Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 March 2009 - 11:45

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Ni som har plasmor och lcds vad kör ni på bildskalar inställningen på maskinen, anpassa till skärm eller crop eller fullskärm?=

Är det bättre att köra 720p 50hz än att ha maskinen på 720p 60hz som jag har min maskin på nu?

Postad 17 March 2009 - 11:55

Unregistered0ad6fe96
  • Unregistered0ad6fe96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Angående bildskalar inställningen så kör jag fit to screen. Sen vilken inställning som passar dig finns här:

Här är den inställning som rekomenderas på NMT forumet, med nya firmwaren förstås:

Yeah, all you do is set res to 1080p60, then autoframerate to "24/NTSC/PAL" and then any media that's 24fps will set your output to 1080p24, media that is NTSC will set it to 60hz and PAL will set to 50hz

Enligt NMT forumet rekommenderas 1080p till de flesta HD Ready skärmar och till alla Full HD. Tvärtemot vad många tror är större HD Ready skärmar antingen 1024x768 eller 1366x768, alltså inte 720p (1024x720)

Ställer man in PC på 720p så skalar skärmen alltså upp signalen vilket ger sämre bild än om skärmen skalar ner signalen från 1080p.

Se vidare inlägg nr 10 på denna länk NMT forumet:

http://www.networked....976 for movies

Redigerat av Unregistered0ad6fe96, 17 March 2009 - 11:59.

Postad 17 March 2009 - 12:33

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Angående bildskalar inställningen så kör jag fit to screen. Sen vilken inställning som passar dig finns här:

okej då ändrar jag till 1080p på min då, har ju en pv60 den stödjer ju 1080p från ps3.an i alla fall ;:)

Postad 17 March 2009 - 16:44

Unregistered0ad6fe96
  • Unregistered0ad6fe96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får jukeboxen att starta upp automatiskt då man sätter igång PCH?

Postad 18 March 2009 - 13:13

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
ingen av er som har problem med att bildskalningen, alltså Fullscreen, actualsize, crop och dom itne funkar som de ska med nyaste FW, får inte fullscren att funka, den håller inställningen från den tidigare inställningen, dvs antingen crop eller fit to screen beroede på vilket håll man bläddrar.

Postad 18 March 2009 - 19:08

Manon
  • Manon
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
går de att hoppa sida för sida istället för fil för fil som man kan i Llink med blå och gul knapp :)

Postad 18 March 2009 - 22:21

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Körde Vakyrie r5 xvid-STG version i går med undertexten till den filmen från undertexter.se

inga subtitles verkade funka alls på popcorn maskinen alls, dom funkade bra i datorn då jag testade, någon som vet vad det kan va för fel tryckte på subtitle knappen flera ggr men inget hände..

film infon på den filmen

ileSize : 1402M
PlayTime : 01:55:23.360
VideoCount : 1
AudioCount : 1
===== Video Info =====
Video 0# Stream
VideoCodec : XVID
VideoWidth : 704 pixels
VideoHeight : 368 pixels
VideoFrameRate : 25fps
VideoFrameCount : 173084
VideoBitRate : 1564
===== Audio Info =====
Audio 0# Stream
AudioCodec : MP3
AudioBitRate : 128000
AudioChannels : 2
AudioSampleRate : 48000

Edit:drog i gång bolt då funkade texten som jag la dit, skumt!

Redigerat av nismo, 18 March 2009 - 22:56.

Postad 19 March 2009 - 01:05

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

ingen av er som har problem med att bildskalningen, alltså Fullscreen, actualsize, crop och dom itne funkar som de ska med nyaste FW, får inte fullscren att funka, den håller inställningen från den tidigare inställningen, dvs antingen crop eller fit to screen beroede på vilket håll man bläddrar.

Jo jag har fått samma problem. Stämmer det där med "vilket håll man bläddrar. Skumt asso... dax att börja felsöka ute på diverse forum.

Postad 19 March 2009 - 09:35

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jo jag har fått samma problem. Stämmer det där med "vilket håll man bläddrar. Skumt asso... dax att börja felsöka ute på diverse forum.

nu är de ju inte så ofta man håller på att ser material som är i 4:3 men när de händer är de lite tråkigt att de inte går att strecha ut bilden trots att propotionerna blir fel...
har skrivit på NMT forumet men inget svar där heller...
http://www.networked...d.php?tid=18665

Postad 19 March 2009 - 10:27

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

nu är de ju inte så ofta man håller på att ser material som är i 4:3 men när de händer är de lite tråkigt att de inte går att strecha ut bilden trots att propotionerna blir fel...
har skrivit på NMT forumet men inget svar där heller...
http://www.networked...d.php?tid=18665

Jag har samma problem, trodde det var någe galet först då ingen ändrades då jag ändrade till crop och fullskärm ;)

Postad 19 March 2009 - 19:33

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

inga subtitles verkade funka alls på popcorn maskinen alls, dom funkade bra i datorn då jag testade, någon som vet vad det kan va för fel tryckte på subtitle knappen flera ggr men inget hände..

Eftersom PCH använder sig av Linux som "operativ" så måste textfilen heta EXAKT som filmfilen förutom filändelsen...undvik special tecken och åäö.

Postad 21 March 2009 - 15:32

Croc
  • Croc
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min lilla nöjesmaskin verkar ha något emot den senaste Firmware som finns ute.
Om jag kör en film (iso/img) så går det bra i 10-15 minuter sen börjar det hacka för att sen stanna helt med omstart av spelare som följd.
Har lagt in den förra utgåvan igen och då funkar det så bra.

Är det någon som stött på något liknande? (och har en lösning)

Postad 21 March 2009 - 22:50

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Hur är bildkvalliten från en sådan här enheten om man spelar upp en DVD mot tex en dator?

Postad 24 March 2009 - 18:44

Unregistered8aa5872c
  • Unregistered8aa5872c
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Vad rekommenderar ni för hårddisk att sätta i?

Redigerat av Unregistered8aa5872c, 24 March 2009 - 18:49.

Postad 25 March 2009 - 00:44

Unregistered8aa5872c
  • Unregistered8aa5872c
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Jaha den här apparaten var ju rolig tills jag försökte spela 1080p filmer. 720p funkar utan problem, men varje 1080p fil jag testar laddas bara ett tag innan jag skickas tillbaka till menyerna igen? Försöker streama över nätverket. Testade såväl genom vanlig nätverksdelning och myiHome med samma resultat. Någon som har en aning?

Inställningen på projektorn är 1080p 60hz och framerate sync NTSC PAL 24p

Postad 25 March 2009 - 06:13

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jaha den här apparaten var ju rolig tills jag försökte spela 1080p filmer. 720p funkar utan problem, men varje 1080p fil jag testar laddas bara ett tag innan jag skickas tillbaka till menyerna igen? Försöker streama över nätverket. Testade såväl genom vanlig nätverksdelning och myiHome med samma resultat. Någon som har en aning?

Inställningen på projektorn är 1080p 60hz och framerate sync NTSC PAL 24p

Börja med att dra ur strömmen och starta om Poppen (kanske du gjort). Har haft liknande problem och har då gjort en omstart. Vi börjar där :).
Edit: HAHAHAHA....Jaha detta var ju kul. Skulle titta på Rambo First Blood och filen fungerade inte. Ja då gör jag som jag brukat göra. Startade om maskinen och försökte starta upp igen... men se det gick inte. Nu står hårdisken och spinner och jag hör inget "knastrande" som jag brukade höra från den när den startade upp. Har väntat ca 20 minuter på att det ska hända något men icke. Får inte upp "buffrar bilden" ens. Har provat med Composit men ingen bild där heller. Når den heller inte via nätverket så att jag skulle kunna använda mig av Web-access för att se om det har blivit något fel på video inställningarna. Verkar bara vara att köra en Recovery installation hur man nu gör en sådan? Kom gärna med förslag på vad det är som har hänt och vad jag ska ta mig till. Själv så ska jag surfa för att se hur/vad Recovery installation är för något.

Edit 2: Ringde Dustin där jag inhandlat min popp och blev kopplad till supporten där dom kopplade till deras leverantör av Poppcorn. Snackade med en mycket trevlig snubbe och vi gick igenom saker och ting och hans slutliga bedömning blev att det bara är att packa ihop min kära popp och skicka iväg den på service. Jag tror att han grundade sitt beslut mycket på att jag inte ens får upp Poppcorn Buffring bilden som ska komma i början. Men har ni som sagt tipps på hur man skulle kunna fixa felet innan jag skickar iväg kärleken (om ca 2 dagar).

