* Officiell Tråd - Iphone 3gs *
4188 svar till detta ämne
Postad 12 August 2009 - 09:20
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
iRinger var ett tips bara plus alla är inte lika duktiga som du  Där kan man öppna programmet, importera en låt, Korrigera tidsspannet och sen exportera. När du exporterar låten hamnar automatiskt i mappen ringsignaler i itunes. synca iphonen, KLART! Ganska enkelt el hur?
Det handlar inte om att vara duktig utan om att göra det enkelt för sig. Nu noterade jag inte att den mjukvaran du syftade på inte krävde installation, då är det klart att det är smidigt. Men att installera ännu en mjukvara på datorn för att göra något som man själv gör manuellt på 30 sekunder anser jag vara väldigt, väldigt onödigt.
Postad 12 August 2009 - 09:52
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Är det bara Halebop som dröjer med sina?
Börjar oxå undra. 1. När man ringer i WM så kan man skriva namnet på sifferknapparna och så räknar den själv ut möjliga alternativ
Finns det någon app som fixar ovanstående funktionalitet?
Min SE W595 gör samma sak, även när man bara slår siffror ger den förslag på nr i teleboken. Som sagt en app för detta vore nice. Nån som vet nåt?
Postad 12 August 2009 - 10:05
Malbo
-
Malbo
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Partade precis med Telenor, ca 1 veckas leveranstid om man beställer via nätet
Nu är frågan, skall man ta en svart eller vit? Så svårt att bestämma mig...
Postad 12 August 2009 - 10:15
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej Hopp kära användare.... Efter att min kära Xperia X1 råkade ut för en liten olycka... http://www.mcgilljam.../en-dod-xperia/... så kikar jag efter en ny nalle. 3Gs verkar helt ok, men jag funderar på några saker som ni kanske kan svara på. 1. Efter Jailbreak och Unlock så kan man knuffa i ett Tele2-sim och ringa. Har det dock varit en Telialåst nalle så kan man inte ta emot mms eller wappa. Hur gör man? Var hittar jag fullständiga inställningar och hur får jag in dom? Är det ens möjligt att utnyttja full 3G/mms efter unlock med en annan op? 2. Jag älskar FM-radio. 3Gs har inte det. Alternativet är att streama från webben, eller skaffa ett headset vad jag har förstått. Om jag nu skaffar ett headset som gör att kanalerna syns i nallen, KAN jag då göra andra saker med nallen utan att den stänger av radion? Den är ju så bra på multitasking har jag hört så vida man inte kör med Backgrounder. Jag har Tele2 nu och byter ogärna till telia då tjejen är låst till Tele2 och det är gratis mellan oss. *puss*
Postad 12 August 2009 - 12:08
Malbo
-
Malbo
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Nu är en svart 16gb beställd
Har en iPod Touch 2g som jag skall sälja till en kollega på jobbet. Hur gör jag med iTunes? Kan man
återställa Touch:en i iTunes och bara köra in iPhone i mitt befintliga iTunes och sedan köra?
Eller skall jag göra på något annat sätt? Tacksam för alla tips/råd!
Postad 12 August 2009 - 12:09
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Här kan du läsa om jailbreak. https://www.minhembi...howtopic=212037Att mms inte skulle funka om Iphonen varit låst till Telia var nytt för mig, aldrig hört om.
Postad 12 August 2009 - 12:44
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
3Gs verkar helt ok, men jag funderar på några saker som ni kanske kan svara på.
1. Efter Jailbreak och Unlock så kan man knuffa i ett Tele2-sim och ringa. Har det dock varit en Telialåst nalle så kan man inte ta emot mms eller wappa. Hur gör man? Var hittar jag fullständiga inställningar och hur får jag in dom? Är det ens möjligt att utnyttja full 3G/mms efter unlock med en annan op?
Det har ju inget med att den har varit låst till telia utan du måste ju själv lägga in rätt inställningar som Tele2 kör med. Bara för att du jailbreakar den så byter den ju inte inställningar ifrån telia till tele 2
Redigerat av bkam, 12 August 2009 - 12:44.
Postad 12 August 2009 - 12:46
Unregistered4aa8af5c
-
Unregistered4aa8af5c
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är det bara Halebop som dröjer med sina?
