Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
1817 svar till detta ämne
Postad 23 april 2010 - 15:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Dom flesta människor är väldigt duktiga (dålliga) på att dra alla över en kam.
Och du tror väl inte på fullt allvar att jag menar alla PS3-ägare? Förolämpa inte min och din intelligens nu  . Jag utgår från hans diskussion och pratar om de han menar, det du säger var ju precis det jag frågade honom nyss. Uppenbarligen menar jag inte alla när jag precis ifrågasatt det själv. Finns ingen anledning att ta åt dig om du inte själv känner att du behöver det. Så det du säger är att PS3-ägarna är skrytmånsar medans 360-ägarna är ödmjuka och froma som lamm?
"PS3-ägarna" hade en viss övertro till PS3:ans teoretiska kapacitet. Finns till 100% 360-ägare som är likadana men jag har oftare hört det motsatta resonemanget naturligtvis. Onödigt att läsa in så mycket i vad jag säger, du vet likväl som jag hur historien var, hoppas jag. Går ju annars bra att minnas gamla goda tider  Edit: Jag hade en "ganska" lång "diskussion" med Moo här på forumet om just multiplattformsspel och hur de snart (flera år sedan med andra ord) skulle bli mycket bättre på PS3 pga dess teoretiska kapacitet och BR. Klassiskt.
Redigerat av Zoiler, 23 april 2010 - 15:14.
Postad 23 april 2010 - 16:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Skillnaderna i grafik är inte ens värda att nämnas. Det beror helt och hållet vilken konsol spelen först optimerats för.
Från början var det 360 men då PS 3an sägs vara svårare att utveckla för har utvecklare börjat använda den och sedan konvertera till 360n. På äldre spel hade 360n generellt en viss fördlel men nu kvittar det rent allmänt.
Så jag skulle gå efter funktioner/kontroller i stället.
PS 3an har bättre tredjepartsstöd och är lite mer flexibel. Hanterar ljud mycket bättre än Xbox 360n. Även om resamplingen från 44 till 48 hertz förstör den som seriös cd spelare.
Ljudnivån båda låter mer än önskvärt. Ska finnas tystare 360s vad jag hört tror jag har den medelbrusiga dvd läsaren i min. Den är bättre än tröskverket jag hade tidigare i alla fall.
Jag gillar 360ns gamepad bättre men jag har vant mig vid PS 3ans också för allt utom racing lir. Den vill gärna falla ur händerna om det är tänkt man ska använda trigger knapparna.
Valet är givet om jag var tvungen att välja då PS 3 är min bluray spelare och interfacet är betydlgit smidigare.
Till mycket har du rätt men i denna tråden behandlas endast grafiken, dock är dina påstående såklart viktiga i andra trådar. Men att säga att allt är frid idag känns inte helt ok. Med spel som FFXIII och Bayonetta så är debatten fortfarande vital. Båda spelen är tillräckligt överlägsna på en plattform så att om man äger båda konsolerna bör man välja den där vardera spel är bäst. Jag vill spela FFXIII men kommer vänta då jag för närvarande inte har PS3 och känner att spelet får inte rättvisa på 360.
Postad 23 april 2010 - 16:41
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 296 inlägg
På vilket sätt får spelet inte rättvisa på 360n?Jag lirar det och man måste verkligen va obotlig grafikorienterad för att finna grafiken även på de sämre 360 och PS 3 titlarna vara direkt ospelbara. Då är jag ändå en PC gamer som är van vida överlägsen grafik än vad både PS 3 och Xbox 360 mäktar med. 360/Ps 3 passerar gränsen där jag helt enkelt inte bryr mig något värst. Wii kommer inte upp dit dock.
Lirar för tillfället Final Fantasy XIII och inte fasen ser det dåligt ut på 360n med konsolmått mätt givetvis.
Det finns 360 exklusiva spel som Gear of Wars 2 och andra profilspel som väger över åt andra hållet också så jag kan då inte hitta någon klar vinnare på grafikfronten. 360n har lite bättre grafikresurser medan PS3n har lite mer resurser på CPU sidan men som sagt främst beror det på vilken konsol spelet utvecklas främst för samt hur bekväma spelutvecklarna är med resp konsol.
Redigerat av oqvist, 23 april 2010 - 16:42.
Postad 23 april 2010 - 16:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
På vilket sätt får spelet inte rättvisa på 360n?Jag lirar det och man måste verkligen va obotlig grafikorienterad för att finna grafiken även på de sämre 360 och PS 3 titlarna vara direkt ospelbara.
Jag håller med. Om jag får VÄLJA och har båda konsolerna då tar jag PS3-versionen, men det är inte så att det är så ohyggligt på 360 att man bör vänta direkt... Men to each his own. Lirar för tillfället Final Fantasy XIII och inte fasen ser det dåligt ut på 360n med konsolmått mätt givetvis.
Nä det ser givetvis inte dåligt ut med något mått mätt alls
Postad 23 april 2010 - 20:26
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
På vilket sätt får spelet inte rättvisa på 360n?Jag lirar det och man måste verkligen va obotlig grafikorienterad för att finna grafiken även på de sämre 360 och PS 3 titlarna vara direkt ospelbara. Då är jag ändå en PC gamer som är van vida överlägsen grafik än vad både PS 3 och Xbox 360 mäktar med. 360/Ps 3 passerar gränsen där jag helt enkelt inte bryr mig något värst. Wii kommer inte upp dit dock. Lirar för tillfället Final Fantasy XIII och inte fasen ser det dåligt ut på 360n med konsolmått mätt givetvis.
Det finns 360 exklusiva spel som Gear of Wars 2 och andra profilspel som väger över åt andra hållet också så jag kan då inte hitta någon klar vinnare på grafikfronten. 360n har lite bättre grafikresurser medan PS3n har lite mer resurser på CPU sidan men som sagt främst beror det på vilken konsol spelet utvecklas främst för samt hur bekväma spelutvecklarna är med resp konsol.
Det jag har sett av filmsekvenser och den frameraten det har senare i spelet så blir det inte av rättvisa. Håller med om att en del saker kan man ta sålänge det inte påverkar spelkänslan men enligt vad jag har läst så ser filmerna riktigt lågkvalitativa ut och spelet tappar rätt mycket fps senare i spelet. Dessa två kan jag tänka mig sänker helhetsupplevelsen och därmed inte kanske gör spelet rättvisa, trots allt består spelet till nästan 50% av film sett till utrymme.
Postad 23 april 2010 - 21:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
trots allt består spelet till nästan 50% av film sett till utrymme.
Men det är ju inte 50% speltid direkt. Riktigt lågkvalitativa filmer? Finns det på allvar folk som säger det?
Postad 23 april 2010 - 23:41
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10 296 inlägg
Extrema fans tenderar överdriva och inte kolla upp verkligheten riktigt. Grafiknördar och ej spelintresserade kan man säga är de enda som kan tänkas lida av någon ev kompression som är svår att uttyda.
Kompression är då inget jag lider av och jag tycker nog jag är rätt petig emellanåt. Jag tycker itne att man ska grafiknörda på konsol. Då ska man göra det på PC då man kan spendera mycket mer pengar på supergrafik i löjligt höga upplösningar. Finns knappt något konsollir som ens kör i 1920x1080 och det finns absolut inget Crysis. Det flyter på hundra procentigt men jag har bara lirat i 5 timmar så det är klart att det kan bli sämre om det blir öppnare banor eftersom. Har lyckats fastna på någon miniboss som utlöser någon superattack som tar all min hälsa även om jag startar med max och är utrustad med hälsoring. Frusna sjö banan. Läst fusk men det är inget konstigt med den minibossen så måste ha levlat något sjukt fel. För mycket Commando krafter på snow eller vad den blonda killen heter så jag inte lyckas bygga upp lika kraftfulla combos? Lyckas inte hålla bossen paralyserad längre än tills han har 20 % hälsa kvar och dödar en utan att kunna göra något åt det. Jag är absolut ingen Final Fantasy expert men fann det lite udda att det var så otroligt enkelt och sedan blev det tvärt omöjligt?
Nu så känns det inte som mitt spel riktigt. För mycket på räls och för mycket nu ska vi titta på film. Filmerna eller storyn är inte särskilt intressant. FXIII sägs bli bättre andra halvan men vet inte om man orkar med 30h med grinding för att komma dit.
Postad 27 april 2010 - 09:21
Unregistered550de0fe
-
Unregistered550de0fe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jag har sedan båda konsolerna släpptes haft både 360 och PS3.
Angående FFXIII är där en ordentlig skillnad emellan 360 och PS3, antialiasingen är som om den stod på 0 hos 360in och x8 på PS3 för att göra en lättförstådd jämförelse. 360versionen är väldigt krispig och jobbig att titta på i jämförelse, det förekom även ordentliga FPSdrops på 360versionen. och det kändes inte lika lent och flytande som til PS3.
Jag jämförde spelen på samma TV, samma banor med både PS3 och 360 igång.
Postad 27 april 2010 - 11:10
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Känns som vi ändå har täckt FFXIII rätt bra här ändå.
Det är, som ovanstående säger, ändå ett fråga om hur petig man är. TP_ har fått testa båda och menar på tillräckligt stora skillnader och jag tror att jag själv hade uppfattat samma.
Viktiga är ändå att man vet om skillnaderna i förväg så det blir en fingervisning om vilken man kanske bör välja om man äger båda konsolerna eller om man tänkt köpa en konsol för just FXIII. Allt på en skiva, bättre kvalité på filmerna som där ändå finns mycket av och bättre grafik tror jag ger än bättre upplevelse.
Postad 18 maj 2010 - 05:44
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Nu är man ju nyfiken på skillnaderna mellan konsolerna på Red Dead Redemption: Någon som har lite "hard facts"?
Läste på Gamereactor att 360 hade bättre bilduppdatering och (som vanligt?) kortare laddningstider...
Postad 18 maj 2010 - 06:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nu är man ju nyfiken på skillnaderna mellan konsolerna på Red Dead Redemption: Någon som har lite "hard facts"? Läste på Gamereactor att 360 hade bättre bilduppdatering och (som vanligt?) kortare laddningstider...
Grunden baserar sig på GTA IV motorn och rent tekniskt så hade 360 bättre på alla punkter dock dros 360 versionen med artifakter. Liknande resultat lär nog komma. Har dessutom fattat det så att test exemplaren har varit 360 eftersom PS3 versionen "tyvärr inte kunde skickas ut".
Redigerat av PalmiNio, 18 maj 2010 - 06:04.
Postad 18 maj 2010 - 06:19
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Fanns tydligen redan lite uppe om det. Ska vara en GTA IV case. PS3 versionen, dålig bild från en TV men den säger rätt mycket:   Denna screen saka vara 360 dump:  Hemmafixad comp:  Ska vara: 360 - 1280x720 och 2xMSAA PS3 - 1152x640 och QAA Frameraten var också till favour på 360 på GTA IV så samma kan nog förväntas.
Postad 18 maj 2010 - 08:13
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Ingen tror väl seriöst på att man kan fota en tv med en kamera och sen jämföra detta med en riktig screengrab
och sen tro att man kan jämföra skillnaderna?!
Postad 18 maj 2010 - 10:05
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Postad 18 maj 2010 - 11:58
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Ingen tror väl seriöst på att man kan fota en tv med en kamera och sen jämföra detta med en riktig screengrab och sen tro att man kan jämföra skillnaderna?! 
