Netflix!
3878 svar till detta ämne
Postad 07 februari 2013 - 21:43
Unregistered392f8df4
-
Unregistered392f8df4
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tänkte ställa den frågan en gång till då jag fortfarande inte blivit klokare, vilken slags upplösning är det när man trycker (select) på PS3 och det står X-High?
Någon som vet?
Redigerat av Unregistered392f8df4, 07 februari 2013 - 21:43.
Postad 07 februari 2013 - 22:23
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Postad 08 februari 2013 - 00:25
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Jag kör AppleTV3 med senaste uppdateringen och UnblockUS, har kollat igenom en del av US utbudet men har inte hittat nåt med SuperHD..nån som kan ge exempel på nåt som streamas i SuperHD?
Postad 08 februari 2013 - 07:07
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Jag kör AppleTV3 med senaste uppdateringen och UnblockUS, har kollat igenom en del av US utbudet men har inte hittat nåt med SuperHD..nån som kan ge exempel på nåt som streamas i SuperHD?
I stort sett allt HD-material står det numera SuperHD på, till exempel filmen Iron Sky och TV-serien Eureka, men som sagt: i regel är all HD SuperHD. Märkligt att du inte kan se loggan. Det funkar hos mig på ATV3, troligtvis tack vare UnblockUS.
Postad 08 februari 2013 - 07:59
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Det mesta är Super HD om man kollar på amerikanska Netflix, men tyvärr inte allt.
Finns filmer som Captain America, Tintin, Transformers, Iron Man osv som inte är Super HD.
Kolla på serier som Lie To Me, Sons of Guns, Arrested Development, Walking Dead, Art of Flight (även filmen) så ser du att dessa ska vara Super HD.
Postad 08 februari 2013 - 08:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har du uppdaterat till ATV 5.2? Annars syns inte loggan. http://www.idg.se/2....pa-operatorerna
Gnällande operatörer! Min lilla lokala operatör (i Lund) säger att de inte är anslutna och ändå funkar Super HD. Det handlar bara om att trafiken ska gå rätt väg och uppenbarligen kan den göra det även fast operatörerna inte har gjort något aktivt. Verkar som om varken operatörer eller Netflix har koll på exakt hur detta funkar. Angående gul text lyser den ju inte upp på samma sätt, dvs mörka scener störs inte lika mycket.
En stor skillnad (förutom färgen) är att vit text har en svart kant runt tecknen för att synas mot ljus bakgrund, vilken den gula inte har eller behöver. Jag tycker att vitt funkar bäst på en stor TV via Apple TV, medan gul funkar bättre på en liten skärm som iPad eller dator. Via Airplay blir det helkasst med liten gul text på stor TV.
Postad 08 februari 2013 - 09:15
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Gnällande operatörer! Min lilla lokala operatör (i Lund) säger att de inte är anslutna och ändå funkar Super HD. Det handlar bara om att trafiken ska gå rätt väg och uppenbarligen kan den göra det även fast operatörerna inte har gjort något aktivt. Verkar som om varken operatörer eller Netflix har koll på exakt hur detta funkar.
Operatörerna har all rätt att gnälla. Vi kan ta ett annat exempel, Google, Youtube. De bygger upp datacenter runt om världen, köper kapacitet av leverantörer. Skulle Google gå till operatören och säga: "För att era användare ska kunna se på youtube i helskärm måste ni installera en lastbalansera, en cache, i erat nät." I praktiken att alla operatörer då skulle installera en server någonstans i deras utrymmen med ett antal TB disk för att servera egna kunderna med senaste Gangnam-tolkningen för att avlasta Googles egna servrar. Sedan en annan ska att det är klokt att bygga upp en cache nära slutkunden just för att minska trafiken i näten.
Postad 08 februari 2013 - 10:52
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
I praktiken att alla operatörer då skulle installera en server någonstans i deras utrymmen med ett antal TB disk för att servera egna kunderna med senaste Gangnam-tolkningen för att avlasta Googles egna servrar.
De måste inte installera en server. Det räcker att de använder peering och är anslutna till någon av de angivna knutpunkterna. I Youtube/Google-fallet så har de egna servrar medan Netflix hyr kapacitet av Amazon. Det Netflix är ute efter är egentligen en garanti från operatörerna att kunderna som har utlovats en viss tjänst ska kunna få det, dvs filmer i 1080p. Youtube är ingen tjänst som du abonnerar på och därför kan de inte ställa samma krav på operatörerna.