Jag beställde en på en Teliabutik vid månadsskiftet. Var in igår och frågade och då visste de ingenting om när de skuille få nästa leverans eller om den leveransen var tillräckligt stor för att jag skulle få min lur. Så det känns ju inte direkt som att den är på gång nu i dagarna om man säger så. Störigt man att man måste ha Telia pga täckningen...
Redigerat av Unregistered4aa8af5c, 12 August 2009 - 12:47.
Postad 12 August 2009 - 13:49
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Nu är en svart 16gb beställd Har en iPod Touch 2g som jag skall sälja till en kollega på jobbet. Hur gör jag med iTunes? Kan man återställa Touch:en i iTunes och bara köra in iPhone i mitt befintliga iTunes och sedan köra? Eller skall jag göra på något annat sätt? Tacksam för alla tips/råd!
Japp, det är bara att tuta och köra.
Postad 12 August 2009 - 13:55
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Fick min iphone igår och leker för fullt med den. Jag kommer från Windows mobile och tro det eller ej, det är ett par saker jag faktiskt saknar.
1. När man ringer i WM så kan man skriva namnet på sifferknapparna och så räknar den själv ut möjliga alternativ
Eller så håller man in home-knappen och säger namnet på den man vill ringa... JAg har idag beställt en vit 16GB från 3 och den kommer på posten om 3 veckor. Jag kommer att använda röststyrning och videokameran väldigt mycket misstänker jag. På min nuvarande spruckna Iphone 2g är det "Sol free" som går mest, förutom all surfing via Wifi... Nedräkningen har börjat.
Postad 12 August 2009 - 14:02
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
På min nuvarande spruckna Iphone 2g är det "Sol free" som går mest, förutom all surfing via Wifi... Nedräkningen har börjat.
Hahaha, på min 3G är det nog också Sol Free som spelas mest...dock inte av mig utan av min sambo, man får hela tiden höra "Kan jag få spela en gång?"  Det lustiga är också att det aldrig blir EN gång utan tills telefonen fullkomligen skriker efter att bli laddad
Postad 12 August 2009 - 14:27
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon som fått kolli nr på den leveransen som skall komma från 3 innan fredag än?
//Mackan
Postad 12 August 2009 - 14:50
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1120 inlägg
Någon som fått kolli nr på den leveransen som skall komma från 3 innan fredag än?
Detta skulle jag oxå vilja veta... jag har inte hört e smack sedan smset som sa jag skulle få den i denna veckan...
Postad 12 August 2009 - 14:52
NiNEmund
-
NiNEmund
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
//Mackan
Ringde just och kollade status på min 32gb svarta med abonnemangsförlängning som jag beställde från 3 den 29 juli. Ordern registrerades 31 juli (som för de flesta andra som förlängde) och hon sa att den inte har skickats än. Det lät som att de inte hade fått in några telefoner från Apple än, vilket lät lite oroväckande, men hon sa att de skulle få en leverans den här veckan och att SMS-avi skulle skickas.
Postad 12 August 2009 - 14:58
terjevigen
-
terjevigen
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu börjar jag längta riktigt ordentligt efter min lur. Hoppas Tre börjar skicka ut dem snart!
Extra sur är jag på Tre eftersom de registrerade min första beställning fel och skickade en 16 gb, först när jag skickat tillbaka den kunde jag beställa en 32 gb på nytt! Så jag hamnade långt bak i listan eftersom jag inte förrän den 6:e kunde göra beställningen! Då sa de att det var 12 dagars leveranstid, men hoppas ju att det är kortare tid!
Postad 12 August 2009 - 15:19
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Sorry, såg inte. Jag tror inte att Wrapsol säljs i Sverige.
Jag mailade dem på Wrapsol och nu har dom skickat ett kit (det enkla) för den facila summan av $20.95 (157:-) ink frakt! Dock tar det ca 10 dagar,men det är det värt! Verkar vara en serviceminded firma!
Postad 12 August 2009 - 16:26
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag mailade dem på Wrapsol och nu har dom skickat ett kit (det enkla) för den facila summan av $20.95 (157:-) ink frakt! Dock tar det ca 10 dagar,men det är det värt! Verkar vara en serviceminded firma! 
Tar dom inte typ 35 dollar för frakten?
Postad 12 August 2009 - 16:32
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej jag undrar om man kan pausa eller stoppa när man lyssnar på en ljudbok och sen lyssna på lite musik och sen fortsätta på ljudboken där man slutade? Första gången med iphone men supernöjd  )
Postad 12 August 2009 - 16:43
brumie
-
brumie
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hej!
Tänkte bege mig ner på stan nu i dagarna och beställa mig en fin lite 3GS. Dock undrar jag hur mycket utrymme en medel-app tar osv. Klarar man sig gott på 16gb, eller borde man satsa på 32gb?
Säg att jag lägger in 2gb musik, en bra gps-mjukvara, + massa apps av oklar karaktär och nu vad man finner smidigt att lägga in. Klarar jag mig på 16gb?
Postad 12 August 2009 - 17:24
pejau
-
pejau
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Kommer bli en Iphoneanvändare snart och jag tänkte höra med er om ni vet något om Nike+.
Fungerar den tillsammans med Iphone 3GS? Eller är det bara Ipod som stöds? Skulle väldigt gärna ha en härlig liten träningsapp
Tack på förhand
Postad 12 August 2009 - 17:29
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Kommer bli en Iphoneanvändare snart och jag tänkte höra med er om ni vet något om Nike+. Fungerar den tillsammans med Iphone 3GS? Eller är det bara Ipod som stöds? Skulle väldigt gärna ha en härlig liten träningsapp 
Tack på förhand
Original under "inställningar" finns en rad som heter Nike + iPod där du kan ställa in en massa så jag antar att det funkar!
Postad 12 August 2009 - 17:33
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Kommer bli en Iphoneanvändare snart och jag tänkte höra med er om ni vet något om Nike+. Fungerar den tillsammans med Iphone 3GS? Eller är det bara Ipod som stöds? Skulle väldigt gärna ha en härlig liten träningsapp 
Tack på förhand
Beställde precis min iPhone efter mycket om och men med 3's kundservice, jag har iaf lärt mig att allt går att fixa, bara man hittar rätt person att tala med. Lur som havre, finns det något spel till iPhone i stil med ett av världens bästa spel till PC - "Typing of the Dead"?
Postad 12 August 2009 - 17:40
pejau
-
pejau
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Original under "inställningar" finns en rad som heter Nike + iPod där du kan ställa in en massa så jag antar att det funkar! 
Nice. Då får det bli en inköp så är det bara att springa på tack för ett snabbt och bra svar
Postad 12 August 2009 - 18:04
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Tar dom inte typ 35 dollar för frakten?
Jo,men de mailade och sa att de kunde skicka med ordinarie post för $5! Då blev det mycket mer intressant!
Postad 12 August 2009 - 18:32
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ingen van ipod eller iphone användare som vet om det går att stoppa uppspelningen av en ljudbok sen lyssna lite musik sen återgå där man var i ljudboken?
Postad 12 August 2009 - 18:34
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Hej jag undrar om man kan pausa eller stoppa när man lyssnar på en ljudbok och sen lyssna på lite musik och sen fortsätta på ljudboken där man slutade? Första gången med iphone men supernöjd )
Det snabba enkla svaret är ja. Du får googla lite för detaljer. Och ställa samma fråga med bara nån timmes mellanrum... njaaa.
Redigerat av Outrage, 12 August 2009 - 18:35.
Postad 12 August 2009 - 18:41
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Sorry trodde jag skrev den i iphone apps tråden då jag tänkte att det finns något app för det. Som förövrigt finns här https://www.minhembi...howtopic=235374. Tack för ditt svar att det går att sökas på då vilket jag gjort här, har förövrigt läst igenom hela tråden.
Postad 12 August 2009 - 19:04
v mill
-
v mill
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Postad 12 August 2009 - 19:30
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Tack för spel tipsen det uppskattas verkligen.
Jag tog ner Radiobox en mycket bra app,finns hur mycket musik som helst alla typer av musik du kan tänka dig.
Postad 12 August 2009 - 20:15
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tack för spel tipsen det uppskattas verkligen. Jag tog ner Radiobox en mycket bra app,finns hur mycket musik som helst alla typer av musik du kan tänka dig.
Dom radioapps jag kör mest är wunderradio och ootunes radio,ootunes fixar bla howard stern live ,som egentligen är en prenumerations satellit station i usa bara(sirius satellite). Wunder har över 36000 kanaler Sen har dom alla svenska sr kanler och kommersiella kanler, och även brand p polis radio osv från staterna.
