![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 06 december 2010 - 08:39
Postad 06 december 2010 - 08:43
Är hela den DLC gratis? Har inget koll men det kanske den ska vara. Den kostade 0 ms points
Samples DLC är alltid gratis - man lockar med 1 bil / DLC pack som alla kan ladda hem helt gratis och då laddar man även ner modellerna till alla de andra bilarna i den packen automatiskt, så att man kan se bilarna när andra använder de i MP.
Annars tror jag inte DLCn någon gång varit gratis till Forza 3 (förutom Hyundai car packen förra december).
Nästa vecka(14/12) kommer Jalopnik (gamers choice pack 2) med bla Volvo 240, Saab 99 och DELOREAN!!! =)
Iallafall enligt majornelson!!
Postad 06 december 2010 - 08:46
Men har inte Ms slutat att tillverka rattarna? Har för mig att dom gick ut med det för några månader sedan. Ms ratten skall väl ha varit hyfsad. Madcatz visste jag inte ens om att dom gör rattar. Jag skulle nog hellre satsa på en Fanatec. Forza 4 lär utannonseras snart, o förhoppningsvis lär väl ratten vara kompatibel med nästa box. Men fanatec rattarna ska vara supergrymma.
Fanatec ratten slår allt annat jag har testat - passa er dock för orginalpedalerna om ni inte har dem på en helt plan yta. Rekommenderar skarpt clubsport pedalerna med config packen.
MS har slutat tillverka sin ratt, synd, för den är väldigt bra och hållbar (ver 2).
Madcatz ratten saknar ju FF =(
Postad 06 december 2010 - 08:49
Det är ofrånkomligt att jämföra GT5 och F3 men om ni ska hålla på som Lalikula och vinncent gjorde tidigare i tråden, ta det via PM!
Du Britt, självdistans är en GOD egenskap!

Sedan att det var 90 år sen vi delade tankar angående diverse aspekter gällande spelet är väl vad forum är till för? Eller?
Postad 06 december 2010 - 08:50
Det är absolut helt korrekt det du säger. Men att påstå att produkt A är bättre än B är en sak. Sedan att motivera varför man anser det samt att sedan försvara det med en paradox, anser jag, är svagt. Tekken eller Dead or alive. Exakt samma diskussion där. Annan karaktär rooster....i grunden samma spel men ändå en helt annorlunda fanbas. Men jag har jävligt svårt att tro att dom som föredrar låt säga tekken anser att Doa har ett BÄTTRE fightsystem!
Sedan att dom har gjort bort sig är en grav överdrift. Each to his own. Jag anser att båda spelen är fenomenalt bra. Gillar dock grafiken i GT5 mer. Känns mer realistisk. Men det samt en massa annat är subjektivt.
Jag skulle vilja säga tvärtom, ljussättningen i forza är mer verklighetstrogen i de flesta fall.
Sen gäller det att man har ställt in sin kryssbox korrekt med ljussättning osv. Samma sak med Paystation 3.
Postad 06 december 2010 - 08:57
Nästa vecka(14/12) kommer Jalopnik (gamers choice pack 2) med bla Volvo 240, Saab 99 och DELOREAN!!! =)

Postad 06 december 2010 - 09:01
Jag skulle vilja säga tvärtom, ljussättningen i forza är mer verklighetstrogen i de flesta fall.
Sen gäller det att man har ställt in sin kryssbox korrekt med ljussättning osv. Samma sak med Paystation 3.
Inte en inställningsfråga. Möjligen en smakfråga. Jag anser att GT5 högdagar överträffar FM3-s. Men lågdagarna är betydligt sämre i GT5.
Inte helt 100 på att du faktiskt har lirat bägge.

