Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 18 December 2008 - 10:52
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Oj oj, om man jämför med 29 minuters buggen så är väl detta bara en typiskt i-landsproblem eller??
Jag påstod aldrig att den potentiella förbättringen skulle prioriteras före en uppenbar bugg. Jag ser heller ingen anledning att lägga ner precis allt förbättringsarbete i väntan på bugg-fixen. Det är bättre att ta med så mycket som möjligt när dom ändå ska distribuera en uppdatering av mjukvaran. Att det ska krävas tre tryck på två olika knappar och att man måste se att fjärrkontrollsignalerna gått fram bara för att få se vidare på en inspelning man stoppat är inte användarvänligt.
Postad 18 December 2008 - 11:11
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Vilken mjukvara har ni som upplever 29minutersbuggen vid inspelning från standbyläget? Verkar som comhem behövde den infon iaf. Vissa boxar KAN ha skickats med annan mjukvara så man bör testa att tanka ned en ny om det ens går.
Postad 18 December 2008 - 14:35
Unregisteredf696f4b6
-
Unregisteredf696f4b6
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag drog iväg ett mail till Comhems tv-chef och fick efter bara några minuter svar där det stod att dom är medvetna om problemet med 29-minutersbuggen och jobbar på att lösa det. Om jag får ok att publicera svaret i sin helhet kan jag göra det.
Postad 18 December 2008 - 15:37
Unregisteredf696f4b6
-
Unregisteredf696f4b6
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Och här kommer då svaret i sin helhet från Christofer Peilitz Produktchef TV på Comhem: Hej Stefan, Vi fick de första felindikationerna i början av veckan och ett begränsat antal kunder har rapporterat om problemet (inspelning avbryts efter 29 minuter) Felet har varit svårt att reproducera men efter många inspelningar kunde vi till sist bekräfta problemet. Problemet eskalerades omedelbart till vår leverantör och vi har fortlöpande kontakt med Humax för att snabbt finna en lösning. Vi råder tillsvidare alla kunder att ha sina boxar påslagna när inspelning skall ske för att undvika problemet. Jag kan idag inte säga när felet är avhjälpt men vi gör vårt yttersta för att vi snabbt skall lägga detta bakom oss. Med vänlig hälsning , Christofer Peilitz
Postad 18 December 2008 - 16:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Gött, det var ju tydligt. Återstår bara för Comhem att de skickar denna textsnutt till varenda support-snubbe plus att de ska ska lägga upp det på hemsidan.
Postad 18 December 2008 - 16:22
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Vi fick de första felindikationerna i början av veckan och ett begränsat antal kunder har rapporterat om problemet (inspelning avbryts efter 29 minuter)
Ett begränsat antal kunder .... Ja ja, hur svårt är det att gå in på det här forumet o se alla som har rapporterat om detta fel. Att det är få kunder som rapporterat beror ju på CH:s underbara kundservice som ignorerar deras kunder på det allra grövsta sätt. Ska bli spännande o se hur lång tid det tar innan de har rättat till buggen.
Redigerat av it2ceda, 18 December 2008 - 16:22.
Postad 18 December 2008 - 17:12
elf
-
elf
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Är det inte lite väl gnälligt i denna tråd just nu? Tänk på att tomten ser allt ni gör... och skriver
Produkten är ju ny, att den skulle fela på nåt sätt visste vi ju redan innan den kom ut. Förhoppningsvis löser dom div. buggar med nästa FW update.
Postad 18 December 2008 - 17:21
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Ett begränsat antal kunder .... Ja ja, hur svårt är det att gå in på det här forumet o se alla som har rapporterat om detta fel. Att det är få kunder som rapporterat beror ju på CH:s underbara kundservice som ignorerar deras kunder på det allra grövsta sätt. Ska bli spännande o se hur lång tid det tar innan de har rättat till buggen.
Att det är ett begränsat antal kunder är totalt ovidkommande information, det spelar ingen roll om det är en eller tusen som rapporterat om man bedriver en seriös verksamhet. Jag har själv stött på denna märkliga attityd ibland, bara för att jag råkar vara den enda som orkar rapportera problemet betyder inte att felet inte finns eller att det inte är andra som har samma problem, hur många promille av kunderna rapporterar ens. Jag är själv produktchef och skulle tycka det vore väldigt tråkigt om inte supporten lyssnar tillräckligt bra på kunderna och bara avvisar problem med uppenbart felaktiga standardsvar, visst att starta om och dra ur kontakten kan förvånansvärt ofta åtgärda skumma fenomen i elektronisk apparatur, det är min personliga erfarenhet efter mer än 20 år i elektronik branchen. Det duger hur som helst inte med att använda uttröttnings metoden för att bli av med kunden och därigenom anse att problemet är åtgärdat.
Postad 18 December 2008 - 17:31
Unregisteredeaefbf2e
-
Unregisteredeaefbf2e
-
Användare
-
-
137 inlägg
Som jag skrev tidigare, känns som om att även denna HD box kommer att kräva 2 år av uppdateringar innan den funkar tillfredsställande....PINSAMT!
Postad 18 December 2008 - 17:58
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Skönt, då slipper man ringa kundtjänst själv.
Postad 18 December 2008 - 18:56
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Som jag skrev tidigare, känns som om att även denna HD box kommer att kräva 2 år av uppdateringar innan den funkar tillfredsställande....PINSAMT!
Nämen, nu ska vi vill inte överdriva. 29 minuters buggen är så klart ett väldigt allvarligt fel men bilden är väl ändå det viktigaste. Jag är verkligen supernöjd med bilden o nu verkar jag ha fått hyffsad synk mellan ljud o bild. Fortfarande finns det en hel del användarvänliga saker att fixa till men på det stora hela är det ju en bra produkt. Ju mer man håller på med den så upptäcker man dock saker som borde förbättras som tex. att man inte kan se info när man kollar igenom media katalogens inspelningar. I själva sorteringen så hoppar den alltid tillbaks till tidssortering när man tittat på en isnpelad film. Att ha den senaste sorteringsmetoden kvar är väl ändå inte så svårt att programmera till. Det finns ju en massa smågrejjer som de kan ändra på så jag hoppas att det kommer en uppdatering så snart som möjligt.
Postad 18 December 2008 - 18:57
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Är det inte lite väl gnälligt i denna tråd just nu? Tänk på att tomten ser allt ni gör... och skriver 
Produkten är ju ny, att den skulle fela på nåt sätt visste vi ju redan innan den kom ut. Förhoppningsvis löser dom div. buggar med nästa FW update.
Håller med! Det mesta fungerar som det ska. Och Comhem var ju för en gång skull rätt snabba med att lyssna på sina kunder.
Postad 18 December 2008 - 19:11
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Nedanstående text står nu på Com Hems webbsajt under Nyheter (så nu är 29-min buggen helt officell  ):
2008-12-18
Humax HDPVR-1000C: Information om senaste mjukvaruuppdatering
Vi har identifierat ett problem på vår inspelningsbara HD-box Humax HDPVR-1000C som drabbar vissa av våra kunder på oregelbunden basis. Problemet yttrar sig genom att vissa kunder ibland har problem med inspelningar när boxen står i standby läge. Vi tittar på en lösning på detta problem och råder tillsvidare alla kunder att ha sina boxar påslagna när inspelning skall ske.
Postad 18 December 2008 - 19:22
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Mycket bra att man lärt sig något om kundrelationer på Comhem. Tack vare infon så har man troligtvis stillat många ilskna sinnen som, om man gjort som tidigare, hade skenat till högre höjder.
Det var inte kul att som kund med "Humax Den Äldre" hela tiden få höra att det alls inte finns fel på produkten utan det är nåt fel på övrig utrustning, alternativt hjärnspöken.
