http://www.youtube.c...v=8u4GDF0RC7s#!
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 12 May 2012 - 17:37
http://www.youtube.c...v=8u4GDF0RC7s#!
Postad 12 May 2012 - 19:58
Bi21orna jobbar och musiken flödar, ölen är god och stämningen på topp.
Men vist skulle det behövas lite basers till, Hmmm undrar vad man ska fixa till honom så att han kan kräma ordentligt
Fast vi lirar ju i och försig mätaren ut på Ifånens dB-appar med Metal, och bra låter det
Bra roliga högtalare detta !
Låter så bra och obesvärade helatiden
Steget klipper och disstar dock om man krämar för hårt... E ju bara 2x100w...
Han behöver fetare stärkare.
Någon som har något på 2x100w @ 8ohm att låna ut ?
Nuvarande är 2x100w@ 4ohm (högtalarnas nominella impans om jag inte minns fel)
Och det är helt klart inte tillräckligt för att inte steget ska vara begränsningen...
Postad 12 May 2012 - 20:07
Chhhkål grappar !
Bi21orna jobbar och musiken flödar, ölen är god och stämningen på topp.
Men vist skulle det behövas lite basers till, Hmmm undrar vad man ska fixa till honom så att han kan kräma ordentligt
Fast vi lirar ju i och försig mätaren ut på Ifånens dB-appar med Metal, och bra låter det
Bra roliga högtalare detta !
Låter så bra och obesvärade helatiden
Steget klipper och disstar dock om man krämar för hårt... E ju bara 2x100w...
Och det är helt klart inte tillräckligt för att inte steget ska vara begränsningen...
Funderat på att skaffa flickvän?
/Fredrik
Postad 12 May 2012 - 20:38
Kika med denna killen, snacka om porriga saker.
Med ett par såna behöver man ingen flickvän
Postad 12 May 2012 - 21:20
Funderat på att skaffa flickvän?
/Fredrik
Haha, nog får jag mitt vad gäller den saken
Men något fast med allt vad det innebär, Njaa inte som det ser ut idag i alla fall
Någon dag händer det antagligen, men tills dess så är jag lycklig livsnjutare på fulltid
Glömde du någon länk ?Kika med denna killen, snacka om porriga saker.
Med ett par såna behöver man ingen flickvän
Postad 12 May 2012 - 21:33
Trodde du kunde det där med tankeöverföring, men jaja här kommer den väl då.
http://www.hifimagas...?annonsID=49091
Postad 13 May 2012 - 00:36
Den är riktigt bra.
Postad 13 May 2012 - 14:24
Jävligt coolt är det i alla fall
Kul!
Ska du försöka få på fötterna idag ?
Postad 13 May 2012 - 14:28
Det blir ingen montering idag. Men väl på tisdag med lite tur. Jag hinner inte handla skruvförband, blästersand och örngott imorgon. Annars hade jag monterat då. Sitter just nu och funderar på vilken sorts förband jag ska använda, men det blir väl på-stunden-bestämt när jag besöker järnhandeln och ser vad som finns.
Postad 13 May 2012 - 14:57
Ja klart du ska sandfylla botten på högtalarna, dom behöver ju all extra vikt dom kan få !
Postad 13 May 2012 - 16:37
Såhär ska kaffe smaka, om man inte kör espresso eller latte
Jag längtar efter mina surrar !
vill kopplas upp och testa med film
Edit: Galleri med montering av moduler och ett galleri med hela setuppen kommer snart att ligga uppe
Redigerat av DVD-ai, 13 May 2012 - 16:51.
Postad 13 May 2012 - 16:52
Du försöker locka hem mig igen hör jagJag köpte också en Balvenie som slaskdricka idag Niklas !!
Den är riktigt bra.
Postad 13 May 2012 - 17:00
Påtal om det, skall vi försöka få ihop ett datum då det passar så många av oss som möjligt här kanske?
Hade ju iofs velat haft mera akustikfix innan, men det lär inte hända på ett tag så vi får klara oss utan.
Sprit öl och grill så överlever vi nog
Postad 13 May 2012 - 17:07
Du har ju högtalare som jag redan vet att jag gillar ljudet på, roligt att höra dom med ordentlig botten också, jag har bara hörl ML fullrange flertalet gånger men aldrig uppbackade av två ordentlgit kompetenta basers.