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 25 March 2009 - 12:08.

Postad 25 March 2009 - 11:56

Unregistered8aa5872c
  • Unregistered8aa5872c
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Ja det började fungera när jag startade om på switchen, men vad är det för värdelös bugg?

Postad 25 March 2009 - 15:57

lemuras
  • lemuras
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Ja det började fungera när jag startade om på switchen, men vad är det för värdelös bugg?

Finns det några buggar som är värda något? :P

Postad 25 March 2009 - 18:37

tpalsson
  • tpalsson
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Vad rekommenderar ni för hårddisk att sätta i?

Sätt i en tyst och sval disk, Sumsung ska vara bra har jag läst.
Jag köpte mig en WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 640GB SATA/300 16MB från Dustin :(

Postad 25 March 2009 - 18:49

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Här är den inställning som rekomenderas på NMT forumet, med nya firmwaren förstås:

Yeah, all you do is set res to 1080p60, then autoframerate to "24/NTSC/PAL" and then any media that's 24fps will set your output to 1080p24, media that is NTSC will set it to 60hz and PAL will set to 50hz

Enligt NMT forumet rekommenderas 1080p till de flesta HD Ready skärmar och till alla Full HD. Tvärtemot vad många tror är större HD Ready skärmar antingen 1024x768 eller 1366x768, alltså inte 720p (1024x720)

Ställer man in PC på 720p så skalar skärmen alltså upp signalen vilket ger sämre bild än om skärmen skalar ner signalen från 1080p.

Se vidare inlägg nr 10 på denna länk NMT forumet:

http://www.networked....976 for movies

testade detta på min TV, men då fick jag mode not supported, innebär det att min tv är en av dom "endast" HD-Ready som inte detta funkar med, jag har inte riktigt förstått tänket med hela grejjen, men ville testa om det kunde ge lite bättre bild..

Postad 26 March 2009 - 17:14

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Två frågor som kanske någon har lust att svara på;

1. Kommer det att funka att köra min laptop -> USB -> PCH ?
2. Kommer HD-Audio fungera (om fil stödjer detta naturligtvis) med ovanstående konfiguration?

/Patrik

Postad 26 March 2009 - 21:07

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Börja med att dra ur strömmen och starta om Poppen (kanske du gjort). Har haft liknande problem och har då gjort en omstart. Vi börjar där :).
Edit: HAHAHAHA....Jaha detta var ju kul. Skulle titta på Rambo First Blood och filen fungerade inte. Ja då gör jag som jag brukat göra. Startade om maskinen och försökte starta upp igen... men se det gick inte. Nu står hårdisken och spinner och jag hör inget "knastrande" som jag brukade höra från den när den startade upp. Har väntat ca 20 minuter på att det ska hända något men icke. Får inte upp "buffrar bilden" ens. Har provat med Composit men ingen bild där heller. Når den heller inte via nätverket så att jag skulle kunna använda mig av Web-access för att se om det har blivit något fel på video inställningarna. Verkar bara vara att köra en Recovery installation hur man nu gör en sådan? Kom gärna med förslag på vad det är som har hänt och vad jag ska ta mig till. Själv så ska jag surfa för att se hur/vad Recovery installation är för något.

Edit 2: Ringde Dustin där jag inhandlat min popp och blev kopplad till supporten där dom kopplade till deras leverantör av Poppcorn. Snackade med en mycket trevlig snubbe och vi gick igenom saker och ting och hans slutliga bedömning blev att det bara är att packa ihop min kära popp och skicka iväg den på service. Jag tror att han grundade sitt beslut mycket på att jag inte ens får upp Poppcorn Buffring bilden som ska komma i början. Men har ni som sagt tipps på hur man skulle kunna fixa felet innan jag skickar iväg kärleken (om ca 2 dagar).

Låter som samma fel jag hade.

Den gula lampan tänds när man startar och HD:n spinner upp, sen inget. Inget "Popcorn Hour Loading" eller nått.