Postad 08 februari 2013 - 10:56
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1 793 inlägg
Gnällande operatörer! Min lilla lokala operatör (i Lund) säger att de inte är anslutna och ändå funkar Super HD. Det handlar bara om att trafiken ska gå rätt väg och uppenbarligen kan den göra det även fast operatörerna inte har gjort något aktivt. Verkar som om varken operatörer eller Netflix har koll på exakt hur detta funkar.
Skumt att det kan vara sådan skillnad. Jag har BBB 100/10 och har fetstrul att få vanlig Hd. Jag snittar väl runt 3Mbit/s mot netflix. Har suttit i support med både netflix och BBB och båda skyller på varandra
Postad 08 februari 2013 - 12:47
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
I stort sett allt HD-material står det numera SuperHD på, till exempel filmen Iron Sky och TV-serien Eureka, men som sagt: i regel är all HD SuperHD. Märkligt att du inte kan se loggan. Det funkar hos mig på ATV3, troligtvis tack vare UnblockUS.
Kollade mina inställningar för ATVn och hade ställt TV-upplösning till auto, ändrade detta till 1080p istället och nu ser jag SuperHD loggan.
Postad 08 februari 2013 - 14:14
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kollade mina inställningar för ATVn och hade ställt TV-upplösning till auto, ändrade detta till 1080p istället och nu ser jag SuperHD loggan.
Intressant. Vad skickade den ut när den stod på "auto"? Det ska stå på första sidan av Settings.
Postad 08 februari 2013 - 14:55
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Intressant. Vad skickade den ut när den stod på "auto"? Det ska stå på första sidan av Settings.
720p skickade den i auto läget. Jag trodde ju att auto skulle skicka SuperHD (1080p) om det nu fanns på en viss titel men det gör det alltså inte.
Postad 08 februari 2013 - 15:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
720p skickade den i auto läget. Jag trodde ju att auto skulle skicka SuperHD (1080p) om det nu fanns på en viss titel men det gör det alltså inte.
I auto ska den väl skicka det högsta som TVn klarar att ta emot? Så brukar det vara med tex Blu Ray-spelare.
Postad 08 februari 2013 - 17:23
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
I auto ska den väl skicka det högsta som TVn klarar att ta emot? Så brukar det vara med tex Blu Ray-spelare.
Ja, och det gör ATV:n också (åtminstone den jag har). Mycket märkligt att Mentos ATV skickade 720p.
Postad 08 februari 2013 - 17:51
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Sen uppdateringen av ps3 netflixappen så spelar den inte upp x-high HD längre. SuperHD loggan finns på filmerna precis som innan men trycker jag på select knappen så säger infot att det är high sd. Innan uppdateringen av appen så sa infot x-high HD och det gör det på mina andra enheter med netflix (LG Bluray och Sony tv) och det märks tydlig skillnad. Nån annan som har det likadant? Min isp är med i open connect.
Postad 08 februari 2013 - 18:08
Unregistered3a477711
-
Unregistered3a477711
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Sen uppdateringen av ps3 netflixappen så spelar den inte upp x-high HD längre. SuperHD loggan finns på filmerna precis som innan men trycker jag på select knappen så säger infot att det är high sd. Innan uppdateringen av appen så sa infot x-high HD och det gör det på mina andra enheter med netflix (LG Bluray och Sony tv) och det märks tydlig skillnad. Nån annan som har det likadant? Min isp är med i open connect.
Har exakt samma problem efter uppdateringen med mitt PS3. Först trappar den upp till High/HD, sedan går den direkt ner till High/SD och stannar där. Innan uppdateringen hade jag X-high/HD på alla filmer som stödde det, utan problem. Edit: Håller förtillfället på att live chatta med netflix supporten, för att se vad de säger om detta problem. Återkommer om jag får något bra svar.
Redigerat av Unregistered3a477711, 08 februari 2013 - 18:15.
Postad 08 februari 2013 - 18:35
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Har exakt samma problem efter uppdateringen med mitt PS3. Först trappar den upp till High/HD, sedan går den direkt ner till High/SD och stannar där. Innan uppdateringen hade jag X-high/HD på alla filmer som stödde det, utan problem.
