* Officiell tråd - Panasonic PT AE-700 *
1881 svar till detta ämne
Postad 28 March 2005 - 23:37
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Ni får ursäkta en möjligtvis dum fråga, men jag har letat och sökt men inte hittat. Mellan "plastlocket" som man kan sätta på som skydd och linsen, finns där en plasthinna som sitter mellan "zoomratten och focusratten, så att säga. Ska den sitta där eller ska man plocka bort den? Om ja, hur får man bort det?
<{POST_SNAPBACK}>
Om det är en tunad projektor från Pipro kan det tänkas vara filtret.
Postad 29 March 2005 - 00:28
zx
-
zx
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ni får ursäkta en möjligtvis dum fråga, men jag har letat och sökt men inte hittat. Mellan "plastlocket" som man kan sätta på som skydd och linsen, finns där en plasthinna som sitter mellan "zoomratten och focusratten, så att säga. Ska den sitta där eller ska man plocka bort den? Om ja, hur får man bort det?
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Det är en tunad från Pipro! Kolla mitt galleri och sista bilden så ser ni vad jag menar!
Postad 29 March 2005 - 09:12
FrankBlack
-
FrankBlack
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Det är en tunad från Pipro!
Kolla mitt galleri och sista bilden så ser ni vad jag menar!
<{POST_SNAPBACK}>
Det är det fysiska filtret som pipro har satt dit för tuningen. Om du skulle ta bort det så kunde du lika gärna köpt en otunad. Låt det m a o sitta kvar, så får du lite bättre bild.
Redigerat av FrankBlack, 29 March 2005 - 09:12.
Postad 30 March 2005 - 14:08
Unregistered94c655a8
-
Unregistered94c655a8
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
har tyvärr fått min ae500e stulen
och undrar nu om jag kan sätta en ae700e
på samma ställe dit jag dragit kablar och satt fäste
tacksam för ett snabbt svar då jag beställa en ny nu i eftermiddag
min fråga är alltså om ae700 och ae500 har samma eller liknande zoom?
Postad 30 March 2005 - 15:48
FrankBlack
-
FrankBlack
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
har tyvärr fått min ae500e stulen och undrar nu om jag kan sätta en ae700e på samma ställe dit jag dragit kablar och satt fäste tacksam för ett snabbt svar då jag beställa en ny nu i eftermiddag min fråga är alltså om ae700 och ae500 har samma eller liknande zoom? 
<{POST_SNAPBACK}>
AE700 har 2,5x zoom, så det borde inte vara några som helst problem. Tråkigt med den stulna projjen - inbrott?
Postad 30 March 2005 - 16:26
Unregistered94c655a8
-
Unregistered94c655a8
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
ja, inbrott tyvärr, skönt med zoomen dock
undrar om någon som har sms-stativ kan tipsa
om vilken storlek på muttrar som passar till AE700E
ny projektor är på väg och har fått tag i ett annat stativ
släden saknar dock vissa muttrar så undrar vilka jag måste ha
jag har nämligen en liten biovisning imorgon kväll och vill ha allt klart
muttrarna jag saknar är 3mm breda, annars har jag alla mina muttrar kvar
Postad 01 April 2005 - 13:19
2Late
-
2Late
-
Användare
-
-
226 inlägg
Nu har man lagt in en beställning på en Panasonic PT AE-700 med en Goldkabel Component. Hoppas på att den kommer i början av nästa vecka
Tror ni projjen plus kabeln funkar bra ihop med min hk dvd25?
Enda alternativet var ju scart eller komponent!
Blir att snickra ihop en mdf med s1500 glans 5 om några dagar.
Postad 01 April 2005 - 16:13
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Nu har man lagt in en beställning på en Panasonic PT AE-700 med en Goldkabel Component. Hoppas på att den kommer i början av nästa vecka
Tror ni projjen plus kabeln funkar bra ihop med min hk dvd25? Enda alternativet var ju scart eller komponent! Blir att snickra ihop en mdf med s1500 glans 5 om några dagar. 
<{POST_SNAPBACK}>
Kabeln blir nog bra Har du testat olika grå nyanser? Tror nog den blir bra, själv kör jag duk som drar åt S-2500 helmatt & är skitnöjd. Har ca. 350 h. på den nu & vant mig vid att stänga av den manuelltr så att säga, no more VB
Postad 01 April 2005 - 18:36
2Late
-
2Late
-
Användare
-
-
226 inlägg
jag har inte testat olika nyanser, blir det stor skillnad på bilden?
tänke på s1500 glans 5 för många kör med den!
Flygger färg rekomenderade glans 5 för annars gick det inte att torka av.
Måste man stänga av den på strömbrytaren med den nyaste firmwaren?
Undrar om jag ska lösa det med en kontakt på kabeln, för att slippa klättra på stege varje gång det blir att stänga av den;)
Längtar som s***tan nu, undrar hur lång leveranstid det är på postpaket, tror dom skickade den idag....
Postad 06 April 2005 - 12:35
2Late
-
2Late
-
Användare
-
-
226 inlägg
Nu har jag äntligen fått min panna:)
matar den med komponent och för tillfället kör jag bilden på min gråa tapet. Helt sjukt bra bild bara på väggen, ramlade nästan av soffan när jag körde igång den;)
Blir en 100tums mdf så fort som möjligt, blir bilden ännu bättre med mdf så är jag i himlen...
Men vilken skillnad att titta när det är mörkt i rummet, blir att inhandla tupplurar till hela lägenheten.
En tråkig sak jag märkte med projj är att dåligt inspelade filmer märks mycket tydligare med stor bild:( synd för mig att mina favvofilmer är ringenfilmerna, dom som är så fruktansvärt högupplösta:)
Postad 06 April 2005 - 16:37
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
2Late,
glans 5, hmm. Jag är skeptisk  normalt behöver man inte torka av duken/väggen alls... Så det är inget problem, skulle sattsa på helmatt iallafall. Det värsta som kan hända är att du får målaomden.
Har du inga klåfingriga barn är det ju grönt, eller mera grått, he hee.
//JB
ps. grattis till bilden & kul att du gillar vad du ser
Postad 08 April 2005 - 20:53
krossaren4
-
krossaren4
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Håller med med mattheten. Glans 3 Eller helmatt som den kallas är kanon.Du kan damsuga av den om den blir för dammig.Hoppas att du inte har den nära spisen så du får fettstänk på den  Hur ofta torkar du av en oljemålning ???
Postad 08 April 2005 - 21:24
2Late
-
2Late
-
Användare
-
-
226 inlägg
Då kör jag nog på 3:an  vad tror ni jag ska ha för nyans på den gråa färgen då? kommer kunna mörklägga till 90%.
Postad 09 April 2005 - 11:15
sm0uoq
-
sm0uoq
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nu har jag fått firmware uppgraderad till 1.07. Alla problem med "white flashes" ser ut att ha försvunnit. Har iofs bara haft igång projektorn runt fyra timmar efter att jag fick hem den så vi får se efter helgen. Nu fyller bilden ut hela 16:9-duken. Overscanproblemet är också löst. Om ni har problem med "white flashes" så skall ni inte lyssna på säljare som försöker lura på er att ni behöver köpa dyraste kablarna. Helt enkelt en bugg i projektorn... Intressant läsning: http://www.digital-c...ationRev1_1.pdfSom synes så går handskakningen över en i2c-bus. Den är mycket långsam, men det finns krav på minsta tider mellan att man ändrar datasignal och att man ändrar klockans flank. Ren gissning... De klantade antagligen till sändningen på i2c så att klockan kom för snabbt efter att de ändrat datasignalen. Då blir den väldigt störkänslig. Bilden går inte över i2c så det förklarar att man kan ha perfekt bild och ändå få flashes. Har kört lite med s97:an via s-video. Finns inte en tillstymmelse till "white flashes" över s-video och då har jag använt en riktig budgetkabel (10m "clicktronic" från elfa"). Misstänker att de som sett "flashes" på s-video egentligen blivit drabbade av något annat fel, men med liknande symptom. "white flashes" över hdmi går inte att missa. Hela duken blir grå (slumpvis pixlar i andra färger). Man behöver inte se duken eller ens befinna sig i samma rum för att se fenomenet. Påminner om när något fotograferar med blixt. Hela rummet blir upplyst. Om man inte ser felet med ryggen vänd mot duken så är det antagligen något annat. /Martin
Postad 09 April 2005 - 15:17
2Late
-
2Late
-
Användare
-
-
226 inlägg
Är det många av er som upplever att Starwars EP2 har oskarp bild? allra helst på scener med mycket detaljer som människor i bakgrunden. Tycker Triologin 4,5,6 håller mycket bättre kvalitet. Läste recension på EP2, där stod det också att filmen var gjord för TV och blir sämre på Projektor!
/2Late
Postad 09 April 2005 - 19:23
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Nu har jag fått firmware uppgraderad till 1.07.
Alla problem med "white flashes" ser ut att ha försvunnit.
Låter härligt, jag skall lämna in min på måndag, så jag hoppas på samma resultat  ! Resetas alla inställningar, eller behåller den minnet?
Postad 10 April 2005 - 16:04
sm0uoq
-
sm0uoq
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Resetas alla inställningar, eller behåller den minnet?
<{POST_SNAPBACK}>
Har iofs inte kontrollerat allt... Keystone och vertikal/horisentell position var inte ändrade. Nu blev det till att sälla om alla dessa till 0. Hur behovet av ett stegs keystone försvann förstår jag inte... Dessutom så ser jag inga vertikala störningar på bilden när den stått i standby. Känns inte som något man ordnar med firmware. Kan de ha gjort någon annan justering när den ändå var inne på service? /Martin
Postad 10 April 2005 - 17:37
Unregistered94f939c2
-
Unregistered94f939c2
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Dessutom så ser jag inga vertikala störningar på bilden när den stått i standby.
Menar du har haft vertical banding och blivit av med det?
Postad 10 April 2005 - 23:54
sm0uoq
-
sm0uoq
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Menar du har haft vertical banding och blivit av med det? 
<{POST_SNAPBACK}>
Vet inte om det jag sett är det samma som det som kallas vertical banding... I mitt fall så var det som vertikala linjer som försvann efter att projektorn varit igång i runt en halvtimma. Exakt vad det var vet jag inte, men nu har det försvunnit.
Postad 11 April 2005 - 08:18
Unregistered7234a376
-
Unregistered7234a376
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Hur får man projektorn uppdaterad till senaste firmware? Måste man lämna in den eller går det att göra genom att koppla den till en dator? Och om man lämnar in den, kan man då få uppgraderingen utan kostnad? Jag har tydlig VB och även white flashes via HDMI.
Postad 11 April 2005 - 09:07
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Kan de ha gjort någon annan justering när den ändå var inne på service?
VB kan ju försvinna om man bryter huvudströmmen, något som ju skedde när du lämnade in den, kanske det räckte... Jag har skrivit upp både PiPros inställningar och mina egna gjorda med DVE, får väl se om de finns kvar efter uppdateringen...
Postad 12 April 2005 - 19:07
Taxmacho
-
Taxmacho
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
När jag måste lämna huset en stund ( 30 - 50 min) , vad bör jag göra med AE700 som är på? Lämna den som den är? Stand by? Shutter?
Hälsningar
Postad 16 April 2005 - 15:22
Fin1
-
Fin1
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hur får man projektorn uppdaterad till senaste firmware? Måste man lämna in den eller går det att göra genom att koppla den till en dator? Och om man lämnar in den, kan man då få uppgraderingen utan kostnad? Jag har tydlig VB och även white flashes via HDMI.
<{POST_SNAPBACK}>
Har FW 1.03, men är väldigt sugen på en uppdatering ifall man i framtiden skulle uppdatera till en DVD-spelare med HDMI utgång för att slippa white flashes. Dock väldigt trist om man måste skicka iväg sin projektor till Stockholm för uppgraderingen, man vet ju inte vad som händer med den i posthanteringen. Hittills har det ju stått på alla forum att det ända sättet att uppgradera är genom att skicka in projektorn till panasonic och att man måste skruva isär projektorn för att tanka in uppgraderingen. Hittade en fransk forum sida som har instruktioner om hur man uppgraderar själv utan att öppna projektorn!!! Om jag förstått texten rätt ställer man om i en service meny på projektorn från RS232 till D-sub och kan sedan koppla en sladd från datorns serieport till VGA-ingången på projektorn, varefter uppdateringen tankas in. Nya firmwaren finns även för nedladdning på det franska forumet. Har någon vågat testa detta ännu? Här är länkar till hur man gör : http://kristahl.desi...00xx2dFRcc46stfoch länkar till själva firmware 1.07: http://kristahl.desi...20pt_ae700s.zip samt länk till franska forumet ("Blade" verkar stå bakom instruktionerna) http://www.homecinem...r=asc&start=180Här finns bilder på kabeln som behövs : http://kristahl.desi...00xx2dFRcc46stf
Redigerat av Fin1, 16 April 2005 - 15:48.
Postad 16 April 2005 - 16:19
FrankBlack
-
FrankBlack
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har FW 1.03, men är väldigt sugen på en uppdatering ifall man i framtiden skulle uppdatera till en DVD-spelare med HDMI utgång för att slippa white flashes. Dock väldigt trist om man måste skicka iväg sin projektor till Stockholm för uppgraderingen, man vet ju inte vad som händer med den i posthanteringen. Hittills har det ju stått på alla forum att det ända sättet att uppgradera är genom att skicka in projektorn till panasonic och att man måste skruva isär projektorn för att tanka in uppgraderingen.
Hittade en fransk forum sida som har instruktioner om hur man uppgraderar själv utan att öppna projektorn!!! Om jag förstått texten rätt ställer man om i en service meny på projektorn från RS232 till D-sub och kan sedan koppla en sladd från datorns serieport till VGA-ingången på projektorn, varefter uppdateringen tankas in. Nya firmwaren finns även för nedladdning på det franska forumet. Har någon vågat testa detta ännu?
Här är länkar till hur man gör :
http://kristahl.desi...00xx2dFRcc46stf
och länkar till själva firmware 1.07:
http://kristahl.desi...20pt_ae700s.zip
samt länk till franska forumet ("Blade" verkar stå bakom instruktionerna)
http://www.homecinem...r=asc&start=180
Här finns bilder på kabeln som behövs :
http://kristahl.desi...00xx2dFRcc46stf
<{POST_SNAPBACK}>
Oj, det var intressant! Kabeln kostar dock 40€, om jag fattat rätt. Någon som vet hur den är kopplad, så att man kan löda ihop en själv? Och vad händer med garantin om man skulle göra något sånt här?
Postad 18 April 2005 - 17:28
Fin1
-
Fin1
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har kollat längre fram i det franska forumet. De flesta verkar inne på att man inte påverkar garantin, men de är inte helt säkra. Det finns kopplingsscheman längre fram i tråden för hur man konstruerar kabeln. Det verkar krävas en spänningsregulator som ingår i kabeln som "blade" säljer för 40Euro, så det blir nog en del lödande, men han har också ett program som man kan testa med för att se att kabeln fungerar innan man uppgraderar...
Redigerat av Fin1, 18 April 2005 - 17:29.
Postad 18 April 2005 - 21:22
pellelkpg
-
pellelkpg
-
Rookie
-
6 inlägg
Testade att bygga kabeln enligt schemat i det franska forumet. Egentligen är kabeln en RS232 till cmos/ttl konverterare bestående av en MAX232-krets och en enkel spänningsregulator (7805) som ger 5V till MAX-kretsen.
Den verkar fungera utmärkt. Har bara testat att provköra "service" programmet och ladda ned diverse olika data. Det verkar vara möjligt att spara undan en del olika inställningar som har med bilden att göra. Fast har ingen aning om filformat eller om man kan ändra något.
Jag har inte vågat ta steget till firmware-uppdateringen ännu..... Måste skaffa mig ett spänningsaggregat först. Nu kör jag med ett 9V batteri och det kan ju ta slut... Skulle det hända mitt i en firmwareuppdatering lär det vara slut med projektorn.
Det jag har testat är alltså att ladda ned data från projektorn men hitills har jag inte laddat upp något alls, inte ens från service programmet.
Jag vill också avråda dom som inte har en hel del erfarenhet av att bygga elektronik att bygga... Det är lätt hänt att något går allvarligt fel. Sen vet man ju aldrig hur pålitlig filen som innehåller själva firmwaren är.... Det blir ju rätt dyrt om något går fel
/Pelle
Postad 19 April 2005 - 08:49
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Nu är min uppgraderad av InfoCare, garantiåtgärd utan kostnad, det räckte att visa PiPros kvitto. Smidigt och bra, och inställningarna är kvar, så jag slapp kalibrera om. Inga WF hittills, men har inte hunnit kolla så mycket...
Postad 19 April 2005 - 17:20
Fin1
-
Fin1
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Nu är min uppgraderad av InfoCare, garantiåtgärd utan kostnad, det räckte att visa PiPros kvitto. Smidigt och bra, och inställningarna är kvar, så jag slapp kalibrera om. Inga WF hittills, men har inte hunnit kolla så mycket...
<{POST_SNAPBACK}>
Hur länge tog det innan du fick tillbaka projektorn, lämnade du in den själv eller skickade du in den?
Postad 19 April 2005 - 18:19
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Jag bor i Stockholm, så jag åkte ut till deras servicekontor i Bromma och lämnade och hämtade. Det tog en vecka, jag lämnade på måndag och hämtade den måndagen därpå. Enligt kvittot var den klar tidigare, kanske hade jag kunnat få den på torsdagen eller fredagen, man jag hade valt en vecka när jag var bortrest för att inte behöva lida av att vara utan projje så länge  .
Postad 25 April 2005 - 09:13
toma25
-
toma25
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej,
Har precis blivit ägare till en 700:a, är mycket nöjd, trots att jag just nu är tvungen att använda composit som signal.
Jag provade igår med att via adapter scart -> S-video köra en 5 meter lång S-video kabel, men då blev bilden bara svartvit och flimrig. Försökte ställa om i olika signalstandarder på proj (PAL, NTSC etc.) men inget hjälpte. Försökte även hitta ngn inställning på min DVD som är en mkt billig LG 5330 eller ngt liknande.
Någon som har någon bra idé för att lösa?
Givetvis kommer jag nu att uppgradera DVDn då finns som jag ser det tre spår:
HDMI
DVI
Komponent
Eftersom köpet slog lite hål i min ekonomi tänkte jag initialt köra lite budget, via komponent. Är det så stor skillnad mellan komponent och HDMI att man ska satsa 4K på det istället för 1K som jag gissar att man kan komma undan med ifall man kör komponent?
Ngn som har bra tips på spelare och kabel (10 m)
Mvh
Tomas
Postad 25 April 2005 - 09:57
FrankBlack
-
FrankBlack
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Givetvis kommer jag nu att uppgradera DVDn då finns som jag ser det tre spår: HDMI DVI Komponent Eftersom köpet slog lite hål i min ekonomi tänkte jag initialt köra lite budget, via komponent. Är det så stor skillnad mellan komponent och HDMI att man ska satsa 4K på det istället för 1K som jag gissar att man kan komma undan med ifall man kör komponent? Ngn som har bra tips på spelare och kabel (10 m) Mvh Tomas
<{POST_SNAPBACK}>
Vad sägs om Samsung HD745, en "high-end SACD/DVD-Audio DVD-spelare med DVI-utgång" för 1492:-? Har inte läst igenom hela den tråden själv än, men det som jag sett hittills ser bra ut.
Postad 25 April 2005 - 12:34
toma25
-
toma25
-
Användare
-
-
154 inlägg
Vad sägs om Samsung HD745, en "high-end SACD/DVD-Audio DVD-spelare med DVI-utgång" för 1492:-? Har inte läst igenom hela den tråden själv än, men det som jag sett hittills ser bra ut. 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för tipset, läste lite i tråden om den, den skickar tydligen inte ut video signal, vilket 700:an är inställd för, vilket leder till att man får för mörk bild (Outermountain hade en bra beskrivning av detta) så det låter som om att den är mindre lämpad till 700:an. Fler tips? Mvh Tomas
Postad 25 April 2005 - 18:10
Unregisterede13144d8
-
Unregisterede13144d8
-
Användare
-
-
136 inlägg
Varför inte en Panasonic s97? Borde vara det bästa alternativet till en Panasonicprojektor. Den har HDMI utgång, så du kan köra diditalt hela vägen. Länk till den officiella tråden för denna spelare.
Postad 25 April 2005 - 22:57
toma25
-
toma25
-
Användare
-
-
154 inlägg
Varför inte en Panasonic s97? Borde vara det bästa alternativet till en Panasonicprojektor. Den har HDMI utgång, så du kan köra diditalt hela vägen.
Länk till den officiella tråden för denna spelare.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, jag vet att det är ett bra alternativ, men det är bara det att det kommer att landa på drygt 4000:- med en kabel på 10 meter. Min budget är inte riktigt där för tillfället... :-( Mvh Tomas
Postad 25 April 2005 - 23:46
FrankBlack
-
FrankBlack
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jo, jag vet att det är ett bra alternativ, men det är bara det att det kommer att landa på drygt 4000:- med en kabel på 10 meter. Min budget är inte riktigt där för tillfället... :-(
Mvh Tomas
<{POST_SNAPBACK}>
Du har inte funderat på att ha dvd-spelaren precis intill projekktorn och bara dra en optisk kabel till förstärkaren? för isf kommer du undan på under 150:- i kabelväg för Ljudkabeln
Postad 28 April 2005 - 20:15
pellelkpg
-
pellelkpg
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu har jag uppgraderat firmwaren från v. 1.03 till 1.07i projektorn själv, enligt beskrivningen på det franska forumet (se tidigare inlägg). Byggde som sagt data kabeln enligt kopplingsschemat och laddade ned programmen.
Kopplade ihop datorn och projektor och körde. Det fungerade hur bra som helst! Så nu har jag firmware 1.07 utan att ha skickat in projektorn! Kul tycker jag, fast lite nervöst under själva uppgraderingen var det...  Som tur var gick det bra.
FAST: Bygg inte kabeln om du inte är helt säker på vad du gör!!! Det är lätt att nåt går snett
/Pelle
Postad 28 April 2005 - 22:26
toma25
-
toma25
-
Användare
-
-
154 inlägg
Du har inte funderat på att ha dvd-spelaren precis intill projekktorn och bara dra en optisk kabel till förstärkaren? för isf kommer du undan på under 150:- i kabelväg för Ljudkabeln
<{POST_SNAPBACK}>
Alltid en möjlihet, men man vill ju ha allt samlat mellan frontarna... jag ska fundera på saken... men jag tror att det lutar åt komponent nu (har en sån kabel) pch sen uppgradera till HDMI när prisnivån är mer rätt.
Postad 28 April 2005 - 22:30
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Nu har jag uppgraderat firmwaren från v. 1.03 till 1.07i projektorn själv, enligt beskrivningen på det franska forumet (se tidigare inlägg). REspect  ! Det vågade inte jag, men jag bor också nära InfoCare...
Postad 03 May 2005 - 09:08
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Har följt tråden med spänning och har nu haft min Ae700 ett par månader och kört 200 timmar. Börjar bli lite intresserad av att tuna den lite.
Hur har ni gått till väga? Gissar att det är ganska mycket som påverkar tuningen tex hur ljust rummet är osv?
Postad 06 May 2005 - 22:47
Unregistereded802403
-
Unregistereded802403
-
Användare
-
-
116 inlägg
Nu har jag uppgraderat firmwaren från v. 1.03 till 1.07i projektorn själv, enligt beskrivningen på det franska forumet (se tidigare inlägg). Byggde som sagt data kabeln enligt kopplingsschemat och laddade ned programmen.
Kopplade ihop datorn och projektor och körde. Det fungerade hur bra som helst! Så nu har jag firmware 1.07 utan att ha skickat in projektorn! Kul tycker jag, fast lite nervöst under själva uppgraderingen var det... Som tur var gick det bra.
FAST: Bygg inte kabeln om du inte är helt säker på vad du gör!!! Det är lätt att nåt går snett
/Pelle
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena kan du inte göra en guide på svenska hur du gick tillväga steg för steg med kabeln o allt.När du bytte firmware i din 700a man blev ju sugen på att göra detta nu med men min franska e inte på topp direkt.mvh ozzman
Postad 08 May 2005 - 14:10
pellelkpg
-
pellelkpg
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjena kan du inte göra en guide på svenska hur du gick tillväga steg för steg med kabeln o allt.När du bytte firmware i din 700a man blev ju sugen på att göra detta nu med men min franska e inte på topp direkt.mvh ozzman
<{POST_SNAPBACK}>
Min franska är också garanterat urusel, men altavista har en översättningsfunktion, Babelfish, som kan översätta från franska till engelska. http://babelfish.altavista.com/ Det är bara ange länken som finns här ovan eller i fírmware 1.07 tråden (tror denna fungerar, hade problem med den i den här tråden). Det blir en rätt lustig engelska men man försår det mesta...  . Länk till sidan i forumet med kopplingschema via babelfish (hoppas den fungerar... Annars finns schemat på 4:e sidan i forumet): http://babelfish.alt...b151a4d93538284/Pelle
Postad 14 May 2005 - 04:30
Unregistered88042daf
-
Unregistered88042daf
-
Användare
-
-
159 inlägg
gjorde ett interface enl. franska forumet för att uppgradera 700:an.. ändrade lite dock.....kör med matning via usb porten (+5V)...fungerar utmärkt! (mao...behövs ingen 7805 regulator) kretslayout har jag lagt upp på: http://home.ripway.c...face_Ae700u.pdfhttp://host.picturew...face_Ae700u.pdfför dom som har tillgång till circuitmaker/traxmaker (30days fullversiondemo finns att ladda ner på deras sida www.circuitmaker.com http://home.ripway.c...ming/Ae700u.PCBhttp://host.picturew...ming/Ae700u.PCB så la jag upp filen "Ae700u.pcb" bara printa ut o etsa ett kort! komponents used: elfa nr: 1st 73-023-26 (max232) 1st 44-106-50 d-sub kåpa 5st 67-013-12 kondingar 1uF 1st 48-135-80 IC-sockel 16 1st 44-070-29 Stiftdon med lödkoppar för kabel ''High-Density D-Sub'' 1st 50-292-02 (låda) 1st 44-068-15 Hylsdon D-Sub med vinklade lödben kabel.....hadde jag sen tidigare... 3-ledare+skärm hmmm...uppdaterade för skojskull...kör med komponent kabel...så jag har aldrig haft "white flash problemet".....men man skall ju allti ha de senaste..eller?.. /H
Redigerat av Unregistered88042daf, 14 May 2005 - 13:05.
Postad 15 May 2005 - 16:56
Unregistered68774e22
-
Unregistered68774e22
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Nu är min projj uppdaterad till firmware 1.07.
Jag tog 5volten från usb porten som hrc4u tippsade om. Visst va de lite nervöst men då testprogrammet fungerade så va de bar att köra på :-)
Nu står det på selfcheck bilden.
R1.07 A1.03 P1.04
// Peter
Postad 15 May 2005 - 22:27
Unregistereded802403
-
Unregistereded802403
-
Användare
-
-
116 inlägg
Tjena vad kostar alla prylarna som behövs för att byta firmware?skulle vara kul om nån kunde göra en guide på svenska hur man ska gå tillväga steg för steg
mvh ozzman
Postad 16 May 2005 - 20:55
e2zippo
-
e2zippo
-
Användare
-
-
168 inlägg
Samma här, skulle också vilja uppdatera då jag inom en snar framtid kommer köra HDMI och vill helst inte ha några WF!
På senaste tiden har jag också märkt att jag fått väldigt mycket VB från min pioneer 444, trots att jag ställt in flicker filter och stänger av på switchen efter varje tittning.
Några tips?
Ser ut som att det är betydligt mindre från datorn via VGA!
Jag kör RGB från spelaren.
/Martin
Postad 16 May 2005 - 20:59
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
E2zippo: Har sjukt mycket vb med pioneer 444 också, kommer du på nåt sätt att lösa det så får du gärna tipsa =)
Postad 17 May 2005 - 12:05
Heron
-
Heron
-
Veteran
-
-
1800 inlägg
Jag ber om ursäkt att jag inte orkar läsa hela denna gigantiska tråd innan jag frågar. Jag har gjort en sökning utan resultat.
Frågan är - ni som har möjlighet att ställa in "lip sync" på recievern, vilket värde tycker ni blir bäst med 700:an?
/Heron
Postad 19 May 2005 - 22:07
packe
-
packe
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Ja, det vore onekligen grymt! Vad är whiteflashes och när uppkommer de? Vet man om man har dem kanske? Tjena vad kostar alla prylarna som behövs för att byta firmware?skulle vara kul om nån kunde göra en guide på svenska hur man ska gå tillväga steg för steg mvh ozzman 
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 20 May 2005 - 12:43
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Jag kan inte ställa in lip synch på receivern, men på spelaren (S97), och jag har lämnat den orörd, dvs jag behöver inte fördröja ljudet i spelaren/receivern för att projjens uppskalning/processering skall hänga med, utan jag har utmärkt synk. Kanske bara tur, vem vet?
Man vet om man har white flashes, de uppkommer om man kör via HDMI och yttrar sig så att hela bilden blir helt vit för ett kort ögonblick, går inte att missa.
Sen jag uppgraderade firmware har jag inte sett en enda
Postad 20 May 2005 - 12:56
mikaels
-
mikaels
-
Veteran
-
-
1514 inlägg
Tänkte bara tipsa (igen) om AVS Forum och deras AE700 tweak thread, det är mycket snack, men också mycket matnyttigt i den (om man orkar läsa den). Någon där har kommit över en service manual för AE700, och det var ganska intressant läsning. Det är bra när andra vågar riskera att öppna sina projjar och mecka i dem  .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|