Blev att lämna in den. Lämnade in 5:e tror jag och fick tillbaka den idag. Nu funkar den och jag har uppdaterat firmware och satt i HD:n igen. Som tur väl var så fick jag ett alternativ att installera NTM sakerna utan att ta bort mediafilerna. :( Hade inte varit kul att tanka hem 300 gig och föra över till Popcornen igen. :/

Nu funkar det som det ska iaf. Hoppas den håller nu men jag är fortfarande lite orolig för värmen. Om det nu skulle visa sig att det är värmen som gör att den går sönder så kan det ju hända igen. :/ Jaja, det är ju garanti ett år på den.

Edit:

En irriterande sak nu dock är att hd:n spinner upp efter några sekunder när man stängt av med fjärrkontrollen.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 26 March 2009 - 21:08.

Postad 26 March 2009 - 23:25

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

1. Kommer det att funka att köra min laptop -> USB -> PCH ?

1. beror på hur du menar. med en hårddisk i PCHn kan du koppla in den som extern hårddisk till datorn, men du kan inte komma åt datorns hårddisk som en USBdisk från PCHn.

Postad 26 March 2009 - 23:42

EmotioN
  • EmotioN
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

1. beror på hur du menar. med en hårddisk i PCHn kan du koppla in den som extern hårddisk till datorn, men du kan inte komma åt datorns hårddisk som en USBdisk från PCHn.

Det går att koppla in en extern HDD med material till PCH, men jag kan alltså inte nyttja en laptop på samma sätt? Har jag förstått dig rätt?

Postad 27 March 2009 - 04:49

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Låter som samma fel jag hade.

Den gula lampan tänds när man startar och HD:n spinner upp, sen inget. Inget "Popcorn Hour Loading" eller nått.

Blev att lämna in den. Lämnade in 5:e tror jag och fick tillbaka den idag. Nu funkar den och jag har uppdaterat firmware och satt i HD:n igen. Som tur väl var så fick jag ett alternativ att installera NTM sakerna utan att ta bort mediafilerna. :D Hade inte varit kul att tanka hem 300 gig och föra över till Popcornen igen. :/

Nu funkar det som det ska iaf. Hoppas den håller nu men jag är fortfarande lite orolig för värmen. Om det nu skulle visa sig att det är värmen som gör att den går sönder så kan det ju hända igen. :/ Jaja, det är ju garanti ett år på den.

Edit:

En irriterande sak nu dock är att hd:n spinner upp efter några sekunder när man stängt av med fjärrkontrollen.

Ja den gula lampan tänds och inget mer. Verkar vara samma problem som sagt. Har nu skickat iväg den och hoppas att jag slipper vänta så länge som du, typ 3 veckor.

Du satte i HD´n innan du startade upp och sedan uppdaterade eller? Tänkte på det där med att du fick upp "alternativet att installera NMT sakerna utan att ta bort mediafilerna". Skulle vara fint om jag fick upp det alternativet med, så därför vill jag bara vara säker på hur jag ska gå till väga när Poppen återvänder hem. Är det något speciellt som jag ska tänka på ?

Fick du tillbaka samma maskin eller fick du en ny (har du köpt den på Dustin du med?)

Postad 27 March 2009 - 13:18

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Ja den gula lampan tänds och inget mer. Verkar vara samma problem som sagt. Har nu skickat iväg den och hoppas att jag slipper vänta så länge som du, typ 3 veckor.

Du satte i HD´n innan du startade upp och sedan uppdaterade eller? Tänkte på det där med att du fick upp "alternativet att installera NMT sakerna utan att ta bort mediafilerna". Skulle vara fint om jag fick upp det alternativet med, så därför vill jag bara vara säker på hur jag ska gå till väga när Poppen återvänder hem. Är det något speciellt som jag ska tänka på ?

Fick du tillbaka samma maskin eller fick du en ny (har du köpt den på Dustin du med?)

Jag kopplade in den och startade den utan HD först. Sen valde jag uppdatering via nätet och uppdaterade firmware. Efter det så startade enheten om. När den kommit in i menyn stängde jag av den och satte i min hd. När jag startade den sen så kom det upp en skärm om installation av NTM. Det fanns 2 val. Installera och behålla mediafilerna eller installera och formatera hårddisken så det ska nog inte bli några problem för dig heller.

Jag tror det är samma enhet men det verkar som om moderkortet är utbytt. Jag hade inte tagit bort skyddsplasten på fronten och det var likadant på enheten jag fick tillbaka.

Redigerat av Unregistered4ca4111b, 27 March 2009 - 13:20.

Postad 28 March 2009 - 22:35

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag funderar på att koppla Popcorn Hour till en Panasonic 42" PX80, tyvärr så har Plasmor en tendens att bränna in bilder. Har PopcornHour någon funktion med "skärmsläckare" om jag skulle råka somna och menyn står på en längre tid?

Klarar PH att slå på/av undertexter som finns innuti vissa .mkv-filmer?

Redigerat av Expandy, 28 March 2009 - 22:39.

Postad 29 March 2009 - 00:02

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Jag funderar på att koppla Popcorn Hour till en Panasonic 42" PX80, tyvärr så har Plasmor en tendens att bränna in bilder. Har PopcornHour någon funktion med "skärmsläckare" om jag skulle råka somna och menyn står på en längre tid?

Klarar PH att slå på/av undertexter som finns innuti vissa .mkv-filmer?

Skärmsläckare, ja. Du kan styra tiden själv, jag har min på 1 minut (kör med Panasonic plasma)

De mkv jag hittills har spelat (många) har haft en separat .srt-fil har inte träffat på någon med inbyggd text

Redigerat av r_o_n, 29 March 2009 - 00:07.

Postad 29 March 2009 - 10:32

cezar
  • cezar
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som upplever de flesta inbyggda tjänster på PCH'n som VÄLDIGT sega?
Har min kopplad med Ethernet till min DIR-855 och försöker köra last.fm, podcasts etc men det hänger sig ofta och är väldigt segt...

Postad 30 March 2009 - 18:53

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Skärmsläckare, ja. Du kan styra tiden själv, jag har min på 1 minut (kör med Panasonic plasma)

De mkv jag hittills har spelat (många) har haft en separat .srt-fil har inte träffat på någon med inbyggd text

Va konstigt.

Alla MKV-s jag har tittar på har haft "inbyggd" text.

Detta är alltså mkv-s i 720p eller 1080p encodade från antingen HDDVD eller BluRay-rippar.

MKV är ju bara ett container-format så srt-filen kanske ligger i mkv-filen.

Ang texten - det går att byta färg, storlek och sånt också.

Postad 30 March 2009 - 20:19

Co-tec
  • Co-tec
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag fick min Popcorn Hour A110 igår. Jag startade med att uppdatera till senaste firmware och allt gick fint. Såg flera filmer igår - både iso och divx - och jag är nöjd.

För att stänga av apparaten (samt tillkopplad My Book 500 G) i natt så drog jag ur strömkabeln. Idag när jag tänkte se film så satte jag i strömkabeln och den orange-färgade powerlampan lyste. Jag antog att allt var ok, men till min förvåning så får jag inte upp någon bild på tvn.

Jag har prövat att göra reset hundrasjuttioelva gånger och likaså har jag dragit ur strömkabeln och satt i ett otal gånger. Ingenting sker. Popcorn Hour svarar heller inte på fjärrkontrollen. Den är helt död.

Om någon kan hjälpa mig så skulle jag vara hemskt tacksam!

Tack så mycket på förhand!

Finns det någon lösning på detta?

Min bild försvann när jag var inne i inställningsmenyn (nätverk).
Jag har dragit ut och satt in sladden flera gånger och även tryckt på resetknappen.

Den gula lysdioden lyser när strömmen kopplas in. Det blir inte någon bild på TV'n (sitter på compositkabel).
PCH'n verkar inte reagera för några knapptryckningar från fjärrkontrollen.
Link lampan för nätverksporten tänds inte heller.

Är den kass eller finns det någon factory-reset eller hård reset som jag missat?

Postad 30 March 2009 - 22:41

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Co-tec:

Har du testat klassikern?? "TV-mode" + "0" (inte samtidigt utan lugnt o någon/ra seunder mellan) då blir det Auto på bildutgångarna om det är där trubblet är.

Du kan även gå in "remote" via Web-browser o nå menyerna (om din PCH är på vill säga). Du hittar mer om det här!!. Då kan du gå in o kolla alla inställningar och kolla om något är fel.

I sista hand kan du gör en Firmware Recovery, men då ska allt varit kollat först! Mer om det här!!.

Ditt problem låter ju lite lurigt, det kan även vara ett hårdvarufel! Vi håller tummarna!!

Redigerat av Kanelbulle, 30 March 2009 - 22:43.

Postad 31 March 2009 - 08:16

davidgp
  • davidgp
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som har några erfarenheter med SSD i sin Popcorn?

Mvh
David

Postad 31 March 2009 - 12:37

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Jag har en 1 TB Western Digital hårddisk (http://www.komplett....aspx?sku=391606) som jag funderar på att använda i min Popcorn Hour istället. Kan jag formatera hårddisken till EXT3 i WindowsXP och börja föra över saker innan jag har min Popcorn? Eller behöver Popcornen formatera disken?

Postad 02 April 2009 - 20:46

Unregistered259b9dd2
  • Unregistered259b9dd2
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jaha, då var det roliga slut igen. Poppisen hittar inte hårddisken, kopplade in den i datorn och där hittas disken men kan inte gå in på den då det e windows.
Testade en disk från datorn i poppisen o den hittar inte den heller så det blir att åka till MM i Jönköping och hoppas på en ny....igen.

Finns det nån med tips så kanske jag slipper åka ?

EDIT: Var på MM idag och fick en ny, hoppas den här fungerar mer än i 4 veckor

Redigerat av Unregistered259b9dd2, 03 April 2009 - 21:24.

Postad 03 April 2009 - 16:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Halloj!!

Dags att vakna, ny Firmware ute! Finns att hämta, här!!

:)

Release Date : 02 April 2009

Firmware Version : 01-17-090201-15-POP-403-000

Release Note :
1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-POP-403
2. Some critical patches on 00-17-090125-15-POP-403
3. Fixed Video_ts playback over SAMBA, with whitespace in share name, will crash.
4. Turkish codepage fix.
5. Remove "Audio */*: ***" message at start of video playback (e.g. TS).
6. PNG read failure cause crash.
7. Fixed ISO with single subtitle track cannot be display
8. Internet Radio link added in Web Services
9. MP3 volume soft after ISO/IFO playback workaround
10. Workaround DirecTV UPnP crash issue
11. Image cache issue fixed

Redigerat av Kanelbulle, 03 April 2009 - 18:38.

Postad 03 April 2009 - 17:14

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Oj! Här duggar det tätt med firmware.

Postad 03 April 2009 - 17:37

Henke_s
  • Henke_s
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag la detta inlägg i tråden om HDX:en men fick inget svar, så jag ställer samma fråga här eftersom PCH och HDX nästan är samma sak:

Jag vill spela musik med min HDX.
Vet att det finns vissa "musikprogram" eller vad man ska kalla dom.
Men är det någon som har testat någon av dessa och kan berätta lite?
Gärna lite som winamp-stuket med playlist, shuffle, sökfunktion och som lägger till nya album själv.

Postad 03 April 2009 - 22:10

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Apropå nya Firmwaren:

KORT GUIDE FÖR ATT FÅ "FAVORITES" ATT FUNKA FÖR INTERNETRADION

I Nov/Dec så introducerades det en möjlighet att "logga in" i MSP-tjänsten (Web-tjänsten). Detta innebär att man kan "skräddarsy" sina MSP moduler (Youtube, Flikr osv). Detta gäller även favoritlistan för Internet-radion.

För att göra det, gå till MSP-tjänsten. Högst uppe på skärmen står "Log in", tryck där, välj "Join MSP", fyll i dialogrutan med fjärr eller USB-tangentbord. Du får sedan ett mejl till angiven mejladress som måste köras för att verifiera och slutföra MSP kontot. När detta är gjort kan du logga in, sedan kommer du automatiskt bli inloggad. Det står då "Hi XXX" högst upp till vänster.

Faktiskt ganska trevligt!