Inte vet jag men eftersom killarna på beyond3D står som underlag för det mesta inom upplösningskontroll osv så skulle jag iaf ta deras ord. Inte för att bilden är bästa beviset men en lägre upplösning är rätt tydligt på den bilden.  Sub HD på PS3 är iaf något som verkar vara sanningen. Lite ljusare bild  Jaggies and Blurr. Sub HD + QAA är inget bra koncept.
Postad 20 maj 2010 - 09:52
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Postad 20 maj 2010 - 10:03
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Klart en skillnad mellan RPR mellan 360 och PS3, men tror knappast det är något som förstör spelupplevelsen. Har redan beställt det till 360 och antar att tilläggen kommer som DLC senare
Spel som Oblivion, Fallout 3 och FFXIII är trots allt spelbara på 360:n  Vill man alltid ha bästa spelupplevelsen, så är enda lösningen att äga alla konsoler. Jag lär skaffa en PS3:a i framtiden för att spela allt jag missat, men just nu kör jag 360:n för att upptäcka spelserier som aldrig fanns till PS2.
Postad 20 maj 2010 - 11:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Klart en skillnad mellan RPR mellan 360 och PS3, men tror knappast det är något som förstör spelupplevelsen. Har redan beställt det till 360 och antar att tilläggen kommer som DLC senare 
Spel som Oblivion, Fallout 3 och FFXIII är trots allt spelbara på 360:n Vill man alltid ha bästa spelupplevelsen, så är enda lösningen att äga alla konsoler. Jag lär skaffa en PS3:a i framtiden för att spela allt jag missat, men just nu kör jag 360:n för att upptäcka spelserier som aldrig fanns till PS2.
Fallout hade bättre framerate väl? Dessutom patchades fallout och oblivion. http://www.neogaf.co...p;postcount=704read dead redemeption på ps3 är lite sämre på allt
Postad 20 maj 2010 - 21:34
Bush
-
Bush
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Fallout 3 är bättre grafiskt på 360. 360n har bland annat längre/bättre viewdistance/objectdistance, 4xAA (PS3=0xAA) och bättre/mer "shaders".
Postad 21 maj 2010 - 11:15
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
I rörelse ser det inte ut att vara någon större skillnad i RDR, och det är väl så de flesta av oss ser spelen? XBOX360 / PS3
Postad 21 maj 2010 - 11:38
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1 115 inlägg
I rörelse ser det inte ut att vara någon större skillnad i RDR, och det är väl så de flesta av oss ser spelen?
XBOX360 / PS3
Mycket möjligt. Fast det säger ju inte så mycket om detaljerna när de gör en liknelse i 640x360.
Postad 21 maj 2010 - 12:06
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Ingen tror väl seriöst på att man kan fota en tv med en kamera och sen jämföra detta med en riktig screengrab och sen tro att man kan jämföra skillnaderna?! 
Tycker man ser vissa uppenbara skillnader, som himlen t.ex. på ps3an så är den bara svart med stjärnor, på 360 är den mer detaljerad, man kan se molnen osv.
Postad 21 maj 2010 - 15:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Tycker man ser vissa uppenbara skillnader, som himlen t.ex. på ps3an så är den bara svart med stjärnor, på 360 är den mer detaljerad, man kan se molnen osv.
PS3 har inga berg etc etc. Det har ju att göra med att det är senare i PS3-versionen =P.
Postad 21 maj 2010 - 23:19
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
I rörelse ser det inte ut att vara någon större skillnad i RDR, och det är väl så de flesta av oss ser spelen?
XBOX360 / PS3
Mja, vi brukar se dem i 400% inzomning....
Postad 22 maj 2010 - 09:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
XBOX360 / PS3
Du måste skoja, göra en bedömning på en flash video. Dels så kan du inte se skillnaden i upplösningen då videon är i lägre upplösning än vad själva spelet är på PS3. Sen är det väl tveksamt om filmen ens är i 30 fps. Lägg där till den betydligt sämre bildkvalitén du får så vips ser du varken kanter, objekt eller suddigheten. Om du lirar på en tv som producerar samma bildkvalité som en flash film så är jag orolig för dig
Redigerat av PalmiNio, 22 maj 2010 - 09:03.
Postad 22 maj 2010 - 09:14
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1 569 inlägg
Oj ursäkta mig blev ett jädra pådrag. Om det nu är som ni säger så är det väl så, tänkte bara bidra med en länk jag hittade då jag själv inte sitter och jämför frame till frame som ett intresse. Felet ska dock inte upprepas!
Om det är av intresse för dig palminio så kan min bildvisare visa en betydligt bättre bild än en flashvideo.
Postad 22 maj 2010 - 13:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Oj ursäkta mig blev ett jädra pådrag. Om det nu är som ni säger så är det väl så, tänkte bara bidra med en länk jag hittade då jag själv inte sitter och jämför frame till frame som ett intresse. Felet ska dock inte upprepas!
Om det är av intresse för dig palminio så kan min bildvisare visa en betydligt bättre bild än en flashvideo.
Sista var mest ironi därav smily  Kommer dyka upp 720p videos på måndag från Digital Foundry. Där lär du få se om där är en skillnad i rörelse eller inte. Din grund att man inte bör titta blind på stillbilder är inte helt fel.
Postad 24 maj 2010 - 10:06
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Från Lens of truth: Red Dead RedemptionXbox 360 wins this Head2Head by a shrub. Although the PlayStation 3 has an equal performance rate, it sacrificed resolution, draw distance, and most of all, our extra shrubs (how many objects it can handle at a time) to do so. It is still important to note that the PlayStation is still worth buying and a small lack of shrubs shouldn’t deter you if that is your preferred console.http://www.lensoftruth.com/?p=19855Ändå lite skräll att PS3 hade de kortaste laddtiderna. Är inte det ganska ovanligt?
Postad 24 maj 2010 - 11:37
Unregistered0b87209e
-
Unregistered0b87209e
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Du måste skoja, göra en bedömning på en flash video.
DU måste skoja, göra en bedömning av en screenshot mot ett foto (!!!) på en TV.
Postad 24 maj 2010 - 12:27
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
DU måste skoja, göra en bedömning av en screenshot mot ett foto (!!!) på en TV.
Haha tog det som fanns att tillgå. Dessutom var allt en återberättelse på vad som sades hos Beyond3d. Du kan trots att det är taget från TV märka av den lägre upplösningen. Men visst någon vidare test kan man inte göra på det, vilket jag inte hävdade heller. Om du läste vad jag skrev när jag postade bilden så sa jag just "dålig bild från TV". När det gällde upplösningen så var det trots allt som jag sa, en talande bild. La till att det var ett hemmafix, men som sagt poängen var bara upplösningen. Grunden är oavsett att flash funkar inte och allt annat utom sceengrabs går också bort. Kort sagt, vi får vänta till eurogamer kör imorgon.
Redigerat av PalmiNio, 24 maj 2010 - 12:29.
Postad 24 maj 2010 - 12:34
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1 812 inlägg
Ändå lite skräll att PS3 hade de kortaste laddtiderna. Är inte det ganska ovanligt?
Lens of Truth testar aldrig spel från hårddisk såvida inte spelet i sig kräver installation (vilket vissa PS3-spel kräver). Hade 360-versionen installerats, så hade inte PS3:an haft något att komma med där heller
Postad 24 maj 2010 - 12:39
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Lens of Truth testar aldrig spel från hårddisk såvida inte spelet i sig kräver installation (vilket vissa PS3-spel kräver). Hade 360-versionen installerats, så hade inte PS3:an haft något att komma med där heller 
Ah, dåså. Då kan man väl säga att 360 vinner på alla punkter.
Postad 24 maj 2010 - 20:50
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Från Lens of truth:
Red Dead Redemption
Xbox 360 wins this Head2Head by a shrub. Although the PlayStation 3 has an equal performance rate, it sacrificed resolution, draw distance, and most of all, our extra shrubs (how many objects it can handle at a time) to do so. It is still important to note that the PlayStation is still worth buying and a small lack of shrubs shouldn’t deter you if that is your preferred console.
http://www.lensoftruth.com/?p=19855
Ändå lite skräll att PS3 hade de kortaste laddtiderna. Är inte det ganska ovanligt?
Jag är bara glad att PS3 inte gör grisgrafik ännu än gång på multispel för RDR har jag beställt. Blev sjukt besviken när jag var sugen på Bayonetta så jag köpte aldrig det (till PS3).
Postad 25 maj 2010 - 08:31
Unregistereda69d2a7a
-
Unregistereda69d2a7a
-
Användare
-
-
234 inlägg
Kommer dyka upp 720p videos på måndag från Digital Foundry. Där lär du få se om där är en skillnad i rörelse eller inte. Din grund att man inte bör titta blind på stillbilder är inte helt fel.
finns dessa att titta på någonstans nu ?
Postad 06 juni 2010 - 17:50
Mihlberg
-
Mihlberg
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag tycker att xb360 är klart överlägsen än ps3an, specielt när det gäller spelen och det är ju därför man köper en konsol, för att spela tv-spel.
Postad 10 juni 2010 - 02:16
CCCP
-
CCCP
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har personligen gått från PS3 till 360 p.g.a. att 360 har bättre prestanda, överlag.
Postad 10 juni 2010 - 04:46
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Nya Eurogamer, round 26. http://www.eurogamer...und-26-face-offSplit/second: 720p på PS3, 1280x672 på 360 Bättre AA på 360 Mycket screen tearing på PS3 bättre PP på 360 Lost Planet 2: 720 på båda 2xAA på 360, inget på PS3 fpsen dippar rät ofta på PS3 men ingen screen tearing. 360 håller nästan 30 helt, screen tearing när den inte gör det. Backbreaker Exakt samma Green Day: Rock Band Exakt samma Skate 3. Sub-HD på båda. 2xAA på båda 60fps på båda men liten tendens till screen tearing på PS3 Prince of Persia: The Forgotten Sands 720p och 2xAA på båda Skillnad i Blur
Postad 17 juni 2010 - 10:03
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Satt och snackade med kompisen om skillnader mellan PS3 och 360, och tanken slog oss då varför ljudet aldrig kommer på tal i jämförelser. Är det inte så att många PS3 spel ligger i 7.1-, dts-, pcm-ljud?
Verkar som att det är en aspekt där PS3 vinner?
Postad 17 juni 2010 - 10:33
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Satt och snackade med kompisen om skillnader mellan PS3 och 360, och tanken slog oss då varför ljudet aldrig kommer på tal i jämförelser. Är det inte så att många PS3 spel ligger i 7.1-, dts-, pcm-ljud?
Verkar som att det är en aspekt där PS3 vinner?
Nu handlar ju tråden om grafik och prestanda men hur många är det som nyttjar 7.1 =P?
Postad 17 juni 2010 - 12:22
Unregistered4a9b099f
-
Unregistered4a9b099f
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Nu handlar ju tråden om grafik och prestanda men hur många är det som nyttjar 7.1 =P?
Anade att jag skulle få det svaret... Jag tycker väl att man kan räkna in ljudet i prestanda också. Jag vet iaf en som nyttjar 7.1  Det kanske inte är någon skillnad på multisläppen när det gäller ljud? ...får ta upp frågan i vs-tråden istället.
Postad 17 juni 2010 - 15:19
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Anade att jag skulle få det svaret... Jag tycker väl att man kan räkna in ljudet i prestanda också. Jag vet iaf en som nyttjar 7.1  Det kanske inte är någon skillnad på multisläppen när det gäller ljud?
...får ta upp frågan i vs-tråden istället.