Jag har oxå likadant...
Postad 08 februari 2013 - 19:15
Unregistered3a477711
-
Unregistered3a477711
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Supporten bad mig ominstallera netflix samt förnya ip-adressen (stänga av routern i 60 sec). Inget av det fungerade. Men live chatten stängdes pga. att jag stängde av routern. Börjar nu en ny live chatt för att försöka lösa problemet. Återkommer.
Edit: Det är playstation man måste ta kontakt med, för eventuell lösning eftersom det är de som har gjort appen/uppdateringen. Men förhoppningsvis jobbar de redan på problemet.
Redigerat av Unregistered3a477711, 08 februari 2013 - 19:50.
Postad 09 februari 2013 - 08:31
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Edit: Det är playstation man måste ta kontakt med, för eventuell lösning eftersom det är de som har gjort appen/uppdateringen. Men förhoppningsvis jobbar de redan på problemet.
jaha... 8-18 kr i minuten... hoppas jag inte får det problemet med min ps3a
Postad 09 februari 2013 - 12:34
Unregistered3a477711
-
Unregistered3a477711
-
Amatör
-
-
88 inlägg
jaha... 8-18 kr i minuten... hoppas jag inte får det problemet med min ps3a
Går nog lika bra att skicka ett e-post, vilket jag gjorde. Dock var de på netflix villiga att ge mig ett gratis nummer till playstation. Men har inte du samma problem med ditt netflix på PS3an efter uppdateringen?
Redigerat av Unregistered3a477711, 09 februari 2013 - 12:36.
Postad 09 februari 2013 - 13:40
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Går nog lika bra att skicka ett e-post, vilket jag gjorde. Dock var de på netflix villiga att ge mig ett gratis nummer till playstation.
Men har inte du samma problem med ditt netflix på PS3an efter uppdateringen?
har inte använt på PS3an sen uppdateringen. Kör mest US netflix på min ATV. Men ska väl sätta mig och börja plöja igenom house of cards snart så jag märker väl då.
Postad 09 februari 2013 - 15:27
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 008 inlägg
Tog en provmånad för att enbart plöjja igenom hela LOST, förvånad blev jag!
Postad 09 februari 2013 - 16:58
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
På vad? Att den inte finns i det svenska utbudet? Pröva i så fall någon av de tjänster som gör material från andra regioner tillgängligt. Lost finns bland annat på Netflix i USA. Tjänsterna Unblock US och Mediahint har diskuterats tidigare i tråden, så sök på dem. Såvida det inte var själva serien som förvånade dig förstås. :-)
Postad 09 februari 2013 - 19:28
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Jag hittade ingen support via mail till PS , bara till en engelsk supportsite enkom för UK så jag mailade Sony Sverige istället och bad de lyfta frågan till Playstation gänget, får väl se vad det ger
Postad 11 februari 2013 - 09:11
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
igår försvann helt plötsligt superhd-loggan och det står bara hd nu.Det är likadant på allla 3 enheter som jag har Netflix på Sony tv Sony PS3 och LG 670 Blu-ray,jag var inne på netflix hemsida och där lyser det grönt att min isp är med i open connect. Har det varit samma för er andra. Det kvarstod nu vid halv nio på morgon när jag kollade
Postad 11 februari 2013 - 09:21
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
En dum fråga - loggan försvann, hur är det med bildkvalitén? Sämre?
Postad 11 februari 2013 - 10:33
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
En dum fråga - loggan försvann, hur är det med bildkvalitén? Sämre?
På PS3 klart sämre men det har nog mer att göra med tidigare nämnda problem efter appens uppdatering. Sony tv kunde inte ansluta till tjänsten av nån anledning i morse(inga nätverksproblem) men igår kväll kunde den det och Blu-rayen vet jag faktiskt inte brukar inte titta genom den eftersom det börjar lagga som fasiken efter en stund på den (spelar ingen roll om det är trådat eller inte det är en billig maskin men blu-ray spelar den upp hur bra som helst),sen skedde detta sent igår kväll så jag tittade inte så mycket utan bara konstaterade att "super" helt plötsligt inte visades. Men som jag fattar det så innebär "super" att den kan leverera 3D så det borde ju inte vara nån skillnad på bilden. Apparaternas info säger fortfarande x-high hd. Jag var mest nyfiken på om jag var ensam om det eller om det är lika för alla så jag slipper lägga timmar på felsökning.