Kort bedömning av Internetradion

+ Sortering på ljudkvalitet, mycket bra. Man kan lätt hoppa över "junket". Tre nivåer
+ Favoriter
- Fixar inte MMS (Microsoft system för streaming), som de flesta komersiella Svenska stationer kör...
- Fixar inte WMA över HTTP-streaming (jag har inte fått det att funka), SR funkar inte...
- Så svenska kanaler finns det lagom många av...

Finns naturligtvis lite att önska angående gränssnitt osv, men överlag är det bra tycker jag!

Postad 04 April 2009 - 22:00

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Apropå nya Firmwaren:

KORT GUIDE FÖR ATT FÅ "FAVORITES" ATT FUNKA FÖR INTERNETRADION

I Nov/Dec så introducerades det en möjlighet att "logga in" i MSP-tjänsten (Web-tjänsten). Detta innebär att man kan "skräddarsy" sina MSP moduler (Youtube, Flikr osv). Detta gäller även favoritlistan för Internet-radion.

För att göra det, gå till MSP-tjänsten. Högst uppe på skärmen står "Log in", tryck där, välj "Join MSP", fyll i dialogrutan med fjärr eller USB-tangentbord. Du får sedan ett mejl till angiven mejladress som måste köras för att verifiera och slutföra MSP kontot. När detta är gjort kan du logga in, sedan kommer du automatiskt bli inloggad. Det står då "Hi XXX" högst upp till vänster.

Faktiskt ganska trevligt!

Kort bedömning av Internetradion

+ Sortering på ljudkvalitet, mycket bra. Man kan lätt hoppa över "junket". Tre nivåer
+ Favoriter
- Fixar inte MMS (Microsoft system för streaming), som de flesta komersiella Svenska stationer kör...
- Fixar inte WMA över HTTP-streaming (jag har inte fått det att funka), SR funkar inte...
- Så svenska kanaler finns det lagom många av...

Finns naturligtvis lite att önska angående gränssnitt osv, men överlag är det bra tycker jag!

Vad skulle vi göra om du inte fanns Bullen... Respekt mannen/kvinnan... Väntar på att få hem min kärlek från Dustin... den är inne på service och förväntas hem tis /ons... :) . Jag som ska åka och jobba på onsdag i 14 dagar.

Kul när någon ha koll på läget, som du har Kanelen

Postad 07 April 2009 - 23:11

liptonte
  • liptonte
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har precis fått hem min A-110 men PCHn hittar varken mina utdelade mappar eller mediaservers på min Vistamaskin. Däremot är det inga problem med min XP maskin.

Någon som har tips om vad jag ev gjort fel??

/L

Postad 08 April 2009 - 13:53

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Har precis fått hem min A-110 men PCHn hittar varken mina utdelade mappar eller mediaservers på min Vistamaskin. Däremot är det inga problem med min XP maskin.

/L

Det har med rättigheterna att göra på dina utdelade mappar i vista maskinen

Postad 08 April 2009 - 17:00

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Jag köpte en Popcorn Hour A-110 igår men har en del strul faktiskt. Väldigt många ISO-filer funkar inte, inte heller kataloger med DVD-struktur fungerar. Någon som kan tipsa om vilken firmwareversion man bör köra? Senaste från 3 april verkar ju iallafall inte vara någon höjdare. Jag har ingen hårddisk i utan kör via nätverket.

Mvh... /AudioSmurf

Postad 08 April 2009 - 18:10

liptonte
  • liptonte
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det har med rättigheterna att göra på dina utdelade mappar i vista maskinen

Jag är inne på det, men det är skumt att mediaspelaren i min Samsung 866 utan problem hittar både Windows Mediaserver och WiseLinkPro (som körs på Vistamaskinen) men inte PCHn. Detta samtidigt som jag inte kan hitta myiHome som också rullar på Vistamaskinen. Dvs PCH hittar varken utdelade mappar eller de mediaservers som rullar i Vista men däremot fungerar det från Vistamaskinen till PCHn.
Som sagt, troligen något med rättigheterna i Vista..... men vad???

Fortfarande frustrerad......

/L

Redigerat av liptonte, 08 April 2009 - 18:13.

