Gör inte Proson även recievrar? Borde ju matcha dina Rumble 8'or perfekt
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 17 May 2012 - 07:49
Primare + SA's småttingarSitter och kikar på en ny stärkare till sovrummet. Har inte hdmi på den nuvarande, och den har varit med i ungefär 15 år.
Dags för något nytt.
Har fått för mej att jag vill ha en hemmabiostärkare. Slöglor på en del film, och vill ha en center, Kommer också köra en baslåda, så ett inbyggt filter skulle sitta fint.
Problemet är att jag skulle vilja ha full pre out, men ändå inte lägga en förmögenhet...
Ifall stärkaren i biorummet pajar eller nåt... Eller om jag vill hänga på mer effekt i sovrummet.![]()
Några vettiga tips ?
Fem likadana runt om skulle bli smutt
Postad 17 May 2012 - 09:12
Härligt!!!
Postad 17 May 2012 - 10:14
Det är skönt när man får sådär stora förbättringar till ljudet, jag antar att dom gjorde grymmt stor nytta med tanke på hur det lät när jag va där.
Kul att du kunde adoptera Findus lådor nu när han inte behöver dom längre...
..............
Enligt uppgifter så är mina lådor på lackering, så nu börjar det närma sig!
Snart är jag med surrar
Postad 17 May 2012 - 10:54
Primare + SA's småttingar
Fem likadana runt om skulle bli smutt
Högtalarna får vara kvar tills vidare. Behöver bara en ny stärkare.
Har hittat två begagnade Yamaha som jag ska ringa på nu.
Postad 17 May 2012 - 11:17
Postad 17 May 2012 - 11:23
Min Z11 tuffar på bra också, trots att det var en billig maskin.
Fått ordning på nivåerna än då, det var ju något knas när jag var hos dig sist?
Postad 17 May 2012 - 11:28
Nu har vi lekt lite med tongeneratorn och kommit fram till att det inte behövs EQ'as nånting!
Härligt!!!
Den kan omöjligtvis ha tagit ner den peaken du hade i rummet, upp till bevis säger jag!
Postad 17 May 2012 - 12:52
Räcker ofta med att ta bort mycket av efterklangen inom det området för att det ska "falla på plats"Den kan omöjligtvis ha tagit ner den peaken du hade i rummet, upp till bevis säger jag!
Men klart att lite eller kanske mycket av toppen kan dom nog ha lyckats ta bort med, hoppas
Postad 17 May 2012 - 13:48
Redigerat av DecisiveAudio, 17 May 2012 - 19:20.
Postad 17 May 2012 - 14:36
Lite fakta mår vi inte dåligt av att veta om
de där basarna ...
Postad 17 May 2012 - 19:05
När Ni börjar runka åt järntassar, då tycker till och me...
Error Report. AlcoLock 2.4 blocked message.
Palle: Härligt !
Det är skönt när man får sådär stora förbättringar till ljudet, jag antar att dom gjorde grymmt stor nytta med tanke på hur det lät när jag va där.
Kul att du kunde adoptera Findus lådor nu när han inte behöver dom längre...
Ja dom gjorde otroligt stor skillnad, visst finns det fortfarande en liten peak där, men den stör inte längre. Dom passade ju som en smäck här hemma. Både måttmässigt och ur lbasabsorberande syfte skulle man kunna tro att dom var gjorda speciellt för mitt rum, hade dom varit 5mm större hade dom inte fått plats...
Var Palle och Komorok lite småfulla igår kanske...?
Nääää, varför tror du det?
Den kan omöjligtvis ha tagit ner den peaken du hade i rummet, upp till bevis säger jag!
Du är välkommen upp till Uppsala och lyssna med egna öron om du inte tror oss.. Tjockis...
Räcker ofta med att ta bort mycket av efterklangen inom det området för att det ska "falla på plats"
Men klart att lite eller kanske mycket av toppen kan dom nog ha lyckats ta bort med, hoppas
Ja på det stora hela upplever man basen som mycket mer artikulerad och mindre bumlig
Tänkte detta kunde vara intressant för den Den MEGAstora tråden om bas och annat härligt.
Vilka små...
---------------------------------------
Stort tack till komorok för donationen av absorbenterna!
Postad 17 May 2012 - 19:12
Postad 17 May 2012 - 19:19
Vi kanske ska förtydliga att det inte räcker med en stapel.
Ser ut som om man kan få tillräckligt med headroom för att lägga en rolig liten boost i infran på dom där småburkarna
Postad 17 May 2012 - 19:20
Ser ut som om man kan få tillräckligt med headroom för att lägga en rolig liten boost i infran på dom där småburkarna
Tämligen infra kapabelt ja
Postad 17 May 2012 - 19:27
Vet ju iofs inte ens vad det är för prylar
Postad 17 May 2012 - 19:36
Vafan, räcker inte dina nuvarande prylar som krullar parketten? Ska du riva tak och skjuta ut rutor också?Ni behöver säkert testpiloter som kan göra en liten utvärdering
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så jäkla kul att se att ni inte ligger på latsidan Peter och Dan. Ser extremt maffigt ut. När man vet vad redan era fullregisterhögtalare levererar så förstår man att detta bassystem måste vara något i hästväg.
Två tummar upp!
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 17 May 2012 - 19:37.
Postad 17 May 2012 - 19:53
Tänkte detta kunde vara intressant för Den MEGAstora tråden om bas och annat härligt.
15" Dayton...?
Postad 17 May 2012 - 21:04
Redigerat av DVD-ai, 17 May 2012 - 21:05.
Postad 17 May 2012 - 21:07
Dom har ju inga hål!!!?
Mina moduler har två hål var och jag har 4st, mycket att välja på alltså!
Precis som det ska vara!
Lider med er andra stackars satar som har köpt felaktiga moduler....
Edit: Men jag är betydligt mycket mer sugen på några andra pjäser av redig kaliber jag
Betydligt mer intressanta än basmoduler, i alla fall för mig
Redigerat av DVD-ai, 17 May 2012 - 21:11.
Postad 17 May 2012 - 21:59
Dan: Roliga pjäser
. Fast dom e väll slutna och de där med slutna basmoduler vet mna ju att dom kan ju aldrig vars något vidare...
Dom har ju inga hål!!!?
Mina moduler har två hål var och jag har 4st, mycket att välja på alltså!
Precis som det ska vara!
Lider med er andra stackars satar som har köpt felaktiga moduler....
Edit: Men jag är betydligt mycket mer sugen på några andra pjäser av redig kaliber jag
Betydligt mer intressanta än basmoduler, i alla fall för mig
Mina har ju inga hål... Skulle kanske uppgradera till såna som du har...
Postad 18 May 2012 - 06:17
Dina nuvarande kan du don slänga på brasan dirrekt, tror inte någon annan kommer vilja ta i dom med tång ens...
Sådana felkonstruktioner... Som bil utan hjul, en sågelbåt utan mast eller en glass pinne utan glass !
Postad 18 May 2012 - 06:46
eller en glass pinne utan glass !
Är det inte redan en pinne utan glass??
Heter det inte glasspinne annars
Neee jag är inte styv i korken
Postad 18 May 2012 - 06:49
Postad 18 May 2012 - 09:35
@ DecisiveAudio
Lite fakta mår vi inte dåligt av att veta om
de där basarna ...
-3dB vid 12Hz utan eq, inklusive rumsstöd, ungefär och halvteoretiskt.
96dBSPL/W/m, 20Hz och uppåt.
Sluten låda på 125L per element, och åtta element.
Max ljudtryck på en meter.
125dBSPL vid 10Hz.
131dBSPL vid 20Hz.
135dBSPL från 35Hz och uppåt.
150kg per stapel. Står på sd-fötter på vagnar. En låda innehåller två seriekopplade element, vilket resulterar i 8 Ohm nominellt per låda, och sen parallellkopplar vi lådorna, så 4 Ohm per torn. Drivs (snart) med 5000W (peak) per torn. Sen kan man säga det om frontskydden att dom är fyllda med Acoskiva med hål gjorda för elementen.
Postad 18 May 2012 - 12:04
125dBSPL vid 10Hz.
131dBSPL vid 20Hz.
150kg per stapel. Står på sd-fötter på vagnar. En låda innehåller två seriekopplade element, vilket resulterar i 8 Ohm nominellt per låda, och sen parallellkopplar vi lådorna, så 4 Ohm per torn. Drivs (snart) med 5000W (peak) per torn. Sen kan man säga det om frontskydden att dom är fyllda med Acoskiva med hål gjorda för elementen.
Och pris ?
Postad 18 May 2012 - 12:08
125dBSPL vid 10Hz.
131dBSPL vid 20Hz.
är ljudtrycken angivna för 8st element alltså ?
eller missförstår jag ?
Postad 18 May 2012 - 16:20
Vi hade nog inte riktigt trott att någon skulle vilja köpa ett så stort system men som jag skrev på faktisk.se från 50000 kr beroende på vilken finish man vill ha på lådan. Finishen är den största variabeln för priset.
Redigerat av DecisiveAudio, 18 May 2012 - 16:21.
Postad 18 May 2012 - 19:22
Fråga: Vem är gästen?
Postad 18 May 2012 - 20:23
Postad 18 May 2012 - 20:51
Och modulerna disstade rätt kraftigt där ett tag...
Han skulle ha haft lådor med hål i så hade det aldrig hänt!
Felkonstruktioner helt klart...
Postad 18 May 2012 - 21:18
Sitter och lyssnar på den i mina Denonlurar nu och känner att det vore en upplevelse att spela den skivan på t.ex riggen lite längre upp på sidan...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?