Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 januari 2008 - 11:51

Pezzen
  • Pezzen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

När jag skulle ta upp pennan till min p1:a så fick jag inte upp hela pennan.
Den sista delen fastnade längst ner i telefonen, spetsen hade gått av!

Tänkte demontera telefonen så att jag kan få upp pennan igen.
Har lossat dom 3 skruvarna som sitter runt batteriet för att få loss det gråa "chassit" men lyckas ej att få loss det.

Förslag på hur jag ska få upp pennan mottages tacksamt!

Skulle ju kunna lämna in telefonen på service men vill inte vara utan telefonen i tre veckor!

Mvh

När min penna fastnade så som din gjorde fungerade det att barata bort batteriet och pilla med en nål eller linande in i det utrymme där pennan ska sitta eftersom det är ett hål där. Du behöver kanske inte ens lämna in den på service?

Postad 11 januari 2008 - 13:33

Bukrune
  • Bukrune
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en ganska löjlig fråga kan tyckas men...
Jag kan inte hitta något sätt att ställa in det så att mina kalenderlarm och påminnelser bara spelas upp 1 eller några gånger. Som det är nu så fortsätter luren att spela upp låten tills jag stänger av den. Kan bli irriterande för andra när den står i sitt ställ på skrivbordet och jag inte är där :)
Någon som förstår vad jag menar och vet hur man fixar det?

Mvh,
Bukrune

Postad 11 januari 2008 - 13:54

Holsti
  • Holsti
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Volymen är väldigt låg. När man tex flyger eller åker pendel hörs det knappt vad som sägs om man kollar film. Har ni någon lösning på det??

Mvh

Postad 11 januari 2008 - 16:45

agerdin
  • agerdin
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en ganska löjlig fråga kan tyckas men...
Jag kan inte hitta något sätt att ställa in det så att mina kalenderlarm och påminnelser bara spelas upp 1 eller några gånger. Som det är nu så fortsätter luren att spela upp låten tills jag stänger av den. Kan bli irriterande för andra när den står i sitt ställ på skrivbordet och jag inte är där :)
Någon som förstår vad jag menar och vet hur man fixar det?

Mvh,
Bukrune

Ingen dum fråga alls. Jag har samma problem och vet att andra kolleger också har det med sina p990i. Skulle också vilja veta om detta går att ändra.

\Agerdin

Postad 11 januari 2008 - 18:34

Slapshot
  • Slapshot
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Vill bara tipsa om Sony Ericsson Media Manager som är vida överlägset Disc2Phone som följer med P1,an.
Se bifogat utlåtande ur P1i Blog

P1i Blog

Finns att ladda ner från SE,s hemsida under de nyasta Walman telefonerna.

Postad 14 januari 2008 - 15:38

Unregistered7ff3cfb6
  • Unregistered7ff3cfb6
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
Köpte en p1a för ca en vecka sen. Igår funkade allt, imorse var den stendöd. Inget tecken på liv över huvudtaget. Någon som varit med om detta, kan det vara batteriet eller? Ingen yttre åverkan, förvarat i "säcken" hela tiden.

Postad 15 januari 2008 - 11:43

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Om man lyssnar på radion/musik via det trådbundna headsetet så när det ringer eller kommer
ett sms/mms så kommer det ingen ringsignal i hörlurarna utan det bara piper.
Man vill ju ha dom riktiga ringsignalerna så man hör vem det är som ringer.
Är det nån inställning eller?
Jag hittar inget om det i telefonen.

/Jörgen

Postad 20 januari 2008 - 20:16

almeland
  • almeland
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Såg tidigare att det var någon som hade problem med att få telefonen och pc suite att fungera i telefonläge, fungerade bara när man körde filöverföring. Hade själv problemet och installerat om och haft mig utan framgång, men nu har det löst sig. Så tänkte bara ta och berätta vad som var felet för mig, kanske kan hjälpa någon annan också.

Det var en installerad bluetoothsticka som låg och spökade, misstänker att den använde COM-porten som P1an (m-router) ville åt. Så efter att jag hade tagit bort allt som hade med den att göra och en omstart av datorn så hittade Pc suite telefonen direkt jag kopplade i usbsladden. Hoppas att det kan vara till hjälp för någon med liknande problem.

Tänkte också passa på att höra om någon vet ett program för att skriva sms, redigera telefonboken etc. direkt från datorn?

Och finns det något sätt att få bilder på albumomslag bland sina album? Kanske någon annan musikspelare?

Postad 21 januari 2008 - 14:51

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
LCG Jukebox har en sådan funktion som du kan ladda hem omslag till dina låtar. Dock är det inte ett freeware

Postad 21 januari 2008 - 22:35

MrBI
  • MrBI
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
OjOJ vilken post!
jag är ny på det här forumet och har nu läst en post :)
tänkte bara säga hej + komma med nått tips mä

Någon som kan tipsa om en liknande "väska" till p1an som original fast med flapstängning (lock) å bättre kvalitet?

jag har den här till min M600 + att den passade till min P1 mä :ph34r: kanon kvalitet, köpte av dom med visa, snabbt och bra. dom har även till p1
http://www.noreve.co..._Tradition.html
sedan har vi ju dom här.
http://www.pdair.com...800000_11000134

Jag undrar om någon kan hjälpa mig
"En MIDlet i ej tillförlitlig MIDlet suite operamini försöker ansluta till internet vill du tillåta det?". Detta får jag upp varje gång jag använder opera mini. Men inget alternativ att tillåta det jämt. Hur gör man för att få det att funka jämt...

<{POST_SNAPBACK}>

Det får du upp för alla icke-signerade Java- eller Symbianprogram som försöker komma åt någon tjänst i telefonen som är skyddad. Själv kan du inte göra något åt det (annat än att hacka telefonen på något sätt om det nu ens är möjligt så här tidigit). De som kan fixa det är utvecklarna som måste köpa ett eller flera certifikat och signera programmet med dessa. Troligtvis har redan Opera Software certifikat som de kan använda och så fort programmet kommer betastadiet lär de signera det. Under tiden får vi fortsätta att välja "ja för sessionen"...

iPmart-forum.com( angiven tidigare i den här posten) där fins guide och hjälp för att ordna det+mer :P

sedan om VirtualRadio. det fins i LCG Jukebox, en kanon spelare :blush:

Postad 22 januari 2008 - 15:18

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Håller på att testa DivX Player till P1:an. Blir dock irriterad att det inte finns nån funktion som förhindrar att bakgrundsbelysningen släcks eller att tangentbordet låses. I Wayfinder så är ju bakgrundsbelysning alltid är på och tangentbordet låser sig inte.

Så fort jag vill titta på något som är längre än 30 sek i DivX player så måste jag stänga av tangentbordslåset (annars stannar filmen när den kickar in) - stänga av automatisk nedsläckning av bakgrundsbelysning samt antar jag åxå stänga av energisparläget.

Finns det någon inställning eller hack jag missat ;)

Postad 22 januari 2008 - 16:05

LmJ
  • LmJ
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Min P1i fungerar otroligt mycket bättre än min p990i

Postad 24 januari 2008 - 01:33

Noblee
  • Noblee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att jag inte kan radera SMS? Får bara upp ett felmeddelande! Måste öppna sms:et för att sedan radera det .. Ser även ut som en liten sim-ikon på meddelandet ..

Mvh,
Tom

Postad 24 januari 2008 - 01:50

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att jag inte kan radera SMS? Får bara upp ett felmeddelande! Måste öppna sms:et för att sedan radera det .. Ser även ut som en liten sim-ikon på meddelandet ..

Mvh,
Tom

Kan du inte bocka för dom och sen välja 'Ta bort meddelande' som du hittar under 'Mer'?

