Å andra sidan funkar HRT:s grälla reklambudskap också säkert utmärkt som "psykologisk" dsp. "jaj*vlar låter precis som 200000 detta".Problemet som ibland uppstår när man lyssnar på något och har vissa förväntningar, medvetna eller omedvetna, är att hjärnan kan vara en riktig douchbag och påverka våra intryck väldigt mycket.
Elite, du förklarade ju t.ex rätt ingående hur du upplevde och kände igen dom artifakter som eq:n och DSP:n la till i Stage vid din första recension. Du kände igen dessa tydligt ifrån tidigare system du lyssnat på med signalprocessing. Sedan visade det sig att det inte fanns någon sådan behandling av signalen i Stage.
Sånt här är lurigt.
Jag säger inte att dina upplevelser inte stämmer. Men det är då jäkla lätt att bli påverkad av massa olika faktorer. Vare sig man vill eller inte.
XTZ Class A-100 D3
(Förstärkare)
|
4
|
(35)
|
Inga priser | |
XTZ 99.26 MKII Walnut/White/Matt Black
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
HRT Stage
(Datorhögtalare)
|
7
|
(9)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - XTZ Class A100 * (1225 inlägg)
|
6 år sedan |
HRT Stage (394 inlägg)
|
8 år sedan |
Frågor om HRT Stage (6 inlägg)
|
11 år sedan |
HRT Stage prisdumpat rejält (20 inlägg)
|
11 år sedan |
XTZ AP100 VS A100 D3 (46 inlägg)
|
11 år sedan |
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg)
|
12 år sedan |
Marantz SR6006 med XTZ (1 inlägg)
|
12 år sedan |
Ställa in sub och högtalare (7 inlägg)
|
13 år sedan |
Driva Vienna acoustics med... (59 inlägg)
|
13 år sedan |
Rotel eller XTZ. (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Canton GLE 490.2 vs Dynavoice Challenger M-65 EX (17 inlägg)
|
13 år sedan |
XTZ Class A100 D3 VS HK 980 stereo förstärkare?????? (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Cd-spelar funderingar (6 inlägg)
|
14 år sedan |
XTZ A100 D3 Vs Naim nait 5i (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Förstärkare till Amphion Argon2 Anniversary (11 inlägg)
|
15 år sedan |
Stereo/Surroundförstärkare 2-5k (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Suround+Stereo förstärkare ihop? (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 02 November 2013 - 12:58
Postad 02 November 2013 - 12:59
Det är just pga det här som jag skulle kalla stage för falsk marknadsföring. Bra analyserat därÅ andra sidan funkar HRT:s grälla reklambudskap också säkert utmärkt som "psykologisk" dsp. "jaj*vlar låter precis som 200000 detta".
Postad 02 November 2013 - 13:02
Ja visst, eller tvärtom. "Det här kan ALDRIG låta så bra."Å andra sidan funkar HRT:s grälla reklambudskap också säkert utmärkt som "psykologisk" dsp. "jaj*vlar låter precis som 200000 detta".
Postad 02 November 2013 - 13:25
Precis. Är man lite erfaren tänker man nog " haha, j*vla tomtar. detta skall bli intressant..."Ja visst, eller tvärtom. "Det här kan ALDRIG låta så bra."
Men är man det inte är risken att man påverkas åt andra hållet.
Zartok; Håller med. Tänker på tandkrämsreklamen. Där har du en "tandläkare" som rekommenderar Pepsodent UltraTurboHydroMegaEffect till alla sina kunder.
Här har du istället den fantastiske Kevin Halversson, som minsann ligger bakom allvärldens mest fantastiska hifiprodukter. Och vet du vad? Han rekommenderar Stage till alla sina pat..eh kunder Den är nämligen hifins svar på Pepsodent UltraTurboHydroMegaEffect.