Samples DLC är alltid gratis - man lockar med 1 bil / DLC pack som alla kan ladda hem helt gratis och då laddar man även ner modellerna till alla de andra bilarna i den packen automatiskt, så att man kan se bilarna när andra använder de i MP.
Annars tror jag inte DLCn någon gång varit gratis till Forza 3 (förutom Hyundai car packen förra december).
Iallafall enligt majornelson!!
Nä hela paketet var gratis. Inte endast min sample.
Postad 06 december 2010 - 09:32

Postad 06 december 2010 - 09:48
Du Britt, självdistans är en GOD egenskap!
Säger bara.
Sedan att det var 90 år sen vi delade tankar angående diverse aspekter gällande spelet är väl vad forum är till för? Eller?
Om du har problem med hur jag modererar så skicka gärna ett PM.
FYI: Det var 30/11 ni höll på och tjafsade.
Postad 06 december 2010 - 10:13
För det första....Que...för det andra. Platt belysning. Jag tror att du blandar ihop belysning av ett objekt med..ja något annat...
Que? Knappast. Qe var vad jag menade. jag pratade inte om belysning. lol
Postad 06 december 2010 - 10:58
Que? Knappast. Qe var vad jag menade. jag pratade inte om belysning. lol
Ok. Så du påpekar att belysningen är bättre på FM3. Lägger upp en bild. Men pratar INTE om hur bilden är belyst trots att diskussionen började med det. Im sorry....you lost me there buddy.

Postad 06 december 2010 - 12:12
http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Tur man inte spelar GT5 för single player läget utan mest för dess magnifika multiplayer - annars kunde man stört sig på sånt här
Postad 06 december 2010 - 12:34
Jadu, mn i denna videon så har GT5 faktiskt bättre lyse som du säger
http://www.youtube.c...layer_embedded#!
Tur man inte spelar GT5 för single player läget utan mest för dess magnifika multiplayer - annars kunde man stört sig på sånt här
Sekvensen från FM3 är ju filmad i skuggan av ett berg, självklart är det mörkare där än om det varit klart solsken...
Titta på t ex Sedona raceway så får du se riktigt skarpt solsken emellanåt

Dock gillade jag bländningseffekten man får i GT5 när man kör ut ur en tunnel och möts av solljus. Det är en bra detalj, men lite jobbigt för ögonen

Postad 06 december 2010 - 12:36
Sekvensen från FM3 är ju filmad i skuggan av ett berg, självklart är det mörkare där än om det varit klart solsken...
Titta på t ex Sedona raceway så får du se riktigt skarpt solsken emellanåt
Dock gillade jag bländningseffekten man får i GT5 när man kör ut ur en tunnel och möts av solljus. Det är en bra detalj, men lite jobbigt för ögonen
Det har du väldigt rätt i, ville egentligen belysa ett helt annat fenomen i GT5, som du säkert med såg

Postad 06 december 2010 - 13:42
Postad 06 december 2010 - 14:34
angående Nästa Dlc så är det inte säkert att Volvosen och Saaben är med..... Det är 10st bilar utav de 14 som blev framröstade.
Detta låter oroväckande - fan ta dem om delorean inte är med! Då blir det inte kul att heta Turn 10!!!!
Postad 06 december 2010 - 14:36
Det har du väldigt rätt i, ville egentligen belysa ett helt annat fenomen i GT5, som du säkert med såg
Öhm. Vänta lite nu. Jag anser att som helhet så är FM3 den vassare titeln. Det ENDA jag ville ha fram att jag inte håller med dig om grafiken. Men visst...kör ditt race bara.

Är det någon som vet om vi kommer att få nya banor? Eller är det endast nya bilar inplanerade?
Postad 07 december 2010 - 08:40

