Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9,12 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9,42 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9,22 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 0 8,75 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8,58 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 8,86 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9,18 (97) Inga priser
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8,59 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9,17 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,89 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9,2 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,76 (41) 92:-
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8,85 (19) 7 799:-
Sonos Playbar (Soundbar) 9 7,98 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,58 (105) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,92 (23) Inga priser
Sonos Playbase (Soundbar) 9 9 (4) Inga priser
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,73 (21) 2 549:-
Sonos Beam (Soundbar) 9 8 (51) 5 140:-
Sonos Amp (Stereoförstärkare) 7 8 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7,48 (24) 2 549:-
Sonos Arc (Soundbar) 9 8,26 (26) 6 290:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 2 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 5 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 5 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 5 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 7 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 7 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 8 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 8 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 8 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 8 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 9 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 9 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 9 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 9 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 9 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 10 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 10 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 10 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 10 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 11 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 12 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 12 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 13 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 14 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 14 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 14 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 14 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 14 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 14 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 15 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 15 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 15 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 16 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan

Postad 10 juli 2014 - 10:17

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Kört Sonos ett tag och är som helhet mycket nöjd.
Däremot har det de senaste veckorna börjat strula.
Mina controllers (iPad & iPhone) börjat tappa kontakten. När jag startar programmet så hittar det inte systemet.
Startar om Bridgen och så fungerar det ett tag igen.
Någon som upplevt samma? Kanske byta kanal på Sonos (för det går väl)?

Postad 10 juli 2014 - 11:38

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Mina controllers (iPad & iPhone) börjat tappa kontakten. När jag startar programmet så hittar det inte systemet.

Kolla din wifitäckning med Wifi analyser appen (IOS?)
Justera kanal via advanced settings i Sonos app.

//W

Postad 10 juli 2014 - 11:45

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Tack för tipset Wilgot.
Tror inte täckningen är problemet egentligen. Vi kan vara i samma rum som Bridge/router, och allt annat fungerar ju...
Ska testa kanalbyte.

Postad 10 juli 2014 - 11:48

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Jag fick liknande problem för något år sedan,v isade sig att äldreboendet på andra sidan gaan hade investerat i något slags system som smällde upp 20+ accesspunkter på samma kanal som min Sonos. Ett byte av kanal gjorde susen.

Postad 10 juli 2014 - 18:42

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Det jag också reagerat på är att Bridgen är ganska varm. Inte tänkt på det tidigare.
Hur känns era?

Postad 11 juli 2014 - 08:19

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Det jag också reagerat på är att Bridgen är ganska varm. Inte tänkt på det tidigare.
Hur känns era?

Min connect är oxå varm. Men helt normalt när man kyler komponenter passivt. Den är ju designad för att klara det så inga problem. Ställ den bara inte i ett stängt skåp utan cirkulation.

//W

Postad 24 juli 2014 - 08:32

woops
  • woops
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Sonos har i sitt beta-program en uppdatering som gör att man inte längre behöver trådad anslutning till routern.
Undrar bara vad det gör med Sonos egna nätverk ... kör man bara på sitt eget wi-fi, tro?
Hur som helst så fungerar det utan sladd till routern. Tog ut sladden nyss och allt spelar på som det ska :)

Postad 07 augusti 2014 - 08:22

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jag har idag en liten förstärkare från denon http://goo.gl/r8Xnkh under tv-bänken som driver ett par vägghögtalare samt en sub för att höja kvalitén på tv-ljudet i vardagsrummet. Till detta så har jag en Connect kopplad för att få med även sonos i detta.

Tanken slog mig att jag kanske skulle kunna ersätta denon+connect med en connect:amp. Jag funderar på hur höja/sänka volymen kommer att fungera. Kommer man kunna göra det via tv:s fjärr?

Postad 09 augusti 2014 - 09:26

Unregisteredb1a48575
  • Unregisteredb1a48575
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har idag en liten förstärkare från denon http://goo.gl/r8Xnkh under tv-bänken som driver ett par vägghögtalare samt en sub för att höja kvalitén på tv-ljudet i vardagsrummet. Till detta så har jag en Connect kopplad för att få med även sonos i detta.

Tanken slog mig att jag kanske skulle kunna ersätta denon+connect med en connect:amp. Jag funderar på hur höja/sänka volymen kommer att fungera. Kommer man kunna göra det via tv:s fjärr?

Jag diskuterade lite olika lösningar med Hifi-klubben och försäljaren jag pratade med var inte överdrivet förtjust i Connect:amp på grund av ljudbilden den levererade. Det beror ju givetvis på vilka högtalare man har och om det blir en stor påverkan för dessa. Kan ju vara värt att prova ändå för det är en smidig lösning.

För min egen del så blev det Connect till aktiva högtalare (beolab 8000 MKII) i vardagsrummet och det fungerar väl. Det blev en kompromiss mellan estetik och ljud men täcker mitt behov. I övrigt har jag en Play:1 i badrummet men nu funderar jag på att utöka med en enhet i köket (anslutande mot vardagsrum). Det jag funderar på är om jag ska ha en 3:a eller 5:a? Tänkte placera högtalaren ovanpå ett skåp i hörnet och rikta mot rummet, tar gärna input (ganska stort kök och högt till tak).

Postad 09 augusti 2014 - 09:33

Unregisteredb1a48575
  • Unregisteredb1a48575
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag är ute efter ett enkelt system att ha i köket för att kunna spela upp musik/spotify till ok ljudkvalité. Ett av de viktigaste sakerna är att det ska vara så pass enkelt att använda att min tjej ska orka sätta sig in i hur man använder det. Någon som kan ge råd om Sonos skulle funka?

Om ni kör iOS (eller Airparrot etc på PC) så är ju Airplay med en Airport Expressett enkelt och prisvärt sätt att streama ljud. Fördelen är att det är native och nackdelen är bland annat att det inte är mult-room) och kanske inte toppkvalle ljudmässigt.

Postad 09 augusti 2014 - 09:48

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Jag diskuterade lite olika lösningar med Hifi-klubben och försäljaren jag pratade med var inte överdrivet förtjust i Connect:amp på grund av ljudbilden den levererade. Det beror ju givetvis på vilka högtalare man har och om det blir en stor påverkan för dessa. Kan ju vara värt att prova ändå för det är en smidig lösning.

För min egen del så blev det Connect till aktiva högtalare (beolab 8000 MKII) i vardagsrummet och det fungerar väl. Det blev en kompromiss mellan estetik och ljud men täcker mitt behov. I övrigt har jag en Play:1 i badrummet men nu funderar jag på att utöka med en enhet i köket (anslutande mot vardagsrum). Det jag funderar på är om jag ska ha en 3:a eller 5:a? Tänkte placera högtalaren ovanpå ett skåp i hörnet och rikta mot rummet, tar gärna input (ganska stort kök och högt till tak).

Jag har på väggen ett par Cambridge WS30 http://goo.gl/Znc8HI
på golvet en Cambridge X200 subbas http://goo.gl/ki41VZ

Min fråga återstår: Hur styr man volymen? Kopplingen blir då TV analog ljud ut till connect:amp. TV inställd på att externa högtalare används. Kan man höja/sänka volymen med tv:fjärren?

Postad 09 augusti 2014 - 10:46

Unregisteredb1a48575
  • Unregisteredb1a48575
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har på väggen ett par Cambridge WS30 http://goo.gl/Znc8HI
på golvet en Cambridge X200 subbas http://goo.gl/ki41VZ

Min fråga återstår: Hur styr man volymen? Kopplingen blir då TV analog ljud ut till connect:amp. TV inställd på att externa högtalare används. Kan man höja/sänka volymen med tv:fjärren?

Sonos har två ljudinställningar, fixed och variable. Om du väljer fixed så styr man volymen från källan dvs i ditt fall från TV. Jag har inte den kopplingen själv så mitt råd blir att dubbelkolla med Hifi Klubben eller någon annan återförsäljare.

Postad 13 augusti 2014 - 12:29

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej
har fått ett mycket märkligt problem. så fort bridgen kopplas in försvinner play 5:an. jag har 3 st play 1, en sub, en play 5 och en bridge. tar jag bort bridgen och använder en play 1:a som master, fungerar allt klockrent, men så fort bridgen kopplas in försvinner play 5:an. har varit i kontakt med deras support och fått bridgen utbytt, men problemet kvarstår. jag har kopplat ihop allt hemma hos mina föräldrar, men samma resultat. har kopplat på en längre kabel på bridgen och bytt rum så att den är placerad precis bredvid play 5:an, men problemet kvarstår. mastern är hela tiden inkopplad direkt till routern. supporten har inga fler förslag på vad som kan vara fel. tror att felet kom efter sista uppdateringen av kontrollern. supporten har gjort flera tester och vi har testat olika saker i många timmar. jag undrar i fall någon annan har varit med om något liknande? och om ni i så fall löst problemet?

Med vänlig hälsning
tobbe

Redigerat av Abraham, 13 augusti 2014 - 12:37.

Postad 21 augusti 2014 - 20:50

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
@tobbe: Varför inte bli betatestare och skippa bridgen och köra trådlöst till sonos:arna?

Postad 23 augusti 2014 - 08:47

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hej, laddade ner Sonos beta 5.3 och hittade i inställningarna att man kan lägga till en Sonos Boost med följande text

"Vill du kabelansluta din nya BOOST eller BRIDGE till routern, eller använda den någon annan stans för att förbättra räckvidden för ditt Sonos-system?"

Kan det vara så att vi får en ny enhet som förstärker Sonos nätverket bättre en gamla bridgen? Måste såga att det vore uppskattat inte speciellt imponerad av prestandan på bridge idag.

Postad 25 augusti 2014 - 08:23

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Begär egentligen inte att någon ska veta detta, men tror ni det blir något stöd för Album-listan i Spotify? Jag tyckte det var väldigt trevligt när Spotify tog ett steg åt Wimp-hållet och lät en slippa spara album som spellistor, men det är inte lika roligt när man inte kan se dem i Sonos...

Postad 25 augusti 2014 - 09:42

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Tycker utveckling av utökat spotify stöd på Sonos har stått still väldigt länge.
Testade Deezer då det delvis finns en fungerande radio funktion i Sonos där men tyckte inte den var lika bra som spotifys.

Postad 25 augusti 2014 - 09:48

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Min gissning: Heos tar över efter Sonos.

Postad 25 augusti 2014 - 10:03

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Min gissning: Heos tar över efter Sonos.

Lär ju gräva ett ganska djupt hål i plånboken om man ska ersätta alla sina Sonos enheter med något annat system dock.

Postad 25 augusti 2014 - 10:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Lär ju gräva ett ganska djupt hål i plånboken om man ska ersätta alla sina Sonos enheter med något annat system dock.

Jo, men jag menade att dom som skall köpa ett Sonosliknande system för första gången väljer kanske istället Heos.

Postad 25 augusti 2014 - 10:30

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Jo, men jag menade att dom som skall köpa ett Sonosliknande system för första gången väljer kanske istället Heos.

På vilket sätt kommer Heos produkter utklassa Sonos och få en stor skara konsumenter att bara överge och köpa Heos istället? Å varför inte ex. Bluesound?

//W

Postad 25 augusti 2014 - 10:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

På vilket sätt kommer Heos produkter utklassa Sonos och få en stor skara konsumenter att bara överge och köpa Heos istället? Å varför inte ex. Bluesound?

//W

Jag skulle välja Heos före Sonos pga att dom supportar Spotify Connect.

Redigerat av Buddypresley, 25 augusti 2014 - 10:44.

Postad 25 augusti 2014 - 14:03

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Själv sitter jag just i den sitsen att jag skall införskaffa något. Kommer mest troligen att bli en Bluesound. Någon som har koll vilken prislapp Heos ligger i och när den kommer?

Postad 25 augusti 2014 - 14:15

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Själv sitter jag just i den sitsen att jag skall införskaffa något. Kommer mest troligen att bli en Bluesound. Någon som har koll vilken prislapp Heos ligger i och när den kommer?

http://www.hifiklubben.se/Streaming/HEOS-by-Denon/

Postad 25 augusti 2014 - 14:21

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Känns som både Bluesound och Heos ligger snäppet över Sonos i prisläge.
Ser ingen motsvarighet till Play 1.

Postad 25 augusti 2014 - 14:36

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Om man vill spela Spotify på sin befintliga anläggning så är Sonos connect eller Heos link en lösning. Bägge har samma pris men Heos har Spotify Connect. Pluspoäng till Heos...

Postad 25 augusti 2014 - 14:49

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Om man vill spela Spotify på sin befintliga anläggning så är Sonos connect eller Heos link en lösning. Bägge har samma pris men Heos har Spotify Connect. Pluspoäng till Heos...

Går det att lösa multi-room med spotify connect?
Ser inget soundcloud stöd för Heos = går bort direkt.

//W

Postad 26 augusti 2014 - 06:36

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Mailade Hifiklubben för att få veta lite bättre skillnad mellan Bluesound och Heos eftersom jag tänkte införskaffa någon av dem för Spotify. Här är svaret:

Om du lägger mer vikt i ljudkvalité än i användarvänlighet m.m. så skulle jag definitivt rekommendera Bluesound.Bluesound stödjer högupplöst ljud i 24 bitar / 192kHz samt en uppsampling till 34 bit / 844kHz vilket gör att du får ett extremt audiofilt ljud.Bluesound stödjer även alla lossless format vilket inte HEOS ännu gör, det kommer dock att komma i framtiden. HEOS har ett mycket mer användarvänligt format och användargränssnitt, appen och användningen är t.ex. mycket lättare och smidigare än Bluesounds.Parat med en Denon förstärkare kan du även styra hela systemet med din telefon, du kan t.ex. stänga av förstärkaren och byta källa med ett simpelt knapptryck. Personligen så gillar jag båda dessa system, men en HEOS parad med en grym D/A-omvandlare gör detta system väldigt trevligt tack vare alla features.

Så med andra ord. Ena lite enklare (Heos) och ena för lite mer nördar (Bluesound) är min tolkning.

Postad 26 augusti 2014 - 06:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Mailade Hifiklubben för att få veta lite bättre skillnad mellan Bluesound och Heos eftersom jag tänkte införskaffa någon av dem för Spotify. Här är svaret:

Om du lägger mer vikt i ljudkvalité än i användarvänlighet m.m. så skulle jag definitivt rekommendera Bluesound.Bluesound stödjer högupplöst ljud i 24 bitar / 192kHz...

Om man lyssnar på Spotify så blir det inget bättre med 24 bitar / 192 kHz...

Postad 26 augusti 2014 - 06:52

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Om man lyssnar på Spotify så blir det inget bättre med 24 bitar / 192 kHz...

Sant!

När jag tidigare var inne på lokala klubben, tyckte de att dacen som satt i Bluesound lät bättre än Sonos. Heos hade inte kommit då såvitt jag vet. Funderingarna för egen del går till en Nas oxå, kommer ändå uteslutande att handla om 16bit cd.

Postad 27 augusti 2014 - 07:46

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Nu börjar ryktena om nya produkter igen på nätet,

http://www.slashgear...oming-24342525/

kan vi äntligen få en batteridriven enhet..

Postad 28 augusti 2014 - 00:12

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Skickade en förfrågan till HiFi klubben om Bluesound Node och hur stort minnet var och fick följande svar:
"Bluesound har ingen gräns på max antal låtar i systemet.
Eller rättare sagt, Bluesound har ännu inte hittat någon gräns på hur många låtar de klarar av."

Helt avgörande för mig då jag har problem med Sonos där. Så det blir nog en Node vad tiden lider till stora stereon samtidigt som jag kör parallellt med mina två kvarvarande Sonos Connect till sovrum och kök.

När jag ändå är i skrivartaget så tänkte jag tipsa om mitt senaste förvärv av surfplatta att ha som fjärr till Sonos. Pipo T5 var namnet. En 7" Phablet från Kina med 2-kärnig pigg processor (Uppstart 15 sekunder från helt avstängd!) och bra bild för det toklåga priset 600:- importerad direkt från Kina. Frakt och kreativ tulldeklaration inräknad! :)

Kommer att kombinera den med en Logitech Harmony Smart Control och en Tellstick för att på så sätt få fullständig kontroll över stereon/hemmabion och alla ljuskällorna. Därefter blir det ytterligare två Pipo T5 för övriga rum.
Pipo T5 finns att köpa hos AliExpress från många olika handlare. Min kom härifrån:

http://www.aliexpres...1906735038.html

AliExpress kan man numera lita på helt och fullt då de har byggt in flera funktioner för att inte kunden skall bli lurad. Har hitintills köpt 65 olika saker därifrån och det har bara strulat tre gånger där AliExpress fick ingripa med retur av pengarna som resultat.

Redigerat av perri, 28 augusti 2014 - 00:17.

Postad 02 september 2014 - 17:20

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Hej, laddade ner Sonos beta 5.3 och hittade i inställningarna att man kan lägga till en Sonos Boost med följande text

"Vill du kabelansluta din nya BOOST eller BRIDGE till routern, eller använda den någon annan stans för att förbättra räckvidden för ditt Sonos-system?"

Kan det vara så att vi får en ny enhet som förstärker Sonos nätverket bättre en gamla bridgen? Måste såga att det vore uppskattat inte speciellt imponerad av prestandan på bridge idag.

https://www.yahoo.co...6451284584.html

Nämner BOOST:en

Redigerat av cnsmipe1, 02 september 2014 - 17:21.

Postad 03 september 2014 - 09:20

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

https://www.yahoo.co...6451284584.html

Nämner BOOST:en

BOOST är på gång, verkar vara en ordentligt uppgraderad bridge. Kommer att passa perfekt i mitt system!

http://www.sonos.com...solid-wireless/

Släpps i Oktober.

Postad 03 september 2014 - 20:44

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Har säkert redan varit uppe, hur verkar det med en app till wp8? Vet att det var tal om detta från Sonos sida för ett halvårsen.

