* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4552 svar till detta ämne
Postad 27 mars 2008 - 06:56
peswe
-
peswe
-
Användare
-
-
149 inlägg
Är det någon som vet hur man skall göra för att få sin harmony one att visa fler än 24 kanal loggor/ikoner i "tiita på tv" aktiviteten? Varje "sida" visar ju sex ikoner och man har fyra sidor att bläddra bland men jag har betydligt fler kanaler och vill få in dem alla. Går det och i så fall hur?
På 785an kan man lägga till fler sidor, så det gär säkert på One också.
Jag har också en 785a, men jag har inte lyckats lägga till fler sidor än de 4 som finns, dvs max 24 knappar. Var finns funktionen "lägg till sida" för favoritkanaler? /PÖ
Postad 27 mars 2008 - 09:42
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är det någon som vet hur man skall göra för att få sin harmony one att visa fler än 24 kanal loggor/ikoner i "tiita på tv" aktiviteten? Varje "sida" visar ju sex ikoner och man har fyra sidor att bläddra bland men jag har betydligt fler kanaler och vill få in dem alla. Går det och i så fall hur?
På 785an kan man lägga till fler sidor, så det gär säkert på One också.
Jag har också en 785a, men jag har inte lyckats lägga till fler sidor än de 4 som finns, dvs max 24 knappar. Var finns funktionen "lägg till sida" för favoritkanaler?
/PÖ
Det undrar jag också?? Var nog trött i går, knapp för att lägga till sida finns på andra ställen men inte där. Har bara kollat hur men inte lagt in någon favoritlista med bilder själv. Som sagt 24 kanaler kan ju vara lite snålt. Kan begränsningen ha med minnesbrist att göra tro ?
Postad 27 mars 2008 - 10:15
Unregisteredbcf42efe
-
Unregisteredbcf42efe
-
Forumräv
-
-
878 inlägg
Jag har en 885 och undrar om nån vet ifall jag kan programmera så att både min boxermottagare och min förstärkare stängs av samtidigt när ja trycker på E-knappen. Vill att den ska skicka dubbla kommandon vid ett knapptryck alltså 
Ja om du har senaste programvaran till fjärren så går det ju numera att göra makron till varje knapp. Så det borde inte vara nåt problem att få E-knappen att skicka två kommandon.
Postad 28 mars 2008 - 11:37
Puckelsnook
-
Puckelsnook
-
Amatör
-
-
83 inlägg
När jag höjer volymen med min Harmony One till min TV (PV70) ökas volymen med två steg för varje knapptryckning. Antingen får jag för hög, eller låg musik. Hur kommer jag till rätta med detta?
Postad 28 mars 2008 - 14:20
Liverpoolarn
-
Liverpoolarn
-
Användare
-
-
142 inlägg
När jag höjer volymen med min Harmony One till min TV (PV70) ökas volymen med två steg för varje knapptryckning. Antingen får jag för hög, eller låg musik. Hur kommer jag till rätta med detta?
Kolla i hjälpen i programmet. Där står förklarat i FAQn om det. Man behöver då ändra timings för fjärrens inställningar på den enheten.
Postad 28 mars 2008 - 23:05
Puckelsnook
-
Puckelsnook
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Kolla i hjälpen i programmet. Där står förklarat i FAQn om det. Man behöver då ändra timings för fjärrens inställningar på den enheten.
Skulle behöva lite mer detaljerad information. Är FAQ:n samma sak som frågor och svar-fliken? Hittar ingenting om timing , men jag antar att det är fördröjningsintervallen under Enheten TV som det syftas till. Har 10-dubblat fördröjningen under "Knappintervall", men ljudet åker fortfarandew upp två hack per klick på volymknappen.
Postad 29 mars 2008 - 08:40
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Igårkväll kom UPS och levererade en ny H1. Ladda den igårkväll, imorse syntes batteriet på displayen fyllt med en grön bock (som en avbockning) i, lyfte ur fjärren och använde den för att sen lägga den på laddning och nu har den laddat en bra stund utan att det fyllda batteriet och avbockningstecknet syns. Ska bli intressant att se om det dyker upp igen. Något jag aldrig såg på min första fjärr.
