Panasonic Plasma 2012
5449 svar till detta ämne
Postad 09 July 2012 - 22:35
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Har för mig att det bara är på topmodellen VT + kanske GT och topmodellen av LED som klarar det. Är inte 100% säker dock.
Jag har en VT och har samma problem, får en varningstriangel när jag försöker visa en bild/film från telefonen. Men att pusha TV'n till iphonen fungerar dock utmärkt. EDIT: Provade nu igen utan att ha gjort några ändringar och nu fungerar det helt plötsligt så glöm det jag skrev
Redigerat av l2ickard, 09 July 2012 - 22:42.
Postad 09 July 2012 - 22:40
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Har för mig att det bara är på topmodellen VT + kanske GT och topmodellen av LED som klarar det. Är inte 100% säker dock.
Funkar perfekt på ST med Android. Dock fungerar det tråkigt nog tydligen bara från det inbyggda minnet, inte med saker från SD-kortet. Fast den delen bör nog dubbelkollas med någon annan Androidenhet.
Postad 09 July 2012 - 23:56
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Någon annan som testat dessa Brillor än ? Jag köper ett par och kollar ,tänkte jämföra med original från panasonic med.
HejJag köpte två par Panasonic TY-ER3D4ME för under tusenlappen inkl. frakt från UK och jag tycker att dom är för små (medium), så jag väntar på att det skall komma riktigt maffiga glasögon. Men dom duger ju. Ett tips angående Samsungbrillorna är att fixa till sidoskydd av något slag, för det är inte så bra att få in ljus från sidorna Detta kan ju göras i plasticard ( http://www.mjhobby.s...Lang=swe&type=2 ), eller annat material, som kanske målas svart. Givetvis på båda sidorna. Limmas kanske fast med lite smältlim...., låt fantasin flöda Då kommer brillorna att bli mycket bättre 
Postad 10 July 2012 - 09:30
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Fick den 50ST50 jag beställt från Inwarehouse idag. Tyvärr så åker den tillbaks. Den surrar nått så fruktansvärt. Tyckte min gamla PV60 surrade högt, på gränsen till störande, men det här var ju mycket värre. Man hörde direkt skillnaden i surr bara på att bilden förändrades mellan lite ljusare och mörkare. Även på True Cinema mode med kontrast och ljusstyrka sänkt så lät det hur tydligt som helst från 3m. Nu är ju frågan om det är värt att skicka tillbaks och hoppas man får den utbytt med en som har mindre surr eller om det bara är bita i det sura äpplet och skicka tillbaks på ångerrätt och söka en annan TV.
Postad 10 July 2012 - 09:37
Neodor
-
Neodor
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej,
Jag har en ST50 sedan ca en vecka och är supernöjd. Skiljer surret från ex till ex? Jag hör absolut inget från 3 m fast jag har ju ljudet på när jag tittar iofs..
Postad 10 July 2012 - 09:48
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
En del är mer känsliga än andra  Men det är klart en del surrar mer än andra så är det. Men surr på det avståndet ska INTE accepteras. Min Vt låter åxo. Samtidigt "kräver vi konsumenter" smalare, mer tjänster i plasma tekniken. Går inte att trycka in så mycket elektronik/komponenter och sedan ska vi kräva att tv:n ska vara tyst funkar liksom inte  Nä jag skulle föredra lite "tjockare" apparater igen så slapp man vara orolig över buzz mindre
Postad 10 July 2012 - 10:02
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Blir spännande ,min st50 kommer också idag från samma ställe idag. Jag brukar kunna ha ljudsystem när jag kollar Tv så det borde inte vara något bekymmer.
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 10 July 2012 - 10:03.
Postad 10 July 2012 - 12:15
Unregistered0edbff4a
-
Unregistered0edbff4a
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Funkar perfekt på ST med Android. Dock fungerar det tråkigt nog tydligen bara från det inbyggda minnet, inte med saker från SD-kortet. Fast den delen bör nog dubbelkollas med någon annan Androidenhet.
Ok, men då kan man alltså sända över bilder även på ST50 med Viera-appen på en Androidtelefon? Har prövat med iPhone och då får jag upp en varningstriangel. Tycker det är lite märkligt att de inte kunnat implementera just denna funktion även på ST50 eftersom alla andra funktioner i appen funkar som de ska. Eller är det någon inställning jag missat för att detta skall funka?
Postad 10 July 2012 - 12:36
andy_t
-
andy_t
-
Rookie
-
1 inlägg
Ok, men då kan man alltså sända över bilder även på ST50 med Viera-appen på en Androidtelefon? Har prövat med iPhone och då får jag upp en varningstriangel. Tycker det är lite märkligt att de inte kunnat implementera just denna funktion även på ST50 eftersom alla andra funktioner i appen funkar som de ska. Eller är det någon inställning jag missat för att detta skall funka?
Jag har en GT50 och hade samma problem men bara med HD-sändningar, då fick jag upp en varningstriangel. Vanliga SD-sändningar funkar däremot utan problem. Det är rätt coolt faktiskt.
Postad 10 July 2012 - 17:17
thompalainen
-
thompalainen
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Funkar även helt perfekt med 1080p-material på Android-diton.
Har en ful-tablet, så det kanske är den som gör att det inte går att streama från SD-kortet.
Postad 10 July 2012 - 18:45
Har någon lust att mäta 50ST50ns kartong?
Jag har också buzz på min gamla 42PV60, men jag hör det sällan. Fast om ST50n blir mycket värre kanske jag okcså skickar tillbaka den.
Postad 10 July 2012 - 18:59
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Har inget buzz som är att räkna med på min ST50. Lyckligt lottad alltså... 
Det gick lite snack om att de apparater som kom 2010 kunde åtgärdas om man bara skruvade lite på baksidan.... verkar ju helt sjukt men kanske en viss sanning.
Postad 10 July 2012 - 19:11
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Testat TVn lite mer nu. Buzzingen är inte så farlig om man kör i ECO-läget, men då blir inte bilden tillräckligt ljus för dagtid dessvärre och det är ändå inget man vill ha aktiverat. Sen har jag också vertical banding ute till höger som verkar väldigt vanligt. Syns speciellt tydligt vid fotbollsmatcher. Dessutom har jag sett en del horizontal banding med. Jag som är kräsen eller dåligt exemplar? Svårt att säga, jag är kräsen det är jag, förväntar mig mer även om denna prisklass inte räknas som hög i TV-världen.
Postad 10 July 2012 - 19:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Testat TVn lite mer nu. Buzzingen är inte så farlig om man kör i ECO-läget, men då blir inte bilden tillräckligt ljus för dagtid dessvärre och det är ändå inget man vill ha aktiverat. Sen har jag också vertical banding ute till höger som verkar väldigt vanligt. Syns speciellt tydligt vid fotbollsmatcher. Dessutom har jag sett en del horizontal banding med. Jag som är kräsen eller dåligt exemplar? Svårt att säga, jag är kräsen det är jag, förväntar mig mer även om denna prisklass inte räknas som hög i TV-världen.
Du kanske fått mitt ex  Nädå du är inte kräsen hade likadant, syns som du säger tydligt vid fotboll eller hel färgade ytor  Bara och byta ut. Vet att panasonic vill att man ska köra 10 dgr för att se om det släpper, men det gjorde det inte på min
Postad 10 July 2012 - 19:27
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Bilden var väldigt bra annars och filtret som blockerar ljus fungerade över all förväntan. Men jag orkar inte med att hålla på skicka och byta TV och vänta i flera veckor på att de ska kolla upp den osv. Tar den på ångerrätt och avvaktar nästa "perfekta" TV.  Om de nu inte ska ha massvis i returfrakt, då får de igen den tills jag får en fungerande eller kan häva köpet.
Postad 10 July 2012 - 19:30
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Bilden var väldigt bra annars och filtret som blockerar ljus fungerade över all förväntan. Men jag orkar inte med att hålla på skicka och byta TV och vänta i flera veckor på att de ska kolla upp den osv. Tar den på ångerrätt och avvaktar nästa "perfekta" TV. Om de nu inte ska ha massvis i returfrakt, då får de igen den tills jag får en fungerande eller kan häva köpet.
Det kostar dig ingenting bara och skicka tillbaka
Postad 10 July 2012 - 19:33
Suka
-
Suka
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har precis köpt en TX-50ST50Y. Det är riktigt bra bild, så länge man inte kollar på SVT eller fotboll(!?) vad handlar det om? Kollar jag på Canal+ sport så ser gräsplanen frostig ut, kollar jag på Canal+ sport HD så smetas gräsfärgen ut vid kamerarörelse precis som jag tittade på en LCD, detta är alltså i en HD-kanal!.
Viasat fotboll är ett mellanting av de två.
När jag kollar på filmkanalerna är bilden helt ok. När jag kollar på alla andra kanaler utom SVT 1 och 2 har jag en acceptabel bild. HD i Svt är väl ok, men inte de lågupplösta.
Hade en 42:a panasonic innan och där var bilden djävulskt bra, även på svt..och fotboll i HD var en njutning att titta på, någorlunda acceptabel i Viasat Fotboll och C+ sport.
Jag har Bredbandsbolagets digitaltv.
Har jag fått ett måndagsexemplar eller är det bredbandsbolagets digitaltv som spökar med så olika kvalite?Blir bilden sämre vid 50-tum i TV-sändningar eller vad? Det som är jävligt märkligt är att just stora gröna ytor (som i fotbollsfält) ser helt värdelöst ut...
Redigerat av Suka, 10 July 2012 - 19:40.
Postad 10 July 2012 - 19:47
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1243 inlägg
Jag har precis köpt en TX-50ST50Y. Det är riktigt bra bild, så länge man inte kollar på SVT eller fotboll(!?) vad handlar det om? Kollar jag på Canal+ sport så ser gräsplanen frostig ut, kollar jag på Canal+ sport HD så smetas gräsfärgen ut vid kamerarörelse precis som jag tittade på en LCD, detta är alltså i en HD-kanal!. Viasat fotboll är ett mellanting av de två. När jag kollar på filmkanalerna är bilden helt ok. När jag kollar på alla andra kanaler utom SVT 1 och 2 har jag en acceptabel bild. HD i Svt är väl ok, men inte de lågupplösta. Hade en 42:a panasonic innan och där var bilden djävulskt bra, även på svt..och fotboll i HD var en njutning att titta på, någorlunda acceptabel i Viasat Fotboll och C+ sport. Jag har Bredbandsbolagets digitaltv.
Har jag fått ett måndagsexemplar eller är det bredbandsbolagets digitaltv som spökar med så olika kvalite?Blir bilden sämre vid 50-tum i TV-sändningar eller vad? Det som är jävligt märkligt är att just stora gröna ytor (som i fotbollsfält) ser helt värdelöst ut...
Vad har du för bildinställningar?
Postad 10 July 2012 - 19:54
Suka
-
Suka
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Vad har du för bildinställningar?
Out of the box. Fabriksinställningarna. Har försökt leka med allt möjligt inne i menyerna men inget tycks hjälpa. Finns det några speciella inställningar man måste göra för att bli av med problemet?
Redigerat av Suka, 10 July 2012 - 19:56.
Postad 10 July 2012 - 20:14
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Vet inte lösningen men kan ge nått tips.
Större bild gör att du ser lättare skillnad på olika tvkanaler/program.
Ska inte göra bilden sämre i övrigt.
Sen tycker jag att du ska testa stänga av allt som "förbättrar" bilden.
Välj det läge där du kan ställa in bilden bäst.Typ expert/isf eller vad de kan heta i en Panasonic.
Fixa tex DVE och ställ in bilden.
Du skulle ju även kunna testa att se en Blu-ray film med fotboll.
Jämföra med en annan tv brevid.
Testa en annan box.
Postad 10 July 2012 - 20:21
Suka
-
Suka
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack för tipsen moparman, jag ska testa!
Postad 10 July 2012 - 20:30
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kolla bifogad pdf i inlägg 1 för tips om hur du använder DVE https://www.minhembi...howtopic=134484
Postad 10 July 2012 - 21:41
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Out of the box. Fabriksinställningarna. Har försökt leka med allt möjligt inne i menyerna men inget tycks hjälpa. Finns det några speciella inställningar man måste göra för att bli av med problemet?
Börja med att ställa den i "True Cinema" läget och stäng av alla sk. bildförbättringsfunktioner, speciellt den funktion som heter IFC (intelligent frame creation). Testa igen och se om det blir bättre.
Postad 10 July 2012 - 22:19
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Då har även jag testat den nya st50 och det börjar med att posten kommer med den liggande i bilen.... Förklarade att det inte är bästa sättet att frakta en plasma, svaret var att om den stog upp så kunde den ramla i bilen :-) goddag yxskaft.
buzzing var som gt50 där tex en scen med snöklädda berg och någon som pratar in i kameran utan pålagt filmljud så kunde man höra lite i bakgrunden.
Inget som stör mig iaf men säkert någon annan :-) den påminner starkt om gt50 annars i karaktären ( true cinema )och jag trodde att det skulle vara mer grönstick eller andra avvikelser i färgen jämfört med gt50 THX läge men inget som mina ögon kunde se... Nu ska iaf dve hd beställas så man slipper gissa inställningar.
samsungs 3D Brillor synkade korrekt men som sagt ljusinsläpp från sidorna är inte kul, blir nog en lösning för att stänga ute ljuset.
3D film testade jag och lite skumt att svärtan var mycket ljusare i 3D samt att bilden inte hade i närheten av samma karaktär, kan vara inställningar på 3D spelaren då det inte är samma som jag kör vanlig Bd på (ps3 ) .
Jag tyckte nästan att rörelserna fungerade bättre på st50 än gt50 dock har jag bara några timmar med st50 i bagaget.
Det som är mest positivt med 2012 panna är att den lite oroliga och flimmrande bilden har försvunnit och liknar mer det positiva som LG har på sina plasmor + grym kontrast ,svärta ,färger och djup i bilden.
/Redigerat inlägg med hänvisning till regel 3.2./ Magnus, moderator
Postad 11 July 2012 - 01:05
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Då har även jag testat den nya st50 och det börjar med att posten kommer med den liggande i bilen.... Förklarade att det inte är bästa sättet att frakta en plasma, svaret var att om den stog upp så kunde den ramla i bilen :-) goddag yxskaft.
Jag skulle reklamera posten, så du får en ny TV. En plasma FÅR INTE ligga ner.
Redigerat av Unregistered94bbe618, 11 July 2012 - 09:33.
Postad 11 July 2012 - 07:18
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Jag har precis köpt en TX-50ST50Y. Det är riktigt bra bild, så länge man inte kollar på SVT eller fotboll(!?) vad handlar det om? Kollar jag på Canal+ sport så ser gräsplanen frostig ut, kollar jag på Canal+ sport HD så smetas gräsfärgen ut vid kamerarörelse precis som jag tittade på en LCD, detta är alltså i en HD-kanal!. Viasat fotboll är ett mellanting av de två. När jag kollar på filmkanalerna är bilden helt ok. När jag kollar på alla andra kanaler utom SVT 1 och 2 har jag en acceptabel bild. HD i Svt är väl ok, men inte de lågupplösta. Hade en 42:a panasonic innan och där var bilden djävulskt bra, även på svt..och fotboll i HD var en njutning att titta på, någorlunda acceptabel i Viasat Fotboll och C+ sport. Jag har Bredbandsbolagets digitaltv.
De problemen du pratar om med gräset skulle jag säga är sändningen, HD är långt ifrån perfekt...
Postad 11 July 2012 - 08:24
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Jag skulle reklamera posten, så du får en ny TV. En plasma FåR INTE ligga ner.
skulle det vara som jag beskrev då eller 
TVn är ju hel så det orkar jag inte ,nästa tv kanske är sönder vid leverans, eller har sämre panel. Din lösning är ju närmare professionell  här ska det se ut som en 3 åring fått tänka till.... /redigerat med hänvisning till regel 3.2/ Magnus, moderator
Postad 11 July 2012 - 08:59
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Länge sen jag hörde nån få en trasig plasma som legat ner.
Brukar gå bra om man tar de lugnt.
Den exploderar inte för att den legat ner :-)
Postad 11 July 2012 - 09:01
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Men kan inte färgerna rinna ut så man måste fylla på när man ställer den upp?
Postad 11 July 2012 - 09:05
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Njaaa..Jag har hört att man måste fylla på nån sorts gas
Postad 11 July 2012 - 15:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kört in min VT nu i fabriks inställningar! Tänkte då kolla på eurosport hd, vilket jag gjorde i 45 minuter. Till min förvåning snacka om känslig för "logg" inbränningar  Kollat på tv 1 tim och kört tvätt, KVAR!!! Hoppas det försvinner..
Postad 11 July 2012 - 15:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Har läst att Panasonic är känsligare i år än vad de varit.
LG har vittvätt å färgtvätt för att få bort ir.
Vet inte om Panna har nå liknande .
testa även dra ner kontrasten så den inte är på max..
Byt kanal nångång .
Finns de nå som heter orbitor eller liknande?
På LG flyttar de lite pixlar då å då.
Minskar risken.
Tv är känsligast de första 100 timmarna.
Spela inte heller spel flera timmar i streck.
Postad 11 July 2012 - 16:30
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Kört in min VT nu i fabriks inställningar! Tänkte då kolla på eurosport hd, vilket jag gjorde i 45 minuter. Till min förvåning snacka om känslig för "logg" inbränningar Kollat på tv 1 tim och kört tvätt, KVAR!!! Hoppas det försvinner..
Du körde med pixelrotation på under inkörningstiden antar jag? Och nu när du kollade tennisen körde du utan eller?
Postad 11 July 2012 - 16:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Japp! Men vad är det för skillnad egentligen mellan auto och på i pixelrotationen? Vilket läge körde du in?
Postad 11 July 2012 - 17:30
l2ickard
-
l2ickard
-
Mästare
-
-
2805 inlägg
Jag kör fortfarande in min, har den i stort sett på fabriksinställningarna med skärpan lite nedställd samt några "bildförbättrare" avstängda.
Vet inte riktigt vad skillnaden är mellan auto och on, kanske är att den känner av om man t.ex kollar på tv med fasta loggor etc och aktiverar vid behov?
Postad 11 July 2012 - 18:24
Unregisteredb3752606
-
Unregisteredb3752606
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag håller på att köra in tv:n i thx-mode. Har somnat med tv:n på och spelat i flera timmar i streck utan en tillstymmelse till spökbild. Har ni extremt hög kontrast på eller hur lyckas ni med att få spökbilder?
Redigerat av Unregisteredb3752606, 11 July 2012 - 18:24.
Postad 11 July 2012 - 18:33
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag håller på att köra in tv:n i thx-mode. Har somnat med tv:n på och spelat i flera timmar i streck utan en tillstymmelse till spökbild. Har ni extremt hög kontrast på eller hur lyckas ni med att få spökbilder?
Körde in den i thx-mode med kontrast 36 och alla förbättringar avstända  Men det verkar som pixelrotationen endast är auto där,var därför jag undrar skillnaden! Loggan är kvar tyvärr
Postad 11 July 2012 - 18:40
Halven
-
Halven
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag kör fortfarande in min, har den i stort sett på fabriksinställningarna med skärpan lite nedställd samt några "bildförbättrare" avstängda.
Kör in? Vad menar du med det? Skaffade nyss min första "platt tv" som är en p50st50y och är tacksam för all info man kan få.
Postad 11 July 2012 - 18:58
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kör in? Vad menar du med det? Skaffade nyss min första "platt tv" som är en p50st50y och är tacksam för all info man kan få.
Du ska inte "trycka" på bilden i början, dvs låga lägen kontast t.ex. Olika uppfattningar om hur länge jag 200 tim  Kör som den var när du fick den fabriks inställningar stäng av förbättringar
Postad 11 July 2012 - 19:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Man brukar säga att man ska köra in tv de första 200 timmarna. Sen blir panelen mindre känslig. Detta brukade iaf 2010 typ bara gälla LG och Samsung. Panasonic var då nästan immun mot IR. Så .. Kör helst fullskärm. Dra ner kontrast så den inte står på max. Inte ha tvspelsmaraton med fast HUD utan att byta kanal efter ett tag . Inte se på vissa kanaler som har loggor som lättare bränner fast många timmar i sträck. Inte surfa med skrivbordet framme utan skärmsläckare i timmar. Använd tvättprogram om såna finns och orbiter. Ovanstående är lite extremt men märker man att tv lätt får IR aom tar en stund innan de går bort så är det bra. Märker ni inte av nått så kör som ni vill.
Postad 11 July 2012 - 19:17
Halven
-
Halven
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Man brukar säga att man ska köra in tv de första 200 timmarna. Sen blir panelen mindre känslig.
Detta brukade iaf 2010 typ bara gälla LG och Samsung. Panasonic var då nästan immun mot IR.
Så .. Kör helst fullskärm. Dra ner kontrast så den inte står på max. Inte ha tvspelsmaraton med fast HUD utan att byta kanal efter ett tag . Inte se på vissa kanaler som har loggor som lättare bränner fast många timmar i sträck. Inte surfa med skrivbordet framme utan skärmsläckare i timmar.
Använd tvättprogram om såna finns och orbiter.
Ovanstående är lite extremt men märker man att tv lätt får IR aom tar en stund innan de går bort så är det bra. Märker ni inte av nått så kör som ni vill.
Med fullskärm så menar du att dessa svarta "kanter" inte ska finnas lr?  Så är det på typ alla filmer och serier som jag har. Och ska jag inte kalibrera färger osv dom första 200h? Utan köra original som mcmike skrev? Jag har inte kopplat in TVn än då jag håller på att göra min mediamöbel kattsäker här hemma men jag har hört att ECO ska vara av, varför? Och vad är true cinema? Aldrig fel att ha lite kött på benen när jag väl fått ordning på allt här hemma. Mvh
Redigerat av Halven, 11 July 2012 - 19:18.
Postad 11 July 2012 - 19:29
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jo. Men det är å va rätt extremt försiktig.
Testa att se som vanligt.
Ser du att kanter ligger kvar när du drar upp tex en vit bild så får du köra fullskärm.
Är nog ovanligt med ir från det.
Inga problem om man tänker på att inte visa statisk bild för länge i början.
På min LG märkte jag direkt om ja spelade tvspel med hög kontrast i början.
Så fort jag drog ner blev den mindre känslig.
Efter ett tag brydde ja mig inte.
Kunde spela länge och med hög kontrast.
Du kan ställa in bilden hur du vill men dra inte upp allt på max.
Däremot är det onödigt att betala en ISF kalibrering innan du använt den ett tag .
Eco brukar mest sabba bilden.
På min blir den bara mörk,andra går väl efter ljuset i rummet.
Stäng av den å alla bildförbättrare.
Redigerat av moparman, 11 July 2012 - 19:32.
Postad 11 July 2012 - 19:45
Halven
-
Halven
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Däremot är det onödigt att betala en ISF kalibrering innan du använt den ett tag . Eco brukar mest sabba bilden. På min blir den bara mörk,andra går väl efter ljuset i rummet.
Stäng av den å alla bildförbättrare.
