VU+ Satellitmottagare
3303 svar till detta ämne
Postad 26 maj 2011 - 19:38
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
jag har nu köpt en Usb sticka för digitala marknätet. Den skall ta de nya formaten(T2) Den heter pctv nanostick T2 Jag kör med Open Pli (1)(fungerar smärtfritt) och vet inte vad jag skall ladda ner för att få stickan att fungera Någon? Mvh Pa
För att det skall funka att ta in SVT1 HD samt SVT2 HD (vilka är de du får in utan Boxerkort, CI+ CAM samt CI+ stöd i HW) i din VU+ med PLi så behöver du drivrutiner för detta. Det finns en del drivrutiner för USB-tuners som plugins för olika images. Jag har dock inte bilden av om din DVB-T2 tuner stöds av någon image, men det bör du kolla upp och även om DVB-T2 är lite nytt, så kan det ju dyka upp drivare vid något tillfälle framåt (om du inte tillverkar egna förstås).
Postad 23 juni 2011 - 17:30
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
DVB-T2 gör du inte så mycket eftersom VU+ och andra Linuxmottagare för den delen saknar CI+. Det enda du kommer få in är SVT1 HD och SVT2 HD.
Du skriver att Linuxmottagare saknar Ci+, är det hårdvaruproblem eller rättigheter som behövs?
Postad 24 juni 2011 - 10:59
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Även om det hade funnits den hårdvara som behövs för CI+ så måste den laddas med en krypterings nyckel. För att få nycklar till en box så måste den genomgå ett test som kollar att nyckeln är skyddad och att inget HD material kan läcka från boxen. Detta medför att man måste låsa boxen rejält innan den blir godkänd. Enigma 2 är alldeles för öppet för att man kan få en box med E2 godkänd. Mer info finns på ci-plus.com och trustcenter
Postad 24 juni 2011 - 19:10
ricki75
-
ricki75
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Om man använder en godkänd modul, fungerar det då med någon linuxbox?
Postad 28 juni 2011 - 22:16
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Ursäkta min nybörjarfråga, men...
Fråga 1: Uppdaterar man VU+ via satellit eller nätverk?
Fråga 2: Finns det trådlöst wifi nätverk på VU+ Duo?
Fråga 3: Vilken är senaste hårdvaruversionen på VU+ Duo?
Redigerat av LFN, 28 juni 2011 - 22:24.
Postad 29 juni 2011 - 06:20
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Om man använder en godkänd modul, fungerar det då med någon linuxbox?
Nope! Det ryktas om att Miraclebox 9 kommer få CI+ men då kommer boxen troligtvis bli helt låst mjukvarumässigt. Canal Digital & Viasat godkända HD boxar är faktist Linux-boxar, trot eller ej Ursäkta min nybörjarfråga, men... Fråga 1: Uppdaterar man VU+ via satellit eller nätverk? Fråga 2: Finns det trådlöst wifi nätverk på VU+ Duo? Fråga 3: Vilken är senaste hårdvaruversionen på VU+ Duo?
1: Via USB eller nätverk. Om man kör Open PLi kan man uppdatera mjukvaran via boxens menyer. 2: Funkar säkert med en vanlig dator WiFi-dongle. 3: Ingen aning, köp av en seriös handlare så får du säkert senaste version.
Postad 03 juli 2011 - 10:53
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Finns det några rekommendationer från tillverkaren om särskilt lämpliga hårddiskar till VU+ DUO?
Tyst & sval & snabb är väl högprioriterat. Ska man välja 5400 eller 7200 läshastighet?
Samsung/WD/Seagate??
(Jag hittade bara diskussioner från 2010 i tråden om hårddiskar och sedan dess har det hänt mycket misstänker jag)
Postad 04 juli 2011 - 05:22
Unregisteredafc8f69d
-
Unregisteredafc8f69d
-
Användare
-
-
215 inlägg
Finns det några rekommendationer från tillverkaren om särskilt lämpliga hårddiskar till VU+ DUO? Tyst & sval & snabb är väl högprioriterat. Ska man välja 5400 eller 7200 läshastighet? Samsung/WD/Seagate??
(Jag hittade bara diskussioner från 2010 i tråden om hårddiskar och sedan dess har det hänt mycket misstänker jag)
Jag har den här http://www.webhallen...pinpoint_f3_1tb funkar kanon bra.
Postad 04 juli 2011 - 13:12
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Finns det några rekommendationer från tillverkaren om särskilt lämpliga hårddiskar till VU+ DUO? Tyst & sval & snabb är väl högprioriterat. Ska man välja 5400 eller 7200 läshastighet? Samsung/WD/Seagate??
Jag själv använder disken nim66 länkar till och den fungerar utmärkt, inga som helst problem. Undvik WD då deras HDD ( Green serie ) brukar gå ner i sleep mode och då kan orsaka problem vid inspelning.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 04 juli 2011 - 13:27.
Postad 04 juli 2011 - 14:05
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Okej. Tack för era svar. Då är det ingen fara med hög värme och högt ljud på samsung när den har 7200 läshastighet?
Redigerat av LFN, 04 juli 2011 - 14:10.
Postad 08 juli 2011 - 19:12
narug
-
narug
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har en Vu+ duo med OpenPli och har dessa frågor:
---
- När jag exempelvis kollar på "Jims Värld" på Comedy Central
så visas detta 4:3-program utsträckt till 16:9, usch...
Även om jag streamer till VLC i datorn så blir det fel,
men med VLC så kan man ju ändra tillbaka detta till 4:3.
Är det jag som har fel inställning i mottagaren eller är det CD som skickar ut i fel format?
(Fast just nu i kväll visas faktiskt "Jims Värld" rätt i 4:3 och växlar till 16:9 i reklamen
och visar formatet rätt när jag kollar Meny, Information, Kanal = 4:3...hmmm)
Om det är CD som gör fel (ibland), finns det någon plugin som kan krympa ner tillbaka till 4:3?
---
- Programmen på exempelvis History Channel (SD) visas ofta som 16:9 med tjocka svarta
kanter runt om och en liten bild, fast med halva History-loggan in det svarta.
Åter igen är det jag eller CD som gör fel?
Finns det då någon plugin som kan zooma in så man slipper tjocka svarta kanter?
Postad 08 juli 2011 - 21:24
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Det är kanalerna som antingen sänder ut i fel format eller så sänder dom med 4:3 LB (Det du beskriver som svart runtom och det är inte 16:9)
Det finns en Letterbox plugin man kan installera för att zooma 4:3 LB så det täcker hela rutan.
I fallet med utsändning av 4:3 felaktigt i 16:9 så får du ändra på tvn manuellt.
Redigerat av Leatherface, 08 juli 2011 - 21:26.
Postad 15 juli 2011 - 08:32
Unregistered0dcb6955
-
Unregistered0dcb6955
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag fick ett intressant problem häromdagen.
Jag startade om min box och helt plöstligt så får jag ingen signal via hdmi, scart funkar klockrent men hdmi är "död" testat 2 olika kablar och olika hdmi ingångar i tv'n.
Postad 15 juli 2011 - 15:26
nilsskytte
-
nilsskytte
-
Användare
-
-
116 inlägg
Får inte till det med media spelaren i OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20110715.
Bilden små hackar på alla mina mkv filmer!
Blir bättre när jag ställer om till 60hz men då funkar det ju inte på vanliga tv kanaler.
Har provat alla möjliga inställningar med autoresolution men blir inge klokare!
Kan det göra skillnad om jag formaterar om disken till ext istället för fat?
Postad 16 juli 2011 - 06:39
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Får inte till det med media spelaren i OpenPLi-2.0-beta-vuduo-20110715. Bilden små hackar på alla mina mkv filmer! Blir bättre när jag ställer om till 60hz men då funkar det ju inte på vanliga tv kanaler. Har provat alla möjliga inställningar med autoresolution men blir inge klokare! Kan det göra skillnad om jag formaterar om disken till ext istället för fat?
Ja, EXT är ljusår bättre än FAT men testa detta först... Testa att ställa in Autoresolution så här. Installation -> System -> A/V Inställningar: Läge: 576i (om du har 720p eller 1080i här ska du ange grundvärde för 720p eller 1080i nedan i Autoresolution) Uppdateteringstakt: 50Hz Bildformat: Automatiskt Installation -> System -> Autoresolution: SD 25/50Hz Interlaced Mode: grundvärde (576i) SD 30/60Hz Interlaced Mode: 480i SD 25/50Hz Progressive Mode: 576p SD 30/60Hz Progressive Mode: 480p HD Interlaced Mode: 1080i (grundvärde) HD Progressive Mode: 720p (grundvärde) Enable 720p24 Mode: 1080p24 eller 720p24 om din TV kan ta emot 720p24 signal. Enable 1080p24 Mode: 1080p24 Enable 1080p25 Mode: 1080p25 Enable 1080p30 Mode: 1080p30 Refresh Rate 720p: 50Hz Refresh Rate 1080i: 50Hz Deinterlacer Mode for interlaced content: auto Deinterlacer Mode for progressive content: auto
Redigerat av bpl, 16 juli 2011 - 06:41.
Postad 17 juli 2011 - 20:35
nilsskytte
-
nilsskytte
-
Användare
-
-
116 inlägg
Det funkade med dina inställningar.
Bilden flyter på samtliga filmer.När jag slår igång en film så står det 1080p24.och min tv stödjer inte det,men det funkar ändå.
Tusen tack,en spelare mindre framför tv
Postad 17 juli 2011 - 22:07
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Har börjat att få lite problem med uppspelning av inspelat material.
Tills nu har det fungerat perfket men ibland kan bilden börja att hacka och/eller ljudet försvinner. Spolar man tillbaka så spelas det upp utan problem.
Några idéer?
Disken är en Samsung spinpiont F3 1TB och jag kör OpenPli 1.0
Postad 18 juli 2011 - 05:49
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Har börjat att få lite problem med uppspelning av inspelat material. Tills nu har det fungerat perfket men ibland kan bilden börja att hacka och/eller ljudet försvinner. Spolar man tillbaka så spelas det upp utan problem. Några idéer? Disken är en Samsung spinpiont F3 1TB och jag kör OpenPli 1.0
Hoppsan, då kan man alltså inte skylla på Western Digital Caviar Green... Jag har precis samma problem, fast då med WD-disken och hade precis bestämt mig i helgen för att köpa just en Samsung spinpiont F3 1TB efter att nim66 och hifighost intygade att det inte fanns några problem med den. Låter mer som om det är VU-maskinen i sig som inte är 100% stabil. Jag behöver dock inte spola tillbaka utan det räcker att jag stoppar och sedan startar uppspelningen igen. Jag personligen upplever det som om TS-avkodaren tappar synk och försöker att hitta tillbaka igen.
Postad 18 juli 2011 - 07:32
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Hoppsan, då kan man alltså inte skylla på Western Digital Caviar Green... Jag har precis samma problem, fast då med WD-disken och hade precis bestämt mig i helgen för att köpa just en Samsung spinpiont F3 1TB efter att nim66 och hifighost intygade att det inte fanns några problem med den. Låter mer som om det är VU-maskinen i sig som inte är 100% stabil. Jag behöver dock inte spola tillbaka utan det räcker att jag stoppar och sedan startar uppspelningen igen. Jag personligen upplever det som om TS-avkodaren tappar synk och försöker att hitta tillbaka igen.
Det räcker med att stoppa och sedan starta uppselningen för att det ska fungera igen för mig med. Min disk är nu full till ca 75%, kanske man ska prova att rensa den lite eller kanske t.o.m. formatera om den?
Postad 18 juli 2011 - 08:31
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Det räcker med att stoppa och sedan starta uppselningen för att det ska fungera igen för mig med. Min disk är nu full till ca 75%, kanske man ska prova att rensa den lite eller kanske t.o.m. formatera om den?
Min är runt 55% full, men den har varit så sedan start. Hur som helst så är det ju inte WD som är problemet. Kanske är det Open PLI eller kanske rent ut av Vu-maskinen. Någon här med erfarenhet av andra liknande maskiner (Dreambox m.fl.) om de uppför sig på samma sätt? Skönt i alla fall att inte behöva köpa ny HDD för att sedan märka att det inte gjorde nån skillnad.
Postad 18 juli 2011 - 15:10
LFN
-
LFN
-
Användare
-
-
202 inlägg
Är det ett allmänt problem med hackande uppspelningar från hårddisken på Vu+?
Det är ju en av anledningarna till att jag vill göra av mig med min CanalDigital Sagembox. Men inte slänger jag pengarna i sjön för att få samma hackande på denna!
Postad 18 juli 2011 - 15:32
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Min är runt 55% full, men den har varit så sedan start. Hur som helst så är det ju inte WD som är problemet. Kanske är det Open PLI eller kanske rent ut av Vu-maskinen. Någon här med erfarenhet av andra liknande maskiner (Dreambox m.fl.) om de uppför sig på samma sätt? Skönt i alla fall att inte behöva köpa ny HDD för att sedan märka att det inte gjorde nån skillnad.
Inga problem med hackande inspelnignar på Dreamboxi iaf med i princip samma mjukvara.
Postad 18 juli 2011 - 16:01
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Har kört med VU+ Duo i ganska precis ett år nu och använt Samsung disken som nämnts ovan nästan lika länge och inte haft några problem med den, inga hackanden eller dyligt. Provade även fem samtidiga inspelningar i början när jag testade disken och VU+'n, alla inspelningar gick utan problem att spela upp.
Däremot så provade jag en WD "gren line" som första disk och den funkade mycket dåligt. Så mitt råd är att prova med en annan disk, kanske är disken trasig eller inte funkar så bra med Vu'n eller linux.
Postad 18 juli 2011 - 17:31
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Har en WD Green disk i mina linuxmaskiner och Dreambox och ingen av dom krånglar.
Men går ju inte utesluta att det är nåt fel på just den disk han har.
Postad 18 juli 2011 - 17:49
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
Det finns ju flera modeller av WD greendiskar, en del funkar medan andra inte. Den som inte funkade för mig var en WD10EADS-00L 1TB edit: här diskuteras hdd till vu+ http://www.world-of-...TA-HDD-and-size
Redigerat av Unregisteredfafe07e5, 18 juli 2011 - 18:14.
Postad 20 juli 2011 - 11:17
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Hade samma WD disk i min och den krånglade som attan. Bytte till en Seagate. Låter mer men är stabilare. Kör med BlackHole men skulle vilja testa OpenPli men vet inte vart man tankar ner senaste. Har dock för mig att BlackHole kör senast drivrutinerna till maskinvaran men vill testa OpenPli ändå. Inget matnyttigt här: http://www.pli-image...s.php?cat_id=18 Det enda jag hittade var Version: OpenPLi® v1.0 och Version 2 är väll den senaste? EDIT - Hittade den här: http://www.pli-image...w...&dir=/vuduoÄr det ett allmänt problem med hackande uppspelningar från hårddisken på Vu+? Det är ju en av anledningarna till att jag vill göra av mig med min CanalDigital Sagembox. Men inte slänger jag pengarna i sjön för att få samma hackande på denna!
Vu+ Duo är ingen undermaskin. Men du slipper syncproblemen med ljudet och otaliga hängningar i de mest konstiga situationer. Jag spelar ju upp inspelat material på datorn ibland. Och i VCL kommer oftast hackandet på samma ställen som i mottagaren. Tror att det strular hos Canal Digitals utsändningar ibland eller så är det parabolen (75% signalstyrkaå SD och 65% på HD enligt Vu+ och 3 år gamla originalkablar). Verkar också som om Vu+ Duo då klarar av dessa fel bättre än Canal Digitals orginalmottagare och kan bero på att Vu+ är modernare?
Redigerat av ruva, 20 juli 2011 - 14:49.
Postad 21 juli 2011 - 09:54
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Filer i flashen eller på hdd?
En polares bekant har köpt en "färdig-konfigurerad" VU+Duo som har låst sig vid bootskärmen med snurrande kugghjul. Innan han flashar om den så skulle han vilja ta backup på cccam.cfg men den som konfigurerat maskinen åt honom (vilken han inte får tag i) har bytt login och lösenord på maskinen. Polaren testade att mounta hdd:n i en linux-maskin för att på så sätt ta backup på filen men han säger att den inte finns på hdd:n.
Är det så att etc-katalogen ligger i flashen men mountas som en katalog så att man ser den i ett ftp-program?
Finns det nåt sätt att låsa upp satta lösenord alt. få ut vilket lösenord som är satt på boxen?
Postad 21 juli 2011 - 16:41
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Filer i flashen eller på hdd? En polares bekant har köpt en "färdig-konfigurerad" VU+Duo som har låst sig vid bootskärmen med snurrande kugghjul. Innan han flashar om den så skulle han vilja ta backup på cccam.cfg men den som konfigurerat maskinen åt honom (vilken han inte får tag i) har bytt login och lösenord på maskinen. Polaren testade att mounta hdd:n i en linux-maskin för att på så sätt ta backup på filen men han säger att den inte finns på hdd:n. Är det så att etc-katalogen ligger i flashen men mountas som en katalog så att man ser den i ett ftp-program? Finns det nåt sätt att låsa upp satta lösenord alt. få ut vilket lösenord som är satt på boxen?
Om "färdig-konfigurerad" betyder det jag tror så ....bad luck . Hade han skaffat ett programkort från början så hade han sluppit detta problem. Gör om ,gör rätt för sig.
Postad 21 juli 2011 - 20:53
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Om "färdig-konfigurerad" betyder det jag tror så ....bad luck . Hade han skaffat ett programkort från början så hade han sluppit detta problem. Gör om ,gör rätt för sig.
Tack för svaret, men jag tror inte att du förstod frågan, eller skapade du en ny frågeställning utifrån vad du tror?!  Finns inget i ditt svar som tyder på att du kan eller vet var filen finns..... Vi kan säga så här istället: Han har glömt sina inloggningsuppgifter i sin VU+duo, klantigt att inte skriva upp dem, javisst, men nu är det så!!! Så min fråga är: Är det så att etc-katalogen ligger i flashen men mountas som en katalog så att man ser den i ett ftp-program? Finns det nåt sätt att låsa upp satta lösenord alt. få ut vilket lösenord som är satt på boxen?
Postad 21 juli 2011 - 21:31
hotman2
-
hotman2
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag fick ett intressant problem häromdagen.
Jag startade om min box och helt plöstligt så får jag ingen signal via hdmi, scart funkar klockrent men hdmi är "död" testat 2 olika kablar och olika hdmi ingångar i tv'n.
Du har väl sett till att kabelkontakten klickar i riktigt i boxen. Minns att jag hade det problemet i början.
Postad 21 juli 2011 - 21:58
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Tack för svaret, men jag tror inte att du förstod frågan, eller skapade du en ny frågeställning utifrån vad du tror?!  Finns inget i ditt svar som tyder på att du kan eller vet var filen finns..... Vi kan säga så här istället: Han har glömt sina inloggningsuppgifter i sin VU+duo, klantigt att inte skriva upp dem, javisst, men nu är det så!!! Så min fråga är: Är det så att etc-katalogen ligger i flashen men mountas som en katalog så att man ser den i ett ftp-program? Finns det nåt sätt att låsa upp satta lösenord alt. få ut vilket lösenord som är satt på boxen?
