Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 01 July 2010 - 22:09
Lite trist att vi är så utspridda över landet, hade vart skoj att samla ihop massa prylar hos någon av oss och nörda.
Postad 01 July 2010 - 22:12
´Känner att jag har missat att lyssna på massor av diy byggen, SLS, XXLS, Adire, Tempest osv.
Lite trist att vi är så utspridda över landet, hade vart skoj att samla ihop massa prylar hos någon av oss och nörda.
Adire är tillverkaren. Tempest en av modellerna.
Jag har både XLS, Aurasound och Adire Tempest X.
https://www.minhembi...howtopic=238837
https://www.minhembi...howtopic=244523
https://www.minhembi...howtopic=239304
Redigerat av Bakerman, 01 July 2010 - 22:18.
Postad 01 July 2010 - 22:34
Redigerat av hampe90, 01 July 2010 - 22:36.
Postad 01 July 2010 - 22:38
D.S 4.0 hur tycker du det har fungerat för dig, min gamla velodyne står ju utan substeg. Blir väldigt trångt på datorbordet med ett NAD 218
Postad 01 July 2010 - 22:41
Tycker mig se ett hypex steg hos dig, för det är det väl ?
D.S 4.0 hur tycker du det har fungerat för dig, min gamla velodyne står ju utan substeg. Blir väldigt trångt på datorbordet med ett NAD 218
Det duger alldeles utmärkt till subban i köket.
Har helt ärligt inte pillat så mycket med den subban... Ställde den på plats, satte alla rattar uppåt, och poppade på.
Har ju inte svinhöga krav i köket..
Postad 01 July 2010 - 22:44
Tycker mig se ett hypex steg hos dig, för det är det väl ?
Vad har du gjort nu då?
Jag tycker det fungerar extremt bra. Saknas verkligen inte kraft även om hypex ds 8.0 Ser nice ut!
Inställningsmöjligheterna räcker för mig, hög byggkvalitet förutom att några kondingar satt och vibrerade mot varan. Löstes med en liten gummibit mellan dom.
Ångrar inte en sekund att jag köpte det, då det inte blir varmt och drar lite ström. Dock är jag fundersam om det har standby funktion :S
Postad 01 July 2010 - 22:48
https://www.minhembi...hampe90/283964/
Välljud som bara den! -_-
Redigerat av hampe90, 01 July 2010 - 22:51.
Postad 01 July 2010 - 22:56
Vad har du gjort nu då?
Få höra historien hur den blev utan steg ^^
Jag tycker det fungerar extremt bra. Saknas verkligen inte kraft även om hypex ds 8.0 Ser nice ut!
Inställningsmöjligheterna räcker för mig, hög byggkvalitet förutom att några kondingar satt och vibrerade mot varan. Löstes med en liten gummibit mellan dom.
Ångrar inte en sekund att jag köpte det, då det inte blir varmt och drar lite ström. Dock är jag fundersam om det har standby funktion :S
Kanske man skall fundera på ett sådant framöver då, inte så ofta jag spelar musik i datorrummet då jag nästan alltid sitter med laptopen i soffan istället
Jag köpte velodynen med defekt steg för en tusing om jag inte minns fel ,mitt nadsteg fick driva den istället.
Vilken rolig vägg du har hemma, jag hade fått spel på det där direkt!
Postad 01 July 2010 - 23:03
Kanske man skall fundera på ett sådant framöver då, inte så ofta jag spelar musik i datorrummet då jag nästan alltid sitter med laptopen i soffan istället
Jag köpte velodynen med defekt steg för en tusing om jag inte minns fel ,mitt nadsteg fick driva den istället.
Vilken rolig vägg du har hemma, jag hade fått spel på det där direkt!
Vad för Velodyne med trasigt steg är det ?
Postad 01 July 2010 - 23:09
Vad för Velodyne med trasigt steg är det ?
SPL 1200 heter den väl om jag inte minns galet.
Postad 01 July 2010 - 23:11
SPL 1200 heter den väl om jag inte minns galet.