Redigerat av Askungen, 11 februari 2013 - 10:39.
Postad 11 februari 2013 - 13:16
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det kanske man ska kolla innan? Jag vet att man inte kan se utbudet utan konto att logga in med men det går att se även på Moreflicks: http://www.moreflick...er[]=netflix-se
Postad 11 februari 2013 - 15:46
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Jag råkade ut för en kul bugg i ATV-appen. På info för en film jag hade sett så dök plötsligt knappen "Lägg till kö" upp. Jag klickade på den och då poppade det upp ett nytt meny-val för "kö" upp på Hem-sidan. Det märkliga är att jag sedan varken kan ta bort den titeln som ligger eller hitta samma knapp någon annanstans. Likaså försvann knappen snabbt igen på samma titel!
Redigerat av agpath, 11 februari 2013 - 15:47.
Postad 11 februari 2013 - 19:28
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1 690 inlägg
Postad 11 februari 2013 - 20:31
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
De får skriva eller säga vad de vill men fakta kvarstår, Netflix Super HD har avsevärt bättre bild och ljud än CD,s HD kanaler. Bidragen är högre på superhd än på HD hos Netflix. CD,s bitrate har jag ingen aning om jag vet inte hur man ser det. Det gör jag inte på Netflix heller vad de anbelangar utan jag läste det på deras supportsida.
Postad 11 februari 2013 - 20:36
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
De får skriva eller säga vad de vill men fakta kvarstår, Netflix Super HD har avsevärt bättre bild och ljud än CD,s HD kanaler.
Skämtar du eller? Du har uppenbarligen ngt fel hemma om bilden på Discovery HD, Eurosport HD, NatGeo HD mm inte är bättre än Netflix Super HD. Läste att du skrev att din bild på CMore Action var likvärdig med din bild på CMores HD kanaler. Då är det uppenbarligen galet någonstans. /Fredrik
Redigerat av porch123, 11 februari 2013 - 20:46.
Postad 11 februari 2013 - 20:46
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Skämtar du eller?
Du har uppenbarligen ngt fel hemma om bilden på Discovery HD, Eurosport HD, NatGeo HD mm inte är bättre än Netflix Super HD.
/Fredrik
Håller med dig när det gäller dessa kanaler... Starsky and Hutch slog jag av alldeles för dålig bild i Hd dock..
Postad 11 februari 2013 - 22:00
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Discovery HD m.fl. har ju en hög bithastighet hos CD på 12 Mbit/sMen filmkanalerna Cmore Hits & First HD snittar på runt 7,5 Mbit/s
Postad 12 februari 2013 - 00:26
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Jag råkade ut för en kul bugg i ATV-appen. På info för en film jag hade sett så dök plötsligt knappen "Lägg till kö" upp. Jag klickade på den och då poppade det upp ett nytt meny-val för "kö" upp på Hem-sidan. Det märkliga är att jag sedan varken kan ta bort den titeln som ligger eller hitta samma knapp någon annanstans. Likaså försvann knappen snabbt igen på samma titel!
såg igår att jag hade en spelkö på min appletv (US Netflix) det verkar som att om man är inloggad på Netflix (även svenska) på datorn och sen använder sidor såsom http://instantwatcher.com där det finns en funktion som heter queue så kan man aktivera en instant watching queue på netflix som då blir tillgänglig på ex-vis apple tv. Denna spellista syns inte på min ipad eller min dator som bägge kör svenska netflix så det verkar bara funka på US-netflix
Postad 12 februari 2013 - 00:47
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Discovery HD m.fl. har ju en hög bithastighet hos CD på 12 Mbit/s
Men filmkanalerna Cmore Hits & First HD snittar på runt 7,5 Mbit/s
Bitraten har mindre betydelse om man använder rätt eller bättre komprimering Vad använder CD ?
Postad 12 februari 2013 - 03:56
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Alla HD kanaler sänder i h264 (MPEG4 part 10) och finns inget bättre för dagens hårdvara.
h265 kommer att halvera bitraten men ligger ett par år framåt i tiden och kräver ny hårdvara.
