Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 16 October 2010 - 23:04
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ingen gala som går till historien som en av de bästa direkt.
Kongo gjorde en sämre fight än jag väntat mig.
Hardy vs Condit var ju riktigt bra.
Bisping gjorde en mycket bättre fight än vad jag trode han skulle göra.
Edit
Hallååå grabbar...
Tycker ni är sega igen :-)
Ingen som har ett ord att säga om svenskens fight och vem som vore en bra fighter att möta om han nu får nytt kontrakt med UFC ?
Edit
Precis sett Alexanders fight och jag måste säga att den var helt ok..
Han gjorde mycket bättre ifrån sig än vad jag trode.
Och han verkade verkligen vara ute efter att skada sin motståndare ..
Nu vill jag se han mot en bättre motståndare :-)
Redigerat av moparman, 17 October 2010 - 22:28.
Postad 18 October 2010 - 07:35
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Svenskens match var bra. Han klarade sig förvånansvärt bra i standup mot en av dom bättre thaiboxarna i UFC.
Enda andra matchen som var bra var Condit mot Hardy. Condit har verkligen förbättrat sig.
Övriga matcher var skit.
Bisping såg ok ut i rond 2 och 3, han såg tveksam ut i rond 1 efter nedslagningen. Han höll igen hela första ronden men vann ju andra och tredje klart. Jag tycker att Akiyama vann första ronden, eftersom Bisping knappt gjorde något.
Postad 18 October 2010 - 07:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag såg presskonferansen efteråt och Bisping sa att han blev ordentligt skakad av Akiyama i rond ett.
Han såg dåligt på ena ögat å hade suddig syn.....Om de nu inte är nå svammel
Postad 18 October 2010 - 07:58
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jahopp, då var UFC 120 över. Om man håller sån här klass på galorna så behöver man inte oroa sig för konkurrens, man slår ut sig själv! Jag snabbspolade mig igenom galan och den var verkligen inget vidare. Men eftersom det var en gala endast bestående av britter (nåja) så såg jag till att ha koll på resultaten innan jag tittade så att jag visste vilka fighter jag kunde zappa förbi och se highlightsen på. Det mesta höll låg klass IMO och kunde lika gärna varit en uttagningsfight till TUF. En sak som jag roades oerhört mycket av var att Hardy blev KTFO, det var underbart att se  Även om han är etydligt mer "classy" (Goldies mantra) än Bisping så är han ändå störig. Mcsweeny (en annan "favorit") blev knockad och då brölade jag ut min glädje och kostade på mig en liten dans framför tv:n.  Jag unnar honom verkligen en sån inledning på sin "karriär" i 205! Synd att Kongo förlorade, det var klantigt av honom att ta tag i shortsen. Han borde byta camp, ingen fighter som tränar i England (vad heter deras camp nu igen?) blir en bättre fighter. Kolla bara på Rampage, han har tappat all skärpa i boxningen som Juanito slipat fram och brottningen är som bortblåst. Byt för guds skull! Bisping gjorde väl som vanligt in och peta en jabb, sen ut för att undvika fara. Vilken ###### bondlurk! Men jag ska hålla mig lugn... Sexyama är nog lite för satt för mw, ww kanske inte hade varit fel för honom? Två ronder till Bisping och en till Sexyama, inget snack om vem som vann. Kul med Gustafsson, han har ju bra boxning och gjorde det riktigt bra stående. Snygg submission också! Det är annat än Bielkheden som blir utstrypt direkt... Helgens absoluta fightinghöjdpunkt var boxningen. Som vanligt gäller tumregeln att om man vill se bra striking så ska man titta på boxning! Jag som Klitschko-fan njöt i fulla drag av att se Vitali hålla boxningsseminarium mot Shannon Briggs. Briggs såg för första gången på länge ut att vara i mycket god for. Det visade sig också att han hade förberett sig väldigt bra och gjorde absolut inte en Carwin och gick in i väggen. Tyvärr mötte han en av dom bästa tungviktarna på många år och blev helt utklassad. Vitali utnyttjade sin storlek och bombarderade Briggs och träffade flera gånger med rena granaterna. Det är ytterst få som inte går i däck av Vitalis höger, Briggs tog flera rena träffar utan att gå ner. Att Briggs inte gick i backen en enda gång under 12 ronder visar prov på att killen har en haka utan dess like. Vilken krigare! Dessvärre resulterade Briggs kämpainsats i en kraftig hjärnskakning och frakturer i kindbenen. Han hade skadat sin vänstra hand/arm också, det blir operation på det. Svenska tidningar formulerar sig givetvis medvetet så att det låter som att han ska få en hjärnoperation. Någon mer som tittade? Om ni inte gjorde det så kan jag verkligen rekommendera det, detta var sista (eller kanske näst sista iaf) fighten för Vitali eftersom han bara kör året ut. David Haye pustar väl ut, han hade blivit avrättad mot Vitali. Men nu när det är klart att Vitali kommer sluta kommer säkert käften gå på Haye igen! Ytterligare en britt som är usel men som ändå snackar som att han vore Ali. Ser ni sambandet? Wlad har han större chans att klara sig tiden ut mot eftersom han inte har samma slagstyrka och offensiv, men vinna kan han glömma.
Postad 18 October 2010 - 10:20
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Bisping gjorde väl som vanligt in och peta en jabb, sen ut för att undvika fara. Vilken ###### bondlurk! Men jag ska hålla mig lugn... Sexyama är nog lite för satt för mw, ww kanske inte hade varit fel för honom? Två ronder till Bisping och en till Sexyama, inget snack om vem som vann.