Ni som har H1:or ser Ni när dem är fulladdade eller?
Trevlig helg folkz
Postad 29 mars 2008 - 15:45
Unregisteredc1598fe8
-
Unregisteredc1598fe8
-
Användare
-
-
192 inlägg
Länken är http://www.iconharmony.com/ - och som sagt glöm inte donera. Har nu uppdaterat länken så ovan länk är korrekt, ber om ursäkt för misstaget. Klicka på "Device Icons".
Jag följer din länk och klickar på "device icons" men jag hittar noll svenska loggor? Vad gör jag för fel? Edit: Jag hittar TV3 men det är också allt. Jag är ute efter C+, kanal5. tv4 samt Nasn Edit2: såg nu vad spelevinken skrivit senast!
Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 29 mars 2008 - 15:58.
Postad 29 mars 2008 - 18:13
kadotjes
-
kadotjes
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Länken är http://www.iconharmony.com/ - och som sagt glöm inte donera. Har nu uppdaterat länken så ovan länk är korrekt, ber om ursäkt för misstaget. Klicka på "Device Icons".
Jag följer din länk och klickar på "device icons" men jag hittar noll svenska loggor? Vad gör jag för fel?
Edit: Jag hittar TV3 men det är också allt. Jag är ute efter C+, kanal5. tv4 samt Nasn Edit2: såg nu vad spelevinken skrivit senast! 
Jag hittar tv3 bl a på den sidan men inte många andra svenska kanalers loggor såsom svt, tv4, tv6, tv8 m m. Vill helst ha dem med denna svartblanka bakgrund men har hitintills inte fått tag på snygga varianter till de 24 st som jag vill ha och som H1 kan visa. För övrigt tycker jag det är riktigt dåligt att den bara kan visa 24 ikoner.
Postad 30 mars 2008 - 12:48
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Here we go...
Fick som sagt en ny fjärr med UPS-bud och den visar en check mark när den är fulladdad. Skitbra tänkte jag tills jag hade konfigurerat fjärren och uppdaterat den, sen kom aldrig den gröna bocken och fulladdat batteri tillbaks när jag laddar kontrollen. Det måste vara nåt mjukvarumässigt. Läste på logitechs eget forum att fler har knas med kontroller som dem inte har en aning om huruvida dem är fulladdade eller ej. Kanske petitesser men betalar man närmare 2k borde såna saker fungera tycker man. Ska bli intressant att se vad Logitech svarar på mitt mail.
Redigerat av MrSthlm, 30 mars 2008 - 12:49.
Postad 30 mars 2008 - 13:28
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Då kanske det inte gjorde så mycket att min blir lite sen om den ändå hade behövts bli utbytt.  Hoppas det löser sig för dig Mr Sthlm!
Postad 30 mars 2008 - 16:13
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Då kanske det inte gjorde så mycket att min blir lite sen om den ändå hade behövts bli utbytt. Hoppas det löser sig för dig Mr Sthlm!
Det hjälpte ju inte att få den utbytt. Det lutar åt att det är mjukvaran som problemet. Om det nu är ett problem, somliga tycker det är ok att inte se när fjärren är fulladdad och andra (jag t ex) blir sjukt irriterade på att inte göra det. Jag återkommer när jag fått svar.
Postad 30 mars 2008 - 16:37
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Då kanske det inte gjorde så mycket att min blir lite sen om den ändå hade behövts bli utbytt. Hoppas det löser sig för dig Mr Sthlm!
Det hjälpte ju inte att få den utbytt. Det lutar åt att det är mjukvaran som problemet. Om det nu är ett problem, somliga tycker det är ok att inte se när fjärren är fulladdad och andra (jag t ex) blir sjukt irriterade på att inte göra det. Jag återkommer när jag fått svar. 
Bra, gör så.  Tycker som du! Hatar också när man inte kan se om saker är fulladdade eller ej.
Postad 31 mars 2008 - 08:39
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Ingen som vet om det går att starta ett program på en HTPC med en H1?