Då passar det ju bra att det är såpass billigt som det är nu!
Postad 08 december 2010 - 12:37
Beställde mitt igår från england för de va så sjukt billigt hoppas bara att de funkar:D
Postad 08 december 2010 - 13:11
Tänkte kolla om de är någon som köpt Forza Ultimate?=)
Beställde mitt igår från england för de va så sjukt billigt hoppas bara att de funkar:D
Var ifrån köpte du? Är också lite sugen på Forza och man kanske skulle slå till på Ultimate-utgåvan.
Postad 08 december 2010 - 22:31
Zavvi.com och thehut.co.uk har spelet för £17.95 resp £17.93. £.99 i frakt hos båda.Var ifrån köpte du? Är också lite sugen på Forza och man kanske skulle slå till på Ultimate-utgåvan.
Postad 08 december 2010 - 22:37
Tänkte kolla om de är någon som köpt Forza Ultimate?=)
jag köpte ultimate edition från thehut.co.uk för några veckor sen, fick den efter en vecka å den funkar kanon...
Postad 09 december 2010 - 12:54
köpte också forza guiden kosta typ 250 med frakt:D
Var ifrån köpte du? Är också lite sugen på Forza och man kanske skulle slå till på Ultimate-utgåvan.
Postad 12 januari 2011 - 15:33
Spelet är bra, men vissa bilar verkar de ha misslyckats fullständigt med.
Postad 13 januari 2011 - 13:43
Testade Mazda RX-8 för några dagar sedan. Var ju nästan helt okörbar. Kanade in i kurvor för att sedan slänga ut bakändan ordentligt på slutet. Är helt säker på att den inte beter sig så på riktigt. Blev körbar först med ordentligt med spoilers och fullt marktryck.
Spelet är bra, men vissa bilar verkar de ha misslyckats fullständigt med.
Provkört Top Secret-Supran?
Stäng av alla assists och trampa fullgas

Postad 14 januari 2011 - 14:44
Postad 13 april 2011 - 15:12
ForzaTune till iPhone har också gjort det hela roligare igen. Tunar bilarna med "Pro Grip" i appen

Blir nog till att köpa Ultimate-utgåvan för att få alla DLC:er här i väntan på Forza 4.
Postad 13 april 2011 - 17:03
Postad 17 april 2011 - 13:09
Postad 18 april 2011 - 00:04

Tycker det är riktigt synd att Mazda Rx-7 2002 Spirit Type-R är en unicorn bil, alltså en sån som bara Turn10 lägger ut på Auction house.
Hade verkligen velat ha den

Postad 18 april 2011 - 10:02
Tack för tipset. Det fanns en liknande app till Android och bilarna blev mycket trevligare nu när de är tunade lite mer användbart än i standard inställningarna som jag använt tidigare.ForzaTune till iPhone har också gjort det hela roligare igen. Tunar bilarna med "Pro Grip" i appen
Redigerat av hakko504, 18 april 2011 - 10:02.
Postad 04 juni 2011 - 18:39

Postad 04 juni 2011 - 20:46

Postad 05 oktober 2011 - 10:13

Postad 05 oktober 2011 - 10:27

Postad 05 oktober 2011 - 11:13
jag starta upp det lite nu inför 4an:) låg på lvl 47 så man lirade lite så man kom upp i 50 iaf
lvl 50 inte dåligt, jag har kommit väldigt kort i lvlandet.. Ska väll ta och lägga ner 3:an och satsa på 4:an istället känns det som. Om det inte finns någon anledning/fördel att ha kommit långt på 3:an villsäga?
Postad 05 oktober 2011 - 12:19
Ja, du får mer pengar osv ju längre/mer bilar du har i 3an.
Ok så man får ett större startkapital i 4:an baserat på 3:an alltså?
Postad 05 oktober 2011 - 12:58

Postad 05 oktober 2011 - 13:32
Fi fan va med stålars jag lär få i 4'an!
Någon som vet hur mycket det ger? Är det procent av inkört belopp eller likn?
Postad 05 oktober 2011 - 13:41
Postad 06 oktober 2011 - 07:40
fick för mig att du inte får några pengar från trean till fyran, utan är du lvl 50tex så får du en viss sorts bil bara. och innehar du ett par speciella bilar så förs dom över till fyran. det var väl endast det. så har du 1mille på trean får du inte en krona av dom på fyran fick jag för mig..
Detta har jag också för mig att jag hört. Du belönas alltså beroende på vilken "driver level" du har, inte vilka bilar eller hur mycket pengar du har över.
Postad 06 oktober 2011 - 13:40
Spelar ingen roll om du har 0cr eller 100miljoner cr.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar