Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden!

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2011 - 07:11

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
hehe Svante Skoog =)

Postad 08 April 2011 - 20:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Ja, den blev rätt så käck :)

Postad 09 April 2011 - 08:12

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
*squeel like a pig* :)

Postad 09 April 2011 - 10:45

Leopardkungens
  • Leopardkungens
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

"R.A.M.: Half Man Half Machine!"
Vårat bidrag till "Hobo with a shotgun" fejktrailer tävlingen, där jag spelar rollen som inavlad redneck som kör en "Deliverance" älskog med filmens hjälte :)

http://www.youtube.c...h?v=mE12n6_XWTI

En längre version av fejktrailern kommer kanske åka med på "Mad Bad Motherfucker" BD:n framöver.

Enjoy folks! :lol:

Fan va coolt! Kan ni inte försöka göra hela rullen:)

Postad 09 April 2011 - 15:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Faktiskt funderat lite på detta :)

Vi får se vad som händer längre fram. Vi kommer iallafall att filma en splatterfilm i sommar med liknande look och känsla, och kanske dyker "Rocket Arm Man" upp i den :lol: hehe

Postad 10 April 2011 - 08:22

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Oj..pinsamt dålig engelska på speakern!

Postad 10 April 2011 - 16:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Medvetet dåligt ;)

Postad 11 April 2011 - 07:13

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
He he...tror jag inte!

Postad 12 April 2011 - 14:45

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
22 juli släpps Tuck & Dale vs. Evil i tyskland! ;) Självklart köp för mig.

http://www.blu-ray.c...-Blu-ray/22415/

Trailer: http://www.youtube.c...h?v=j0hJSCqqIs4
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1465522/

EDIT:

Svenskt DVD-släpp från SF 23 juni. Jag hittade ingen info om svensk Blu-ray.

https://www.prisjakt...kt.php?p=827753

Bifogad fil(er)

Redigerat av papperskatt, 12 April 2011 - 17:16.

Postad 12 April 2011 - 15:55

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Tucker and Dale vs. Evil verkar ju überbra.. kan inte fatta att jag har hört talas om den... givet köp här oxå...!!

Postad 12 April 2011 - 17:07

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Den här rullen med Donnie Yen verkar ju inte gå av för hackor om man kikar på klippet ---> Legend Of The Fist

Edit: Kollade igen och ME LIKE..... A LOT....!! ;)

Redigerat av Unregistered36883, 12 April 2011 - 17:09.

Postad 12 April 2011 - 17:12

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Ja blev också sugen ;)

Postad 12 April 2011 - 17:51

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Den här rullen med Donnie Yen verkar ju inte gå av för hackor om man kikar på klippet ---> Legend Of The Fist

Edit: Kollade igen och ME LIKE..... A LOT....!! :P

Jag har den och den är rätt cool men lite besviken blev jag efter filmer som Ip Man 1 och 2.
För lite action enligt mig men visst ska man se den åtminstone 1 gång. ;)

Postad 14 April 2011 - 12:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Legend of the Fist är given tillsammans med Ip-Man filmerna, Donnie Yen har verkligen räddad Martial Arts filmen i HK och jag hoppas han kör på hårt i minst 10 år till :)

Btw, nu finns Midnight Legacy utgåvan av "Alien2/Alien Terror" på Planet Axel (fd Axelmusic) för ynka 101 krona!! :D

http://www.planetaxe...ls/851045003019

Det är spö straff på att inte äga den underbara skitrullen ;)

Blir vansinnig om jag inte får reda på Midnight´s kommande releaser snart!! :D

Postad 14 April 2011 - 12:50

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Btw, nu finns Midnight Legacy utgåvan av "Alien2/Alien Terror" på Planet Axel (fd Axelmusic) för ynka 101 krona!! :)

http://www.planetaxe...ls/851045003019

Det där är ju DVD-utgåvan, vill man ha Blu-ray så kostar den 143,5.

http://www.planetaxe...ls/851045003002

Postad 14 April 2011 - 14:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
:D
Jepp jag märkte det först nu ;)

Skyller på åldern :) *host* *host*

143 pix är fortfarande inte fy skam för denna pärla :D

Postad 14 April 2011 - 16:24

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

:D
Jepp jag märkte det först nu :D

Skyller på åldern :) *host* *host*

143 pix är fortfarande inte fy skam för denna pärla :D

Vadå???
Har du Pensionärsrabatt???