Postad 12 August 2009 - 20:36
henryd
-
henryd
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tack för tipsen. Ska verklgen lägga in Monkey island evigheter sen man spelade det. Och grafiken var verkligen upphottad jämfört med originalversionen
Postad 12 August 2009 - 20:45
Nopod
-
Nopod
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tack på förhand
Det finns flera apps som genom att använda GPS i iphone gör samma sak, kanske bättre än Nike+. De är också ganska billiga. Gå in på APPS store och välj health and fitness, det finns ju hur många som helst! Ex. vis RunKeeper Pro för 75 kr....då behövs inga speciella skor eller adapters, bara ut och springa, cykla eller vad man nu vill göra! Sedan - ni som frågar hur mycket plats APPS tar...det beror ju på vilka, hur många osv. Det är ju bara att gå in på iTunes och kolla själv, ingen annan än du själv kan väl veta vad du vill ha??
Postad 12 August 2009 - 20:56
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Sorry trodde jag skrev den i iphone apps tråden då jag tänkte att det finns något app för det. Som förövrigt finns här https://www.minhembi...howtopic=235374. Tack för ditt svar att det går att sökas på då vilket jag gjort här, har förövrigt läst igenom hela tråden.
Kan det här vara nåt? Bara att googla om det saknas info. http://forum.macworl...showtopic=76601
Postad 12 August 2009 - 21:44
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Dom radioapps jag kör mest är wunderradio och ootunes radio,ootunes fixar bla howard stern live ,som egentligen är en prenumerations satellit station i usa bara(sirius satellite). Wunder har över 36000 kanaler Sen har dom alla svenska sr kanler och kommersiella kanler, och även brand p polis radio osv från staterna.
Ska kolla upp dom genast.
Postad 12 August 2009 - 21:45
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Postad 13 August 2009 - 05:43
nivv
-
nivv
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack på förhand
Det fungerar med iphone 3gs, inte med 3g dock. Jag kör det själv med ipod touch och det fungerar hur bra som helst. Skulle slutat springa för längesen om det inte vore för nike+ faktiskt. Ger lite extra motivation
Postad 13 August 2009 - 07:13
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Ingen van ipod eller iphone användare som vet om det går att stoppa uppspelningen av en ljudbok sen lyssna lite musik sen återgå där man var i ljudboken?
Om det enligt Apple är en "äkta" ljudbok så går det. Men om det är en MP3:a som är ID-taggad som "audiobook" eller dyligt går det inte vad jag vet. Läste någon gång för länge sedan om ett knep hur man gjorde om mp3:or till "äkta" ljudböcker.. men har aldrig testat det.
Postad 13 August 2009 - 08:39
Unregisteredadfb60ea
-
Unregisteredadfb60ea
-
Användare
-
-
136 inlägg
Nytt besked från 3. Pratade precis med kundtjänst för att få mitt kolli nr. Beskedet nu är att dom första som beställt tom 3/8. Kommer att få sina telefoner under nästa vecka. Hur ska dom ha det
//Mackan
Postad 13 August 2009 - 08:44
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Kommer inte lägga nån beställning förens det finns telefoner i lager. Orka få nya besked hela tiden, knappast. Lider med er som väntar.
Postad 13 August 2009 - 08:45
ollkli
-
ollkli
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tack på förhand
Som blivande Iphone fantast skulle jag rekommendera dig att istället ladda ner gratis appen RunKeeper. Grymt bra träningskompis som enligt mitt tycke knäcker Nike+.
Postad 13 August 2009 - 09:07
lobby
-
lobby
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Alltså, vad är det för simpel sak jag missat...
Hur får man fram "scroll/slide-bar" i iPod? När man lyssnar på mp3'r i synnerhet, inte kollat film ännu.
Så man kan förflytta sig inom låten genom att dra åt höger/vänster.
Ser bara byt låt/spola knapparna och pause längst ned på skärmen.
Postad 13 August 2009 - 09:16
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Alltså, vad är det för simpel sak jag missat... Hur får man fram "scroll/slide-bar" i iPod? När man lyssnar på mp3'r i synnerhet, inte kollat film ännu. Så man kan förflytta sig inom låten genom att dra åt höger/vänster. Ser bara byt låt/spola knapparna och pause längst ned på skärmen.