Krill och öl låter ju inte heller askasst, så att säga...
Kan antagligen kompencera för avsaknaden av ordentligt skustikfix...
Redigerat av DVD-ai, 13 May 2012 - 17:07.
Postad 13 May 2012 - 17:10
Postad 13 May 2012 - 17:13
Mehhhn, man får väll hålla sig i skinnet och inte kröka så förbannat bara, jag menar.... Hur svårt kan de va ?!
Postad 13 May 2012 - 19:36
Kommer lite nya bilder också, som jag tog idag, på hur det ser ut i dagsläget i mitt rum
Något om något nytt Y element vet jag inte.
Postad 13 May 2012 - 19:37
NiklasF: Skriv upp mig och Sanna på listan när du ska ha lyssningsträff!
Postad 13 May 2012 - 19:56
Jag har helt enkelt låtit det bli så då rummet ändå är helt värdelöst, asdåligt, sämst....
i nästa boande då kommer det estetiska att vara en faktor, då ska det blir som JAG vill att det ska vara
Postad 13 May 2012 - 20:15
Du är en modig man som tar med dig frugan på korvparty!Nice Komorok! Det kommer att sitta som en smäck
NiklasF: Skriv upp mig och Sanna på listan när du ska ha lyssningsträff!
Postad 13 May 2012 - 21:03
Äh, jag räknar kallt med att ni alla beter erDu är en modig man som tar med dig frugan på korvparty!
Postad 14 May 2012 - 13:58
Jag googlade nyss och hittade en ställbar hörntving, 120 grader skulle jag behöva.
Men hittar den ta mig tusan inte igen, någon annan som vet vart jag kan hitta något sådant?
Postad 14 May 2012 - 14:24
Hittade den igen, men denna fick jag höra att den främst var till för att hålla bitar på plats och inte i press som jag skulle behöva.
Postad 15 May 2012 - 20:10
Postad 16 May 2012 - 19:26
Error Report. AlcoLock 2.4 blocked message.
Postad 16 May 2012 - 19:35
Fyyyy dig! ;-)När Ni börjar runka åt järntassar, då tycker till och me...
Error Report. AlcoLock 2.4 blocked message.
Postad 16 May 2012 - 19:46
Det är ju svårt att veta eftersom det är olika för olika element/lösningar. Om du kan så bör du lyssna på ett klart större system än det du själv har. Tror det är det lättaste sättet att upptäcka om man spelar sitt eget över dess begränsningar.
Att lyssna på ett större system kan vara farligt, inte för mig. Men för sambons tålamod och min plånbok
Postad 16 May 2012 - 21:01
Postad 16 May 2012 - 22:19
Visst kan det säkert bli bättre, men det är som dag och natt jämfört med innan...
Edit: min kommatering var tydligen inte godkänd enligt komorok...
Muppjävel!
Postad 16 May 2012 - 22:43
Dags för något nytt.
Har fått för mej att jag vill ha en hemmabiostärkare. Slöglor på en del film, och vill ha en center, Kommer också köra en baslåda, så ett inbyggt filter skulle sitta fint.
Problemet är att jag skulle vilja ha full pre out, men ändå inte lägga en förmögenhet...
Ifall stärkaren i biorummet pajar eller nåt... Eller om jag vill hänga på mer effekt i sovrummet.
Några vettiga tips ?
Postad 17 May 2012 - 00:54
Sitter och kikar på en ny stärkare till sovrummet. Har inte hdmi på den nuvarande, och den har varit med i ungefär 15 år.
Dags för något nytt.
Har fått för mej att jag vill ha en hemmabiostärkare. Slöglor på en del film, och vill ha en center, Kommer också köra en baslåda, så ett inbyggt filter skulle sitta fint.
Problemet är att jag skulle vilja ha full pre out, men ändå inte lägga en förmögenhet...
Ifall stärkaren i biorummet pajar eller nåt... Eller om jag vill hänga på mer effekt i sovrummet.![]()
Några vettiga tips ?
Vet inte var "förmögenhet" platsar in hos dig
Men här är 2 kandidater?
https://www.prisjakt...kt.php?p=869572
https://www.prisjakt...kt.php?p=927259
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
16 bilder

369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna