min E6a verkar också ha slutat uppdatera sig automatiskt så jag fick ta o hämta hem det och uppdatera manuellt.
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG E6 55" OLED TV - OLED55E6V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser | |
LG E6 65" OLED - OLED65E6V
(TV)
|
7
|
(11)
|
Inga priser | |
LG G6 65" OLED - OLED65G6V
(TV)
|
8
|
(2)
|
Inga priser | |
LG G6 77" OLED TV - OLED77G6V
(TV)
|
8
|
(0)
|
Inga priser | |
LG C6 55" OLED
(TV)
|
8
|
(4)
|
Inga priser | |
LG C6 65" OLED TV - OLED65C6V
(TV)
|
8
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 14 July 2017 - 19:00
Har börjat utreda igen inför tv-köp, via nätet och även lyssnat på AV Forums podcast. Ett deltidsjobb, detta :-)
Står och väger mellan E6 eller 2017-modellerna, är de likvärdiga i judder?
E6:an vägrar ju gå ner i pris och finns snart inte att köpa! Ni som har E6 eller E7: Vad tycker ni om soundbar?
Jag var förbi på Elgiganten och det finns ju möjiighet att montera ihop en SJ8 soundbar med en B7:a eller B6:a och då får man dessutom en wifi-subwoofer. Någon som kör SJ8 och kan ge ett omdöme? Finns samma subwooferkoppling på E6 och E7?
Jag kan tänka mig soundbar i s f sedvanligt 5.1-system. Min subwoofer är ändå paj och filmtiden är begränsad som småbarnsförälder.
Postad 14 July 2017 - 19:25
Jag tror judder är samma och LG har inte jobbat med trumotion, är det något som stör så är det nog bättre att satsa på Sony A1E eller Panasonic EZ950 isf.
Redigerat av Chamber, 14 July 2017 - 19:27.
Postad 14 July 2017 - 21:40
Är det 55 tum eller 65 du ska ha? Netonnet sänkte priset under tiden jag hade öppet köp så fick tillbaka 3000 och betalade totalt 19990 för min 55E6(gäller att ha massa bevakningar på prisjakt
). Väldigt prisvärt och ville säkra att ha en grym 3d TV om de inte kommer tillverkas mer. Många säger att 3d är trams men då tror jag inte de har sett det på en OLED.
Jag tror judder är samma och LG har inte jobbat med trumotion, är det något som stör så är det nog bättre att satsa på Sony A1E eller Panasonic EZ950 isf.
Aha, jag trodde det andra chipset:et på E6 jfrt B6:an innebar lite bättre bildbehandling inkl judder. Kanske var det mest för spel gällande responstid, mindre intressant för en annan. Sen varierar det också beroende på vilket exemplar man får efter vad jag läst. Rackarns, nu har E6:an utgått på Netonnet! E6:an lockar både med design, fjärren och soundbar. Hade hoppats den skulle dras ner i pris precis i slutet, men det stora neråtraset på sistone gäller tyvärr bara B6 och Elgiganten.
Postad 17 July 2017 - 07:10
Postad 17 July 2017 - 08:05
Nu har min E6 för första gången uppdaterat SW automatiskt till version 05.30.02
Det var som f-n..
Kollade själv efter jag läst ditt inlägg, och mycket riktigt så hade tv:n laddat ner en ny mjukvara när jag såg nyheterna i morse. Efter omstart så har version 05.30.02 installerats.
Denna finns inte ute på deras supportsida ännu. Det verkar som de skickar ut den till alla nu.
Denna version har funnits i Korea ett tag och amerikanarna fick den i förra veckan om jag fattat det rätt.
Ni kan läsa i dessa forumtrådar om erfarenheter och intryck med denna version mm:
http://www.avsforum....s-settings.html
http://www.avsforum....n-settings.html
http://www.avsforum....6-e6-c6-b6.html
Postad 17 July 2017 - 12:39
Kan man göra något?
Postad 17 July 2017 - 14:27
Det var en gammal version du satt på. Det har kommit 3 uppdateringar (05.30.02 ej medräknad) efter 04.30.65.
