Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 05 October 2010 - 10:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Verkar som att Sonnen överklagat http://sportsillustr...peal/index.htmlKan bara inte komma på vad han kommer att ha för ursäkt som skulle kunna fungera.. Han kan ju inte skylla på att nån läkare injicerat nått preparat utan hans vetskap. För det testade ju Belfort. Ska väl va om han fått i sig nått på nå annat sätt men jag tvivlar starkt att det var en olyckshändelse
Postad 05 October 2010 - 11:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Mighty Mo - Aerts Schilt - Kyotaro Saki - Ghita Overeem - Spong Det här verkar vara matcherna som gäller i K-1 World Grand Prix 2010 Final. Den enda fighten jag inte ser fram emot är Saki - Ghita, resten blir spännande att se. Som vanligt sitter man och vill att tråkmånsen Schilt ska förlora, men det är inte särskilt troligt. Overeem är för stark för Spong, Aerts vinner mot Mo och Schilt vinner på domslut. Jag tror på Ghita mot Saki också. Angående Sonnen så var det väl väntat att det skulle komma en överklagan, det återstår bara att se om han får en förkortad avstängning. Han kommer nog ha en välskriven ursäkt, kanske var det tandkrämens fel?
Postad 05 October 2010 - 17:11
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Från det ena till det andra, nån som funderar på att gå på superior challenge 29e oktober?
Sami "Uzi" Aziz vs Joachim "Hellboy" Hansen
David Bielkheden vs Daniel "The Viking Hunter" Acacio
Reza "Mad Dog" Madadi vs David Baron
Tor "The Hammer" Troeng vs Murilo Bustamante
Bobby "Danger" Rehman vs Hector "Sick Dog" Ramirez
Papy"Makambo" Abedi vs Nathan "Slathan" Schouteren
Magnus "Jycken" Cedenblad vs Allan "No" Love
Hamid "Akira" Corassani vs Graham "Afterburner" Turner
Matti Mäkelä vs Arunas Andriuskevicus
Hanna Sillén vs Maiju Kujala
Postad 05 October 2010 - 17:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hade ju varit skoj men jag gissar att det inte är i närheten av Pite ?
Postad 07 October 2010 - 07:30
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jahopp, då var det snart dags för Strikeforce: Diaz vs. Noons II med FOTY som main event. Någon mer som är laddad? Mina gissningar: Nick Diaz vs. KJ Noons Sarah Kaufman vs. Marloes Coenen Josh Thomson vs. Gesias Cavalcante Tyron Woodley vs. Andre GalvaoDiaz tror jag kommer mala ner Noons med oändligt många slag och vinna via TKO eller submission tack vare fläckfri cardio. Här "vinner" jag som fightingfan oavsett vem som tar hem segern eftersom Diaz är en av mina favoriter all time och Noons har så ###### snygg boxning och är så grymt underhållande. Diaz är större och starkare men Noons har bra klipp i nävarna. Det här är årets match för min del. Kaufman bör kunna försvara sin titel tycker jag. Thomson kommer dra det längsta strået mot JZ även om det nog kan bli jämnt. Woodley - Galvao blir nog också en jämn historia, jag tror och hoppas på Galvao men det känns som att Woodley lika gärna kan grinda sig till en seger. Har ni andra fortfarande inte tittat på K1?!
Redigerat av Kamui, 07 October 2010 - 07:30.
Postad 07 October 2010 - 07:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Njaa....Då är jag tvärsöver å håller på KJ
Postad 07 October 2010 - 08:01
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Postad 07 October 2010 - 08:45
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jahopp, då var det snart dags för Strikeforce: Diaz vs. Noons II med FOTY som main event. Någon mer som är laddad? Mina gissningar:
Nick Diaz vs. KJ Noons Sarah Kaufman vs. Marloes Coenen Josh Thomson vs. Gesias Cavalcante Tyron Woodley vs. Andre Galvao
Diaz tror jag kommer mala ner Noons med oändligt många slag och vinna via TKO eller submission tack vare fläckfri cardio. Här "vinner" jag som fightingfan oavsett vem som tar hem segern eftersom Diaz är en av mina favoriter all time och Noons har så ###### snygg boxning och är så grymt underhållande. Diaz är större och starkare men Noons har bra klipp i nävarna. Det här är årets match för min del.
Kaufman bör kunna försvara sin titel tycker jag. Thomson kommer dra det längsta strået mot JZ även om det nog kan bli jämnt. Woodley - Galvao blir nog också en jämn historia, jag tror och hoppas på Galvao men det känns som att Woodley lika gärna kan grinda sig till en seger.
Har ni andra fortfarande inte tittat på K1?! Nick Diaz vs. KJ Noons - Diaz vinner genom att ta ner fighten till marken. En riktigt bra match kommer det bli i vilket fall som helst. Alternativt att Diaz vinner i standup i senare ronder om mantchen går så långt, eftersom Noons inte kommer orka. Sarah Kaufman vs. Marloes Coenen - Enkelt vinst för Kaufman. Troligtvis kan det bli poängvinst, Kaufman är rätt tråkig. Hon är så försiktig, det är bara en jabb sedan backa undan livrädd för att hamna på marken. Josh Thomson vs. Gesias Cavalcante - JZ är inte lika bra som tidigare efter alla skador. Matchen blir säkert jämn men ändå en stabil vinst för Josh. Om JZ hade varit i samma form som för 3 år sedan hade han mosat Thomson Tyron Woodley vs. Andre Galvao - Galvao är mycket bra på marken och faktiskt ganska bra stående också, men ibland kommer han i ganska dålig form. Igår såg jag K1 final16. Några riktigt bra matcher. Tyrone Sponge är en av mina stora favoriter, men han kommer vara lite för lätt för en del av dom andra i finalen. Jag spolade fram till matcherna, så jag missade allt mellansnack, men varför var inte Remy eller Badr Hari med. Var dom skadade? Jag tror att det är dom enda 2 som kan hota Semy Schilt. Overeem ser bara vassare och vassare ut, han rör sig som en lättviktsfighter. Han är enda hotet mot Semy. Schilt hade en tuff match med en av dom bättre inom kickboxning, men enligt mig vann han ganska enkelt. Fattar inte varför JLB gick från ringen, jag hade också matchen oavgjord. Han kan väl inte ha trott att Kyotaro inte vann sista ronden? Kyotaro var riktigt cool i sista ronden när han hade tröttat ut JLB och tog emot hans slag som om dom inte var någonting. Kyotaro hade vunnit förlängningen hur enkelt som helst. Saki är grym, men han är för lätt för Overeem och Schilt Samma med Spong, för lätt, han får det svårt mot Overeem eftersom han har visat att han har ganska lätt för att bli knockad. Rent tekniskt sett är Spong otrolig och han kommer bli grym om något eller några år. Han har stigit snabbt i viktklasserna, men är fortfarande för liten för tungvikt. Mighty Mo - Aerts Schilt - Kyotaro Saki - Ghita Overeem - Spong semi: Aerts - Schilt Saki - Overeem final: Schilt - Overeem vinnare: Schilt (enklaste turneringen i hans K1 wgp karriär)
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 07 October 2010 - 09:39.
Postad 07 October 2010 - 09:02
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Remy har väl haft en rad skador, bland annat någon ögonoperation för en månad sen. Badr Hari hade jag gärna sett men han sa sig vara sliten och stod därför över. Låter märkligt i alla fall!
Schilt vinner nog i vanlig ordning ja... Synd att han är så förbaskat stor, han är ju nästan omöjlig att slå.
Postad 07 October 2010 - 20:36
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
 DIAAAAZ! Hoppas jag tar hem det.
Postad 07 October 2010 - 21:11
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Remy har väl haft en rad skador, bland annat någon ögonoperation för en månad sen. Badr Hari hade jag gärna sett men han sa sig vara sliten och stod därför över. Låter märkligt i alla fall!
Schilt vinner nog i vanlig ordning ja... Synd att han är så förbaskat stor, han är ju nästan omöjlig att slå. 
Skumt att Hari inte ställer upp i år, startfältet är ovanligt svagt och han hade nog kunnat ta hem segern med tanke på att Schilt kanske inte är i allra yttersta toppformen. Jag gillar Schilts stil. Tyvärr har han blivit försiktigare senare år, han är inte lika intresserad av totalt krossa alla motståndare. För några år sedan räckte det med 2-3 pushkicks eller några stiffa jabbar. Antingen är han lite småskadad eller så är han helt enkelt inte lika vältränad längre. Han har ju blivit betydligt solidare över åren, både muskler och lite fett också. När han gick match mot Fedor i Pride var han ganska tunn, nu skulle det nog vara svårare att ta ned honom på marken. Men han kan väl inte komma ner i 265 pounds längre antar jag. Jag hoppas på Noons, men jag tror som sagt var på Diaz. Jag gillar egentligen både Noons och Diaz, men Noons har rätt attityd och att han går upp en viktklass för att utmana om titeln direkt är ju minst sagt vågat.
Postad 07 October 2010 - 22:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kolla in primetime ..Lesnar vs Cain
Och så går ni till 15 minuter å 55 sekunder..
HE***E vilket monster han var då...
Han måste ju ha varit mycket större...
Kolla musklerna.....Freak of nature
Edit
Det är bara ett kort de visar så de varar bara nån sekund.
Redigerat av moparman, 07 October 2010 - 22:34.
Postad 08 October 2010 - 07:43
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kolla in primetime ..Lesnar vs Cain
Och så går ni till 15 minuter å 55 sekunder..
HE***E vilket monster han var då... Han måste ju ha varit mycket större... Kolla musklerna.....Freak of nature 
Edit Det är bara ett kort de visar så de varar bara nån sekund.
Freak of nature? Du menar freak of steroids?  Hur som helst så tittade jag på primetime och blev golvad av Lesnars mäktiga skägg. Har han kvar det i buren så vinner ingen över honom! .JPG) Skämt åsido så tror jag fortfarande på en jämn match, Cain har trots sin lilla kropp stora chanser att vinna om han få Lesnar att jobba i ett högt tempo långa perioder.
Postad 10 October 2010 - 11:09
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Don't be scared homie!   GRYM fight i nattens gala, både Diaz och Noons bjuder på en jäkla fight! Det var ytterst lite grisande i clinch, obetydligt med wall n stall och ingen Fitch-grinding på marken. Kort och gott en underbar tillställning! Diaz vinner mot Noons stående och det är ruskigt starkt gjort, det visar att hans slit med boxningen de senaste åren verkligen har gett resultat. Att sparra med killar som Ward lönar sig! Jag tycker Noons såg ut att ha klarat flytten upp väldigt bra, han såg hård ut trots 15 lbs extra och verkade absolut inte ha problem med flåset. Dock led han lite av att vara kortare, men han skötte sig bra trots det. Mina poäng på ronderna: R1: 10-8 Diaz. Han börjar fighten ruskigt bra och sänker Noons och får till en nedtagning. Noons ser riktigt otajt ut i boxningen här och verkar inte alls få grepp om Diaz stil. R2: 10-9 Noons. Här är det ombytta roller, Noons är helt oförutsägbar och visar upp tekniskt snygg boxning. Tyvärr för KJ så är Diaz hård som granit och han har svårigheter att skaka honom. R3: 10-9 Diaz. En relativt jämn rond men där Diaz maler på och verkar komma in i matchen igen efter den tunga R2. KJ ser lite yvigare ut än i rond 2. En stabil rondseger för Nick. R4: 10-9 Diaz. Samma som ovan, här är han sådär jäkla Diaz-skön med gester och konstant vevande med armarna samtidigt som han snackar skit. Underbart att se lite kung-fu-moves också!  Moparman och andra Anderson-hatare ligger nog och vrider sig i plågor över detta beteende! R5: 10-9 Noons. Noons kommer tillbaka lite och vinner denna rond. Han hade dock behövt bomba ännu mer för att kunna hota. 48-46 till Diaz. Hatten av till Noons som går upp en viktklass utan att se ut som en ballong i kroppen (BJ har lite att lära) och som kör ända in i kaklet utan att få soppatorsk. Jag ser gärna en rubbermatch relativt snart! JZ och Thompson var en grym fight också, men jag tyckte faktiskt att JZ gjorde snäppet mer skada - är jag ensam om det? Han var riktigt tuff och skulle, som Thompson sa, iaf inte förlorat med 30-27. The Punk är ju aldrig med i några trista fighter, killen ger verkligen allt hela tiden.  En rematch längre fram är av intresse! Woodley - Galvao slutade inte alls som jag hade trott, Woodleys striking såg riktigt bra ut och hans fysiska styrka och brottning är inte att leka med. Han kan bli farlig framöver! Kaufman förlorar lite oväntat, men armbaren var snygg och kom i grevens tid!
Redigerat av Kamui, 10 October 2010 - 11:10.
Postad 10 October 2010 - 16:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Bruten käke och hand på Noons, vilken kämpe! På presskonferensen efter fighten var han riktigt svullen i ansiktet, han kommer se ut som f-n de kommande dagarna!
Postad 10 October 2010 - 18:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Diaz vs Noons var väl rätt ok..
Dock hade de varit roligare om de mixat upp lite mer å inte nästan bara boxats.
Tyckte Diaz var lugn.Han höll väl inte på så mycket
Resten av galan var väl sådär..
Lesnar passar verkligen i skägg...
Ser ut som en riktig viking
Kan Cain hålla fighten stående så kan han väl ha en chans.
Enligt wikipedia skiljer det 6cm i höjd och 10 kilo mellan Lesnar och Cain.
Men jag sätter nog mina pengar på att Lesnar tar nån smäll på vägen in å sen plockar ner Cain på mattan å gnp ..
Angående TUF så har jag totalt ändrat mig.
Från att ha gillat Bruce Leroy till verkligen hoppas på att Sevak ska slita loss skallen på han.
Postad 10 October 2010 - 18:55
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Pft, sådär? Såg du Thompson - JZ? Det är annat än UFC som blir tristare för varje gala med killar som är så rädda för att förlora att det blir kramkalas utan tendens till bad intentions...
Tror du verkligen att det är en så bra taktik för den paniskt slagrädde Lesnar att "ta en smäll på vägen in"? Får han en smäll vänder han ju på en femöring och rusar därifrån! 