Jag kan inte radera meddelanden genom att trycka på C som på 'vanliga' telefoner.

Postad 24 januari 2008 - 09:12

Noblee
  • Noblee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Mvh,
Tom

Kan du inte bocka för dom och sen välja 'Ta bort meddelande' som du hittar under 'Mer'?

Jag kan inte radera meddelanden genom att trycka på C som på 'vanliga' telefoner.

Nix, fungerar ej - får fram ett felmeddelande. Jag måste in i meddelandet för att radera det, sjukt irriterande!

Postad 26 januari 2008 - 13:27

Unregisteredf5d192e1
  • Unregisteredf5d192e1
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag skrev detta inlägg även i W960-tråden, men eftersom jag inte fick något svar prövar jag även här.

Jag har fått fel på min synkronisering av kalender och kontakter. När jag använder PC Suit och försöker synkronisera via USB händer ingenting (inget synkas). Därefter kommer synkroniseringsöversikten upp, och läser man i rapporten står under både rubriken Kontakter och under rubriken Kalender att "Synkroniseringen har inaktiverats".

Detta problem fanns inte från början och synkningen med outlook gick då utmärkt.

Jag tror att problemet uppstod då jag, efter rekommendationer i denna tråden, testat push email via siten mail2web och applikationen Exchange ActiveSync. Denna synkronisering sker endast till nätet och inte till outlook, men fungerar förövrigt utmärkt.

Hur aktiverar jag synkroniseringen via USB igen? Allra helst då utan att avaktivera mail2web-tjänsten.

Tack på förhand!

Postad 26 januari 2008 - 15:24

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Du måste avinstallera EAS i telefonen och eventuellt starta om den för att kunna synka med PC Suite igen.

Postad 26 januari 2008 - 15:55

Unregisteredf5d192e1
  • Unregisteredf5d192e1
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Du måste avinstallera EAS i telefonen och eventuellt starta om den för att kunna synka med PC Suite igen.

Tack! Fungerade utmärkt. Synd bara att man måste prioritera vilka funktioner man vill använda.

Postad 27 januari 2008 - 01:57

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Liten fråga.. Tror min P1 kan ha lagt av.. :D

Någon som känner till något bekymmer med att den inte kommer åt nätet?
Har min tjänstelur sidan om med samma operatör, Men P1an går inte att ringa med eller skicka mess.. Samt att ska jag ta bort mess som jag skickat ett svar som inte kommer fram så måste jag starta om luren för att kunna ta bort det...

Har startat om luren ett antal gånger nu.. Trodde den skulle ge vika med tiden.. Men icke..
Om man kör en reset.. Förlorar man all info då från telefonen??

Postad 27 januari 2008 - 03:18

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Om man kör en reset.. Förlorar man all info då från telefonen??

Ja, men du kan göra backup som du återställer.

Postad 27 januari 2008 - 17:41

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Falskt alarm.. Det var nog operatören som det var bekymmer med.. Min andra telefon dummade sig också senare på natten och idag funkar bägge.. Skönt. ;)

Postad 27 januari 2008 - 21:49

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Hehe, vad skönt.. ;)

Dock så har jag ett annat problem..

Min förbannade telefon VÄGRAR att koppla upp sig mot min D-Link 655. Nokian (N95:an) har inga som helst problem med wlanet, men P1:an vägrar. Jag har routen på Mixed mode och vill gärna behålla det så. Nokian kör med b och alla datorer kör på g. Har även en kompis som kommer över ibland och kör med sitt n kort. Vad jag har förstått så har även P1:an b versionen. Men varför fungerar det inte!?!! Jag blir smått galen snart. Anslutning misslyckades jämt. Har angett lösen för mitt nätverk och routern ser P1:an ibland men den verkar inte få något IP. Jag har även provat att låsa MAC adressen och tilldelat ett IP nr så att den skall få samma IP nr hela tiden, men även det fungerar inte.

HJÄLP!!

Redigerat av Minglarn, 27 januari 2008 - 21:50.

Postad 27 januari 2008 - 22:23

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hade för länge sedan en p900 som hade ett kortspel med som standard. Det var detta och schack om jag inte minns fel. Jag kan inte finna det till min P1 men om nån vet vilket jag menar vänligen peka vart jag skall vända mig....

Postad 28 januari 2008 - 13:02

No_Jah
  • No_Jah
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Hehe, vad skönt.. :blush:

Min förbannade telefon VÄGRAR att koppla upp sig mot min D-Link 655. Nokian (N95:an) har inga som helst problem med wlanet, men P1:an vägrar. Jag har routen på Mixed mode och vill gärna behålla det så. Nokian kör med b och alla datorer kör på g. Har även en kompis som kommer över ibland och kör med sitt n kort. Vad jag har förstått så har även P1:an b versionen. Men varför fungerar det inte!?!! Jag blir smått galen snart. Anslutning misslyckades jämt. Har angett lösen för mitt nätverk och routern ser P1:an ibland men den verkar inte få något IP. Jag har även provat att låsa MAC adressen och tilldelat ett IP nr så att den skall få samma IP nr hela tiden, men även det fungerar inte.

HJÄLP!!

Dum fråga kanske, men har du provat att starta om telefonen?
Min telefon vägrar också att koppla upp sig ibland och då brukar det hjälpa att starta om den.

Postad 28 januari 2008 - 14:55

Unregisteredd1a8fe77
  • Unregisteredd1a8fe77
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Någon som haft några problem med adressboken och nummerpresentationen?
T.ex att det står att inkommande samtal ifrån x fast istället är det från y?
Störande som f-n

Postad 28 januari 2008 - 16:19

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hade för länge sedan en p900 som hade ett kortspel med som standard. Det var detta och schack om jag inte minns fel. Jag kan inte finna det till min P1 men om nån vet vilket jag menar vänligen peka vart jag skall vända mig....

Du har en Symbian UIQ3 telefon. Sök och du skall finna massor.. :blush:
Här finns det en del, http://my-symbian.co...nload/index.php , vissa är gratis och andra är try&buy !

Postad 28 januari 2008 - 23:35

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Hehe, vad skönt.. :rolleyes:

HJÄLP!!

Dum fråga kanske, men har du provat att starta om telefonen?
Min telefon vägrar också att koppla upp sig ibland och då brukar det hjälpa att starta om den.

Har provat även detta... Börjat att bli rätt så irriterad nu.

Postad 29 januari 2008 - 23:41

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0

Falskt alarm.. Det var nog operatören som det var bekymmer med.. Min andra telefon dummade sig också senare på natten och idag funkar bägge.. Skönt. :)

:)
Det är nog inte operatören som jag trodde.. Sitter nu på jobb igen, och samma sak.. :D
Verkar precis som att den lägger va på kvällen/natten när jag sitter på kontoret.. B)
Åter igen så funkar jobbeluren men P1an vägrar ansluta till nätet?? haha.. Skumt fel.. vet knappast om det är luren eller vad det är? :)

Misstänker strongt telefonen eftersom jag inte kan radera smsen ur utkorgen heller.. Trött jag blir på den luren nu.. En billig Nokia funkar bättre förtillfället.. ;)

*edit: Drog ett mail till SEs support.. Verkar nämligen som attt telefonen dummar sig med anslutning mot näten hela tiden och det i sin tur tar på batteriet, vilket i sin tur leder till mina bekymmer? Kom precis att tänka på att batteri-tiden varit sämre än vanligt på sista tiden.. Vilket inte är så konstigt om den helatiden söker nät.. Konstigt att det inte står nåot bara.. :)

Redigerat av Darth Tojayz, 30 januari 2008 - 00:06.

Postad 30 januari 2008 - 10:24

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Får passa på att ge lite cred till SEs support.. Har redan fått svar, under 12h.. De tyckte jag skulle testa ny mjukvara.. Får se hur det funkar.. :)

Redigerat av Darth Tojayz, 30 januari 2008 - 10:24.

Postad 31 januari 2008 - 17:09

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Fixade med luren igår.. Har funkat kanon sedan dess.. Iof inte varit på jobb sen dess, men luren blev betydligt snabbare än den var förr..
Men gjorde en dundertabbe.. Glömde göra backup på allt.. haha.. Ibland är man bra dum.. ;)

Stora testet kommer imorgon när det ska jobbas igen..

Postad 31 januari 2008 - 19:53

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
hehe.. backup brukar man komma ihåg när det är för sent ;)

Postad 01 februari 2008 - 15:00

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Ja det man ju lugnt säga.. :blink:

Som tur är så har man en bunke gamla telefoner liggandes som man kunde BTa iaf telefonboken ifrån.. Visst, tappade ett par nummer, men de viktigaste fick man tillbaka.. :)

Postad 01 februari 2008 - 18:48

klb
  • klb
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Köpte P1:an igår och känner mig riktigt nöjd, köpte först en N95 8gb men gillade inte den och bytte till P1i. N95:an kändes mer som en nöjestelefon medan det faktiskt känns som att man kan använda P1i till arbete också.

Hur som helst så har jag några frågor,, de har säkert redan besvarats men jag har ingen kust att läsa igenom hela tråden. Jag har prövat att söka btw. Det första jag undrar är ifall man kan ta bort "fler program" ifrån skrivbordet (eller stand-by läget som det heter i manualen)? Kan man överhuvudtaget ändra genvägarna man har där och deras ordning? För mig verkar det som att man kan bara lägga till genvägar,, upp till 15st, men efter det så kan man inte ändra genvägen eller dens plats.

Den andra frågan jag har är ifall ni har några prgram/spel att rekommendera? Någon bra sida med mycket applikationer till p1i?

Tack på förhand /klb

Postad 02 februari 2008 - 22:43

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

. . .Den andra frågan jag har är ifall ni har några prgram/spel att rekommendera? Någon bra sida med mycket applikationer till p1i?

Tack på förhand /klb

Jag kom med lite tips i W950i-tråden som var uppskattade. De borde funka på din P1i med...

Postad 04 februari 2008 - 11:23

_stefan_
  • _stefan_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
en fråga gällande synkronisering.

..som löste sig... :)

Redigerat av _stefan_, 04 februari 2008 - 12:29.

Postad 06 februari 2008 - 08:24

Antfly
  • Antfly
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Går det på något sätt kaliberera om pekskärmen ?
Den är 3mm fel positionerad just nu. :(

Postad 06 februari 2008 - 09:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ja. Ska finnas inställning för screen ngnstans i controlpanelen.

Postad 06 februari 2008 - 09:33

Kolper
  • Kolper
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Ett litet tips som jag använde på min gamla P990i. Tog helt enkelt kontakten från hörlurarna eller handsfree´n och klippte av så att det var c:a 10-15 cm sladd, för antenn. Kontakten med sladdstumpen p telefonen och då fungerade BT alldeles utmärkt med FM-radion. Mvh PerK

Postad 06 februari 2008 - 11:23

Antfly
  • Antfly
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Ja. Ska finnas inställning för screen ngnstans i controlpanelen.

Japp hittade det, man fick köra om Inställningsguiden under Kontrollpanelen/Annat
Fungerade perfekt!

Postad 08 februari 2008 - 12:14

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Har ett litet bekymmer.. eftersom jag starkt ogillar brandade telefoner köpte jag min P1i obesudlad från onoff, det man offrar för att slippa ha en brandad telefon är vissa operatörsspecifika applikationer, t.ex. tres musikspelare. Ingen big loss, förutom i ett scenario; När jag lyssnar på t.ex. 3onair så vill webläsaren streama ljudet från den sidan istället för att öppna tres musikspelare som inte är installerad :) Detta går ju bra när man "sitter stilla" men detta gör mig oförmögen att använda andra program samtidigt eftersom webläsarfönstret måste vara aktivt i förgrunden, men det som är irriterade är att jag inte kan använda knapplås.

Undrar därför om någon här har någon lösning på detta problem? Tre vägrade ju såklart hjälpa till. Det måste inte vara ett annat program, men något sätt att använda knapplåset samtidigt skulle uppskattas.

Postad 08 februari 2008 - 18:49

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Undrar därför om någon här har någon lösning på detta problem? Tre vägrade ju såklart hjälpa till. Det måste inte vara ett annat program, men något sätt att använda knapplåset samtidigt skulle uppskattas.

Funkar inte pilen längst upp till vänster -> Knapplås?

Postad 08 februari 2008 - 22:05

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Funkar inte pilen längst upp till vänster -> Knapplås?

Du knäckte det på en gång :) tack för det, nu kan jag lyssna på min Funk&Soul ostört. :D

Postad 15 februari 2008 - 11:42

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hallå!

Har någon här försökt få in V7xx kartor till TomTom på sin P1i? Fungerar det eller är det för tidigt att prova?

;)
Patrick

Postad 17 februari 2008 - 11:18

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tjenare.

Jag har nu suttit 2-3 dagar och läst igenom alla 55 sidor. Jag har precis köpt en P1i och är nöjd hittils. Jag har dock 2 frågor. Den ena har kommit upp nån gång i tråden men aldrig fått något riktigt svar.

1. Lampan. Kan man använda den som ficklampa precis som på t ex W800? Det använde jag väldigt mycket på min gammla och skulle ge en hel del för att få det att fungera. Om det INTE går, finns det något program som man kan ladda ner som kan göra det?

2. Behövs det något antivirus program till den? Iochmed man kommer va ute en del på nätet via wlan så kanske man ska ha det? Eller det är ingen av er som har antivirus installerat? Kanske dum fråga men bättre att fråga och bli smartare, än att inte fråga och förbli dum =)

Postad 17 februari 2008 - 13:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Antivirus behövs inte. Enda sättet du kan få trojaner osv är om du själv installerar dem så installera aldrig osignerade applikationer.

Postad 17 februari 2008 - 13:25

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Antivirus behövs inte. Enda sättet du kan få trojaner osv är om du själv installerar dem så installera aldrig osignerade applikationer.

Är inte typ de flesta applikationerna som finns för UIQ 3 osignerade? Öppen plattform och därmed många program som företag inte har gjort?

Postad 18 februari 2008 - 11:38

Falcor
  • Falcor
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ska ev. få en P1i som jobbtelefon, den verkar dock inte ha nån funktion för att komma ihåg pinkoder vilket min nuvarande telefon har och som jag tycker är kanonbra. Nån som vet om det finns nåt program att ladda ner med den funktionen?

Postad 18 februari 2008 - 13:31

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ska ev. få en P1i som jobbtelefon, den verkar dock inte ha nån funktion för att komma ihåg pinkoder vilket min nuvarande telefon har och som jag tycker är kanonbra. Nån som vet om det finns nåt program att ladda ner med den funktionen?

Det finns program att installera som håller koll på dina lösenord. Vet dock itne exakt vad de heter, prova att söka i tråden...

Postad 18 februari 2008 - 13:35

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Handy Safe

Postad 18 februari 2008 - 13:36

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
har en W960 och gissar att det är samma på P1i eller?
Telefonlås koden är??? står inte med i manualen...snabbt svar av någon? gissar på typ 0000 men någon som vet säkert? behövs när jag ska göra total återställning av telefonen.

EDIT: testade med 0000 och det fungerade! biggrin.gif

Redigerat av mawam, 18 februari 2008 - 13:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.