ska bli riktigt kul o snipera nu..
Call Of Duty 4 Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
6
|
(46)
|
149:- |
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
6 år sedan |
Call of Duty 4 : Modern Warfare (3032 inlägg)
|
14 år sedan |
Call of Duty 4: Modern Warfare (256 inlägg)
|
15 år sedan |
call of duty 4 (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 19 March 2008 - 10:21
ska bli riktigt kul o snipera nu..
Postad 19 March 2008 - 11:49
Postad 19 March 2008 - 12:10
Jag menar, hur kul är det med en bunke kampare som bara byter plats med varandra?
Hoppas bara inte att alla börjar spela med snipers!l2ickard: Bra! Alltid tyckt att snipern varit lite småsvår att sikta med. Ska prova lite i helgen och se hur det går...
ACOG är katastrofalt dåligt, får se om det är någon skillnad ikväll. Men det lär det va.
Kan bara hålla med, Reddot är ju betydligt bättre än ACOG...
Redigerat av Dr. Death, 19 March 2008 - 12:08.
Postad 19 March 2008 - 12:43
Nu verkar det vara fixat iaf så man verkligen träffar där man siktar
Postad 19 March 2008 - 14:23
Usch o ja som ska åka o jobba nu....
Man kanske skulle tagit ledigt
Hehe så fantastisk är den ändå inte, trots allt ganska minimala förändringar som gjorts.
Postad 19 March 2008 - 14:26
Usch o ja som ska åka o jobba nu....
Man kanske skulle tagit ledigt
Hehe så fantastisk är den ändå inte, trots allt ganska minimala förändringar som gjorts.
He he, men känslan av att muta onda skrikiga fransmän kommer ändå att kännas överväldigande
Hmm för det var väl mute funktion med i denna patch...
Postad 19 March 2008 - 19:14
Tycker det inte blivit för lätt att använda snipern, förr var det väldigt svårt ibland o träffa någon som rörde sej...även fast man var säker på att man siktade rätt.
Nu verkar det vara fixat iaf så man verkligen träffar där man siktar
Ja, givetvis ska man träffar där man siktar, det är ju helt ok!
Postad 19 March 2008 - 19:29
Vet inte om jag tycker att det är så bra att det blir lättare att snipa, dels så ÄR det inte lätt och snipa i verkligheten, dels så tror jag att det kommer att sabba spelet, hoppas bara att det det inte blir FÖR mycket av den varan, då kommer iaf. JAG tröttna och antagligen spela mindre..
Jag menar, hur kul är det med en bunke kampare som bara byter plats med varandra?
Om man spelar S&D tex så kan ju inte det "bombande" laget kampa alldeles för länge.. så småningom så måste dom ju framåt
Dels så tycker jag det är alldeles för få personer som använder sniper som det är nu.. förutom på vissa banor som tex block, ambush overgrown och bog.. men annars är det sällan någon använder sniper..
har oxå märkt att det är en stor fördel att vara host när man använder sniper för då har man "fulla staplar"
Håller dock med om att det är lite trist att möta ett lag där alla använder sniper
Postad 19 March 2008 - 20:28
Postad 19 March 2008 - 20:28
Postad 19 March 2008 - 21:17
Mutefunktionen är det enda nya jag märkte. Jag har för mig att man trycker på (X) på vald spelare efter att ha tryckt på [Select] under en match. Kanske blev lite rörigt skrivet... Man trycker alltså på [Select] under pågående match för att få upp listan över alla som är med i matchen. Därefter trycker man uppåt eller nedåt för att komma till den spelare man vill få tyst på, för att sedan trycka på (X). Då visas ett rött kryss över högtalarsymbolen efter spelarens PSN-ID.märker ingen skillnad på nåt med den nya patchen.. mutefunktionen då,, vart e den?
Postad 19 March 2008 - 21:47
Mutefunktionen är det enda nya jag märkte. Jag har för mig att man trycker på (X) på vald spelare efter att ha tryckt på [Select] under en match. Kanske blev lite rörigt skrivet... Man trycker alltså på [Select] under pågående match för att få upp listan över alla som är med i matchen. Därefter trycker man uppåt eller nedåt för att komma till den spelare man vill få tyst på, för att sedan trycka på (X). Då visas ett rött kryss över högtalarsymbolen efter spelarens PSN-ID.märker ingen skillnad på nåt med den nya patchen.. mutefunktionen då,, vart e den?
ska testa de, tackar för hjälpen
Postad 19 March 2008 - 21:48
Postad 19 March 2008 - 22:39
Postad 20 March 2008 - 00:17
Dock så kan ju det sabba lite om man hittat ett bra ställe att lassa granater ifrån.
Men jag har dock aldrig haft så stora problem med att tacka ja till invites som jag haft idag...
Mute är bra, men oftast hör man dom på nåt sätt ändå, om inte alla lagkamrater blockat samma nötter, iofs. svagare...
Även att vara spectator när man dött på tex. S&D har blivit bättre då du kan kolla runt lite hur man vill runt den person man följer, trycker man på knappen med grön triangel så kan man dessutom se i förstapersons vy.... Tycker iaf. jag är bra!
Redigerat av Dr. Death, 20 March 2008 - 08:56.
Postad 20 March 2008 - 00:28
Provade bara snipe med en upplockad bössa ett par gånger, den har helt klart blivit vassare.
Hoppas att den inte är för vass så alla sitter och trycker...
Granat-cam var riktigt ballt, men nu blir man ju ännu mer förbannad på random granaterna.
Postad 20 March 2008 - 01:05
Kan bara hålla med, inget har blivit sämre utan allt en aning bättre!
Provade bara snipe med en upplockad bössa ett par gånger, den har helt klart blivit vassare.
Hoppas att den inte är för vass så alla sitter och trycker...
Granat-cam var riktigt ballt, men nu blir man ju ännu mer förbannad på random granaterna.
Va? Har man inte kunnat se granater innan? Har precis för mig att jag alltid har sett när jag blivit granatad. Har jag bara inbillat mig?
Postad 20 March 2008 - 01:13
Postad 20 March 2008 - 07:19
Hur i hela världen skall man ha tid med det? Inte kul på Shipment å sitta å fippla med knapparna inne i spelet. Mute skulle ske i lobbyn!
Postad 20 March 2008 - 07:59
Hur i hela världen skall man ha tid med det? Inte kul på Shipment å sitta å fippla med knapparna inne i spelet. Mute skulle ske i lobbyn!
Hehehe, sant... men shipment är fan ingen map, den funkar bara med cagematcher... hoppar alltid ur när den kommer upp, om inte den röstas bort...
Postad 20 March 2008 - 08:16
Har för mig att de stängdes ner igår efter han som hostade gick ur. Och detta var efter ja laddat ner patchen.
Postad 20 March 2008 - 08:53
Hur är det med hardcore-läget nu, är det renodlade snipermatcher nu eller, hyvonen?
Postad 20 March 2008 - 09:12
provade några gånger igår.. men kändes som man fortfarande var tvungen att sikta framför om motståndaren sprang?
Postad 20 March 2008 - 09:22
Är det bara jag som inte märkte nån skillnad med Snipern?
provade några gånger igår.. men kändes som man fortfarande var tvungen att sikta framför om motståndaren sprang?
Men så skall det väl vara? Då är det ju som i verkligheten, skottet tar ju någon tiondel för att färdas.
Vad är problemet?
Postad 20 March 2008 - 09:25
Det är väl helt i sin ordning antar jag? Inte för jag utövar snipning annat än i COD men jag gissar att man håller framför en person/älg/hare som är i rörelse för att träffa. Känns mest realistiskt tycker jag. Det ska fan inte vara lätt att få ner en springande soldat med snipe, tycker jag.Är det bara jag som inte märkte nån skillnad med Snipern?
Edit: Sen.... kul att man inte är ensam!
Redigerat av Unregistereda1381774, 20 March 2008 - 09:26.
Postad 20 March 2008 - 10:30
Det är väl helt i sin ordning antar jag? Inte för jag utövar snipning annat än i COD men jag gissar att man håller framför en person/älg/hare som är i rörelse för att träffa. Känns mest realistiskt tycker jag. Det ska fan inte vara lätt att få ner en springande soldat med snipe, tycker jag.Är det bara jag som inte märkte nån skillnad med Snipern?
Det menar jag inte heller.. Men tyckte det var någon som sa att det var lätt att skjuta "rörande mål" nu efter patchen.. tycker det är bra om man fortfarande måste sikta lite framför.. men förstår inte vad dom har ändrat med snipern då?
Postad 20 March 2008 - 10:57
Testade att snipa lite igår och tyckte det var stor skillnad. Framförallt på långt håll var det, som jag upplevde det, mycket enklare att få till en headshot. Sikta på skallen och BAM! Tidigare var jag tvungen att sikta lite ovanför eller nedanför för att få träff överhuvudtaget på långt avstånd.Det är väl helt i sin ordning antar jag? Inte för jag utövar snipning annat än i COD men jag gissar att man håller framför en person/älg/hare som är i rörelse för att träffa. Känns mest realistiskt tycker jag. Det ska fan inte vara lätt att få ner en springande soldat med snipe, tycker jag.Är det bara jag som inte märkte nån skillnad med Snipern?
Det menar jag inte heller.. Men tyckte det var någon som sa att det var lätt att skjuta "rörande mål" nu efter patchen.. tycker det är bra om man fortfarande måste sikta lite framför.. men förstår inte vad dom har ändrat med snipern då?
Dock verkar det som om de "fixat" siktet lite väl bra. Blev själv snipad och kunde se på kill-cam att min fiende slängde iväg ett skott lite på måfå typ 2 meter ifrån mig och fick in en klockren headshot. Och det var då jag stod still. Tycker att detta var sånt man upplevde innan patchen...
I övrigt gillar jag de nya kill-cam de lagt till. Skönast är helt klart granaten, även om det blivit lite svårare att se var den som slängde granaten stod. Man får ju direkt följa med granaten genom luften och hinner knappt identifiera fiendens position innan dess. Men det är kul att se hur en del granater slår in...studs på en husvägg, genom ett fönster, ut genom en dörröppning och bakom en betongsugga där man snällt ligger och trycker! Man blir lätt sjösjuk av att följa dem
Gillar också den nya varianten av "spectator mode" när man kan följa kvarvarande medspelare i S&D i första persons perspektiv. Nice att kunna snurra runt gubben också i tredje persons perspektiv.
Vad gäller "Host migration" vid "Host ended session" kan jag inte se att det blivit någon skillnad. Tycker att man blir utkastad som tidigare...
Dessutom har jag aldrig haft så svårt att joina som nu...
Men på det hela taget en rätt trevlig patch!
Postad 20 March 2008 - 11:28
Märkte att antalet snpers ökat typ med 500% igår, hoppas att det bara är tillfälligt, nyhetens behag...
Hur är det med hardcore-läget nu, är det renodlade snipermatcher nu eller, hyvonen?
Snipers har tyvärr blivit rätt populärt ja. Men som sagt,hoppas det ger sig om några dagar.
Går sjukt dåligt för mig varenda runda jag spelat senaste tiden så jag lägger ner skiten ett par dagar och hoppas
det är kul att spela sen igen.
Kommer ju få M16abstinens förr eller senare
Postad 20 March 2008 - 13:33
dr death, du fick väl några invites från mig igår och ja fick massor frn dig men lyckades inte spela med dig en enda match
host ended game saken kan dom ju inte ha gjort något åt för det är ju exaks samma sak som det alltid ha varit, avskyr när man har hamnat i ett bra lag sen efter två matcher blir man utkastad.
Postad 20 March 2008 - 13:37
nån som vill förklara lite hur man spelar de?
Postad 20 March 2008 - 13:55
De här symbolerna på skärmen som det står "defend" eller "target" på ger inga ledtrådar?spelade S&D igår,, fattade ingenting, sprang mest omkring och skjöt alla ja såg,, helt plötsligt kom de fram en portfölj i ena hörnet och en tid började räkna ner från 45sek eller va de var.
Postad 20 March 2008 - 14:44
De här symbolerna på skärmen som det står "defend" eller "target" på ger inga ledtrådar?spelade S&D igår,, fattade ingenting, sprang mest omkring och skjöt alla ja såg,, helt plötsligt kom de fram en portfölj i ena hörnet och en tid började räkna ner från 45sek eller va de var.
hehe jo de gör de ju men tänkte mest på portföljen och tiden som räknar ner
Postad 20 March 2008 - 15:04
Man ska försvara sina 2 targets resp bomba nått av dom.. och när ett lag har plantat bomben så räknar tiden ner från 45(?) tror jag och då ska de försvarande laget försöka defusa bomben.. innan tiden går ut... och det tar 5 sek att defusa samt att planta. och det laget som har plantat bomben ska försöka se till att det andra laget inte lyckas defusa..De här symbolerna på skärmen som det står "defend" eller "target" på ger inga ledtrådar?spelade S&D igår,, fattade ingenting, sprang mest omkring och skjöt alla ja såg,, helt plötsligt kom de fram en portfölj i ena hörnet och en tid började räkna ner från 45sek eller va de var.
Redigerat av Lobello, 20 March 2008 - 15:05.
Postad 20 March 2008 - 16:06
Man ska försvara sina 2 targets resp bomba nått av dom.. och när ett lag har plantat bomben så räknar tiden ner från 45(?) tror jag och då ska de försvarande laget försöka defusa bomben.. innan tiden går ut... och det tar 5 sek att defusa samt att planta. och det laget som har plantat bomben ska försöka se till att det andra laget inte lyckas defusa..De här symbolerna på skärmen som det står "defend" eller "target" på ger inga ledtrådar?spelade S&D igår,, fattade ingenting, sprang mest omkring och skjöt alla ja såg,, helt plötsligt kom de fram en portfölj i ena hörnet och en tid började räkna ner från 45sek eller va de var.
@andreassofus Verkar som om du fick tag i bomben. Man ser att man har plockat upp bomben genom en gul portfölj i högra hörnet av bilden.
@Lobello Precis som du skriver så skall man ju plantera bomben på sina targets, som fienden försöker försvara, men att tiden tickade ner måste väl vara att matchen led mot sitt slut, eller?
De gånger jag är "bombbäraren" är jag alldeles för stressad och nervös av mig för att notera någon timer!
Postad 20 March 2008 - 16:44
Postad 20 March 2008 - 18:37
@andreassofus Verkar som om du fick tag i bomben. Man ser att man har plockat upp bomben genom en gul portfölj i högra hörnet av bilden.
@Lobello Precis som du skriver så skall man ju plantera bomben på sina targets, som fienden försöker försvara, men att tiden tickade ner måste väl vara att matchen led mot sitt slut, eller?
De gånger jag är "bombbäraren" är jag alldeles för stressad och nervös av mig för att notera någon timer!
Jag tror inte att det var han som hade bomben.. det är när bomben blir plantat det kommer upp en väska med en tid i hörnet. Men tiden tickar ju ner när matchen lider mot sitt slut med.. men då är det inte nån väska vid tiden..
Postad 20 March 2008 - 19:36
aha då är jag med (lite) spela lite mer och se om ja fattar
men ja har börjat spela headquaters mer och mer,, väldigt roligt har ja kommit på
Ge S&D mer tid och lär dig hur det funkar (är rätt simpelt igentligen) sen kommer du att tycka det är skitkul!
En annan sak, om motståndarna har planterat bomben och du ska defusa den, tryck gärna (om tillfälle ges) på select och kolla hur många motståndare som är kvar (bra att veta), sen ska du inte gå direkt på bomben utan först försöka klippa motståndarna som till 99,99% bara sitter i ett hörn i närheten av bomben och väntar på dig...
Även om det är ont om tid och du riskerar att inte hinna defusa så hinner du kanske iaf. döda nån till innan det är över, alternativet är att lägga sig och defusa i stress mot klockan och garanterat bli dödad, då är det väl iaf. bättre med nån extra kill istället?
Om man har flera kvar i sitt eget lag och man hör/ser konfrontation mellan restrerande motståndare och lagkamrater så kan man ta chansen att defusa direkt.
Men allt är mycket lättare sagt än gjort, bara träning som gäller...
Redigerat av Dr. Death, 20 March 2008 - 19:41.
Postad 20 March 2008 - 21:55
Håller med.. kan ju vara bra om man tex har dödat 1 eller 2 sen innan.. om man då lyckas döda en tredje så får man ju ihop till UAV-jammer till nästa runda iaf.. då hjälper man ju laget på det sättet iaf!Även om det är ont om tid och du riskerar att inte hinna defusa så hinner du kanske iaf. döda nån till innan det är över, alternativet är att lägga sig och defusa i stress mot klockan och garanterat bli dödad, då är det väl iaf. bättre med nån extra kill istället?
Edit: om det nu inte är "Overtime" då är det ######t bara att lägga sig på bomben och hoppas på det bästa!
Redigerat av Lobello, 20 March 2008 - 21:56.
Postad 20 March 2008 - 23:57
Postad 21 March 2008 - 00:15
När man har desarmerat bomben har laget vunnit den omgången. Har alla i laget som plantat bomben blivit dödade fast de har hunnit planta bomben måste man fortfarande desarmera den.
Är man i det "plantande" laget så har man vunnit omgången om laget dödat alla motståndare eller om man lyckas spränga bomben.
Postad 21 March 2008 - 03:16
gäller det o döda han som springer omkring på bomen innan han hinner fram till de där bordet? om han hinner de då, va ska ja göra då?
sorry för alla dumma frågor men de här är ett rörigt spel altså
Postad 21 March 2008 - 06:30
Försöker igen.....
Om du är i laget som skall plantera bomben å du har en gul väska i höger nederkant. Spring då mot "target", dvs följ pilen. Väl framme vid de gröna "lådorna" (eller vad det är). Tryck på fyrkant (då dyker en vit stapel upp) till du får 100 poäng å spelet säger bomb planted. Sen gäller det att försvara.
Är du i "defend" laget så försvara då bombplatserna! Lyckas motståndarna plantera bomben så skall du desarmera bomben. Spring fram till den (visas som en röd pil på kartan) å tryck även här på fyrkant tills stapeln är helt vit. Voila du desarmerade å ni vann rundan.
Ett annat tipps är ju att kolla på killkam när du är död å se hur de andra gör?
Postad 21 March 2008 - 11:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
.-*- Min Hembio Clan -*-.
15 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?