* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 06 March 2009 - 10:23
bjornense
-
bjornense
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
tackar för svaret! ska ta en titt på vad min samsung le40s86 fixar för signal!
EDIT: Klarar inte av 1080p60hz, vad ska jag då köra med, nöja mig med 720p eller köra 1080i så ja får med 24hz synken?
Hmm... Du får väl välja det alternativ som du tycker ger bäst bild. Det verkar som att det bara är 1080p som fixar 24 hz synk.
Postad 06 March 2009 - 12:23
Unregistered50d3de4b
-
Unregistered50d3de4b
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Igår inhandlade jag denna fantastiska apparat. I stort sett var det bara att sätta i sladdarna och köra igång. Den är kopplad med HDMI till min hembioförstärkare.
Jag har kopplat nätverkskabeln till en Airport Express som står bakom mediebänken. Airport Express förser även hembioanläggningen med musik från min bärbara dator via iTunes och Airtunes med en Toslink-kabel.
Jag har mina hårddiskar med filmer kopplade till en Airport Extreme vilken även är kopplad till utgående internet-lina. Det är inga problem att se 1080p-filmer via det trådlösa nätverket.
Denna mediespelare kommer att stanna i min mediebänk.
Postad 07 March 2009 - 06:58
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Jag blir så trött..
Den Popcorn jag köpte och gav bort i present funkar skitbra och med senaste fw (090125) som lägger till "bookmarks" blev mottagarna överförtjusta. MEN... stand by funkar fort inte, diskj-veln spinner upp inom allt ifrån 30 sekunder till ett par minuter. Alla tjänster är avstängda utom MyiHome (som inte verkar gå att stänga av) och burken är inte nätad så det är inget som väcker den det hållet.
Jag fick för mig att mitt problen skulle vara fixat i 090125 -- några tips?
Redigerat av maxxess, 07 March 2009 - 07:04.
Postad 07 March 2009 - 07:04
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Kan man redigera storlek på undertexter samt ställa in vart i bilden de ska visas?
Bara för xvid/x.264 (.srt) inte för DVD. Bara att trycka "subtitle" på fjärren, du kan ändra färg och storlek, placering är jag osäker på (min popcorn bor inte hemma längre :\) *s*
Postad 07 March 2009 - 10:32
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Bara för xvid/x.264 (.srt) inte för DVD. Bara att trycka "subtitle" på fjärren, du kan ändra färg och storlek, placering är jag osäker på (min popcorn bor inte hemma längre :\) *s*
Jo det stämmer
Postad 07 March 2009 - 10:58
Unregistered0ad6fe96
-
Unregistered0ad6fe96
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har samma problem med standby som dig Maxxess och trodde det skulle vara fixat till senaste firmware. Är också intresserad ifall någon har tips...Jag har en intern hdd och extern usb hdd och inget nätverk igång till PCH.
Redigerat av Unregistered0ad6fe96, 07 March 2009 - 11:04.
Postad 07 March 2009 - 11:34
Unregistered29740
-
Unregistered29740
-
Amatör
-
-
85 inlägg
ja blev less på de där med hårddisken som aldrig stängdes ner i ordning, stoppade in all disk i en dator i kläkammarn som nu allt streamas ifrån, rekommenderas varmt!
Postad 07 March 2009 - 14:24
sveno
-
sveno
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
efter updatering med nya firmware funkar inte Torrents längre! De syns i fönstret och de står downloading men inget händer. Har någon förslag på vad jag skall göra+
Tack på förhand
Postad 07 March 2009 - 21:23
nismo
-
nismo
-
Användare
-
-
154 inlägg
Ni som köpt Popcorn Hour A-110, satt batterierna direkt i dosan då ni öppnade kartongen första gången, eller låg dom i en påse?? har för mig att i dom flesta saker man köper dvd spelare osv osv så brukar dom ju aldrig sitta i dosan...
Misstänker att min som jag köpte i dag på Media Markt är begagnad då bruksanvisningen var skitig, fronten var repig och batterierna satt i dosan då jag tog upp kartongen!
Kul nja inte speciellt då man har 20 mil till Media Markt sedan 20 mil hem  (
Redigerat av nismo, 07 March 2009 - 21:23.
Postad 07 March 2009 - 22:49
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Ni som köpt Popcorn Hour A-110, satt batterierna direkt i dosan då ni öppnade kartongen första gången, eller låg dom i en påse?? har för mig att i dom flesta saker man köper dvd spelare osv osv så brukar dom ju aldrig sitta i dosan...
Misstänker att min som jag köpte i dag på Media Markt är begagnad då bruksanvisningen var skitig, fronten var repig och batterierna satt i dosan då jag tog upp kartongen!
Kul nja inte speciellt då man har 20 mil till Media Markt sedan 20 mil hem (
Batterierna ska ligga inplastade (det gjorde mina) Det repiga på fronten är plastskydd, pilla bort den så ska du se att fronten blir fin
Postad 07 March 2009 - 23:51
nismo
-
nismo
-
Användare
-
-
154 inlägg
Batterierna ska ligga inplastade (det gjorde mina) Det repiga på fronten är plastskydd, pilla bort den så ska du se att fronten blir fin 
Iofs så går den ju att ta bort ,dock trist att min enter tangent på dosan är grymt utsliten så texten "enter" börjat blekna bort, känns som dosan jag haft är använd ett tag...
Postad 08 March 2009 - 00:37
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Kan man på något vis påverka en undertexten på en iso (dvd). Såg en film ikväl med Hugh Jackman, Bryan Brown och Nicole Kidman där texten var otroligt mycket mindre än vad man är van vid och som man gärna hade ökat på några %.
Postad 08 March 2009 - 00:56
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
r_o_n:Tyvärr inte... Alla ISO/IMG är ju exakta avbilder av en DVD skiva. De texter som ligger där är satt av producenten av skivan, så just ISO/IMG går inte att påverka. I så fall får du göra om den till något annat format tex MKV, Divx, AVi eller vad sjutton som helst. Då får du full kontroll över textningen!
Postad 08 March 2009 - 01:27
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
r_o_n:
Tyvärr inte... Alla ISO/IMG är ju exakta avbilder av en DVD skiva. De texter som ligger där är satt av producenten av skivan, så just ISO/IMG går inte att påverka. I så fall får du göra om den till något annat format tex MKV, Divx, AVi eller vad sjutton som helst. Då får du full kontroll över textningen!
Tack för svaret.  Kikade lite om undeertexter inne på inställningar, men där kunde man i princip bara välja språk på undertexten, eller du menar att man gör dessa inställningarna via datorn innan man tittar på filmen via pch. ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Jag är iaf fortsatt nöjd med min pch. Att ha fått resume iofs bara på filer typ .avi är ju ett lyft iaf. Skippade hela idén med intern disk, funkade inget vidare. Nu har jag en 1TB extern disk med 4 meter sladd på mitt "kontor" vägg i vägg med tv-rummet, så skiftar jag mellan dator och pch och dess usbingång. Slipper lagg som det annars är via nätverket.
Postad 08 March 2009 - 12:25
Unregistered19866b78
-
Unregistered19866b78
-
Rookie
-
3 inlägg
har img/iso problem efter patchen.
nya patchen funkar överlag extremt bra.
dock har alla mina img/iso filer slutat funka. Jag får ljud men ingen bild.
har testat fram och tillbaka med inställningar men utan resultat.
någon som har detta problem och löst det ? eller är det bara och vänta på ny patch ?
mkv och avi(xvid/divx) funkar utan problem
finns det svar på detta redan ber jag om ursäkt. har både bläddrat och sökt i tråden
Postad 08 March 2009 - 13:30
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Iofs så går den ju att ta bort ,dock trist att min enter tangent på dosan är grymt utsliten så texten "enter" börjat blekna bort, känns som dosan jag haft är använd ett tag... 
De har all rätt att sälja en tillbakalämnad produkt som ny... om den är ny till skicket. Annars bör den säljas till reducerat pris. Du borde kunna förhandla om det eller få en helt ny, men om det är långt till butiken så har du ett trist läge så klart.
