Call of Duty: Modern Warfare 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(59)
|
337:- | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Prestige Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Hardened Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Call Of Duty 7: Black Ops (2799 inlägg)
|
12 år sedan |
MHB's interna MW2-turnering! (1327 inlägg)
|
16 år sedan |
Call Of Duty: Modern Warfare 2 (7 inlägg)
|
16 år sedan |
Modern Warfare 2 Night Vision Googles (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 11 November 2009 - 11:19
Längre ned i samma tråd fanns även detta:Hittade det här på ett forum om invitsen.
* Send your friend an invite
* Tell them not to accept it, but instead to press the PS button and go to account management, then hit triangle. This bring up an option to log out. Do it.
* Get them to log back in again
* Tell them to accept the invite
* Hey presto you’re in the same party!
Någon som vill testa?
"juste delete ur friend and readd him in ur friend list and u can invite him when u want in co-op or multi!!"
Ingen aning om det funkar...
Postad 11 November 2009 - 11:21
Det där med k/d ratio la jag ner för länge sen. Alldeles för mångasom tror att de är bra men det visar oftast bara hur bra man är på att fega. Det är roligare att rusa in i gröten och antingen maxa vinsten elleratt det går åt ****Eftersom jag inte spelade cod4 online så kan jag inte jämföra med det, men jag tycker MW2 är roligt än så länge får se om det går över till j*vligt roligt eller kanske mindre roligt efter mer tid med det.
Visst, vissa killstreakprylar kan vara lite för effektiva men å andra sidan kan man klara sig undan dom genom att hålla sig inomhus och sprinta emellan byggnaderna för att hitta den fula fan som använder dom och alla grejer som ploppar upp försvinner/blir mindre med tiden, iaf challenges, och orka störa sig på callsigns eller ikonerna bredvid![]()
Jag o kerren lyckades hamna i ett party igår, kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men det var första gången jag provade så jag tänkte inte så mycket på det, men nåt som jag kan hålla med om är allt prat om uav online osv kan bli väl mycket men man lär sig kanske att urskilja det viktiga så småningom...
Ang. K/D ratio försöker jag inte tänka på den, har gjort det i tidigare spel men det sabbar mer för mig än det gör nytta, nu ska jag ha kul istället![]()
/
SWE-666
Postad 11 November 2009 - 11:26
Vad är skillnaden mellan reddot å holografiskt sikte? förutom att det holografiska tar större plats...
vad är det för fel på psn, har loggats ut å in 5ggr nu på 1h.. å inte ser jag några vänner heller, men jag kan ta emot pm från dem..
Vet inte riktigt men jag tycker det är lättare att träffa med holografiskt.
Det var ju strul med PSN redan i måndagskväll, vissa var online fast dom stod som offline i PSN
Postad 11 November 2009 - 11:29
Måste nog säga att jag gillar spelet, även om det kan vara lite plottrigt och svårt att se FI.
Tror dock att de är är en vanesak.
Spelade aldrig Cod 4 och kan inte gämföra med det men lirade en del Cod 5. Tillhör väl en av få MHB:are som faktiskt gillade Cod 5 (kan ju bero på att jag aldrig lirade Cod 4...
Vid första anblicken så känns MW2 lite röriga med alla features som finns men jag misstänker att man vänjer sig. De banor jag lirat har vart intressant även om man inte har en susning om vart man är...
//PSN sorken003
Postad 11 November 2009 - 11:38
En massa revenge-trams bara för att man skjuter nån som skjutit en själv innan, HUR fan undviker man det i en 6 mot 6 match???
Är detta verkligen en bedrift som måste bli belönad gång på gång???
Allt tjafset gör att man inte kan se det som ÄR viktigt då man ofrivilligt sorterar bort allt som kommer upp, hade tex. problem igår att ens hitta klockan i S&D...
Postad 11 November 2009 - 11:46
hände med mig med! han låg under paketet när jag plockade fram greijerna :-D undrar vad han såg i killcam`en :-)Ha, ha! Dog medspelaren eller blev han bara groggy?
Ytterligare en challange klarad, då! "Kill a team player with a single airdrop"
MW2 humor
upplevde det jag trodde skulle ta år och dag, någon körde med nukebomb killperks och döda allihopa! 25 killstreak....löjligt, alla garvade i lobbyn sän.
vad väljer ni för killperks?
Postad 11 November 2009 - 11:58
Vad är skillnaden mellan reddot å holografiskt sikte? förutom att det holografiska tar större plats...
Det är den stora frågan. Får för mig att det holografiska kanske har något högre accuracy på avstånd men är lite slöare att lägga an med. Bra båda två iaf enligt min mening. Körde mest med holografiska på slutet för att det kändes s.k. "Frääscht"
Postad 11 November 2009 - 12:03
Får nog flexa lite idag, måste spela!!!
Psn: akterspegel
Postad 11 November 2009 - 12:04
Nä det finns inte i MP, även om man har mycket aim-assist i MP ändå.Jag tycker inte auto-siktet fungerade alls som på träningsbanan, måste man huka sig för att det ska funka?
Autosiktet i SP tycker jag förstör spelet lite, blir ofta att man spammar på L1 och R1 och skjuter ner 5.6 fiender på ett kick, känns inte som det krävs nå skills för att ha ihjäl dem direkt. Hade hellre sett att de tog bort den funktionen och gjorde fiender aningen långsammare så man har en chans att hinna sikta in sig.
Postad 11 November 2009 - 12:15
Killstreaks-belöningarna är också en aningen för många i mitt tycke och under de matcher jag spelat (mest TDM) haglar det in predatormissiler, helikoptrar, harriers, airstrikes och gud vet vad... Jag tycker det räcker med airstrikes och helikoptrar precis som i COD4.
Jag gillar MW2, men jag tycker samtidigt att spelet kunde blivit så mycket bättre. Personligen anser jag att COD4 var nästintill perfekt och hade Infinity Ward bara fixat fram nya banor, ett gäng nya vapen och putsat upp lite på några smådetaljer (invitesystemet exempelvis) hade jag varit helt såld. Det är jag inte nu, men jag lär fortsätta köra det ett bra tag till framöver.
Postad 11 November 2009 - 12:18
Det där problemet med att inte se vänner, fast kan ta emot PM, har jag också haft men det gick över efter en dag eller nåt. Väldigt irriterande hur som helst och jag vet ingen lösning förutom att vackert vänta på att det funkar normalt igen.vad är det för fel på psn, har loggats ut å in 5ggr nu på 1h.. å inte ser jag några vänner heller, men jag kan ta emot pm från dem..
*Edit
Såg förresten att patch 1.02 är på G
http://www.ps3attitu...-2-update-live/
(det står att den redan är ute men jag testade nyss och fick inte hem den)
Redigerat av brottarkungen, 11 November 2009 - 12:24.
Postad 11 November 2009 - 12:29
Njae, jag känner mig också lite kluven till MW2. Spelet i sig är skitkul och grafik, ljud, bandesign och kontroll är riktigt bra, men alla extrapoäng hit och dit, fula callsigns som dyker upp och allt det andra extrablinget på skärmen förstör lite av den gamla COD-känslan tycker jag.
Killstreaks-belöningarna är också en aningen för många i mitt tycke och under de matcher jag spelat (mest TDM) haglar det in predatormissiler, helikoptrar, harriers, airstrikes och gud vet vad... Jag tycker det räcker med airstrikes och helikoptrar precis som i COD4.
Jag gillar MW2, men jag tycker samtidigt att spelet kunde blivit så mycket bättre. Personligen anser jag att COD4 var nästintill perfekt och hade Infinity Ward bara fixat fram nya banor, ett gäng nya vapen och putsat upp lite på några smådetaljer (invitesystemet exempelvis) hade jag varit helt såld. Det är jag inte nu, men jag lär fortsätta köra det ett bra tag till framöver.
Tycker faktiskt det var konstigt att COD4 inte fick fler map packs. COD5 fick ju 3 stycken.
Postad 11 November 2009 - 14:49
Postad 11 November 2009 - 14:59
Någon mer än jag som har problem att spela mw2 över PSN just nu? Står fast på "Fetching playlist" och "Updating Ranks and Unlocks". Att det alltid ska vara så himla mycket strul med online-spel första dagarna...
Samma här... fuck
Postad 11 November 2009 - 15:07
vad är det för fel på psn, har loggats ut å in 5ggr nu på 1h.. å inte ser jag några vänner heller, men jag kan ta emot pm från dem..
Tycker det är fusk att du sitter hemma å spelar medans en annan måste jobba!
Jag tycker spelet är riktigt grymt,de vapen jag prövat är grymma,styrningen minst lika bra som COD4 om inte bättre. Trevliga banor,de flesta av dom, ok grafik. Kul med mycket val t.ex perks,streaks mm, har nog inte att klaga på....förutom invite systemet då,som jag inte gillar alls. Förutom att det inte funkar alls för tillfälligt så hade dom gärna fått behålla systemet från 4:an.
De där med poäng och liknande stör mig inte alls,tänker knappt på det när man är inne i spelet.
Postad 11 November 2009 - 15:12
Håller helt med men så har jag ju sämst killstreak samt K/D ratio inom hela MHB :-)Det där med k/d ratio la jag ner för länge sen. Alldeles för mångasom tror att de är bra men det visar oftast bara hur bra man är på att fega. Det är roligare att rusa in i gröten och antingen maxa vinsten elleratt det går åt ****
Postad 11 November 2009 - 15:13
För de verkar helt oförmögna att förstå värdet i CoD4 och utgå och FÖRBÄTTRA ifrån det istället för att bara helt smaklöst/taktlöst bara ösa på med ALLT, utom det som var efterfrågat, dvs. bättre clanstöd och bättre fungerande invitesystem osv.
Jag menar, när man ska göra sig en god macka, inte fan tar man ALLT man har hemma på den, tex. smör, glass, godis, majonäs, kaviar, skinka, korv, spagetti, mjölk osv. och bara välter det (i stor mängd dessutom) över en gammal möglig limpa?
Nä, less is more och i lagom mängd..
Postad 11 November 2009 - 15:16
JAG tycker att det är fuskigt att du kan spela när du kommer hem från jobbet.Tycker det är fusk att du sitter hemma å spelar medans en annan måste jobba!
Jag sitter fast i NY utan PS3an men med ett nyinförskaffat spel och längtar efter att så stoppa in skivan i PS3an och börja lira när jag kommer hem :-D
Postad 11 November 2009 - 15:20
Haha, bästa jämförelsen idag.Jag menar, när man ska göra sig en god macka, inte fan tar man ALLT man har hemma på den, tex. smör, glass, godis, majonäs, kaviar, skinka, korv, spagetti, mjölk osv. och bara välter det (i stor mängd dessutom) över en gammal möglig limpa?
Postad 11 November 2009 - 15:23
JAG tycker att det är fuskigt att du kan spela när du kommer hem från jobbet.
Jag sitter fast i NY utan PS3an men med ett nyinförskaffat spel och längtar efter att så stoppa in skivan i PS3an och börja lira när jag kommer hem :-D
Men jag tycker det är fusk att du är i NY för jag vill oxå åka dit
Postad 11 November 2009 - 15:23
Redigerat av milde, 11 November 2009 - 15:25.
Postad 11 November 2009 - 15:30
Tyckte det vart å funka så pass bra att man inte stör sig på det när gavva tipsa om att man skulle få en invite, logga ut från psn å in igen så funka det.. visst knappast optimalt men för stunden tills de har fixat det riktigt funkar det helt ok.Nej ger IW ett tag att fixa till ett invite system som fungerar bra annars kommer jag bryta skivan i småbitar snart och aldrig mer köpa ett cod spel, invite systemet fungerade inte bra i modern warfare och nu i 2an inte alls..illa.
Hippo --> kan inte hjälpa att jag ligger hemma sjuk å inte du
Postad 11 November 2009 - 15:46
Haha! Döden FTW!Känns lite som IW bara hade tur när dom fick till CoD4, lite det där med att även en blind höna kan hitta ett korn ibland.
För de verkar helt oförmögna att förstå värdet i CoD4 och utgå och FÖRBÄTTRA ifrån det istället för att bara helt smaklöst/taktlöst bara ösa på med ALLT, utom det som var efterfrågat, dvs. bättre clanstöd och bättre fungerande invitesystem osv.
Jag menar, när man ska göra sig en god macka, inte fan tar man ALLT man har hemma på den, tex. smör, glass, godis, majonäs, kaviar, skinka, korv, spagetti, mjölk osv. och bara välter det (i stor mängd dessutom) över en gammal möglig limpa?
Håller med om allt bling bling, har väl iofs varit anti mot från dag 1. Men samtidigt är det kul med ett NYTT spel, och inte samma gamla som man spelat sönder tidigare så nyheterna är välkomna.
Utöver det tycker jag det är sanslöst dåligt av IW att INTE fixa ordentligt klanstöd, och sådant som hör community till.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 November 2009 - 16:44.
Postad 11 November 2009 - 15:47
Jag testade det imorse när du invitade mig men det slutade båda gångerna i att jag fick helt svart bild i två minuter för att senare frysa med något konstigt ljud så var tvungen att göra en norsk omstart av ps3anTyckte det vart å funka så pass bra att man inte stör sig på det när gavva tipsa om att man skulle få en invite, logga ut från psn å in igen så funka det.. visst knappast optimalt men för stunden tills de har fixat det riktigt funkar det helt ok.
Redigerat av erlander, 11 November 2009 - 15:48.
Postad 11 November 2009 - 15:49
Postad 11 November 2009 - 15:55
Hade du spelet igång, eller stängde du av spelet loggade ut å in å sen bara klickade på join?Jag testade det imorse när du invitade mig men det slutade båda gångerna i att jag fick helt svart bild i två minuter för att senare frysa med något konstigt ljud så var tvungen att göra en norsk omstart av ps3an
Gjorde så jag med igår å fick svart skärm när man försöker joina ett spel utan att ha spelet igång...
Så stanna kvar i din lobby, logga ut å logga in igen så går det att joina.
Postad 11 November 2009 - 15:57
Postad 11 November 2009 - 15:59
Postad 11 November 2009 - 16:00
Känns lite som IW bara hade tur när dom fick till CoD4, lite det där med att även en blind höna kan hitta ett korn ibland.
Den där mackan måste jag pröva...
Men jag håller med dig. Minns ett spel som jag lirade på VIC-20 (ja...så gammal är jag) som var hur enkelt som helst (var ju visserligen allt på den maskinen..) men spelet var ändå riktigt kul
//sorken003
Postad 11 November 2009 - 16:04
Hippo --> kan inte hjälpa att jag ligger hemma "sjuk" å inte du
så fixat
Postad 11 November 2009 - 16:04
Redigerat av Johnsson1975, 11 November 2009 - 16:05.
Postad 11 November 2009 - 16:19
" Campain is a meger 3hrs and is completely ridiculous, linear, and you have no options to do anything but what they tell you."
Är det någon som bekräfter detta?
Länk till metacritic här
http://www.metacriti.../modernwarfare2
Postad 11 November 2009 - 16:37
Klockrent!
Postad 11 November 2009 - 16:54
Postad 11 November 2009 - 16:54
Jag har läst några spelarerecenssioner från Metacritic. Verkar vara en hel del som är besvikna över kampanjens längd. En grym skillnad i betygg från tidningarna jämfört med vanliga nissar (9,6 vs 4,7 i nuläget).
" Campain is a meger 3hrs and is completely ridiculous, linear, and you have no options to do anything but what they tell you."
Är det någon som bekräfter detta?
Länk till metacritic här
http://www.metacriti.../modernwarfare2
SP var inge speciellt, och väldigt kort... om man plöjer genom de.
Postad 11 November 2009 - 16:57
Postad 11 November 2009 - 17:04
SP var inge speciellt, och väldigt kort... om man plöjer genom de.
Provade lite snabbt innan och kan inte uttala mig om längden men det som slog mig var ju att det var iallafall riktigt snyggt... åtminstonde det lilla jag spelade...!
Postad 11 November 2009 - 17:04
Snart sitter alla banorna tror jag, glad att jag har lätt för att lära mig maps
Hoppas att se de flesta inne ikväll/inatt samt att invitesystemet fungerar någorlunda!
Kör vi med [MHB] eller inte?
Postad 11 November 2009 - 17:07
Japp. Invite-fix på fredag.Den senaste patchen skulle fixa trophys?
Troféerna fungerade för mig om jag gav fan i att uppdatera spelet och körde offline.
Postad 11 November 2009 - 17:08
Postad 11 November 2009 - 17:11
Måste säga att jag inte hängde med alls i någon story, om det nu fanns någon. Man bara globetrottade av någon anledning...Lam story, men mycket roliga smyguppdrag.
Var väl med på grundpoängerna men annars tyckte jag det var väldigt tunt med story...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 November 2009 - 17:11.
Postad 11 November 2009 - 17:13
Japp. Invite-fix på fredag.
Troféerna fungerade för mig om jag gav fan i att uppdatera spelet och körde offline.
Jag har dock installerat senaste patchen.
Får prova o se.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Call Of Duty 7: Black Ops
43 bilder
216 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?