Köpte du en sån för en tusing utan steg ??!
Dags att krama kudden.. Ska besikta bilen fem mil bort kl sju imorrn bitti...
Redigerat av Bakerman, 01 July 2010 - 23:12.
Postad 01 July 2010 - 23:13
Köpte du en sån för en tusing utan steg ??!
FYND !!
Velodynen 1000-1500kr
Centern: 1500kr
Gamla förstärkaren: 1200-1500kr
Jo jag har väl fyndat endel i mina dagar
Postad 01 July 2010 - 23:36
Typiskt folk i söder att kunna göra sånt
Centern satte jag mig och åkte dryga 40 mil för att hämta på plats, trodde ju självklart att priset var fel i annonsen men när säljaren sa att det var rätt så var det inte så mycket att tveka på
Var ju tvärsäker på att han hade missat en nolla i annonsen, men tji fick jag.
Postad 01 July 2010 - 23:37
Centern satte jag mig och åkte dryga 40 mil för att hämta på plats, trodde ju självklart att priset var fel i annonsen men när säljaren sa att det var rätt så var det inte så mycket att tveka på
Och det var faktiskt inte stöldgods.
WOOOT!!! Menar du din aktuella center??!!! Hade han fått en hjärtinfarkt eller??
Postad 02 July 2010 - 04:39
Fan jag trodde det var exodus tempest du hade hade det varit en adire så hade det varit plåt chassie på denAdire är tillverkaren. Tempest en av modellerna.
![]()
Jag har både XLS, Aurasound och Adire Tempest X.
https://www.minhembi...howtopic=238837
https://www.minhembi...howtopic=244523
https://www.minhembi...howtopic=239304
Postad 02 July 2010 - 08:46
Fan jag trodde det var exodus tempest du hade hade det varit en adire så hade det varit plåt chassie på den
Ja...? Exodus...? Skrev ju det...
Och det var faktiskt inte stöldgods.
Kollade nu.. Du har missat en hel del bilder i ditt galleri...? Letade efter centern, men den har du ingen bild på eller?
Ingen översiktsbild på fronten alls...?
Såg nu att du hade det i "gamla lyan"..
Redigerat av Bakerman, 02 July 2010 - 08:48.
Postad 02 July 2010 - 10:04
WOOOT!!! Menar du din aktuella center??!!! Hade han fått en hjärtinfarkt eller??
den var förstor och klumpig enligt hans fru, så han skulle ha en mindre.
Kollade nu.. Du har missat en hel del bilder i ditt galleri...? Letade efter centern, men den har du ingen bild på eller?
Ingen översiktsbild på fronten alls...?
Såg nu att du hade det i "gamla lyan"..
nya lyan så har du ett par bilder på fronten. Ligger det inte en video där som visar när jag kör ner duken?
Postad 02 July 2010 - 10:23
Som sagt, nu skiter jag i att hjälpa till i div frågor på detta forumet, dom kan gott ha det som det är istället. Håller mig till trådar där jag vet att dom inte vill in i , hade fått för mig att Dreadlock var en vettig mod. Men det är väl klart att dom skall hålla varandra om ryggen.
Postad 02 July 2010 - 10:51
Men håll med om att det blir lite komiskt, tom en sån gammal snäll räv som hassesolo får raderade inlägg bara för att han skriver att denne har fel!
Postad 02 July 2010 - 11:08
Postad 02 July 2010 - 11:38
Men håll med om att det blir lite komiskt, tom en sån gammal snäll räv som hassesolo får raderade inlägg bara för att han skriver att denne har fel!
jo det är tråkigt... därav =>
Håller med Hampe !
Postad 02 July 2010 - 12:18
jo det är tråkigt... därav =>
![]()
Håller med Hampe !
Aja nu skiter vi i det.
Det var inte x-2 du hade som subbar väl?
Är dom sämre eller bättre än dom du har?
Postad 02 July 2010 - 12:21

<== Och Osama... Aja nu skiter vi i det.