7.1 är ju en klar fördel, PCM likaså, det används dock inte i allt för många spel. (Xbox 360 har också stöd för WMA Pro 7.1 men vad jag vet har det aldrig använts och väldigt få stärkare har stöd för formatet förutom pioneer). DTS finns ju dock hyfsat ofta i PS3-spel och då i "full" bitrate. Känns väl som om man kan räkna in det i "allmän prestanda" och att det har sin plats även i denna tråd. Ska vi även börja bortse från andra saker som fysik, AI osv. annars i de här jämförelserna? =)
Postad 17 juni 2010 - 17:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Känns väl som om man kan räkna in det i "allmän prestanda" och att det har sin plats även i denna tråd. Ska vi även börja bortse från andra saker som fysik, AI osv. annars i de här jämförelserna? =)
Börja? Jag har då alltid bortsett från det. Vilka multispel har skillnader i AI och fysik och hur mäter de det  ?
Postad 17 juni 2010 - 17:38
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Anade att jag skulle få det svaret... Jag tycker väl att man kan räkna in ljudet i prestanda också. Jag vet iaf en som nyttjar 7.1  Det kanske inte är någon skillnad på multisläppen när det gäller ljud?
...får ta upp frågan i vs-tråden istället.
Har tagits upp tidigare i tråden. Problemet är tyvärr att PCM är svårt att kolla eftersom PS3 kan ändra allt ljud till PCM.
Postad 17 juni 2010 - 20:06
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Har tagits upp tidigare i tråden. Problemet är tyvärr att PCM är svårt att kolla eftersom PS3 kan ändra allt ljud till PCM.
Jag fattar inte riktigt vad du menar. Vad har ljudformatet för betydelse i sammanhanget?
Postad 17 juni 2010 - 21:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Jag fattar inte riktigt vad du menar. Vad har ljudformatet för betydelse i sammanhanget?
Postade utan att skriva klart  blev avbruten av fotbollen. Ne dels var det mest att man knappt vet vilka titlar som har PCM. Annars var det dock att ljud får tas i en annan tråd, grafik här. Alla andra dimensioner utanför grafik tas inte här då det öppnar för alla andra områden också, prestanda kan vara mer än ljud också nämligen. Sen så blir ljud sådär, alla vet att PS3 har lika eller mer än 360. Sen lär vi knappast se några direkta HiFi jämförelser utan det blir vad som står på baksidan av kartong.
Postad 02 juli 2010 - 16:57
Plan B
-
Plan B
-
Rookie
-
3 inlägg
Lite OT men jag finner det rätt intressant att så pass många faktiskt lägger ner tid på att analysera stillbilder och då gärna uppblåsta sådana allt för att kunna hävda "sitt lägers" överlägsenhet. Undrar om ni lägger ner lika mycket tid på att spela spelen?
Postad 02 juli 2010 - 22:42
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Lite OT men jag finner det rätt intressant att så pass många faktiskt lägger ner tid på att analysera stillbilder och då gärna uppblåsta sådana allt för att kunna hävda "sitt lägers" överlägsenhet. Undrar om ni lägger ner lika mycket tid på att spela spelen? 
Ja
Postad 03 juli 2010 - 02:11
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Annars var det dock att ljud får tas i en annan tråd, grafik här. Alla andra dimensioner utanför grafik tas inte här då det öppnar för alla andra områden också, prestanda kan vara mer än ljud också nämligen. Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel?
Postad 03 juli 2010 - 07:40
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel?
När tråden skapades så var prestanda hur bra grafiken kördes, så som fps. Detta är en grafiktråd......för multispel.
Postad 03 juli 2010 - 17:03
JSan
-
JSan
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Lite OT men jag finner det rätt intressant att så pass många faktiskt lägger ner tid på att analysera stillbilder och då gärna uppblåsta sådana allt för att kunna hävda "sitt lägers" överlägsenhet.
Tittar man i tråden är det ju inte många som skriver i den egentligen, det är ju samma person/personer som står för typ 70% av inläggen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|