Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 11 april 2011 - 21:30

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0
Jag har noterat att ljudet på TV11 är ur synk nu med, väldigt mycket. Vi tittar vidare på det imorgon så ni behöver inte skicka det via formuläret jag har länkat till förut.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 11 april 2011 - 22:08

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Nja det ska inte vara några störningar på en digital MPEG4 bild! Man skall kunna se hela bilden oavsett om det är SD (576p) eller HD (720p eller 1080i) program. Det är inte en analog PAL signal längre så overscan är egentligen helt onödigt! Speciellt på HD kanaler om man måste skala om bilden ytterligare en gång på grund av overscan. Sen vet jag inte om vi ska klaga på Telia eller programbolagen.

Oavsett om det skall finnas eller ej så är det inställningen för overscan som skall ändras på TV'n. Det finns där...

Postad 11 april 2011 - 22:24

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Varför betalar jag 199:- för paket "stor" och dessutom 89:- för tillvalet "TV4"? Vad får jag extra i "TV4" som inte finns i "Stor"? Någon skillnad på Anytime mellan paketen?

Allt som ingår i TV4 ingår numera i stor så det går bra att säga upp den om man har stor, du ringer och pratar med kundtjänsten som hanterar abonnemangsärenden. (Mellan 8-17 på vardagar)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 12 april 2011 - 02:26

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Allt som ingår i TV4 ingår numera i stor så det går bra att säga upp den om man har stor, du ringer och pratar med kundtjänsten som hanterar abonnemangsärenden. (Mellan 8-17 på vardagar)

Markus Johansson
Telia Kundservice

Så nu stänger kundtjänsten redan 17.00? I mina papper står det att den är öppen vardagar 08-21 samt helger 10-18.

Sen så har jag och flera andra fortfarande en undran angående det här med krypteringsavgiften för oss med kollektivanslutningar. Jag har nu uppgraderat till kollektiv stor för kollektiv lagom, och på pappret som vi fick så står det krypteringsavgift 0kr/mån.

Men tidigare har du angett att man måste betala krypteringsavgift om man uppgraderar till stor. I praktiken en form av dubbelfakturering då ju föreningar redan betalar krypteringsavgift för det kollektiva lagom abonnemanget om jag förstått det rätt.

Men nu stog det 0kr/mån i pappret därav förvirringen. Därför skulle jag med flera vilja ha det bekräftat av dig ifall det är så att det inte skall vara nån extra krypteringsavgift för oss med kollektiv stor?

Postad 12 april 2011 - 02:44

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0
Har nu upptäckt någonting märkligt. Tidigare tog jag upp problemet med att ljudet är ur synk mellan 2 TV apparater i intilliggande rum när man tittar på samma TV kanal. Jag trodde detta enbart berodde på att olika TV apparater har olika fördröjningar av signalen via sina scart/hdmi terminaler. Men sen upptäckte jag till min glädje att signalen helt plötsligt blev i synk när jag stängde av DVD Recordern i sovrummet. Så då tänkte jag att det berodde bara på den. Men sen efter att ha bytt kanal och tittat på nåt annat och sedan gått tillbaka till samma TV kanal som står på i vardagsrummet, ja då helt plötsligt så är ljudet ur synk igen. Så det verkar som om det är själva insignalen det är nått konstigt med. Jag lyckades dock få det i synk igen genom att sätta boxen i sovrummet i stand by och sedan vänta några sekunder innan jag satte på den igen. Då blev ljudet åter i synk. Men en annan gång då hjälpte inte ens det, då upptäckte jag att jag var tvungen att istället stänga av boxen i vardagsrummet och sedan sätta på den igen för att det skulle bli synk i ljudet.

Mycket konstigt detta beteende...

Postad 12 april 2011 - 05:26

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
En undran ang. synken.
Visar boxen strömmen helt live, eller buffrar den lite?

Postad 12 april 2011 - 08:15

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Så nu stänger kundtjänsten redan 17.00? I mina papper står det att den är öppen vardagar 08-21 samt helger 10-18.

Abonnemangsärenden har inte samma generösa öppettider som supporten i övrigt.

Postad 12 april 2011 - 17:49

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Jag har en enorm osynk mellan ljud o bild på svtB just nu.

Sitter med ADSL............

Postad 12 april 2011 - 18:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Ja det är det....

Postad 12 april 2011 - 18:38

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Sen så har jag och flera andra fortfarande en undran angående det här med krypteringsavgiften för oss med kollektivanslutningar. Jag har nu uppgraderat till kollektiv stor för kollektiv lagom, och på pappret som vi fick så står det krypteringsavgift 0kr/mån.

Men tidigare har du angett att man måste betala krypteringsavgift om man uppgraderar till stor. I praktiken en form av dubbelfakturering då ju föreningar redan betalar krypteringsavgift för det kollektiva lagom abonnemanget om jag förstått det rätt.

