Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 juli 2008 - 18:25

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

shapic >> Du har helt rätt. Dock tycker jag att GH ger ett coolare gränssnitt så varför inte släppa en uppdatering med det? ;)

Alex >> iTunes är skräp på en pc, that's it :unsure:

Jag tror inte att Activision är så sugna på att gratis skänka ett stort varumärke ;)

Ja PC är skräp det med. Är det någon som har bra kläm på hur man får coverflow att fungera?

Mvh
AlexanderE

Mac är väl pc nu för tiden? :P

De album som du har fixat cover på får även cover i telefonen när du synkar över de albumen. Luta telefonen sidleds så kommer coverflow-läget upp.

För att fixa covers på dina album i iTunes är nog det smidigaste sättet att regga ett itunes-konto (kräver kreditkort), ändra i inställningar till "hämta omslag automatiskt" eller liknande. Då hämtar iTunes omslag automatiskt baserat på id3-taggarna och namnet på albumen/artisten.

Redigerat av shapic, 24 juli 2008 - 18:34.

Postad 24 juli 2008 - 18:28

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0
Okej jag tackar så mycket. Ska bli ett Ituneskonto snarast efter att jag fått mitt nya bankkort. :unsure:

Mvh
AlexanderE

Postad 24 juli 2008 - 18:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag tror inte att Activision är så sugna på att gratis skänka ett stort varumärke :unsure:

Exakt. Jag tror inte Harmonix är så sugna heller, för den delen.

Postad 24 juli 2008 - 22:34

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Attans!!

Tog precis reda på att den här "fastpris" tjänsten inte gäller utomlands. Jag reser till Frankrike en vecka och där kostar 1mb 80 kronor. Dvs att tex läsa Aftonbladet via iPhone skulle bli svindyrt. Detta kanske var självklart för många men detta inlägg är iaf en liten varning till alla som inte visste om detta. Personligen hade jag missat det helt och hållet... tycker att det borde stått med någonstans när man skrev under avtalet på beställd tjänst.

Någon som vet ifall "surf fast pris" gäller i de nordiska länderna eller om det är helt strikt inom Sverige. Sjutton också... detta begränsade ju mitt tänkta användande en hel del.

Tack på förhand för svar!

EDIT: Okej läste punkt 21 i avtalet där det står: Inkluderar även datatrafik i surfzoner för Homerun i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Litauen.

Skapade ändå frågan... vad innebär surfzoner för homerun??! Ännu dummare fråga: vad exakt är homerun för något??

Det skall tydligen gå att köpa den obunden i Frankrike med utan problem så ställer du bara in telefonen på svenska Så kan du hoppa av Televerket och stoppa in lokala sim kort

http://www.mobil.se/...ote=90777#90777

Postad 25 juli 2008 - 07:56

Ola Johansson
  • Ola Johansson
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Exakt. Jag tror inte Harmonix är så sugna heller, för den delen.

lite offtopic, men Harmonix har väl mig veterligt inget att göra med GH3 längre, det är ju sålt till Neversoft?

Postad 25 juli 2008 - 08:12

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ursäkta en lat fråga men jag tryckte in massa musik i Itunes igår (inte mitt favoritprogram direkt). Jag har musiken på en annan HDD i datorn men upptäckte att itunes verkar ha tagit kopior på all musik och lagt det under C:... Upptäckte detta när det lediga utrymmet på C: helt plötsligt minskade med 8-10 gb...

Är det alltid så eller kan man ändra i itunes så den bara speglar den musik jag vill ska vara med (inte ta kopior)?

Postad 25 juli 2008 - 08:21

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ursäkta en lat fråga men jag tryckte in massa musik i Itunes igår (inte mitt favoritprogram direkt). Jag har musiken på en annan HDD i datorn men upptäckte att itunes verkar ha tagit kopior på all musik och lagt det under C:... Upptäckte detta när det lediga utrymmet på C: helt plötsligt minskade med 8-10 gb...

Är det alltid så eller kan man ändra i itunes så den bara speglar den musik jag vill ska vara med (inte ta kopior)?

Jooo, du kan välja att den bara läser in musiken i biblioteket, inte kopierar över all musik... Tror den frågor om det första gången tom...

Postad 25 juli 2008 - 08:23

angra
  • angra
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
De går. bara kopiera hela iTunes music där library o arwork ligger i dit du vill. Sen starta upp iTunes o peta om de i inställningar avancerat. Jag gillade inte iTunes i början, men när man har släppt winamp tänket o låter iTunes jobba, Så blir de riktigt nice.

Edit: Jag tycker att man ska låta iTunes kopiera allt, så den får sortera allt efter artiser. De blir mycke bättre när man lägger in ny musik.

Redigerat av angra, 25 juli 2008 - 08:27.

Postad 25 juli 2008 - 09:40

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

De går. bara kopiera hela iTunes music där library o arwork ligger i dit du vill. Sen starta upp iTunes o peta om de i inställningar avancerat. Jag gillade inte iTunes i början, men när man har släppt winamp tänket o låter iTunes jobba, Så blir de riktigt nice.

Edit: Jag tycker att man ska låta iTunes kopiera allt, så den får sortera allt efter artiser. De blir mycke bättre när man lägger in ny musik.

Ok, tack. Får fixa lite när jag kommer hem.

btw... Ang en tidigare diskussion om GPS och att det skulle bli dyrt att köra GPS utomlands... TomTom verkar arbeta på en app till iphone så man kan ladda ner kartor innan resan.. http://arstechnica.c...-iphone-gps-app

Postad 25 juli 2008 - 10:37

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

btw... Ang en tidigare diskussion om GPS och att det skulle bli dyrt att köra GPS utomlands... TomTom verkar arbeta på en app till iphone så man kan ladda ner kartor innan resan.. http://arstechnica.c...-iphone-gps-app

http://www.idg.se/2.1085/1.167840
=/
Verkar inte som att TomTom är på hugget endå, men något app kommer säkerligen att komma.
http://www.navigadge...where-in-europe

Redigerat av Unregisteredae963e03, 25 juli 2008 - 10:38.

Postad 25 juli 2008 - 10:39

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2.1085/1.167840

=/

Samtidigt har Navigon gått ut och sagt att de har en prototyp och TeleNAV också. Apple har också sagt att dat skall komma, på ett sätt eller annat.

Postad 25 juli 2008 - 10:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Det skall tydligen gå att köpa den obunden i Frankrike med utan problem så ställer du bara in telefonen på svenska Så kan du hoppa av Televerket och stoppa in lokala sim kort

http://www.mobil.se/...ote=90777#90777

Verkar funka även om man köper en i Italien oxå ;)

Postad 25 juli 2008 - 11:19

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Fråga ang. iTunes. När jag klickar på "visa info" på en låt så är allt grått dvs jag kan inte ändra något tex genre, låtnamn, lägga in en ny omslagsbild osv. vad beror detta på?

Postad 25 juli 2008 - 12:01

Unregistered5da0559f
  • Unregistered5da0559f
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
vad kostar det att använda gps:en? eller finns det något sätt att använda den utan att den tankar hem kartor hela tiden?

Postad 25 juli 2008 - 12:21

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

vad kostar det att använda gps:en? eller finns det något sätt att använda den utan att den tankar hem kartor hela tiden?

Det är det som vi diskuterar ;) Uppkopplingen mot satelliter kostar ingenting utan det är datatrafiken när telefonen laddar ner google maps som kostar. Tror inte den drar så mycket (har för mig att ngn annan här testade gbg-alingsås och telefonen hade laddat ner under 100 kb karta t/r) men använder man den utomlands kan det kosta den hel del...
Förhoppningsvis kommer det snart kartor som man kan ladda ner till telefonen och då kan man ju använda gpsen "kostnadsfritt" (vilket det verkar göra om du läser länkarna ovanför)...

Redigerat av dolus, 25 juli 2008 - 12:24.

Postad 25 juli 2008 - 12:24

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Det är det som vi diskuterar ;) Uppkopplingen mot satelliter kostar ingenting utan det är datatrafiken när telefonen laddar ner google maps som kostar. Tror inte den drar så mycket (har för mig att ngn annan här testade gbg-alingsås och telefonen hade laddat ner under 100 kb karta t/r) men använder man den utomlands kan det kosta den hel del...
Hoppas snart att man kan ladda ner kartor som sedan finns i telefonen då kan man ju använda gpsen "kostnadsfritt" (vilket det verkar göra om du läser länkarna ovanför)...

Ja det borde det.
Här är en lite nyhet om saken

Postad 25 juli 2008 - 12:56

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
ere bara jag som tycker att gpsen inte hänger med ett dugg? stannar man vid ett rödlyse så hoppar gpsen lite överallt... ere nån inställning man kan göra eller är Solna en gråzon för gps eller?

Postad 25 juli 2008 - 13:11

dolus
  • dolus
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Ja det borde det.
Här är en lite nyhet om saken

Låter bra...

en röd iphone till jul kanske? http://macworld.idg.se/2.1038/1.172342

Postad 25 juli 2008 - 18:55

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
När jag lyssnar på MP3:or eller kollar på film på iPhonen kommer bara ljud ifrån ena högtalaren. Vet någon om det skall vara så eller är det någon inställning jag missat totalt?

Jag syftar alltså på dom inbyggda högtalarna.

Postad 25 juli 2008 - 19:00

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Det finns bara en högtalare. den andra är mic för samtal

Postad 25 juli 2008 - 19:02

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Det finns bara en högtalare. den andra är mic för samtal

Ah okej. Synd, hade varit nice med stereo!

Postad 25 juli 2008 - 19:20

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tjänsten för väder verkar lite mysko! Kollar man in yahoovädret på nätet så stämmer det inte alls överens med yahoo vädret i iPhone... att det är mellan 31 och 32 grader i Malmö hela veckan verkar lite väl saftigt... speciellt när man jämför med grannstaden Lund som ligger betydligt lägre. Väderfunktionen är ju väldigt trevlig... lite synd att den inte verkar fungera! ;)

Postad 25 juli 2008 - 19:38

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Tja

Var och hämtade min vita 16gb iPhone idag från min lokala Telia-butik.

Nu när jag kommer hem och ska försöka få igång den och har stoppat i SIM-kortet (med chippet nedåt) så står det enbart "No SIM card installed...". Kommer inte längre än så. Eftersom jag fixade ett nytt abonemang så fick jag också ett nytt SIM-kort... Kortet funkar i en annan telefon men inte i min iPhone!!! ;)

Någon som haft samma problem?

Postad 25 juli 2008 - 19:39

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tjänsten för väder verkar lite mysko! Kollar man in yahoovädret på nätet så stämmer det inte alls överens med yahoo vädret i iPhone... att det är mellan 31 och 32 grader i Malmö hela veckan verkar lite väl saftigt... speciellt när man jämför med grannstaden Lund som ligger betydligt lägre. Väderfunktionen är ju väldigt trevlig... lite synd att den inte verkar fungera! ;)

Tycker den stämmer väldigt bra, både om man kollar sin egen termometer och om man kollar på tv-vädret. Jag har inget att klaga på den:)

Postad 25 juli 2008 - 20:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tycker den stämmer väldigt bra, både om man kollar sin egen termometer och om man kollar på tv-vädret. Jag har inget att klaga på den:)

Stockholm funkar bra, Malmö är alltid fel. Det är mina erfarenheter.

Redigerat av Phindus, 25 juli 2008 - 20:22.

Postad 25 juli 2008 - 21:00

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Tja

Var och hämtade min vita 16gb iPhone idag från min lokala Telia-butik.

Nu när jag kommer hem och ska försöka få igång den och har stoppat i SIM-kortet (med chippet nedåt) så står det enbart "No SIM card installed...". Kommer inte längre än så. Eftersom jag fixade ett nytt abonemang så fick jag också ett nytt SIM-kort... Kortet funkar i en annan telefon men inte i min iPhone!!! ;)

Någon som haft samma problem?

testat å aktivera det me itunes då?....

Postad 25 juli 2008 - 21:18

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

testat å aktivera det me itunes då?....

Hej,

Eftersom iTune säger samma sak så funkar det inte. Alltså telefonen "stannar" vid "No SIM card..." och jag får alltså inte ens chansen att knappa in min PIN-kod...

Prata med supporten på Telia (efter 30min kö) att jag tyvärr måste gå tillbaka med telefonen eftersom det verkar vara fel på den, eftersom SIM-kortet funkar i en annan telefon.
Konstigt, men bra, att man är ensam om problemet?!

Postad 25 juli 2008 - 21:36

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Om min syster skulle aktivera sin nya lur via mitt iTuneskonto, och då även kunna tanka ner de apps jag har köpt. Kan hon sen köra den via eget konto? Och fortfarande ha appsen kvar? Eller raderas appsen då? Eller blir den "låst" till mitt konto för alltid? Eller? Blablabla... rent hypotetiskt alltså. (O:

Redigerat av peppe eng, 25 juli 2008 - 21:37.

Postad 25 juli 2008 - 22:50

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0

Stockholm funkar bra, Malmö är alltid fel. Det är mina erfarenheter.

Haha instämmer.. I förmiddags när jag kollade vädret i Malmö så var det 17 grader och natt. ;)

Postad 26 juli 2008 - 11:43

Unregistered8abf939b
  • Unregistered8abf939b
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Hej,

Eftersom iTune säger samma sak så funkar det inte. Alltså telefonen "stannar" vid "No SIM card..." och jag får alltså inte ens chansen att knappa in min PIN-kod...

Prata med supporten på Telia (efter 30min kö) att jag tyvärr måste gå tillbaka med telefonen eftersom det verkar vara fel på den, eftersom SIM-kortet funkar i en annan telefon.
Konstigt, men bra, att man är ensam om problemet?!

Ville bara meddela att Telia nu har skickat min lur på reparation och tydligen hade killen i butiken varit med om detta på två andra telefoner också. Så det verkar som att det finns ett litet problem med detta... Enligt Telia så prioriteras reparationer av iPhone före andra telefoner. Får se hur mycket det stämmer då :-)

Återkommer när jag får den tillbaka...

Postad 26 juli 2008 - 14:07

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Reparation när den är 1 dag gammal? fan har man inte rätt att få en ny om det är fel på den inom 7 dagar eller något sådant?
Jag skulle vägra iaf.

Postad 26 juli 2008 - 14:15

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Reparation när den är 1 dag gammal? fan har man inte rätt att få en ny om det är fel på den inom 7 dagar eller något sådant?
Jag skulle vägra iaf.

och ställa sig sist i kön igen? Knappast värt de. Skulle tippa att de går fortare att få den reparerad:)

Postad 26 juli 2008 - 14:18

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Förbokade 12:e men har tröttnat lite på att vänta så tänkte gardera mig.
Så jag var nere på en Telia-butik utanför Stockholm och tänkte skriva upp mig.

Döm av min förvåning när dom har avverkat 7(!)st hela A4 med bokningar (visst var det folk som hade bokat 8GB men inte många).
Under dom två senaste leveranserna, vart ligger prioriteringen Telia?
Problemet var att det var fortfarande 40st som hade bokat 16GB/Svart före mig så vet inte om det går snabbare i alla fall ;)

Postad 26 juli 2008 - 14:18

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
fan va jobbigt.du borde iallafall få en kompensation tycker man! Dåligt av telia. Eller ere apple som é knasiga?

Postad 26 juli 2008 - 15:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Jag tycker det är dåligt att de inte har några tillbehör redo när de vet att telefonerna kommer sälja som smör i solsken...uselt, hittills ingen billaddare.

Postad 26 juli 2008 - 16:33

Unregistered712d7093
  • Unregistered712d7093
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Bokade en iphone 16gb idag på lokala teliabutiken. Kontantpris 420 kr + 150 kr avbetalning per månad i 24 månader = 4020 kr för telefonen över 2 års tid. + bundet till telia till vänner a 69 kr/mån i 24 mån, vilket är samma abbonemang jag fn har obundet. Antagligen blir det fastpris data också 199kr/mån.
Jag måste säga att jag blev överaskad av priset på telefonen, betydligt billigare än jag hade föreställt mig efter att ha läst i tråden. Eller har jag missat något uppenbart?

Postad 26 juli 2008 - 16:35

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag tycker det är dåligt att de inte har några tillbehör redo när de vet att telefonerna kommer sälja som smör i solsken...uselt, hittills ingen billaddare.

men billaddare kan man ju köpa på Classe eller kjell, usb laddare. Det som é knappt år att det inte finns några andra grejer till3g iPhone. Bara till gamla som inte ens såldes i sverige

Postad 26 juli 2008 - 17:08

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Jag har fått tacka nej till fyra stycken svarta 16-gigs iPhone under veckan. Ställde mig i kö förra måndagen på några butiker i centrala Stockholm. Det är så skoj när de ringer och följande meningar sägs varje gång.
-Hej, jag ringer ifrån teliabutiken på blablabla och vi har fått in en Iphone till dig. Är du fortfarande intresserad?
-Nej tyvärr, jag har redan en.
De måste tänka en sekund, sen blir det lite skratt när de hajar till. Det är ju om inte annat trevligt när man vet att någon annan kommer få ett glatt samtal.

Postad 26 juli 2008 - 19:23

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

men billaddare kan man ju köpa på Classe eller kjell, usb laddare. Det som é knappt år att det inte finns några andra grejer till3g iPhone. Bara till gamla som inte ens såldes i sverige

Nej, du kan inte köpa en billaddare på Kjell & Co eller Clas Ohlson. De som finns idag och som även passar till första iPhone samt iPod ger för lite kräm för att ladda iPhone 3G. Det sitter även en ren USB-kontakt i den nya vilket det inte gjorde i den gamla samt iPod för där sitter firewire-stift i kontakten.

Postad 26 juli 2008 - 20:04

angra
  • angra
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

fan va jobbigt.du borde iallafall få en kompensation tycker man! Dåligt av telia. Eller ere apple som é knasiga?

PowerJolten på apples sida funkar till 3G

Postad 26 juli 2008 - 20:38

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Nej, du kan inte köpa en billaddare på Kjell & Co eller Clas Ohlson. De som finns idag och som även passar till första iPhone samt iPod ger för lite kräm för att ladda iPhone 3G. Det sitter även en ren USB-kontakt i den nya vilket det inte gjorde i den gamla samt iPod för där sitter firewire-stift i kontakten.

Vad krävs för att en usb-cigg laddare ska funka då. Kjell.com säljer ju laddare på upp till 1000mA borde inte det räcka?

Postad 26 juli 2008 - 21:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det var inte Firewire i gamla iPhone. Firewire har de inte haft sen iPod 4G. Däremot har de ett chip som skall sitta i tillbehör för att garantera att funktionen skall vara tillförlitlig. Men för laddning tycker jag en 5V USB-laddare borde fungera. Konstigt att det inte verkar göra det.

Postad 26 juli 2008 - 22:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Enligt Mac-butiken Kullander & Kullander i Malmö så var det pga att det var firewire i de gamla, jag vet inte men jag vet att de som finns fungerar inte utan det krävs en som är anpassad för just iPhone 3G.

Postad 27 juli 2008 - 07:33

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Jag har beställt en laddare på ebay för 30kr som ,enligt annonsen ska passa 3G. Vi får väl vänta och se om så är fallet.

Postad 27 juli 2008 - 13:41

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Gaaaah! Saaatans jääävla skitItunes! Jag ville bara synka filmer manuellt, men se nej den passade på att synka musiken också. Ingen musik i datorn=ingen musik i iPhone. Så nu är allt borta. Allt ligger på diskar 130 mil härifrån. Fan vad jag hatar iTunes!

Postad 27 juli 2008 - 18:28

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag har rätt stora problem med 3G och Edge datakopplingarna. Rätt ofta har jag varken edge eller 3G, och därmed inte heller möjlighet för datatrafik längre. Idag t.ex. så var det dött, och det är i Ronneby, cirka 200 meter ifrån där jag bor.
Sambon med SE K700någonting och Telenor hade fulla staplar och 3G!

Lagt märket till detta innan också på andra platser. Mycket dåligt!

Postad 27 juli 2008 - 19:36

d-boy
  • d-boy
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Är det någon som har tips på några roliga/bra apps?

Postad 27 juli 2008 - 19:44

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Jag har rätt stora problem med 3G och Edge datakopplingarna. Rätt ofta har jag varken edge eller 3G, och därmed inte heller möjlighet för datatrafik längre. Idag t.ex. så var det dött, och det är i Ronneby, cirka 200 meter ifrån där jag bor.
Sambon med SE K700någonting och Telenor hade fulla staplar och 3G!

Lagt märket till detta innan också på andra platser. Mycket dåligt!

I dag har jag också haft mycket problem med detta.Ibland har jag varken E eller 3G, går jag då in i Allmänt/Nätverk och avaktiverar 3G och aktiverar det igen så fungerar det en stund.

Postad 27 juli 2008 - 21:47

Unregistered3d98b782
  • Unregistered3d98b782
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Angående laddare till bil så har jag testat en universal usb laddare från Classe, den fungerade inte. Har även testat en iPod laddare från Kjell och den fungerade inte heller.

Om någon fortfarande tvivlar så är bägge till salu B)

Postad 27 juli 2008 - 23:53

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Angående laddare till bil så har jag testat en universal usb laddare från Classe, den fungerade inte. Har även testat en iPod laddare från Kjell och den fungerade inte heller.

Om någon fortfarande tvivlar så är bägge till salu B)

Kunde inte använda en universal konverterare från 220v till usb för att sedan koppla in telen. Fattar inte varför:P

Börjar dessutom snart gråta för att iTunes är så förbannat segt på pc och för att den ska ha så förbannat svårt att göra det jag tror den gör. Vad fan man en väljer så raderar den. Dålig iKväll, javisst!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.