Velasquez är bra, men Lesnar såg oerhört preppad ut så han är ju favorit. Jag kommer dock flina brett om han går på en mina här.
Leroy är en idiot, helt klart - men han åker nog ut vad det lider eftersom han är såpass oslipad.
Postad 10 October 2010 - 19:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Njoo...Den var väl ok men jag var lite stressad å snabbspolade lite
Hehe...Joo nog tror jag Lesnar står pall för nått slag av Cain..
Har som fått för mig att Cain inte slår lika hårt som Carwin men ja kan mycket väl ha fel
Bryr mig inte så mycket vem som vinner bara det blir en bra fight.
Men ja hoppas nog mer på Lesnar ändå.
Mest för att det alltid retar nån .
Jaa...Det kanske skulle finnas fler organisationer så de i UFC inte skulle vara livrädda att förlora ..
Nästa gala tror jag blir flopp...
Men de finns ändå en chans att de som är med kommer att ge gärnet för att visa att de hör hemma i UFC så med lite tur kan de ju ändå bli en grym gala
Postad 11 October 2010 - 07:22
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Strikeforce-galan var riktigt bra. Jag gillar produktionen och att dom mer försöker framställa MMA som en riktig sport. Är rätt trött på det töntiga gladiatortemat som präglar varje UFC-gala. Tycker väl att Shamrock är en rätt kass kommentator.
Dam-matchen var mycket bra, förutom när Kaufmann försökte köra Mir-taktiken (luta sig på motståndaren mot buren), men domaren var ganska snabb med att bryta upp. Coenen såg vass ut och hon är en mycket roligare mästare. Tror hon bara väntade att grabba tag i en arm när det såg ut som om Kaufmann dominerade, Kaufmann träffade ju aldrig. Riktigt brutal armbar var det, dåligt av domaren att bryta så sent. Coenen kände ju inte av dom små klappningarna som Kaufmann gjorde.
Den domare som inte hade JZ som vinnare i rond 3 borde aldrig få poängsätta en match igen. Hur är det möjligt? Det var ju fullständig dominans i rond 3. Möjligtvis 10-8 för JZ, men i alla fall 10-9. Första ronden var jämn kunde gått hur som helst. Andra ronden vann Josh klart. Riktigt bra match. Trodde på split descision med Josh som vinnare.
Diaz-Noons var också riktigt bra, Noons fick problem med storleken och längden av Diaz. Man skall komma ihåg att Diaz vann en boxningsmatch i MMA mot Noons, men det betyder verkligen inte att Diaz är en bättre boxare. Noons var hela tiden tvungen att akta sig för nedtagningar och var tvungen att ha sina händer lite lägre och dessutom ha en mer djup stance för att kunna förhindra en nedtagning. Diaz kunde stå helt upprätt och bara boxas. Matchen var riktigt bra och jämn, tycker det blev 3-2 i ronder för Diaz. Ingen 10-8 rond, måste vara större dominans för det enligt reglerna.
Brottaren som spöade Galvao verkar ju vara ett framtidsnamn. Galvao blev träffad tidigt och fick gummiben resten av matchen.
En sak till, Noons måste ju klippa sig snarast. Han hade ju problem att se med det långa håret, han fick ju hela tiden dra bort håret från ögonen.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 11 October 2010 - 07:37.
Postad 11 October 2010 - 08:36
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Strikeforce-galan var riktigt bra. Jag gillar produktionen och att dom mer försöker framställa MMA som en riktig sport. Är rätt trött på det töntiga gladiatortemat som präglar varje UFC-gala. Tycker väl att Shamrock är en rätt kass kommentator.
Dam-matchen var mycket bra, förutom när Kaufmann försökte köra Mir-taktiken (luta sig på motståndaren mot buren), men domaren var ganska snabb med att bryta upp. Coenen såg vass ut och hon är en mycket roligare mästare. Tror hon bara väntade att grabba tag i en arm när det såg ut som om Kaufmann dominerade, Kaufmann träffade ju aldrig. Riktigt brutal armbar var det, dåligt av domaren att bryta så sent. Coenen kände ju inte av dom små klappningarna som Kaufmann gjorde.
Den domare som inte hade JZ som vinnare i rond 3 borde aldrig få poängsätta en match igen. Hur är det möjligt? Det var ju fullständig dominans i rond 3. Möjligtvis 10-8 för JZ, men i alla fall 10-9. Första ronden var jämn kunde gått hur som helst. Andra ronden vann Josh klart. Riktigt bra match. Trodde på split descision med Josh som vinnare.
Diaz-Noons var också riktigt bra, Noons fick problem med storleken och längden av Diaz. Man skall komma ihåg att Diaz vann en boxningsmatch i MMA mot Noons, men det betyder verkligen inte att Diaz är en bättre boxare. Noons var hela tiden tvungen att akta sig för nedtagningar och var tvungen att ha sina händer lite lägre och dessutom ha en mer djup stance för att kunna förhindra en nedtagning. Diaz kunde stå helt upprätt och bara boxas. Matchen var riktigt bra och jämn, tycker det blev 3-2 i ronder för Diaz. Ingen 10-8 rond, måste vara större dominans för det enligt reglerna.
Brottaren som spöade Galvao verkar ju vara ett framtidsnamn. Galvao blev träffad tidigt och fick gummiben resten av matchen.
En sak till, Noons måste ju klippa sig snarast. Han hade ju problem att se med det långa håret, han fick ju hela tiden dra bort håret från ögonen.
+1 på det, gladiatortemat och "classy"-tjötet är jag innerligt trött på. Shamrock funkar så länge man slipper honom i bild (tandställningen=  ) tycker jag. Dessutom tycker jag det funkade kanon med Miletich! Skönt att slippa Gus Johnson också, hoppas han kan hålla sig borta i fortsättningen. För övrigt kan alla av oss som satte kaffet/colan/proteindrinken i halsen när de såg statistiken efter fighten andas ut, det var fel på datasystemet.
Redigerat av Kamui, 11 October 2010 - 08:37.
Postad 11 October 2010 - 10:20
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja det låter som betydligt trovärdigare siffror, Noons träffade inte så mycket som det stod.
Tror inte det håller längre för Lesnar oavsett hur mycket han dopar sig. Cain kommer inte bli utmattad som Carwin, tror att Lesnar kommer tröttna efter ett tag och att Cain kommer ta över matchen ju längre den går.
Postad 11 October 2010 - 11:55
larsig
-
larsig
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag kliade mig länge i skallen över Noonsstatistiken med..  Och 30-27 som sagt till Josh.. Man undrar ju vad det är för kompetens som krävs för att få döma mma.. Truckkort?
Annars tror/hoppas jag på Cain trots allt, bra brottning att matcha Brocks, speed och ett vansinnigt tempo. En 3cm och 10kilo är det som skiljer, tex Randy som var mindre än så hanterade brottningen bra innan han fick en slägga och kan Cain bara ta/undvika dom tycker jag att han ska ha en bra chans att jobba hem det.. Brock imponerade inte mot Carwin.
Redigerat av larsig, 11 October 2010 - 15:35.
Postad 11 October 2010 - 13:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu är ju Randy inte direkt nån dålig brottare..
Lesnar var väl inte nå vidare mot Carwin..
Men Carwins slag känns nog fint...Ingen brukar ju ens ta sig förbi 1a ronden.
Men jag tror han kommer att göra en bättre fight den här gången.
Tror inte Cain har nog krut i nävarna för att knocka Lesnar och inte storlek för att ta ner Lesnar och hålla kvar han
Cain kan lyckas om han kan hålla ett sjukt tempo och nöter ner Lesnar med slag i flera ronder
Postad 11 October 2010 - 16:06
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Jag tror att Cain kan vinna med ett cut på Lesnar.. På nått vis så känns det som att Lesnar kommer att fadea som en punkterad badboll om han får se sitt eget blod rinna ner för ansiktet.
He will get exposed!!!!!
*drömmer vidare*
Postad 11 October 2010 - 17:14
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mmm....Lesnar känns ju väldigt osäker när de gäller att ta smällar.
Lindrigt sagt :-)
Men WAAAAAAAAAAR Lesnar..
Bevisa för tvivlarna vem som är nr 1
Postad 13 October 2010 - 07:18
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hittade lite bilder på när Coenen kom hem till Holland med bältet, lägg märke till den avslitna handen som ligger bland blommorna http://www.mixfight....-Marloes-CoenenOvereems nya snaggade look klär honom, han ser ut som en riktig mördarmaskin! Ubereem^2
Postad 13 October 2010 - 11:58
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Hittade lite bilder på när Coenen kom hem till Holland med bältet, lägg märke till den avslitna handen som ligger bland blommorna 
http://www.mixfight....-Marloes-Coenen
Overeems nya snaggade look klär honom, han ser ut som en riktig mördarmaskin! Ubereem^2
Coola bilder. Riktigt roligt att se att hon får ett välförtjänt mottagande i Holland. Det är en riktigt tuff tjej, jag tror att hon fortfarande är uppbokad på en match i Amsterdam nu till helgen. Nu har Golden Glory 2 mästare i Strikeforce.
Postad 15 October 2010 - 09:22
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Se presskonferansen tll UFC 120..