;)

Postad 14 April 2011 - 17:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Vet hut, yngling!! :)
Bifogad fil  grumpy_old_man.jpg   369.92K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Svante Skoog, 14 April 2011 - 17:17.

Postad 14 April 2011 - 17:43

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Ser nu att jag är äldre än dig Svante så....

Postad 14 April 2011 - 18:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Å fan ;)
Dock inte last gammal som herrn på bilden ser jag :D hehe

Nu la jag en beställning på "Dorm that dripped blood" på PlanetAxel!
Hoppas dom får in den några dagar tidigare då det redan har börjat skeppas några ex på diverse nätbutiker i USA :)

Redigerat av Svante Skoog, 14 April 2011 - 18:04.

Postad 14 April 2011 - 18:44

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

Å fan ;)
Dock inte last gammal som herrn på bilden ser jag :D hehe

Nu la jag en beställning på "Dorm that dripped blood" på PlanetAxel!
Hoppas dom får in den några dagar tidigare då det redan har börjat skeppas några ex på diverse nätbutiker i USA :)

De har den nog på lager redan. Bestälde The Incredibles av dem och det stod att den inte fanns på lager då den skulle släppas 12/4 men ändå skickades den 1 och ½ vecka tidigare.

Postad 14 April 2011 - 19:10

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Eftersom många av oss i tråden växte upp under VHS formatets guld ålder med allt underbart videovåld och mängder av ocensurerade svart kopior så vore det lite kul att höra hur just NI trillade in i videovåldets klor, speciellt när det gäller de REDIGT brutala rullarna som italienarna spottade ur sig :)

Mina allra första skräckfilms minnen var när dom på sommar nätterna visade filmer som "Dracula has risen from the Grave" och "Creature from the Black Lagoon" på SVT på mitten av 80-talet. Men det var inte förrän jag såg Fredagen den 13:e och Halloween filmerna ett par år senare som jag insåg min passion av genren. Dock började det på allvar när jag som 14 åring fick låna några fina svart kopior av min syrras dåvarande pojkvän. På kassetterna fanns verk som "New York Ripper" och "Absurd" m.m.
Och speciellt "New York Ripper" imponerade på mig. Samtidigt som det kändes så härligt förbjudet. Scenen där mördaren ger sig på den tomtenissar med ett rakblad hade man ju hört talats om tidigare och att det minsann skulle handla om SNUFF! Denna myt krossades snabbt när scenen dök upp :D

Efter att därpå få ta del av "Zombie Flesh Eaters" och "House by the Cemetery" på flimmriga 20:e generations kopior så var det kört!

På den tiden hade de flesta en garderob fylld med obskyra och sjuka splatterfilmer, som annars var sönder saxade eller totalförbjudna i vårt avlånga land, och samlingen av svartkopior ökade även hos mig. Det var dock vid denna tid punkt som jag insåg det fina i att skaffa original kassetter från Holland och Grekland. Och man la glatt 500 spänn på t.ex. en sliten gammal grekisk ex-rental av Tenebre vars master såg ut som om den kom direkt från en grindhouse biograf. MEN den var OKLIPPT! Och kung blev man för en dag när resten av kretsen lånade och kopierade min dyrgrip ;)

Ett par år senare tog jag ännu ett steg när jag skaffade mig en begagnad LD spelare. Nu öppnade sig en värld av RIKTIGT fina utgåvor av de sjukare filmerna! Dock så blev det även aningen dyrare :D
En Special Edition box från Elite Entertainment av "Texas Chainsaw Massacre" gick lätt på ca 1000 lappen och ville man åt de japanska skivorna av t.ex. "Zombie" så kunde det bära iväg på minst 1500-3500:-!!!
Tyvärr, eller som tur var, så hade jag inte riktigt ekonomin som tillät köp från japan. Så jag fick hålla mig till de "billigare" US utgåvorna för ca +700:- (åsså har folk mage att klaga över BD priserna idag).

Och sen har man dubbel-dippat/tripple-dippat några gånger fram tills idag. Jag inser att min samling av titlar egentligen inte förändrat sig speciellt mycket genom åren. Samlingen har bara bytt format 3 ggr :D

När man idag sitter och ser "New York Ripper" i fantastiskt 1080p på BD, så sitter jag ändå lite grann och saknar den gamla VHS tiden då allt kändes mer smutsigt, farligt och "förbjudet" ;)

Antar att några känner igen sig ;)

Postad 14 April 2011 - 19:19

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
+1 på allt utom att ha en syrra...!! :) The Burning är ju en gammal favvo som man hoppas ska dyka upp på BD nångång oxå...

Men absolut att man saknar de där förbjudna "tänk om polisen kommer" gamla VHS banden... fanns ju tom tillfällen när man kom över nån totalt sönderkopierad film som knappt gick att urskilja på tv'n... men trots det satt man som klistrad...

Redigerat av Unregistered36883, 14 April 2011 - 19:21.

Postad 14 April 2011 - 19:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Kul att du nämnde "The Burning", för den var faktiskt med på en av kassetterna jag fick låna av honom tillsammans med "Ripper" :)
Helt klart en favorit här med och betydligt bättre än fredagen den 13:e filmerna enligt mig. En BD lär nsart dyka upp då det cirkulerat en ruggigt fin HD version på MGMHD i USA :D

När det gäller skräpig bild så blev min första kopia av "Zombie Flesh Eaters" svartvit, då färgen på den tidigare generationen flimmrade rejält. Men som sagt, nog fan såg man på t.o.m. de allra värsta kopiorna så länge som man fick se scenerna oklippta :D

21 tums TV och mono video, det var grejjer det ;)

Redigerat av Svante Skoog, 14 April 2011 - 19:31.

Postad 14 April 2011 - 20:27

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Såg aldrig på skräckfilm som ung.
När vi i skolan i högstadiet skulle se Psycho var jag den enda som inte sett den innan. Dock hade jag då sett mycket annan film.
I hemmet köptes videon väldigt sent förhållande mot andra.
Den första "skräckfilm" jag såg var hos en polare och det var House. Eller som den fåniga svenska titeln var "Titta vi spökar". Efter att Videon till slut även hittat hem till oss kunde man låna mängder av filmer av kamrater. Dock ville den som hade mest filmer inte låna ut då jag inte hade något som han kunde låna av mig. Fick kontakt med en person som hade parabol vilket då var ovanligt. Hans filmintresse var av det mer extrema sorten. Han hade nån devis om att man visst kan äga alla filmer som finns....

Köpte lite film av honom av varierande kvalitet. Fick senare en ny kontakt som hade LD och möjlighet att föra över till valfritt tv format.
Kom då över filmer som blev hårdvaluta på lånemarknaden och kunde äntligen ge igen för gammal ost mot den som inte ville låna ut till mig tidigare med samma ordval. Hade ju själv nyare och bättre kopior än han kunde visa upp.

För att komma tillbaka till skräckfilmerna.
När man såg 3-4 filmer om dagen tog snart de vanliga filmerna slut. Med vanliga menar jag storfilmerna. Då återstod skräckgenren. Något som det helt oväntat visade sig att även min far gillade. Men han gillade inte splatter osv.
Men man hittade Argento förhålladevis tidigt. Som jag nämnde innan hade jag inte sett Psycho i högstadiet men jag hade sett den helt oklippta Opera av Argento. EN film som kanske 3 personer i hela den skolan ens hört talas om.
Hade sett en totalt wierd kopia av the Burning som en bekant klippt ihop själv av 3 olika utgåvor och på det viset fått en helt oklippt version. Fanns en enda textremsa på svenska i hela filmen :) .

Jag var inte den som "Skröt" om att ha sett den o den filmen som många andra gjorde. Jag ville hellre se filmen i bra kvalitet.

När man senare flyttade hemmifrån o skaffa eget boende köpte man snart dvdspelare. Började köpa filmer från utlandet och hittade snart gamla bekanta filmer i än bättre kvalitet.
Man började se mer o mer udda filmer. Trött på amerikanska mainstream skräpet. Asiatisk film kom först. Något min far försökt få mig förstå ca 10 tidigare men totalt fiasko som resultat:) Vissa scener fastnade dock. Som motorsågsduellen i Tiger on the beat (Eller vad den nu heter)

I ungefär samma veva upptäckte man att man kan ladda hem filmer från nätet. Då kom vissa gamla vibbar tillbaka. Man kunde plötsligt hitta filmerna man aldrig kunde hitta tidigare i en full godtagbar kvalitet. Gratis.

Sedan kom nästa uppdatering i utrustning. Blu Ray.
Nu kommer alla gamla godingarna igen. Och drösvis man missat tidigare.

Tack vare kompisen som levde efter att man kan visst äga alla filmer har jag sett mycket annurlunda och bra film.
Tipsen hittar jag numer bl.a i just denna tråden.

Jag har som synes sällan lagt mycket pengar på film. Men tror min dyraste film innan dvdn kom var typ 300kr.
Dvdn kostade mig mer. Bland det dyraste jag har köpt var en begagnad Swordsman första utgåva från hongkong för 600kr. Sedan finns det nån box osv som kostat mer.

Splatter osv har aldrig legat mig varmt om hjärtat men undantagen finns. Ibland är det grymt avkopplande att smälla igång dvdn alt. bdn med film där blodet flyger minst 13 meter utan mellanlandning. Kannibal filmer intreserar mig överhuvudtaget inte men har sett vad som sägs vara en totalt oklippt version av ...Holocaust.

Lite utsvävningar och ämnesflykt men ungefär så har mitt filmintresset utvecklats hittills.

Väntar nu på BD realeser av Demons och Demons 2. Men verkar som jag kommer få vänta länge än.
Får väl ta o plocka hem Aliens 2 nu när det är fri frakt o fördriva tiden ...

Postad 14 April 2011 - 21:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Ja, Asiatisk film, speciellt Hong Kong, ligger även mig varmt till hjärtat :)

Även om Hong Kong filmen kommit på fötter igen, tack vare bl.a. Donnie Yen, så lär det nog ändå aldrig bli som på guldperioden mellan 1978-1993. Det är från den perioden de bästa, vildaste och röjjigaste Martial Arts filmerna gjordes, och just "Tiger on the Beat" är just ett typiskt exempel på deras 80-tals rullar. En favorit från 80 talet är Donnie Yen filmen "In the Line of Duty 4". Makalösa fightscener och stunts som dom inte ens idag vågar sig på i Hong Kong :D

De har den nog på lager redan. Bestälde The Incredibles av dem och det stod att den inte fanns på lager då den skulle släppas 12/4 men ändå skickades den 1 och ½ vecka tidigare.

Du har rätt! Den har precis blivit skickad ;)
Denna, tillsammans med Alien 2, är de två BD:s jag väntade mest på senaste halvåret.

Redigerat av Svante Skoog, 14 April 2011 - 21:11.

Postad 14 April 2011 - 21:19

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Men när Hong-Kong blev sämre blev andra asiater bättre.
Korea hade en period med mycket bra filmer. Och mycket knepiga filmer också för den delen.
R-Point är en av de mer kända. Det är dock en krigs skräckfilm. Minst sagt knepig bitvis.

Men personligen gillar jag den.

Postad 14 April 2011 - 21:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Svenskt DVD-släpp från SF 23 juni. Jag hittade ingen info om svensk Blu-ray.

Släpps den 8:e juni även på BD :)
http://www.discshop...._blu_ray/P91635

Bokad!! :D

Postad 14 April 2011 - 22:32

papperskatt
  • papperskatt
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Släpps den 8:e juni även på BD :)
http://www.discshop...._blu_ray/P91635

Bokad!! :D

Grymt! Jag är riktigt sugen på att boka den jag med, men måste nog tyvärr avvakta ett litet tag. ;)

Postad 14 April 2011 - 22:45

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Eftersom många av oss i tråden växte upp under VHS formatets guld ålder med allt underbart videovåld och mängder av ocensurerade svart kopior så vore det lite kul att höra hur just NI trillade in i videovåldets klor, speciellt när det gäller de REDIGT brutala rullarna som italienarna spottade ur sig :D

Mina allra första skräckfilms minnen var när dom på sommar nätterna visade filmer som "Dracula has risen from the Grave" och "Creature from the Black Lagoon" på SVT på mitten av 80-talet. Men det var inte förrän jag såg Fredagen den 13:e och Halloween filmerna ett par år senare som jag insåg min passion av genren. Dock började det på allvar när jag som 14 åring fick låna några fina svart kopior av min syrras dåvarande pojkvän. På kassetterna fanns verk som "New York Ripper" och "Absurd" m.m.
Och speciellt "New York Ripper" imponerade på mig. Samtidigt som det kändes så härligt förbjudet. Scenen där mördaren ger sig på den tomtenissar med ett rakblad hade man ju hört talats om tidigare och att det minsann skulle handla om SNUFF! Denna myt krossades snabbt när scenen dök upp ;)

Efter att därpå få ta del av "Zombie Flesh Eaters" och "House by the Cemetery" på flimmriga 20:e generations kopior så var det kört!

På den tiden hade de flesta en garderob fylld med obskyra och sjuka splatterfilmer, som annars var sönder saxade eller totalförbjudna i vårt avlånga land, och samlingen av svartkopior ökade även hos mig. Det var dock vid denna tid punkt som jag insåg det fina i att skaffa original kassetter från Holland och Grekland. Och man la glatt 500 spänn på t.ex. en sliten gammal grekisk ex-rental av Tenebre vars master såg ut som om den kom direkt från en grindhouse biograf. MEN den var OKLIPPT! Och kung blev man för en dag när resten av kretsen lånade och kopierade min dyrgrip :D

Ett par år senare tog jag ännu ett steg när jag skaffade mig en begagnad LD spelare. Nu öppnade sig en värld av RIKTIGT fina utgåvor av de sjukare filmerna! Dock så blev det även aningen dyrare :D
En Special Edition box från Elite Entertainment av "Texas Chainsaw Massacre" gick lätt på ca 1000 lappen och ville man åt de japanska skivorna av t.ex. "Zombie" så kunde det bära iväg på minst 1500-3500:-!!!
Tyvärr, eller som tur var, så hade jag inte riktigt ekonomin som tillät köp från japan. Så jag fick hålla mig till de "billigare" US utgåvorna för ca +700:- (åsså har folk mage att klaga över BD priserna idag).

Och sen har man dubbel-dippat/tripple-dippat några gånger fram tills idag. Jag inser att min samling av titlar egentligen inte förändrat sig speciellt mycket genom åren. Samlingen har bara bytt format 3 ggr ;)

När man idag sitter och ser "New York Ripper" i fantastiskt 1080p på BD, så sitter jag ändå lite grann och saknar den gamla VHS tiden då allt kändes mer smutsigt, farligt och "förbjudet" ;)

Antar att några känner igen sig ;)

Här är en som inte va så gammal på 80 talet men såg mycket film och höll på med piratkopiering på VHS och för mig var det mycket karate/ ninja filmer som gällde och då med Sho Kosugi, Chuck Norris, Bruce Lee, Jackie Chan och Van Damme bl.a.
Inte så mycket skräck men nån vart det väl. :)
Flimmrande VHS filmer som man satt fastklistrad vid gjorde inte mig ett dugg men idag är man minsann bortskämd. :P

Postad 14 April 2011 - 23:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Bra smak! :)

Bästa Ninja filmen nånsin: Sho Kosugi´s "Revenge of the Ninja"!
Vid en period i moped åldern såg jag den MINST en gång om dagen ;)

Om MGM börjar släppa lite Cannon rullar snart så hoppas jag att DEN är med bland de första :D

Postad 14 April 2011 - 23:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
"Battle Beyond the Stars" och "Damnation Alley" på BD i sommar från Shout Factory :)

http://twitchfilm.co...summer-2011.php

Trailers:

Battle Beyond the Stars: http://www.youtube.c...h?v=ksJTPdNNQB4

Damnation Alley: http://www.youtube.c...h?v=gHu2R1xulZ8

Postad 15 April 2011 - 06:17

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

"Battle Beyond the Stars" och "Damnation Alley" på BD i sommar från Shout Factory :)

Trailers:

Battle Beyond the Stars: http://www.youtube.c...h?v=ksJTPdNNQB4

Hehe både John Saxon och Hannibal i A-team hade dom fått med samt att dom tagit musiken från:

http://www.youtube.c...h?v=eu-fI15pro8

Postad 15 April 2011 - 06:22

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Bra smak! :)

Bästa Ninja filmen nånsin: Sho Kosugi´s "Revenge of the Ninja"!
Vid en period i moped åldern såg jag den MINST en gång om dagen :D

Om MGM börjar släppa lite Cannon rullar snart så hoppas jag att DEN är med bland de första :D

Japp den såg man många gånger som liten pöjk, brorsan och jag fightades efteråt med en massa "ninja-vapen" och farsan var galen :D

Har den på Reg1 DVD, vore najs med ett nytt släpp, det är grymt skön musik i den och Braden är skön som Ninja i slutet, han bara går runt och skördar i skyskrapan med en massa tillhyggen och skön trum-beat i bakgrunden ;)

Edit:
Hitta dessa bilder på Imdb, undrar vart dom skulle varit.

http://www.imdb.com/...21280/tt0086192
http://www.imdb.com/...49120/tt0086192

Edit 2:

Snöade in lite på RotN och hitta:
Things i learned from watching revenge of the ninja

Shit vad jag garva när jag läste dessa ;)

Bästa var nog:
4. When banging your woman in a hot tub- try not to die with your dick in her as it will take a jackhammer to seperate you later.

Redigerat av Lactoferrin, 15 April 2011 - 09:06.

Postad 15 April 2011 - 09:49

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
RotN är sjukt bra men jag tycker den har hård kornkurrans från Sakura killers. Sen finns det så många sköna ninjafilmer man inte bör missa.

Postad 15 April 2011 - 10:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Hehe både John Saxon och Hannibal i A-team hade dom fått med samt att dom tagit musiken från:

http://www.youtube.c...h?v=eu-fI15pro8

Nja musiken är faktiskt från början gjord för "Battle Beyond the Stars" (skriven av James Horner), fast Corman använde sig av det soundtracket till i stort sett alla sina efterföljande sci-fi och fantasy filmer, den snåle fan :D hehe

Japp den såg man många gånger som liten pöjk, brorsan och jag fightades efteråt med en massa "ninja-vapen" och farsan var galen :D

Känner igen det där ;)

Hitta dessa bilder på Imdb, undrar vart dom skulle varit.

http://www.imdb.com/...21280/tt0086192
http://www.imdb.com/...49120/tt0086192

Å fan! Har aldrig sett dom förr. Men det ser ut som samma tak som under slutfighten. Några Deleted scenes på en framtida BD vore inte fel :)

RotN är sjukt bra men jag tycker den har hård kornkurrans från Sakura killers. Sen finns det så många sköna ninjafilmer man inte bör missa.

Jepp den går fan inte av för hackor ;)
Önskar att det fortfarande gjordes action filmer i det stuket :D

Postad 17 April 2011 - 14:40

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Vet inte om nån nämnt detta i nån annan tråd än, men, ni som är sugna på ett ex av svenska BD utgåvan (en av de få oklippta på planeten) av "a Serbian Film" gör nog bäst att plocka den så snart som möjligt då Discshop, Webhallen, Cdon, Ginza m.m. m.m. har slutat sälja filma pga sitt innehåll.

Tycker det är helt sjukt att butikerna nu leker censur och moralkärringar i bästa "Studio S år 1980" anda.

Helt otroligt att den svarta och satiriska humorn i filmen gått de flesta över huvudet :D

Subdvd.com är ett av de få ställen som fortfarande säljer filmen.

Samma sak hände Njutafilms utgåva av grindhouse/porr/slasher filmen "Forced Entry" på DVD som också endast verkar finnas hos Subdvd nu förtiden.

"Så se upp för dessa två filmer barn, annars kan ni förvandlas till mördare och våldtäktsmän!" :huh:

Redigerat av Svante Skoog, 17 April 2011 - 14:43.

Postad 17 April 2011 - 15:35

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

Vet inte om nån nämnt detta i nån annan tråd än, men, ni som är sugna på ett ex av svenska BD utgåvan (en av de få oklippta på planeten) av "a Serbian Film" gör nog bäst att plocka den så snart som möjligt då Discshop, Webhallen, Cdon, Ginza m.m. m.m. har slutat sälja filma pga sitt innehåll.

Tycker det är helt sjukt att butikerna nu leker censur och moralkärringar i bästa "Studio S år 1980" anda.

Helt otroligt att den svarta och satiriska humorn i filmen gått de flesta över huvudet :D

Samma sak hände Njutafilms utgåva av grindhouse/porr/slasher filmen "Forced Entry" på DVD som också endast verkar finnas hos Subdvd nu förtiden.

"Så se upp för dessa två filmer barn, annars kan ni förvandlas till mördare och våldtäktsmän!" :huh:

Tycker dock det verkar som det är bolaget som hoppat av.
Då inte heller Subdvd har den.

Postad 17 April 2011 - 17:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Gjorde en beställning hos Subdvd iallafall, så får vi se om den dyker upp på lager igen.

Vore jävligt olyckligt om det ÄR bolaget som fegat ur, då även bl.a. US utgåvan verkar bli stympad.

Postad 17 April 2011 - 17:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Nu har även DVDbeaver recenserat "Dorm that dripped of blood" :D

http://www.dvdbeaver...ood_blu-ray.htm

Kommer med eget omdöme när discen dykt upp :huh:

En hel del nytt gore i dom där bilderna, och ÄNTLIGEN verkar man kunna se vad som händer i dom mörka scenerna.

Postad 17 April 2011 - 17:37

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Sakura Killers va en favorit på ljuva 80 talet!!

Postad 17 April 2011 - 17:38

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1438 inlägg
  • 0
Var förvånad att ett svensk bolag vågade slänga ut den på marknaden även om all vår censur avskaffats så är inte förvånad att webbshopparna nu börjar fega ur själva. Sverige blir det gamla japan fast här får vi våld OCH sex. Får se om nån tidning tar upp diskussionen och studio S återuppstår :huh: Efter Casino slutade "vanliga" filmer att klippas om jag inte minns fel men porrfilmer som ansågs som våldsporr klipptes dock. Vet inte om detta också nu försvann när censuren gick i graven men när det gäller Serbian film så tycker jag att man kan göra ett eget val om det är något man vill se. Censuren har spelat ut sin roll och folk över 18 kan bestämma över sitt eget liv och vad de vill se. Sen att vi har 15 års gräns måste väl betyda att någon myndighet fortsätter att åldersmärka spel/film?

Utan att ha sett den ännu så tror jag det inte lär komma någon "värre" film på ett bra tag. Problemet som jag ser det är att många filmskapare/bolag klipper i sina egna filmer innan de lämnas in i usa som största exempel. Risken finns alltid att det blir den utgåvan som sprids i resten av världen. UK har ju blivit mycket snällare med åren, nu är det väl mest hästar som faller och nån enstaka karatepinne som ryker. Usa har ju sitt "unrated" system där de slipper mpaa (eller va de heter) så även om bioversionen klipps så får vi oftast oklippt sen på dvd/blu-ray. Positiv utveckling :D

Postad 17 April 2011 - 17:41

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Är det denna utgåva ni pratar om: https://www.prisjakt...kt.php?p=815091

Postad 17 April 2011 - 17:43

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0

Gjorde en beställning hos Subdvd iallafall, så får vi se om den dyker upp på lager igen.

Vore jävligt olyckligt om det ÄR bolaget som fegat ur, då även bl.a. US utgåvan verkar bli stympad.

Letade runt lite på nätet.
Bolaget har inte backat.
De försvarar regisörens rätt att få uttrycka sig som han vill eller nått i den stilen.
Filmen finns övrigt att hyra på Lovefilm vilket var lite förvånande tycker jag.

Postad 17 April 2011 - 17:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Är det denna utgåva ni pratar om: https://www.prisjakt...kt.php?p=815091

Yep, det är den jag beställde hos Subdvd.

Letade runt lite på nätet.
Bolaget har inte backat.
De försvarar regisörens rätt att få uttrycka sig som han vill eller nått i den stilen.
Filmen finns övrigt att hyra på Lovefilm vilket var lite förvånande tycker jag.

Gött att dom står på sig!

Jag är minst förvånad över att Discshop tog bort den då dom blev redig präktiga efter dom blev uppköpta av Bonnier och även slutade med porrfilm :D

Men att även Ginza och CDON backat är lite förvånande.

Antar att det är ett par chockade kunder som ringt och skällt ut dom för att dom sålt filmen :huh:

Postad 17 April 2011 - 18:18

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Antar att det är ett par chockade kunder som ringt och skällt ut dom för att dom sålt filmen :D

Det var någon/några som fick moralpanik och mailade alla återförsäljare med uppmaning att ta bort filmen.
Fanns en sida om det här - http://www.hyrafilmonline.se/ - tidigare, men den verkar ha tagits ner med en hänvisning till Flashback.

Redigerat av mr.keyser, 17 April 2011 - 18:18.

Postad 17 April 2011 - 19:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Att det kan bli ett sånt rama skri över ett tydligt fejkat gummi foster.
Scenen är ju så medvetet over the top att den inte går att ta på allvar om man har lite vett bakom pannbenet :D

Det enda som fattas nu är att en religiös sekt börjar bränna filmen på bål för att sluta cirkeln och skicka oss tillbaks till 1984 :huh:

Man blir riktigt nostalgisk av detta :)

Postad 17 April 2011 - 19:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Cliff på Shout Factory har gått ut med att "Woman in Cages" boxen som innehåller 3 Woman in Prison filmer, även kommer att släppas på Blu-Ray.
Så nu verkar det äntligen som att dom är ett steg närmare att även släppa de lite obskyra titlarna på formatet :D

Postad 19 April 2011 - 05:01

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Om det fortfarande undgått någon så släpper Kam & Ronson en massa gamla Chow Yun Fat rullar framöver:

Bullet In The Head
City on Fire
The Killer
Tiger on Beat

och fler kommer med tiden...

Sen har Ju även Black Mask med Jet Li släppts från dom och Iron Monkey oklippt.
Även A Chinese Ghost Story 1-3.

Kam & Ronson har fått mycket skit för att släppa uppkonverterade BD's men det köper jag inte, HK filmer från 70, 80, 90 talet spelades in med dålig kvalite och dom kan inte se så mycket bättre ut + att deras budget är sämre än Hollywoods.
Hittils så har deras BD's sett bättre ut än DVD släppen och det måste ju räknas för nåt.
Enda missen är väl Police Story 1 och den är från -85 och kanske inte kan se bättre ut än så, vad vet jag.

Redigerat av Lion_Paw, 19 April 2011 - 05:31.

Postad 19 April 2011 - 12:19

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Om det fortfarande undgått någon så släpper Kam & Ronson en massa gamla Chow Yun Fat rullar framöver:

Bullet In The Head
City on Fire
The Killer
Tiger on Beat

och fler kommer med tiden...

Sen har Ju även Black Mask med Jet Li släppts från dom och Iron Monkey oklippt.
Även A Chinese Ghost Story 1-3.

Kam & Ronson har fått mycket skit för att släppa uppkonverterade BD's men det köper jag inte, HK filmer från 70, 80, 90 talet spelades in med dålig kvalite och dom kan inte se så mycket bättre ut + att deras budget är sämre än Hollywoods.
Hittils så har deras BD's sett bättre ut än DVD släppen och det måste ju räknas för nåt.
Enda missen är väl Police Story 1 och den är från -85 och kanske inte kan se bättre ut än så, vad vet jag.

Hörde nånstans att de varit lite bakvänt med dvd sidan i hong kong.
Mastern gjordes i Pal för den kinesiska tv marknaden för att sen konverteras om till ntsc
för hong kong marknaden. Ska tydligen varit en del kvalitets förlust när de kladda såhär.
Nu vet jag inte om detta gäller Bluray oxå men det skulle ju förklara en del av den sunkiga kvaliteten.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.