Klicka på albumbilden precis under där namnet på artist/låt syns (övre delen) då kommer det fram. Sen kan du klicka bort det igen genom att klicka på någon tom yta på albumbilden.
Postad 13 August 2009 - 09:18
Mathzon
-
Mathzon
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Alltså, vad är det för simpel sak jag missat... Hur får man fram "scroll/slide-bar" i iPod? När man lyssnar på mp3'r i synnerhet, inte kollat film ännu. Så man kan förflytta sig inom låten genom att dra åt höger/vänster. Ser bara byt låt/spola knapparna och pause längst ned på skärmen.
Scrolla kan du göra nästan överst i menyn, möjligheten ser ut identiskt lik ut möjligheten du har för att höja volymen som du har under byta låt knapprna och pause.
Postad 13 August 2009 - 09:19
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
För er som vill ha lite tuffare fodral och mounts till era iphones http://gps.motionx.com/accessories/ http://www.ram-mount...47/Default.aspxfunderar på en till min cykel. känner ni till andra ställen där man kan köpa liknande fodral och fästanordningar?
Redigerat av Christopher_A, 13 August 2009 - 09:44.
Postad 13 August 2009 - 09:24
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Heja Telenor! Beställde i måndags och fick nu kollinummer att min telefon är på väg.
Konstigt... har dom ingen kö på telenor? jag beställde i tisdags förra veckan och jag har inte fått något sms att dom skickat min.... en svart 16gb 3gs....
Postad 13 August 2009 - 09:24
lobby
-
lobby
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Scrolla kan du göra nästan överst i menyn, möjligheten ser ut identiskt lik ut möjligheten du har för att höja volymen som du har under byta låt knapprna och pause.
Tack, satt och googlade ännu mer samtidigt och hittade äntligen rätt "how-to"  Trodde det var double-tap eller nåt som gällde... Börjar förstå den här apparaten mer och mer nu.
Postad 13 August 2009 - 09:30
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
http://www.teliaipho...se/?page_id=218Ny sida med lev status för telefoner från Felia
Redigerat av discomega, 13 August 2009 - 09:31.
Postad 13 August 2009 - 09:46
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Jag kan varmt rekommendera ideal-caseBeställde ett "skal" och en bilhållare för typ 270 kr (för bägge ink frakt), valde det näst billigaste fraktsättet med kolliid. Placerade ordern natten till fredag (betalade med visa utan att regga paypal konto), fick mail 5h senare om att den var skickad och igår kom avin.
Postad 13 August 2009 - 09:51
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
nån som har tips på liknande fodral, men som är inte lika klumpigt eller dyrt. behöver inte vara vattentätt. Är mest ute efter ett fodral som skyddar mot stötar även mot skärmen, så därför vill jag ha ett genomskinligt lock som man lätt kan lyfta upp när man vill göra nåt med skärmen. http://www.thepocket...tight Case.html vill ha ett fodral med locket från ovan på ett skal som nedan http://www.otterbox....gs-impact-case/
Redigerat av Christopher_A, 13 August 2009 - 10:12.
Postad 13 August 2009 - 10:00
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Jag kan varmt rekommendera ideal-case Beställde ett "skal" och en bilhållare för typ 270 kr (för bägge ink frakt), valde det näst billigaste fraktsättet med kolliid. Placerade ordern natten till fredag (betalade med visa utan att regga paypal konto), fick mail 5h senare om att den var skickad och igår kom avin. 
Tänk på att den då hamnar i rutan utan skydd för solen. Inga problem korta sträckor men längre sträckor så kan den nog bli varm...Tänkte nog köpa en sådan här istället: http://www.iphonebut...one-2g-353.htmlDå hamnar den mer i skydd från solen och framförallt närmare. Själv har jag en peugeuot 307. Den har ganska stor framruta och sitter den då med sugkopp i framrutan så hamnar den låååångt bort.  Har en Navigon 2110 max med medföljande sugkopp och det första jag gjorde var att köpa en sådan här: http://www.dustinhom...5010165565.aspx(woohoo, 300 inlägg! Tog bara 6 år  )
Redigerat av discomega, 13 August 2009 - 10:14.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|