Men nu stog det 0kr/mån i pappret därav förvirringen. Därför skulle jag med flera vilja ha det bekräftat av dig ifall det är så att det inte skall vara nån extra krypteringsavgift för oss med kollektiv stor?

Har dubbelkollat detta nu. Det som gäller är det som jag skrivit tidigare. Man kan sammanfatta det såhär:

Tv-kunder som idag har kanalpaket Lagom som grundutbud via sitt boende (där Fastighetsägaren betalar för Lagom) får extra bra pris på kanalpaket Stor.

Stor till Grundutbud Lagom 139kr/mån (Tidigare pris 99kr/mån)
Tvillingabonnemang 69,50kr/mån
Extraabonnemang 139kr/mån

Tjänsten läggs alltid upp obunden eftersom den förutsätter att kunden har Telia Digital-tv via sitt boende.

49kr/mån i krypteringsavgift tillkommer om kunden inte är individuell kund sedan tidigare (och redan betalar en krypteringsavgift alltså).

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 12 april 2011 - 18:53

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Ja det är det....

Vi tittar på det!

EDIT: Fixat för ett tag sen.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 12 april 2011 - 19:52.

Postad 12 april 2011 - 19:51

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Har nu upptäckt någonting märkligt. Tidigare tog jag upp problemet med att ljudet är ur synk mellan 2 TV apparater i intilliggande rum när man tittar på samma TV kanal. Jag trodde detta enbart berodde på att olika TV apparater har olika fördröjningar av signalen via sina scart/hdmi terminaler. Men sen upptäckte jag till min glädje att signalen helt plötsligt blev i synk när jag stängde av DVD Recordern i sovrummet. Så då tänkte jag att det berodde bara på den. Men sen efter att ha bytt kanal och tittat på nåt annat och sedan gått tillbaka till samma TV kanal som står på i vardagsrummet, ja då helt plötsligt så är ljudet ur synk igen. Så det verkar som om det är själva insignalen det är nått konstigt med. Jag lyckades dock få det i synk igen genom att sätta boxen i sovrummet i stand by och sedan vänta några sekunder innan jag satte på den igen. Då blev ljudet åter i synk. Men en annan gång då hjälpte inte ens det, då upptäckte jag att jag var tvungen att istället stänga av boxen i vardagsrummet och sedan sätta på den igen för att det skulle bli synk i ljudet.

Mycket konstigt detta beteende...

En undran ang. synken.
Visar boxen strömmen helt live, eller buffrar den lite?

Tänk såhär så förstår ni säkert.

När man byter kanal tar boxen in den nya kanalen genom att de gör sig reda att spela upp MPEG strömmen för aktuell kanal. En uppspelning av MPEG ström kan starta först när en key frame kommer, detta innebär att två mediaspelare som inte börjar lika långt från en key frame inte kommer att komma i synk.

Detta är inte så konstigt att två boxar ibland hamnar nästan i synk men inte alltid. Det går inte att göra något åt detta.

Man kan förenklat säga att det inte buffras då det är extremt lite buffras på vägen till kund. Det är alltså fördröjningen av IP paketet i nätet samt i ändutrustningen när det kodas som i princip är en buffring alltså.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 12 april 2011 - 20:15

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

När det gäller textning av Canal+ så beror det inte alls på signalen ifrån programbolaget eftersom det är en separat dataström som ni skickar ut vid MPEG4 kodningen. Och visst kan ni väl påverka placeringen av texten också? När jag frågat tidigare har jag fått någon krystad förklaring om att många kunder använder fel format på sina TV?

Om man textar från text-tv så innebär det att kodaren helt enkelt läser av en text-tv sida och skickar ut den till kunden, detta kan ses som en separt dataströmm men den skickas på samma multicast adress. Sen använder boxen text-tv funktionenen för att via sidan.

Så de kanaler som har samma textning (och begränsningen på 37 tecken per rad normalt), textas via text-tv funktionen helt enkelt. Hur textning sker på olika kanaler beror på hur leverantören sänder kanalen helt enkelt.

Markus Johansson
Telia Kundservice

P.S. Imorgon kommer vi ha begränsade möjligheter att svara här på forumet pga möte.

Postad 12 april 2011 - 20:50

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Det vore synnerligen trevligt om konflikten som gör att Svt/Play inte finns tillgängligt via digitalboxen kunde lösas. Saknar det mycket faktiskt! Att kunna välja och vraka från svt:s program så där bara via fjärrkontrollen!

Postad 12 april 2011 - 22:20

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Om man textar från text-tv så innebär det att kodaren helt enkelt läser av en text-tv sida och skickar ut den till kunden, detta kan ses som en separt dataströmm men den skickas på samma multicast adress. Sen använder boxen text-tv funktionenen för att via sidan.