Sämsta översättaren jag varit med om ..:Fan så ja skäms i soffan
Postad 15 October 2010 - 09:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Se presskonferansen tll UFC 120.. Sämsta översättaren jag varit med om ..:Fan så ja skäms i soffan 
Det borde du göra som tittar på en presskonferens för UFC 120 - tidernas sämsta fightcard!  Jag har ingen fight på kortet som jag är intresserad av att se, möjligen att jag kommer ladda ner Kongo-fighten. Men det är inte stensäkert det heller. I TUF lyckas inte Koscheck få GSP att flippa, GSP erkände att han brinner av ilska inombords men så länge som han håller sig lugn fungerar det nog bara som tändvätska. Vi får se! Fyllot med ölmagen som kom dit och misshandlade deltagarna var en riktig profil och en stenhård kille, tur för Kos att han inte nappade på rehab-snacket för då kanske man hade fått skrapa upp Kos från golvet.  Ett till primetime-avsnitt, man har verkligen snott HBO:s 24/7 rakt av! Det är de varma färgerna i fotot, det är den lugna berättarrösten och det är det stillsamma tempot. Tyvärr känns det fortfarande som poor man's version av 24/7, men Lesnar ser stor och rippad ut. Han har börjat få GH-mage, han lär ha grävt djupt i pillerburken den här gången. Men skägget... Wow! Det blir en svettig inledning för Velasquez. Det känns som Lesnar - Carwin, fast här är det Lesnar som är Carwin och Velasquez som är Lesnar som måste rida ut stormen. Edit: Floyd fortsätter att undvika Pac, nu har Pac gått med på alla krav som Mayweather hade gällande tester. Ändå duckar han! Tråkigt...
Redigerat av Kamui, 15 October 2010 - 09:46.
Postad 15 October 2010 - 10:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Njaa....Tror ändå de kan bli bra fighter.
Hoppas de ger allt.
Bisping behöver ju verkligen en vins och sexyama.
Sen tror ja Hardy fighen kan bli underhållande :-)
Självklart ser man UFC Live som alltid
Fast jag börjar 0700 på sön ....
Vet dock inte vilken tid galan sänds nu när de är i England.
Hittar inte ens att det ska gå på canal+ sport 2
Edit
Lesnar preppar ?
Du förstår väl ändå att det är hans hårda träning och sunda liv ute i skogen som gör att han har den kropp han har
Tycker han ser nästan mager ut..Har han gått ner i vikt ?
Tror inte Cain kommer att ha skuggan av en chans..
Redigerat av moparman, 15 October 2010 - 10:17.
Postad 15 October 2010 - 10:31
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Njaa....Tror ändå de kan bli bra fighter. Hoppas de ger allt.
Bisping behöver ju verkligen en vins och sexyama. Sen tror ja Hardy fighen kan bli underhållande :-)
Självklart ser man UFC Live som alltid Fast jag börjar 0700 på sön .... Vet dock inte vilken tid galan sänds nu när de är i England. Hittar inte ens att det ska gå på canal+ sport 2
Edit Lesnar preppar ? Du förstår väl ändå att det är hans hårda träning och sunda liv ute i skogen som gör att han har den kropp han har Tycker han ser nästan mager ut..Har han gått ner i vikt ? Tror inte Cain kommer att ha skuggan av en chans..
Din definition på mager är inte dålig du! Men jag tycker han ser betydligt hårdare ut i kroppen, det blir spännande att se om det var ljuset i träningslokalen som lurade ögat lite eller om han verkligen har skött kosten bra och blivit så mycket hårdare.  Så överlägsen tvivlar jag på att Lesnar kommer vara, det blir nog jämnt men 60/40 till Lesnars favör. För varje rond ökar Velasquez chanser IMO. UFC 120 borde väl börja sändas lördag kväll som det har varit innan på EU-galor. 22.00 kanske?
Redigerat av Kamui, 15 October 2010 - 10:32.
Postad 15 October 2010 - 11:28
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Om Cain kan stå emot Lesnars TD.
Om Cain tar det till 4:e 5:e ronden..
Om Cain har mycket bättre Cardo ..
Om Cain har mer krut i nävarna än Carwin
Så kan han ha en chans att vinna ...
Men jag är väldig skeptisk :-)
Postad 15 October 2010 - 11:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Stå emot TD är jag övertygad om att han kan fixa, lille Handy fixade det bra (han tog ju nästan ryggen på Brocken) och Carwin också så länge han hade bränsle i tanken. Cardio och tempo är mycket bättre än Lesnars, mer krut än Carwin har ingen förutom möjligen Overeem men det spelar ingen större roll eftersom han inte behöver slå ut Lesnar på ett slag utan det handlar om att nöta ner honom och plåga honom med ett högt tempo och många slag. Han ryggade ju tillbaka för slag även i Mir II, och Cain slår hårdare än Frank Mir.
Lesnar kommer säkerligen lyckas med några nedtagningar, men inte "at will" som du verkar tro! Det är inte GSP - Hardy det här, Cain har schysst brottning! Och Kurt Angle som tydligen dominerade Lesnar i riktig brottning (bakom kulisserna sägs det) är ju i Cains storlek så det är ingen omöjlighet. Nu är ju Angle olympisk guldmedaljör så det är inte riktigt en rättvis jämförelse eftersom INGEN i UFC skulle ha en sportmössa mot killarna i OS-brottningen men Cain borde kunna stå emot en som Lesnar relativt bra tycker jag.  Kul match i alla fall!
Jag tror på en jämnare match än vad Lesnar-fantaster gör i alla fall... Det återstår att se, det blir den roligaste fighten i UFC på länge!
Redigerat av Kamui, 15 October 2010 - 12:00.
Postad 15 October 2010 - 12:31
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Tycker Condit-Hardy blir kul, 2 roliga fighters. Sedan är det alltid skoj att se om Bisping blir knockad. Annars ett extremt svagt fight card, ser nog bara dessa 2 fighter och kanske Kongo också. Heja Sexyama.
Någon presskonferens från denna gala kommer jag inte se oavsett hur kass översättare dom har.
Skarpowsky är en grymt bra thaiboxare, spana in hans highlights på youtube. Eller hans matcher mot Buakaw och JWP.
Han kom direkt från planet till första träningen, det var antagligen anledningen till att han var full. Han visste inte riktigt vad han skulle göra där och att han skulle lära killarna tekniker. I TV-program visas endast det kontroversiella och vi kommer säkert inte få se hur han var under resten av sitt besök. Så här skriver Kyle Watson i sin blogg:
"The next day, Jean Charles came in and was completely different. Besides being sober, he took us over to the heavy bags and showed us some solid technique. He was telling jokes, acting cool, and I wish he would have started out that way the day before.
It got better after that, and he trained with us for about a week. I think he figured out what he was really there to do, and we were able to pick up some technique and and appreciate his skills once he toned it down."
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 15 October 2010 - 12:32.
Postad 15 October 2010 - 13:28
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tycker Condit-Hardy blir kul, 2 roliga fighters. Sedan är det alltid skoj att se om Bisping blir knockad. Annars ett extremt svagt fight card, ser nog bara dessa 2 fighter och kanske Kongo också. Heja Sexyama.
Någon presskonferens från denna gala kommer jag inte se oavsett hur kass översättare dom har.
Skarpowsky är en grymt bra thaiboxare, spana in hans highlights på youtube. Eller hans matcher mot Buakaw och JWP.
Han kom direkt från planet till första träningen, det var antagligen anledningen till att han var full. Han visste inte riktigt vad han skulle göra där och att han skulle lära killarna tekniker. I TV-program visas endast det kontroversiella och vi kommer säkert inte få se hur han var under resten av sitt besök. Så här skriver Kyle Watson i sin blogg:
"The next day, Jean Charles came in and was completely different. Besides being sober, he took us over to the heavy bags and showed us some solid technique. He was telling jokes, acting cool, and I wish he would have started out that way the day before.
It got better after that, and he trained with us for about a week. I think he figured out what he was really there to do, and we were able to pick up some technique and and appreciate his skills once he toned it down."
Ja han är riktigt vass, jag märkte vid lite efterforskning att jag faktiskt hade sett en del fighter med honom. Mest eftersom jag och en kompis fick tag på ett stort antal Buakaw-fighter som vi plöjde. Men jag hade inte en aning om att det var han när jag tittade på programmet och kände inte ens igen namnet. Kul att se den gigantiska skillnaden i striking mellan honom och killarna i TUF. Och då är han inte i sitt prime nu. Tippa Velsquez - Lesnar nu Fred! Jag tror på en jämn historia där båda har vinstchans medans moparman tror på kross och fullständig dominans i Lesnars favör.
Postad 15 October 2010 - 15:51
larsig
-
larsig
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ingen kan ju tex beskylla Nick Diaz för att vara värsta powerpunchern heller men nog nöter han ner folk match efter match med sin boxning och tempo ändå och Lesnar verkar ju dessutom nästan strykrädd emellanåt.. Skillmässigt har jag även personligen intrycket av att Cain är på en högre totalnivå än Lesnar. Som jag ser det är det fetsläggan eller liknande gnp som Mir åkte på som är den stora risken för Cain men klarar han 2 ronder bör det imo kunna tippa över till hans favör då han inte kommer krokna som Carwin och bjuda bort sig. Lesnar är ju favorit till kring 1.50-1.60 i odds men jag lockas betydligt mer av Cains odds runt 2.25.
Har sett kring 2.80 på Sexyama vilket också känns kittlande, 2 av 3 ronder, en takedown i varje rond borde ju räcka med dagens domare..
Redigerat av larsig, 15 October 2010 - 16:03.
Postad 15 October 2010 - 16:25
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Canal+ sport 2
21:00 Kampsport
Ultimate Fighting Championship.
Postad 15 October 2010 - 16:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag trode det var TUF när jag snabbkollade tablån..
Njaa lugn i stormen nu :-)
Jag är ingen Lesnar fan så ..
Tror att Cain är en betydligt bättre fighter än Lesnar.
Men jag har svårt att se att Cain kommer att stoppa TD.
Men jag kan mycket väl ha fel ...Vi får helt enkelt se :-)
Svensken figtas ju till helgen..
Hoppas verkligen han vinner och får fight of the night men de är väl kanske inte såå troligt
Postad 15 October 2010 - 22:40
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Ja han är riktigt vass, jag märkte vid lite efterforskning att jag faktiskt hade sett en del fighter med honom. Mest eftersom jag och en kompis fick tag på ett stort antal Buakaw-fighter som vi plöjde. Men jag hade inte en aning om att det var han när jag tittade på programmet och kände inte ens igen namnet. Kul att se den gigantiska skillnaden i striking mellan honom och killarna i TUF. Och då är han inte i sitt prime nu.
Tippa Velsquez - Lesnar nu Fred! Jag tror på en jämn historia där båda har vinstchans medans moparman tror på kross och fullständig dominans i Lesnars favör.
Den gigantiska skillnaden mellan honom när han var extremt berusad och tuf-killarna. Det var ju skönt att han höll tillbaks när han var nykter. Jag tror på att Cain tar matchen mot Lesnar. Det är en riktigt jämn match, men Lesnar kan ju inte ha flyt och vinna denna matchen också. Någon gång måste ju hans tur ta slut.
Postad 15 October 2010 - 22:51
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Flyt...Vad har flyt med skills att göra ?
Postad 16 October 2010 - 06:34
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Kollade på invägningen inför UFC 120, inget imponerande fight card direkt och även om jag inte har något emot Bisping så tycker jag det är lite väl magstarkt låta honom köre main event, även om han är stor på hemmaplan...
Dock hoppas o tror jag han tar sin match...
Sen vore det såklart trevligt om Alexander också lyckas vinna sin fight...
Hardy hoppas jag också på...men sen kvittar det för min del..
Postad 16 October 2010 - 09:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror Alexander får stryk så de sjunger om det
Postad 16 October 2010 - 11:04
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Egentligen har jag nog Lesnar som knapp favorit i matchen, det är väl mest en förhoppning om att Lesnar skall försvinna från MMA som påverkar min tippning. Men som det sagts tidigare i tråden, så är Lesnars stora chans att vinna i rond 1 eller 2. Ju längre matchen går desto mer kommer Cain ta över, det kommer att bli Lesnar som tröttnar.
Men helt allvarligt så är det dags för Lesnar att förlora.
Postad 16 October 2010 - 12:26
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Dags att förlora?...
Njaeee vet inte om jag håller med.
Tycker Lesnar är en skön snubbe.
Men loosar han så är de inte världens undergång..
Men ja ser hellre Lesnar äb Cain som champ :-)
edit
Drog 2 bett under stress idag pch i efterhand ser ja att Kongo är med i båda bet...
Vad tror ni om hans chanser?...Har jag gjort bort mig ?
Kongo är väl ändå rätt schysst striker och killen han möter är väl ingen wrestlare ?
Alltid svårt med nya hungriga fightera
Edit
Cain: Latinos in America and the Mexicans need a champion.
Brock: Listen... after I am done whooping your ass, I am gonna go drink a Corona and eat a Burrito just for your heritage, got it?
Redigerat av moparman, 16 October 2010 - 19:40.
Postad 16 October 2010 - 19:40
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Är beredd på att donera organ bara Lesnar torskar, skulle det nästan vara värt...
Postad 16 October 2010 - 21:06
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
urk, har sett dom första matcherna nu. Man tror nästan att det är Bum Fights man ser på. Kongo var bara så dålig, domslutet kommer snart men han måste väl ha förlorat. Huh nu kom domslutet och det blev oavgjort. Jaja, båda var ju ungefär lika dåliga. Ser en match till ikväll och resten imorgon, håller på att somna och orkar inte mer ikväll.
Postad 16 October 2010 - 21:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Verkligen ingen bra start
Postad 16 October 2010 - 21:23
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Verkligen ingen bra start
Nej det har varit lite trist. Tredje matchen är klart bättre, Pyle var riktigt bra i första ronden. Antar att du förlorade dina bets, eftersom Kongo bara fick oavgjort. Trist.
Postad 16 October 2010 - 21:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
3:e fighten riktigt bra..
Yepp båda sprack,,
Men de är som vanligt 2st 50kr bett så jag överlever ..
Känner mig mest korkad över att jag trode på Kongo fast jag aldrig tyckt att han har varit så bra
Edit
Men nu var ju ingen av dom direkt bra
Edit
Ofasen vilken knock
Redigerat av moparman, 16 October 2010 - 21:59.
Postad 16 October 2010 - 22:59
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Inte mycket till underhållning i alla fall o ett riktigt bottennapp för engelska fighters...
Var ett tag sedan jag satt uppe o kikade på en gala o även om kvällens matcher inte var några höjdare var det ändå rätt skönt vara med på riktigt
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|