För mig var detta första gången den automatiska nedladdningen fungerade, så jag tror att det varit problem med den funktionen i tidigare versioner.
Du kan installera den senaste som ligger på supportsidan (04.31.05) manuellt. Det kanske triggar den automatiska nedladdningen.
http://www.lg.com/se...oftwareFirmware
Postad 17 July 2017 - 16:18
Nu har min E6 för första gången uppdaterat SW automatiskt till version 05.30.02
Min E6 med 04.31.05 vill inte automatisk uppdatera
.
Märkte du något förbättring med 05.30.02 ?
Postad 17 July 2017 - 17:12
Jag har inte märkt någon förbättring.
Det finns säkert någon förklaring vad som skall vara åtgärdat. Har dock inte läst in mig på det ännu.
Vad jag hoppas är att från och med nu att den automatiska uppdateringen skall fungera
Postad 17 July 2017 - 18:00
3. Changes
Ⓐ Video related bug fix
Ⓑ Fixed LG Content Store issue
Ⓒ Netflix certification
Ⓓ Second image bug fix
Ⓔ Performance improvement
Ⓕ Image-related bug fixes
4 4th video bug fix
Ⓗ Voice-related bug fixes
Ⓘ HDMI audio break correction (MR Major)
동시 Simultaneous power on of STB + TV
개선 Improved problem of half-screen image break in 3D OFF / ON
Ⓝ PS4 Pro hdr No image enhancement on game ON / OFF
호환 Improved compatibility problem with UHD reception STB (ATSC3.0) (04.90.01)
Pop-up guide function when application's service end (05.30.02)
Ⓠ No Signal Change screen background picture (05.30.02)
Ⓡ Change to Amazon HDR mode (05.30.02)
Postad 17 July 2017 - 19:51
Nu funkar HLG HDR som de har lovat
![]()
Men ni som gamear med den kanske skall vänta ... finns rapporter om att HDR Game läget dämpar billden för mycket "mindre ljusstark än innan " ![]()
Postad 17 July 2017 - 20:41
Jag har sett rapporter om HLG HDR på avsforum under senaste veckan, men ville verifiera själv att det funkar innan jag skrev det här...
Ladda ner zip-filen från http://4kmedia.org/l...lg-uhd-4k-demo/ och packa upp den på en usb-sticka.
Sen är det bara att trycka in stickan i tv:n och njuta. ![]()
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 17 July 2017 - 20:41.
Postad 17 July 2017 - 21:14
Nu funkar HLG HDR som de har lovat
![]()
Men ni som gamear med den kanske skall vänta ... finns rapporter om att HDR Game läget dämpar billden för mycket "mindre ljusstark än innan "
Angående Game HDR så finns det många som rapporterat en något mörkare bild.
Men jag har också sett en del spekulationer som gäller att Game HDR var fel i tidigare versioner och detta ska nu ha fixats.
Har ingen "nyare" spelkonsoll så jag har inte sett hur Game HDR ser ut.
Hur som helst så ryktas det om att lg tittar på detta, men det vet jag inte om det stämmer...
Postad 17 July 2017 - 22:38
min hittar ingen uppdatering, var kan man tanka hem den, verkar inte finnas på svenska supportsidan?
Postad 18 July 2017 - 05:31
Vet j varför det är så, bugg eller någon nödvändighet fr LG sida för att få ner tiderna.
Postad 18 July 2017 - 08:09
HDR Game applicerar en tonkurva som ljusar upp bilden rejält. Allt blir "tydligare" vilket kan spegla någon slags vanligt förekommande idé att att alla spel ska ut som csgo med ett platt och uniformt ljus som gör det lättare att se motståndare. Tyvärr är det LG som gör valet åt dig när man borde kunna välja själv.
Postad 18 July 2017 - 13:58
frustrerande.. Jag får inte till den senaste uppdateringen av E6an.. Uppdatering via TVn vill inte hitta något trots att mina version där är äldre än den som finns på LG's hemsida.
