Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 13 juni 2011 - 17:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu blir jag avis... tänk om man kunde "bli av" med analoga skräpet här också 
Jag brukar ibland roa mig med att jämförade tre upplösningarna analogt - digitalt SD - digitalt HD för samma kanal och det är nog så intressant. Begriper inte att jag kikade på analog rör-tv och t o m tyckte "bilden var bra" under så många år... De få analoga kanalerna jag har är bara en reserv ifall det digitala rasar och SVT/TV4 vill meddela mig att något viktigt inträffat som krig eller kärnkraftsolycka.
Postad 13 juni 2011 - 18:36
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Det där med MTVN HD är ju helt comhems oförmåga då viasat,boxer och canal digital redan har den sedan länge. Eurosport 2 HD kan jag inte hänga comhem för än eftersom ingen annan heller levererar den,fast vore ju kul om dom vore FÖRST med någon kanal någongång... förum Wild tv HD haha, tror jag ska ta bort den från min favoritlista så ointressant är den... men tar emot när man betalar för den 
Vilken operatör är perfekt? Jag har ingen stenkoll men Boxer behövde ju lång tid innan de kunde erbjuda SVT1 HD och SVT2 HD. Viasat har väl fortfarande inte fått in basic kanalen TV4 HD? Har Canal Digital TV3 HD i sitt utbud? Sådana kanaler är ju ungefär 100gr viktigare än andra udda kanaler som ett fåtal önskar sig.
Postad 13 juni 2011 - 18:49
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vilken operatör är perfekt? Jag har ingen stenkoll men Boxer behövde ju lång tid innan de kunde erbjuda SVT1 HD och SVT2 HD. Viasat har väl fortfarande inte fått in basic kanalen TV4 HD? Har Canal Digital TV3 HD i sitt utbud? Sådana kanaler är ju ungefär 100gr viktigare än andra udda kanaler som ett fåtal önskar sig.
Att Viasat inte har TV4 HD och Canal Digital inte TV3 HD hänger samman med konkurrenssituationen mellan TV4 Gruppen/Telenor och Viasat/MTG. De har ju aldrig tyckt om varandra precis. Intressant är att Kanal 5 HD fortfarande bara finns hos Boxer. Canal Digital aviserade lansering för lång tid sedan men inget har hänt. Kan förklara att även Comhem avvaktar...
Postad 13 juni 2011 - 18:54
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Boxer har väl inte obegränsat utrymme i frekvenserna för hd utbud rätta mig om jag har fel?Och där ligger väl tillstånd osånt med i leken.Canal digital och tv3 eller ägarna viasat är ju direkta konkurrenter på ett annat sätt över parabol än comems kabeltv.Mycket politik bakom sånt men för comhem som har typ 75% av kabeltv marknaden borde kunna ta in vad dom vill.Udda kanaler är wild tv hd och silver hd...vill nog folk hellre ha dom vi nämnt tidigare eurosport 2, kanal 5 och visat motor. Men håller med ingen operatör är perfekt men vi måste ligga på överallt för o få dom sega drakarna o fatta att det är bra kvalite på bild vi vill ha 2011(HD),i tider när comhem stolt presenterar nya kanaler i sitt analoga utbud...
Postad 13 juni 2011 - 19:55
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
i tider när comhem stolt presenterar nya kanaler i sitt analoga utbud...
Hoppas du är ironisk nu..... Vad många i den här tråden o för den delen på forumet nog inte riktigt inser är att ni/vi nog är långt ifrån representativa för svenska folket vad gäller intresset för HD-kanaler vare sig vi pratar om mainstreamkanaler som SVT o TV3 eller lite mer nischade kanaler som Viasat motor HD. Steget från analogt till digitalt har nog varit fullt tillräckligt för den stora massan, HD är nog för många fortfarande ren överkurs o ingenting man springer benen av sig för att få. Ni kan ju börja med att fråga era föräldrar vad de tycker
Redigerat av Pinnen, 13 juni 2011 - 19:56.
Postad 13 juni 2011 - 20:06
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Hoppas du är ironisk nu..... Vad många i den här tråden o för den delen på forumet nog inte riktigt inser är att ni/vi nog är långt ifrån representativa för svenska folket vad gäller intresset för HD-kanaler vare sig vi pratar om mainstreamkanaler som SVT o TV3 eller lite mer nischade kanaler som Viasat motor HD. Steget från analogt till digitalt har nog varit fullt tillräckligt för den stora massan, HD är nog för många fortfarande ren överkurs o ingenting man springer benen av sig för att få. Ni kan ju börja med att fråga era föräldrar vad de tycker 
Mina föräldrar köpte sig en hd ready tv för många år sedan o har även canal digital med inspelningsbar hd box o utbud.Du kanske har missat att tjock tv inte säljs typ alls senaste åren?Tror du att man tycker analog/sd tv är nice på dessa apparater som sålts som smör?Och mina förädrar som bor i villa har man tagit bort analogt för, medans comhem envisas o ha det kvar,snacka om att det comhem som inte hänger med i tiden i stället.Det är ju företag som comhem som ska visa vägen o påverka svensson till att vilja ha bättre bild.
Postad 13 juni 2011 - 20:35
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Varför envisas du med att prata om analog TV? Det finns faktiskt nånting emellan analog TV och HDTV eller du har kanske missat det.....
Postad 13 juni 2011 - 20:45
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Mina föräldrar köpte sig en hd ready tv för många år sedan o har även canal digital med inspelningsbar hd box o utbud.Du kanske har missat att tjock tv inte säljs typ alls senaste åren?Tror du att man tycker analog/sd tv är nice på dessa apparater som sålts som smör?Och mina förädrar som bor i villa har man tagit bort analogt för, medans comhem envisas o ha det kvar,snacka om att det comhem som inte hänger med i tiden i stället.Det är ju företag som comhem som ska visa vägen o påverka svensson till att vilja ha bättre bild.