Kul med Gustafsson, han har ju bra boxning och gjorde det riktigt bra stående. Snygg submission också! Det är annat än Bielkheden som blir utstrypt direkt...
Helgens absoluta fightinghöjdpunkt var boxningen. Som vanligt gäller tumregeln att om man vill se bra striking så ska man titta på boxning! Jag som Klitschko-fan njöt i fulla drag av att se Vitali hålla boxningsseminarium mot Shannon Briggs. Briggs såg för första gången på länge ut att vara i mycket god for. Det visade sig också att han hade förberett sig väldigt bra och gjorde absolut inte en Carwin och gick in i väggen. Tyvärr mötte han en av dom bästa tungviktarna på många år och blev helt utklassad. Vitali utnyttjade sin storlek och bombarderade Briggs och träffade flera gånger med rena granaterna. Det är ytterst få som inte går i däck av Vitalis höger, Briggs tog flera rena träffar utan att gå ner. Att Briggs inte gick i backen en enda gång under 12 ronder visar prov på att killen har en haka utan dess like. Vilken krigare! Dessvärre resulterade Briggs kämpainsats i en kraftig hjärnskakning och frakturer i kindbenen. Han hade skadat sin vänstra hand/arm också, det blir operation på det. Svenska tidningar formulerar sig givetvis medvetet så att det låter som att han ska få en hjärnoperation.
Någon mer som tittade? Om ni inte gjorde det så kan jag verkligen rekommendera det, detta var sista (eller kanske näst sista iaf) fighten för Vitali eftersom han bara kör året ut. David Haye pustar väl ut, han hade blivit avrättad mot Vitali. Men nu när det är klart att Vitali kommer sluta kommer säkert käften gå på Haye igen! Ytterligare en britt som är usel men som ändå snackar som att han vore Ali. Ser ni sambandet? Wlad har han större chans att klara sig tiden ut mot eftersom han inte har samma slagstyrka och offensiv, men vinna kan han glömma.
Alla domare hade 3-0 i ronder för Bisping, jag tycker det var extremt underligt hur han kunde få första ronden. Är inte så förtjust i tungviktsboxning, kommer kanske se matchen. Det låter mer som en lång misshandel, av det jag har läst om matchen. Briggs verkar plötsligt ha halvsvimmat när han var tvungen att lämna dopingprov, jag vet inte om han är allvarligt skadad troligtvis fejkar han väl bara.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 18 October 2010 - 10:21.
Postad 18 October 2010 - 10:27
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Alla domare hade 3-0 i ronder för Bisping, jag tycker det var extremt underligt hur han kunde få första ronden.
Är inte så förtjust i tungviktsboxning, kommer kanske se matchen. Det låter mer som en lång misshandel, av det jag har läst om matchen. Briggs verkar plötsligt ha halvsvimmat när han var tvungen att lämna dopingprov, jag vet inte om han är allvarligt skadad troligtvis fejkar han väl bara.
Klasskillnaden var ungefär som Silva - Griffin, fast Briggs har en skalle i massiv betong och viker inte en tum när han blir träffad. Vitali sa att händerna gjorde riktigt ont sent i matchen pga alla slag. Det här var en fight som säkert kan tilltala dig som inte gillar tungvikten, två killar med bra flås som knappt clinchade någonting. 3-0 är helt otroligt ja, första var ju solklart Sexyama. Men men, förhoppningsvis får Bisping tack vare segern möta någon farlig mw. Killen lyckas ju alltid undvika tufft motstånd.
Postad 18 October 2010 - 11:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Mm...Å Bisping tycker ju själv att han har kvar en fight till innan han kan slåss om bältet..
Det är han ju verkligen värd
Edit läser just på ett mmaforum att Lesnar redan ligger på 265...
Då hade jag nog rätt som tyckte han såg spe ut motför vad han gjort tidigare
edit
Tyckte Mcsweeny var riktigt bra rond 1.
Fattar inte hur han kunde tappa allt
Redigerat av moparman, 18 October 2010 - 17:59.
Postad 18 October 2010 - 19:53
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Bisping vill ha en returmatch mot Wand, hoppas Wand knockar honom om han får chansen. Om Bisping skulle vinna den matchen får han nog försöka spöa något mer toppnamn innan en titelmatch, även om han tycker han är bäst. Tror knappast att Bisping är topp10 rankad i viktklassen ens. Men Bisping verkar ju vara viktig för Engelska marknaden, så man vet aldrig vad Dana White hittar på.
En match jag tyckte var skoj var matchen med Sass. Sass var riktigt vass på marken, men det roliga var att se hans standup som var på en sämre nivå en Royce Gracies i UFC1. Tyckte det såg väldigt obekvämt och roligt ut. Sass trianglar verkar vara svåra att undvika om man hamnar på marken med honom, därav smeknamnet Sassangle (tror jag det var). Sass kommer få så otroligt mycket stryk första gången han möter någon med hyggligt takedown defence och som inte följer med på marken när han sätter sig i guard.
Postad 19 October 2010 - 07:30
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
För dom som gillar Jose Aldo kan jag rekomendera denna "highlight": Who is Jose Aldo
Postad 19 October 2010 - 08:03
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Grym kille det där! Dvärgarnas svar på Anderson Silva. Han pratar ju lite om att testa 155, det hade varit intressant även om det blir mycket tuffare!
Postad 19 October 2010 - 08:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hemma för vård av barn idag så jag har börjat se Bas Rutten karriär från början där han själv kommenterar alla sina fighter..Rätt kul att se :-)
Grym första fight mot Ryushi...Djäklar vilken knock...
Bland de grymmaste jag sett på länge
UFC Countdown 121 ute nu.
Sablars vad laddad jag är inför den här galan.
Riktigt bra fight card.
Sugen som fasen på att se Shields VS Kampmann..
Vist var det Kampmann som gjorde en grymt bra fight sist ?
Redigerat av moparman, 19 October 2010 - 09:58.
Postad 19 October 2010 - 20:47
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
Det tråkigaste med englandgalan var att jag släpade ut ett gäng "oinvigda" polare för lite dödskampsport och några kalla på den lokala puben... Men mottagandet var ganska ljumt efter ganska tråkiga och intetsägande matcher.
Postad 20 October 2010 - 18:11
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Nu smäller det snart gubbar
Mina bets inför denna galan:
Main event:
265 lbs.: *Brock Lesnar* vs. Cain Velasquez - Tyvärr
...Main card (Televised):
205 lbs.: Matt Hamill vs. *Tito Ortiz*
265 lbs.: *Gabriel Gonzaga* vs. Brendan Schaub
170 lbs.: Martin Kampmann vs. *Jake Shields*
170 lbs.: *Diego Sanchez* vs. Paulo Thiago
Spike TV "Prelims" (Televised):
185 lbs.: Ryan Jensen vs. *Court McGee*
185 lbs.: Patrick Cote vs. *Tom Lawlor*
Under card (May not be broadcast):
265 lbs.: Gilbert Yvel vs. *Jon Madsen*
155 lbs.: *Sam Stout* vs. Paul Taylor
170 lbs.: *Mike Guymon* vs. Daniel Roberts
185 lbs.: Chris Camozzi vs. *Dongi Yang*
Postad 21 October 2010 - 07:30
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Main event:
205 lbs.: Matt Hamill vs. *Tito Ortiz* 265 lbs.: *Gabriel Gonzaga* vs. Brendan Schaub 170 lbs.: Martin Kampmann vs. *Jake Shields* 170 lbs.: *Diego Sanchez* vs. Paulo Thiago
185 lbs.: Ryan Jensen vs. *Court McGee* 185 lbs.: Patrick Cote vs. *Tom Lawlor*
265 lbs.: Gilbert Yvel vs. *Jon Madsen* 155 lbs.: *Sam Stout* vs. Paul Taylor 170 lbs.: *Mike Guymon* vs. Daniel Roberts 185 lbs.: Chris Camozzi vs. *Dongi Yang*
Du går på säkra kort, men Sanchez är jag lite osäker på. Han har sett väldigt stukad ut sen Penn mosade honom, dessutom brukar han ha svårt mot killar som är bättre stående än honom. Schaub måste bara förlora! Shields återstår att se vad som händer med, han är sårbar stående... Jag vill gärna se honom bli knockad som Evans mot Machida! Det troliga är väl att han får ner Kampmann och ligger och torrjuckar sig till en trist poängseger. En liten boxningsnotis också, Amir Khan säger sig vilja få till en fight med Floyd i England.  Khan är riktigt snabb och har en schysst jabb. Tyvärr för lille Khan så är PBF mycket snabbare och slår hårdare med vassare teknik vilket gör att PBF är en mardrömsmatchup för Amir. Khans bräckliga haka kommer inte klara ett möte med Floyd. Dessutom tar inte Mayweather fighter utomlands. För övrigt borde Lesnar köra samma utstyrsel mot Velasquez som Floyd körde mot DLH för att "hylla" De La Hoyas mexikanska ursprung. 
Postad 21 October 2010 - 08:41
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Du går på säkra kort, men Sanchez är jag lite osäker på. Han har sett väldigt stukad ut sen Penn mosade honom, dessutom brukar han ha svårt mot killar som är bättre stående än honom. Schaub måste bara förlora! Shields återstår att se vad som händer med, han är sårbar stående... Jag vill gärna se honom bli knockad som Evans mot Machida! Det troliga är väl att han får ner Kampmann och ligger och torrjuckar sig till en trist poängseger.
Ja det blev inte så mycket betting med hjärtat så att säga. Finns ju en del fighter som jag hoppas det blir tvärtemot vad jag bettat t.ex. Shields vs Kampmann, men tror som du sa att Shields kommer ligga sig till en seger tråkigt nog. Sanchez vs Thiago är riktigt knepig den med. Tror att mycket kommer styras av huruvida på G Thiago är. Får hoppas på att Velasquez bevisar mig fel så jag kan hoppa och fnittra som en liten flicka.
Postad 21 October 2010 - 08:56
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag kommer hånle om Lesnar förlorar efter Dana White kommer gråta blod i så fall... Men nu har han ju extra padding för hakan tack vare skägget, kanske blir han mindre slagrädd då?
Postad 21 October 2010 - 09:10
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Main event:
205 lbs.: Matt Hamill vs. *Tito Ortiz* 265 lbs.: *Gabriel Gonzaga* vs. Brendan Schaub 170 lbs.: Martin Kampmann vs. *Jake Shields* 170 lbs.: *Diego Sanchez* vs. Paulo Thiago
185 lbs.: Ryan Jensen vs. *Court McGee* 185 lbs.: Patrick Cote vs. *Tom Lawlor*
265 lbs.: Gilbert Yvel vs. *Jon Madsen* 155 lbs.: *Sam Stout* vs. Paul Taylor 170 lbs.: *Mike Guymon* vs. Daniel Roberts 185 lbs.: Chris Camozzi vs. *Dongi Yang*
Idag är det ju en riktigt bra match i Bellator också, Eddie Alvarez mot Roger Huerta. Kan bli hur bra som helst, Alvarez går ju alltid i full fart och Huerta har enormt fighterhjärta. Tror dock att Alvarez är för bra och kommer att stoppa Huerta i 3:e ronden. Det har ju varit prat om att Alvarez skall gå match mot Strikeforce-mästaren Melendez. Jag hoppas verkligen den matchen blir av, vill hellre se den än 3:e matchen mellan Thompson och Melendez (kommer säkert bli riktigt underhållande också). Main event: 265 lbs.: Brock Lesnar vs. Cain Velasquez - Lesnar blir träffad med en jabb i rond 2 och börjar gråta som Bob Sapp. Domaren tvingas bryta matchen. ...Main card (Televised): 205 lbs.: Matt Hamill vs. Tito Ortiz - Blir nog mest standup och det ska Tito vinna. 265 lbs.: Gabriel Gonzaga vs. Brendan Schaub - Tror egentligen Schaub kan hålla matchen stående och han borde ha en bra chans i standup, med tanke på Gonzagas haka. Men jag tippar trots det på Gonzaga 170 lbs.: Martin Kampmann vs. Jake Shields - Dominant poängseger för Shields 170 lbs.: Diego Sanchez vs. Paulo Thiago - Tror det blir mest standup och Thiago är bättre och större än Diego. Oddsen är identiska vad jag har sett, så det blir säkert en riktigt jämn match.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 21 October 2010 - 09:11.
Postad 21 October 2010 - 14:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tror knappast Dana blir ledsen om Lesnar förlorar..
Han har väl Cain som posterboy för å locka mer mexare som Bisping var/är i england.
Man kan då tro de iaf som de nöter om hans ursprung osv
Postad 21 October 2010 - 15:26
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Kollade precis på senaste TUF-avsnittet. HAHAHAHA säger jag bara.
Postad 21 October 2010 - 20:56
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Kollade precis på senaste TUF-avsnittet. HAHAHAHA säger jag bara.
Är beredd hålla med  Ser lite tungt ut för ena halvan och en av coacherna börjar se måttligt road ut
Redigerat av nickeskbg, 21 October 2010 - 20:57.
Postad 22 October 2010 - 00:48
larsig
-
larsig
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
TUF:
Redigerat av larsig, 22 October 2010 - 00:49.
Postad 22 October 2010 - 07:17
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Sluta genast med ert hånande av Kos! Jag blev riktigt grinig när Alaska-killen vann, han är så jäkla störig. Men Brookins är riktigt skön, håller nog lite på honom nu faktiskt. Armenier-killarna ger mig lite Manny- och Karo-vibbar (jobbiga gaphalsar) så det vore skönt att bli av med dom.
Bellator ikväll!
Postad 22 October 2010 - 13:11
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Koscheck ska hånas. Brukar gilla uppviglare men detta är bara rent barnsliga taktiker han kör med. Gillar inte heller Cody och var stensäker på att han skulle förlora men med tanke på att han slog Mini-Kos så blev det så mycket roligare (humiliation).
Vilket jäkla kast Brookins fick till förresten. Trodde även att han skulle bli rundkastad som en dålig vante men ******** vilken grappling killen har.
Postad 23 October 2010 - 07:29
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Brookins var precis som GSP antydde en riktig doldis, det enda sorgliga med att Brookins vann är väl att vi inte får se Sevac vs Bruce Leeroy? =)
Att Cody vann tycker jag bara var roligt, speciellt eftersom det var just mini-Kos som fick spö (och snabbt).
Koscheck tycker jag faktiskt gör TUF roligare att kolla på, det blir lite drag när han retas (även om mycket av det känns rätt omoget).
Snart dags för Brock vs Cain. Jag håller med om vad ni andra skrivit men tror personligen att Brock tar det, mest pga sin storlek och styrka.Men det vore kul med en upset, Cain har ju verkligen visat form tidigare!
Postad 23 October 2010 - 14:22
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Skiljer 9 kilo mellan Lesnar och Cain.
Är väl inte så mycket?
Tveksam att Lesnar är så mycket starkare än Cain..
Fasen va laddad jag är.
Nån mer som ska se live ?...Framför tv
Edit
Vi brukar va rätt många i chatten på mmanytt.se
Redigerat av moparman, 23 October 2010 - 14:37.
Postad 23 October 2010 - 14:41
larsig
-
larsig
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Brookins har ju mött Jose Aldo på WEC 36 och ska ha hängt med bra i två ronder i alla fall, solklar finalistkandidat.
Postad 23 October 2010 - 16:23
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Skiljer 9 kilo mellan Lesnar och Cain. Är väl inte så mycket?
Tveksam att Lesnar är så mycket starkare än Cain..
Fasen va laddad jag är.
Nån mer som ska se live ?...Framför tv Edit Vi brukar va rätt många i chatten på mmanytt.se
9 kilo är ganska mycket ändå, skilde det 5 pannor mellan BJ och GSP i andra mötet?  Men det är klart, det här killarna är mycket större och skillnaden är väl ungefär jämförbar med skillnaden mellan Penn och St Pierre. Det kommer vara en styrkeskillnad (självklart), men jag tror kanske inte den kommer vara helt enorm. Jag hoppas på en jämn fight! Jag tittar givetvis inte live, och skulle jag göra det så skulle jag inte sitta och chatta samtidigt! Tittade nyss på Bellator. Har alltid tyckt Huerta är en golden boy som får allt serverat på ett fat tidigare, men nu lider jag faktiskt med honom. Han är en grym kämpe och det är synd att se någon som det går utför med i unga år. Hans boxning var horribel, han såg ut som en väderkvarn. Alvarez hade inga problem att pricka honom med slag och sparkar. Hoppas verkligen Roger kommer tillbaka i gammalt gott slag. En fight mellan Alvarez och Melendez vore kul! Askrens brottning är inte nådig alltså, fortsätter han att utvecklas är GSP rökt.
Redigerat av Kamui, 23 October 2010 - 16:23.
Postad 23 October 2010 - 16:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Ja nu chattar jag ju inte så mycket under själva fighterna..
Om de nu inte helt plötsligt måste skrika av lycka av att Silva blir nedplockad eller som när Shogun vann över draken
Postad 23 October 2010 - 19:47
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
9 kilo är ganska mycket ändå, skilde det 5 pannor mellan BJ och GSP i andra mötet? Men det är klart, det här killarna är mycket större och skillnaden är väl ungefär jämförbar med skillnaden mellan Penn och St Pierre. Det kommer vara en styrkeskillnad (självklart), men jag tror kanske inte den kommer vara helt enorm. Jag hoppas på en jämn fight! Jag tittar givetvis inte live, och skulle jag göra det så skulle jag inte sitta och chatta samtidigt!
Tittade nyss på Bellator. Har alltid tyckt Huerta är en golden boy som får allt serverat på ett fat tidigare, men nu lider jag faktiskt med honom. Han är en grym kämpe och det är synd att se någon som det går utför med i unga år. Hans boxning var horribel, han såg ut som en väderkvarn. Alvarez hade inga problem att pricka honom med slag och sparkar. Hoppas verkligen Roger kommer tillbaka i gammalt gott slag. En fight mellan Alvarez och Melendez vore kul!
Askrens brottning är inte nådig alltså, fortsätter han att utvecklas är GSP rökt.
Huerta hade väldigt svårt mot Alvarez, men Eddie var ruskigt bra. Huerta har ett enormt fighterhjärta. Att sluta i UFC med en förlust efter ett kontroversiellt split decision mot Gray Maynard är ju inget att skämmas för, anledningen var ju att han inte kom överens om nytt kontrakt. Men i vilket fall som helst så är Alvarez grym, jag har honom som nummer 2 i världen i 155 pounds nu, efter Melendez. Aoki och Edgar delad 3:a. Jag tycker egentligen Huerta hör hemma i topp10 bara på fighterhjärta, men han måste träna upp sina tekniker först. Otroligt kast i första matchen, tror det var kastet som gjorde honom snurrig. Askren har grym brottning, men det var ingen rolig match. Påminde mycket om GSP mot Hardy. Askren kunde ta ner motståndaren hur lätt som helst och dominera utan att göra skada. Bellator har samlat på sig några riktigt vassa champs nu. Joe Warren, Eddie Alvarez, Askren, Lombard och i nästa vecka kanske också Fujii. Riktiga toppnamn i alla viktklasser.
Postad 24 October 2010 - 05:31
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Redigerat av nickeskbg, 24 October 2010 - 06:00.
Postad 24 October 2010 - 06:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fuck....Där sprack mitt bett..
Men jag säger bara att får inte Diego VS thiago fight of the night så är de nått fel..
VIlken fight
Deprresionen är nära...
Kampmann VS Shield gick ungefär som väntat men jag tycker att dommarna dömde ronderna lite skumt ..
Vad man kan säga är att Shield inte har en chans i världen mot till exempel GSP..
Grymt dålig cardio av Shield
Redigerat av moparman, 24 October 2010 - 08:36.
Postad 24 October 2010 - 06:48
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tycker Sheild är bra tråkig att titta på, visst han är jätte bra på sin grej men det blir till sist bara tråkigt...
Diego var helt ok idag...
Galan i sig var sådär i det stora hela, dock fanns STOOOOORA glädjeämnen
Redigerat av nickeskbg, 24 October 2010 - 07:02.
Postad 24 October 2010 - 07:09
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Redigerat av Kamui, 24 October 2010 - 07:13.
Postad 24 October 2010 - 08:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Fasen..Gick inte att spoila en bild
Edit
Skumt..Jag redigerade bort bilden men jag ser den iaf
Redigerat av moparman, 24 October 2010 - 08:33.
Postad 24 October 2010 - 08:32
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag synar och höjer med Miguel Torres:  Edit: Eastmans var "skönt" också!  Inte ens cuts är Brocken bäst på!  Edit 2: Hittar inga bra bilder på Vitali Klitschkos cut mot Lewis, men det var också brutalt.
Redigerat av Kamui, 24 October 2010 - 08:34.
Postad 24 October 2010 - 08:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hoho..
Eastmans cut var tamefasen de sjukaste jag sett..
Knäcker nog till å med Diegos mot Penn
Postad 24 October 2010 - 08:37
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hoho..
Eastmans cut var tamefasen de sjukaste jag sett.. Knäcker nog till å med Diegos mot Penn 
Ja just det, det var inte heller att leka med! Glömde bort det. Han förtjänade det!
Postad 24 October 2010 - 08:43
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Heh...Jo det var nog en av få fighter som etsat sig fast..
Allt från hur Diego körde trashtalk om hur han skulle köra över Penn och hur hans cardio var som en outsinande brunn osv.
Tills hur Penn dominerar Diego hela fighten ..
Nästan så jag blev lite Penn frälst.
Nog därför de varit så tragiskt att se hans sista 2 fighter.
Jo Tito vs Matt..
Faktisk gjorde Tito en mycket bättre insats än vad jag trode han skulle göra.
klart över förväntan..
Alla verkar gilla Matt så otroligt mycket men jag ser inte alls storheten med han.
Ingen jag gillar det minsta...Skulle inte alls bry mig om ja inte såg han fightas mer
Postad 24 October 2010 - 10:07
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Nej, Matt Hamill är faktiskt lite av ett hatobjekt för mig också bortsett från Bisping-fighten. Han är så långsam och seg. Han lever mycket på sin "retard strength". Han har tekniskt sett en rätt risig striking, men träffar han så gör det skada. Tito är faktiskt lite underskattad, han pressade Evans stenhårt (borde väl vunnit om det inte vore för att han tog tag i buren) och hade ju faktiskt Machida i en ganska tight triangel. Men tyvärr lyckades han inte här eftersom Hamill var snäppet bättre på allt. Frågan är vad som händer nu.
Diego vinner via sin outsinande brunn (haha), vilket var lite tråkigt. Hade hellre sett honom knockad.
Någon som inte hade en outsinande brunn var Jake Shields, herregud vilken soppatorsk. Han måste haft en riktigt tuff cut ner till 170 för detta var inte vackert. GSP kör ju sin taktik att "grapple the striker, strike the grappler". Kampmann kör motsatsen, är det någon som har bra striking (Daley) så nog fan ska han stå och veva mot honom. Shields har grymt groundgame och då tänker Kampmann "hmmm, den här killen är det ju rimligast att försöka besegra på marken". Bra där Einstein!
Lesnar blir fullständigt överkörd av Ca-in. De första ögonblicken av fighten tänkte jag, "jäklar vilken storleksskillnad, Brock ser rippad ut och bör vinna detta tidigt". Men när Cain hoppar upp direkt efter nedtagningen och kommer undan knäna (ganska snygga knän av Lesnar) så verkar det som att Lesnar får slut på energi. Jag förstår inte detta, han måste haft Shields och Carwin som cardiocoacher för detta såg hemskt dåligt ut. När han står mot buren och blir sänkt två gånger ser han så slagrädd ut att det nästan gör lite ont i hjärtat att se. Nu får han nog någon kanonmat för att komma tillbaka på rätt spår igen, kanske ska han spöa skiten ur Frank Mir igen? Alltid kul med Mir och hans teorier om varför han förlorar.
Cain är obeskrivligt bra, men jag tror han kan få det svårt mot JDS. I så fall blir det intressant eftersom jag tror Lesnar plockar ner JDS och bankar sönder honom. Då har vi tre killar som slår varandra.
Postad 24 October 2010 - 19:34
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Nej, Matt Hamill är faktiskt lite av ett hatobjekt för mig också bortsett från Bisping-fighten. Han är så långsam och seg. Han lever mycket på sin "retard strength". Han har tekniskt sett en rätt risig striking, men träffar han så gör det skada. Tito är faktiskt lite underskattad, han pressade Evans stenhårt (borde väl vunnit om det inte vore för att han tog tag i buren) och hade ju faktiskt Machida i en ganska tight triangel. Men tyvärr lyckades han inte här eftersom Hamill var snäppet bättre på allt. Frågan är vad som händer nu.
Diego vinner via sin outsinande brunn (haha), vilket var lite tråkigt. Hade hellre sett honom knockad. Någon som inte hade en outsinande brunn var Jake Shields, herregud vilken soppatorsk. Han måste haft en riktigt tuff cut ner till 170 för detta var inte vackert. GSP kör ju sin taktik att "grapple the striker, strike the grappler". Kampmann kör motsatsen, är det någon som har bra striking (Daley) så nog fan ska han stå och veva mot honom. Shields har grymt groundgame och då tänker Kampmann "hmmm, den här killen är det ju rimligast att försöka besegra på marken". Bra där Einstein!
Lesnar blir fullständigt överkörd av Ca-in. De första ögonblicken av fighten tänkte jag, "jäklar vilken storleksskillnad, Brock ser rippad ut och bör vinna detta tidigt". Men när Cain hoppar upp direkt efter nedtagningen och kommer undan knäna (ganska snygga knän av Lesnar) så verkar det som att Lesnar får slut på energi. Jag förstår inte detta, han måste haft Shields och Carwin som cardiocoacher för detta såg hemskt dåligt ut. När han står mot buren och blir sänkt två gånger ser han så slagrädd ut att det nästan gör lite ont i hjärtat att se. Nu får han nog någon kanonmat för att komma tillbaka på rätt spår igen, kanske ska han spöa skiten ur Frank Mir igen? Alltid kul med Mir och hans teorier om varför han förlorar.
Cain är obeskrivligt bra, men jag tror han kan få det svårt mot JDS. I så fall blir det intressant eftersom jag tror Lesnar plockar ner JDS och bankar sönder honom. Då har vi tre killar som slår varandra.
Cain är bra, men framförallt så är Brock dålig. Brock satsade allt på att ta ner Cain och avsluta matchen tidigt (enda chansen), men det övergick snart i fosterställningsförsvaret (som mot Carwin). Mot en motståndare som Cain räcker det inte med det, Cain hade inte blivit trött. Shields har fightats i 185 pounds för länge, hans cut blev för svår denna gång. Kan inte fatta att en domare hade Kampmann som segrare, Shields måste ha vunnit rond 1 och 2 även om han var trött. Om Shields får ordning på sin vikt tror jag han kan bli ett allvarligt hot mot GSP, han är den överlägset bäste grapplern av dom 2. Men Shields måste välja om han skall utmana Anderson eller GSP, han kan inte utmana GSP med den vikten. Sanchez överaskade och var riktigt bra. Dom 2 första matcherna var förbannat tråkiga. Jag hade i och för sig sett på K1 max final 16 part 2 precis innan, ojoj vilka fighter, och var väl inte impad av standupen i UFC efter det.. Zambidis och italienaren såg ruskigt bra ut. Såg även Klitchko-matchen tidigare i veckan, han är ruskigt bra men jag har väldigt svårt att se en sådan ensidig utklassning. Boxningsmatcher måste vara jämnare för att jag skall bli intresserad. JDS kommer att slå Cain tror jag, men det kommer att bli en jämn match. JDS kommer att spöa Brock hur enkelt som helst, fosterställningsförsvaret kommer inte att funka där heller.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 24 October 2010 - 19:46.
Postad 24 October 2010 - 19:43
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag är hes just nu efter mitt glädjeutbrott i main event fighten. Äntligen så har rättvisa skippats
Postad 24 October 2010 - 20:29
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2473 inlägg
  Rättvisa. äntligen. Exposed. Tillbaks till WWF-cirkusen.
Postad 25 October 2010 - 07:35
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
WWF= Världsnaturfonden!
Exposed och exposed, Brock är garanterat kvar i mma så länge han själv vill. Om han nöter sitt stående game så kommer hans slagräddhet dämpas något. Det är jag övertygad om. Om inte annat så kommer han lära sig att försvara sig mot slag bättre än att bara fly. Dessutom kanske han ska tänka om lite med sina nedtagningar? Han börjar nedtagningen 5 meter ifrån motståndaren och kommer sedan som ett ånglok. Det kanske räcker med ett eller två kliv innan dyket, ungefär som GSP?
Förhoppningsvis slipper vi snacket om "freak athlete" och oerfarenheten snart, Rogan och Goldie retar gallfeber på mig med det. Cain har bara två fler fighter än Brock och borde således vara oerfaren han också? Sån cardio som Lesnar visade upp, då är man ingen "freak athlete" eftersom Carwin också har lika bra flås utan att vara freak.
Är det bara jag som ändå tyckte det var lite trist att se Lesnar så knäckt? Jag har inte ens gillat honom innan, men att se hans imaginära ryggrad knäckt (Ranelid-citat) var faktiskt inte så kul som jag hade trott!
Postad 25 October 2010 - 07:42
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Cain är bra, men framförallt så är Brock dålig. Brock satsade allt på att ta ner Cain och avsluta matchen tidigt (enda chansen), men det övergick snart i fosterställningsförsvaret (som mot Carwin). Mot en motståndare som Cain räcker det inte med det, Cain hade inte blivit trött.
Shields har fightats i 185 pounds för länge, hans cut blev för svår denna gång. Kan inte fatta att en domare hade Kampmann som segrare, Shields måste ha vunnit rond 1 och 2 även om han var trött. Om Shields får ordning på sin vikt tror jag han kan bli ett allvarligt hot mot GSP, han är den överlägset bäste grapplern av dom 2. Men Shields måste välja om han skall utmana Anderson eller GSP, han kan inte utmana GSP med den vikten.
Sanchez överaskade och var riktigt bra.
Dom 2 första matcherna var förbannat tråkiga. Jag hade i och för sig sett på K1 max final 16 part 2 precis innan, ojoj vilka fighter, och var väl inte impad av standupen i UFC efter det.. Zambidis och italienaren såg ruskigt bra ut.
Såg även Klitchko-matchen tidigare i veckan, han är ruskigt bra men jag har väldigt svårt att se en sådan ensidig utklassning. Boxningsmatcher måste vara jämnare för att jag skall bli intresserad.
JDS kommer att slå Cain tror jag, men det kommer att bli en jämn match. JDS kommer att spöa Brock hur enkelt som helst, fosterställningsförsvaret kommer inte att funka där heller.
Låt oss hoppas att han får ner GSP, vilket ju lär bli svårt? GSP är ju betydligt vassare än Shields stående! K1 Max måste jag se, har hört flera som var helt till sig över den. Var det fyra fighter? Hur är JDS tdd? Är lite orolig över det, han är ju ganska lång och smal... Får Brock ligga och köra toppkontroll är han bra, då orkar han väldigt länge. Som mot Herring.
Postad 25 October 2010 - 08:27
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Låt oss hoppas att han får ner GSP, vilket ju lär bli svårt? GSP är ju betydligt vassare än Shields stående!
K1 Max måste jag se, har hört flera som var helt till sig över den. Var det fyra fighter?
Hur är JDS tdd? Är lite orolig över det, han är ju ganska lång och smal... Får Brock ligga och köra toppkontroll är han bra, då orkar han väldigt länge. Som mot Herring.
Jag tror att GSP kommer hålla matchen mot Shields stående och där är han överlägset bäst. Shields hade stora problem i standup tom mot bullyn i Bully beatdown, han är usel i standup. Tycker att Shields är den perfekta killen att slå Anderson och han har ju besvisligen väldigt svårt att ta sig till 170 numera. Han cuttade 20 pounds sista dagen inför invägningen, helt vansinnigt. Det var ju någon som tog ner JDS en gång, men det var som om JDS studsade på marken så snabbt kom han upp igen. Kommer inte ihåg vem det var som tog ner honom. Både Cain och Lesnar hade nog kört hårt med brottning mot JDS, blir en intressant match. Såg en rolig intervju med The Undertaker ringside direkt efter Lesnar-matchen. Lesnar gick förbi och The undertaker utmande honom, han vill säkert bara tjäna pengar och få Brock att komma tillbaks till WWE. I MMA hade han blivit fullständigt mosad, så det var rätt patetiskt att gå på Lesnar direkt efter förlusten. Patetiskt, men komiskt. Lesnar såg inte glad ut. K1-max final 16 part 2 hade 5 kvalmatcher för Final 8. Bl.a. förra årets mästare Petrosyan och årtiondets match mellan lille Zambidis och Chahid. Det var väl ungefär 5-6 förmatcher/supermatcher också, matchen med den nya thailändaren var fruktansvärt bra.
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 25 October 2010 - 08:28.
Postad 27 October 2010 - 08:48
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag delar inte riktigt din syn på Shields - Silva eftersom jag inte tror Shields är snabb nog för att få ner Anderson. Och får han inte ner honom så är det nog klippt ganska snart eftersom Jake rör sig som en grottmänniska på fötterna. Men visst, blir du nedtagen så kommer du inte upp i första taget. Jag tror fortfarande Hendo vinner en rematch mot Shields, ryggen var inte hundra senaste gången och då är det svårt att brottas. Men Shields - Palhares skulle jag vilja se. det är faktiskt en riktig drömmatch för mig!
The Undertaker ja... Vilken lirare! Stor som ett hus, men han skulle inte klara sig i mma. Särskilt inte med tanke på hur gammal han är.
Den nye thailändaren som du nämnde var helt fantastisk, vilken jäkla fighter! Sjuka sparkar, man kunde till och med känna kraften i dom hemma i soffan. Honom kommer vi få se mer av i framtiden.
Carwin verkar ha pajat ryggen och kommer inte kunna fightas mot Nelson. Trist! Nu blev den galan väldigt mycket fattigare. "Kul" och "spännande" att se Edgar-Maynard den kvällen... Man kanske skulle slänga in Shields-Fitch också för att ytterligare fylla underhållningsbägaren. Fördelen med det är ju att man vet exakt hur långa fighterna blir, 5+3 ronder. Det är enklare för tv-producenterna att lägga upp galan då jämfört med en gala där fighter inte går tiden ut.
Postad 27 October 2010 - 10:48
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Carwin verkar ha pajat ryggen och kommer inte kunna fightas mot Nelson. Trist! Nu blev den galan väldigt mycket fattigare. "Kul" och "spännande" att se Edgar-Maynard den kvällen... Man kanske skulle slänga in Shields-Fitch också för att ytterligare fylla underhållningsbägaren. Fördelen med det är ju att man vet exakt hur långa fighterna blir, 5+3 ronder. Det är enklare för tv-producenterna att lägga upp galan då jämfört med en gala där fighter inte går tiden ut.
Haha jag känner sarkasmen flöda!  Trist med Carwin dock =/
Postad 27 October 2010 - 20:41
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Haha jag känner sarkasmen flöda! Trist med Carwin dock =/
Liiiite ironiskt var det ja! Maynard - Edgar kommer jag spela upp i 4x hastigheten på min htpc, annars somnar man ju. Carwin är ju en riktig hjälte och det är grymt tråkigt att han är sjuk. CroCop var sugen på att ersätta läste jag, det kan också bli kul. Jag vill ju egentligen inte gilla tjockisen Nelson trots att han är förbaskat bra så jag hoppas på en LHK från Crocop. Edit: Läste precis på Sherdog att Cote blivit av med sitt UFC-kontrakt. Gött! Hans segergest efter att han klarat 2 eller 3 ronder mot Silva utan att bli knockad hade jag oerhört svårt för. Det är ingen kille som verkade gå in för att vinna...
Redigerat av Kamui, 27 October 2010 - 20:46.
Postad 02 November 2010 - 13:59
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Nybliven MMA-fan här, även om jag har haft ett visst intresse innan. Har framför allt fastnat för TUF-serien och har plöjt igenom några säsonger nu, men inte ens kommit halvvägs än. 
Framför allt är det alltid kul att se bakom kulisserna vilket enormt arbete människor som vill komma ngn vart lägger ned tycker jag.  De egna arbetsdagarna känns lite lättare då.
Vilka i säsong 12 tror ni kommer att stå i stora finalen? Personligen tror jag Michael Johnson vs Jonathan Brookins.
Eftersom jag gillar icke-ortodoxa fighters så hade det iofs varit kul med Cody McKenzie, men han är nog för enkelspårig. Tror inte att de bästa gubbarna i gänget går på hans gilliotin.
Vad tror alla andra om finalen?
En annan fråga, när kommer finalen att vara egentligen? Blir det inte förrän till våren nå'n gång eller?
Postad 02 November 2010 - 14:07
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ser du serien via en vän som skickar avsnitten till dig från USA (  ) eller tittar du på svensk tv? Jag hoppas du tittar på galor också eftersom fightingen i TUF egentligen är riktigt risig. Men för mig som inte följer fjantserier som Paradise Hotel så tillfredsställer den mitt behov av trash-tv
Finalen visas i början av december har jag för mig. Jag hoppas på Brookins! Cody avskyr jag så honom vill jag inte se mer av - tvärtom! Håller också benhårt på Kos mot GSP.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|