Den på LG's hemsida är inte senaste men den går inte ens att ladda ner ändå...
Svenska versionen av LG..
Hur har ni som lyckats dra in den via USB gjort.. ?
Postad 18 July 2017 - 14:44
Jag vet inte om det är det senaste
Postad 18 July 2017 - 15:28
Jag förmodar att anledningen till detta skulle vara att få bättre hantering av "nära svart".
Bör man göra en ny kalibrering pga detta?
Dessutom:
IFS Expert (Dark Room) översätts numer till IFS Expert (mörkt rum)
och
IFS Expert (Bright Room) översätts till IFS Expert (ljust rum)
De har tydligen pluggat svenska
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 18 July 2017 - 15:33.
Postad 18 July 2017 - 15:51
Jag lada när filen igår 05.30.02 from Lg.com/se
Jag vet inte om det är det senaste
Du har inte möjlighet att länka? Hittar nämligen endast Juni's firmware på sidan.
Postad 18 July 2017 - 19:18
http://www.lg.com/se...elNum=OLED65E6V
Här finns bara Software_File(Version_04.31.05).zip
och inte ens den går att ladda ner . hänger sig efter nån %
EDIT: Nu funkar nedladdningen verkar det som.. Ska testa manuellt uppdatera till denna version för att sedan testa uppdatering via TVns GUI
Redigerat av Unregistered3707b322, 18 July 2017 - 19:20.
Postad 18 July 2017 - 19:40
Redigerat av castortroy33, 18 July 2017 - 19:40.
Postad 19 July 2017 - 13:34
LG 77G6V för endast 95000sek nu där jag bor
Hör denna annons ihop?
https://www.blocket....97.htm?ca=6&w=3
Postad 19 July 2017 - 17:13
Hör denna annons ihop?
https://www.blocket....97.htm?ca=6&w=3
Det roliga är att i annonsen på bilden är det ju en 77W och inte 77G som nämns i beskrivningen? luktar bluff??
Postad 25 July 2017 - 17:03
Tackar för alla svar. Det ska bli en 55 tums för mig, väger mellan B6, E6 och B7. Nu har B6:an stigit i pris, men inget har hänt med E6:an, som dock börjar utgå hos många.
Har ni med E6 haft problem med väggmonteringen och soundbar?
Hur är det generellt med LG:s appar om man är van vid Apple-TV. Kan man lika gärna köra LG:s appar för Netflix, SVT-play, o s v. eller saknar man apple-fjärren för mycket. Är LG Android-kompatibelt då så man kan köra t ex Al Jazeera gratis-TV (som man kan på apple-TV)
Postad 25 July 2017 - 19:21
Tackar för alla svar. Det ska bli en 55 tums för mig, väger mellan B6, E6 och B7. Nu har B6:an stigit i pris, men inget har hänt med E6:an, som dock börjar utgå hos många.
Hur är det generellt med LG:s appar om man är van vid Apple-TV. Kan man lika gärna köra LG:s appar för Netflix, SVT-play, o s v. eller saknar man apple-fjärren för mycket. Är LG Android-kompatibelt då så man kan köra t ex Al Jazeera gratis-TV (som man kan på apple-TV)
Ingen påverkan alls av soundbaren, sitter klistrad mot väggen... tänkte du att den "sticker bak" mot väggen eller? ![]()
Ang apparna har den allt man kan önska sig, smidiga och lättåtkomliga .
saknar tv4play enbart.. men då åker Äpplet på!
Postad 25 July 2017 - 19:55
Jag kunde inte använda mitt gamla väggfäste för soundbar:en var i vägen. Den "sticker ut" några mm bakom elektronikdelen av tv:n så man måste använda fästpunkterna längst ner på fästet. Då stämde inte de övre fästpunkterna i tv:n med fästets mått.
Tror det var detta jag köpte:
https://www.hifiklub...ggfaste-for-tv/
Mitt tips är att mäta och räkna lite på måtten om du skaffar en e6...
Postad 25 July 2017 - 22:03
OK, tackar. Aktuellt fäste skulle vara Vogels 345 för svängbarheten. En tänkbar konstellation är också B7:an med en SJ8 soundbar fastmonterad. Tanken är som ni kanske kan lista ut att kunna svänga ut hela klabbet och "titta från snett från sidan" när tv:n väl används, annars ha den mot väggen. Kanske t o m övertäckt/kamouflerad för att skydda den från småttingar och bebisar. Detta p g a kommande vardagsrummets planering. Nu när B6:an åkt upp i pris igen kanske man är fri att kolla i de lite högre prisklasserna antingen E6 eller B7+fastmonterad SJ8.
Ska börja läsa på lite mer om förbättringarna i 2017-modellerna jämfört med 2016. Jag kanske kan bli motiverad att acceptera prisskillnaden uppåt till slut. ![]()
Kul f ö att se några signaturer från förr i tiden här, det var ju 8-10 år sen sist.
Postad 25 July 2017 - 22:46
Aktuellt fäste skulle vara Vogels 345 för svängbarheten.
Borde funka med e6.
E6:an är en klockren tv imo, med undantaget att konstruktionen med soundbar:en är lite korkad.
Postad 26 July 2017 - 11:10
Har en Apple TV4 kopplat men använder den knappt.
Avsaknaden av 4K och Dolby Vision gör att jag alltid kör Netflix via LG.
Finns ju ingen Amazon app till Apple TV, kommer en snart ryktas det, men avsaknaden av 4K gör återigen att Apple TVn går bort.
SVT play appen är i beta. Fungerar bra. Ända konstigheten är att den startar med lägsta bitraten så när man kör igång den så ser det för bedrövligt ut men den växlar ganska snabbt upp till bättre bitrate, så det är inget stort problem.
Tycker nog att LG's interface är bättre än Apple TV.
LG kör inte med Android utan har ett eget: WebOS.
Postad 26 July 2017 - 18:13
Du har inte möjlighet att länka? Hittar nämligen endast Juni's firmware på sidan.
jag laddade ner version 05.30.02 filen från en rysk sida
http://webos-forums...._V3_SECURED.epk
uppdaterade tv (LG OLED E6) med usb
fick HLG HDR att funka, men bara på tv inbygga spelare, inte youtube
och kanske lite förbättring på trumotion (eller är det bara jag son inbillar mig ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 26 July 2017 - 18:53
Har en Apple TV4 kopplat men använder den knappt.
Avsaknaden av 4K och Dolby Vision gör att jag alltid kör Netflix via LG.
Finns ju ingen Amazon app till Apple TV, kommer en snart ryktas det, men avsaknaden av 4K gör återigen att Apple TVn går bort.
SVT play appen är i beta. Fungerar bra. Ända konstigheten är att den startar med lägsta bitraten så när man kör igång den så ser det för bedrövligt ut men den växlar ganska snabbt upp till bättre bitrate, så det är inget stort problem.
Tycker nog att LG's interface är bättre än Apple TV.
LG kör inte med Android utan har ett eget: WebOS.
OK, det låter som att Apple-TV:n blir en ren resemojäng den dag man slår till på en LG. Det verkar tyvärr inte finnas någon app för telias fiber-TV. Antingen klarar vi oss utan den och sparar pengar på kuppen, eller så får det bli den runda boxen de har. I övrigt bara en nätverkskabel till TV:n, schysst!
Postad 26 July 2017 - 23:43
LG 77G6V för endast 95000sek nu där jag bor
Och var bor du och vilken affär pratar vi om? ![]()
Redigerat av improwise, 26 July 2017 - 23:43.
Postad 26 July 2017 - 23:46
Hur är det mest "postoriseringen"/gradienterna (finns det något svenskt ord?) på 2016 modellerna, går det att göra något åt det eller bara leva med det? Någon skillnad på 2017 modellerna - verkar vara rätt begränsade uppdateringar?
Redigerat av improwise, 27 July 2017 - 00:00.