Som jag tidigare påpekat i detta forum har Comhem 623 200 digital-tv-kunder utav hela 1,77 milj anslutna hushåll (1:a kv 2011). Många av Comhems hushåll är anslutna därför att fastighetsägaren tecknat avtal för samtliga hyresgäster kanske i första hand för att uppfylla skyldigheten att leverera "must carry" in i alla lägenheter. Större fastigheter ska förutom kabel-tv även kunna erbjuda hyresgästerna bredbandsnät. Där har Comhem en stor potential när det gäller att öka antalet digital-tv-kunder och i förlängningen öka intresset för HD-tv. Det gäller som vanligt att skapa intresse. Den som bara tittar på SVT i analog kvalitet har svårt att föreställa sig hur tv kan se ut i HD. Jag brukar säga att den som aldrig provkört en Ferrari har nog inget behov av den heller... (Jag har ingen bil alls numera).
Postad 14 juni 2011 - 06:48
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
"Vanligt" folk har bara analog kabel-tv och när tjock-tvn går sönder köper de billigaste LCDn de kan hitta. Det blir oftast en "jättestor" 32" som visar en rent gräsligt dålig bild på analog kabel-tv, fast vanligt folk tror att det är så det ska se ut.
Postad 14 juni 2011 - 07:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
"Vanligt" folk har bara analog kabel-tv och när tjock-tvn går sönder köper de billigaste LCDn de kan hitta. Det blir oftast en "jättestor" 32" som visar en rent gräsligt dålig bild på analog kabel-tv, fast vanligt folk tror att det är så det ska se ut.
Jag tror att det analoga utbudet med upp till 16-17 kanaler (inkl TV3, Kanal 5, TV6, TV8, Kanal 9, TV10, TV11, TV4 Sport, TV4 Plus m fl) som fastighetsbolag/brf har tecknat avtal med Comhem om är en riktig bromskloss. Jag vet inte om det beror på att fastighetsnäten inte är uppgraderade till "tre hål i väggen" eller om hyresgästerna inte tycker det är värt besväret att skaffa eget abonnemang på digital-tv. (Jag vet att i vissa fall har säkert de mer försigkomna skaffat digital-tv på annat sätt även om de bor i ett "Comhem-hus"). Det "bästa" för Comhem vore att ta bort det utökade analoga utbudet (likt vad som gjorts i Comhem Stockholm) och på så sätt få ut digitalboxar i nästan alla lägenheter. Sen kan man kanske ordna bussturer ut till El-Giganten, Siba, MediaMarkt, OnOff osv och låta "folket" titta på HD-tv (troligen Discovery HD Showcase) i 55-60 tummare. Då blir det nog fart på försäljningen av både stora FullHD-skärmar och digital-tv-abonnemang med HD och OnDemand!
Postad 15 juni 2011 - 05:44
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det har tydligen lagts ett bud på Comhem: http://www.reuters.c...e=privateEquityVi medvetna kunder har vetat att saker och ting varit på gång en längre tid. Comhem har satsat både på att bygga ut sin infrastruktur och förbättra lönsamhet och organisation. Att vi kunder inte alltid fått som vi velat har framgått - inte minst i detta forum. Carlyle och Providence köpte Comhem 2006 för 11 mdr kr. Nu vill de som de riskkapitalbolag de är ha ut de 7 mdr kr som köpet genererat åt dem. Alltid några som är helnöjda med Comhem kan jag tänka.
Postad 15 juni 2011 - 21:37
bokis
-
bokis
-
Användare
-
-
152 inlägg
Hur fungerar ingångna avtal vid en försäljning CH ?
Kan man tänkas sig att det det går att omförhandla/ vi är en brf ?
Postad 16 juni 2011 - 08:37
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Hur fungerar ingångna avtal vid en försäljning CH ? Kan man tänkas sig att det det går att omförhandla/ vi är en brf ?
Jag kan inte se att avtalen skulle påverkas överhuvudtaget. Avtalen är skrivna mot ComHem, inte ComHems ägare. Vilka som äger ComHem ska vara helt irrelevant.
Postad 16 juni 2011 - 10:03
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag kan inte se att avtalen skulle påverkas överhuvudtaget. Avtalen är skrivna mot ComHem, inte ComHems ägare. Vilka som äger ComHem ska vara helt irrelevant.
Ja, så är det naturligtvis. Det är en juridisk person som byter ägare men detta påverkar inte de civilrättsliga avtal som den juridiska personen ingått. Om det blir någon ändring på sikt får vi se - normalt brukar inte riskkapitalister lägga sig i den dagliga skötseln av de företag de investerar i när de väl tillsatt en styrelse och fått förtroende för VD och ledningsgruppen. Ägarna ställer upp vissa mål men hur dessa ska uppnås bestäms av företagsledningen.
Postad 16 juni 2011 - 10:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Comhem öppnar karamellburken ser jag:
"För tredje gången gästar US Open Congressional Country Club i Maryland, USA när 2011 års mästerskap ska avgöras. Tävlingen pågår från torsdag till söndag (16-19/6) och lägligt nog frivisas Viasat Golf under hela helgen för alla våra kunder som har ett digital-tv-abonnemang."
Tänk om motsvarande godis hade erbjudits under Monacos GP för ett par helger sedan!
"...frivisas Viasat Motor HD under fredag-lördag-söndag för våra digital-tv-kunder".
(Jag vet att det är skillnad - Viasat Golf ingår redan i utbudet medan Viasat Motor HD inte gör det. Det är ju det som är problemet).
Postad 17 juni 2011 - 08:49
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
http://www.aftonblad...cle13186120.ab:"MTG, Medieföretaget som äger Viasat, har köpt rättigheterna till att sända Vinter-OS i Sodji 2014 och Sommar-OS i Rio 2016." ”Affären gäller samtliga rättigheter under Vinter-OS 2014 och Sommar-OS 2016 vad gäller fri tv, betal-tv och mobil-tv.” Det blir bra. Jag har allt som behövs: TV3 HD, TV6, TV10 och Viasat Sportpaket HD. Grattis MTG. Antar att Comhem också gillar att SVT inte fick rättigheterna eftersom det finns möjligheter nu att få fler kunder att gå över till digital-tv och Viasat-abonnemang.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 17 juni 2011 - 17:47.
Postad 17 juni 2011 - 10:14
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Det blir bra. Jag har allt som behövs: TV3 HD, TV10 och Viasat Sportpaket HD. Grattis MTG. Antar att Comhem också gillar att SVT inte fick rättigheterna eftersom det finns möjligheter nu att få fler kunder att gå över till digital-tv och Viasat-abonnemang.
Du glömmer att det här betyder att Viasat kan höja priset på Viasat Sport HD 2-3 ggr nu fram till 2016
Postad 17 juni 2011 - 13:18
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Du glömmer att det här betyder att Viasat kan höja priset på Viasat Sport HD 2-3 ggr nu fram till 2016 
Ja, inte är det någon välgörenhet inte, varken från Viasats eller Comhems sida. Viasat Sportpaket HD kostar idag 289 kr/mån så under olympiadåret 2016 kan man nog räkna med att priset gått upp till 449 kr... Men då ingår naturligtvis Viasat Motor HD sedan länge i priset!
Postad 17 juni 2011 - 17:11
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Tänker inte binda upp mig för 2 år på viasat för några veckors OS... men vad jag läst blir det nog några som vill säga upp tvavgiften då det känns som ALLT i sportväg ialf försvinner från public service.
Sedan kommer väl det mesta om inte allt tvingas visas i tv3 eller typ tv6 då det trots allt finns vissa regler hur många som ska kunna se skiten  Men det är ju mest reklamen man vill slippa,först tänkte jag ok kan man ju ta in NRK under den tiden, tills jag läste tv2 köpt det i norge haha jisses
Redigerat av Unregistered40562de1, 17 juni 2011 - 17:14.
Postad 17 juni 2011 - 17:54
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Tänker inte binda upp mig för 2 år på viasat för några veckors OS... men vad jag läst blir det nog några som vill säga upp tvavgiften då det känns som ALLT i sportväg ialf försvinner från public service. Sedan kommer väl det mesta om inte allt tvingas visas i tv3 eller typ tv6 då det trots allt finns vissa regler hur många som ska kunna se skiten Men det är ju mest reklamen man vill slippa,först tänkte jag ok kan man ju ta in NRK under den tiden, tills jag läste tv2 köpt det i norge haha jisses
Jag hörde att Viasat tänker sig visa det viktigaste i OS på de bredaste kanalerna dvs TV3 och TV6. Men det är naturligtvis inte av människokärlek utan för att så många som möjligt ska kunna se på reklamen. När det gäller mottagaravgiften så är den knuten till TV-innehavet som sådant och inte till vad man i praktiken tittar på. En utredning ska tydligen se över om tv-avgiften ska slopas och SVT/SR i framtiden finansieras med skattemedel istället. Det vore ju inte så dumt fast det är synd om Kiruna som dessutom ska flyttas.
Postad 19 juni 2011 - 09:39
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
För den som vill följa Wimbledon är det Canal+ som gäller.
Canal+ har rättigheterna för säsongerna 2011-2013.
Endast herrfinalen söndagen 3 juli 2011 kommer att sändas i TV4 och på så sätt nå en bredare allmänhet.
Betänk att Viasats parabolkunder inte kommer att kunna få Canal+ med mindre att de skaffar ett helt Canal Digital-abonnemang också.
Vi som är Comhem-kunder har det bra - vi kan abonnera på kanaler från bägge "lägren". Alltid något.
Om vi bara kunde få möjlighet att abonnera på Viasat Motor HD också vore lyckan fullständig!
Postad 19 juni 2011 - 18:52
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
För den som vill följa Wimbledon är det Canal+ som gäller. Canal+ har rättigheterna för säsongerna 2011-2013. Endast herrfinalen söndagen 3 juli 2011 kommer att sändas i TV4 och på så sätt nå en bredare allmänhet. Betänk att Viasats parabolkunder inte kommer att kunna få Canal+ med mindre att de skaffar ett helt Canal Digital-abonnemang också. Vi som är Comhem-kunder har det bra - vi kan abonnera på kanaler från bägge "lägren". Alltid något. Om vi bara kunde få möjlighet att abonnera på Viasat Motor HD också vore lyckan fullständig!
Enligt Canal+ sajt gäller följande under Wimbledon: CANAL+ sänder hela turneringen med start 20 juni 13.00 på CANAL+ Sport 1/CANAL+ Extra 1 och CANAL+ Extra 2. Herrfinalen spelas den 3 juli och CANAL+ sänder finalen i 3D. Matcherna kommenteras av Björn Geijer och Jonas Berg. Förra året sändes Wimbledon i HD men inte nu. Tur att jag inte har Canal+ mer än någon månad till. Sämre utbud hela tiden men hela tiden nya prishöjningar. Skitföretag!!!
Postad 19 juni 2011 - 20:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Enligt Canal+ sajt gäller följande under Wimbledon:
CANAL+ sänder hela turneringen med start 20 juni 13.00 på CANAL+ Sport 1/CANAL+ Extra 1 och CANAL+ Extra 2. Herrfinalen spelas den 3 juli och CANAL+ sänder finalen i 3D. Matcherna kommenteras av Björn Geijer och Jonas Berg.
Förra året sändes Wimbledon i HD men inte nu. Tur att jag inte har Canal+ mer än någon månad till. Sämre utbud hela tiden men hela tiden nya prishöjningar. Skitföretag!!!
Tyvärr går Wimbledon i HD bara på Canal+ Extra HD och inte på Canal+ Sport HD. Av någon anledning har Comhem inte fått tillgång till Canal+ Extra HD bara Canal+ Extra 1-4.
Postad 20 juni 2011 - 09:12
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Snacka om monopol på kabeltv för comhem : http://www.idg.se/2....gitals-kabel-tv
Postad 20 juni 2011 - 11:00
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Det är såååå j*vla dåligt av COM BORT att inte ha Canal + xtra HD så jag finner inga ord.
Postad 20 juni 2011 - 11:06
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Snacka om monopol på kabeltv för comhem : http://www.idg.se/2....gitals-kabel-tv
Många Canal Digital-kunder med kabel-tv blir säkert glada nu eftersom de genom Comhem får möjlighet att abonnera på TV3 HD, alla Viasat Sport-kanaler och TV1000. Såg att det redan finns gott om HD-kanaler hos Canal Digital kabel-tv: 14 HDTV-kanaler via kabel-TV. SVT HD, TV4 HD, Animal Planet HD, BBC HD, Discovery HD, Eurosport HD, History HD, National Geographic Channel HD, National Geographic Channel Wild HD, Silver HD och Rush HD ingår alla i HD-paketet. ESPN America HD i Sportpaketet. Abonnemang på Canal+ ger tillgång till Canal+ Film HD och Canal+ Sport HD.
Postad 20 juni 2011 - 11:21
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Men om ComHem har alla Canal+ kanaler som finns hur kan man inte ha XTRA HD kanalen. Sitter med Canal + paket och får inte se nån tennis i HD innan finalen i TV4.a..
Vilken leverantör sitter på Canal XTRA HD??
Postad 20 juni 2011 - 11:45
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Men om ComHem har alla Canal+ kanaler som finns hur kan man inte ha XTRA HD kanalen. Sitter med Canal + paket och får inte se nån tennis i HD innan finalen i TV4.a..
Comhem har använt sig av Canal+ Extra HD när man visade fotboll i 3D för ett tag sedan. Kanalen fanns då på kanalplats 101. För att se Wimbledon i HD på Canal+ Extra HD måste man ha Canal Digital-abonnemang: "Kanalen är tillgänglig för alla parabolkunder med Familjepaketet eller Canal+ Total, Canal+ Sport samt för kabel- och bredbandskunder med abonnemang på Mina Favoriter, Pluspaketet, Totalpaketet eller något av tillvalen Canal+ Total, Canal+ Sport eller HD-paketet." Intressant för att jag förmodar att Comhem nu kommer att öppna upp Canal+ Extra HD när man tar över Canal Digitals kabel-tv-kunder som självklart inte vill acceptera en försämring! Fast det hinner nog inte bli till Wimbledon detta år...
Postad 20 juni 2011 - 12:54
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
På Canal+ hemsida står följande: "SPELSCHEMA Wimbledon sänds i CANAL+ Extra 1, Extra 2 och Extra HD. Dessa kanaler kommer att vara öppna för alla CANAL+ sportkunder, oavsett kanalpaket, under Wimbledon. Se tablån för specifik matchinformation! " Gäller detta inte Comhems CANAL+ sportkunder? Varför informerar inte Comhem att frivisning sker på Extrakanalerna för de som inte har Max-paketet? Tacksam för svar från ansvariga på Comhem.
Redigerat av Unregistered9f5b1f70, 20 juni 2011 - 21:47.
Postad 20 juni 2011 - 13:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
På Viasats hemsida står följande:
"SPELSCHEMA Wimbledon sänds i CANAL+ Extra 1, Extra 2 och Extra HD. Dessa kanaler kommer att vara öppna för alla CANAL+ sportkunder, oavsett kanalpaket, under Wimbledon. Se tablån för specifik matchinformation! "
Gäller detta inte Comhems CANAL+ sportkunder? Varför informerar inte Comhem att frivisning sker på Extrakanalerna för de som inte har Max-paketet? Tacksam för svar från ansvariga på Comhem. http://www.comhem.se...ue/-/index.html
Postad 22 juni 2011 - 15:39
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Vill du vara med och beta-testa nästa mjukvara till Samung HD-PVR SMT-7160? Lystring alla tekniskt kunniga och intresserade som har en Samsung HD-PVR! Anmäl dig på formuläret på http://www.comhem.se där du presenterar dig och berättar lite kort om dig själv, ditt tekniska intresse och eventuell utbildnining. Berätta även om din erfarenhet av digitalboxar och digital-tv. Vi kommer att skicka dig en box med nästa version av programvaran installerad, som du kopplar in i stället för den box du har idag. Du får också ett enkelt frågeformulär för återrapportering. Som tack för hjälpen får du ett VIP-abonnemang under en månad. Tack för att du vill vara med och förbättra Samsung HD-PVR. Com Hem AB, Teknisk Utveckling TVTack alla som anmält sitt intresse, vi har nu fått tillräckligt med anmälningar. Com Hem AB, Teknisk Utveckling TV
Redigerat av Tele2 Sverige, 28 juni 2011 - 12:34.
Postad 23 juni 2011 - 10:19
pear
-
pear
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Enligt planerna skall ju Com Hem ta över Canal Digitals kabel Tv kunder. Det är många av Canal Digitals kunder som har betalt pengar för hårdvara som t ex boxar och CA-moduler. Jag antar att den här hårdvaran blir värdelös vid övergången till Com Hem. Har ni några planer om erbjuda möjlighet till att kunna byta ut befintlig utrustning mot motsvarande från Com Hem helst utan kostnad för kunderna?
Postad 23 juni 2011 - 10:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Enligt planerna skall ju Com Hem ta över Canal Digitals kabel Tv kunder. Det är många av Canal Digitals kunder som har betalt pengar för hårdvara som t ex boxar och CA-moduler. Jag antar att den här hårdvaran blir värdelös vid övergången till Com Hem. Har ni några planer om erbjuda möjlighet till att kunna byta ut befintlig utrustning mot motsvarande från Com Hem helst utan kostnad för kunderna?
Det blir troligen som när Comhem tog över UPC i Stockholm 2006. UPC (fd Stjärn-TV) använde Motorola-boxar i sitt för den tiden avancerade stjärnnät. De kunder som blev Comhem-kunder fick byta sin UPC -box mot en Comhem-box utan kostnad. Men Comhem kommer nog att svara själva på frågan här i forumet.
Postad 28 juni 2011 - 12:36
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Din digitalbox kan behöva bytas ut, dock är det fortfarande för tidigt i processen att kunna ge några fullständiga besked kring detta. Om affären godkänns kommer vi återkomma med tydlig information om vad som kommer krävas. Med vänlig hälsning Magnus Hansson Kundservice Vill du vara med och beta-testa nästa mjukvara till Samung HD-PVR SMT-7160?
Lystring alla tekniskt kunniga och intresserade som har en Samsung HD-PVR! Anmäl dig på formuläret på http://www.comhem.se där du presenterar dig och berättar lite kort om dig själv, ditt tekniska intresse och eventuell utbildnining. Berätta även om din erfarenhet av digitalboxar och digital-tv. Vi kommer att skicka dig en box med nästa version av programvaran installerad, som du kopplar in i stället för den box du har idag. Du får också ett enkelt frågeformulär för återrapportering. Som tack för hjälpen får du ett VIP-abonnemang under en månad. Tack för att du vill vara med och förbättra Samsung HD-PVR. Com Hem AB, Teknisk Utveckling TV
Tack alla som anmält sitt intresse, vi har nu fått tillräckligt med anmälningar. Com Hem AB, Teknisk Utveckling TV
Redigerat av Tele2 Sverige, 28 juni 2011 - 12:44.
Postad 28 juni 2011 - 23:19
wigstroem
-
wigstroem
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har funderat på en sak. Det här med att övergången till digitalt går så förbannat segt hela tiden och att man fortfarande så envist klamrar sig fast vid dom här "fria" analoga kanalerna känns väldigt märkligt. Nu förstår jag att det är mycket bekvämligheten i att det ingår i hyran och att man slipper köpa extra utrustning för att få in digitala kanaler som spelar in i att många Svenssons väljer det alternativet.
Det är ju inget som säger att man måste avskaffa analoga kanalerna helt och hållet, om det fortfarande finns folk som vill ha det alternativet. Man kan ju alltid kompromissa, genom att succesivt plocka bort vissa kanaler från det analoga utbudet, tills det bara är istort sätt "must carry" kanalerna och kanske några enstaka extra kanaler, ungefär som utformningen på digitala small abonnemanget ser ut idag kunde ju vara ett mål att sträva efter.
Sen utvecklar man small abonnemanget och plockar in dom kanalerna digitalt istället, för att göra det abonnemanget mer attraktivt för vanliga Svenssons. Nu kanske det skulle innebära en viss ekonomiskt förlust för Comhem om man plockar in fler kanaler i small abonnemanget och kanske måste omförhandla sina avtal för ett billigare pris med mindre analaoga kanaler. Men en kompromiss isåfall skulle ju kunna vara att höja priset något på small för att kompensera lite av den förlusten, till låt säga 69-89kr/månad, vilket gör att det abonnemnaget fortfarande skulle vara prisvärt. Eventuellt kan man ju höja priset något på 8 Favoriter också, om man plockar in delar av dom kanalerna i grundabonnemanget. Till låt säga 169-189kr/månad. Jag skulle inte tro att Comhems kunder skulle klaga allt för mycket på en sådan prishöjning om man faktiskt fick en drös extra kanaler digitalt.
Detta gör allstå att vanliga Svenssons därute får behålla ett par kanaler "fritt" analogt som vägrar uppgradera till digtalt och vi digital-tv kunder hos Comhem får attraktivare och mer prisvärdare abonnemang, och kanske i det långa loppet skulle leda till en ökning av digitala kunder, det vill säga mer vinst för Comhem.
Sen när det gäller merkostnaden för dom digitala boxarna som krävs för en övergång från analog till digitalt, så skulle ju Comhem kunna plocka fram en budget-box som man under en övergångsperiod skulle kunna dela ut gratis eller sälja för 1:- om man binder sitt abonnemang för låt säga 12 eller 24 månader eller sälja den till ett kraftigt rabatterat pris. Plus att man kunde slänga in lite andra special erbjudanden att kombinera med för att locka fler kunder och för att tjänar mer pengar, för det är väl trots allt vad det handlar om. Att Comhem ska tjäna pengar för att verksamheten ska kunna gå runt och för att kunna utveckla sina tjänster.
Jag menar, någon gång måste ju bollen sättas i rullning så att det händer något på det här området. Är det inte en önskvärd utveckling att gå framåt och modernaisera sig i tider när folk efterfrågar bättre kvalite på tjänsterna och mer digitala och hd kanaler? Eller jag kanske är helt och ute cyklar? Vad finns det egentligen för hinder idag för att genomföra en sådan här förändring?
Redigerat av wigstroem, 29 juni 2011 - 01:24.
Postad 29 juni 2011 - 06:44
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag har funderat på en sak. Det här med att övergången till digitalt går så förbannat segt hela tiden och att man fortfarande så envist klamrar sig fast vid dom här "fria" analoga kanalerna känns väldigt märkligt. Nu förstår jag att det är mycket bekvämligheten i att det ingår i hyran och att man slipper köpa extra utrustning för att få in digitala kanaler som spelar in i att många Svenssons väljer det alternativet.
Det är ju inget som säger att man måste avskaffa analoga kanalerna helt och hållet, om det fortfarande finns folk som vill ha det alternativet. Man kan ju alltid kompromissa, genom att succesivt plocka bort vissa kanaler från det analoga utbudet, tills det bara är istort sätt "must carry" kanalerna och kanske några enstaka extra kanaler, ungefär som utformningen på digitala small abonnemanget ser ut idag kunde ju vara ett mål att sträva efter.
Sen utvecklar man small abonnemanget och plockar in dom kanalerna digitalt istället, för att göra det abonnemanget mer attraktivt för vanliga Svenssons. Nu kanske det skulle innebära en viss ekonomiskt förlust för Comhem om man plockar in fler kanaler i small abonnemanget och kanske måste omförhandla sina avtal för ett billigare pris med mindre analaoga kanaler. Men en kompromiss isåfall skulle ju kunna vara att höja priset något på small för att kompensera lite av den förlusten, till låt säga 69-89kr/månad, vilket gör att det abonnemnaget fortfarande skulle vara prisvärt. Eventuellt kan man ju höja priset något på 8 Favoriter också, om man plockar in delar av dom kanalerna i grundabonnemanget. Till låt säga 169-189kr/månad. Jag skulle inte tro att Comhems kunder skulle klaga allt för mycket på en sådan prishöjning om man faktiskt fick en drös extra kanaler digitalt.
Detta gör allstå att vanliga Svenssons därute får behålla ett par kanaler "fritt" analogt som vägrar uppgradera till digtalt och vi digital-tv kunder hos Comhem får attraktivare och mer prisvärdare abonnemang, och kanske i det långa loppet skulle leda till en ökning av digitala kunder, det vill säga mer vinst för Comhem.
Sen när det gäller merkostnaden för dom digitala boxarna som krävs för en övergång från analog till digitalt, så skulle ju Comhem kunna plocka fram en budget-box som man under en övergångsperiod skulle kunna dela ut gratis eller sälja för 1:- om man binder sitt abonnemang för låt säga 12 eller 24 månader eller sälja den till ett kraftigt rabatterat pris. Plus att man kunde slänga in lite andra special erbjudanden att kombinera med för att locka fler kunder och för att tjänar mer pengar, för det är väl trots allt vad det handlar om. Att Comhem ska tjäna pengar för att verksamheten ska kunna gå runt och för att kunna utveckla sina tjänster.
Jag menar, någon gång måste ju bollen sättas i rullning så att det händer något på det här området. Är det inte en önskvärd utveckling att gå framåt och modernaisera sig i tider när folk efterfrågar bättre kvalite på tjänsterna och mer digitala och hd kanaler? Eller jag kanske är helt och ute cyklar? Vad finns det egentligen för hinder idag för att genomföra en sådan här förändring?
Vi här håller såklart med dig i allt du skriver.Men om du läser hela tråden så ser du att vi stött o blött denna frågan ett antal ggr,och det enda vi kommit fram till är att comhem anser att fastighetsägarna VILL ha analoga kanaler och att comhem inte kommer ändra sig inom överskådlig framtid.
Postad 29 juni 2011 - 07:46
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Vi här håller såklart med dig i allt du skriver.Men om du läser hela tråden så ser du att vi stött o blött denna frågan ett antal ggr,och det enda vi kommit fram till är att comhem anser att fastighetsägarna VILL ha analoga kanaler och att comhem inte kommer ändra sig inom överskådlig framtid.
Precis. Bl a jag har argumenterat för att Comhem borde göra mer för att öka antalet digital-tv-kunder genom att åtminstone gradvis avveckla det föråldrade analoga utbudet (utöver "must carry"). Som det nu är kan Comhem alltid skylla på att det inte finns efterfrågan på en viss kanal. Tacka sjutton för det om folk inte har abonnemang och box så de kan ta in den! Med bara 35% digital-tv-kunder av de potentiella hushållen i Comhem-hus finns det mycket att göra. Om man kunde ta bort det utökade analoga utbudet för 100 000 hushåll i gamla UPC kan man väl göra det på andra ställen också? Jag såg iaf inga kravaller här omkring när man släckte ned TV3 och Kanal5 m fl analogt för ett par år sedan... Ytterligare argument är det faktum att över två miljoner hushåll skaffat digitalbox i någon form i samband med att det analoga marknätet avvecklades helt 2007. Jag kan då inte begripa varför ett modernt kabel-tv-nät ska leva kvar i en teknik som försvunnit från marksänd tv för fyra år sedan!
Redigerat av Unregistered558ade6e, 29 juni 2011 - 08:17.
Postad 29 juni 2011 - 17:31
bokis
-
bokis
-
Användare
-
-
152 inlägg
Som medlem/vicevärd i Brf hör vi förvånadsvärt lite om en övergång till digital tv men och andra sidan blir det en förhandlingsfråga när det väl händer i dagsläget har vi 17 kanaler var av svt1-2 +barn/kunskap och tv24 tv4 tv6 är analoga/digitala väntar med spänning på vad CH kommer att erbjuda när det analoga släcks förutsätter att
de inte lämnar oss med must carry för då har vi andra som kan leverera genom stadsnätet eller BBB indraget i fastigheten
Postad 29 juni 2011 - 18:42
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Som medlem/vicevärd i Brf hör vi förvånadsvärt lite om en övergång till digital tv men och andra sidan blir det en förhandlingsfråga när det väl händer i dagsläget har vi 17 kanaler var av svt1-2 +barn/kunskap och tv24 tv4 tv6 är analoga/digitala väntar med spänning på vad CH kommer att erbjuda när det analoga släcks förutsätter att de inte lämnar oss med must carry för då har vi andra som kan leverera genom stadsnätet eller BBB indraget i fastigheten
Comhem har ett bra utbud. Ingen annan kan i dagsläget erbjuda 19 HD-kanaler samt kanaler från både Viasat och Canal Digital/TV4. Dessutom bredband upp till 200 Mbit/s och ip-telefoni. Därtill en omfattande OnDemand-tjänst. Comhem tar över Canal Digitals kabel-tv och ip-tv är än så länge ett begränsat alternativ mht utbud och kvalitet. Både BBB och Stadsnät har ett tv-utbud som är avsevärt mindre än Comhems. Även om vi i detta forum har kritik då och då mot Comhem och önskemål om vissa kanaler osv så är det bara korrekt att då och då påpeka att Comhem har en del förtjänster också.
Postad 29 juni 2011 - 19:14
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Cds iptv skulle dom väll inte ha? Den delen skulle dom väll sälja vidare eller hur de va?
Postad 29 juni 2011 - 20:03
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Comhem har ett bra utbud. Ingen annan kan i dagsläget erbjuda 19 HD-kanaler samt kanaler från både Viasat och Canal Digital/TV4. Dessutom bredband upp till 200 Mbit/s och ip-telefoni. Därtill en omfattande OnDemand-tjänst. Comhem tar över Canal Digitals kabel-tv och ip-tv är än så länge ett begränsat alternativ mht utbud och kvalitet. Både BBB och Stadsnät har ett tv-utbud som är avsevärt mindre än Comhems. Även om vi i detta forum har kritik då och då mot Comhem och önskemål om vissa kanaler osv så är det bara korrekt att då och då påpeka att Comhem har en del förtjänster också. 
Förvisso har dom vissa förtjänster,men dom tar allt betalt för sånt tex som jag inte vill se/ha också,såsom analogt och ondemand.Sedan fick dom ju mycket gratis när dom ärvde televerkets kabeltv... dom andra har inte fått konkurrera på lika villkor.Bästa play tjänsten är i mångas ögon SVT Play och inte ens det kan dom fixa i sitt ondemand krafs,men läste nu dom satsar på nåt musik tjosan haha, undrar hur många som kommer använda det. http://www.comhem.se...18/-/index.html
Postad 29 juni 2011 - 20:06
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Uppgradering av nätet via bredbandsuttaget
Just nu genomför vi en uppgradering av utrustningen i vårt fibernät för dig som har bredband via bredbandsuttaget. Uppgraderingen kommer att innebära att du kommer att få mycket snabbare bredband än idag, ända upp till 1 Gbit/s. Redan i höst kommer den nya hastigheten vara installerad i Stockholms innerstad och i Linköping.
Framöver kommer vi att byta utrustning i hela landet och du som kund kommer att bli meddelad mer specifikt när det är dags för just ditt hus och område. Vi gör uppgraderingen eftersom vi vet att många av våra kunder uppskattar riktigt snabbt bredband.
http://www.bredbands...vice/index.html
Jag värderar 100/100 högre än 200/10. När det dessutom kommer finnas möjlighet till 1000Mbit/s så finns det ingen anledning för oss med fiber att överväga Com Hems bredband. Däremot om man är intresserad av betal-tv så har Com Hem ett betydligt större utbud än Bredbandsbolagets IP-TV.
Postad 30 juni 2011 - 07:26
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag värderar 100/100 högre än 200/10. När det dessutom kommer finnas möjlighet till 1000Mbit/s så finns det ingen anledning för oss med fiber att överväga Com Hems bredband. Däremot om man är intresserad av betal-tv så har Com Hem ett betydligt större utbud än Bredbandsbolagets IP-TV.
Mitt bredband Comhem200 tuggar på dryga 180 Mbit/s ned och 11 Mbit/s upp. Antar att det skulle medföra betydligt större kostnader för Comhem att öka på upstream-hastigheten (också). Borde kanske finnas som option till Comhem200 att få 100 Mbit/s upp och 200 Mbit/s ned... Med 1 Gbit/s klarar man sig för eviga tider. Då kan man streama HD i realtid utan minsta hack och ladda ned en film på några sekunder (åtminstone i teorin)... Vad göra med tiden som blir över?
Postad 30 juni 2011 - 20:27
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Nu börjar historien med SVT Play likna en rejäl skandal!
Vad händer? Vad kan jag som konsument göra? Vilken instans kan jag vända mig till för att uttrycka mitt missnöje?
Det verkar som om ingen av parterna (Copyswede och Com Hem) äger problemet och låter månaderna gå utan att agera i ärendet!
Har ni kontrollerat om era On Demand-kunder skulle acceptera att betala exempelvis 10,-/månad för att kunna utnyttja SVT Play?
Redigerat av hlundin, 30 juni 2011 - 20:29.
Postad 30 juni 2011 - 21:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu börjar historien med SVT Play likna en rejäl skandal! Vad händer? Vad kan jag som konsument göra? Vilken instans kan jag vända mig till för att uttrycka mitt missnöje? Det verkar som om ingen av parterna (Copyswede och Com Hem) äger problemet och låter månaderna gå utan att agera i ärendet!
Har ni kontrollerat om era On Demand-kunder skulle acceptera att betala exempelvis 10,-/månad för att kunna utnyttja SVT Play?
Det verkar ha gått mycket prestige i detta. Operatörerna (dvs Telia, Com Hem, Bredbandsbolaget och Viasat) vill inte teckna egna avtal alls med Copyswede. Copyswede erbjöd operatörerna avtal mot en kostnad av 1 kr/månad per anslutet hushåll. Det är ju småpengar i sammanhanget men anser man inte att Copyswede ska ha något avtal över huvud taget så handlar det inte längre om pengar utan om principen. Och de som blir lidande är naturligtvis kunderna som inte kan få tillgång till SVT Play via OnDemand-boxen. Fler och fler TV-apparater får dock internetanslutning och många skaffar mediaspelare och Blu-Rayspelare med internet så det finns vägar runt men det är synd att en viktig del av idén med OnDemand har förfelats. Det stora projektet för Copyswede verkar fn snarare vara privatkopieringsersättningen där man vill få in mer pengar på USB-minnen och hårddiskar. Så det kan vara läge att köpa sådant före 1 september i år.
Postad 30 juni 2011 - 22:05
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Nu börjar historien med SVT Play likna en rejäl skandal! Vad händer? Vad kan jag som konsument göra? Vilken instans kan jag vända mig till för att uttrycka mitt missnöje? Det verkar som om ingen av parterna (Copyswede och Com Hem) äger problemet och låter månaderna gå utan att agera i ärendet!
Regeringen har gett Myndigheten för radio och tv i uppdrag att utreda bla SVT Play. Tanken är att eftersom de flesta iaf betalar sin mottagaravgift så ska tjänster som SVT Play finnas tillgängliga för alla. Sen så hoppas regeringen kunna få Copyswede att fatta att det borde räcka med att SVT betalar avgiften till Copyswede en gång som ska gälla för alla plattformar. Sen ska även utredningen ta fasta på om vidaresändningsplikten bör omfatta SVT1 HD och SVT2 HD. Detta gäller då främst kabel-tv men säkert även för IP-TV och parabol.
Redigerat av jan_bananberg, 30 juni 2011 - 22:06.
Postad 03 juli 2011 - 14:17
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag konstaterar att herrarnas final i Wimbledon sänds i HD på TV4 HD. Det är tacknämligt.
Jag kan dock inte begripa att Canal+ Extra HD inte finns tillgänglig för oss som har Canal+ -abonnemang hos Comhem.
Antar att den kanalen snart kommer eftersom Canal Digital ju har den redan nu i sitt utbud för kabel-tv (som alltså ska läggas ihop med Comhem är det tänkt).
Postad 03 juli 2011 - 15:45
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag konstaterar att herrarnas final i Wimbledon sänds i HD på TV4 HD. Det är tacknämligt. Jag kan dock inte begripa att Canal+ Extra HD inte finns tillgänglig för oss som har Canal+ -abonnemang hos Comhem. Antar att den kanalen snart kommer eftersom Canal Digital ju har den redan nu i sitt utbud för kabel-tv (som alltså ska läggas ihop med Comhem är det tänkt).
Personligen tror jag mer att comhem tar över kunderna inte utbudet från canal digital
Postad 03 juli 2011 - 15:57
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Nu kommer jag kanske låta lite negativ men de får ni ta. Ja har ledsnat på comhem kommer inte orka bry mej om vilka kanaler som finns och inte finns i deras utbud längre, För dom lyssnar ändå inte så mycke på oss kunder när vi efterfrågar en viss kanal. Det är undanflykter hela tiden tycker ja från deras sida. Och dom lyser med sin frånvaro i denna tråd så den är inte inte heller så mycket att följa längre. Har följt denna tråd ett bra tag nu men de kommer ja sluta med eftersom det inte ger allt för mycke ändå.
Postad 04 juli 2011 - 07:41
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nu kommer jag kanske låta lite negativ men de får ni ta. Ja har ledsnat på comhem kommer inte orka bry mej om vilka kanaler som finns och inte finns i deras utbud längre, För dom lyssnar ändå inte så mycke på oss kunder när vi efterfrågar en viss kanal. Det är undanflykter hela tiden tycker ja från deras sida. Och dom lyser med sin frånvaro i denna tråd så den är inte inte heller så mycket att följa längre. Har följt denna tråd ett bra tag nu men de kommer ja sluta med eftersom det inte ger allt för mycke ändå.
Det ligger i sakens natur att en företagstråd med plats för "frågor från privatkunder & övriga konsumenter" kommer att handla till stor del om om saker som inte fungerar och kanaler som saknas. Kanske inte så kul för Comhem men då kan de ju ta bort tråden om det blir för jobbigt... Jag har då och då flikat in att det finns saker som jag uppskattar med Comhem t ex det stora utbudet av HD-kanaler och möjligheten att abonnera både på Viasat och Canal+ t ex. Dessutom har jag - iaf för närvarande - bra kvalitet på bild och ljud och hög driftsäkerhet. Jag uppskattar även mitt Bredband200. Att Comhem inte betraktar detta forum som en plats där man alltid går oss till mötes eller ger oss förhandsinformation om förändringar känns frustrerande för många av oss. Men inte heller Comhem-bloggen eller Comhem på Twitter ger någon information om vad som komma ska. Comhem är väldigt hemlighetsfulla och hänvisar alltid till "förhandlingar" så fort det ställs en konkret fråga om någon kanal eller en tjänst som saknas. Bekvämt men inte särskilt kundvänligt. Det jag känner mest frustration över är att Comhem ännu inte tillmötesgått önskemålen om Viasat Motor HD och Eurosport 2 HD. Även MTVN HD och Kanal 5 HD har efterfrågats och nu senast Canal+ Extra HD i samband med Wimbledon. Inte heller har Comhem lämnat någon vettig information om vad som händer med SVT Play i förhållande till OnDemand-tjänsten som vi kunder med programpaket faktiskt betalar för varje månad. Om det beror på likgiltighet inför kundernas önskemål eller inte är svårt att säga. Ibland får jag en känsla av att Comhem inte tar tillräcklig hänsyn till oss högbetalande digital-tv-kunder. Att hålla en miljon kunder utan digital-tv lugna och glada kan knappast vara en tillräcklig utmaning, eller hur?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|