Så de kanaler som har samma textning (och begränsningen på 37 tecken per rad normalt), textas via text-tv funktionen helt enkelt. Hur textning sker på olika kanaler beror på hur leverantören sänder kanalen helt enkelt.

Jag hoppas verkligen att hela detta system byts ut mot någon smartare overlay-funktion än att använda text-tv-texten, så att filmer och serier äntligen kan textes så som det ska se ut.

Det vore synnerligen trevligt om konflikten som gör att Svt/Play inte finns tillgängligt via digitalboxen kunde lösas. Saknar det mycket faktiskt! Att kunna välja och vraka från svt:s program så där bara via fjärrkontrollen!

Medhåll!

Tänk vilken perfekt TV-värld det skulle vara om Telia hade lov att spara allt de visar på samtliga kanaler under ett helt dygn, och att detta sparade material får finnas kvar på en server i 24 timmar.
I EPG:n skulle man då kunna backa tillbaka 24h oavsett kanal och titta på det man vill se när man själv vill se det.
Det skulle även drastiskt minska behovet av att göra så att 1963-boxen ska klara av två samtidiga inspelningar, för i praktiken skulle alla telias användare ha en virtuell PVR som parallellt spelar in på alla kanaler man har.

Då skulle vi komma närmare den värld som reklamen redan idag proklamerar: Att vi kan se saker när vi vill.

Tyvärr sätter väl copyswede käppar i hjulet för sådana tankar, men egentligen, hur stor skillnad kan det vara mellan att köpa rättigheter för att få sända program X en gång klockan 20:00 till 21:00 jämfört med att få sända program X en gång klockan 20:00 till 21:00 och sedan göra det tillgängligt till samma publik under 24h och sedan tas det bort?

Postad 13 april 2011 - 06:26

Unregisteredfa46ece3
  • Unregisteredfa46ece3
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Sitter med ADSL............

Kan instämma i detta.
Mellan 17.30 - 19.00 var den på hemma hos oss, och när jag stängde av vid 19, så var det fortfarande VÄLDIG osynk!

Edit: Såg att det var fixat i inlägg ovan. Låter bra, får hem o kolla senare.

Markus Johansson
Telia Kundservice

P.S. Imorgon kommer vi ha begränsade möjligheter att svara här på forumet pga möte.

Finns ingen text-tv på Canal+ Sport kanalerna? Därmed kan man inte se vad det kommer för sport osv.
Den enda text-tv kanal som man kan se är canal+ action eller något sådant.
Hur kommer detta sig och varför?!
Det står tom. på texttv "För att läsa om kommande sport på tv, gå in på text-tv via sportkanalerna"

Redigerat av Unregisteredfa46ece3, 13 april 2011 - 06:25.

Postad 13 april 2011 - 15:12

Zeuz_1
  • Zeuz_1
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har problem med min inspelningsbara box.
På inspelningarna på hackar bilden, men ljudet är bra.
Händer inte när man tittar "live" utan bara på inspelningar...
Vad göra? 90200?

Postad 14 april 2011 - 15:33

Valken
  • Valken
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

...
49kr/mån i krypteringsavgift tillkommer om kunden inte är individuell kund sedan tidigare (och redan betalar en krypteringsavgift alltså).

Markus Johansson
Telia Kundservice

Men är det inte så att alla kollektivanslutna även är "individuella kunder" eftersom de har möjlighet att hyra filmer? Vilken extra krypteringsfunktion är det man betalar för om man utökar abonnemanget från lagom till stor förutom den som man betalar för i och med den kollektiva anslutningen? Ärligt talat så har jag lite svårt att förstå hur man motiverar detta men det kanske bara är jag...?

Postad 14 april 2011 - 19:34

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Men är det inte så att alla kollektivanslutna även är "individuella kunder" eftersom de har möjlighet att hyra filmer?

När man har möjlighet att hyra film så är man en individuell kund fast det är ett specialfall och styrs av att det normalt finns ett avtal som säger att man inte ska betala krypteringsavgift för att kunna hyra film.

Vilken extra krypteringsfunktion är det man betalar för om man utökar abonnemanget från lagom till stor förutom den som man betalar för i och med den kollektiva anslutningen? Ärligt talat så har jag lite svårt att förstå hur man motiverar detta men det kanske bara är jag...?

Krypteringsavgiften bygger på att det är en avgift per identifikationskod, och i kollektiva avtal är den inbakad i priset föreningen betalar för kanalpaketet kan man säga. Den kollektiva koden slutar inte fungera bara för att du som person skaffar ett annat kanalpaket.

Så fort du har en kod som är din egen så uppstår en kostnad för krypteringen som måste betalas på något sätt.