Postad 08 March 2009 - 16:32
bjornense
-
bjornense
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Mer ny info om inställning för framerate sync http://www.networked...synchronization
Postad 08 March 2009 - 18:33
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Mer ny info om inställning för framerate sync
http://www.networked...synchronization
Hur ska jag tolka detta om jag sitter på en Pio 508XD: "Make sure that your NMT Setting for video output resolution is set to 1080p60 or 720p60, depending on screen size, when using the auto framerate settings." Detta med " depending on screen size" som jag inte hänger med på. Jag ska köra 1080p när min skärmstorlek är... Vadå? Känner mig lite dum...
Postad 08 March 2009 - 23:55
Starlite
-
Starlite
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har kopplat såhär,
Hdmi kabel från popcorn till tv
L - R från popcorn till tv
Men kan ändå inte få ljud när jag kollar på mkv filmer med DTS ljud
Någon skrev om att trycka på info när filmen spelas men då kommer ju bara nå inforuta fram och den säger ju ingenting.
Sen på ljudinställningar på popcorn så går det inte att ändra från Raw till Pcm.
Hur ska jag göra?
Postad 09 March 2009 - 00:05
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Jag har kopplat såhär,
Hdmi kabel från popcorn till tv L - R från popcorn till tv
Men kan ändå inte få ljud när jag kollar på mkv filmer med DTS ljud Någon skrev om att trycka på info när filmen spelas men då kommer ju bara nå inforuta fram och den säger ju ingenting. Sen på ljudinställningar på popcorn så går det inte att ändra från Raw till Pcm. Hur ska jag göra?
Det låter lite som att du kanske har skrivit i fel tråd? Har du möjligen en A-100? I såna fall så fungerar DTS enbart om du skickar ljudet till din förstärkare som kan koda av DTS. Om du trots allt har en A-110/B-110 så ska du välja stereo som ljud ut, men jag har ingen Popcorn hemma och kan inte säga exakt var du ändrar det.
Postad 09 March 2009 - 10:34
bjornense
-
bjornense
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur ska jag tolka detta om jag sitter på en Pio 508XD: "Make sure that your NMT Setting for video output resolution is set to 1080p60 or 720p60, depending on screen size, when using the auto framerate settings."
Detta med "depending on screen size" som jag inte hänger med på. Jag ska köra 1080p när min skärmstorlek är... Vadå? Känner mig lite dum...
Eftersom din skärm är 1366x768 pixlar så ska du köra 1080p. Se mitt inlägg # 1551
Postad 09 March 2009 - 11:14
Unregistered29740
-
Unregistered29740
-
Amatör
-
-
85 inlägg
är de verkligen vanligt att hdready apparater klara av att ta emot en 1080p signal?
Postad 09 March 2009 - 14:30
tpalsson
-
tpalsson
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag har en fråga....
Finns det någon FTP-klient för NMT spelare... Vill kunna ladda hem direkt till NMT spelaren via FTP från olika ftp-siter på nätet.
Postad 09 March 2009 - 15:46
bjornense
-
bjornense
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
är de verkligen vanligt att hdready apparater klara av att ta emot en 1080p signal?
Min Panasonic TH-42PV70F klarar det :-)
Postad 09 March 2009 - 17:40
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Eftersom din skärm är 1366x768 pixlar så ska du köra 1080p. Se mitt inlägg # 1551
Ok... Då ska det optimala inställningarna med min Pio 508XD vara 1080p60Hz och framerate syncen på NTSC/PAL/24p. Om jag nu förstått allt rätt. Tackar för hjälpen
Postad 09 March 2009 - 18:41
Starlite
-
Starlite
-
Rookie
-
4 inlägg
Det låter lite som att du kanske har skrivit i fel tråd? Har du möjligen en A-100? I såna fall så fungerar DTS enbart om du skickar ljudet till din förstärkare som kan koda av DTS. Om du trots allt har en A-110/B-110 så ska du välja stereo som ljud ut, men jag har ingen Popcorn hemma och kan inte säga exakt var du ändrar det.
Nej jag har en Popcorn A-110 och jag kör på stereo men ljudet vill inte spelas upp. Finns det någon som är säker och vet hur jag ska göra?
Postad 10 March 2009 - 19:28
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Ok... Då ska det optimala inställningarna med min Pio 508XD vara 1080p60Hz och framerate syncen på NTSC/PAL/24p. Om jag nu förstått allt rätt.
Tackar för hjälpen 
någon förstår varför man måste köra 1080/720P@ 60hz när man vill använda auto funktionen? (inte för att det spelar någon roll för mig)
Postad 11 March 2009 - 16:19
keffosteffo
-
keffosteffo
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jag undrar hur stor själva installationen eller (vad man ska kalla det?) är för popcornen? Har ju uppfattat det som att man måste ha en hårddisk för att kunna streama från youtube och använda andra funktioner? Tänkt använda en sånhär i min när jag införskaffar en. COMPACT FLASH TILL SATA http://www.dustinhom...5010196914.aspxFör att få största möjliga tystnad. Och undrar vad compact flash-minnet minst bör vara?
Postad 11 March 2009 - 20:20
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Jag undrar hur stor själva installationen eller (vad man ska kalla det?) är för popcornen? Har ju uppfattat det som att man måste ha en hårddisk för att kunna streama från youtube och använda andra funktioner?
Tänkt använda en sånhär i min när jag införskaffar en. COMPACT FLASH TILL SATA http://www.dustinhom...5010196914.aspx För att få största möjliga tystnad. Och undrar vad compact flash-minnet minst bör vara?
Det är plugg n play! den är inte alls svårt att installera. du behöver inte hårddisk för att använda youtube och de andra förprogramerade webb tjänsterna.
Postad 11 March 2009 - 22:06
keffosteffo
-
keffosteffo
-
Användare
-
-
132 inlägg
Det är plugg n play! den är inte alls svårt att installera. du behöver inte hårddisk för att använda youtube och de andra förprogramerade webb tjänsterna.
Aha, så hårddiskens funktion är bara om man vill lagra saker direkt på den? Den behövs inte för annat? Har en kompis som sa att man måste ha hårddisken för att få extra funktioner att funka? Kommer streama allt från en NAS men vore ju skoj att även ha tillgång till alla extra funktioner, torrent bryr jag mig inte om dock..
Postad 12 March 2009 - 21:26
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Aha, så hårddiskens funktion är bara om man vill lagra saker direkt på den? Den behövs inte för annat? Har en kompis som sa att man måste ha hårddisken för att få extra funktioner att funka? Kommer streama allt från en NAS men vore ju skoj att även ha tillgång till alla extra funktioner, torrent bryr jag mig inte om dock..
Det ska tydligen finnas andra applikationer som kräver hårddisk ... men ska du som jag bara streama (via samba) från nätverksserver så finns det som jag ser det ingen anledning... att använda youtube och de andra webb tjänsterna är olidligt långsamma... (så man testar en gång och skiter i det sedan..)
Postad 13 March 2009 - 01:19
keffosteffo
-
keffosteffo
-
Användare
-
-
132 inlägg
Köpt min Popcorn nu.. men jag kan inte få den att funka. 
När jag väljer att spela upp en film så blir det först svart några sekunder och sen hoppar det tillbaka till menyn.
Provat först med stream från min NAS och sedan med en USB-disk.
Spelar ingen roll format MKV, AVI, MOV. Samma sak ändå.
Har jag fått ett trasigt ex eller är det något man kan tänkas måsta ställa in?
Dock fungerar musik och bildspel att spela upp.
Redigerat av keffosteffo, 13 March 2009 - 01:19.
Postad 13 March 2009 - 07:04
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
keffosteffo:Har du den senaste Firmware versionen?? Har du bara allt korrekt inställt från din NAS, utdelningar osv så du ser materialet så ska det funka! Däremot kan det ibland inträffa att man har någon fil som PCH:n inte gillar, då kan ibland NMT bli lite ostabilt (det händer inte särkilt ofta), då kan man bli "tillbakaslängd" från nästan vad som helst, en omstart brukar lösa det. Testa sedan andra filer än den första du körde när det inträffade!
Postad 13 March 2009 - 08:56
keffosteffo
-
keffosteffo
-
Användare
-
-
132 inlägg
keffosteffo:
Har du den senaste Firmware versionen?? Har du bara allt korrekt inställt från din NAS, utdelningar osv så du ser materialet så ska det funka!
Däremot kan det ibland inträffa att man har någon fil som PCH:n inte gillar, då kan ibland NMT bli lite ostabilt (det händer inte särkilt ofta), då kan man bli "tillbakaslängd" från nästan vad som helst, en omstart brukar lösa det. Testa sedan andra filer än den första du körde när det inträffade!
Gud vad dum jag känner mig... gjorde en riktig omstart och då funkade det alldeles utmärkt både med NAS och USB. Har väl redan märkt att det är mer en Video-spelare än en multimedia-spelare. Men tror säkert den kommer visa sig oumbärlig här hemma.
Postad 13 March 2009 - 21:45
Unregistered259b9dd2
-
Unregistered259b9dd2
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Kan man bara plocka bort usb-minnet efter man använt det eller finns det något "säkert" sätt som i windows ?
Man kanske ska stänga av popcornen helt innan man plockar bort det ?
Redigerat av Unregistered259b9dd2, 13 March 2009 - 21:53.
Postad 14 March 2009 - 00:04
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Ännu en besvikelse (?) med FW 090125 när jag besökte hemmet för "min" bortgivna popcorn.. När man spelar DVD (iso/img) fungerar inte resume alls. Om det i någon mediatyp borde vara snabbt att tidssöka så nog borde det vara i en DVD-image. Jag tycker jag provat allt men får det inte att funka.. nån annan? Jag spelar upp från intern hdd..
Visst måste man kunna göra en resume på en DVD? Annars känns nedan mera som reklam än feature announcement:
5. Playback
- Bookmark/resume for single playback
- 10 bookmarks available now
- Press stop to bookmark the last video playback
- Press enter / play with focus on bookmarked clip to resume
- Press "0" to start from beginning of clip
När jag provat DVD-images så startar skivan om från start hela hela tiden. På .mkv fungerar bookmark. Lite tröttsamt när man vridit upp förväntningar om resume och fungerande standby som huvudattraktion i nya FW. Ingetdera fungerar (om standby är jag hittills inte ensam, resume återstår att se)
Postad 14 March 2009 - 17:39
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Mer ny info om inställning för framerate sync
http://www.networked...synchronization
Varför ska man köra 1080p60? Är ju inte jämnt delbart med 24?
Postad 14 March 2009 - 17:52
Starlite
-
Starlite
-
Rookie
-
4 inlägg
Så varför får jag inte ut ljud ur min Pch A-110 ?
Jag försöker se en mkv film med DTS (48.0khz) vissa skriver ju här att den har inbyggd dekoder och att jag ska trycka in infoknappen, men den visar ju bara info om filmen.
Enligt manualen jag fick med så står det ju att jag måste ha en optisk kabel för att få ut Dts ljud.
jag har försökt ändra på menyn på Dts men kan ju bara välja Digital (Raw) fast analog (pcm) finns på listan fast mörk och oväljbar.
Hur ska jag göra? inhandla ett nytt hemmabio/reciver för 10000:- bara för att få ut ett sketet ljud?
Postad 14 March 2009 - 18:06
Unregistered0ad6fe96
-
Unregistered0ad6fe96
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
tror du behöver uppdatera firmware så du kan välja analog-läget för dts. Då ska det nog fungera. Du behöver inte köpa dig ett nytt hemmabiosystem iaf
Postad 14 March 2009 - 20:52
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Varför ska man köra 1080p60? Är ju inte jämnt delbart med 24?
Om din TV inte klarar 24Hz, så finns det ingen uppdateringsfrekvens som synkar bättre än 60Hz. Förklaringen är lång, men 2,5 x 24 = 60. Läs om 2:3 pulldown om du är intresserad.
Postad 14 March 2009 - 21:01
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Om din TV inte klarar 24Hz, så finns det ingen uppdateringsfrekvens som synkar bättre än 60Hz. Förklaringen är lång, men 2,5 x 24 = 60. Läs om 2:3 pulldown om du är intresserad.
