gow 2 49kr
fable 2 99kr
halo wars 99kr
hos elgiganten
//EasterN
Måste bara dela med mig om mitt GoW2 inköp nu i veckan
Glider in på Giganten, och självklart som väntat så fanns det ingen reakorg enbart för GoW2. (fanns dock en korg för halo wars, rätt välfylld t.o.m, säkert 30-40 ex).
Letar i deras vanliga hylla, ingenting..
Säljarna var ju jääävligt upptagna som vanligt med att sälja på folk diverse mobiler, får tillslut tag på en säljare på tv-avdelningen...
Han har såklart ingen aning, allmänt ointresserad, skyller på att han jobbar till "tv" och hänvisar mig till dom upptagna säljarna på "data/tele".
Inget kösystem, ingenting.
Rycker tillslut tag i en data/tele-säljare, som inte heller har nån koll.. Frågar om dom har ett reklamblad, men inte ens det lyckas han vaska fram.
Tillslut mumlar han nått om att det finns en korg med "blandade reaspel" och pekar bortåt...
Självklart stod det diverse toma kartonger och skräp på/under/över denna, men efter lite rotande så lyckades jag hitta ~5 ex av GoW2.
Intressanta nu är att det sitter 2 olika klisterlappar

En står det "299:- + tag 3 betala för 2" på, nästa lapp står det "249:-".
Inser att det bästa nog bara är att gå mot kassan.
Väl i kassan så scannar tjejjen spelet, och det går in för 199 ( grattis, nu har dom alltså 3 olika prisangivelser och inget är rätt).
Hon ringer på nån "chef" som kommer, och tillslut så är det någon som vet att spelet ska kosta 49:-.
Frågar då denne chef om vad som hände med "GOTY edition", han säger att han inte har nån som helst aning, utan att detta är vad dom har, take it or leave it.
Sist men inte minst, så har ju alltså dessa kartonger stått i vanliga hyllan -> reahyllor ->ungefär hela affären, så fodralet är ju repat/trashat/10-tals klistermärken etc etc.
Oj oj, värsta novellen det blev, hur som helst, SKULLE ALDRIG sätta min fot i en skitaffär/kedja som elgiganten eller liknande, om det inte vore för sånna här enstaka gånger.
Sämre, mindre motiverade/engagerade skitsäljare/anställda får man fan leta efter!
Visst att jag nu bara skulle ha ett spel för 49.- (det var ju där skon klämde, hade jag pekat på samsungs senaste 3d-tv för 30 lax så hade det nog brunnit i brallan på dom), men, likförbannat, en kund är en kund...
Redigerat av whopp, 01 juli 2010 - 11:14.