Man kan naturligtvis ha andra prismodeller och helt enkelt lägga på kostnaden för kryptering i alla kanalpaket men nu har man valt denna standard då det är den som andra leverantörer använder. Har man synpunkter på detta kan man alltid skicka in dem via Tyck om Telia på hemsidan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 15 april 2011 - 08:34

Valken
  • Valken
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

...
Krypteringsavgiften bygger på att det är en avgift per identifikationskod, och i kollektiva avtal är den inbakad i priset föreningen betalar för kanalpaketet kan man säga. Den kollektiva koden slutar inte fungera bara för att du som person skaffar ett annat kanalpaket.

Så fort du har en kod som är din egen så uppstår en kostnad för krypteringen som måste betalas på något sätt.
...
Markus Johansson
Telia Kundservice

Så då kan jag alltså fortsätta använda mitt kollektiva lagom-abonnemang på den box som jag har via det kollektiva avtalet och beställa det större abonnemanget som är rabatterat för kollektivanslutna och använda det på den inspelningsbara boxen som jag köpt till utanför avtalet? Dvs jag uppgraderar inte mitt befintliga abonnemang utan jag köper ett till? Då kan ju till och med jag förstå att det tillkommer en krypteringsavgift (den gamla krypteringsavgiften som ingår i det kollektiva avtalet går fortfarande för det gamla abonnemanget, som fortfarande fungerar, och den nya krypteringsavgiften gäller för det nya abonnemanget)...

Postad 15 april 2011 - 18:34

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Så då kan jag alltså fortsätta använda mitt kollektiva lagom-abonnemang på den box som jag har via det kollektiva avtalet och beställa det större abonnemanget som är rabatterat för kollektivanslutna och använda det på den inspelningsbara boxen som jag köpt till utanför avtalet? Dvs jag uppgraderar inte mitt befintliga abonnemang utan jag köper ett till? Då kan ju till och med jag förstå att det tillkommer en krypteringsavgift (den gamla krypteringsavgiften som ingår i det kollektiva avtalet går fortfarande för det gamla abonnemanget, som fortfarande fungerar, och den nya krypteringsavgiften gäller för det nya abonnemanget)...

Du behöver inte köpa nytt abonnemang. Det räcker att du uppgraderar ditt huvudabonnemang till stor. Då eftersom du då frigör din gamla kollektiva kod, så kan du använda den på en annan box. Har du kollektivt abonnemang så har du alltid kvar de kollektiva koderna för lagom paketet. Så det är viktigt att fortfarande spara de gamla koderna även efter man uppgraderar då man skall överlämna de gamla koderna till nya hyresgäster om man flyttar vad jag förstått, de koderna ingår alltid i boendet.

Det som gör mig konfunderad angående detta med krypteringsavgift är det faktum att det står 0Kr/mån i papperna vi fick då vi uppgraderade till Stor för kollektivt Lagom. Men nu hävdar Markus från Telia att det inte stämmer, att det trots allt utgår en extra krypteringsavgift så nu är jag förvirrad.

Postad 16 april 2011 - 07:01

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0
Telia Kundservice:

Provar igen och ser om jag lyckas få ett svar denna gång ;)

Markus: Det ska ju inte gå att spela in ett program & se ett program samtidigt med ADSL.
Men i morse så spelade jag in ett program på TV11, men det var TV4 som visades. Tänkte då först att det är väl TV4 som blir inspelat istället, att nått gått fel. Men så var inte fallet, det var verkligen TV11 som blev inspelat??

Hur gick det till och uppenbarligen så räcker ju bandbredden för det (kör 8mbit).

Detta hände senast imorse den 16/4. Såg på Discovery men spelade in ett annat program, med 8mbit ADSL.
Är det något som blir tillgängligt som en riktig funktion precis som med fiber strax? Det fungerar ju uppenbarligen utan problem redan nu fast jag kan bara inte byta kanal när inspelningen väl satt igång.

Postad 16 april 2011 - 07:58

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Telia Kundservice:

Detta hände senast imorse den 16/4. Såg på Discovery men spelade in ett annat program, med 8mbit ADSL.
Är det något som blir tillgängligt som en riktig funktion precis som med fiber strax? Det fungerar ju uppenbarligen utan problem redan nu fast jag kan bara inte byta kanal när inspelningen väl satt igång.

Om du inte kan byta kanal från den du spelar in på så kan du väl inte se på en och spela in från en annan samtidigt? Ska ju kunna byta kanal obehindrat trots att en kanal spelas in om det ska vara någon vits med det tycker jag.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 16 april 2011 - 08:01.

Postad 16 april 2011 - 08:06

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Om du inte kan byta kanal från den du spelar in på så kan du väl inte se på en och spela in från en annan samtidigt?

Såg på Discovery men spelade in på en annan kanal står det ju ;)

Postad 16 april 2011 - 08:16

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Såg på Discovery men spelade in på en annan kanal står det ju ;)

Jo det ser jag och då går det tydligen att byta kanal en gång bara. Eller titta på en kanal, bläddra med infon till en annan och spela in den och fortsatt titta på den första. Och sen är det låst av någon anledning.

