Det första jag tänkte när den gigantiska lådan anlände till min lägenhet här i Umeå var: "-Shit, vad har jag köpt för nåt!?". Packade sedan upp den och fick den på plats, samma tanke uppstod snabbt igen då eftersom den ersatt en Panasonic 28"are. "-Oj, va stor den är!". Men under tiden de första inställningarna gjordes så sjönk den som ihop och smälte mer och mer in i lägenheten, phu!
Har som många skrivit dragit ner på de mesta av inställningarna nu under inkörningsperioden, så bilden är väl lite för mörk och den har tappat lite detaljer. Det där med röda ansikten problemet var ju som tur lätt korrigerat, men det märktes mest för mig med analoga signaler. Eftersom det säkert kommer att dröja lång tid innan "staten" släcker det analoga nätet här uppe i "obygden" så skall någon typ av digitalbox införskaffas när ekonomin får sig ett uppsving igen..
Jag kommer även ett tag framöver att mata tvn med min xbox, den är chippad och klar så den kan sända ut bättre signaler. Köpte en Komponent-kabel från www.psxcare.com för att kunna köra 720p och 1080i, hoppas nu att det va rätt köp av mig, den kostade iaf 400kr. NHL2006 är helt underbart att spela

Har prövat dessa "problem"-filmer som det skrivits om och inte upplevt några ihopsmältningar och plasmaansikten m.m. Dock får man ju dra upp alla nedställda värden för att få sig en rättvisare bild, men jag har snabbt testat bara innan jag drog ner dom igen. Första stora slaget i LOTR var helt otroligt, detaljrikedomen syntes mer här än jag någonsin sett det. Då körde jag bara med snabbt inställda värden som jag änsåg vara bra då, men det går att trixa mer, det vet jag.. Ska återkomma med det om 100-150 timmar..
Har på denna tv inga som helst problem med att blålampan blinkar i onödan, dock blinkar den när jag pillar med xbox fjärren, så tvn's mottagare är lite överkänslig. Men när fjärrkontrollerna ligger på bordet så är det svart runt startknappen, än så länge

Så jag har än så länge inget att klaga på, hoppas och ber till tidigare nämnda plasma-gudarna, att dom ska vara barmhärtiga mot mig och min nya ögonsten. Det ska dock bli skönt att senare få dra upp ljuset, kontrast osv lite. Känns inte bra att visa upp bilden som den är nu när man vet att den är bättre.. Men 100-150 timmar går väl fort