Så om min tv nu klarar 24p (Sony 46W4000) så ska jag inte använda 60, även om http://www.networked...synchronization Ganska tydligt skriver: Make sure that your NMT Setting for video output resolution is set to 1080p60 or 720p60, depending on screen size, when using the auto framerate settings
Redigerat av jaQoB, 14 March 2009 - 21:04.
Postad 14 March 2009 - 21:05
Bushdoctor
-
Bushdoctor
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Min PX80 klarar 24p men jag kör ändå på 1080p60 och NTSC/PAL/24p, om jag sätter 1080p24 så hackar det när jag slår på DVD-filmer.
Postad 14 March 2009 - 21:33
piraya01
-
piraya01
-
Användare
-
-
150 inlägg
Så om min tv nu klarar 24p (Sony 46W4000) så ska jag inte använda 60, även om http://www.networked...synchronization Ganska tydligt skriver:
Jag tycker mig se att det blir rynkigare bild i autoläget(24p) än om man sätter rätt själv(24p)... kanske bara placebo effekt ...
Redigerat av piraya01, 14 March 2009 - 21:34.
Postad 15 March 2009 - 04:32
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Så om min tv nu klarar 24p (Sony 46W4000) så ska jag inte använda 60, även om http://www.networked...synchronization Ganska tydligt skriver:
Ett missförstånd från min sida. Anledningen är att den ska utgå ifrån 1080p/60 och sedan ställa om sig efter filmens egenskaper. De har säkert rätt i den texten du klistrade in.
Postad 15 March 2009 - 10:13
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Jag tycker mig se att det blir rynkigare bild i autoläget(24p) än om man sätter rätt själv(24p)... kanske bara placebo effekt ...
Jag tycker också att det ibland blir lite små ryckigt i autoläget...det är inte i alla filmer som jag ser det. Det verkar som om autoläget behöver finsjusteras lite. Edit: nu har jag en A-100 men autoläget fungerar på samma sätt som i A-110.
Redigerat av K-E Larsson, 15 March 2009 - 10:17.
Postad 16 March 2009 - 21:46
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Jag kör både min A-100 och A-110 med 1080p50Hz och framerate syncen på NTSC/PAL/24p. 1080p50Hz därför att de inte fixar syncen med originalfiler (m2ts)från min Canon HG10
hz.JPG 309.92K
0 Antal nerladdningar
Postad 16 March 2009 - 22:02
Starlite
-
Starlite
-
Rookie
-
4 inlägg
tror du behöver uppdatera firmware så du kan välja analog-läget för dts. Då ska det nog fungera. Du behöver inte köpa dig ett nytt hemmabiosystem iaf 
Ja kanske det, men nu är det så att min popcorn fungerar hur bra som helst och det lär säkert komma problem om jag uppgraderar den
Postad 17 March 2009 - 08:08
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
Lekte en del med http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/Kinsky igårkväll. Funkar förvånansvärt bra faktiskt. Ett stort minus dock, upnpimplementationen i popcornen verkar inte klara flac. Går att jobba sig runt med lite hack i källkod och namnbyte till ogg. http://www.networked...e...2481&page=1
Postad 17 March 2009 - 08:45
Pinnen303
-
Pinnen303
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
När det gäller YAMJ...
Jag är nog trög men jag fattar inte riktigt installationen. Jag kör a110 med intern hårddisk. Streamar inte utan lägger över direkt på disken.
Kan man installera YAMJ direkt på disken? Hur gör man då? Hittar inga guider om detta så om någon vänlig ville lägga upp en är jag oerhört tacksam.
Redigerat av Pinnen303, 17 March 2009 - 09:58.
Postad 17 March 2009 - 10:59
Unregistered0ad6fe96
-
Unregistered0ad6fe96
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Det YAMJ gör är att generera en "hemsida" för alla dina filmer. Varje film får en egen sida med bild och information osv. Sen kan man lägga hemsidan på Popcornen och kan sedan navigera bland filmerna. Kolla i mitt galleri där jag gjort en guide. Testa den. Om du inte får det att fungera så hjälper jag dig gärna.
/7up
Redigerat av Unregistered0ad6fe96, 17 March 2009 - 11:42.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|