Postad 02 November 2013 - 13:35
Skämt åsido, jag tror att alla här håller med om att det är en väldigt märklig marknadsföring man arberar med när man skriver jämförs med system för 200.000 utan att skriva tillägget "av stages egna chefsdesigner!" eller vad han nu är. Någon chiefdesigner minns jag det som. Märkligt är bara förnamnet. Det är lite som att jag försökte sälja lakan för någon sida sen. Bara det att stage lyckas med sina affärstrix
Postad 02 November 2013 - 14:02
I en av filerna du länkade till stod det att "XP is most straight forward" och de skriver också att det finns gratisprogram som garanterar bitperfekt signal från t.ex. XP och Vista. Håller du alltså inte med dem i detta?En av dem var en 12-sidors redovisning av dCS, ett MYCKET respektabelt utvecklingsföretag. På vilket vis menar du att den rapporten inte bevisar att det är stor skillnad på hur olika OS hanterar signalen annorlunda? Och som jag skrev, jag tog bara någon i högen som jag hittade på google och som jag redan läst. Men du kan ju googla lite själv om du vill veta mer om ämnet.
Postad 02 November 2013 - 15:57
Lite synd att de målat in sig så extremt med deras första produkt. Om några år vill man inte köpa Stage nytt, då vill man ha något som är nytt på marknaden.
Postad 02 November 2013 - 16:07
Sant. Har man redan gjort det bästa av de bästa för 9500, blir det ju en aning svårt att påstå att det är lönt att köpa deras framtida system. Ja om det då inte är ännu billigare och ännu bättre förstås.Någon mer som tänkt på att HRT inte bör släppa en högtalare som kostar mellan 10000 - 200000:- med tanke på deras marknadsföring som de använde.
Lite synd att de målat in sig så extremt med deras första produkt. Om några år vill man inte köpa Stage nytt, då vill man ha något som är nytt på marknaden.
Postad 02 November 2013 - 16:13
Postad 02 November 2013 - 16:17
Då är detta stycke felaktigt då alltså?Det är inkorrekt. Jag fick informationen om DSP (som visade sig vara felaktig) EFTER min första lyssning av Stage. Vid mitt första lyssningstillfälle av Stage (en tidig prototyp) föreslog jag själv att att det eventuellt kunde sitta en DSP eller EQ i Stage utan att ens veta om det gjorde det eller inte. Mitt lyssningsintryck vid det tillfället gjorde att jag själv tog slutsatsen att det satt någon sorts signalkorrigerande krets i Stage. Min första lyssning av Stage var alltså en "blindlyssning" kan man kalla det. Jag visste inget om systemet eller vad som satt i det.
"I met with the Swedish HRT concessionaire for an exclusive audition of the system. He explains that the “Stage” main unit includes not only a 2×70 watt amplifier to power the speakers, but also a USB DAC, an advanced DSP(**) (Digital Signal Processing) and EQ (Equalizer) that is fine-tuned and optimized to make the small speakers sound much larger than they really are. He further explains that it is the DSP(**) within the main unit where much of the magic is happening and what makes this system unique."
Postad 02 November 2013 - 16:20
Usch vad hemskt egentligen. Såhär i eftertankens kranka blekhet önskar de nog att de inte gav sig in i ett hihiforum.Bättre är inga som helst problem att göra. Troligtvis kan dom göra billigare också i samma smäll. Som jag spånat så får dom klä om bostonhögtalare för 2000 (utan moms) plus en billig förstärkare för 3000, en dac som dom gör själv plus lite connectivity och smack, billigare OCH bättre
Postad 02 November 2013 - 16:34
Ja? Min poäng är ju fortfarande kvar. Vid recensionen så var du påverkad av denna info och du upplevde då också dessa artefakter trots att Stage inte ens har denna behandling av signalen. Det står ju i recensionen till och med.Nej, det är korrekt. Det där är EFTER min första lyssning av Stage, om du läser mitt förra inlägg igen. När jag skrev den recensionen hade jag varit och lyssnat på Stage två gånger.
Postad 02 November 2013 - 16:37
Säger man att man bänkar 200 så ska man väl fan få upp stången iafUsch vad hemskt egentligen. Såhär i eftertankens kranka blekhet önskar de nog att de inte gav sig in i ett hihiforum.
Skämt åsido, jag tycker bara jag är rättvis. Kolla tex när jag skrivit till xtz här, jag har aldrig klankat på dom. Dom påstår aldrig att dom levererar saker som dom inte klarar av. Det finns ingen där som säger att deras subbar kan jämföras med velodyne 1812 ex. Dom påstår sällan något om deras produkter utan låter produkterna tala.
Svs har jag inte heller sagt mycket ont om, detta eftersom dom levererar rätt fett. Samma med mina volent, magnepan, viennor... ja, det finns rätt många märken som jag inte trashat. Hegel, primare, rotel...massor egentligen
Postad 02 November 2013 - 17:19
Joförtusan, sticker man ut hakan till den milda grad HRT har gjort får man också vara beredd att ta en och annan redig tryntorkare. Men jag kännner likväl visst medlidande.Säger man att man bänkar 200 så ska man väl fan få upp stången iaf
Skämt åsido, jag tycker bara jag är rättvis. Kolla tex när jag skrivit till xtz här, jag har aldrig klankat på dom. Dom påstår aldrig att dom levererar saker som dom inte klarar av. Det finns ingen där som säger att deras subbar kan jämföras med velodyne 1812 ex. Dom påstår sällan något om deras produkter utan låter produkterna tala.
Svs har jag inte heller sagt mycket ont om, detta eftersom dom levererar rätt fett. Samma med mina volent, magnepan, viennor... ja, det finns rätt många märken som jag inte trashat. Hegel, primare, rotel...massor egentligen
Redigerat av laddie15, 02 November 2013 - 17:26.
Postad 02 November 2013 - 17:28
Hej Zartok,
Vad kul att du ville testa STAGE men tyvärr var STAGE helt felinställd pga att en flyer fattades i paketet. RC Ljud och bild har nu ändrat till rätt inställning för STAGE både i operativsystem och placering.
Jag pratade nyss med Bengt och det är en skillnad på natt och dag jämfört med när du var inne. Det skulle vara fantastiskt om du kunde besöka RC Ljud och bild igen.
Göran , Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.
Kudos till Zartok som sedan ovan inlägg las upp av distributören för Stage gjort drygt 35 st. inlägg om hur fel RC Ljud och Bild måste ha apropå vad man menar har uppdagats för lite drygt två dagar sedan.
Zartok kunde tagit sig till butiken en kort stund igår och fått en till verkligheten förankrad och jordad uppfattning och upplevelse om de förändringar som gjort sedan han var på demo och som skall vara "en skillnad på natt och dag", men väljer hellre att i inlägg efter inlägg ifrågasätta ovan påstående, butiken och mena att det inte har någon praktisk förankring till Stages prestanda.
Tillåta mig finna det lite märkligt och en smula lustigt.
PS: Lycka till med tentan på måndag. Hoppas inte denna tråd tar för mycket fokus från den.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 November 2013 - 17:31.
Postad 02 November 2013 - 17:44
Hehe. Ja ä int' bitter sa Fredrik.Kudos till Zartok som sedan ovan inlägg las upp av distributören för Stage gjort drygt 35 st. inlägg om hur fel RC Ljud och Bild måste ha apropå vad man menar har uppdagats för lite drygt två dagar sedan.
Zartok kunde tagit sig till butiken en kort stund igår och fått en till verkligheten förankrad och jordad uppfattning och upplevelse om de förändringar som gjort sedan han var på demo och som skall vara "en skillnad på natt och dag", men väljer hellre att i inlägg efter inlägg ifrågasätta ovan påstående, butiken och mena att det inte har någon praktisk förankring till Stages prestanda.
PS: Lycka till med tentan på måndag. Hoppas inte denna tråd tar för mycket fokus från den.
Det viktigaste för dig är väl trots vad DU tycker om Stage, eller?
Postad 02 November 2013 - 17:46
Hehe. Ja ä int' bitter sa Fredrik.
Var inte ett uns av bitterhet i mitt inlägg.
Det viktigaste för dig är väl trots vad DU tycker om Stage, eller?
Jag är oerhört trygg i min uppfattning om Stage.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 November 2013 - 17:47.
Postad 02 November 2013 - 17:46
Fredrik, rc är bäst i umeå på att sälja kablar. Dom säger varje gång att kablar gör en sjujädra skillnad i ljudet. Är det orimligt att kunna anta att dom då upplever samma stora skillnad när dom uppdaterar ett os och sen demar samma material som är under vad som rekommenderades av distributören?Kudos till Zartok som sedan ovan inlägg las upp av distributören för Stage gjort drygt 35 st. inlägg om hur fel RC Ljud och Bild måste ha apropå vad man menar har uppdagats för lite drygt två dagar sedan.
Jag återupprepar det viktiga, dessa herrar, hur trevliga dom än är, säger till varje kund att kablar gör stor skillnad och dom har tom förlorat kunder till konkurrenter då en kumd velat köpa ny stärkare och bara fått rekommendationer om kablar. Tror dom så mycket på kablar, större skillnad än förstärkare, varför skulle dom dåninte höra stor skillnad på uppdaterat os?
Vänta! Hade jag möjlighet att ta mig dit igår? Det är en mil enkel väg. Min cykelmhar punka. Min ena bil har urladdat startbatteri. Min andra bil har tanten. Hade tagit mig minst två timmar fram och tillbaka med buss. Troligtvis längre. Och detta för att höra natt och dag som skillnad, hos personal, som oavsett hur trevliga dom är, säger att kablar gör skillnad som natt och dag?
Hör du hur det låter? Natt och dag på kablar? Natt och dag på en oanvänd bitrate,
Jag ska dit med mina högtalare och se om dom inte vill börja distribuera volent, dom gillar high end. Om dom inte gillar det spelar ingen roll, jag får ju göra lite med mitt intresse för ljud. Men inte offrar jag flera timmar för att svammla med ett ljudsystem som pysslar med marknadsföring som baseras på företagschefer och som måste matas med 24/96 för att spela bra. Vem som helst ser ju igenom den skiten. Däremot åker jag gärna dit och hör boston igen, där har vi grejjer!
Jag har skrivit det flera gånger, och det är anledningen till mina "drygt 35st inlägg"; feed me SHIT and i'm gonna PUKE. Precis det som händer här.
Igen, alla märken jag nämde här har aldrig serverat mig såna förklaringar såsom att deras saker måste spela med 24/96-upplösning för att låta bra. Räcker inte cd så är det inte ett system som ska säljas öht imo. Tillbaka till ritbordet och gör en produkt som stage skulle vara från början, en bra smidig lösning, ungdomlig produkt och främst en nätverksuppspelare. Inte "streama bara flac, tack".
Redigerat av Zartok, 02 November 2013 - 18:04.
Postad 02 November 2013 - 17:48
Tror dom så mycket på kablar, större skillnad än förstärkare, varför skulle dom dåninte höra stor skillnad på uppdaterat os?
Möjligt, men du väljer hellre att spekulera än att höra irl. En av de mer oseriösa utvärderingsmetoderna imo.
Postad 02 November 2013 - 17:50
Förmodar att hifimöss och avmagnetiseringsborstar också står på bästsäljarlistan hos dessa herrar då.Fredrik, rc är bäst i umeå på att sälja kablar. Dom säger varje gång att kablar gör en sjujädra skillnad i ljudet. Är det orimligt att kunna anta att dom då upplever samma stora skillnad när dom uppdaterar ett os och sen demar samma material som är under vad som rekommenderades av distributören?