Postad 26 september 2014 - 10:25

ScandicProd
  • ScandicProd
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tycker det borde komma lite större högtalare från sonos, dom känns lite på gränsen för ljudvolym.
Eller är det bara jag som gillar när rummet fylls av hög musik.

Postad 26 september 2014 - 10:30

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Tycker det borde komma lite större högtalare från sonos, dom känns lite på gränsen för ljudvolym.
Eller är det bara jag som gillar när rummet fylls av hög musik.

Håller med.

Förresten, vad spelar högst bland nuvarande utbud? En Play:5 eller playbar?

Postad 26 september 2014 - 11:46

ScandicProd
  • ScandicProd
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Håller med.

Förresten, vad spelar högst bland nuvarande utbud? En Play:5 eller playbar?

Tror att playbar spelar högre.

Postad 26 september 2014 - 12:02

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Har en tredje variant. 2 stycken Play:3 i stereopar. Det har jag haft tidigare på kontoret och det spelade i mitt tycke ganska högt.

Kan tänka mig att playbar + subbasen slår alla de andra.

Postad 26 september 2014 - 13:06

ScandicProd
  • ScandicProd
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att slakta en play1 och se om jag kan sätta wifi/module till vilken aktiv PA högtalare som helst.
Men det är mycket pengar för att bara testa :)

Postad 26 september 2014 - 13:09

stgre
  • stgre
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Jag är sugen på att slakta en play1 och se om jag kan sätta wifi/module till vilken aktiv PA högtalare som helst.
Men det är mycket pengar för att bara testa :)

Du kan väl sätta en Connect till en aktiv högtalare annars.
En play 1 har inbyggt förstärkare så då måste du koppla innan slutstegsdelen.

Postad 26 september 2014 - 13:16

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 2

Tror att connect till hemförstärkaren spelar högst.. :)

Postad 26 september 2014 - 16:58

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Tror att connect till hemförstärkaren spelar högst.. :)

Vi pratar om SNYGGA högtalare här! ;)

Postad 29 september 2014 - 19:55

Unregistered3e96b206
  • Unregistered3e96b206
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej
Har funderat på en playbar men vill ha vit då alla mina andra sonos enheter är vita
Hittade ett fodral för ca 500kr på coloryoursound
Nån som vet om det är bra eller vet nåt bättre.
Har hittat vitlackerade med för ca 8000kr.

Hej
Har funderat på en playbar men vill ha vit då alla mina andra sonos enheter är vita

Hej

Hej

Hej

Postad 01 oktober 2014 - 11:54

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Vi pratar om SNYGGA högtalare här! ;)

Nu låter du som frugan. Hon har sina synpunkter på mina gamla Canton.... :D

Postad 02 oktober 2014 - 12:05

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 1
Vill bara ranta lite och säga att jag har fan inte haft ett enda problem med mina SONOS (connect & play1).

Visst, kanske finns bättre grejer men det är riktigt bra grejer som håller!

//W

Postad 02 oktober 2014 - 12:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 1

Hej

Hej

Hej

Hej

Hej

Hade nog räckt med att ställa frågan en gång...;)

Postad 03 oktober 2014 - 20:00

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 1
Utifall att det finns några tappra själar som fortfarande kör vinyl, så kan den här spelaren vara ett ok komplement till Sonos systemet
http://www.digitaltr...eakers-easy/#/1

Postad 26 oktober 2014 - 10:35

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
För den som har missat det så ingår det för tillfället ett år med Deezer om man köper en Sonos-högtalare nu. Jag var sugen på ytterliggare en Play1, och såg erbjudandet online. Deezer har två veckors gratis testperiod, så jag installerade mjukvaran, importerade alla mina playlists från Spotify och såg att inte en enda låt saknades, och bestämde mig rätt snabbt för att jag hoppar av Spotify-tåget. Nu några dagar senare är jag fortfarande helnöjd. Så en högtalare för 1795:- med nästan 1200:- i rabatt är nog det bästa köpet jag gjort på länge.

Varning dock för de som gör "evighetslistor" i Spottan, Deezer har en gräns på 400 låtar tydligen. Inget som drabbar mig, men många verkar gilla att samla allt i en jättelista och då är det en rätt stor anledning att avstå.

Postad 29 oktober 2014 - 14:53

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Utifall att det finns några tappra själar som fortfarande kör vinyl, så kan den här spelaren vara ett ok komplement till Sonos systemet
http://www.digitaltr...eakers-easy/#/1

Räcker det inte att koppla sin befintliga vinylspelare till ett riaa och sen till sonos connect?

Redigerat av Tomlund, 29 oktober 2014 - 14:54.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.