fungerar det som det ska. Har dock en annan fråga. När jag tar emot ett mail på mobilen och sen läser samma mail på datorn så försvinner mailet från mobilen. Vart kan jag ställa in så att den ligger kvar på mobilen?
Postad 03 August 2008 - 21:09
Du kan även ställa in i klienten att den ska läsa mailen utan att ladda ner dem från servern. Jag kör så på ett av mina pop3-mailkonton.Du får ändra i datorn så att du inte kör pop3 utan imap istället
Postad 03 August 2008 - 23:39
Flaggar ännu en gång för Telenors priser som är den billigaste icke operatörslåsta, 4600 kr. BT headset på köpet och lämna in din gamla telefon få 500 kr att handla för i Telenor butik
Om man skaffar telenor abb. ej om man bara köper nallen.
Postad 04 August 2008 - 00:19
EDIT: hittade var man stänger av 3g och fimpade det. samtidigt hade jag ju 3g på min k810i som höll många dagar om jag använde den så lite som jag använt diamanten. Även om ju htc:n av natuliga orsaker inte kan förväntas klara lika mycket som en vanlig telefon, men ändå.
Standby tiden för 3G är större än GSM.. sen att man köper den för att köra med GSM är en annan femma..
Jag kör med "3" med 90 kr tillägg för obegränsad surfing och den rockar.
Talk time:
Up to 270 minutes for WCDMA<--- 3g
Up to 330 minutes for GSM
Standby time:
Up to 396 hours for WCDMA <---3g
Up to 285 hours for GSM
Lite videotweak: http://www.youtube.c...feature=related
Postad 04 August 2008 - 00:39
samt hur lägger jag in låtarna så att dem funkar i musikflowpanelen, kan bara spela låtarna jag lagt in på internminnet i Media player.
tacksam för svar
Postad 04 August 2008 - 01:36
Hejsan! kanske en dum fråga men hur gör man för att ta bort de låtarna som följer med HTC diamond, som finns på touchflow panelen? sjuuuuukt störande
samt hur lägger jag in låtarna så att dem funkar i musikflowpanelen, kan bara spela låtarna jag lagt in på internminnet i Media player.
tacksam för svar
Jag kopplade in mobilen till datorn och valde " visa som enhet" Sedan det är bara delete dom. Jag sparade bara deras pics och lade min musik i derad mapar. Orkade inte byta namn på deras mapar.. men det borde gå det också.
Postad 04 August 2008 - 02:17
Om man väljer Start\Inställningar\System\Aktivitetshanteraren\Knapp , välj alltid avsluta program genom att trycka på "X". Den andra alternativen dvs att hålla ned "X" gör att programmet du var och öppnade tidigare dvs kalender eller e-mail eller album OSV dom körs i bakgrunden och man är tvungen gå in i Activitetshanteraren varje gång för att stänga av dom.
Postad 04 August 2008 - 11:57
Standby tiden för 3G är större än GSM.. sen att man köper den för att köra med GSM är en annan femma..
Hejsan, har också tre (bomben299) så jag kan addera lite extra tjänster. Du skriver att du har 90 kr tillägg för obegränsad surfning. Menar du 3 kr dygnet*30=90 kr? Samt är hastigheten bra, man kan ju köpa till mobiltbredband för 199 och få 7,2 mbit. Vet inte riktigt vilket som är lönsammast eftersom om man väljer de sista kan man väl använda mobilen som mobilt bredband till laptopen vilket vore guld!
/McLintoc
Postad 04 August 2008 - 12:28
Hejsan, har också tre (bomben299) så jag kan addera lite extra tjänster. Du skriver att du har 90 kr tillägg för obegränsad surfning. Menar du 3 kr dygnet*30=90 kr? Samt är hastigheten bra, man kan ju köpa till mobiltbredband för 199 och få 7,2 mbit. Vet inte riktigt vilket som är lönsammast eftersom om man väljer de sista kan man väl använda mobilen som mobilt bredband till laptopen vilket vore guld!
/McLintoc
Hastigheten är upp till 0.384 Mbit/s för 3:-/dygn (3Mobilsurf), istället för upp till 7,2 Mbit/s för 199/mån. (3Bredband)
Läste nu på 3; "Pris 3 kr/dag med 30 dagars uppsägningstid.", innebär inte det att det blir minst 90:- hur man än gör?
Det finns även ett tak på hur mycket data du får ladda ner på 3mobilsurf, men hittar inte nu hur mycket det var, men har för mig det var enstaka gb. 3Bredband surfar du utan tak.
Skillnaden mot 3Bredband om du tecknar det på sidan av är att du inte får med någon usb-dongle, men du kan ju istället koppla in mobilen i laptopen och använda den!
(hade en lång diskussion med kundservice då jag valde abb, därav infon)
Postad 04 August 2008 - 13:17
Egentligen står det att 3 har rätt att strypa hastigheten om man använder mer än 10gb per månad för den högre hastigheten...
För att beställa den hastighet du vill ha:
Surfa med mobilen till 3:s portal, gå in i Mitt3, Klicka på Prenumerationer & Tjänster, Välj därefter vilken tjänst/hastighet du vill prenumerera på. Efter en stund får du ett auto-sms som bekräftar att tjänsten är aktiverad.
Redigerat av crest, 04 August 2008 - 13:46.
Postad 04 August 2008 - 13:52
När det gäller 3mobilsurf så ska det inte längre finnas ett tak. Förrut fick man 1gb för 99kr. Nu surfar man obegränsat för 90kr, dock med den lägre 3g hastigheten.
Egentligen står det att 3 har rätt att strypa hastigheten om man använder mer än 10gb per månad för den högre hastigheten...
För att beställa den hastighet du vill ha:
Surfa med mobilen till 3:s portal, gå in i Mitt3, Klicka på Prenumerationer & Tjänster, Välj därefter vilken tjänst/hastighet du vill prenumerera på. Efter en stund får du ett auto-sms som bekräftar att tjänsten är aktiverad.
Du har helt rätt ser jag nu, antar att tjejen i supporten drog en liten vit lögn där....grr.
Postad 04 August 2008 - 13:55
Tackar,Hastigheten är upp till 0.384 Mbit/s för 3:-/dygn (3Mobilsurf), istället för upp till 7,2 Mbit/s för 199/mån. (3Bredband)
Läste nu på 3; "Pris 3 kr/dag med 30 dagars uppsägningstid.", innebär inte det att det blir minst 90:- hur man än gör?
Det finns även ett tak på hur mycket data du får ladda ner på 3mobilsurf, men hittar inte nu hur mycket det var, men har för mig det var enstaka gb. 3Bredband surfar du utan tak.
Skillnaden mot 3Bredband om du tecknar det på sidan av är att du inte får med någon usb-dongle, men du kan ju istället koppla in mobilen i laptopen och använda den!
(hade en lång diskussion med kundservice då jag valde abb, därav infon)
som jag har förstått det så är det 3 kr/dag, alltså om du inte använder det en dag så kostar det inget. Därför blir det inte minst 90 kr. Även så har jag harft mitt tre abbonemang i snart ett år så jag vet hur man gör med tjänster och dylikt. Har ju uppgraderat mig från en N95 till Diamonden så då blir det mycket mer intressant med mobilt bredband. För att svara till crest så tycker jag att det är enklare att gå in på tre.se och kolla in vilka tjänster du har valt. Mer överskådligt och enkelt.
Är det någon som har mobiltbredband tillägget för 199/kr mån. Är det att rekommendera?
/Linus
Postad 04 August 2008 - 14:12
Flaggar ännu en gång för Telenors priser som är den billigaste icke operatörslåsta, 4600 kr. BT headset på köpet och lämna in din gamla telefon få 500 kr att handla för i Telenor butik
Den kostar 4885kr ( http://butik.telenor...ECFBD8483814DF0 )
på telenor medan priset ligger på 4839kr på elgiganten. Och den ska inte vara operatörlåst. Dock tillkommer en fraktkostnad typ på 80spänn.
Vet någon vad priset är på elgiganten, det "fysiska" varuhuset? pallar inte gå ut i regnet..
Redigerat av Unregistered5cab8372, 04 August 2008 - 14:32.
Postad 04 August 2008 - 14:14
Tackar,
som jag har förstått det så är det 3 kr/dag, alltså om du inte använder det en dag så kostar det inget. Därför blir det inte minst 90 kr. /Linus
Tror att "3 kr/dag" är lite missledande information från "3".. för att låta billigare än den är. Jag har nyss fått denna tillägg, men jag tror att det blir 90:_/månad i vilken fall som helst.. även du inte använder alls surfing. Bara att hämta info om väder skulle räcka för att ha en dags användning som surfing.
Postad 04 August 2008 - 14:15
Edit: se svar längre nerTackar,
som jag har förstått det så är det 3 kr/dag, alltså om du inte använder det en dag så kostar det inget. Därför blir det inte minst 90 kr. Även så har jag harft mitt tre abbonemang i snart ett år så jag vet hur man gör med tjänster och dylikt. Har ju uppgraderat mig från en N95 till Diamonden så då blir det mycket mer intressant med mobilt bredband. För att svara till crest så tycker jag att det är enklare att gå in på tre.se och kolla in vilka tjänster du har valt. Mer överskådligt och enkelt.
Är det någon som har mobiltbredband tillägget för 199/kr mån. Är det att rekommendera?
/Linus
Redigerat av crest, 04 August 2008 - 14:40.
Postad 04 August 2008 - 14:21
Talk time:
Up to 270 minutes for WCDMA<--- 3g
Up to 330 minutes for GSM
Standby time:
Up to 396 hours for WCDMA <---3g
Up to 285 hours for GSM
Lite videotweak: http://www.youtube.c...feature=related
I mitten av videon så går han in under program och sen på nåt som det verkar stå "advanced config" på, var hittar jag det på min svenska standard-diamant?
Postad 04 August 2008 - 14:36
Fel!Tackar,
/Linus
Du betalar för 30 dagar oavsett om du surfar eller ej!
Ang översikt: mobilen har jag alltid med mig och det är hur enkelt som helst att se vilka tjänster man köpt och lika enkelt är det att beställa, utan att behöva ta sig till en dator.
Postad 04 August 2008 - 14:59
Gucci verkar en riktig tillgång. Det jag är mest imponerad över är hur han så tålmodigt och snällt svarar också frågor som upprepats 100 ggr, eloge till dig! Och alla andra duktiga och hjälpsamma människor.
DOCK... jag är sjukt bitter. Beställde min telefon i måndags från 3. 2-3 dagars leveranstid sa tjejen. I fredags hade den fortfarande inte kommit så jag ringde. Fick svaret att systemet har legat nere i två dagar och ordern registrerades först i onsdags. Jaha okey, inte mkt att göra åt.
Ringde dock idag för att kolla hur det låg till då jag också bytte abbongemangsform och det inte heller var registrerat. Killen bad mig vänta och efter ca 2min så återkom han. Nej, då var ju lurfan så klart slut på lager vilket gjorde att det var därför... Skönt att dom inte sa det på en gång! Första dan på jobbet efter semestern, ingen ny telefon... BITTER var ordet!
Postad 04 August 2008 - 15:07
När jag använder mig av WLAN, så går ändå 3g ikonen igång när jag surfar, och hur vet jag om det kostar pengar?
Är det nån som vet vad hemsidan till planet tre är? genvägarna försvann ju naturligtvis när jag flashade om min telefon.
Vad är "beam" för någonting? ser att jag kan stänga av och sätta på den i communications. jst nu är den av. Och om jag stänger av 3g, och switchar till gsm så går det inte ringa?
kristoffer
Postad 04 August 2008 - 15:59
Tackar,
/Linus
Jag har 3mobil bredband 199:-, tycker det fungerar alldeles utmärkt!
Postad 04 August 2008 - 16:08
Och, hur är det med segheten i Diamond, är det bara i touch flow 3d? Eller ärden annars också segare än andra windows mobiler?
Redigerat av k4rhu, 04 August 2008 - 16:12.
Postad 04 August 2008 - 16:53
I mitten av videon så går han in under program och sen på nåt som det verkar stå "advanced config" på, var hittar jag det på min svenska standard-diamant?
det är inget som finns som standard, du installerar det själv och filen finns här http://forum.xda-dev...ad.php?t=317070
Redigerat av Vtunabo, 04 August 2008 - 16:54.
Postad 04 August 2008 - 18:22
Hej! Ny här på forumet... suttit idag och läst igenom och bara suktat efter min nya ögonsten och penisförlängare.
Gucci verkar en riktig tillgång. Det jag är mest imponerad över är hur han så tålmodigt och snällt svarar också frågor som upprepats 100 ggr, eloge till dig! Och alla andra duktiga och hjälpsamma människor.
DOCK... jag är sjukt bitter. Beställde min telefon i måndags från 3. 2-3 dagars leveranstid sa tjejen. I fredags hade den fortfarande inte kommit så jag ringde. Fick svaret att systemet har legat nere i två dagar och ordern registrerades först i onsdags. Jaha okey, inte mkt att göra åt.
Ringde dock idag för att kolla hur det låg till då jag också bytte abbongemangsform och det inte heller var registrerat. Killen bad mig vänta och efter ca 2min så återkom han. Nej, då var ju lurfan så klart slut på lager vilket gjorde att det var därför... Skönt att dom inte sa det på en gång! Första dan på jobbet efter semestern, ingen ny telefon... BITTER var ordet!
Oj tack! Förlåt om det har varit lite Gucci tomt
Vart beställde du din nalle? Jag hatar själv när man får vänta länge på nått haha, men jag kan säga så här, den här telefonen är värd att vänta lite på
Jag köpte min via Telenor och det funkar fint. Gillar väl mest att dom inte är låsta med SIM-Korten då jag ofta använder flera olika.
Jo ett litet tillägg, min son fick kolla på 2 filmer under bilfärden till våran rese destination, CorePlayer... 2st XviD ungefär 3,5h sen dog batteriet. helt ok, men jag vill ha det stora batteriet jag beställ från Dustin... någon som vet när den kommer? Jag har bara fått ett brev där det stod att den är restnoterad
ps. Installerade nyss Dutty's ROM v1.4... grymmt bra o snabb fast med en liten youtube bugg som han fixxar till 1.5 som borde komma ut idag, men för er som inte använder youtube (som jag ) så rekommenderar jag 1.4 starkt
EDIT: OMFG Smiley rensning... max 5 enligt min standard ...
Tack för alla PM's--- all 49 of u
Redigerat av Gucci, 04 August 2008 - 18:26.
Postad 04 August 2008 - 19:01
ps. Installerade nyss Dutty's ROM v1.4... grymmt bra o snabb fast med en liten youtube bugg som han fixxar till 1.5 som borde komma ut idag, men för er som inte använder youtube (som jag ) så rekommenderar jag 1.4 starkt
.ds
Har du verkligen inga GPS-problem med den. Jag har provat både v1.3 och 1.4 och båda sabbar GPS totalt. Den laggar hur mycket som helst men det värsta är att den tappar signalen ibland.
Kör Bepes nu och där är det inte några problem utom ett lite lagg som är acceptabelt. Jag provade nån annan rom också, minns inte vilken, och där verkade GPS också funka. Så jag kommer att passa mig för Duttys ett tag.
Kör förresten radio 05 och har gjort det hela tiden, så det borde inte vara den som är boven.
Postad 04 August 2008 - 19:03
Har du verkligen inga GPS-problem med den. Jag har provat både v1.3 och 1.4 och båda sabbar GPS totalt. Den laggar hur mycket som helst men det värsta är att den tappar signalen ibland.
Kör Bepes nu och där är det inte några problem utom ett lite lagg som är acceptabelt. Jag provade nån annan rom också, minns inte vilken, och där verkade GPS också funka. Så jag kommer att passa mig för Duttys ett tag.
Kör förresten radio 05 och har gjort det hela tiden, så det borde inte vara den som är boven.
HardSPL ? Den har jag hört ska vara boven på det mesta... har tydligen mycket med GPS att göra oxo även fast man tycker att den inte borde ha det...
Inga GPS Problem för mig whatsoever, inte på någon ROM
Redigerat av Gucci, 04 August 2008 - 19:03.
Postad 04 August 2008 - 19:07
Vart beställde du din nalle? Jag hatar själv när man får vänta länge på nått haha, men jag kan säga så här, den här telefonen är värd att vänta lite på
men inte allt för länge
Jag köpte min via Telenor och det funkar fint. Gillar väl mest att dom inte är låsta med SIM-Korten då jag ofta använder flera olika.
Som jag skrev så beställde jag från 3
Postad 04 August 2008 - 19:08
Jag uttökar inlägget lite.Jo det stämmer, dom debiterar bara datamängden. Jag var tvungen att ringa tele2 nyss och kolla om allt stod rätt till för det stod att jag hade 22 timmars gprs/data tid igår. Men enligt kundtjänst så var mängden data ändå inte speciellt stor. Jag har 1 gb fri data för 39 kr/månad men har dålig uppfattning om hur mycket data man tankar ner när man t ex kollar på lite youtube klipp på telefonen. Är det nån som hittat nån bra dataräknare som reggar både 3G och GPRS data?
Jag kör GPRS spd monitor vilket fungerar bra på alla sätt förutom att den bara registrerar GPRS data.
Enligt lösa rykten skall denna även kunna registrerar 3G data. Men har ej fått det att fungera,
Någon som har ett bättre program alternativt fått det att fungera?
Sen längtar jag efter stegräknarprogrammet
/W
Postad 04 August 2008 - 19:16
Som jag skrev så beställde jag från 3
Men kollade med Telenor också, visste inte att deras inte var låst, det är ett plus. Kanske ska avbeställa min från tre, men när jag pratade med dom på Telenor så sa dom att det var 1-2 veckors leveranstid och så länge orkar jag fan inte vänta
Beställningsvara
Surt
Postad 04 August 2008 - 19:26
Postad 04 August 2008 - 19:29
HardSPL ? Den har jag hört ska vara boven på det mesta... har tydligen mycket med GPS att göra oxo även fast man tycker att den inte borde ha det...
Inga GPS Problem för mig whatsoever, inte på någon ROM
Jag har provat Olinex 1.40, Jockyw:s 1.34 och 1.24. Ingen skillnad alls, det enda som påverkar ser ut att vara romen. Nån på XDA med samma erfarenhet som jag tror att det möjligen är nån kombination av radio och rom som ställer till det. Det finns en lång tråd om problemet på XDA.
Postad 04 August 2008 - 19:36
Jag har provat Olinex 1.40, Jockyw:s 1.34 och 1.24. Ingen skillnad alls, det enda som påverkar ser ut att vara romen. Nån på XDA med samma erfarenhet som jag tror att det möjligen är nån kombination av radio och rom som ställer till det. Det finns en lång tråd om problemet på XDA.
Jo jag vet, har läst den men allvarligt jag har inte haft några problem alls O_o... visserligen så när jag kör GPS stänger jag av alla andra funktioner under tiden så som Telefonen och BlueTooth och all annan sorts kommunikation...
Har väl tur då antar jag, det enda problemet jag har haft var dock att det tog runt 10min att hitta satelliter men sen jag började använda duttys och kört radio 05 så har det aldrig hänt igen ...
Postad 04 August 2008 - 19:40
Postad 04 August 2008 - 19:55
Någon som kan rekommendera en emulator som fungerar bra? Har provat olika men ingen som är klockren
Har själv ej testat men har du testat dessa? Pocket GBA verkar ju iallafall vara bra?
http://www.downloads...-mobile-minute/
Och eftersom ingen tycks orka svara fast det helt klart verkar finnas folkhärsomborde veta något om detta så postar jagminafrågor igen i förhoppning attfå svarpådessadenna gång.Måstebestämmamig snabbtomjag ska köpa en diamond ochvill gärna ha reda på dessa saker först.Tack
Många har frågat om att köpa diamond + abonemang på tre och då har andra komenterat at då är den ju låst till tre. Men det gör väll inget, man kan ju låsa upp den och byta abonemang efteråt... eller? Här blir jag lite fundersam, kan man låsa upp tre mobiler för en slant som hos telia eller, och hur är detmed HTC:n? Kollade på en upplåsningsida och där fanns allatänkbara märken listade utom just HTC...
Och, hur är det med segheten i Diamond, är det bara i touch flow 3d? Eller ärden annars också segare än andra windows mobiler?
Redigerat av k4rhu, 04 August 2008 - 19:58.
Postad 04 August 2008 - 20:14
Du kan låsa upp din låsta HTC telefon från 3, det är inga problem.Många har frågat om att köpa diamond + abonemang på tre och då har andra komenterat at då är den ju låst till tre. Men det gör väll inget, man kan ju låsa upp den och byta abonemang efteråt... eller? Här blir jag lite fundersam, kan man låsa upp tre mobiler för en slant som hos telia eller, och hur är detmed HTC:n? Kollade på en upplåsningsida och där fanns allatänkbara märken listade utom just HTC...
Det finns även personer på XDA som fixar upplåsning mot en liten slant. Dessa har tydligen goda referenser från andra på XDA forumet som köpt tjänsterna.
Bara söka på det forumet.
Jag har provat att stoppa in ett annat simkort i min telefon och får beskedet att den är låst, men ombeds att slå in
en upplåsningskod. Kommer nog köpa en kod längre fram vid behov.
När det gäller seghet: Jag kör med Duttys Rom v.1.3 och tycker inte att den är seg.
Visst kan gränssnittet stanna till ett kort ögonblick innan den hoppar vidare (händer då och då) men det är inget som stör mig eftersom jag kört med många Windowsmobiler innan Diamond. Jag har vant mig.
Ny officiell svensk rom är på G från HTC som ska fixa buggar och öka snabbheten.
Redigerat av crest, 04 August 2008 - 20:17.
Postad 04 August 2008 - 20:19
Finns det nån som testat bluetooth högtalare till htc? tänkte i första hand att det kunde vara bra att få lite förstärkt röst till gps'en när man kör bil, om man han få ut det ljudet till sånna högtalare?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *
6 bilder
71 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?