ISF kalibrering, vad är det? Och är bildförbättringarna bara onödiga funktioner alltså? Och vad var true cinema? Min polare nämnde också för ett tag sedan att han hade något i sin tv som gör att några pixlar är i ständig rörelse för att förhindra inbränning, någon som vet vad han pratar om? Var tydligen default på dom mesta apparaterna idag. Förlåt för mängden frågor;)
Redigerat av Halven, 11 July 2012 - 19:49.
Postad 11 July 2012 - 20:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
ISF kalibrering Googla :-) Inget man måste göra. Du klarar dig rätt bra med att tex ställa in tv med DVE skiva. Beror på om du vill ha en "korrekt" bild. Bildförbättringar brukar oftast inte göra bilden bättre,snarare tvärtom. Du får prova dig fram. Kan väl kanske vara bra i vissa fall. Det din polare pratat om är Orbiter ,som det heter på LG tvapparater.Flyttar pixlarna lite.För att förhindra IR.,Vet inte vad Panasonics motsvarande heter .Om de har nått.
Postad 11 July 2012 - 20:06
NirreFirre
-
NirreFirre
-
Användare
-
-
222 inlägg
@Halvrn, googla lite på isf kalibrering och läs t ex en detaljerad test av TVn där bildförbättringsfunktionernas effekter tas upp, http://www.hdtvtest....01203191731.htm t ex.
Några verkar kunna ge snäppet bättre bild med viss typ av media och/eller källkvalité, andra är mer till för att marknadsavdelningen vill det och att det kan se mer "skrikigt" ut i affärerna bredvid "förstör-mina-hornhinnor-LED" LCDer på högsta kontrastfräs..
Postad 11 July 2012 - 20:06
Halven
-
Halven
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
ISF kalibrering Googla :-)
Inget man måste göra. Du klarar dig rätt bra med att tex ställa in tv med DVE skiva.
Beror på om du vill ha en "korrekt" bild. Bildförbättringar brukar oftast inte göra bilden bättre,snarare tvärtom. Du får prova dig fram. Kan väl kanske vara bra i vissa fall.
Det din polare pratat om är Orbiter ,som det heter på LG tvapparater. Flyttar pixlarna lite.För att förhindra IR.,Vet inte vad Panasonics motsvarande heter .Om de har nått.
Tack så mycket för din hjälp\o/ Ne jag hittar inget i manualen om något som liknar "orbiter", någon som besitter en st50 och vet om dom har det?
Postad 11 July 2012 - 20:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tack så mycket för din hjälp\o/ Ne jag hittar inget i manualen om något som liknar "orbiter", någon som besitter en st50 och vet om dom har det?
Du har en klistrad tråd högst upp om kalibrering om du vill läsa mer. Även en pdf fil i inlägg ett som ger bra info om hur du använder DVE å ställer in bilden
Postad 11 July 2012 - 20:26
Halven
-
Halven
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Du har en klistrad tråd högst upp om kalibrering om du vill läsa mer. Även en pdf fil i inlägg ett som ger bra info om hur du använder DVE å ställer in bilden
Mjo jag hittade denna, jag måste dock fråga, hur kan ett program från 08 göra min bild på en TV från 2012 bättre? Teknologin har väll ändrats en del sen dess? http://www.hembiobut...p?pgrpnr=128150
Postad 11 July 2012 - 20:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jo men fortfarande så behöver du ju ställa in bilden ..
Men bryr du dig inte om "rätt" bild så ställ bara in den som du vill.
Inget fel med det om du gillar den typen av bild :-)
Edit
Det finns ju även gratis testbilder på nätet om du letar
Redigerat av moparman, 11 July 2012 - 20:32.
Postad 11 July 2012 - 20:32
Halven
-
Halven
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jo men fortfarande så behöver du ju ställa in bilden ..
Men bryr du dig inte om "rätt" bild så ställ bara in den som du vill. Inget fel med det om du gillar den typen av bild :-)
Ok, men att börja dona med DVE ska jag avvakta med ett tag tills jag "kört" in min panel eller? Mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|