Postad 27 July 2017 - 07:45
HDR Game applicerar en tonkurva som ljusar upp bilden rejält. Allt blir "tydligare" vilket kan spegla någon slags vanligt förekommande idé att att alla spel ska ut som csgo med ett platt och uniformt ljus som gör det lättare att se motståndare. Tyvärr är det LG som gör valet åt dig när man borde kunna välja själv.
Sånt där vill man inte ha när man vill komma åt deras låga inputlag men får annat på "köpet". Vet du om 2017 års modeller gör samma sak?
Postad 27 July 2017 - 07:49
Hur är det mest "postoriseringen"/gradienterna (finns det något svenskt ord?) på 2016 modellerna, går det att göra något åt det eller bara leva med det? Någon skillnad på 2017 modellerna - verkar vara rätt begränsade uppdateringar?
Efter flera recensioner verkar det som 2017 modellerna har mindre av det men kan ha fel.
Postad 27 July 2017 - 10:13
Efter flera recensioner verkar det som 2017 modellerna har mindre av det men kan ha fel.
Minns att jag först läste samma sak initialt, men nu ser jag mest att skillnaderna är rätt små mellan 2016 och 2017 hos LG. Sony sägs vara bättre på detta dock även om det verkar vara neck to neck med LG i år, inte så konstigt kanske iom att dom kör samma paneler. Panasonic vet jag inte riktigt var dom står.
Postad 27 July 2017 - 11:24
Talar vi om LG:s OLED 2016 och 2017 skulle jag säga att det handlar om exemplarskillnader i högre grad än att det skulle ha skett någon större förbättring i tekniken i årets modeller. Har genom åren sett skräckexempel likaväl exemplar som inte alls har tydliga problem med posterisering. Ett specifikt exemplar av EF950 från 2015 är fortfarande den som jag har sett som haft minst problem. Men det var det exemplaret. Andra EF950 har inte varit lika bra.
Sånt där vill man inte ha när man vill komma åt deras låga inputlag men får annat på "köpet". Vet du om 2017 års modeller gör samma sak?
Ja, de beter sig likadant. Kan dock inte dra mig till minnes ifall man kan välja en annan HDR-inställning/tonkurva medan man är kvar i spelläget med låg latens.
Postad 27 July 2017 - 14:56
Redigerat av improwise, 27 July 2017 - 14:57.
Postad 27 July 2017 - 19:54
LG 2017 vs Sony 2017 då? Har för mig att en klok person skrev i en välkänd tidning att den hade bättre hantering av "nästan svart" på bekostnad av att nivån för svärta höjts något. Övriga recensioner verkar antyda rätt dött lopp mellan Sonys och LGs OLEDs överlag, även om det finns för- och nackdelar med båda.
Både Vincent Teoh(hdtvtest) och Steve Withers(Avforums) har ju testat nästan varje LG modell från 2017 och har gång på gång nämnt att det är en klar förbättring. Steve Withers var själv så imponerad att han köpte en B7 för att ersätta sin gamla Kuro. avforums.com/threads/lg-55b7-4k-oled-tv-review-comments.2105375/page-3#post-25124282
Samt massa andra recensioner och ägare som sagt samma sak så för mig är det ingen tvekan.
Postad 28 July 2017 - 09:57
Redigerat av castortroy33, 28 July 2017 - 09:58.
Postad 28 July 2017 - 11:03
Både Vincent Teoh(hdtvtest) och Steve Withers(Avforums) har ju testat nästan varje LG modell från 2017 och har gång på gång nämnt att det är en klar förbättring. Steve Withers var själv så imponerad att han köpte en B7 för att ersätta sin gamla Kuro. avforums.com/threads/lg-55b7-4k-oled-tv-review-comments.2105375/page-3#post-25124282
Samt massa andra recensioner och ägare som sagt samma sak så för mig är det ingen tvekan.
Fast det säger kanske mer om lönenivån för TV-testare än att Kuron var världens bästa TV fram till för några månader sedan ![]()
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
LG OLED55B6V / 65B6V
53 bilder
37 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?