Postad 18 December 2008 - 19:24
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
vad är egentligen orsaken till att ljudet är osynkat i vissa hd-sändningar? är detta ett problem på gamla boxen? är det ett problem på hd via sattelit? ligger felet helt och hållet i sändningen? antar att det inte är nån idé att ringa comhem om detta...
Postad 18 December 2008 - 20:06
punktniklas
-
punktniklas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag upptäckte det här igår och var precis på gång att rapportera det som en bugg. Är problemet att SVT sänder ett tomt DD-spår eller varför tar inte boxen automatiskt stereospåret? Det borde åtminstånde fungera om man väljer den aktuella kanalen efter att programmet startat.
DD-spåret finns fortfarande där men är tyst. Så boxen har inte en chans att veta att något är fel. Det kan du se själv iom att det fortfarande går att välja mellan de två spåren när det visas regionala program.
Postad 18 December 2008 - 20:45
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Nedanstående text står nu på Com Hems webbsajt under Nyheter (så nu är 29-min buggen helt officell ):
Wow, jag är grympt impad. Känns som CH börjar lära sig något om hur man ska hantera kunderna!
Postad 18 December 2008 - 20:49
Unregisteredeaefbf2e
-
Unregisteredeaefbf2e
-
Användare
-
-
137 inlägg
Nämen, nu ska vi vill inte överdriva. 29 minuters buggen är så klart ett väldigt allvarligt fel men bilden är väl ändå det viktigaste. Jag är verkligen supernöjd med bilden o nu verkar jag ha fått hyffsad synk mellan ljud o bild. Fortfarande finns det en hel del användarvänliga saker att fixa till men på det stora hela är det ju en bra produkt. Ju mer man håller på med den så upptäcker man dock saker som borde förbättras som tex. att man inte kan se info när man kollar igenom media katalogens inspelningar. I själva sorteringen så hoppar den alltid tillbaks till tidssortering när man tittat på en isnpelad film. Att ha den senaste sorteringsmetoden kvar är väl ändå inte så svårt att programmera till. Det finns ju en massa smågrejjer som de kan ändra på så jag hoppas att det kommer en uppdatering så snart som möjligt.
Överdrev kanske lite, sorry, men tycker ändå att det är konstigt att det kommer ut så många "buggar" från fabriken igen efter "succen" men den gamla boxen...men att bilden är bra är ju toppen
Postad 18 December 2008 - 21:07
martin0101
-
martin0101
-
Rookie
-
4 inlägg
vad är egentligen orsaken till att ljudet är osynkat i vissa hd-sändningar? är detta ett problem på gamla boxen? är det ett problem på hd via sattelit? ligger felet helt och hållet i sändningen? antar att det inte är nån idé att ringa comhem om detta... 
Jag har också detta problem med osynkat ljud på HD-kanaler. Den kanal som är värst är National Geographic HD. Den är konstant osynkad. HUR MÅNGA ANDRA UPPLEVER PROBLEM MED OSYNKAT LJUD? Jag har ringt Comhem o felanmält detta. Killen som svarade kollade själv på deras test-box som dem uppenbart har uppkopplad på den tekniska supporten. Han såg samma synk-fel på deras box. Vi får se om de löser detta problemet. Annars skall jag kräva att få "rabatt" några månader på måndadskostnaden för abbonemanget. De har ju faktiskt inte levererat en produkt som kan visa alla kanaler på ett tillfredsställande sätt.
Postad 18 December 2008 - 21:19
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Håller med! Det mesta fungerar som det ska. Och Comhem var ju för en gång skull rätt snabba med att lyssna på sina kunder. 
Comhemanställda på besök???
Postad 18 December 2008 - 21:58
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Vilken mjukvara har ni som upplever 29minutersbuggen vid inspelning från standbyläget? Verkar som comhem behövde den infon iaf. Vissa boxar KAN ha skickats med annan mjukvara så man bör testa att tanka ned en ny om det ens går.
Jag har följande mjukvara: Programversion - HDPXCX 1.00.12 Loader Y7.01 Uppgraderingsdatum 29 sep 2008 MICOM Version 5.01
Postad 18 December 2008 - 22:16
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag har också "läppsynk-buggen" och jag tycker den är allvarligare än "29min-buggen"
Postad 18 December 2008 - 22:39
stretzko
-
stretzko
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ringde ComHem under kvällen och felanmälde boxen för 29-min buggen. Hon på tekn.support/felanmälan fattade inte vad jag pratade om. Hon hade inte hört något. Påpekade för henne att det fanns info ang detta på hemsidan. Hon skulle återkomma.
Postad 18 December 2008 - 22:48
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Comhemanställda på besök??? 
Postad 19 December 2008 - 00:16
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Jag har också "läppsynk-buggen" och jag tycker den är allvarligare än "29min-buggen"
Instämmer... har detta på ALLA hd-kanaler vilket gör dem helt obrukbara.
Postad 19 December 2008 - 08:32
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
hej, en liten varning till alla som gör en kanalsökning:jag gjorde en kanalsökning i morse, då alla mina trevliga filmkanaler och annat kul försvann efter de första två veckorna. lustigt nog ligger alla dessa hundratals kanaler jag inte kan se kvar i listan efter sökningen, ska det vara så? värre är att alla kanaler försvann från mina favoritlistor, plus alla schemalagda inspelningar togs bort när jag gjorde en sökning, det kan väl knappast vara meningen??? grrrr....
Postad 19 December 2008 - 09:02
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Ringde ComHem under kvällen och felanmälde boxen för 29-min buggen. Hon på tekn.support/felanmälan fattade inte vad jag pratade om. Hon hade inte hört något. Påpekade för henne att det fanns info ang detta på hemsidan. Hon skulle återkomma.
Så jäkla pinsamt det måste vara att jobba med support och veta mindre om produkten än kunderna som ringer in... En annan grej jag funderat på när det gäller användarvänligheten. Hur slår man av tjafset med kapitel- och miniatyrbilderskapandet? En helt värdelös funktion som man tvingas välja bort varje gång man ska spela upp en inspelning. Kapitelskapande borde väl kunna ske under inspelningen eller vid nått annat tillfälle? Inte när jag ska se filen. Då blir det ju bara ett störningsmoment. Särskilt när jag aldrig någonsin behöver kapitelindelning. Det ska vara ifall man gör misstaget att råka trycka OK två gånger så uppspelning av filen börjar om från början, då kan det vara bekvämt att grovhoppa och inte spola genom precis allt. Men det är ju mest bara humor att missen med att man måste pila ner för att få spela upp filen från tidigare position ska halvt repareras med en lika jobbig kapitelskapandefunktion. På fjärren ser man direkt också att de som utvecklat boxen sällan snabbspolar förbi reklam eller igenom en fotbollsmatch till exempel. Play, stopp och spolningsknappar sitter för tätt och har samma form så det är omöjligt att hitta rätt genom att bara känna med fingarna, man måste titta på fjärren för att se vilken knappt man trycker på. Fast visst, ska man bums sätta saker i relation till varandra så är bilden grymt bra och jag är toknöjd med boxen som helhet. Jag har sedan tidigare två olika vanliga PVR utan digitalbox och är ändå lite besviken på Humax att de inte sneglat på Panasonic och Pioneers PVR och tagit till sig ett par grundläggande användarvänliga lösningar. Istället verkar de ha försökt uppfunna hjulet på nytt. Det är synd. Kan tilläggas också att jag nu är uppe i 20 inspelningar i standby-läget och jag har ännu inte fått någon inspelning avbruten. Jag har heller inga problem med ljudsynken. Har iofs bara kollat SVT HD och Discovery HD men ljudet är bara osynkat ytterst lite och det är inget man märker om man inte kollar riktigt jäkla noga. Synd såklart att den justering som finns går åt fel håll... Har provat ljud genom HDMI direkt till TV:n och optiskt till en reciever utan skillnad i synken.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 19 December 2008 - 09:03.
Postad 19 December 2008 - 09:37
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
hej,
en liten varning till alla som gör en kanalsökning:
jag gjorde en kanalsökning i morse, då alla mina trevliga filmkanaler och annat kul försvann efter de första två veckorna. lustigt nog ligger alla dessa hundratals kanaler jag inte kan se kvar i listan efter sökningen, ska det vara så? värre är att alla kanaler försvann från mina favoritlistor, plus alla schemalagda inspelningar togs bort när jag gjorde en sökning, det kan väl knappast vara meningen??? grrrr....
Alla kanaler visas oavsett om man betalar för dem eller ej. Boxen har ju ingen aning om vad du betalar för eller ej. Kanalsökningen har ju ingen som helst koppling till ditt abonnemang hos Com Hem. Schemalagda inspelningarna och favoritlistor måste ju tas bort för tänk om kanerna bytt platser pga av att man t.ex. flyttat till en annan del av landet, detta är ju nästan det enda skälet till en NY kanalsökning när man redan gjort en vid installationen vad jag kan förstå. Jag har aldrlg, när jag köpt en ny box, gjort mer än EN kanalsökning vid installationen och detta har aldrig orsakat mig några som helst problem.
Redigerat av Unregistered64f891a5, 19 December 2008 - 09:40.
Postad 19 December 2008 - 09:48
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Kollade nyss på NG HD o ljudet var duktigt osynkat... är comhem medvetna om detta problemet? Slog över till voom hd o där var det perfekt, kör över hdmi genom min receiver.
Postad 19 December 2008 - 09:48
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Instämmer... har detta på ALLA hd-kanaler vilket gör dem helt obrukbara.
Problemet med ljudsynkning tror jag beror mest på vilken typ av koppling man har till ljudet från boxen. Om man har ljudet via tv:n (via hdmi) eller om man har ljudet via en förstärkare eller andra kombinationer. Själv har jag ljudet via tv:n (alltså både bild och ljud via hdmi från boxen till tv) och sedan synkar tv:n bild och ljud och skickar ner ljudet till min förstärkare via otpisk kabel (min Philips har den fina funktionen). Absolut pefiekt synkning på ALLA kanaler (har alla HD kanaler Com Hem sänder samt lite över 90 SD kanaler)!
Postad 19 December 2008 - 09:55
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Problemet med ljudsynkning tror jag beror mest på vilken typ av koppling man har till ljudet från boxen. Om man har ljudet via tv:n (via hdmi) eller om man har ljudet via en förstärkare eller andra kombinationer. Själv har jag ljudet via tv:n (alltså både bild och ljud via hdmi från boxen till tv) och sedan synkar tv:n bild och ljud och skickar ner ljudet till min förstärkare via otpisk kabel (min Philips har den fina funktionen). Absolut pefiekt synkning på ALLA kanaler (har alla HD kanaler Com Hem sänder samt lite över 90 SD kanaler)!
Det lär inte stämma eftersom vissa gånger synkar ljudet bra men andra inte på olika hd kanaler..sd kanalerna funkar fint allihop.Med din teori skulle man väl alltid ha osynkat ljud
Postad 19 December 2008 - 10:10
Unregisteredcededbef
-
Unregisteredcededbef
-
Användare
-
-
186 inlägg
29-minutersbuggen retar mig, speciellt när jag ringt två gånger till Comhem och båda gångerna säger de "Vi har inte hört något om någon så kallad bugg. Om du återställer boxen till frabriksinställningarna fungerar den nog". Vi är ju massor av folk som gjort samma felanmälan! Intern kommunikation!?!? Skulle jag styra vår IT-support på detta sätt hade vi varit utsparkade för läääääääänge sedan!
Nu har jag satt upp två boxar, dels en HDPVR-1000c och dels CXHD 1000 C.
På SD-kanalerna är det betydligt skarpare och bättre bild på CXHD jämfört med den nya PVR:en. Jag är inte en bildnörd för fem öre, men skillnaden är markant! Min totalt ointresserade flickvän ser också en stor skillnad. Detta är otroligt irriterande efter att ha köpt en box för 5k !!
Redigerat av Unregisteredcededbef, 19 December 2008 - 10:12.
Postad 19 December 2008 - 10:13
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Det lär inte stämma eftersom vissa gånger synkar ljudet bra men andra inte på olika hd kanaler..sd kanalerna funkar fint allihop.Med din teori skulle man väl alltid ha osynkat ljud
Det är absolut ingen teori uten ren verklighet och stämmer faktiskt. Tv:n klarar själv av att synka varenda kanal oavsett om ljudet är perfekt eller ej på resp. kanal. Fråga mig inte HUR den gör det, huvudsaken för mig är ATT den gör det. Sitter på joobbet så jag kan tyvärr inte nu citera exakt vad det står i tv:ns manual.
Postad 19 December 2008 - 11:05
Unregistered514eb353
-
Unregistered514eb353
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Det är absolut ingen teori uten ren verklighet och stämmer faktiskt. Tv:n klarar själv av att synka varenda kanal oavsett om ljudet är perfekt eller ej på resp. kanal. Fråga mig inte HUR den gör det, huvudsaken för mig är ATT den gör det. Sitter på joobbet så jag kan tyvärr inte nu citera exakt vad det står i tv:ns manual.
Detta låter ju helt klart som ett intressant inkopplingsalternativ. Har själv inte någon HD-box ännu, men kommer nog snart införskaffa en då min 3 dagar gamla Pio-plasma just nu är lite ledsen för att den bara får SD-tv via SCART...  Skämt åsido, Pion har ju också optiskt ljud ut och jag skulle i så fall kunna koppla enligt ditt förslag. Min ursprungliga tanke var annars att koppla så som jag gör med min nuvarande Samsung PVR SD-box, dvs scart till TV, samt optiskt ljud mellan box ock receiver. Skulle samma setup med HD-box (fast med HDMI istf SCART ovan) göra att det blir större risk för ljudsynkproblem? ///DM
Postad 19 December 2008 - 11:34
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
En TV som skickar ut allt sitt ljud via en optisk utgång oavsett källa torde vara ganska unik och alldeles fantastiskt praktisk. De allra flesta TV-apparaters optiska ljudutgångar är enbart ljud från deras inbyggda digitalbox, inte ljud som kommer in till TV:n via Scart eller HDMI.
Postad 19 December 2008 - 12:25
elf
-
elf
-
Amatör
-
-
60 inlägg

zZZzzzz
Redigerat av elf, 19 December 2008 - 12:28.
Postad 19 December 2008 - 13:40
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
En TV som skickar ut allt sitt ljud via en optisk utgång oavsett källa torde vara ganska unik och alldeles fantastiskt praktisk. De allra flesta TV-apparaters optiska ljudutgångar är enbart ljud från deras inbyggda digitalbox, inte ljud som kommer in till TV:n via Scart eller HDMI.
Vissa har svårt att tro på verkligheten....... Är på jobbet så jag har som sagt ingen manual här men minns att jag läste en bra test om min tv innan jag köpte den i decermber förra året. Hittade den igen på prylportalen.se och klipper in just texten om ljudet här: Baktill finns även en kortläsare om man vill se betal-tv via det digitala marknätet. Den digitala ljudutgången är för övrigt synkroniserad med bilden så om videokretsarna försenar bildsignalen (beroende lite på hur mycket bildförbättrande funktioner man använder sig av) kompenserar ljudkretsarna för det. Det innebär att det kan vara en bättre lösning att loopa ljudet genom tv:n snarare än att koppla exempelvis DVD-spelaren direkt till receivern. Hela testen finns via följande länk: http://www.prylporta...121204-950.html
Redigerat av Unregistered64f891a5, 19 December 2008 - 13:41.
Postad 19 December 2008 - 14:09
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Vissa har svårt att tro på verkligheten....... Är på jobbet så jag har som sagt ingen manual här men minns att jag läste en bra test om min tv innan jag köpte den i decermber förra året.
Hittade den igen på prylportalen.se och klipper in just texten om ljudet här: Baktill finns även en kortläsare om man vill se betal-tv via det digitala marknätet. Den digitala ljudutgången är för övrigt synkroniserad med bilden så om videokretsarna försenar bildsignalen (beroende lite på hur mycket bildförbättrande funktioner man använder sig av) kompenserar ljudkretsarna för det. Det innebär att det kan vara en bättre lösning att loopa ljudet genom tv:n snarare än att koppla exempelvis DVD-spelaren direkt till receivern.
Hela testen finns via följande länk: http://www.prylporta...121204-950.html
Din TV verkar ha en separat digital ljud ingång och det ljudet synkas med bilden, stämmer det? Eller skickar den även ut ljud som kommit in i TV:n genom Scart och HDMI? Om inte, hur kopplar man in flera olika källor som digitalboxar och DVD-spelare samtidigt? Hur som helst låter det som en kanonbra finess som man inte ser till i lägre prisklasser. Många köper en vanlig tv med digital ljudutgång i tron att den skickar ut ljudet som kommer från Scart-ingångarna.
Postad 19 December 2008 - 14:46
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Humax HDPVR-1000C: Information om senaste mjukvaruuppdatering
Vi har identifierat ett problem på vår inspelningsbara HD-box Humax HDPVR-1000C som drabbar vissa av våra kunder på oregelbunden basis. Problemet yttrar sig genom att vissa kunder ibland har problem med inspelningar när boxen står i standby läge. Vi tittar på en lösning på detta problem och råder tillsvidare alla kunder att ha sina boxar påslagna när inspelning skall ske.
Postad 19 December 2008 - 19:17
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Är det någon som testat om det går att utöka partitionsstorleken på den del av hårddisken som utgör foto o musik, utan att radera allt som redan finns där?
Edit: Jag testade själv och det sket sig. Alla inspelade program och bilder jag lagt in försvann
Jag hoppades att det skulle gå att utöka partitionen utan att radera något, som i Partition Magic, typ
Suck
(men en erfarenhet rikare)
Redigerat av Figgis, 19 December 2008 - 22:04.
Postad 20 December 2008 - 00:49
TheFox
-
TheFox
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag skaffade pvr:en på releasedagen och har spelat in ett rejält antal program sedan dess. Dessa inspelningar har fungerat alldeles utmärkt fram till för ca 3 eller 4 dagar sedan när jag för första gången råkade ut för "29-minutersfenomenet". Idag hände det igen. Bägge dessa tillfällen har jag spelat in filmer från TV1000 Classic och spelaren har stått på stand-by. Pvr:en har en buffert på 1 minut innan programstart och 10 minuter efter programslut. Bägge filmerna som drabbats av "29-minuters..." har faktiskt delats upp i två filer, en första fil på 29 minuter och sedan en andra fil på ca 46 minuter. Jag har alltså fått med början och slutet på filmen, men mittpassagen saknas helt...
Postad 20 December 2008 - 09:54
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag skaffade pvr:en på releasedagen och har spelat in ett rejält antal program sedan dess. Dessa inspelningar har fungerat alldeles utmärkt fram till för ca 3 eller 4 dagar sedan när jag för första gången råkade ut för "29-minutersfenomenet". Idag hände det igen. Bägge dessa tillfällen har jag spelat in filmer från TV1000 Classic och spelaren har stått på stand-by. Pvr:en har en buffert på 1 minut innan programstart och 10 minuter efter programslut. Bägge filmerna som drabbats av "29-minuters..." har faktiskt delats upp i två filer, en första fil på 29 minuter och sedan en andra fil på ca 46 minuter. Jag har alltså fått med början och slutet på filmen, men mittpassagen saknas helt...
Så var det för mig också, men jag fick två 29 minuters filer. Början och slutet även för mig. Jag spelade in från TV1000 Nordic. Spelade samtidigt in från C+ och den fungerade.
Postad 20 December 2008 - 10:56
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Så var det för mig också, men jag fick två 29 minuters filer. Början och slutet även för mig. Jag spelade in från TV1000 Nordic. Spelade samtidigt in från C+ och den fungerade.
Precis samma hände för mig!
Postad 20 December 2008 - 11:59
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Så var det slut med alla gratiskanaler... tur att vi han fylla hårddisken först iaf...
Postad 20 December 2008 - 13:28
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
På SD-kanalerna är det betydligt skarpare och bättre bild på CXHD jämfört med den nya PVR:en. Jag är inte en bildnörd för fem öre, men skillnaden är markant! Min totalt ointresserade flickvän ser också en stor skillnad. Detta är otroligt irriterande efter att ha köpt en box för 5k !!
Det här är bara bevis på att HDPVR är en ny apparat och den gamla HD boxen är inte så dålig som många påstår. Och den kostade bara 1Kr! hifi_fan
Redigerat av hifi_fan, 20 December 2008 - 13:30.
Postad 20 December 2008 - 13:36
Unregisteredcededbef
-
Unregisteredcededbef
-
Användare
-
-
186 inlägg
Har spelat in mycket film senaste dagarna. Har upptäckt att det inte är någon höjdare att köra med standardinställningar på inspelningar. Ofta missar man första minuten på vissa filmer och slutet på vissa.
Jag har därför ställt in att den skall börja spela in 1 minut tidigare och 5 minuter efteråt. Problemet med det är ju när man vill spela in flera filmer på flera kanalar efter varandra. Någon som har erfarenhet av denna problematik?
Postad 20 December 2008 - 13:47
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
29-minutersbuggen retar mig, speciellt när jag ringt två gånger till Comhem och båda gångerna säger de "Vi har inte hört något om någon så kallad bugg. Om du återställer boxen till frabriksinställningarna fungerar den nog". Vi är ju massor av folk som gjort samma felanmälan! Intern kommunikation!?!? Skulle jag styra vår IT-support på detta sätt hade vi varit utsparkade för läääääääänge sedan!
Jag har upplevt bättre HD-bild med PVR:en. SD tror jag är ungefär lika bra men matchen mellan 720p och 1080i är inte avgjord än p g a tidigare nämnda problem ( taggighet på grafik SD 1080i som försvinner efter omstart, suddigare på 720p, dock finfin HD över 1080i ). Finge jag välja så skulle de fixa bort taggighetsbuggen på 1080i SD så man kunde köra med den upplösningen hela tiden, men den har inte rapporterats av så många andra. Mindre Color Banding än CXHD!
Postad 20 December 2008 - 16:11
punktniklas
-
punktniklas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har därför ställt in att den skall börja spela in 1 minut tidigare och 5 minuter efteråt. Problemet med det är ju när man vill spela in flera filmer på flera kanalar efter varandra. Någon som har erfarenhet av denna problematik?
Det borde väl bara bli ett problem om det innebär att du går in i gränsen att man bara kan spela in fyra program samtidigt..? Om du spelar in två program efter varandra på samma kanal med extratid före och efter så kommer båda programmen att spelas in med detta. Ett antal minuter kommer alltså att finnas med i båda inspelningarna.
Postad 20 December 2008 - 16:59
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Någon som fått Xvid filer att fungera?
Provade att lägga en Xvid fil på USB minnet men boxen visade inte ens filen.
Postad 20 December 2008 - 18:51
Unregisteredf696f4b6
-
Unregisteredf696f4b6
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
någon som har drabbats av konfliktlista? har hänt mig ett par ggr nu att det har kommit upp en ruta där det står konfliklista där man förväntas välja nåt. det är inte intuivt för fem öre och jag fattar inte hur detta funkar och varför det kommer upp. man ska ju kunna spela in fyra program samtidigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|