Nu är den kanske värd en 80-100K. Runt denna tiden så GAV man bort vissa lägenheter! 2004-2005 så såldes fortfarande 3:or här för 50-60K!
Var i karlstad bor du? Inte ofta en lägenhet kostar så lite ens i karlstad, jag gissar ut mot skoghall?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 30 May 2012 - 18:32
Var i karlstad bor du? Inte ofta en lägenhet kostar så lite ens i karlstad, jag gissar ut mot skoghall? Postad 30 May 2012 - 18:46
Jag har ett minne av hur din lägenhet ser ut, du ritade planlösningen när du pratade om basabsorbent bakom soffan.
En läghet av samma stil hadde du fått ge garantera 500kkr för liggandes i samma typ av byggnad. Någorlunda centralt så > 800kkr Postad 30 May 2012 - 19:14
Att investera i boende i storstäder ger på sikt god avkastning, køpte hus i Oslo før 7år sen värdet nästa dubbelt nu. Enorm brist på boende
stor inflyttning, hade jag köpt i Hedemora som jag flytta från -89 så er väl priserna ganska detsamma nu. Postad 30 May 2012 - 20:26
Jag tyckte dock det var "dyrt" redan 1996. Men hade man haft lite vett i skallen...
Det ekonomiska har jag aldrig vart bra på. En lya i Sumpan eller Solna hade vart nåt. (Gamla Solna/Råsunda är en favorit). I Hellmora har priserna stått stilla som sagt. Inte klokt vilka fina kåkar man kan få där för billig penning. Man skulle hitta en Dalakossa, S.R Redigerat av Bongo_Mongo, 30 May 2012 - 20:26. Postad 30 May 2012 - 20:34
I småbyarna utanför min lilla stad kan man få ett enplanshus på 120-150 kvadrat i riktigt fint skick från sent 90-tal för 600-700.
Ingen som vill bo där... Postad 30 May 2012 - 21:06 Finns nog mye skadat gods tilgjängligt där Postad 31 May 2012 - 16:14 Det var förr. Nu kostar de mer, framförallt 3:orna och 4:orna. Men det är fortfarande rea-priser mot Sthlm. Nja, det är farligt att tro till 100% på detta. Visst, inom vissa områden så kommer det gå upp men inte generellt. När vi redan har folk som tar lån som kräver 120 år för att amortera av, så inser nog de flesta förutom de mest nyliberala personerna, att det är en omöjlighet att det hela tiden ska gå upp. På samma sätt som tillväxtekonomin är en omöjlighet i slutändan så är även prisökningen. För om folk inte ens har råd att amortera av lånen, hur ska då priset kunna öka ännu mer? Postad 31 May 2012 - 16:43 Jo absolut men då måste man ju få ett jobb där också det kan ju vara svårare Postad 31 May 2012 - 18:54
Det räcker att komma 10-15 minuter utan för Motala stad åt "fel" håll för att husen ska hamna i den prisklassen.. 10-15 minuters pendling är inte så farligt... Sen kommer man ju ingenstans om det har kommit lite snö på natten, men det är ju en annan femma. Postad 31 May 2012 - 18:55
Där jobben finns är efterfrågan stor. Är dessutom tillgången mindre är efterfrågan, ja
då går priserna som dom gör. Enkel ekvation. Långsiktigt kanske man ska kika på bostäder inom överkomlig pendlingstid till tillväxtregionerna. Uppsala tex. Personligen skulle jag inte bo i Stockholmsområdet om det inte vore för att jobben jag vill ha finns här. Drömmen vore att bo och jobba på landet. Politikerna bör dock ha en käftsmäll för att det inte byggs billiga hyresrätter. Postad 31 May 2012 - 19:49
Billiga hyresrätter vore inte fel nej. När bostadsbristen är som störst byggs det "studentlägenheter" som det heter. Hur de kan kallas studentlägenheter när de kostar 4500 kr/månad och är på ca 28m2 är en bra fråga och när det kostar 4000+ att bo i studentkorridor, då undrar jag hur man tänker. Skönt när studentbidraget ligger på 2700kr, lätt stt leva om man inte vill ta lån! Postad 31 May 2012 - 20:13
man SKA låna sig över huvudet juhhh.... det är hela grejen !
Men jag gillar inte det systemet... efter som det inte är en hållbar lösning i längden utan bara en ekonomi uppbyggd på kortsiktighet vi lever i. Jag kommer aldrig att tillåta mig att låna till något annat än till boende, där har man INGET val alls om man bor i närheten av storstäderna... Skulle vara om man e uppfödd med silversked i röven eller viger sitt liv åt att jobba med något som jag inte vill göra... ! Ehhh, så e det, jag bara hoppas på att bubblan ska spricka ! .............................................................................. MEN, nu till något roligare ! Har testat med 2st filmer idag. 1: Saving private ryan 2: Master & Commander övertygande surroundljud helt klart ! Även om det magiska numret 6 antagligen inte hade skadat, det lilla "glapp" som finns hade nog då varit helt utsuddat! Men redan idag så låter det gött ! Efter massor med mer testande så ska jag avlägga någon slags rapport Postad 31 May 2012 - 21:56
Nu jäklar håller ni tummarna, det byttes tändkablar idag och "min" sommarbil fick ett helt annat svar på gasen, pedalstället skruvades ihop och skall bara skruvas dit imorgon bitti så skall jag se om bilen klarar mer än ett par kilometer.
Är ni riktigt söta och snälla så kanske det postas ett videoklipp så ni får höra på min nya kärlek Postad 01 June 2012 - 08:04
Jäklar va bra jag fick till det igår, men man blir ju onekerligen sugen på att testa med 2st till
fast att jag "bara" ska ha 4st, har jag lovat mig själv... så vet jag ju att 6st brukar bli fint som smör ! Hmmm,. ja hur ska man göra... ?! Postad 01 June 2012 - 09:43 Förbaskat då, jag vill ju ut på en tur. Postad 01 June 2012 - 11:45
här med...blev ljust sen small det Postad 01 June 2012 - 11:51
Inga brakare här än...
men kommer väll framåt 14 tiden då de blev båda lök pch bruna bönor till lunch... Postad 01 June 2012 - 21:07
Soundgarden på livestream från rock am ring på min duk nu! Fan va gött, nästan så man skulle ta lite öl
Postad 01 June 2012 - 21:51
Har redan blivit utsatt för 6st... nu e jag hemma och blir ingen mer öl för mig !
dricker mjölk, Mmm så gott Postad 02 June 2012 - 09:22 Frugan skall ut så då är det bara att snällt stanna hemma med trollen, hade vart skoj annars. Kan du tolka infon som ges här, lite intressant att det äntligen börjar komma mätningar på vad vingen egentligen gör. http://www.euphonia-...&st=45&start=45 Inlägg #48 Postad 02 June 2012 - 19:57
Finns det någon som har den där Warm swarm med Krumelur på datorn och kan skicka över den...?
Postad 02 June 2012 - 23:02
På väg hem efter en trevlig kväll hos Findus, säkringar har brunnit (Ingvar höll i kontrollen vid båda tillfällena!)
Super trevligt ljud....! Men bäst av allt som vanligt sällskapet ! Ha de grymt gubbs, nu ska jag mellanlanda inne i stan och kanske slinker det ner en öl till eller två. För att sedan arbeta mig hemåt. Ser väldigt mycket fram mot näst, nästa helg. Ska bli härligt ! Postad 03 June 2012 - 02:09
Ganska högt
Någon Studioblue skiva, vet inte riktigt men bra lät det och högt kunde man spela utan att det lät dåligt Postad 03 June 2012 - 09:49
Ahh, denna alltså http://www.youtube.c...h?v=2oCAJlY6ApM Postad 03 June 2012 - 09:59
Jo, det gick två par säkringar igår och tvärtom mot vad man kan tro så var David oskyldig. IÖ brände ett par och jag brände de andra. Vi spelade: Christoffer - Mission to find and defeat noise.
Jag mår nog inte tiptop idag.... Jag ska nog sova mer. Mummel.... Postad 03 June 2012 - 10:54
No shit! Jag kollade inte, men jag och Ingvar diskuterade att vi spelade den där låten starkare här än hos David_A. Och där klippte slutstegen. Följaktligen gjorde de det här igår. 2kW per topp och känslighet på 92dB.... någon som ids räkna ut hur starkt det blir? Postad 03 June 2012 - 11:13
Det blir likt förbannat "inte mer" än 125dB på en meter. Sen lyssnar du på fyra meter typ ? Postad 03 June 2012 - 11:19
Japp. Ca 4m.
Det var starkt nog kan jag säga. Och 125dB är ju rätt så galet starkt. I basområdet spelades det ju ännu starkare. Vad fan håller vi på med? Postad 03 June 2012 - 11:24
Ren idioti.. Det är därför jag tycker att det är lite kul att en del resonerar att man bör välja signatur framför ickesignatur för att signatur kan spela 4dB starkare.
Mycket fetare steg än dina går ju knappt att få tag på, men du är ändå inte i närheten av dom 131dB som i68es är specade till. Med mina i sammanhanget små XPA-1 kan jag lira 119dB. Det räcker ganska långt.. Med 20dB headroom i basen räcker det och blir över. Icke att förglömma att den finns en kille på detta forum som lirade 119dBA med ett par Proson... Postad 03 June 2012 - 11:44
Att lira på maxnivån av vad systemet klarar är ju vad jag vill slippa, då att ha en flock dB headroom i topparna är rätt skönt. Disten lyser med sin frånvaro vid varje rimlig och orimlig nivå.
Därför väljer man så stora toppar man kan. Därför s-modell. Sirru BTW så finns det en annan snubbe som kör med dubbla rumble-8 som toppar... Postad 03 June 2012 - 11:45
Håller helt med att man inte vill pressa systemet. Jag behöver inte det heller vid normal lyssning. Utan s. Sirru... Postad 03 June 2012 - 13:19
Hmm hur menar du nu då, det blinkar ju som värsta julafton om dina klipplampor när vi poppade hos dig sistens. Påminnde lite om detta http://www.youtube.com/watch?v=rmgf60CI_ks Postad 03 June 2012 - 13:28
Jag såg att det spotifyades COH, Mika Vaino och Infected mushroom kl. 02.30, att kalla grannarna toleranta är nog helt korrekt!
Postad 03 June 2012 - 13:41 + 10,5 på det Postad 03 June 2012 - 14:25
En säkring till en i32s-diskant bör ryka samtidigt som till en i64s-diskant, eller? Fast där den senare spelar med mindre dist i övriga området, så klart.
Eller har jag fått det om bakfoten? Redigerat av spuj, 03 June 2012 - 14:25. Postad 03 June 2012 - 14:32
Nej, du har helt rätt
Diskanten är dock sjuk och disstar inget hörbart innan säkringen går... Men säkringen är ganska "safe", eller jah... så pass safe att det INTE SKA KUNNA hände att diskanten går sönder oavsett vad man utsätter den för och hur man än "försöker" ! typ... det är ett 100% igt skydd, så diskanten pallar bra mycket mer än när säkringen drar 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |