Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB 2016
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17) 2016
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 21 May 2013 - 20:56
Postad 21 May 2013 - 20:57
Eller do the Macarena?Vifta med kroppen och ställa sig upp? Sa han inte bara Xbox TV för att byta från spel till TV?
Ja denna box känns ju lite som med Boxee Box när den kom till Sverige.Kommer nog skaffa den hur som haver, men iaf så är man ju lite besviken ändå med allt TV tjafs och kinnectande och massa kanalbyten, något som vi i Europa kommer få max 1/10 av utbudet.
Massa online content anpassat för USA, men typ inget för svenska marknaden.
Redigerat av masse70, 21 May 2013 - 20:57.
Postad 21 May 2013 - 20:58
Personligen trycker jag hellre på en knapp än reser mig och vinkar som en dåre eller pratar med min elektronik när jag ska växla mellan spelande och TV
Vem har sagt du måste resa dig upp och vinka som en dåre? Nog för att han stod upp, vilket var mer för att han presenterade, men att påstå han fick göra större rörelser med hela ramen för att styra stämmer ju inte.
2 fingrar för att hoppa in och ur en video är knappast att "vinka som en dåre"
Postad 21 May 2013 - 20:59
Postad 21 May 2013 - 21:00
Postad 21 May 2013 - 21:00
Vägrar att låta Kinect styra mig vad jag ska göra!
Vill man byta kanal eller göra nåt som inte har med spelet i sig att göra känns det bara extremt bakvänt och fånigt att behöva vifta med kroppen.
Herre gud. Vad har du fått för dig att styrning med Kinect var ett tvång. Handkontrollen är fortfarande där.
Farfar, du behöver INTE byta ut din häst/vagn mot en bil om du inte vill.
Redigerat av PalmiNio, 21 May 2013 - 21:00.
Postad 21 May 2013 - 21:02
Hmm, de kunde ju berätta hur de fick ihop till 5 miljarder transistorer...
Jag vet inte.
Men den långsamma AMD APUn E-1800 har två kärnor och 1 miljard transistorer.
4 sådana = 4 miljarder trissor
Räknar man sen alla transistorer i RAM osv så kanske man kommer upp i 5
Ser ju inte varför det skulle ge fler transistorer.Ryktas om 40nm, därav fler transistorer.
En lösning är att låta bli att köpa boxen. Om den verkar mest sk*t menar jag...Nästa steg i utvecklingen är väl (om jag får raljera lite) att man blir tvingad att klicka på "Like" på sociala medier bara för att kunna fortsätta spela vissa spel.
De borde ha skippat hela TV funktionen, speciellt med tanke på att allt fler och fler väljer streamingtjänster framför en digitalbox år 2013. Tänk då 2017, då lär det inte finnas digital boxar, antingen stream eller kort direkt i TVn
Fast de verkar vilja komma åt både och.
Appar för streaming och HMDI för boxar. Sen är det sista mycket större i USA än här. Vi har ju mer eller mindre monopolbolag på DVB-T och DVB-C så enda valet är IPTV för oss.
Men visst, externa boxar är inte framtiden.
Postad 21 May 2013 - 21:04
Då är vi två.Vadå för att, jag förstår inte vad du pratar om. Man säger en fras för att byta.
Ja och det blir nog den troligaste lösningen, men vad hindrar det mig från att få ha en åsikt om den?Ser ju inte varför det skulle ge fler transistorer.
En lösning är att låta bli att köpa boxen. Om den verkar mest sk*t menar jag...
Postad 21 May 2013 - 21:05
Eh, du menar att du inte förstår mig? Vad är det du inte förstår?Då är vi två.
Postad 21 May 2013 - 21:05
2 fingrar för att hoppa in och ur en video är knappast att "vinka som en dåre"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyperbol
Jag tycker hursomhelst att det utomordentligt fånigt.
Att lägga så mycket tid på krimskrams, vinkande, skype, NFL och infogad TV kanske är en indikation på att de inte hade så mycket intressant att berätta egentligen.
Redigerat av Ageve, 21 May 2013 - 21:09.
Postad 21 May 2013 - 21:07
Och du behöver inte ta åt dig rent personligen av allt jag skriver.Herre gud. Vad har du fått för dig att styrning med Kinect var ett tvång. Handkontrollen är fortfarande där.
Farfar, du behöver INTE byta ut din häst/vagn mot en bil om du inte vill.
Du är moderator här men verkar ha extremt svårt att acceptera folk som inte delar din åsikt och är inte sen att häckla dessa heller.
Rimmar rätt illa om du frågar mig.
Postad 21 May 2013 - 21:09
Postad 21 May 2013 - 21:10
Majoriteten använder inte streaming 2013 eller 2014 för den delen. Sen är det väl snarare så att streamingtjänsterna är en av styrkorna här iom möjlighet till appar och liknande. Kommer ju garanterat vara succé i staterna iaf. Större frågetecken här men förhoppningsvis skingras de på väg mot släpp. Om inte så blir det en PS4 iställetDe borde ha skippat hela TV funktionen, speciellt med tanke på att allt fler och fler väljer streamingtjänster framför en digitalbox år 2013. Tänk då 2017, då lär det inte finnas digital boxar, antingen stream eller kort direkt i TVn
Du vet väl nu att du är en Farfar nu för att du tycker så va?http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyperbol
Jag tycker hursomhelst att det utomordentligt fånigt.
Att lägga så mycket tid på krimskrams, vinkande, skype, NFL och infogad TV kanske är en indikation på att de inte hade så mycket intressant att berätta egentligen.
Redigerat av masse70, 21 May 2013 - 21:10.
Postad 21 May 2013 - 21:11
Och du behöver inte ta åt dig rent personligen av allt jag skriver.
Du är moderator här men verkar ha extremt svårt att acceptera folk som inte delar din åsikt och är inte sen att häckla dessa heller.
Rimmar rätt illa om du frågar mig.
Mer att du skriver "Vägrar att låta Kinect styra mig vad jag ska göra!"
Vet inte var du får att Kinect styr dig vad du ska göra?
Vi delar olika åsikt absolut. Som användare i forumet kan jag fortfarande ta ställning för eller mot men som moderater skulle jag aldrig varan eller ta bort inlägg bara för att jag ej håller med dem.
"häcklet" var mer ironi, ska sätta gubbe bakom nästa gång,lovar.
Postad 21 May 2013 - 21:11
Inget troligtvis, lika lite som hindrar mig att dela med mig av goda råd.Ja och det blir nog den troligaste lösningen, men vad hindrar det mig från att få ha en åsikt om den?
Du behöver inte ens tacka.
Postad 21 May 2013 - 21:12
För att slippa zappa mellan 2 maskiner. Funkar det bra och smidigt med själva TV guiden så är det grymt enligt mig. IR out och HDMI in är faktiskt det enda som behövs.
Tvek dock om Dreambox kommer finnas som stöd
Hela den prylen känns som en funktion som endast kommer fungera i USA och kanske kanske UK.
Tycker hela dragningen var väldigt mycket för den amerikanska markanden.
E3 blir ju lite intressant nu, tippar dock på att det är minst 50% av de unika spelen som är för Kinect.
Postad 21 May 2013 - 21:12
Betting-bolagen kommer stå i kö med appar och liknandegillar att de kopplar i hopp live sport med typ fantasy league, men det lär vi väll inte få se skymten av i elitserien, allsvenskan eller superettan .. men det skulle vara kul :-)
Postad 21 May 2013 - 21:13
Separata boxar är ändå påväg bort för inbyggda diton, vilket gör HDMI-in funktionen än mindre intressant, iaf för oss i EU.
Indeed. Men samtidigt inte här i Sverige. Ökningen av IPTV har gjort att boxarna kommer starkt tillbaka. Kör du via Telia eller Bredbandsbolaget så finns det inga "interna" lösningar. De interna lösningarna är monopoliserade av Com Hem och Boxer
Postad 21 May 2013 - 21:13
Oavsett så har man idag presenterat en fantastiskt fin mediacentral med många möjligheter. Vi får se om man lyckas presentera en spelkonsoll på E3.
Postad 21 May 2013 - 21:14
Betting-bolagen kommer stå i kö med appar och liknande
jobbar ju på betting-bolag, frågan är ju hur tv-funktionen kommer att fungera här i Europa om den ens kommer att fungera
Postad 21 May 2013 - 21:14
De kan iaf skryta om att de har TRE OS i maskinen inkl W8-kärnan till skillnad mot PS4 som bara har ett ( BSD )
Postad 21 May 2013 - 21:16
Hela den prylen känns som en funktion som endast kommer fungera i USA och kanske kanske UK.
Tycker hela dragningen var väldigt mycket för den amerikanska markanden.
E3 blir ju lite intressant nu, tippar dock på att det är minst 50% av de unika spelen som är för Kinect.
Nja det är ju HDMI in och IR out vilket är samma typ avlösning som skulle fungera i Europa. Så du får bilden in via HDMI och sen skickar Xbox One ut styrkommandon till TV-boxen via IR.
Själva Guide funktionen är ju onlinebaserad så den ska inte vara några problem heller.
Är en rätt "enkel" lösning de kör så rent tekniskt ska det vara genomförbart.
Man ser ofta film i mörker med högt ljud på stereo/TV, hur kommer det fungera i sådana förhållanden att styra med rörelse och röst? Dessa saker har oftast bara ett litet nyhetsbehag kring sig men i slutändan är de inte så smidiga.
Oavsett så har man idag presenterat en fantastiskt fin mediacentral med många möjligheter. Vi får se om man lyckas presentera en spelkonsoll på E3.
IR Kamera så mörker ska ej vara ett problem. Sen ska väl diverse chip och koder kunna skilja på ljud och ljud. Den ska t ex kunna skilja på olika röster
Postad 21 May 2013 - 21:17
Undrar samma sak, antar att det är för bättre yield, men det lär väl ge sig så småningom. Man får väl vänta till E3 och efter denna presentation så är man ju måttligt intresserad.Hmm, de kunde ju berätta hur de fick ihop till 5 miljarder transistorer...
Postad 21 May 2013 - 21:17
Du vet väl nu att du är en Farfar nu för att du tycker så va?
Jag är väl en spelfarfar då
Postad 21 May 2013 - 21:20
Är det någon som har fakta om det tekniska
Xbox vs Ps4?
Inget baserat på vad som sades idag. Tunt från MS. Kan vara allt från sämre till samma till bättre.
Troligen sämre utifrån rykten. Svagare GPU del och "sämre" RAM.
Tech talk:
http://www.twitch.tv...majornelson.com
Postad 21 May 2013 - 21:25
Postad 21 May 2013 - 21:25
På GAF har de gjort en tråd där de debatterar om det är CG eller inte där de flesta lutar åt att det helt klart är CG. Vad olika folk är
Tyckte delar såg CG ut, andra inte. Men även delarna som såg CG ut, såg inte vidare bra ut iofs
Postad 21 May 2013 - 21:26
Är det någon som har fakta om det tekniska
Xbox vs Ps4?
http://www.engadget....ps4-comparison/
Jämförelse med den infon som finns tillgänglig.
Postad 21 May 2013 - 21:27
Personligen trycker jag hellre på en knapp än reser mig och vinkar som en dåre eller pratar med min elektronik när jag ska växla mellan spelande och TV
Vill man byta kanal eller göra nåt som inte har med spelet i sig att göra känns det bara extremt bakvänt och fånigt att behöva vifta med kroppen.
Eller do the Macarena?
Säger detta i PC vs konsol-tråden om hur svårt det är att spela spel på PC
Verkar det svårt att öppna en fil och editera lite text oavsett hur van man är eller inte?
Känns som att vissa gör allt dom kan för att intala sig själv hur krångligt allt är och sen överdriva det bortom alla rim och reson.
Men nu får du väl ändå ge dig, nu överdriver du ju så att du blir blå i ansiktet.
Varje grej ska drivas in absurdum.
Det jag däremot diskuterar och vänder mig mot är alla dessa sanslösa överdrifter om hur krångligt, svårt och oöverstigligt det skulle vara att ens kunna spela ett spel på pc.
Totala överdrifter precis som vanligt.
Postad 21 May 2013 - 21:29
Äh, det är ju busenkelt på svenska:
Gamla Xbox = Xbox Ett (1)
Nya Xbox = Xbox One
Lika lätt som Gamla och Nya Ullevi.
Precis, dock finns inget "nya" Ullevi, utan Gamla Ullevi, och Ullevi. Men det är ju lika enkelt
Postad 21 May 2013 - 21:30
Nätagget till det där monstret.
http://abload.de/img/loln9uk8.png
http://www.engadget....ps4-comparison/
"D3D 11.1 chip with 32 MB embedded memory"
Ej bekräftat.
http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-xbox-360-ps4-comparison/
Tack!
Men på svenska de är "rätt lika"?
399 pund på zavvi förresten. Inte för att det säger så mycket.
Postad 21 May 2013 - 21:32
Är det bara jag eller är den ENORM!!!?
Nätagget till det där monstret.
http://abload.de/img/loln9uk8.png
Intern PSU så du kan vara lugn
Tack!
Men på svenska de är "rätt lika"?
Omöjligt att säga utan att lägga in mer info så som mhz med mera. Men som sagt, tidigare rykten säger 30% sämre för Xbox One mot PS4 baserad på teraflops.
Vet ej, vet inte om jag sett något släppdatum? Annars kan man ju vänta.
Dom nämnde något om "released within the next 12 months" men vet inte om det bara gällde NBA live och Madden, eller även FIFA.
Ah, isf är jag förlåtande. Ska bli intressant att se vad jag väljer till jul. Just nu känner jag mer för PS4.Intern PSU så du kan vara lugn
Omöjligt att säga utan att lägga in mer info så som mhz med mera. Men som sagt, tidigare rykten säger 30% sämre för Xbox One mot PS4 baserad på teraflops.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 21 May 2013 - 21:33.
Postad 21 May 2013 - 21:33
Jo det är ju rätt givet att det är inom kommande 12 månaderna =P. Början av oktober är senaste ryktet iaf.Dom nämnde något om "released within the next 12 months" men vet inte om det bara gällde NBA live och Madden, eller även FIFA.
Postad 21 May 2013 - 21:34
:-)
Redigerat av fristil, 21 May 2013 - 21:38.
Postad 21 May 2013 - 21:36
30?Omöjligt att säga utan att lägga in mer info så som mhz med mera. Men som sagt, tidigare rykten säger 30% sämre för Xbox One mot PS4 baserad på teraflops.
Postad 21 May 2013 - 21:38
Det är lite lustigt att samma personer som säger detta om hur jobbigt det är att säga två ord för att byta mellan spelande och TV-tittande på en konsol:
Säger detta i PC vs konsol-tråden om hur svårt det är att spela spel på PC
Varför blandar du citat från mig och andra?
Jag har inte sagt ett ord om att editera ini-filer. Kan inte minnas när jag senast behövde det... 5 år sedan kanske?
Halmstrån...
edit: Fast eftersom du nämner det, så hade jag hellre editerat en ini-fil än hoppat omkring och vinkat till TVn
Redigerat av Ageve, 21 May 2013 - 21:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
2 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?