Däremot så ligger filmkanaler i lägre bitrate eftersom filmer ofta inte behöver lika mycket bandbredd som vanliga TV sändningar och speciellt såna med mycket rörelse då som sport t.ex.
Ang Netflix så förstår jag att ISPs klagar då Netflix vill peera för att slippa betala för trafiken.
Om nu Netflix vill installera servrar och peera gratis så vill jag ställa ett par feta servrar hos svenska ISPs med helt gratis.
Det rimliga isf måste ju då vara en överenskommelse t.ex att deras kunder får Netflix billigare t.ex 49:-/mån eller nåt i den stilen för nåt måste ju Netflix ge tillbaka..
Redigerat av Leatherface, 12 februari 2013 - 04:08.
Postad 12 februari 2013 - 08:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
såg igår att jag hade en spelkö på min appletv (US Netflix)
det verkar som att om man är inloggad på Netflix (även svenska) på datorn och sen använder sidor såsom http://instantwatcher.com där det finns en funktion som heter queue så kan man aktivera en instant watching queue på netflix som då blir tillgänglig på ex-vis apple tv. Denna spellista syns inte på min ipad eller min dator som bägge kör svenska netflix så det verkar bara funka på US-netflix
Det är ju samma app, men lite lustigt att det t o m är översatt när man kör appen på svenska, så man undrar om de har tänkt att aktivera detta? Jag har även haft det på svenska på datorn under någon dag och då erkände supporten att det var en miss och inte skulle synas utåt.  Skämtar du eller?
Du har uppenbarligen ngt fel hemma om bilden på Discovery HD, Eurosport HD, NatGeo HD mm inte är bättre än Netflix Super HD.
Läste att du skrev att din bild på CMore Action var likvärdig med din bild på CMores HD kanaler. Då är det uppenbarligen galet någonstans.
/Fredrik
Han kanske menar kabel eller iptv? Det är väl bara CD via satellit som har den högre bitraten? http://www.svd.se/na...-hd_7905684.svd
Sen kan man ju bara hålla med. Det är det jag sa från första dagen. Detta är ett fånigt PR-trick. De har 1080p redan vid den lägre bitraten och att lura kunderna att tro att de bara får 1080p med "SuperHD" blir knasigt för Svenssons. Det handlar trots allt endast om en liten ökning av bitrate som motsvarar att det hamnar någonstans mellan SDTV och HDTV.
Postad 12 februari 2013 - 08:49
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Det här låter ju bra:
På andra marknader Netflix gått in på har det i princip fördubblat sin katalog med tittbart material inom ett år.
”Katalogen i Sverige kommer att växa avsevärt de närmaste månaderna”, säger Joris Evers.
Ur: http://www.svd.se/na...oss_7865898.svd
Postad 12 februari 2013 - 10:19
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det här låter ju bra:
På andra marknader Netflix gått in på har det i princip fördubblat sin katalog med tittbart material inom ett år. ”Katalogen i Sverige kommer att växa avsevärt de närmaste månaderna”, säger Joris Evers.
Ur: http://www.svd.se/na...oss_7865898.svd
Och så visar SVD en bild på US Netflix med Instant Queue!
Postad 12 februari 2013 - 10:41
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2 744 inlägg
Skämtar du eller?
Läste att du skrev att din bild på CMore Action var likvärdig med din bild på CMores HD kanaler. Då är det uppenbarligen galet någonstans.
/Fredrik
Jag har en DVDO iscan duo som allt är kopplat till men den är inte kalibrerad ännu eftersom jag väntar på en usb>serial adapter från USA men jag kan hålla med om att Eurosport HD har fantastisk bild,jag uttryckte mig oklart,det var filmkanalerna jag syftade till eftersom det är film och serier jag ser på Netflix. Det med Cmore HD och Cmore action är ju beroende på kvaliten på det inspelade materialet i mångt och mycket,det sänds en del filmer på filmHD kanalerna med dålig bildkvalitet och vice versa
Postad 12 februari 2013 - 10:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Intressant. Januari-statistiken visar att bitraten har gått upp i samtliga nordiska länder sedan de införde Super HD.
http://nordicsblog.netflix.com/
Postad 12 februari 2013 - 11:01
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
För mig har Canal Digital 0kbps i bitrate.
Jag har ingen parabol och de har inte någon tjänst som passar hur jag vill konsumera film och tv.
Postad 12 februari 2013 - 11:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Jag har en DVDO iscan duo som allt är kopplat till men den är inte kalibrerad ännu eftersom jag väntar på en usb>serial adapter från USA men jag kan hålla med om att Eurosport HD har fantastisk bild,jag uttryckte mig oklart,det var filmkanalerna jag syftade till eftersom det är film och serier jag ser på Netflix. Det med Cmore HD och Cmore action är ju beroende på kvaliten på det inspelade materialet i mångt och mycket,det sänds en del filmer på filmHD kanalerna med dålig bildkvalitet och vice versa 
I det fallet handlar detnog mer om att många filmer är uppskalade och då spelar det ingen roll om dom sänder i 100mbit ens.
Postad 12 februari 2013 - 12:43
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Intressant. Januari-statistiken visar att bitraten har gått upp i samtliga nordiska länder sedan de införde Super HD. http://nordicsblog.netflix.com/
s*tan va bbb har dålig speed...
Postad 12 februari 2013 - 17:21
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
220 inlägg
http://www.idg.se/2....pa-operatorerna
"Samtidigt publicerar företaget varje månad listor på vilka operatörer som har den bästa uppkopplingen mot Netflix servrar. Listorna, som får stor spridning på nätet"
Nägon som vet vilken lista man refererar till här..? Ok det är den här alltså http://nordicsblog.netflix.com/
Redigerat av Neond13, 12 februari 2013 - 17:22.
Postad 12 februari 2013 - 17:58
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ang Netflix så förstår jag att ISPs klagar då Netflix vill peera för att slippa betala för trafiken. Om nu Netflix vill installera servrar och peera gratis så vill jag ställa ett par feta servrar hos svenska ISPs med helt gratis. Det rimliga isf måste ju då vara en överenskommelse t.ex att deras kunder får Netflix billigare t.ex 49:-/mån eller nåt i den stilen för nåt måste ju Netflix ge tillbaka..
operatörerna som släpper in Netflix får ju ett mervärde mot kund i och med att de kan erbjuda "super HD"/stabilare tjänst. Det är ju många användare som blir sura när kompisen kan se SuperHD och man själv inte kan. Det är ju tydligt att flera operatörer har tyckt att det är värt att låta Netflix ställa sina feta servrar i serverhallarna gratis. Bra för oss användare.
Postad 12 februari 2013 - 22:03
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Visst men vill du att dom ska höja bredbandet med ett par 10or i månaden då?
Nån måste ju betala för det och det blir ju bredbandskunderna då i slutändan.
Nåt som dom som inte vill ha Netflix överhuvudtaget får betala för också då.
Nej självklart får Netflix betala för sig och ta ut det på sina abbonemang istället där man får betala lite extra för att få den högre kvaliten.
I Comhems fall så lär dom som vill ha tivo boxen såklart få betala för Netflix servrar bla och skulle inte bli förvånad om priserna på bredbandet höjs med.
Jag hade kanske velat ha Netflix om jag kunnat se det på Linux med XBMC eller på Dreambox.
Redigerat av Leatherface, 12 februari 2013 - 22:42.
Postad 12 februari 2013 - 23:51
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
tydligen är det Mexikos Netflix man ska kolla in om man vill ha det senaste i bioväg. Iaf enligt unblock-us Unblock-Us.com @Unblock_Us
@wezknowles @susiweaser all 10 Netflix regions! There’s so much more to Netflix than US netflix, Mexico gets when they’re still in theatres! https://twitter.com/...279747395186688
Postad 13 februari 2013 - 07:58
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
tydligen är det Mexikos Netflix man ska kolla in om man vill ha det senaste i bioväg.
Iaf enligt unblock-us
Unblock-Us.com ‏@Unblock_Us
@wezknowles @susiweaser all 10 Netflix regions! There’s so much more to Netflix than US netflix, Mexico gets when they’re still in theatres!
https://twitter.com/...279747395186688
Det stämmer. Tydligen beror det på att den illegala fildelningen helt har förstört DVD-marknaden i Mexico. Den enda nackdelen är att de inte har någon engelsk textning.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|