Jag återupprepar det viktiga, dessa herrar, hur trevliga dom än är, säger till varje kund att kablar gör stor skillnad och dom har tom förlorat kunder till konkurrenter då en kumd velat köpa ny stärkare och bara fått rekommendationer om kablar. Tror dom så mycket på kablar, större skillnad än förstärkare, varför skulle dom dåninte höra stor skillnad på uppdaterat os?
Postad 02 November 2013 - 17:54
Tråden har nu strax över 1700 poster.
Undrar hur många av de som postat som hört systemet irl. Tar jag i om jag säger 10-15 st drygt?
Postad 02 November 2013 - 18:12
Men laddie, sluta vara clairvoyantisk nu. Dom ville sälja på mig en fasmätare, tog fram en ny förpackning när jag var vid dörren trots att jag sa att jag prickat rätt fas direkt (med öronen). Sa att jag har faspenna. Nej, deras produkt (1000kr) var mer korrekt. Det är den säkert, men en faspenna är ju ändå så pass korrekt att den kan mäta fasen, annars skulle den inte få säljas som faspenna inte.Förmodar att hifimöss och avmagnetiseringsborstar också står på bästsäljarlistan hos dessa herrar då.
Utöver det så demades en sorts avmagnetiserare för lp-skivor när dom hade sina svindyra anläggningar där inne. Dom körde en låt, prasslade lite och sen mitt i allt började avmagnetisera. Sen fick vi frågan om vi hörde skillnad. En kille påpekade att det inte var samma ställe på skivan vi lyssnade (senare spår) så det går ju inte att jämföra, men säljaren förstog inte vad han menade riktigt, då han sa att det ju var samma spår.
Så korrekt analys. Igen
Jag ska lägga till att jag inte vet om jag tror på det här med fas eller inte, men är skeptisk. Grejjen var dock inte att dom ville sälja på mig skräp, snarare att dom upplevde att en vanlig faspenna inte fungerar då den inte är hifikonstruerad. Typ iaf
Många som lyssnat har skrivit mååånga posterKom att tänka på en sak.
Undrar hur många av de som postat som hört systemet irl. Tar jag i om jag säger 10-15 st drygt?
Postad 02 November 2013 - 18:15
http://www.coconut-audio.com
http://www.youtube.c...h?v=03I3Q2KHDDQ
Redigerat av fristil, 02 November 2013 - 18:17.
Postad 02 November 2013 - 18:17
säger bara:
http://www.coconut-audio.com
Skall vi försöka hålla oss till det ämne och den rubrik som denna tråd handlar om?
Postad 02 November 2013 - 18:18
Skall vi försöka hålla oss till det ämne och den rubrik som denna tråd handlar om?
Sorry kunde inte hålla mig när allt började handla om OS osv osv :-)
Postad 02 November 2013 - 18:21
Katastrofalt dåligt intresse för Stage således, men toppbetyg för diskussionsforumet Minhembio.Kom att tänka på en sak.
Postad 02 November 2013 - 18:28
Postad 02 November 2013 - 18:36
Hahaha ja men har men ett icke påverkat sinne så förstår man att detta system har många begränsningar och därmed inte lever upp till sin marknadsföring och/eller pris
Att det har begränsningar håller jag med om till 100%, men inte resten.
Antar att det inte är lönt att käbbla emot varandra i ett kör i denna tråd, hoppas bara det kommer lite nya friska intryck snart, känns som det är samma dussin tyckare som postar hela tiden, inkl. mig själv.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 November 2013 - 18:37.
Postad 02 November 2013 - 18:42
Postad 02 November 2013 - 18:58
Jepp och du har huvudkaraktären i hela ämnet. Freeedrrriiik tha stage warrior
Och jag tänker inte vika för etablissemanget.
Postad 02 November 2013 - 18:59
Jag menar bara att du var påverkad av vad återförsäljaren sagt när du utvärderade Stage i din första recension.Utveckla din fråga om du tror jag missförstått den.
"When I auditioned HRT Stage there was mentioning of an integrated DSP. "
Det blir inte så mycket tydligare än så.
Postad 02 November 2013 - 19:04
Och all heder åt dig för det. Har bara stött på en lika ståndaktig forumdeltagare och det var han på kabeltråden.Och jag tänker inte vika för etablissemanget.
Postad 02 November 2013 - 19:14
Postad 02 November 2013 - 19:16
Inte bara jämfört med vista utan av de som testades dvs även OSX. Du såg kanske att WMP11 i Xp mätte riktigt skapligt även utan korrektion ("spectrally excellent" / "completely acceptable") eller har du inte läst det du länkade till?Med "most straight forward" menar de att det är "lättast att fixa" jämfört med dåvarande Vista. De menar inte att det är det bästa.
Du hävdar alltså att OS har stor betydelse för ljudet och länkar till en artikel där det under "workarounds" pekas på att det finns gratisprogram som garanterar "bit perfect" med ett OS du menar är hörbart underlägset trots att det i testet mäter helt acceptabelt även utan korrektion. Hur förklarar du det motsägelsefulla? Hittar du på saker och sedan letar halmstrån för att stödja detta eller vad handlar det om...?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 02 November 2013 - 19:17.
Postad 02 November 2013 - 19:47
Måste se till att höra dessa högtalare nån gång, även om man kanske bara lurar sig själv.
Ju mer jag läser dessa trådar ju mer intressant blir frågan hur mycket man kan lura sig själv.
Skulle va kul att åka till Öhman o lyssna på nått han själv säger är det bästa han hört. . ..men egentligen spelar han på nått kasst.
Kommer man tycka det låter bra bara för Öhman sagt att det är bra eller kommer man höra en sån "bluff"?
Gjorde en liknande sak då jag lyssna på en svindyr högtalare på hifistället.....trodde jag, det va den lilla som stod bredvid som spelade
Postad 02 November 2013 - 19:54
Postad 02 November 2013 - 21:11
Är det någon i v-götaland som sitter på ett par stage och har nästa helg ledig så har jag en "hifi fest/middag/träff" på lördagen där vi skall testa div diy basar/slutsteg/kablar mm, stage vore ju ett guldkort att dema då...mitt rum är mkt bra för ljudåtergivning kan tilläggas.
Postad 02 November 2013 - 21:29
Postad 02 November 2013 - 21:38
jag började just tänka...
stage lät trist och avrundat. ja, alla har läst min recension av det hela. saken är ju den att jag tycker att ino lät ganska tråkigt i mitt rum också. kan det kanske vara så att inos diskanter (som är tydligare) ändå är lite lika stages?
Postad 02 November 2013 - 22:07
Jag påpekar endast faktumet att det är och kan vara stor skillnad på ljudet mellan olika datorhårdvara.
Det förklarar saken många inbyggda OP ampar, DACar som går att finna i bland annat moderkort har undermålig konstruktion så till den grad att det kan bli kraftigt hörbara artefakter.
Postad 02 November 2013 - 22:10
Är och kan vara...? Hur skall du ha det, ÄR det alltid skillnad eller KAN det vara det beroende på inställningar mm? Samtliga citat nedan är från dig och de är ju knappast av typen "kan vara skillnad". Dessutom stödjer du dem med en artikel som pekar på att XP mäter fullt godkänt och att gratisprogram fixar bitkorrekt signal. Kanske inte konstigt att du blivit "missförstådd" när du uttrycker dig så här motsägelsefullt.Nej, det hävdar jag inte. Ingen aning var du fått det ifrån. Jag påpekar endast faktumet att det är och kan vara stor skillnad på ljudet mellan olika datorhårdvara och operativsystem. Något som Zartok menade var en omöjlighet, vilket det förstås inte är.
INGET kan låta bra med windows XP
Jag trodde det var typ allmänt känt i hifi-kretsar att datorn och dess operativsystem är avgörande för kvalitén på digitalsignalen.
Vi kan ju säg sähär: Det finns en bra anledning till varför så många audiofiler kör Mac som streamingkälla till sin DAC
Fast det gör det. I de flesta fall är det skillnad på ljudet i de flesta operativsystem.
På vilket vis menar du att den rapporten inte bevisar att det är stor skillnad på hur olika OS hanterar signalen annorlunda?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 02 November 2013 - 22:11.
Postad 02 November 2013 - 22:19
Tyckte X12 lät lite klent i butik och föll mer för lite kraftfullare X16. Men rent spontant tror jag i pur ljudkvalitet att Stage skulle få däng av X12. Mellanregister och diskant är otroligt fina. Även basen så långt den nu sträcker sig. Men hur mycket förstärkare det krävs för att driva X12 är ju en annan fråga. Dynaudio kan ju vara lite tjuriga med den biten.någon som jämfört Dynaudio Dm 2/6 eller excite X12 och en billig stärkare med inbyggd dac mot dessa? det borde hamna under 10000 kr och borde ge stage en bra match
Den genomsnittlige köparen kommer nog lägga i storleksordningen 10-20000kr. på förstärkeri till sina X12. Därmed lirar de både pris-/ men också säkert ljudmässigt i en annan liga.
Postad 02 November 2013 - 22:22
Jag utropar härmed ut en utmaning.
Jag ställer upp med mitt Stagesystem för den som vill, men rimligtvis bör vi hålla oss till i konkurrens med ett par system för under 20.000:- (försteg, DAC, slutsteg, högtalarkablage, högtalare). OK?
Jag har ingen ambition att konkurrera med system för 200.000:-, dock kan det vara spännande att höra vad jag missar i denna klass.
Jag har detta experiment inplanerat till runt mellandagarna 2013.
Jag tänker här närmast i klass med de KEF, System Audio, Boston Acoustics och Dynaudio med lämpliga modeller som nämnts i denna tråd över tid.
PS: Jag kommer ha med min iPhone, och köra från denna ALAC WiMP (alltså lossless CD-format i bästa fall) in i Stage via min strömförsörjda USB-hubb, sen kan ni andra klydda med era OS bäst fan ni vill. ![]()
Vem ställer upp här nere i Malmötrakten?, för jag tänker inte köra land och rike runt. ![]()
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 November 2013 - 22:25.
Postad 02 November 2013 - 22:31
Postad 02 November 2013 - 22:35
Ingen har kastat någon handske. Varför har du valt att bli Stages ädle riddare? Är du helt enkelt förälskad.Jag utropar härmed ut en utmaning.
Jag ställer upp med mitt Stagesystem för den som vill, men rimligtvis bör vi hålla oss till i konkurrens med ett par system för under 20.000:- (försteg, DAC, slutsteg, högtalarkablage, högtalare). OK?
Jag har ingen ambition att konkurrera med system för 200.000:-, dock kan det vara spännande att höra vad jag missar i denna klass.Jag har detta experiment inplanerat till runt mellandagarna 2013.
Jag tänker här närmast i klass med de KEF, System Audio, Boston Acoustics och Dynaudio med lämpliga modeller som nämnts i denna tråd över tid.
PS: Jag kommer ha med min iPhone, och köra från denna ALAC WiMP (alltså lossless CD-format i bästa fall) in i Stage via min strömförsörjda USB-hubb, sen kan ni andra klydda med era OS bäst fan ni vill.
Vem ställer upp här nere i Malmötrakten?, för jag tänker inte köra land och rike runt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
4
* Officiell Tråd - XTZ Class A100 *
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?