Mkarlsson: Helt rätt !
Jag resonerar på ett liknande vis och värdesätter ledig tid så mycket högre än massor med dyra och onödiga prylar !
Dom flesta låter, utan att dom är medvetna om det, prylarna styra deras liv !
Alla lånen som måste betalas tillbaka, när man kommer hem så känner man "att man måste använda grejerna nu när man lagt så mycket pengar på dom" och många mår dåligt av sin prylar...
På så sätt att om dom inte känner att dom "använder prylen tillräckligt" så tycker dom det är jobbigt...
Materialismen i sitt esse!
Jag vill gärna vara ganska o-materialistisk i mitt tänkande då jag märkt att jag mår bäst av det

Blir gladare och ser livet ur lite andra perspektiv än dom flesta människor.
Prylar i allmänhet är bara skit... Skit som kostar dig mer än vad dom ger!
"rätt prylar" kan vara värt att lägga massor med tid på, för att man får massor med tid och kanske glädje tillbaka!
Gällande boende:
Så är det ju så att i stördholm så räknar man med att inte kunna betala tillbaka lånet, dom flesta satsar på att bara betala räntan och struntar i amorteringarna.
Och när då räntan går upp så blir det snabbt kris och familjer körs i botten... Så hål i huvudet! Men återspeglar ju hur felkonstruerat hela samhället är ur ett hållbarhetsperspektiv.
JAG vill gärna låna så lite som möjligt, gärna inget alls!
Men det är en utopi, det måste lånas, men det ska lånas så lite som möjligt helt enkelt.
Och jag vill bo billigt så att jag kan betala bort lånet snarast möjligt !
Jag litar ungefär lika mycket på världsekenomin och "systemet" som helhet som jag litar på han "Anders brejvik" eller han nu heter.
Så att ligga skuldsatt till bankerna och dessutom beroende av ränteförändringar är inget jag ämnar göra längre än absolut kortast tid möjligt!
Jajajajah, jag är otroligt samhällskritisk !
Men är det på grund av att jag bryr mig om saker som samhället som helhet bortser från i höög grad
Som Jorden och oss människor, jag är inte så mycket för att priorytera larviga prylar och ekonomiska och finansiella intressen högre än detta... Därför så tycker jag som jag gör.
Och tycker att samhället och dess diktatur har så otroligt stora brister som borde göras något åt !
Saker som påverkar hur mycket jag känner att det går att lita på ekonomin, idag är det dåligt med den varan...
........................................................................
NÅGOT ROLIGARE !!!!
Vandrings utrustningen framplockad och börjar kollas genom !

Nu är det bara knappt 4 veckor kvar tills det bärav mot dom redigare delarna av landet!
Tjohooo!!!!
Enda som behöver köpas är T-röd och proviant, allt annat finns.
Det blir följande:
1: 1,5kg nötter (bra och nyttigt med mycket protein, komplement till mat)
2: 9st snickers (När man börjar bli hungrig och humöret dalar av dåligt väder och stigning)
3: 0,33liter öl (ska knäckas när vi sitter i den vedäldade bastun i Sälka stugby och blickar ut över dalgången och vattenfallet

)
4: 7portioner frystorkat (vi köper mat där uppe, använder frystorkat till lunch och äter "riktig mat" till middag)
5: havegryn (gröt på morgonen

)
6: Russin (att ha o gröten ! )
7: pulvermos (din bästa vän när du vill ha något snabbt !)
8: Varma koppen (din andra bästa vän, kombinera detta med din bästa vän och du får något värmande och mättande som dessutom smakar himelskt efter en dag i regnrusk!)
9: 6portioner soppor (bra och smidig mat )
Brukar vara en lagom proviant att ha med sig, en bra grund för 10dagar som man sedan bygger på när man får tillfälle, vilket vi kommer att få lagom så att vi klarar oss med marginal.
Längtar upp nu asså!!!!
Sitta där i tältet, medan regnet klappar mot duken och vinden viner, man sitter och värmer sig med en kopp varma koppen och blickar ut över landskapet

Eller man vandrar i strålande solsken, 20+ grader varmt och renar som betar runt en.
Man slår sig ner vid ett gäng stenar och börjar laga mat.
Och blickar ut över ett vidträckt fjällandskap, igen där så långt ögat når... Bara du och bergen och sjöarna.
Ne uchhh... Nu får jag skärpa mig, e ju trots allt drygt 3veckor svar...
Redigerat av DVD-ai, 30 May 2012 - 05:46.