Det var inte x-2 du hade som subbar väl?
Är dom sämre eller bättre än dom du har?
Jag har Ino profundusX-2 just nu, helt nya, jätte fina i "matt" vit proffs lackade..
Jag skulel vilja ha ProfundusY-2 (eller helts Y-4..
Postad 02 July 2010 - 12:26
Haha, eller hur, vikingarna, piraterna och dom fördömtas tillhåll....
<== Och Osama...
Jag har Ino profundusX-2 just nu, helt nya, jätte fina i "matt" vit proffs lackade..![]()
Jag skulel vilja ha ProfundusY-2 (eller helts Y-4..) men det får vänta ett tag, mycket pengar och dessutom lite för stort just nu...
Vad har du får specar på dom, kommer dom närhetn av mina eller är dom tom bättre?
Vad skulle du ge för dom beg?
Postad 02 July 2010 - 12:36
Och nu blir det djungel trumma DU HAR FELJa...? Exodus...? Skrev ju det...
Postad 02 July 2010 - 15:07
Vad har du får specar på dom, kommer dom närhetn av mina eller är dom tom bättre?
Vad skulle du ge för dom beg?
Specen är bra men inte helt "outstanding", djupare bas finns men dom går ändå djupt, + grymt bra ljudkvalitet vilket är något av det viktigaste
Sedan går dom att spela ganska så högt med också, jag får betongväggarna i min lägenhet att svaja ganska ordentligt...
19 - 200 Hz (-3 dB @ 17 Hz)
Högsta ljudtryck (par) >18Hz: >120 dB i rum, kontinuerligt
Jag.. ?! jag har ju precis köppt dom...
jag gav 10500kr för dom beggade, väldigt fint lackarbete på dom och lite speciel med terminalen i botten, "special 90liter lådorna" (lite snyggare än original 90liter lådorna, annan formfaktor) och med ifräsning för SD fötter så att dom står lite med "tight" mot golvet.
Originalutförande hade jag gett max 9500kr för och det om dom hade riktigt trevlig lack, annars typ 8500-9000kr kanske. eller egentligen inte alls då jag tycker att original pX modulerna är allt annat än snygga och dom skulle inte fungera att ha i mitt rum (fel formfaktor...)så jag skulle helt enkelt inte köpa dom...
David, vart är bilderna?
Spänningen är oooolidlllig!
Dom komemr, idag ska jag få dom av Timpolanen, så dom kommer nog upp i morgon eller på slöndag
Redigerat av DVD-ai, 02 July 2010 - 15:11.
Postad 02 July 2010 - 15:13
Specen är bra men inte helt "outstanding", djupare bas finns men dom går ändå djupt, + grymt bra ljudkvalitet vilket är något av det viktigaste
![]()
Sedan går dom att spela ganska så högt med också, jag får betongväggarna i min lägenhet att svaja ganska ordentligt...![]()
19 - 200 Hz (-3 dB @ 17 Hz)
Högsta ljudtryck (par) >18Hz: >120 dB i rum, kontinuerligt
Dom komemr, idag ska jag få dom av Timpolanen, så dom kommer nog upp i morgon eller på slöndag
11k för Ino Audio prof. X-2, cr8 och NAD 218. är rätt så skäligt pris?
Hade ju gärna sett att dom gick lite djupare, men det duger väl i en lägenhet antar jag
Postad 02 July 2010 - 15:16
EDIT! Mer wannabe filmer uppe. Chips påse på 6m avstånd @15hz Grymt dålig kvalite på filmen, men jag har min gammla mobil då den andra är på lagning. Hittas i mitt galleri.
Redigerat av hampe90, 02 July 2010 - 15:26.
Postad 02 July 2010 - 16:43
11k för Ino Audio prof. X-2, cr8 och NAD 218. är rätt så skäligt pris?
Hade ju gärna sett att dom gick lite djupare, men det duger väl i en lägenhet antar jag
Redigerat av Bakerman, 02 July 2010 - 18:51.
Postad 02 July 2010 - 17:13
Har mailat annonsören men inte fått svar än,
Postad 02 July 2010 - 18:07
sug ier
Är det inte en aningen mycket toein du har sdx?
Såg ju inte helt tokigt ut ändå, mattsvarta sen eller vad blir det för färgval?
Postad 02 July 2010 - 18:50
Och förresten. Jag förstår inte hur du kan leva med den där mattan, jag skulle ha slängt ut den direkt!
Vad driver du dom med?
Totalkostnad för allt?
Redigerat av Ala_95, 02 July 2010 - 18:51.
Postad 02 July 2010 - 18:52
Ah nice bild! Vart har du dom andra? Är det verkligen för mycket toein? 46 grader talas det om på lts. Tycker det ser ganska likt ut min toein.
Postad 02 July 2010 - 18:52
Hade du inte 12st?
Och förresten. Jag förstår inte hur du kan leva med den där mattan, jag skulle ha slängt ut den direkt!
Vad driver du dom med?
Totalkostnad för allt?
Postad 02 July 2010 - 19:36
Den matta den skulle du slicka röv för att få den är impregnerad med ett speciel dämp vätskaHade du inte 12st?
Vad driver du dom med?
Totalkostnad för allt?
12 jag har 13st kom en till i dag så jag börjar med 4 st och ser vad man hamnar någonstans .
sen kan det vara bra att ha lite reserv element .
Får se vad det blir för färg skall snart spruta pk med vit färg så dom kan bli vita .Är det inte en aningen mycket toein du har sdx?
Såg ju inte helt tokigt ut ändå, mattsvarta sen eller vad blir det för färgval?
Man får ett rugit stereo perspektiv med dom så kraftigt invinklade men det skall man prova sig till vad som passar ens öra bäst men man kan säga man tror att man står vid en live spelning sån bred ger dom hela väggen är som en scen.Nån som blev sur på dig idag sdx? hehe
![]()
Ah nice bild! Vart har du dom andra? Är det verkligen för mycket toein? 46 grader talas det om på lts. Tycker det ser ganska likt ut min toein.
Postad 02 July 2010 - 23:09
12 jag har 13st kom en till i dag så jag börjar med 4 st och ser vad man hamnar någonstans .
sen kan det vara bra att ha lite reserv element .
Får se vad det blir för färg skall snart spruta pk med vit färg så dom kan bli vita .
Man får ett rugit stereo perspektiv med dom så kraftigt invinklade men det skall man prova sig till vad som passar ens öra bäst men man kan säga man tror att man står vid en live spelning sån bred ger dom hela väggen är som en scen.
"Den matta den skulle du slicka röv för att få den är impregnerad med ett speciel dämp vätska" en av många underbara kommentarer ifrån dig.
Kan inte någon sätta sig och göra en best of SDX kommentarer?
Här hemma hade det inte funkat att ha sån toe-in iaf, men allas system fungerar ju inte likadant.
Tror det kan bli snyggt som tusan med vitt, halvmatt då håller jag tummarna för?
Postad 02 July 2010 - 23:10
väldigt "icke-optimal" lösnng för tillfället, en det är ju bara väldigt tillfälligt så det gör inget... Låter dock löjligt bra redan nu så..
Postad 02 July 2010 - 23:13
Nu finns några få bilder i mitt galleri
väldigt "icke-optimal" lösnng för tillfället, en det är ju bara väldigt tillfälligt så det gör inget... Låter dock löjligt bra redan nu så..
Jag var först att kommentera
Postad 02 July 2010 - 23:18
Jo, jag älskar den vita finishen på dom, dock (som vanligt) mycket snyggare i verkligheten än på bild..
Längtar efter när dom kommer ner på golvet (stående på sina tillhörande stativ såklart) och får lite med optimala förhållanden, då kommer det att bli helt otroligt... jag har hört hur dom kan prestera så jag vet att felet är rummet och andra förutsättningar för tillfället.
Postad 02 July 2010 - 23:24
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?