Du ser all katalogstruktur om du kommer in i burken. Eftersom ingen är villig och hjälpa dig har du två möjligheter om inte password är satt till något annan än default på FTP samt Telnet. Testa både telnet och ftp, kommer du in i burken? Annars får du göra så här: Installera Tuxbox Addons pluginen på boxen och kör Tuxbox commander och välj /etc katalogen och öppna passwd filen. Det kan se ut så här: root:V26.Uf.kSvoYg:0:0::/:/bin/sh sshd:*:65532:65534::/:/bin/false ftp:*:65533:65534::/:/bin/false nobody:*:65534:65534::/:/bin/false Det ska se ut så här nedan när du rensat upp din rad "root" rad. root::0:0:root:/home/root:/bin/sh Spara filen nu. Starta om boxen. Nu har du inget password satt i boxen, antingen skapar du ett eller så skiter du i det, jag rekommenderar att du sätter ett password. Telnet eller SSH:a in till din box IP address och skriv "passwd" på raden och skriv in det password du vill ha.
Redigerat av BGPv4, 21 juli 2011 - 22:10.
Postad 21 juli 2011 - 22:06
skaris
-
skaris
-
Användare
-
-
200 inlägg
Har börjat att få lite problem med uppspelning av inspelat material. Tills nu har det fungerat perfekt men ibland kan bilden börja att hacka och/eller ljudet försvinner. Spolar man tillbaka så spelas det upp utan problem. Några idéer? Disken är en Samsung spinpiont F3 1TB och jag kör OpenPli 1.0
Har nu testat att spela upp inspelat material fast via min Xtreamer istället. Fungerar utan problem vilket borde utesluta fel på hårddisken...
Postad 22 juli 2011 - 09:01
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Du ser all katalogstruktur om du kommer in i burken. Eftersom ingen är villig och hjälpa dig har du två möjligheter om inte password är satt till något annan än default på FTP samt Telnet. Testa både telnet och ftp, kommer du in i burken? Annars får du göra så här: Installera Tuxbox Addons pluginen på boxen och kör Tuxbox commander och välj /etc katalogen och öppna passwd filen.
Tack för svaret. Han kommer inte in på varken FTP eller Telnet, fel lösen. Det går inte att installera något på boxen då den hängt sig och kommer inte förbi bootbilden och de snurrande kugghjulen. Därför mountade han hdd:n i en linuxburk, men påstår att 'etc'-katalogen inte finns på disken, därav min fråga om den egentligen finns i flashen men visar sig som katalog normalt vid inlog genom FTP.
Postad 22 juli 2011 - 09:26
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Alla config-filer sparas i flash!
Postad 22 juli 2011 - 10:04
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Alla config-filer sparas i flash!
Ok, tackar.
Postad 23 juli 2011 - 09:26
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Skönt att du inte använder kortdelning från en server på internet då det inte är populärt här eftersom skiten påskyndar pairing och CI+ vilket gör boxen ganska onyttig i Norden. Le3der till att man till slut får sitta med bolagens egna superlåsta boxar. Jag tror att gratis-snikare är ganska hatade i denna tråd och på hela fotrummet.
Postad 23 juli 2011 - 11:52
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Om du inte har ngn HDD i boxen var kan då /etc finnas ? Man måste ju inte ha HDD i boxen för att den skall funka, tänk nu efter lite .
Postad 23 juli 2011 - 14:34
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Min förstärkare nollställer sig var gång jag drar ur nätsladden i dessa åsktider. Jag har ställt in det i förstärkaren innan men vill nu göra det i Vu+ istället. Göra vadå? Jo kunna köra så PCM-ljudet är lika högt som DolbyDigital-ljudet. Plugin-ljungeln är det svårt att hitta i och ofta förstår man inte, vad de man kan välja ladda ner, gör.
EDIT - Lätt att lösa. bara höja fullt på fjärrkontrollens volym så bli PCM lika högt som DD
Kör med OpenPli just nu
Redigerat av ruva, 24 juli 2011 - 22:48.
Postad 24 juli 2011 - 01:15
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Skönt att du inte använder kortdelning från en server på internet då det inte är populärt här eftersom skiten påskyndar pairing och CI+ vilket gör boxen ganska onyttig i Norden. Le3der till att man till slut får sitta med bolagens egna superlåsta boxar. Jag tror att gratis-snikare är ganska hatade i denna tråd och på hela fotrummet.
Nej precis. Det är för det första inte jag som har problemet utan en polares bekant, dessutom handlar det inte om cs från nån server vad jag vet. Tråkigt att direkt få mothugg istället för ett enkelt svar för saker man inte kan varken styra över eller man egentligen har med att göra. Min polare ringde och frågade mig eftersom han vet att jag har en Vu+duo och jag ställde frågan här för att jag inte kunde svara honom.
Postad 24 juli 2011 - 01:20
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Om du inte har ngn HDD i boxen var kan då /etc finnas ? Man måste ju inte ha HDD i boxen för att den skall funka, tänk nu efter lite .
Det var det jag misstänkte som man kan se i min frågeställning, ville bara ha det bekräftat. Fortfarande finns frågan kvar om man kan låsa upp lösenordet?
Postad 24 juli 2011 - 07:25
Hakon
-
Hakon
-
Forumräv
-
-
950 inlägg
Nej precis. Det är för det första inte jag som har problemet utan en polares bekant, dessutom handlar det inte om cs från nån server vad jag vet. Tråkigt att direkt få mothugg istället för ett enkelt svar för saker man inte kan varken styra över eller man egentligen har med att göra. Min polare ringde och frågade mig eftersom han vet att jag har en Vu+duo och jag ställde frågan här för att jag inte kunde svara honom.
Då behöver han ju inte ta backup från cccam.cfg , bara att flasha om och och stoppa i sitt programkort.Jag ser inte problemet . Gör om gör rätt. Det var det jag misstänkte som man kan se i min frågeställning, ville bara ha det bekräftat. Fortfarande finns frågan kvar om man kan låsa upp lösenordet?
Och jag ser att du tänkte inte fullt ut innan frågeställningen.
Redigerat av Hakon, 24 juli 2011 - 07:29.
Postad 25 juli 2011 - 10:02
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Och jag ser att du tänkte inte fullt ut innan frågeställningen.
Jag vet inte om det är mig personligen du har något emot eller du bara är genuint dumdryg och föraktar folk som inte kan allt medfött. Varför fördummar du mig för att jag inte kan boxens filsystem utan och innan? Hur menar du att min fråga inte var genomtänkt? Nog måste det väl vara relevant att ställa en fråga som man tror sig veta svaret på för att få det bekräftat eller? Dumhet hade varit att ställa frågan som man till 100% redan vet svaret på.
Postad 25 juli 2011 - 22:04
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Har nu kört OpenPli flera dagar och stannar nog. Innan tyckte jag BlackHole var mer stabil men OpenPli har nog kört om. Lite synd att BlackHole och OpenPli inte har samma nätverksnamn i SMB. Får ställa om allt i Tuxbox och XMBC på samtliga datorer. Något som också är märkligt är att i OpenPli syns Vu+ i Windows "Nätverk" (\\VUDUO) medan BlackHole fick man skriva in (\\bm750) manuellt.
Postad 25 juli 2011 - 22:55
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Fortfarande finns frågan kvar om man kan låsa upp lösenordet?
Nej, inte när det gäller FTP eller Telnet. Har du prövat skriva in http://boxens ip:16001 tex http://192.168.1.2:16001Det är den interna webservern hos CCcam, om du kommer åt den kan du se configen.
Postad 25 juli 2011 - 23:25
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Nej, inte när det gäller FTP eller Telnet.
Har du prövat skriva in http://boxens ip:16001 tex http://192.168.1.2:16001
Det är den interna webservern hos CCcam, om du kommer åt den kan du se configen.
Tack för ett svar som kanske kan hjälpa honom. Jag skall skicka vidare infon så de kan fortsätta sina försök. Jag tror dock att de har flashat om boxen redan efter att jag beskrivit de svar jag fått tidigare i tråden. Killen som satt lösenordet var på semester, hur länge vet jag inte, men han bör väl komma hem inom några dagar eftersom det snart gått en vecka sedan de började sina försök, så det löser sig då.
Postad 27 juli 2011 - 21:53
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ursäkta frågan men varför fick han inte passwd lösen på root av säljaren. Ganska viktig sak som kanske en köpare inte tänker på och kan då kalla säljaren klantig.
Postad 28 juli 2011 - 08:54
Unregistered1e2f12b7
-
Unregistered1e2f12b7
-
Användare
-
-
104 inlägg
Ursäkta frågan men varför fick han inte passwd lösen på root av säljaren. Ganska viktig sak som kanske en köpare inte tänker på och kan då kalla säljaren klantig.
Ingen aning. Vet inte vem killen är, vem som hjälpt honom med installationen eller hur det gått till, men har tidigare vart hemma hos folk där deras 'datorkunniga' polare ändrat lösenord i routrar av säkerhets-skäl utan att skriva upp det nya nånstans. Går ju alltid att lösa om man bara får tag i den som gjort det, man nu var han på semester, därför det blev så struligt för honom. Då jag själv fixar med mina saker kommer det aldrig att bli de problemen för mig. Det kommer garanterat inte att bli så för honom heller då han kommer att få/har fått lösenordet nu. Jag har också sagt till att de skall ställa in i boxen att de skall ta backup även på 'etc' under avancerade inställningar och använda boxens egen mjukvarubackup så är det bara att flasha om och välja 'ja' när det ställs frågan om man vill återställa mjukvaran.
Postad 08 augusti 2011 - 11:00
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag funderar på denna boxen och undrar först och främst hur mkt konfig och mekk det är innan man är igång och tittar på tv. Att det inte är plug and play förstår jag. Men Vad är det som behöver göras och vad är det som ev. inte kommer att fungera med mitt Canal Digital FamiljePaket (parabol). Att sedan möjligheterna är stora med plugins o dyl. har jag förstått vilket känns bra. Men som sagt, grundfunktionalitet, vad måste göras?
Postad 08 augusti 2011 - 17:36
Unregisteredfafe07e5
-
Unregisteredfafe07e5
-
Användare
-
-
108 inlägg
&Barbrady Det finns bra beskrivet tidigare i denna tråd, men jag försöker göra en mycket kort samanställning som gäller för CD. Förutom det som gäller för alla satboxar t.ex. parabol, lnb, kablar och switchar så behöver du: 1.nätverksuttaget anslutet till ett lan med internetförbindelse - underlättar vid installation och behövs för utökad epg. 2.ladda ner en image t.ex. http://www.pli-image...amp;dir=/vuduo/görs via en dator och den uppackade filen lägger du på en usb-pinne som du sätter i satboxen och slår på strömmen 3.installera en softcam t.ex. cccam - på openpli görs detta i menyn och plugins och sätta den aktiv i softcam setup - ingen konfigurering behövs för cd. Givetvis behövs det mer konfigurering som att söka in kanaler o.s.v.
Redigerat av Unregisteredfafe07e5, 08 augusti 2011 - 17:46.
Postad 09 augusti 2011 - 07:08
Barbrady
-
Barbrady
-
Amatör
-
-
95 inlägg
&Barbrady Det finns bra beskrivet tidigare i denna tråd, men jag försöker göra en mycket kort samanställning som gäller för CD. Förutom det som gäller för alla satboxar t.ex. parabol, lnb, kablar och switchar så behöver du:
1.nätverksuttaget anslutet till ett lan med internetförbindelse - underlättar vid installation och behövs för utökad epg.
2.ladda ner en image t.ex. http://www.pli-image...amp;dir=/vuduo/ görs via en dator och den uppackade filen lägger du på en usb-pinne som du sätter i satboxen och slår på strömmen
3.installera en softcam t.ex. cccam - på openpli görs detta i menyn och plugins och sätta den aktiv i softcam setup - ingen konfigurering behövs för cd.
Givetvis behövs det mer konfigurering som att söka in kanaler o.s.v.
Tackar! Bra info, frågan är ju fortfarande då om man vågar sig på denna eller om man ska fega o köpa ADB när den kommer...  Den ständiga pairingrädslan!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|