Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 30 April 2012 - 16:55
Postad 30 April 2012 - 17:03
Postad 30 April 2012 - 17:05
Sanna kanske?Du kanske kan ställa någon prydnadssak på och använda dem till det istället
Postad 30 April 2012 - 18:34
har skatteverket någon koll på hur mycket pengar man har på sina sparkonton?
Postad 30 April 2012 - 19:44
Här kommer en väldigt off-topic fråga..
har skatteverket någon koll på hur mycket pengar man har på sina sparkonton?
Ingen som helst. Men om du fular för mycket och åker på en personlig revision blir det inte så kul...
Sparränta är ju inte skattegrundande. Har du däremot pengarna placerade i fonder eller aktier är det en annan femma.
Postad 30 April 2012 - 20:06
Bifogad fil(er)
Postad 30 April 2012 - 21:00
väghållning. Busar av mig så här på gamla dar.... (men kul är det!)
Postad 30 April 2012 - 23:32
Grym!! Riktigt grym!Jag har ju tjatat om min ögonsten. Här är en bild på moppen:
Postad 01 May 2012 - 00:46
Postad 01 May 2012 - 12:14
Chronicle och The Avengers
Postad 01 May 2012 - 12:49
Postad 01 May 2012 - 18:11
MKarlsson74: Det kan jävlar inte blir mycket värre för min del, gillar inte så gammla filmer och tittar inte på skräckisar heller. Det enda tilltalande var ju såklart att den skulle vara lite snuskig
Postad 01 May 2012 - 19:55
Vi har helt olika filmsmak. Avengers skulle jag inte se om jag fick 500 kr för se skitenSpuj: The avengers ska jag absolut se, men den har ju tyvärr inte kommit ut på blu-ray än.
MKarlsson74: Det kan jävlar inte blir mycket värre för min del, gillar inte så gammla filmer och tittar inte på skräckisar heller. Det enda tilltalande var ju såklart att den skulle vara lite snuskig
Postad 01 May 2012 - 21:27
Vi har helt olika filmsmak. Avengers skulle jag inte se om jag fick 500 kr för se skiten
Jo, jag har märkt det
Postad 01 May 2012 - 22:47
Åldern har knappast något med saken att göra.Jo, jag har märkt det
Men inte så konstigt att du gillar äldre filmer mer än vad jag gör med tanke på åldersskillnaden mellan oss är 17år (dvs om du är född -74 som jag antog med tanke på ditt nick?).
Postad 01 May 2012 - 23:01
Postad 02 May 2012 - 18:02
Så ingen läser gamla böcker för alla de som var unga då är döda?
Precis
EDIT: You get my point
Redigerat av Svenn3SaataN, 03 May 2012 - 07:56.
Postad 03 May 2012 - 20:09
grill 002.jpg 6.22MB
3 Antal nerladdningarEfter.
grill 005.jpg 6.26MB
5 Antal nerladdningarNu kan vi ha seriösa träffar här i sommar.
Postad 03 May 2012 - 21:18
Den är inte speciellt snål när man har kul...
Postad 04 May 2012 - 08:09
Postad 04 May 2012 - 08:38
Blir superbra och jämn glöd om man kör med den, perfekt att köra med om man grillar själv då det inte får plats så mycket kol i den.
Postad 04 May 2012 - 13:35
Albumet får 5 havreknippen av 5 möjliga.
Redigerat av spuj, 04 May 2012 - 13:38.
Postad 04 May 2012 - 16:51
Fick du med överdrag och " tändröret" till kolet?
Blir superbra och jämn glöd om man kör med den, perfekt att köra med om man grillar själv då det inte får plats så mycket kol i den.
Inget överdrag. Ska taka halva altanen tänkte jag.
Tändrör ?
Postad 04 May 2012 - 17:43

Strax drar det igång, Ho ho ho ho Hockeywm!
Visste ju att det var något galet med dig...
Postad 05 May 2012 - 14:31
vrider jag infratillsatsens Frekvens vred, så lite att den precis bara rör sig, så kommer man (jag) att uppfatta skillnaden
Det vredet är livfarligt, just dom rattarna är oerhört känsliga (
Va inne i filtret för att ställa ner basnivån Pyyyyyyte pyyyyte lite (1mm?!) och kom åt en av F rattarna.
Tyckte att det hade hänt något mer än bara sänkt nivå... kliade mig på skallen och kollade i filtret igen,
Jepp, F ratten den ena hade rört sig typ, hur lite som helst men den va INTE i det läga där den ska vara!
Så jag ställde den rätt (max 1mm !) och sedan så va ordningen återställd
Sjukt...
Det kan inte rör sig om mycket förändring på tonkurvan, men ändå märkte man detta, svårt att föklara i detalj vad som "blir fel" även vid extremt små förändringar även på total Nivån, Qvärdet för delningen och Infra tillsatsens olika vred...
Men just anläggningen förmåga att spela musiken och "återskapa den" på något vis och inte bara spela upp ljuden, typ...
Det är liksom i helheten man hör skillnaden, lyssnar man efter detaljer så kan en försämring uppfattas som en förbättring ett tag,
Men när man börjar lyssna på musiken som spelas och hur "äkta" och "rätt" alla möjlig olika musik låter så börjar man få ett mönster.
Man kartlägger mönstret som man får genom alla den olika musik som spelas och kompencerar sedan för det mönster man tycker sig uppfatta.
Resultatet blir att helt plötsligt så upplevs anläggningen inte ha något egenljud utan där är helt plötsligt bara musiken !
Allt ligger i detaljerna, det där sista intrimmet tar lååång tid innan allt bara "är rätt".
Men denna sista sänkning av modulernas nivå satte fan en spik i kistan!
Bättre än såhär kan det omöjligt bli hemma hos mig i detta rum....
Just nu är det musik som spelar, bara musik och även om det finns lite små problerm med rummet så upplevs dom inte så störande längre för allt annat liksom bara är så rätt att felen förlåter hjärnan på något vis...
SÅ, nu är det DÖDSFÖRBUD på att ens andas på cr80s filtret och något av dess interna reglage, den som rör den DÖR !
För jag vågar fan inte knappt titta på den, jag är nu 100% nöjd med musiken !
Jäkla skit va bra den är !!!
Det har låtit gudomligt nu i några månader, men nu låter det inte längre gudomligt utan det låter inte speciellt mycket alls
Jag lyssnar på musik jag !!!
Aldrig har jag haft såhär bra hemma, jag har haft bra ljud hemma men inte såhär mycket musik, jag är överlycklig !!!!
Edit: Meeeehhhn klart att lite lägre disst när man vill kräma på "litemer än nödvändigt" skulle ju sitta fint !
Fast nu e man ju inte lite petig som person heller...
Redigerat av DVD-ai, 05 May 2012 - 14:37.
Postad 05 May 2012 - 14:50
Gött att höra !! Dags fö ett besök snart tror jag så man
får lyssna lite tror jag ....
Postad 05 May 2012 - 14:59
Det tycker jag
Jag sitter och njuter för fulla muggar av Jose Gonzalez just nu.
Postad 05 May 2012 - 15:06
Q - vreden står i stort sätt i botten, alltså längst till vänster/ högst Q-värde / flackast men med lägst nivå runt delningen.
inte så vanligt tror jag att man vill ha dessa i det läget, men hemma hos mig så är det rätt
det tror jag hänger mycket på den extra förstärkning som jag får i värmeregistret från att mina toppar står på en stor bordsyta, så jag kompencerar helt enkelt genom att låta modulerna falla lite i detta område
Detta har jag funderat på länge och är en av orsakerna till att jag gjorde slag i saken med att modda mitt cr80s till 100Hz delning, för att lättare kunna anpassa i detta området.
den brutalt ! mycket lägre dissten i topparna var en mycket trevlig bonus
Gain - vreden står på strax under kl 9 ca
Infra Gain-vreden står på kl 10 ca
Infra Frekvens-vreden står på kl 7-8 ca
Redigerat av DVD-ai, 05 May 2012 - 15:07.
Postad 05 May 2012 - 17:00
Redigerat av spuj, 05 May 2012 - 17:00.
Postad 05 May 2012 - 19:11
Kul att du fått till det så bra, men man blir lite mörkrädd eftersom man ska försöka ställa in det där själv framöver. Verkar inte överdrivet lätt
Haha, jo så e det ju, men det får man leva med
bara att lyssna och pilla lite i filtret och sedan lyssna lite till och pilla lite till osv....
Postad 05 May 2012 - 23:23
Skål för rackarns!SKÅL PÅ ER GRAPPAR !!
Sent tänd grill och en GT i näven.
Uj, vad trevligt jag haft ikväll. Fantastiskt!
Postad 06 May 2012 - 11:51
Själv har jag varit sjuk nu sedan i onsdags...
Redigerat av DVD-ai, 06 May 2012 - 11:51.
Postad 07 May 2012 - 12:50
Postad 07 May 2012 - 20:37
Hur vet man när man spelar på gränsen till vad ens baslåda klarar av? Och hur skadligt skulle det vara att bottna elementet? I en sluten låda så känns det nästan omöjligt eller?
Postad 07 May 2012 - 21:41
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?