I menyerna syns det tydligt men det beror nog på att local dimming stängs av automatiskt då (av någon anledning).
Kan hända att jag ser clouding lite i hörnen om jag t.ex. tittar på en film med black bars. Detta syns dock mest om jag sitter i ett nedsläckt rum. Sitter jag i ett upplyst rum går det nästan inte att se.
Är osäker om det verkligen är clouding jag ser vid dessa tillfällen. Ser det bara när bilden blir ljus nära hörnen.
Jag har aldrig helt nedsläckt så jag har inte märkt något men här är en förklaring på fenomenet vid cinemaformat från:
http://www.hdtvtest....01703274446.htm
the 55XE9305′s top-and-bottom LED placement meant that letterbox bars in cinemascope movies cannot be truly blackened; in fact, brighter elements in the active picture area often led to some spillover brightening of the portion of letterbox bars immediately above or below, and these were exaggerated by off-axis viewing. We advise not only sitting right in front of the TV, but also using some gentle ambient lighting, preferably behind the screen (technically known as bias lighting), to ameliorate these problems.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
OLED-tv
5 bilder
51 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?