Postad 10 April 2009 - 15:27

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Jag köpte en Popcorn Hour A-110 igår men har en del strul faktiskt. Väldigt många ISO-filer funkar inte, inte heller kataloger med DVD-struktur fungerar. Någon som kan tipsa om vilken firmwareversion man bör köra? Senaste från 3 april verkar ju iallafall inte vara någon höjdare. Jag har ingen hårddisk i utan kör via nätverket.

Mvh... /AudioSmurf

Du beskriver inte exakt vad som inte fungerar?

Låter väldigt konstigt att .iso inte skulle fungera bra med senaste fw. När jag hade en A110 hemma testade jag hur många iso:s som helst.. "nedladdade", hemgjorda med DVD Shrink, hemgjorda filmer med Nero Vision/Adobe Premiere etc etc. Jag hade disk i A110:an där materialet låg, den spelade precis allt jag matade den med och det var inte lite jag testade... körde på den i två veckor istf htpc:en.

Den senaste "snabbfixen" som kom härom veckan löste nått problem med mellanslag i sökvägen.
Senaste version av FW är alltid att rekommendera.

Postad 10 April 2009 - 21:18

Honken83
  • Honken83
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej grabbar,

Jag köpte en Popcorn Hour A-110 igår, men jag har ett problem.
När jag kopplar in min externa hårddisk och går in på den så kan jag se alla mappar hårddisken innehåller. Men när jag öppnar mapparna så är alla tomma och det står "no content found"!! Wtf? Jag har googlar på detta problemet men har inte hittat någonting förutom folk som har haft samma problem när dom kört via server eller liknande.
Är väldigt tacksam för svar. Anledningen till att jag köpte Poppen var ju för att enkelt kunna spela upp filmer från den externa hårddisken :)

Postad 11 April 2009 - 19:33

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Du beskriver inte exakt vad som inte fungerar?

Låter väldigt konstigt att .iso inte skulle fungera bra med senaste fw. När jag hade en A110 hemma testade jag hur många iso:s som helst.. "nedladdade", hemgjorda med DVD Shrink, hemgjorda filmer med Nero Vision/Adobe Premiere etc etc. Jag hade disk i A110:an där materialet låg, den spelade precis allt jag matade den med och det var inte lite jag testade... körde på den i två veckor istf htpc:en.

Den senaste "snabbfixen" som kom härom veckan löste nått problem med mellanslag i sökvägen.
Senaste version av FW är alltid att rekommendera.

Vad som händer när jag försöker spela ISO:n är att bilden blir helt svart och inget mer händer. Enda sättet att få igång PCH:n igen är att reset:a den. Det finns väl inget regionsskydd eller så på den? Jag har inte fattat än vad det är som gör att vissa inte funkar.

Postad 12 April 2009 - 18:37

Unregistered4ca4111b
  • Unregistered4ca4111b
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ett litet tips som KAN förlänga livet på både hårddisk och Popcornhour:

Kör en fläkt.

Jag köpte en 80mm chassiefläkt av märket Zalman. Kopplingen som medföljer fläkten passar direkt på moderkortet till PopcornHour och på moderkortet finns även en jumper så du kan ställa hastigheten på fläkten. (5V eller 12V.)

Skillnaden är som natt och dag. Jag kör min nu i 5V-läget och fläkten hörs inte. Nu efter flera timmars användande så är Popcornhour fortfarande sval på utsidan (var väldigt varm innan) och kylflänsen för videochippet är ljummet (var innan kokhett). Hårddisken är även den mycket mycket kallare.

För tillfället har jag en väldigt improviserad montering av fläkten. (Den står vid sidan av PH med en fasttejpad kartong så inte luften ska åka ovanför.

Funderar på att tillverka en svart plexiglaskiva eller plåtskiva i samma form som locket och skära ett runt hål i den för att montera fläkten där. Till min fläkt medföljde det några silikon-pluttar för montering på det sättet för att undvika vibrationer.

Den chassiefläkt jag köpte kostade 79:-.

Postad 12 April 2009 - 20:59

Honken83
  • Honken83
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Edit: Löste sig.

Redigerat av Honken83, 13 April 2009 - 20:05.

Postad 13 April 2009 - 12:19

nismo
  • nismo
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Någon som testat om detta funkar som det ska med nyaste FW?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.