Postad 31 mars 2008 - 11:53
Mackan2
-
Mackan2
-
Användare
-
-
103 inlägg
Funderar på att köpa en Harmony 525, när jag väljer TV så vill jag att några knappar går till digitalboxen och några till TVn. Kan man ställa in det så?
Postad 31 mars 2008 - 12:02
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Ingen som vet om det går att starta ett program på en HTPC med en H1?
Installera applikationen EventGhost, den klarar det du vill, och mycket mera till. Har inte testat än, men kommer att göra det närmaste veckan (om jag kan få låna tv'n av frugan en stund  )! /J
Postad 31 mars 2008 - 12:18
spelevinken
-
spelevinken
-
Beroende
-
-
1 417 inlägg
Sajten med kanalloggor är uppe och funkar igen, enligt skaparen blev trycket massivt och servern brakade ihop. Följ länken http://www.iconharmony.com/icons och klicka sedan på "Device Icons" och sök på exemepelvis "Sweden" så får ni upp de flesta svenska loggorna, kompletteringar kommer senare. Som tidigare pushar jag för att ni donerar en slant till skaparen, finns länk "Donate" på hemsidan.
Postad 31 mars 2008 - 12:30
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Fyf.. - det är inget litet jobb han har lagt ner på de här snygga ikonerna!
Skall bli kul att komma hem och lägga in dom i fjärren!
Postad 31 mars 2008 - 13:30
stbi00
-
stbi00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
kan man lägga in kanalloggor på en 785? är det nån som har alla kanalloggorna och har lust att skicka över dom till mig??? Vilket format/storlek skall dom vara i om man nu skall göra egna?
Postad 31 mars 2008 - 13:50
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
kan man lägga in kanalloggor på en 785? är det nån som har alla kanalloggorna och har lust att skicka över dom till mig??? Vilket format/storlek skall dom vara i om man nu skall göra egna?
Jag har downlaodet alla ikoner som var tagget med "sweden" till denna fil. Hoppas bara att jag inte bryter någon copyright eller något sådant bara. I så fall får väl någon tala om det för mig! /J
Postad 31 mars 2008 - 13:52
Grumpy_SWE
-
Grumpy_SWE
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Funderar på att köpa en Harmony 525, när jag väljer TV så vill jag att några knappar går till digitalboxen och några till TVn. Kan man ställa in det så?
Har inte själv en 525 utan en 1000, men på den går det utmärkt att göra som du säger.
Postad 31 mars 2008 - 14:34
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1 095 inlägg
kan man lägga in kanalloggor på en 785? är det nån som har alla kanalloggorna och har lust att skicka över dom till mig??? Vilket format/storlek skall dom vara i om man nu skall göra egna? Jag har downlaodet alla ikoner som var tagget med "sweden" till denna fil. Hoppas bara att jag inte bryter någon copyright eller något sådant bara. I så fall får väl någon tala om det för mig!
/J
Tack för det! Jag ska dock inte ha dem till min Harmony, men till DVBViewer matchar de perfekt  Edit: nja....vissa av dem var fulare än jag redan har, så det blir inget med det. Animal Planet var ju ingen höjdare direkt, och TV8 syns dåligt.
Redigerat av Sardaukar, 31 mars 2008 - 14:43.
Postad 31 mars 2008 - 21:41
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Fick mail från Dustin idag om ytterligare ett framflyttat datum..  Denna gången till den 9/4 (alltså nästan ytterligare en vecka). Suck..
EDIT: Skrev fel datum..
Redigerat av Explorer45, 31 mars 2008 - 21:41.
Postad 02 april 2008 - 08:18
Jarod
-
Jarod
-
Rookie
-
3 inlägg
kan man lägga in kanalloggor på en 785? är det nån som har alla kanalloggorna och har lust att skicka över dom till mig??? Vilket format/storlek skall dom vara i om man nu skall göra egna? Jag har downlaodet alla ikoner som var tagget med "sweden" till denna fil. Hoppas bara att jag inte bryter någon copyright eller något sådant bara. I så fall får väl någon tala om det för mig!
/J
Tack för det!
Jag ska dock inte ha dem till min Harmony, men till DVBViewer matchar de perfekt 
Edit: nja....vissa av dem var fulare än jag redan har, så det blir inget med det. Animal Planet var ju ingen höjdare direkt, och TV8 syns dåligt.
Animal Planet har den loggan i USAJag tycker också elefanten är snyggare.
Postad 02 april 2008 - 11:07
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Finns det något sätt att snabba upp fjärrkontrollen (har en 525:a)? Tycker den tar lite för god tid på sig att behandla knapptryckningar (dvs en fördröjning från det att jag trycker till att enheten reagerar), speciellt märkbart jämfört med MCE-fjärr och Media Center, för er som äger sådan. Om jag trycker upprepade gånger snabbt på t ex. spola-knappen, köas kommandon och utför precis det jag vill, fast då betydligt senare än när jag började trycka. I detta fall är det inte enheten som inte kan hantera flera snabba tryck (då originalfjärrkontrollen klarar det), utan Harmonyn som det verkar.
Jag har provat att justera fördröjningarna men ingen av dom ställbara fördröjningarna kontrollerar just det jag menar. Förmodligen är fjärren inte bättre än så, eller? Är dom dyrare Harmony-fjärrarna bättre på detta?
Jag undrar precis samma. Är 555 "snabbare" än 525an? Eller måste man kanske gå upp ännu ett steg?
Jag har en 525, har helt för mig att jag i programvaran till fjärren kunde snabba upp repetitionshastigheten. Det ger en snabbare reaktion när jag bläddrar i olika funktioner...
Edit: 525 skall det vara, inte 535...
Kolla så att du inte har fört över IR signalerna som "RŨFormat" blev konstigt iaf när jag gjorde det blev myk slött.
/Robie
Fortfarande inte lyckats få klarhet i detta problem. Kan någon med erfarenhet ärligt säga att Harmony-fjärren är lika snabb som t ex MCE original? - Är det någon som har något förslag på vad man kan göra den snabbare?
- Vet någon om det går att förhindra att den lägger knapptryckningar i kö?
- Kan någon rekommendera en bättre programmerbar fjärrkontroll för under tusenlappen?
Postad 02 april 2008 - 11:54
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Fortfarande inte lyckats få klarhet i detta problem. Kan någon med erfarenhet ärligt säga att Harmony-fjärren är lika snabb som t ex MCE original?
- Är det någon som har något förslag på vad man kan göra den snabbare?
- Kan någon rekommendera en bättre programmerbar fjärrkontroll för under tusenlappen?
Jag har haft min Harmony One sedan i fredags nu, och efter att ha justerat den inställningen som heter "Inter-Key delay" till 100ms, måste jag säga att det i princip är dött lopp mellan de 2 fjärrkontrollerna! Upplever det dock som om att H1 har lite sämre sändare, att det har blivit lite mer känsligt hur jag pekar fjärren i vissa lägen (har "ir-öget" under tv-bänken).
Postad 02 april 2008 - 12:38
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Det finns ju uppenbarligen fler här på forumet som har H1.
Ser Ni när Er kontroll är fulladdad? Dyker det upp en grön bock i batteriet som syns i displayen när Ni laddar?
Det gjorde det out of the box för mig men inte efter uppdatering, jag har kontakt med logitech men vill inte blåsa på för mkt om det är knas hos mig själv. Är det generellt så måste dem ju kunna fixa det med en uppdatering.
Mvh/M
Postad 02 april 2008 - 15:05
ExBiz
-
ExBiz
-
Användare
-
-
108 inlägg
Woho! Fick nyss mail från DustinHome att ordern är på väg!
Hoppas jag får den imorn. Ska bli kul att pilla på fjärrisen
Fick betala 1400:- för den genom att en student köpte den till mig Edit: Stavfel...
Redigerat av ExBiz, 02 april 2008 - 15:06.
Postad 02 april 2008 - 22:19
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Woho! Fick nyss mail från DustinHome att ordern är på väg!
Hoppas jag får den imorn. Ska bli kul att pilla på fjärrisen
Fick betala 1400:- för den genom att en student köpte den till mig
Edit: Stavfel...
När la du ordern?? FIck min leveranstid uppskjuten ytterligare en gång till den 9/4. EDIT: Såg nu att min fjärr är påväg! Wohoo!  Konstigt då jag fick ett mail för typ två dagar sen att den skulle bli försenad.. Glad!
Redigerat av Explorer45, 02 april 2008 - 22:21.
Postad 03 april 2008 - 06:26
Jarod
-
Jarod
-
Rookie
-
3 inlägg
Ser Ni när Er kontroll är fulladdad? Dyker det upp en grön bock i batteriet som syns i displayen när Ni laddar?
Det gjorde det out of the box för mig men inte efter uppdatering, jag har kontakt med logitech men vill inte blåsa på för mkt om det är knas hos mig själv. Är det generellt så måste dem ju kunna fixa det med en uppdatering.
Mvh/M
Jag har samma fenomen. När jag fick den satte jag den i laddaren över natten. På morgonen var det en stor batterisymbol mitt på skärmen, med en grön bock. När jag har använt inställningsprogrammet så är det bara batterisymbolen med en blixt.
Postad 03 april 2008 - 08:13
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Jag har samma fenomen. När jag fick den satte jag den i laddaren över natten. På morgonen var det en stor batterisymbol mitt på skärmen, med en grön bock. När jag har använt inställningsprogrammet så är det bara batterisymbolen med en blixt.
Jag får ingen indikation/symbol som visar att batteriet är fulllladdat, när den ligger i laddaren, däremot så ser jag jo att den är full, när jag plockar upp den. Räcker bra för min del. Men om jag förstår dig rätt, så vill du att den skall ligga och lysa med batterisymbolen hela tiden, när den är fullladdat, och i laddaren? Vore jo iofs. nice!
Postad 03 april 2008 - 08:16
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Mvh/M
Jag har varit i konktakt med Logitech och påtalat att det förmodligen rör sig om nåt mjukvarumässigt. Hoppas det kommer en uppdatering som fixar det. Är som sagt najs att se när fjärren är fulladdad.
Postad 03 april 2008 - 10:19
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Ni som har fått era Harmony One, hur länge ska man låta den ladda första gången?
Postad 03 april 2008 - 10:28
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Den har jo lite ström i batteriet när den kommer, så jag gjorde följande: - Installerade software och kopplade in fjärren till datorn (behövs för att du kan installera!)
- Efter att den var registrerat i programmet, kopplade jag bort den igen och la den på laddning 3-4 timmar medan jag konfigurerade den i datorn, och gjorde lite annat.
- Efter ca. 4 timmar tog jag den från laddning, och började lira med den.
- Laddade den sedan hela natten efter detta
Funkade bra för mig.
Postad 03 april 2008 - 10:44
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Den har jo lite ström i batteriet när den kommer, så jag gjorde följande:
- Installerade software och kopplade in fjärren till datorn (behövs för att du kan installera!)
- Efter att den var registrerat i programmet, kopplade jag bort den igen och la den på laddning 3-4 timmar medan jag konfigurerade den i datorn, och gjorde lite annat.
- Efter ca. 4 timmar tog jag den från laddning, och började lira med den.
- Laddade den sedan hela natten efter detta
Funkade bra för mig.
Okej, tänkte mer på om batterierna är av den typen som mår bäst av att laddas jätte länge innan första användningen. Iofs så såg jag nu att jag kanske till och med får den idag om ca en timma!  Eftersom jag ändå ska iväg och inte komma hem förrens imorgon så får den nog stå på laddning tills dess (hinner ju ändå inte konfigurera nåt idag). Tack för svaret!
Postad 03 april 2008 - 11:02
Jarod
-
Jarod
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag får ingen indikation/symbol som visar att batteriet är fulllladdat, när den ligger i laddaren, däremot så ser jag jo att den är full, när jag plockar upp den. Räcker bra för min del.
Men om jag förstår dig rätt, så vill du att den skall ligga och lysa med batterisymbolen hela tiden, när den är fullladdat, och i laddaren? Vore jo iofs. nice!
OK, för att vara riktigt tydlig. Det är ju alltid en liten batterisymbol uppe i högra hörnet. När man lägger H1 i laddaren så kommer det även upp en stor symbol mitt på skärmen. Först har den stora symbolen en blixt över sig. Första gången jag laddade den byttes den stora symbolen ut mot en stor symbol med en grön bock över, när den var fulladdad. Efter att jag uppdaterat/konfigurerat den via datorn kommer den symbolen inte upp längre, bara den med blixten. Det är förmodligen bara ett kosmetiskt problem. Men man kan väl hypotetiskt tänka sig att fjärren inte fattar att den är fulladdad och fortsätter att ladda istället för att gå över till underhållsladdning.
Postad 03 april 2008 - 12:05
Unregisteredea3c06ef
-
Unregisteredea3c06ef
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har en fråga ang modellerna 775, 885 & One.
Jag har en Sony inspelningsbar Dvd med hårddisk HDR-900
Den har ju lite specialknappar för dels att programera inspelningar och för att visa vad som finns inspelat, att man kan få dessa funktioner går väl om inte annat att lösa med kopiering från bef fjärr men kan man i någon av ovanstående modeller namnge dessa knappa med egne namn?
Postad 03 april 2008 - 12:32
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Har en fråga ang modellerna 775, 885 & One. Jag har en Sony inspelningsbar Dvd med hårddisk HDR-900 Den har ju lite specialknappar för dels att programera inspelningar och för att visa vad som finns inspelat, att man kan få dessa funktioner går väl om inte annat att lösa med kopiering från bef fjärr men kan man i någon av ovanstående modeller namnge dessa knappa med egne namn?
På One är detta i alla fall möjligt, genom att använda knapparna på Touch displayen. De övriga modeller jag ingen koll på alls. Beklagar
Postad 03 april 2008 - 18:33
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Nu ligger min Harmony One hemma på laddning.  Tur att man har kort skoldag imorgon så man kommer hem snabbt och får pilla med den! Måste säga att den ligger enormt skönt i handen och gummit på undersidan är väldigt bra då den inte glider i handen. För att inte tala om det vackra utséendet och den snygga skärmen!
Postad 03 april 2008 - 20:38
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har en fråga ang modellerna 775, 885 & One. Jag har en Sony inspelningsbar Dvd med hårddisk HDR-900 Den har ju lite specialknappar för dels att programera inspelningar och för att visa vad som finns inspelat, att man kan få dessa funktioner går väl om inte annat att lösa med kopiering från bef fjärr men kan man i någon av ovanstående modeller namnge dessa knappa med egne namn?
Har en 785a som jag lade in din RDR-900 för att se vilka kommadon som fanns tillgängliga. Det är inte helt lätt att utröna vilka knappar du avser men det finns något som heter "Syncho Record". Men det kan vara fler som stämmer till båda dina knappar. Jag kan ju säga att jag har en motsvarande Thomson-maskin med massa specialknappar och alla dom fanns med. Bland annat en knapp för att hoppa fram 30 sek. Orginalknappen var grön så jag lade den på den gröna knappen. Annars är det bara att lägga dina knappar på displayen och där kan du döpa dom till vad du vill.
Postad 03 april 2008 - 22:04
Unregisteredea3c06ef
-
Unregisteredea3c06ef
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tack för era svar!
Det lutar nog åt att det blir en 885 eller One.
Postad 03 april 2008 - 22:49
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Fortfarande inte lyckats få klarhet i detta problem. Kan någon med erfarenhet ärligt säga att Harmony-fjärren är lika snabb som t ex MCE original?
- Är det någon som har något förslag på vad man kan göra den snabbare?
Jag har haft min Harmony One sedan i fredags nu, och efter att ha justerat den inställningen som heter "Inter-Key delay" till 100ms, måste jag säga att det i princip är dött lopp mellan de 2 fjärrkontrollerna!
Upplever det dock som om att H1 har lite sämre sändare, att det har blivit lite mer känsligt hur jag pekar fjärren i vissa lägen (har "ir-öget" under tv-bänken).
Denna inställning tillsammans med de andra har jag justerat och har (utan att jag märkt någon större skillnad) också inställd på 100 ms. Den är dock ändå märkbart långsammare än alla mina andra fjärrkontroller.
Redigerat av torvaldur, 03 april 2008 - 22:50.
Postad 04 april 2008 - 08:33
JohanS
-
JohanS
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Ber om ursäkt om detta redan finns i tråden, men jag har sökt och skummat igenom tråden utan att hitta.
Jag har slarvat bort min original fjärr till Sagem ITD60 och undrar om Harmony 525 kan ersätta den utan några hinder? Finns ITD60 i deras databas? Jag har ju lite problem att lära fjärren från den gamla...
Postad 04 april 2008 - 08:44
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Japp, din ITD60 finns med i databasen... Tillsammans med alla andra devises (känns det som).
/J
Postad 04 april 2008 - 12:17
JohanS
-
JohanS
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Japp, din ITD60 finns med i databasen... Tillsammans med alla andra devises (känns det som).
/J
Tack!
Postad 06 april 2008 - 00:31
Mackan2
-
Mackan2
-
Användare
-
-
103 inlägg
Köpte en Harmony 525 för några dagar sedan. Tycker den verkar lite konstig och misstänker att den är omförpackad...
Hur levererades era fjärrar, min hade batterier i från start och ett paket extrabatterier, är det normalt? Sedan saknas det skydd för kontakten på toppen. Ska det inte finnas ett sådant?
Sedan angånde användningen av fjärren, finns det något sätt att göra en egen enhet och plocka kommandon från andra enheter från databasen?? Kan man använda powerknappen om man inte använder activities?
Postad 06 april 2008 - 12:33
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Hur levererades era fjärrar, min hade batterier i från start och ett paket extrabatterier, är det normalt?
Jag har något svagt minne om att min levererades med två uppsättningar batterier också, men kan minnas fel. Sedan saknas det skydd för kontakten på toppen. Ska det inte finnas ett sådant?
Det ska vara ett gummiskydd för USB-kontakten. Sedan angånde användningen av fjärren, finns det något sätt att göra en egen enhet och plocka kommandon från andra enheter från databasen??
Vet inte exakt vad du menar, men jag har funnit det enklast att konfigurera min fjärr genom att helt enkelt läsa in knappar genom lär-funktionen även fast enheterna finns i databasen. Detta för att programvaran är jordens sämsta. Kan man använda powerknappen om man inte använder activities?
Den frågan har jag ställt mig också. Finner du någon lösning, berätta hur.
Postad 06 april 2008 - 17:25
Unregistered194b97e7
-
Unregistered194b97e7
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej!
Jag är precis nybliven ägare av en Harmony One, vilken jag gillar skarpt!
Dock så har jag ett sjukt störigt problem. När jag höjjer eller sänker ljudet på min hemmabio (Philips Ht-9800W) så byts det kanal på tv:n (Mirai DTL-642E500). Kan vara riktigt irriterande när jag tex ser på film via min HTPC på HDMI1 på tv:n och ska sänka ljudet, så slås SVT1 på på tv:n.
Någon som har nått förslag på hur man ska komma runt detta?
Tacksam för alla förslag!
Postad 07 april 2008 - 07:55
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hej,
Jag funderar på att skaffa en 525:a. Jag undrar om någon har koll på hur den funkar ihop med en Sharp LCD LC32-GA6E? Fixar den att växla mellan ingångarna på ett bra sätt?
/Daniel
Postad 07 april 2008 - 08:34
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Sedan saknas det skydd för kontakten på toppen. Ska det inte finnas ett sådant? Det ska vara ett gummiskydd för USB-kontakten.
Det skyddet har de tydligen slutat med, fick jag veta efter att jag kontaktade Logitech angående det. Köpte min i höst nån gång och då fanns inte det skyddet nå mer iallafall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|