Rent tekniskt kan det ju vara så att om kundens bandbredd räcker så är det tekniskt möjligt att ha två kanaler samtidigt via ADSL. Kanaler drar ju olika bandbredd och räcker det för att se en lågbandbreddskanal och titta på en annan så skulle det gå. Men hur blir det om man tittar på SVT HD? Då räcker inte bandbredden till för ännu en HD-kanal.

Antingen ska man kunna med alla kanaler eller så ska man inte för annars blir det ingen ordning och högst förvirrande för gemene man och troligtvis anledningen till att Telia lagt in en spärr. En spärr som kanske släppt tillfälligtvis för inläggsskaparen.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 16 april 2011 - 08:18.

Postad 16 april 2011 - 13:10

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Telia Kundservice:

Testade som du skrivit här. Jag tittade på Tv4 igår kl 21, och gick in via Tv Guiden och markerade en inspelning på Kanal 5 klockan 22. Tv4 stod på hela tiden. När klockan blev 22, fick jag en ruta på tvn att den hade en programmerad inspelning, och jag hade ett val att välja kanalen eller inte. Valde man nej så avbröts inspelningen. Jag lät det vara och efter 29 sek, så ändrades kanalen till kanal 5 och min inspelning började starta.

SÅ hur du med ADSL kan spela in på en kanal och titta på en annan, får gärna någon ifrån Telia förklara om fallet är så :D

Postad 16 april 2011 - 14:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

SÅ hur du med ADSL kan spela in på en kanal och titta på en annan, får gärna någon ifrån Telia förklara om fallet är så ;)

Kan det hända att Telia, likt andra operatörer/tekniker, samlar några kanaler i en "mux"? Dvs att två eller flera kanaler sänds ihopmixade i en ström som boxen sedan delar upp och tar in. fast detta skulle gå emot tanken med IPTV och även sluka massa onödig bandbredd hos de som sitter på begränsade abonnemang (ADSL).

Postad 16 april 2011 - 14:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Jo det ser jag och då går det tydligen att byta kanal en gång bara. Eller titta på en kanal, bläddra med infon till en annan och spela in den och fortsatt titta på den första. Och sen är det låst av någon anledning.

Rent tekniskt kan det ju vara så att om kundens bandbredd räcker så är det tekniskt möjligt att ha två kanaler samtidigt via ADSL. Kanaler drar ju olika bandbredd och räcker det för att se en lågbandbreddskanal och titta på en annan så skulle det gå. Men hur blir det om man tittar på SVT HD? Då räcker inte bandbredden till för ännu en HD-kanal.

Antingen ska man kunna med alla kanaler eller så ska man inte för annars blir det ingen ordning och högst förvirrande för gemene man och troligtvis anledningen till att Telia lagt in en spärr. En spärr som kanske släppt tillfälligtvis för inläggsskaparen.

Jag tror det nog kan vara så 1 HDkanal kräver nästan lika mycket som 2 SD kanaler. Så tittar man på 1 SD kanal borde det finnas plats för att spela in en till SD kanal. (Rent tekniskt så låter det rimligt och i 1963 boxen finns det 2 mottagare så det är också praktiskt möjligt). Tror dessvärre att det kan bli bandbreddsproblem om man samtidigt knappar in SVT HD.(om de inte ökar bandbredden som finns tillgänglig så att säga.
Tror att om några år har de flesta växlat in sina tv apparater till åtminstånde HDready (säljs det överhuvudataget några som inte är det?) och då krävs mer bandbredd. och jag är övertygad om att så kommer bli fallet.
(läs VDSL)

Så trots vad telia säger så är det möjligt (boxen tillåter det)och bandbreddeb finns att se och spela in en (SD) kanal samtidigt.

Postad 16 april 2011 - 18:57

valleyman
  • valleyman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Säga vad man vill om Telia och viss strul med digital TV även om det verkar finnas strul hos andra leverantörer om man läser deras trådar. Tycker ändå att Telia är ganska generösa om tekniken strular. Sonen hade problem med sitt x-box gällande "strict internet" dvs strul att spela online. Tog kontakt med support och efter div strulande med att ladda över en patch så skickar dom en ny smart gateway. Kanske självklart, men jag är inte säker på alla leverantörer skulle göra detta om det inte var kass??? Nu var den endast "gammal och slö"

Postad 16 april 2011 - 20:44

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Säga vad man vill om Telia och viss strul med digital TV även om det verkar finnas strul hos andra leverantörer om man läser deras trådar. Tycker ändå att Telia är ganska generösa om tekniken strular. Sonen hade problem med sitt x-box gällande "strict internet" dvs strul att spela online. Tog kontakt med support och efter div strulande med att ladda över en patch så skickar dom en ny smart gateway. Kanske självklart, men jag är inte säker på alla leverantörer skulle göra detta om det inte var kass??? Nu var den endast "gammal och slö"

Håller med. Allt som har med teknik kan fela. Extra känsligt är det nog med tv så som telia leverarar det via telejacket till största delen. Jämfört med en parabolantenn är det liksom mer tekniskt krävande och alla delar måste fungera.

Jag misstänker (utan att veta) att många klagomål (dock inte alla) här i tråden lätt skulle klaras av med en omstart av all hårdvara eller ett samtal till 90 200 men istället klagas det först här. Det är ju så lätt att spy galla över Telia av någon anledning.

Osynk i ljudet kan jag ha någon enstaka kväll på någon kanal men det fungerar nästa kväll igen så jag klagar inte. Skulle säga att med tanke på hur mycket som måste fungera från tv-kanalen via telia, flera kilometer koppartråd till boxen och till min tv så fungerar tv:n bra och utan några större problem.

Vad gäller Telias support så fungerar det bra tycker jag. En gång fick jag dock ringa 6 gånger för att få ordning på min ip-telefoni men i övrigt fixas ev fel snabbt.

Postad 16 april 2011 - 21:25

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0

Håller med. Allt som har med teknik kan fela. Extra känsligt är det nog med tv så som telia leverarar det via telejacket till största delen. Jämfört med en parabolantenn är det liksom mer tekniskt krävande och alla delar måste fungera.

Jag misstänker (utan att veta) att många klagomål (dock inte alla) här i tråden lätt skulle klaras av med en omstart av all hårdvara eller ett samtal till 90 200 men istället klagas det först här. Det är ju så lätt att spy galla över Telia av någon anledning.

Osynk i ljudet kan jag ha någon enstaka kväll på någon kanal men det fungerar nästa kväll igen så jag klagar inte. Skulle säga att med tanke på hur mycket som måste fungera från tv-kanalen via telia, flera kilometer koppartråd till boxen och till min tv så fungerar tv:n bra och utan några större problem.

Vad gäller Telias support så fungerar det bra tycker jag. En gång fick jag dock ringa 6 gånger för att få ordning på min ip-telefoni men i övrigt fixas ev fel snabbt.

Nu tycker jag du har lite väl mycket överseende med Telia's IPTV tjänst. För utvecklingen skall väl inte gå bakåt heller?

Tjänsten var klart stabilare på den tiden de körde med MPEG2 fram till sommaren 2010 och då var bildkvaliten på SD kanalerna också bättre, likaså krånglet bla betydligt färre tillfällen med osynk. Och funktionaliteten på den inspelningsbara boxen verkar ju aldrig optimeras. Telia's tjänst står still och utvecklas inte i den takt som kan önskas. Om man betänker att den här tråden startades 2005 dvs för 6 år sedan så är det högst betänkligt hur pass lite tjänsten utvecklas i förhållande till potentialen.

Postad 16 april 2011 - 21:42

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

Om du inte kan byta kanal från den du spelar in på så kan du väl inte se på en och spela in från en annan samtidigt? Ska ju kunna byta kanal obehindrat trots att en kanal spelas in om det ska vara någon vits med det tycker jag.

Som nån annan konstaterat redan från mitt tidigare inlägg, så kan jag alltså spela in på t.ex. TV3 och se på TV4. Men så fort som inspelningen börjat så är jag låst till TV4 om den var den kanalen jag såg på när inspelningen på TV3 började. Detta är alltså troligen en "bugg" som de kanske (?) medvetet infört för att se hur det fungerar med två kanaler på ADSL.

Ska testa att se på SVT HD och spela in en annan så fort jag får tid över. Helst så skulle jag ju testat att se på en HD-kanal och spela in en annan. Då får vi lite mer klarhet i vad som krävs in bandbredd.

Testade som du skrivit här. Jag tittade på Tv4 igår kl 21, och gick in via Tv Guiden och markerade en inspelning på Kanal 5 klockan 22. Tv4 stod på hela tiden. När klockan blev 22, fick jag en ruta på tvn att den hade en programmerad inspelning, och jag hade ett val att välja kanalen eller inte. Valde man nej så avbröts inspelningen. Jag lät det vara och efter 29 sek, så ändrades kanalen till kanal 5 och min inspelning började starta.

SÅ hur du med ADSL kan spela in på en kanal och titta på en annan, får gärna någon ifrån Telia förklara om fallet är så :D

Precis så uppförde sig min utrustning tidigare också, men sen sista uppdateringen av mjukvaran så byter den inte kanal till det som spelas in längre om jag bara låter de 30sek räkna ned. Då ser jag fortfarande på en kanal och spelar in på en annan som sagt. Därav min fråga till Telia om detta är en funktion som är på väg till oss ADSL-ägare också och inte bara de med fiber.

Postad 17 april 2011 - 07:52

redina
  • redina
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Har haft hela helgen problem med IPTV i Storvreta (tvillingabb). Det bara låser sig, ibland kommer det tillbaka efter några minuter, ibland om jag startar om Thomson modemet. Men eftersom internet kommer igång i normal uppstartstid efter omstart men inte tvn, så vet jag inte om det har med det att göra. Är det flera som har problem? Eller är det något fel med min utrustning?

Postad 17 april 2011 - 09:32

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Nu tycker jag du har lite väl mycket överseende med Telia's IPTV tjänst. För utvecklingen skall väl inte gå bakåt heller?

Tjänsten var klart stabilare på den tiden de körde med MPEG2 fram till sommaren 2010 och då var bildkvaliten på SD kanalerna också bättre, likaså krånglet bla betydligt färre tillfällen med osynk. Och funktionaliteten på den inspelningsbara boxen verkar ju aldrig optimeras. Telia's tjänst står still och utvecklas inte i den takt som kan önskas. Om man betänker att den här tråden startades 2005 dvs för 6 år sedan så är det högst betänkligt hur pass lite tjänsten utvecklas i förhållande till potentialen.

Vi ställer olika krav och jag tillhör väl då dom som trots en del fel ibland tycker det fungerar bra med 53 kanaler, 8 mbit bredband och Ip-telefoni genom två smala koppartrådar och Thomson TG787. Dessutom är det ju synnerligen praktiskt att slippa tv-antenn eller parabol. Inget av alternativen hade fungerat här hos mig med mindre än att jag fått montera en 10 meter hög mast för antennen eller sätta parabolen långt ut vid tomtgränsen vid vägen vilket bara hade sett dumt ut.

Våra förutsättningar för elektronisk kontakt med omvärlden är olika och med tanke på att jag satt med uppringt internet här i huset på landet i några år och nu har det jag har så skulle det väl vara märkligt om jag egentligen skulle klaga överhuvudtaget.

Jo jag tycker att det gnälls lite väl mycket här i tråden ibland. Men det är väl för att jag är förnöjsam av naturen. :D

Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 april 2011 - 20:27.

Postad 17 april 2011 - 10:20

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

Har haft hela helgen problem med IPTV i Storvreta (tvillingabb). Det bara låser sig, ibland kommer det tillbaka efter några minuter, ibland om jag startar om Thomson modemet. Men eftersom internet kommer igång i normal uppstartstid efter omstart men inte tvn, så vet jag inte om det har med det att göra. Är det flera som har problem? Eller är det något fel med min utrustning?

90 200 kan du ju ringa.

Postad 17 april 2011 - 21:05

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

90 200 kan du ju ringa.

...eller kontakta Telia på något av de altenativ man hittar på hemsidan.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 18 april 2011 - 11:27

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Om jag väljer Telia villafiber med Telia digital-TV, finns det då "privata" alternativ för boxar eller är jag låst till det som Telia levererar?
.

Redigerat av Unregistered33b3a508, 18 april 2011 - 11:28.

Postad 18 april 2011 - 11:51

Unregisteredfd55fd6d
  • Unregisteredfd55fd6d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Du kan välja fritt mellan alla de boxar Telia levererar... :blink:

Det innebär att du kan välja mellan en med hårdisk eller en utan hårddisk.

Postad 18 april 2011 - 12:03

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Om jag väljer Telia villafiber med Telia digital-TV, finns det då "privata" alternativ för boxar eller är jag låst till det som Telia levererar?

Duger inte den tråd du själv startat - som har fler än 35 inlägg - till dina egna frågor ens?

https://www.minhembi...howtopic=280138

Postad 18 april 2011 - 12:15

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0

Du kan välja fritt mellan alla de boxar Telia levererar... :blink:

Det innebär att du kan välja mellan en med hårdisk eller en utan hårddisk.

Jo det förstår jag, men finns det alternativ utanför Telias sortiment som kan användas?
.

Postad 18 april 2011 - 12:51

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0

Duger inte den tråd du själv startat - som har fler än 35 inlägg - till dina egna frågor ens?

Kände osäkerhet om du följde denna tråd, var samtidigt angelägen om din v. kommentar.
.

Postad 18 april 2011 - 14:26

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

Snacka om att kasta sten i glashus :blink:

hihihihihi

Postad 18 april 2011 - 15:35

tomano58
  • tomano58
  • Mästare

• 3 281 inlägg
  • 0

Snacka om att kasta sten i glashus :lol:

hihihihihi

+1

Tror han glömde sin egen devis, "Sök, sök, sök (för h-e) och du skall finna" :blink:

Postad 18 april 2011 - 17:53

Unregistered1981
  • Unregistered1981
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jo det förstår jag, men finns det alternativ utanför Telias sortiment som kan användas?

Nej!

Postad 18 april 2011 - 18:25

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Precis så uppförde sig min utrustning tidigare också, men sen sista uppdateringen av mjukvaran så byter den inte kanal till det som spelas in längre om jag bara låter de 30sek räkna ned. Då ser jag fortfarande på en kanal och spelar in på en annan som sagt. Därav min fråga till Telia om detta är en funktion som är på väg till oss ADSL-ägare också och inte bara de med fiber.

För er som inte fattat avsaknaden av mina svar på denna fråga så är det nog en bug, men då jag inte förstått exakt hur ni gör så kan jag inte rapportera till utvecklarna hur ni gör. Rapporterar jag in den så kommer de att åtgärda den i nästa version mest troligt, och så länge ingen kontaktar supporten och säger att de får bildstörningar när de tittar på en kanal och spelar in en annan (fast de då inte ska kunna göra det) så kommer nog ingen åtgärda felet.

Tittar man på bandbredd så är adsl kunderna normalt begränsade till max 12 mbit i trafik för digital-tv så det går inte att få plats med 2 HD kanaler utan bildstörningar om man nu på något konstigt sätt lyckas med den bedriften.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 18 april 2011 - 21:23

kontraband
  • kontraband
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hepp, programbiblioteket för nat. geo, haverikomissionen har ett gäng felaktiga program. Vissa har fel beskrivning och vissa missar målet helt och innehåller något annat program. Är det något ni kan fixa tilll telia?

Postad 18 april 2011 - 22:24

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1 741 inlägg
  • 0

För er som inte fattat avsaknaden av mina svar på denna fråga så är det nog en bug, men då jag inte förstått exakt hur ni gör så kan jag inte rapportera till utvecklarna hur ni gör. Rapporterar jag in den så kommer de att åtgärda den i nästa version mest troligt, och så länge ingen kontaktar supporten och säger att de får bildstörningar när de tittar på en kanal och spelar in en annan (fast de då inte ska kunna göra det) så kommer nog ingen åtgärda felet.

Tittar man på bandbredd så är adsl kunderna normalt begränsade till max 12 mbit i trafik för digital-tv så det går inte att få plats med 2 HD kanaler utan bildstörningar om man nu på något konstigt sätt lyckas med den bedriften.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Fattat avsaknaden? Är det något du vill veta mer om eller dylikt så skriv det då.

Bildstörningar? Jag får inga bildstörningar. Enligt mig är det inget fel heller, det är en funktion som jag saknat. Det enda jag saknar nu är att välja kanal fritt medans jag spelar in en annan. Även om jag bara skulle få denna funktion med SD-kanaler och ej HD så är det lätt något jag kan leva med.

Bandbredden räcker ju som sagt uppenbarligen utan problem. Så till min fråga (igen), är detta något som kommer att erbjudas till oss ADSL-kunder? Det är ju bara att begränsa tittandet/inspelandet av HD-kanaler om man samtidigt ser på en annan kanal eller tvärtom. DETTA får du mer än gärna lägga fram till utvecklarna.

Postad 19 april 2011 - 12:47

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Fattat avsaknaden? Är det något du vill veta mer om eller dylikt så skriv det då.

Jag vill inte veta så kan ni som vet hur man gör fortsätta med att göra såhär. Det ligger inte inom en överskådlig framtid att ADSL kunder ska få titta på en kanal och spela in en annan.

Hörde lite rykten om att felet är åtgärdat i nästa uppdatering.

Bandbredden räcker ju som sagt uppenbarligen utan problem. Så till min fråga (igen), är detta något som kommer att erbjudas till oss ADSL-kunder? Det är ju bara att begränsa tittandet/inspelandet av HD-kanaler om man samtidigt ser på en annan kanal eller tvärtom. DETTA får du mer än gärna lägga fram till utvecklarna.

För kanaler som är mpeg4 och SD så räcker bandbredden till. För två HD kanaler kommer man upp i omkring 20 Mbit/s och då räcker inte 12 mbit/s. I normalfallet får man max ha 12 mbit/s i bandbredd om man har 1 box och HD aktivt. Har man tvilling så är bandbredden manfår ah till tv lite högre. Dock så kan man som ni nog förstå inte ha en högre hastighet än den totala uppkopplingshastigheten för ADSL.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 19 april 2011 - 15:24

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jag har tidigare fått besked att det tillkommer en krypteringsavgift om man uppgraderar från Lagom till Stor. Men nu står det alltså 0Kr på bekräftelsen/värdehandlingen.

Har du eller någon annan möjlighet att skanna in denna och skicka en kopia på detta brev till mig så kan jag ta detta vidare.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 19 april 2011 - 16:11

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Någonstans har jag uppfattat att erbjudandet gällande villafiber i Danderyd även innefattar specialpris på Ruckus MediaFlex.
Stämmer detta? Var kan jag i så fall läsa vidare?
.

5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.