* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34888 svar till detta Àmne
Postad 06 April 2011 - 13:29
Unregisteredfd55fd6d
-
Unregisteredfd55fd6d
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Jag har ocksÄ fÄtt mycket störningar sista tiden.
Bor i SkarpnÀck och har Fiberlan och 1963-box.
Det brukar vara att bilden fryser korta stunder, spikar i ljudet och ibland hoppar bilden fram cirka 5 sekunder, fryser bilden och vÀntar in ljudet tills det fortsÀtter.
Har provat att starta om boxen utan att det har blivit bÀttre, har fungerat utmÀrkt i 15 mÄnader innan.
Postad 06 April 2011 - 18:21
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
@ Telia Kundservice
Gör ni nÄgra anvÀndartester överhuvudtaget innan ni Àndrar funktioner pÄ knappar eller i grÀnssnittet? Det Àr en bra idé men det krÀvs nog lite mer arbete för att det ska fungera i praktiken för alla anvÀndare.
Det Àr alltid svÄrt att Àndra en funktion ifrÄn ett konstant vÀrde (10 min) till ett progressivt vÀrde (30 sec, 1 min, 2 min, 5 min och 10 min) som Àndras beroende pÄ hur mÄnga gÄnger man trycker och hur snabbt.
Jag har inte bestÀmt mig Ànnu om jag tycker det Àr en bra idé eller inte men jag Àr inte helt kompis med den hÀr funktionen Ànnu. Och det stora problemet hemma Àr att ingen annan förstÄr hur det nu fungerar trots förklaringar!
Om man trycker flera gÄnger pÄ knappen inom 3 s sÄ hoppar det inspelade programmet fram 30 s, 1,30 min, 3,30 min, 8,30 min, 18,30 min, 28,30 min, osv vilket nÀstan fungerar om man lyckas trycka i rÀtt hastighet...
Men det stora problemet Àr att ibland hoppar det fram 14 s, 22 s eller 35 s och ibland 55 s, 1,05 min eller 1,20 min nÀr man trycker en eller tvÄ gÄnger sÄ det Àr ingen som helst logik och fungerar inte alls som det borde göra!
Enligt min mening har ni krÄnglat till det alldeles för mycket och dessutom sÄ fungerar det inte i praktiken för alla olika anvÀndare. NÀr inte ens jag kan hantera det sÄ Àr det nÀstan omöjligt för de andra i familjen.
SÄ nÄgra förslag för att funktionen ska fungera och bli anvÀndbar igen och man slipper och hoppa fram och tillbaks och snabb spola för att hamna pÄ rÀtt stÀlle i programmet (nÀr reklamen Àr slut).
Varför sÄ mÄnga olika progressiva steg och behöver man verkligen 30 s i början? Jag tror mÄnga skulle bli nöjda om man kunde hoppa fram i programmet 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 20 min, osv nÀr man trycker flera gÄnger.
Dvs att stegen Àr 1 min, 1 min, 3 min, 5 min, 10 min, 10 min, osv. Det Àr mycket mer logiskt hur lÄngt fram man hoppar i ett program Àn hur stora stegen Àr. Varför skulle man vilja hoppa fram 30 s, 1,30 min, 3,30 min, 8,30 min, osv?
Sedan mÄste ni se till att tiderna för hoppen verkligen stÀmmer och inte som idag dÀr det varierar kraftigt plus att ni mÄste lÀgga in nÄgon visuell bekrÀftelse sÄ att man ser hur lÄngt man hoppar fram (som med snabb spolningen)!
AlltsÄ jag vill kunna hoppa fram 1 min, 2 min, 5 min, 10 min, 20 min, osv i ett program samt fÄ nÄgon visuell bekrÀftelse pÄ att jag trycker rÀtt!
@Telia Kundservice NÀr ska ni göra nÄgot Ät den hÀr funktionen sÄ att man kan anvÀnda den? Dessutom finns det tvÄ buggar som flera har skrivit om tidigare och som gör att man absolut inte kan anvÀnda knapparna för att hoppa i inspelade program. Om man hoppar framÄt vid t ex en reklampaus sÄ hoppar uppspelningen istÀllet bakÄt till första gÄngen man anvÀnde funktionen i det inspelade programmet. Om man stannar ett inspelat program och ska titta pÄ det senare sÄ fungerar inte funktion att starta dÀr man senast stannade utan uppspelningen startar dÀr man anvÀnt hopp funktionen första gÄngen istÀllet. Allt detta gör att att hopp funktionen fortfarande Àr totalt oanvÀndbar 2 mÄnader senare utan att ni ÄtgÀrdat felen!
Redigerat av Unregistered29650, 06 April 2011 - 18:22.
Postad 06 April 2011 - 18:26
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Ville bara informera om att Àven jag, med fiber i Uppsala, börjat upleva mer (oacceptabelt mÄnga) frysningar/hack i bilden pÄ diverse kanaler lite dÄ och dÄ. NÄgra gÄnger per dag (under de timmar TVn stÄr pÄ).
Dvs, de problem som ADSL-folket konstant rapporterat om under de senaste mÄnaderna (sedan övergÄngen till MPEG4?) börjar nu eskalera mer och mer Àven för oss med fiber.
Samma sak hÀr men jag har tröttnat pÄ att skriva om det eftersom ingen lyssnar ÀndÄ. Jag ringer istÀllet till kundtjÀnst och sÀger att jag inte vill betala eftersom tjÀnsten inte fungerar!
Postad 06 April 2011 - 20:38
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1140 inlÀgg
Jag har ocksÄ fÄtt mycket störningar sista tiden.
Bor i SkarpnÀck och har Fiberlan och 1963-box.
Det brukar vara att bilden fryser korta stunder, spikar i ljudet och ibland hoppar bilden fram cirka 5 sekunder, fryser bilden och vÀntar in ljudet tills det fortsÀtter.
Har provat att starta om boxen utan att det har blivit bÀttre, har fungerat utmÀrkt i 15 mÄnader innan.
Exakt sÄ blir det för mig med. Bilden hoppar fram ca 5 sekunder och fryser medan ljudet fortsÀtter. NÀr ljudet kommit ikapp hoppar bilden igÄng igen. Mycket irriterande! 1963:an Àr instÀlld pÄ ljudformat: Digitalt Ljud vilket jag plockar ut optiskt. Bilden tas via HDMI rakt in i TVn.
Postad 06 April 2011 - 23:16
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
@Telia Kundservice
Kan ni inte ta och fixa formatet pÄ Entourage repriserna som gÄr pÄ Canal+ Series?
@Telia Kundservice Ăven dagens repriser av Entourage sĂ€song 2 pĂ„ Canal+ Series var i fel format!
Postad 07 April 2011 - 06:32
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Exakt sÄ blir det för mig med. Bilden hoppar fram ca 5 sekunder och fryser medan ljudet fortsÀtter. NÀr ljudet kommit ikapp hoppar bilden igÄng igen. Mycket irriterande!
1963:an Àr instÀlld pÄ ljudformat: Digitalt Ljud vilket jag plockar ut optiskt. Bilden tas via HDMI rakt in i TVn.
Det Àr sÄhÀr störningarna blir för mig ocksÄ nÀr det hÀnder. Sitter pÄ ADSL med 1963-box, annars stÀmmer alla uppgifter du anger för min del.
Postad 07 April 2011 - 07:18
Valken
-
Valken
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Nej det var inte ett AprilskÀmt. Det stÄr pÄ papperna jag fick att det Àr 0kr i krypteringsavgift. Ifall det visar sig att det trots allt tillkommer en sÄdan trots att det nu stÄr att det inte skall vara nÄn, sÄ kommer jag bli förbannad.
DÀrför jag vill ha ett klargörande om detta frÄn Telia, dvs Àr det korrekt att det inte tillkommer nÄn krypteringsavgift nÀr man uppgraderar till kollektiv stor frÄn kollektiv lagom?
@telia: StÀmmer det att det inte tillkommer en krypteringsavgift om man som kollektivansluten uppgraderar frÄn kollektivt lagom till stor?
Postad 07 April 2011 - 07:20
Nickecissi
-
Nickecissi
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Hej Telia,
Ăr det problem med programbiblioteken ?
Exempelvis sÄ har serien V pÄ Canal+, inte lagts upp med avsnitt 8 som sÀndes i mÄndags kvÀll.
Tack för svar
Postad 07 April 2011 - 13:58
joek
-
joek
-
AnvÀndare
-
-
110 inlÀgg
Kan bara stÀmma in i instabilitetsklagosÄngen. IgÄr kvÀll vad det dags igen. Bild och ljud fryser plötsligt, nÀr man testar att byta kanal sÄ bootar boxen om sig efter ett par sekunder. Det enda positiva var att incidenten fick mig att komma ur tvsoffan och gÄ till sÀngs...
1910 och fiber.
/jonas
Postad 08 April 2011 - 07:54
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
ForumrÀv
-
-
780 inlÀgg
Vad Àr det för typ av ledningar inomhus?
FrÄn Smart till digitalboxen?
FrÄn digitalboxen till TVn förmodar jag det Àr HDMI.
Tack pÄ förhand
.
Postad 08 April 2011 - 08:59
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlÀgg
Vad Àr det för typ av ledningar inomhus? FrÄn Smart till digitalboxen? FrÄn digitalboxen till TVn förmodar jag det Àr HDMI. Tack pÄ förhand .
NÀtverkskabel eller trÄdlöst mellan Smart och boxen. HDMI eller scart mellan box och TV.
Postad 08 April 2011 - 09:12
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlÀgg
Vad Ă€r det som hĂ€nder med Kanal 11? Ena dagen sĂ„ finns den pĂ„ boxen, andra dagen sĂ„ Ă€r den borta. Ibland sĂ„ finns den i andriod appen, andra dagen sĂ„ Ă€r den borta dĂ€r med. Den kan finnas i ena och borta i den andra.. Ăr det bara jag som har detta problem??
Jag har ocksÄ detta problem och undrar lite vad som hÀnt med 11:an, dock har jag den inte alls pÄ TV:n nu
Redigerat av disromance, 08 April 2011 - 09:13.
Postad 08 April 2011 - 09:14
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Pratade med brorsan idag. han har telia-digital tv (1963-box) och fiberlina och han hade vÀldiga problem med bildfrysningar och ljudspikar under gÄrdagen. ALDRIG haft det tidigare. Kvittade kanal.
Vad Àr det som hÀnder?
Verkar ju som om dessa problem blir fler och fler?!
Postad 09 April 2011 - 13:53
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Vad Ă€r det som hĂ€nder med Kanal 11? Ena dagen sĂ„ finns den pĂ„ boxen, andra dagen sĂ„ Ă€r den borta. Ibland sĂ„ finns den i andriod appen, andra dagen sĂ„ Ă€r den borta dĂ€r med. Den kan finnas i ena och borta i den andra.. Ăr det bara jag som har detta problem??
Jag har ocksÄ detta problem och undrar lite vad som hÀnt med 11:an, dock har jag den inte alls pÄ TV:n nu 
Tv 11 har det varit frivisning pÄ sÄ de som inte har kanalpaketen Stor, Viasat Guld, Viasat Silver eller TV4 ska inte ha kanalen lÀngre. Markus Johansson Telia Kundservie
Postad 09 April 2011 - 13:54
Loveless
-
Loveless
-
LĂ€rjunge
-
-
449 inlÀgg
Det Àr inte bara sÄ att ni missat att TV11 bara frivisades en mÄnad eller sÄ och att den enbart ingÄr i stor?
Postad 09 April 2011 - 14:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Det Àr inte bara sÄ att ni missat att TV11 bara frivisades en mÄnad eller sÄ och att den enbart ingÄr i stor?
NejdÄ, men det tar tid att ta bort den för samtliga kunder. Man gör det i samband med att kunderna fÄr frivisningen av barnkanalerna. Frivisningen var för övrigt lite över 2 mÄnader och inget annat. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 April 2011 - 20:00
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
ForumrÀv
-
-
621 inlÀgg
Time shift verkar vara lÀngre nu. 3 timmar ligger nu i bufferten och det verkar enligt stapeln kunna bli 4. Bra tycker jag om jag kommer hem och nÄgot pÄ kanalen startat för ett tag sedan. Brukar ha 6:an igÄng nÀmligen.
Postad 10 April 2011 - 22:11
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Time shift verkar vara lÀngre nu. 3 timmar ligger nu i bufferten och det verkar enligt stapeln kunna bli 4. Bra tycker jag om jag kommer hem och nÄgot pÄ kanalen startat för ett tag sedan. Brukar ha 6:an igÄng nÀmligen.
Det finns faktiskt en bugg i den som medför att den kan bli sÄ lÄng att den fyller upp hela hÄrddisken. Och nÀr man hoppar framÄt sÄ hamnar man Àven tillbaks i tiden! Totalt fiasko hur ni har Àndrat en fungerade funktion till nÄgot helt oanvÀndbart! Gör om och gör rÀtt för en gÄng skull!
Detta Àr en till sak som Àr fel som finns med tidslinjen, jag och utvecklarna vet om ytterligare minst 5 till med just tidslinjen. Det har inte kommit sÄ mycket uppdateringar pÄ senaste tiden men det har pÄgÄtt mycket arbete trots detta. MÄnga fel Àr ÄtgÀrdade i den version som finns nu och det pÄgÄr vÀldigt mycket tester med den nya versionen vet jag. Jag har inget datum för nÀr nÀsta uppdatering kommer med den ligger nog nÄgra veckor framÄt i tiden sÄ ni fÄr hÄlla ut lite helt enkelt. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 April 2011 - 22:25
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
ForumrÀv
-
-
621 inlÀgg
Om man hoppar framÄt vid t ex en reklampaus sÄ hoppar uppspelningen istÀllet bakÄt till första gÄngen man anvÀnde funktionen i det inspelade programmet.
Om man stannar ett inspelat program och ska titta pÄ det senare sÄ fungerar inte funktion att starta dÀr man senast stannade utan uppspelningen startar dÀr man anvÀnt hopp funktionen första gÄngen istÀllet.
Detta mÄste vara specifikt för vissa boxar. De felar helt enkelt för jag kÀnner inte alls igen de du beskriver med min 1963 box och ADSL. Det fungerar klockrent vad gÀller paus, snabbspolning och sÄ. Kan stÀnga av boxen mitt i en uppspelning och nÀr jag vÀljer att titta var jag senast stannade programmet gÄr det igÄng 2 sek tidigare Àn nÀr jag stannade innan. Vad gÀller spolningen som sÄdan med progressivitet sÄ har jag ju vant mig och tycker det gÄr rÀtt bra.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 10 April 2011 - 22:36.
Postad 10 April 2011 - 22:34
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
ForumrÀv
-
-
621 inlÀgg
Det finns faktiskt en bugg i den som medför att den kan bli sÄ lÄng att den fyller upp hela hÄrddisken.
SÄ det kommer att gÄ tillbaka till 2 timmar igen? Det Àr ju synnerligen trÄkigt tycker jag. 4 timmar kan vÀl inte vara nÄgra problem att fÄ till eller en egen instÀllning sÄ om jag vill ha timeshift i 24 timmar sÄ kan jag vÀlja det. Standard kan ju vara 2 timmar dÄ men med möjligheten till att vÀlja sjÀlv dÄ ja. Om det blir en lÄng inspelning eller det blir tvÄ timmar som mest har ju ingen bedydelse vad gÀller hur boxen jobbar för hÄrddisken snurrar ju konstant i vilket fall som helst.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 10 April 2011 - 22:38.
Postad 11 April 2011 - 08:42
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Osynk osynk osynk och Äterigen osynk.
TV11 har massvis med osynk. bara igÄr hade jag osynk pÄ kanalen mellan 18-23, det Àr vÀldigt trÄkigt och det Àr inte första gÄngen det Àr pÄ just TV11.
Ber vÀnligen Telia kolla upp detta bÄde hos sig sjÀlva och med leverantören.
Provade att starta om bÄde smartmodem och digitalbox utan förbÀttring...
Postad 11 April 2011 - 12:37
kribban
-
kribban
-
MĂ€stare
-
-
3037 inlÀgg
Ăven jag som har varit vĂ€ldigt nöjd med Telia börjar tröttna pĂ„ alla problem.
I lördags hyrde vi filmen Lemmy men det gick inte att se den  . Bara svart bild. Timern rullar men bilden förblir svart.
Provade igÄr igen men samma sak.
Timeshift fungerar ej, inspelningar fungerar ej. Jag saknar inspelningsbar box Àr meddelandet som kommer.
Har starta om boxen ett flertal gÄnger genom att bryta strömmen men det hjÀlper inte.
Har Àven Äterkommande problem med osynk pÄ bild och ljud samt att undertexter ligger för pÄ TV1000.
Ăr detta skĂ€l nog att reklamera hela skiten?
MVH Kribban
Redigerat av kribban, 11 April 2011 - 12:39.
Postad 11 April 2011 - 12:53
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Osynk osynk osynk och Äterigen osynk.
TV11 har massvis med osynk. bara igÄr hade jag osynk pÄ kanalen mellan 18-23, det Àr vÀldigt trÄkigt och det Àr inte första gÄngen det Àr pÄ just TV11.
Ber vÀnligen Telia kolla upp detta bÄde hos sig sjÀlva och med leverantören.
Provade att starta om bÄde smartmodem och digitalbox utan förbÀttring...
Har du skickat in det via den hÀr sidan? Vi kan inte se att det Àr i osynk pÄ TV11 nu, men skicka in det om det hÀnder igen sÄ tittar vi pÄ det! Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 April 2011 - 13:09
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
I lördags hyrde vi filmen Lemmy men det gick inte att se den . Bara svart bild. Timern rullar men bilden förblir svart. Provade igÄr igen men samma sak.
Var du i kontakt med supporten sÄ de felanmÀlde filmen? Timeshift fungerar ej, inspelningar fungerar ej. Jag saknar inspelningsbar box Àr meddelandet som kommer. Har starta om boxen ett flertal gÄnger genom att bryta strömmen men det hjÀlper inte.
Var du i kontakt med supporten sÄ de byter ut boxen? För övrigt om nÄgon bor i nÀrheten av Lindköping och har Äterkommande problem med hÄrddisken i sin box sÄ vet jag om att Motorola ville göra hembesök och titta pÄ problemet sÄ skicka ett PM till mig. Har Àven Äterkommande problem med osynk pÄ bild och ljud samt att undertexter ligger för pÄ TV1000.
Vilken av TV1000 kanalen har du osynk pĂ„ ljudet? Att det Ă€r osynk och felaktigt placerad textning pĂ„ vissa kanaler beror pĂ„ leverantören av aktuell kanal som jag sagt tidigare. (Att den Ă€r ful enligt vissa personer beror ju pĂ„ samma sak.) Ăr detta skĂ€l nog att reklamera hela skiten?
Enligt villkoren sÄ har du inte det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 April 2011 - 13:21
kribban
-
kribban
-
MĂ€stare
-
-
3037 inlÀgg
Var du i kontakt med supporten sÄ de felanmÀlde filmen
Nej dÄ jag har tröttnat pÄ att vÀnta 30-40 min  Var du i kontakt med supporten sÄ de byter ut boxen?
Nej av samma anledning som ovan  Vilken av TV1000 kanalen har du osynk pÄ ljudet?
Att det Àr osynk och felaktigt placerad textning pÄ vissa kanaler beror pÄ leverantören av aktuell kanal som jag sagt tidigare. (Att den Àr ful enligt vissa personer beror ju pÄ samma sak.)
Det varierar och hÀnder Àven pÄ SVT HD  Enligt villkoren sÄ har du inte det.
Markus Johansson Telia Kundservice
Synd att man som kund ska betala nÀstan C:A 10000 om Äret för en tjÀnst som inte fungerar tillfredstÀllande  Det har alltid fungerat vÀldigt bra och jag har varit vÀldigt nöjd men nu börjar till och med jag ge upp. 8 mÄn kvar till jag kan sÀga upp avtalet sÄ det Àr i alla fall en liten tröst. /Kribban
Redigerat av kribban, 11 April 2011 - 13:29.
Postad 11 April 2011 - 13:48
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Har du skickat in det via den hÀr sidan?
Vi kan inte se att det Àr i osynk pÄ TV11 nu, men skicka in det om det hÀnder igen sÄ tittar vi pÄ det!
Nej det har jag inte gjort, har gjort det vid nÄgot annat tillfÀlle, men inte denna gÄng. Skall jag göra nÀsta gÄng det hÀnder. Men har upplevt detta fenomen ett flertal ggr, just pÄ tv11.
Postad 11 April 2011 - 13:52
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
TV4 HD?
NÄgot som kan vara pÄgÄng snart.
ettan, tvÄan, trean, fyran o femman Àr vÀl de vanligaste kanalerna folk kollar pÄ mestadels.
Vore kul att fÄ nÄgra fler HD-kanaler snart. Som att se ishockey pÄ tv4 och se ishockey pÄ C+ HD, det Àr en jÀvulsk skillnad. LikasÄ fotboll, och tv4 sÀnder rÀtt mycket fotboll via tv4 och 4 HD.
Postad 11 April 2011 - 14:04
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
ForumrÀv
-
-
780 inlÀgg
"Nej dÄ jag har tröttnat pÄ att vÀnta 30-40 min"
Ja du Markus, varför gör inte Telia nÄgot Ät sina orimliga vÀntetider?
Kundservice?
Dessutom, flera har vittnat om att mottagningen blivit sÀmre pÄ senare tid.
Finns det nÄgon reell orsak eller Àr det bara gnÀll?
.
Postad 11 April 2011 - 14:07
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Nej dÄ jag har tröttnat pÄ att vÀnta 30-40 min 
Just nu Àr det ingen vÀntetid alls, och sen finns ju alltid chat och mail du kan kontakta supporten via och dÀr Àr det inte heller mycket vÀntetid vanligtvis. Vill ni ringa Àr eftermiddagar nÀr det fint vÀder enklast att fÄ tag i supporten. Det varierar och hÀnder Àven pÄ SVT HD 
PÄ SVT HD har vi flera gÄnger fÄtt rapporter pÄ att det ska vara osynk, men vi har provat med 5.1 sÀndningar och kan inte se att det Àr osynk med den förstÀrkare vi har. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 April 2011 - 14:11
kribban
-
kribban
-
MĂ€stare
-
-
3037 inlÀgg
Just nu Àr det ingen vÀntetid alls, och sen finns ju alltid chat och mail du kan kontakta supporten via och dÀr Àr det inte heller mycket vÀntetid vanligtvis.
Vill ni ringa Àr eftermiddagar nÀr det fint vÀder enklast att fÄ tag i supporten.
PÄ SVT HD har vi flera gÄnger fÄtt rapporter pÄ att det ska vara osynk, men vi har provat med 5.1 sÀndningar och kan inte se att det Àr osynk med den förstÀrkare vi har.
synk Àr det bÄde med och utan förstÀrkare  Felsökning och -anmÀlan Du kan inte felanmÀla ditt abonnemang hÀr. Vi ber dig istÀllet kontakta kundservice pÄ telefonnummer 90200.
Inte helt lÀtt att anvÀnda epost om man har ett SMART abonnemang  /Kribban
Redigerat av kribban, 11 April 2011 - 20:56.
Postad 11 April 2011 - 14:19
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
ForumrÀv
-
-
780 inlÀgg
Just nu Àr det ingen vÀntetid alls, och sen finns ju alltid chat och mail du kan kontakta supporten via och dÀr Àr det inte heller mycket vÀntetid vanligtvis.
Vill ni ringa Àr eftermiddagar nÀr det fint vÀder enklast att fÄ tag i supporten.
Trevligt att det inte Àr nÄgon vÀntetid pÄ eftermiddagar nÀr det Àr fint vÀder. Dock, varför gör ni ingenting Ät de tider nÀr ni har orimligt lÄng vÀntetid? .
Redigerat av Unregistered33b3a508, 11 April 2011 - 14:22.
Postad 11 April 2011 - 14:24
Speedmaster
-
Speedmaster
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Har precis köpt en Panasonic G20 och ser pĂ„ nĂ„gra kanaler som min son tittar pĂ„ att det Ă€r en tunn vit streckad rand lĂ€ngst upp i bilden, vĂ€ldigt störande..det Ă€r inte hela tiden men ofta. Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag sett det pĂ„ Carton Network och Boomerang. Ser Ă€ven ibland nĂ€r jag tittar pĂ„ text-tv att text-tv bilden inte fyller ut riktigt. Jag fĂ„r som tunna streck pĂ„ vĂ€nster och övre sida som verkar vara frĂ„n bilden "bakom".
Vet inte om det Àr tv:n eller digitalboxen men det Àr ju inte pÄ alla kanaler eller hela tiden.
Hoppas att ni kan ha en lösning.
Postad 11 April 2011 - 14:34
tomano58
-
tomano58
-
MĂ€stare
-
-
3281 inlÀgg
Har precis köpt en Panasonic G20 och ser pĂ„ nĂ„gra kanaler som min son tittar pĂ„ att det Ă€r en tunn vit streckad rand lĂ€ngst upp i bilden, vĂ€ldigt störande..det Ă€r inte hela tiden men ofta. Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag sett det pĂ„ Carton Network och Boomerang. Ser Ă€ven ibland nĂ€r jag tittar pĂ„ text-tv att text-tv bilden inte fyller ut riktigt. Jag fĂ„r som tunna streck pĂ„ vĂ€nster och övre sida som verkar vara frĂ„n bilden "bakom". Vet inte om det Ă€r tv:n eller digitalboxen men det Ă€r ju inte pĂ„ alla kanaler eller hela tiden.
Hoppas att ni kan ha en lösning.
Det Àr inte Telia utan instÀllningarna pÄ din TV, nÀrmare bestÀmt "Overscan" som skall Àndras. Du ser egentligen lite för mycket av bilden.
Postad 11 April 2011 - 14:54
Speedmaster
-
Speedmaster
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
Det Àr inte Telia utan instÀllningarna pÄ din TV, nÀrmare bestÀmt "Overscan" som skall Àndras. Du ser egentligen lite för mycket av bilden.
Tack för ett snabbt svar, Àndrade detta och nu ser det bÀttre ut, tack igen. Vad Àr overscan?
Postad 11 April 2011 - 15:09
tomano58
-
tomano58
-
MĂ€stare
-
-
3281 inlÀgg
Tack för ett snabbt svar, Àndrade detta och nu ser det bÀttre ut, tack igen.
Vad Àr overscan? http://en.wikipedia.org/wiki/Overscan
Postad 11 April 2011 - 16:43
kribban
-
kribban
-
MĂ€stare
-
-
3037 inlÀgg
Ringde kundtjÀnst. FelanmÀlde filmen och boxen.
Ny box och 2 fria filmer
Jag Àr nöjd igen
Fick ett mycket bra bemötande
MVH Kribban
Postad 11 April 2011 - 18:34
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Inte helt lÀtt att anvÀnda epost om man har ett SMART abonnemang 
Jag lyckas iaf kontakta supporten utan att ens skriva nÄgra kontaktuppgifter. Gick du via den hÀr sidan och sen via e-post eller chat? Ringde kundtjÀnst. FelanmÀlde filmen och boxen.
Ny box och 2 fria filmer
Jag Àr nöjd igen 
Fick ett mycket bra bemötande 
SÄ bra dÄ! Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 11 April 2011 - 18:49.
Postad 11 April 2011 - 18:48
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Dock, varför gör ni ingenting Ät de tider nÀr ni har orimligt lÄng vÀntetid?
Jag tycker inte det Àr orimligt lÄnga köer oftast, dock sÄ finns vissa tider dÄ det ringer mer Àn normalt. Det Àr mycket svÄrt att förutse vÀdret lÄngt framÄt och om det t.ex. kommer vara nÄgra större problem vid en viss tidpunkt flera mÄnader framÄt. PÄ vÄren brukar det vara större problem med t.ex. översvÀmningar och vÄrfloder sen ska vi inte prata om skador pÄ grund av Äska som kommer hela tiden. Det vi gör Àr att vi försöker fÄ mera kunder att anvÀnda E-post eller chat och dÀr svarar vi normalt pÄ chat i princip direkt och e-post oftast inom nÄgon timme. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 April 2011 - 19:04
bjornf
-
bjornf
-
AnvÀndare
-
-
223 inlÀgg
Jag har nu under tvÄ söndagar försökt spela in MÀstarnas mÀstare med resultat att det bara blir svart under en timme. Inget ljud o ingen bild. Inspelningen startar som den ska och man ser lokaltv avslutas, men sen SVART.
Jag gjorde en sökning i trÄden och fann att flera upplevt exakt samma sak under förra sÀsongen. Men det kÀnns inte som en slump, alla andra inspelningar före och efter har funkat. Har svt nÄn form av inspelningsskydd pÄ G.
Stavfel
Redigerat av bjornf, 11 April 2011 - 19:04.
Postad 11 April 2011 - 19:26
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Det har inte kommit sÄ mycket uppdateringar pÄ senaste tiden men det har pÄgÄtt mycket arbete trots detta. MÄnga fel Àr ÄtgÀrdade i den version som finns nu och det pÄgÄr vÀldigt mycket tester med den nya versionen vet jag. Jag har inget datum för nÀr nÀsta uppdatering kommer med den ligger nog nÄgra veckor framÄt i tiden sÄ ni fÄr hÄlla ut lite helt enkelt.
@Telia Kundservice Bra att det jobbas med att rÀtta till dessa felen dÄ det Àr otroligt irriterande. Vet du om man Àven kunnat lösa snabbspolning av inspelade Canal+ Film HD (1080i) program? Av nÄgon anledning sÄ har Àven textningen av inspelade Canal+ program börjat strula alltmer igen plus problem med ljud synk Àven pÄ dessa kanaler. Nu vÀntar vi bara pÄ att alla program ska ha samma bild kvalitet som US Masters pÄ SVT1 HD hade igÄr!
Redigerat av Unregistered29650, 11 April 2011 - 19:28.
Postad 11 April 2011 - 19:30
Pettax
-
Pettax
-
Amatör
-
-
55 inlÀgg
Jag har nu under tvÄ söndagar försökt spela in MÀstarnas mÀstare med resultat att det bara blir svart under en timme. Inget ljud o ingen bild. Inspelningen startar som den ska och man ser lokaltv avslutas, men sen SVART. Jag gjorde en sökning i trÄden och fann att flera upplevt exakt samma sak under förra sÀsongen. Men det kÀnns inte som en slump, alla andra inspelningar före och efter har funkat. Har svt nÄn form av inspelningsskydd pÄ G.
Jag hade liknande problem nyss fast med timeshift. Jag pausade under slutet av sydnytt för att sÀtta pÄ en kopp kaffe och sedan kunna se rapport. NÀr jag tyckte pÄ play igen sÄ blev det svart i rutan nÀr rapport skulle börjat. Jag spolade frammÄt och det var svart hela vÀgen. NÀr jag stoppade för att gÄ tillbaka till "live" sÄ kom bilden. Verkar som om boxen fortsÀtter spela in lokalkanalen eller nÄgot i den stilen och missar att det börjar sÀndas riks (pÄ en annan ström fÄr man förmoda).
Postad 11 April 2011 - 19:35
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Nja det ska inte vara nÄgra störningar pÄ en digital MPEG4 bild! Man skall kunna se hela bilden oavsett om det Àr SD (576p) eller HD (720p eller 1080i) program. Det Àr inte en analog PAL signal lÀngre sÄ overscan Àr egentligen helt onödigt! Speciellt pÄ HD kanaler om man mÄste skala om bilden ytterligare en gÄng pÄ grund av overscan. Sen vet jag inte om vi ska klaga pÄ Telia eller programbolagen.
Postad 11 April 2011 - 19:41
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Detta mÄste vara specifikt för vissa boxar. De felar helt enkelt för jag kÀnner inte alls igen de du beskriver med min 1963 box och ADSL. Det fungerar klockrent vad gÀller paus, snabbspolning och sÄ. Kan stÀnga av boxen mitt i en uppspelning och nÀr jag vÀljer att titta var jag senast stannade programmet gÄr det igÄng 2 sek tidigare Àn nÀr jag stannade innan.
Om du anvÀnder knapparna för att hoppa framÄt (inte snabb spoling alltsÄ) och sedan stannar ett inspelat program sÄ fungerar inte funktion att starta dÀr man senast stannade utan uppspelningen startar dÀr man anvÀnt hopp funktionen första gÄngen istÀllet.
Postad 11 April 2011 - 19:45
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
@Telia Kundservice
Den nya snabbspolningen fungerar vÀldigt dÄligt för inspelade program ifrÄn Canal+ Film HD i 1080i. Bilden uppdateras inte alls lika ofta vid snabbspolning som vid inspelningar ifrÄn andra kanaler. Bilden uppdateras med ett intervall pÄ ca 2-5 min vid snabbspolning x1 och ca 4-10 min vid x2. Spelade in Wallander i helgen och jag snabbspolade ca 20 min vid ett tillfÀlle utan att bilden uppdaterades en enda gÄng! Som jag pÄpekat tidigare sÄ visas ibland inte heller nÄgon liten TV bild i TV-guiden nÀr man tittar pÄ Canal+ Film HD i 1080i. SÄ flera funktioner verkar inte fungera som de ska för HD program som sÀnds i 1080i.
@Telia Kundservice Det var det hÀr problemet med snabbspolningen av 1080i program som jag menade.
Postad 11 April 2011 - 19:51
Loveless
-
Loveless
-
LĂ€rjunge
-
-
449 inlÀgg
Nja det ska inte vara nÄgra störningar pÄ en digital MPEG4 bild! Man skall kunna se hela bilden oavsett om det Àr SD (576p) eller HD (720p eller 1080i) program. Det Àr inte en analog PAL signal lÀngre sÄ overscan Àr egentligen helt onödigt! Speciellt pÄ HD kanaler om man mÄste skala om bilden ytterligare en gÄng pÄ grund av overscan. Sen vet jag inte om vi ska klaga pÄ Telia eller programbolagen.
Ja och nej. Man kan ha en helt digital signal och dÀrmed inte behöva nÄgon overscan, men dÄ det fortfarande anvÀnds vÀldigt mÄnga analoga signaler mellan box och tv sÄ behöver dessa nÄgon form av overscan. Tydligen har EBU bestÀmt att Àven digitala tv-signaler ska ha kvar overscan istÀllet för att förlita sig pÄ att eventuella boxar klarar att lÀgga till denna information.
Postad 11 April 2011 - 19:53
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Att det Àr osynk och felaktigt placerad textning pÄ vissa kanaler beror pÄ leverantören av aktuell kanal som jag sagt tidigare. (Att den Àr ful enligt vissa personer beror ju pÄ samma sak.)
NÀr det gÀller textning av Canal+ sÄ beror det inte alls pÄ signalen ifrÄn programbolaget eftersom det Àr en separat dataström som ni skickar ut vid MPEG4 kodningen. Och visst kan ni vÀl pÄverka placeringen av texten ocksÄ? NÀr jag frÄgat tidigare har jag fÄtt nÄgon krystad förklaring om att mÄnga kunder anvÀnder fel format pÄ sina TV?
Redigerat av Unregistered29650, 11 April 2011 - 20:38.
Postad 11 April 2011 - 20:00
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Ja och nej. Man kan ha en helt digital signal och dÀrmed inte behöva nÄgon overscan, men dÄ det fortfarande anvÀnds vÀldigt mÄnga analoga signaler mellan box och tv sÄ behöver dessa nÄgon form av overscan. Tydligen har EBU bestÀmt att Àven digitala tv-signaler ska ha kvar overscan istÀllet för att förlita sig pÄ att eventuella boxar klarar att lÀgga till denna information.
Att man jobbar med safe action och safe title areas i produktionen Àr en sak. Men att det fortfarande Àr ett antal linjer med störningar Àr helt onödigt i en digital distribution. HD program producerade i 1080i/p skall ocksÄ kunna visas i 1080i/p utan att behöva skalas om.
Redigerat av Unregistered29650, 11 April 2011 - 20:15.
Postad 11 April 2011 - 20:14
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
FörstÄr inte riktigt vad du menar. SÄ hÀr sÀger EBU om overscan. The EBU would prefer consumer displays to avoid applying overscan on any HD input format (1080p, 1080i, 720p). EBU Guidlines For Flat Panel DisplaysSen att overscan flag anvÀnds pÄ HDTV boxar Àr en annan sak. EBU HDTV Receiver RequirementsDetta gör att man manuellt mÄste stÀlla in full pixel (utan overscan).
Redigerat av Unregistered29650, 11 April 2011 - 20:27.
Postad 11 April 2011 - 20:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Jag har nu under tvÄ söndagar försökt spela in MÀstarnas mÀstare med resultat att det bara blir svart under en timme. Inget ljud o ingen bild. Inspelningen startar som den ska och man ser lokaltv avslutas, men sen SVART. Jag gjorde en sökning i trÄden och fann att flera upplevt exakt samma sak under förra sÀsongen. Men det kÀnns inte som en slump, alla andra inspelningar före och efter har funkat. Har svt nÄn form av inspelningsskydd pÄ G.
Det beror helt enkelt pÄ att det just Àr en del av regionala sÀndningen du spelar in. Det blir fel för att boxen spelar in den regionala sÀndningen om man börjar spela in nÀr det Àr regional sÀndning. Pratade lite om just det för ett tag sen vill jag minnas. Du mÄste börja inspelningen efter att regionala sÀndningen Àr slut för att det ska fungera som du vill (och som det borde fungera!) Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 11 April 2011 - 20:54
eddgge
-
eddgge
-
AnvÀndare
-
-
233 inlÀgg
@Telia Kundservice
Varför betalar jag 199:- för paket "stor" och dessutom 89:- för tillvalet "TV4"? Vad fÄr jag extra i "TV4" som inte finns i "Stor"? NÄgon skillnad pÄ Anytime mellan paketen?
VÀldigt förvirrande och svÄrt att jÀmföra...
2 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|