Jag hade också problem med det när jag fick min box. Då hade knappt den här tråden kommit igång. Eller jo det hade den väl men det var inte just någon som hade någon box så det fanns inte så många att fråga. I alla fall så kollade jag med någon amerikansk sida och där tipsade dom att jag skulle aktivera ett gästkonto på datorn. Och sen när jag delade ut från datorn så delade jag med gäst och då löste det sig åt båda håll så att säga???. Jag använder W7 manager för automatisk inloggning på mitt konto så jag märker aldrig av gästkontot. Fast du måste ju givetvis också ha filesharing ibockat på boxen. Obs detta var med firmware version 1. Om det är likadant nu vet jag inte. Jag har ju bara uppgraderat och inte brytt mig om några inställningar sedan dess. Så jag vet inte om det är samma som gäller idag.Hmm..jag tror att jag beskrev det dåligt.. Jag vill alltså kunna ha USB-HDn inkopplad till Boxeen hela tiden och sen, via nätverket, föra över filer till USB-HDn från datorn.
Det kanske inte ens fungerar öht? Blir bara lite omständigt att koppla ur/in USB-HDn varje gång man ska lägga till nya filer..
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 22 February 2011 - 11:51
Postad 22 February 2011 - 11:56
Jo jag kom på att om du funderar på att föra över stora filer typ en bluray eller flera "vanliga" dvd,iso filer så tar det väldigt lång tid. Så ett tips, om du har många stora filer som du samlat ihop under en tid är att just göra så. Samla ihop under en tid och koppla sedan in hårddisken i datorn och för över alltihop på en gång.Hmm..jag tror att jag beskrev det dåligt.. Jag vill alltså kunna ha USB-HDn inkopplad till Boxeen hela tiden och sen, via nätverket, föra över filer till USB-HDn från datorn.
Det kanske inte ens fungerar öht? Blir bara lite omständigt att koppla ur/in USB-HDn varje gång man ska lägga till nya filer..
Postad 22 February 2011 - 13:51
Btw, var inne och kollade på supportsidan för Boxee men tyckts inte kunna hitta ett datum för nästa FW/SP-release. Någon som har koll, både på vad som ska släppas och när?
Postad 22 February 2011 - 14:03
De kommer inte gå ut med några fler datum efter deras senaste turer kring SP3 och Netflixförseningen. Så ingen idé att fråga helt enkelt eftersom de vägrar svara.Btw, var inne och kollade på supportsidan för Boxee men tyckts inte kunna hitta ett datum för nästa FW/SP-release. Någon som har koll, både på vad som ska släppas och när?
Där kan du se planerade fixar för nästa release. Lite oklart i dagsläget då verkar ändra system nu och SP5 kommer bli V1.1 istället. Detta antagligen pga lokala skrapingen och kanske något mer med interfacet som de håller hemligt
http://jira.boxee.tv...p;version=11350
Postad 22 February 2011 - 14:59
Vore även fint om någon kan de praktiska hastigheterna över N-nätet med en nyare router!
Postad 22 February 2011 - 15:37
Har tills nyligen varit en mycket nöjd Boxeeägare, men idag dök det upp ett icke angenämt problem som jag trodde försvunnit i och med de nyare uppdateringarna. Nämligen rödskärm i uppstartningsläget.........
Fick köra vaktmästarreset (stänga av och på som en idiot plus rycka ur sladden) ett antal gånger innan rödskärmen tog sitt förnuft till fånga och försvann.
Någon som vet något om den här skiten?
/C
Redigerat av Unregistered66fa17b0, 22 February 2011 - 15:38.
Postad 22 February 2011 - 15:42
Vore ju grymt bra isf så man slipper ta loss den för att fylla den.Någon som vet om detta går och isf hur utan att skapa ett extra inloggningskonto till windows?
(Kör win7)
Edit:Jag ser disken nu från min stationära dator men den säger att det bara är 300mb!? samt saknas det behörighet för att lägga något i den,vad gör jag för fel?
Redigerat av Unregistered671c75ff, 22 February 2011 - 15:56.
Postad 22 February 2011 - 16:05
Hur fungerar nätverket på boxeen? Fick lämna tillbaka min nyköpta mediaspelare då den inte klarade av att streama i högre hastigheter än ~5mb/s. Hackade ordentligt när jag streamar egeninspelad film från systemkameran. Någon som kan bekräfta att boxeen klarar sina 100mbit/s över trådat?
Vore även fint om någon kan de praktiska hastigheterna över N-nätet med en nyare router!
Jag streamar Blu-ray filmer trådlöst från en Apple Time capsule utan några som helst problem, den enda gången den buffrar är i början, innan filmen startat (0-5 sekunder beroende på storlek), men jag har inte haft några som helst problem med att det skulle hacka eller liknande. Jag kör på 10/100 fiber hemma.
Jag har en 2T us WD hårdisk kopplad till min Boxee, går det att komma åt den från mitt nätverk tex min stationära dator?
Vore ju grymt bra isf så man slipper ta loss den för att fylla den.Någon som vet om detta går och isf hur utan att skapa ett extra inloggningskonto till windows?
(Kör win7)
Edit:Jag ser disken nu från min stationära dator men den säger att det bara är 300mb!? samt saknas det behörighet för att lägga något i den,vad gör jag för fel?
Om du läser tråden så diskuteras det här bara 4-5 inlägg ovanför ditt.
Postad 22 February 2011 - 16:54
Hur fungerar nätverket på boxeen? Fick lämna tillbaka min nyköpta mediaspelare då den inte klarade av att streama i högre hastigheter än ~5mb/s. Hackade ordentligt när jag streamar egeninspelad film från systemkameran. Någon som kan bekräfta att boxeen klarar sina 100mbit/s över trådat?
Streamar 1080p DTS utan minsta tillstymmelse till hack. Detta går då via .N standard. Bitraten är reltativt hög på ca ~ 12-15mbit.
Postad 22 February 2011 - 17:08
maila [email protected] om du får det med senaste fw. (skriv på engleska)Någon som vet något om den här skiten?
Postad 22 February 2011 - 17:24
maila [email protected] om du får det med senaste fw. (skriv på engleska)
Tackar, slängde iväg ett mail, får se vad han säger. Har för mig att jag läst någonstans att detta kunde hända förut då man valde att stänga av den via fjärkan.
/C
Postad 22 February 2011 - 17:58
Jag streamar Blu-ray filmer trådlöst från en Apple Time capsule utan några som helst problem, den enda gången den buffrar är i början, innan filmen startat (0-5 sekunder beroende på storlek), men jag har inte haft några som helst problem med att det skulle hacka eller liknande. Jag kör på 10/100 fiber hemma.
Du råkar inte veta vad för bitrate du ligger på undertiden du streamar?
Streamar 1080p DTS utan minsta tillstymmelse till hack. Detta går då via .N standard. Bitraten är reltativt hög på ca ~ 12-15mbit.
Vanliga 1080p rullar gick utan problem med min budgetspelare, låg då runt samma bitrate. Det skumma är att mitt inspelade material från våran canon 500D hade skyhög bitrate. Vi snackar 50mbit+ vilket mediaspelaren inte klarade ens över kabel.
Har boxeen en funktion att kopiera över filer från tex en NAS till boxeens anslutna usb-hdd?
Postad 22 February 2011 - 18:20
Om du läser tråden så diskuteras det här bara 4-5 inlägg ovanför ditt.
Jag är väl korkad eller nått men jag får det inte att fungera,jag har läst igenom posterna samt länken till Boxees länk till deras forum.
Jag får upp disken på min dator som "Boxee/elements" men såfort jag försöker lägga något i den så går inte det och felmeddelandet "ingen behörighet" kommer upp.
Skulle bli väldigt tacksam för hjälp!
Såvitt jag förstår så har jag gjort rätt i själva boxen,jag har aktiverat fileshare,skapat ett användarnamn och ett lösenord under smb server inställningarna i boxen.
Disken är alltså ansluten till boxen,jag vill kunna lägga filer i den från min dator genom nätverkaet.
Oerhört tacksam för utförliga instruktioner om hur jag lyckas hela vägen med detta!
Edit:Och det står fortfarande att disken bara är på 300mb? (2gig)
Redigerat av Unregistered671c75ff, 22 February 2011 - 18:47.
Postad 22 February 2011 - 20:10
Alla måste verkligen lägga till appen Navi-x den har ju ALLT. Alla filmer, alla serier mm. Funkar klockrent. Det enda man saknar ibland är text då.
Postad 22 February 2011 - 20:16
hej kickys , kan du hjälpa mig med min boxee , jag har den i mitt trådlösa nätverk men kan inte se den i näverks o delningcenter.....
problem mitt nätverk med boxee , nån som kan bistå med råd?
Postad 22 February 2011 - 20:21
Problem med min boxee....... nån som kan tipsa mig...Fy fan...(ursäkta svordomen) Boxee växer för varje dag jag har den....
Alla måste verkligen lägga till appen Navi-x den har ju ALLT. Alla filmer, alla serier mm. Funkar klockrent. Det enda man saknar ibland är text då.
Postad 22 February 2011 - 20:45
Börja med att följa denna:
https://www.minhembi...howtopic=256123
Sen följer du:
http://ttcshelbyvill...ios-over-tcpip/
Till sist:
2: Allow TCP and UDP incoming connections for ports 137-139 in Windows Firewall. Here's how to do that:
Control Manager->Windows Firewall
On the top left, ->Advanced Settings
On the top left, ->Inbound Rules
On top right, ->New Rule...
Select "Port" click Next
First select TCP and enter 137-139 in the "specific local ports" field
Select Allow the Connection
Select all domains (You probably don't need to do all of them but I did)
Name it whatever you want (mine was Boxee Incoming port forward)
Click Finish
Create another rule just like the one you just did except select UDP instead of TCP
3: Change the name of your workgroup to something other than WORKGROUP (which is default). If you have a different workgroup name already, you can skip this for now and see if the previous changes have fixed the problem.
4: Once these changes are made, restart your computer.
Min workgroup heter hemgrupp tror jag och det funkade iaf.
Efter omstart av datorn...och vänta ett par minuter så blev alla drivarna connected och allt funkade.
Fick ju hitta alla mapparna genom att "logga" in på min egen dator genom nedersta alternativet i file management på boxee.
Hoppas det gick att förstå. Ger nog inget att fråga mig om du inte får igång det för jag följde bara guiderna :-)
Lycka till!
Postad 23 February 2011 - 10:31
Jag är väl korkad eller nått men jag får det inte att fungera,jag har läst igenom posterna samt länken till Boxees länk till deras forum.
Jag får upp disken på min dator som "Boxee/elements" men såfort jag försöker lägga något i den så går inte det och felmeddelandet "ingen behörighet" kommer upp.
Skulle bli väldigt tacksam för hjälp!
Såvitt jag förstår så har jag gjort rätt i själva boxen,jag har aktiverat fileshare,skapat ett användarnamn och ett lösenord under smb server inställningarna i boxen.
Disken är alltså ansluten till boxen,jag vill kunna lägga filer i den från min dator genom nätverkaet.
Oerhört tacksam för utförliga instruktioner om hur jag lyckas hela vägen med detta!
Edit:Och det står fortfarande att disken bara är på 300mb? (2gig)
Jag hade samma problem, har en 2TB WD USB-HDD. Lösningen nedan gäller alltså en WD-HDD, om det funkar med andra fabrikat vet jag inte. Jag gjorde så:
1. Koppla in HDDn till en PC där du ser att den kommer upp som en diskdrive
2. Högerklicka och formattera HDDn (NTFS) och markera "default allocation size"
3. Ladda hem "WD Quick Format.exe"
4. Koppla ur andra eventuella USB-diskar
5. Kör programmet (WD Quick Format), som då letar efter den anslutna USB-disken och formatterar den
6. Koppla in HDDn till Boxee och starta Boxee
7. Gå till Files -> Browse och då ska HDDn synas i listan
8. Förutsatt att "media sharing" är ibockat så ska HDDn kunna accessas via nätverket
Hoppas det funkar..!
Postad 23 February 2011 - 13:18
Du råkar inte veta vad för bitrate du ligger på undertiden du streamar?
Vanliga 1080p rullar gick utan problem med min budgetspelare, låg då runt samma bitrate. Det skumma är att mitt inspelade material från våran canon 500D hade skyhög bitrate. Vi snackar 50mbit+ vilket mediaspelaren inte klarade ens över kabel.
Har boxeen en funktion att kopiera över filer från tex en NAS till boxeens anslutna usb-hdd?
Vet tyvärr inte vilken bitrate jag ligger på, men det vore kul att se. Hur kollar man det enklast?
Postad 23 February 2011 - 14:13
Vet tyvärr inte vilken bitrate jag ligger på, men det vore kul att se. Hur kollar man det enklast?
Om det är en nedladdad bluray film brukar det stå i NFO´n. Ett annat test du kan göra är att plugga i en usbhdd i boxeen, logga in på datorn på boxeens usbhdd och föra över en film FRÅN boxeen till din dator för att se vilken hastighet du kommer upp i. Om du kommer upp i hastigheter över 6Mb/s (drygt 50mbit) blir jag lycklig!
Postad 23 February 2011 - 14:25
Videobitraten kan mätas genom genomsnittlig, tillfällig eller peakhastighet.
Boxee klarar video transferrate på runt 90Mbit/s via usb och kanske 75Mbit/s över SMB.
Däremot är inte alla nätverk optimerade för att hantera detta så det beror på utrustning.
Den klarar 5D MK2 utan problem från min NAS iaf.
Redigerat av Unregistered577c6879, 23 February 2011 - 14:29.
Postad 23 February 2011 - 16:19
Att streama en film har inget med genomsnittlig videobitrate att göra.
Videobitraten kan mätas genom genomsnittlig, tillfällig eller peakhastighet.
Boxee klarar video transferrate på runt 90Mbit/s via usb och kanske 75Mbit/s över SMB.
Däremot är inte alla nätverk optimerade för att hantera detta så det beror på utrustning.
Den klarar 5D MK2 utan problem från min NAS iaf.
Klarar den även att streama samma film över trådlösa? N-standarden alltså.
Postad 23 February 2011 - 22:39
Ikväll fick även jag det här felet för första gången. Förtroendet för boxen är just nu väldigt lågt.Tjena
Har tills nyligen varit en mycket nöjd Boxeeägare, men idag dök det upp ett icke angenämt problem som jag trodde försvunnit i och med de nyare uppdateringarna. Nämligen rödskärm i uppstartningsläget.........
Fick köra vaktmästarreset (stänga av och på som en idiot plus rycka ur sladden) ett antal gånger innan rödskärmen tog sitt förnuft till fånga och försvann.
Någon som vet något om den här skiten?
/C
Postad 23 February 2011 - 23:09
Testa att bara rycka hdmikabeln in och ut nästa gång det händer.
Testa även en annan HDMI kabel.
Redigerat av Unregistered577c6879, 23 February 2011 - 23:14.
Postad 23 February 2011 - 23:26
Hmm, jag startade iofs Boxee boxen innan jag startade TV och förstärkare, men det gör jag nästan alltid annars också utan problem.Problemet beror med största sannolikhet att ni startat Boxee innan ni startat förstärkaren eller tvn. Därav HDMI handshake problem som uppstår med vissa enheter. Verkar hända med vissa enheter, dock har jag aldrig sett det själv. Men jag startar aldrig Boxeen innan förstärkaren är i gång heller.
Jag får väl sluta med det och starta den sist i ledet.
Är det föresten nån som vet ifall det kommer bli något riktigt sleepläge på boxen?
Det tar ju en halv evighet att starta den som det är nu (vilket är anledningen till att jag vill starta den först).
Postad 23 February 2011 - 23:33
Troligtvis inte. Denna typ av SoC stödjer inte det.Är det föresten nån som vet ifall det kommer bli något riktigt sleepläge på boxen?
Det tar ju en halv evighet att starta den som det är nu (vilket är anledningen till att jag vill starta den först).
Postad 24 February 2011 - 09:17
Problemet beror med största sannolikhet att ni startat Boxee innan ni startat förstärkaren eller tvn. Därav HDMI handshake problem som uppstår med vissa enheter. Verkar hända med vissa enheter, dock har jag aldrig sett det själv. Men jag startar aldrig Boxeen innan förstärkaren är i gång heller.
Detta stämmer inte, då jag i princip alltid har förstärkaren på eftersom den används som Hdmi växel. Har mailat Marcel och väntar på svar.
/C
Postad 24 February 2011 - 12:05
Har för tillfället suttit och testat XBMC, Boxee och Plex på iMacen och ser olika fördelar med allihop, Boxee har minst funktioner men är också den enklast och mest användarvänliga boxen, plug'n'play.
Det enda jag hittat som jag inte lyckats luska ut är gällandes visning/nerladdningen av subtitles, är det bara opensubtitles som funkar, eller finns det något script för undertexter.se? Via opensubtitles hittar jag aldrig svenska undertexter tyvärr.
Navi-x
Testade förövrigt Navi-X igår och fyf*n rent ut sagt, där finns allt, sökte på film, musik etc och allt jag sökte på fanns, bara att söka och spela upp. Det enda som kunde göra den bättre är stöd för subtitles, som i den vanliga spelaren, någon som testat och fått subtitles att fungera?
Postad 24 February 2011 - 15:57
Postad 24 February 2011 - 16:49
opensub är det enda autoläget som finns just nu.Det enda jag hittat som jag inte lyckats luska ut är gällandes visning/nerladdningen av subtitles, är det bara opensubtitles som funkar, eller finns det något script för undertexter.se? Via opensubtitles hittar jag aldrig svenska undertexter tyvärr.
Rösta här http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7974
Problemet är att ingen kommer vilja ge bort trafik gratis och då lär det ju inte hända.
kan rekommendera folk att rösta på detta också http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-3641
Har du ingen switch eller router? Moderna sådana har oftast autosensing.Var och köpte den här nyligen och köpte även en nätverkskabel samtidigt. Har inte haft möjlighet att köra igång den än, men min fråga är ifall jag måste ha en korsad nätverkskabel mellan boxen och datorn? Fick nämligen en okorsad från affären..
Redigerat av Unregistered577c6879, 24 February 2011 - 16:51.
Postad 24 February 2011 - 17:07
Hej, har följt formumet sedan start och kommer nog troligen gå med i Boxee-skaran imorgon då lönen kommer
Har för tillfället suttit och testat XBMC, Boxee och Plex på iMacen och ser olika fördelar med allihop, Boxee har minst funktioner men är också den enklast och mest användarvänliga boxen, plug'n'play.
Det enda jag hittat som jag inte lyckats luska ut är gällandes visning/nerladdningen av subtitles, är det bara opensubtitles som funkar, eller finns det något script för undertexter.se? Via opensubtitles hittar jag aldrig svenska undertexter tyvärr.
Navi-x
Testade förövrigt Navi-X igår och fyf*n rent ut sagt, där finns allt, sökte på film, musik etc och allt jag sökte på fanns, bara att söka och spela upp. Det enda som kunde göra den bättre är stöd för subtitles, som i den vanliga spelaren, någon som testat och fått subtitles att fungera?
Nix inte hittat hur man skulle få igång subtitles till filmer/serie ri navi-x...dvs lär ej gå.
Postad 24 February 2011 - 18:03
Har du ingen switch eller router? Moderna sådana har oftast autosensing.
Nej tyvärr, jag har iof en trådlös router inbyggd i adsl-modemet, men den sitter i första telejacket på nedervåningen, och dator samt boxeen står här uppe, ska se om jag kan byta sladden då, har tyvärr redan öppnat förpackningen.
Ingen annan lätt lösning på det? Förutom att köpa en switch då?
Postad 24 February 2011 - 18:17
Har du testat kablen först? Möjligt att båda nätverkskorten klarar det...Nej tyvärr, jag har iof en trådlös router inbyggd i adsl-modemet, men den sitter i första telejacket på nedervåningen, och dator samt boxeen står här uppe, ska se om jag kan byta sladden då, har tyvärr redan öppnat förpackningen.
Ingen annan lätt lösning på det? Förutom att köpa en switch då?
I annat fall är det bara att byta sladd eller skaffa switch.
Postad 24 February 2011 - 20:53
opensub är det enda autoläget som finns just nu.
Rösta här http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7974
Problemet är att ingen kommer vilja ge bort trafik gratis och då lär det ju inte hända.
Ha! Det där är ju min ticket, så rösta på ni!
Hur menar du, ge bort trafik gratis? Du menar att scriptet tar bort vanliga besökare från sidorna?
Postad 24 February 2011 - 21:17
Internettrafik är inte gratis. I och med att det är en kommersiell produkt brukar man oftast få betala om man ska använda andras tjänster.Ha! Det där är ju min ticket, så rösta på ni!
Hur menar du, ge bort trafik gratis? Du menar att scriptet tar bort vanliga besökare från sidorna?
Därför de antagligen inte kan ha någon annan än IMDB och opensubtitles som standardval. Vad gäller XBMC så är det inte en kommersiell produkt och därför svårt att kräva någon på pengar.
Men du kan ju maila undertexter.se och fråga hur de ställer sig till saken så kanske de själva vill pusha på att få med sidan.
Postad 24 February 2011 - 22:02
Vilken repository använder ni som fått det att funka?
Postad 25 February 2011 - 00:10
Får inte navi-x att fungera!
Vilken repository använder ni som fått det att funka?
http://navi-x.google...vn/trunk/boxee/
Funkar perfekt!
Postad 25 February 2011 - 12:52
I går när jag streamade film från hdd så stannade filmen (ca 4gb) var 2-3 minut.
Det funkar bra om hdd är kopplad direkt till boxeen.
Varför händer detta?
Routern är trots allt avancerad och borde klara av detta.
Postad 25 February 2011 - 13:07
Jag har en Boxee, Asus N56U router och till den kopplad usb hårddisk.
I går när jag streamade film från hdd så stannade filmen (ca 4gb) var 2-3 minut.
Det funkar bra om hdd är kopplad direkt till boxeen.
Varför händer detta?
Routern är trots allt avancerad och borde klara av detta.
Routrar med inkopplad USB hårddisk som sen streamar ger jag inte mycket för. Du ska ha en riktigt NAS om det ska fungera bra.
Routern är det inget fel på men det här med att Routern ska dela ut USB hårddisk ger jag inte mycket för.
Postad 25 February 2011 - 13:49
Routrar med inkopplad USB hårddisk som sen streamar ger jag inte mycket för. Du ska ha en riktigt NAS om det ska fungera bra.
Routern är det inget fel på men det här med att Routern ska dela ut USB hårddisk ger jag inte mycket för.
Så då ska jag satsa på en NAS?
Ooooo utgifter igen.
Postad 25 February 2011 - 13:51
Så då ska jag satsa på en NAS?
Ooooo utgifter igen.
jag delar ut vi datorn, anser det vara bäst
Postad 25 February 2011 - 14:20
jag delar ut vi datorn, anser det vara bäst
Jo jag förstår. Men jag hade tänkt mig ha en liten "hemma server" där jag kan komma åt disken från vilken dator eller PS3 som helst.
Ville till exempel ha nytta av torrent client som finns i routern för att ladda när filer direkt till den externa hdd.
Postad 25 February 2011 - 14:29
Jo jag förstår. Men jag hade tänkt mig ha en liten "hemma server" där jag kan komma åt disken från vilken dator eller PS3 som helst.
Ville till exempel ha nytta av torrent client som finns i routern för att ladda när filer direkt till den externa hdd.
Jo tanken är absolut god, men även en high end router är rätt värdelös. Lätt att tro men den kan aldrig ersätta en NAS eller PC som "server" och torrent maskin.
Postad 25 February 2011 - 14:31
Det borde gå om du har en hårddisk kopplad till Boxeen. Allt annat går ju att göra med hårddiskar som är kopplade så. Då borde det även gå att lägga torrent katalogerna där. Men då måste du ju ha Boxeen stå och gå hela tiden plus att hårddisken slits det dubbla. Först stå och snurra när du tankar sedan snurra när du laddar upp. Sen snurra när du tittar. Kan ju bli problem med ljudet också om du tankar/laddar samtidigt som du tittar. Usch vad jag surrar. Men jag tror det ligger något i det jag surrar om. Fixa en nas istället. Så mycket enklare och bättre och smidigare och dyrare.Jo jag förstår. Men jag hade tänkt mig ha en liten "hemma server" där jag kan komma åt disken från vilken dator eller PS3 som helst.
Ujujuj
Redigerat av Byson1, 25 February 2011 - 14:38.
Postad 25 February 2011 - 15:08
Ingen dyr.
Jag hittade den här till ett bra pris LaCie Network Space V2 1TB .
Postad 25 February 2011 - 15:43
Är det någon NAS som kan rekommenderas?
Ingen dyr.
Jag hittade den här till ett bra pris LaCie Network Space V2 1TB .
Äeh lite liten kanske. D-Link DNS-320. är billig men ingen hårddisk i. Men du kan slänga i två Western Digital Elements Desktop 2.0 2TB. så får du 4 Tb. Det blir ju mer pengar men du kan ju ta en disk i taget. 1714:- blir det då inklusive frakt med en disk.
Redigerat av Byson1, 25 February 2011 - 15:47.
Postad 25 February 2011 - 16:03
Äeh lite liten kanske. D-Link DNS-320. är billig men ingen hårddisk i. Men du kan slänga i två Western Digital Elements Desktop 2.0 2TB. så får du 4 Tb. Det blir ju mer pengar men du kan ju ta en disk i taget. 1714:- blir det då inklusive frakt med en disk.
I mitt fall så är inte storleken det viktigaste. Bara en till bra pris som fungerar bra. Alltså en enkel NAS.
Annars så verkar den bra.
Postad 25 February 2011 - 16:14
Jo men det är den säkert.I mitt fall så är inte storleken det viktigaste. Bara en till bra pris som fungerar bra. Alltså en enkel NAS.
Annars så verkar den bra.
Postad 25 February 2011 - 19:15
Tackar ödmjukast. Funkar klockrent!http://navi-x.google...vn/trunk/boxee/
Funkar perfekt!
Postad 25 February 2011 - 23:39
Tackar ödmjukast. Funkar klockrent!
Jag provade precis och det hittar inte den.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
12 bilder
102 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?